Kiinnittymiskivut milloin ja millaiset

.....................

Milloin ne kiinnittymiskivut yleensä tulevat jos ovat tullakseen ? Onko kaikilla niitä yleensä? Ovatko menkkamaista nipistelyä ? Ja voisiko niitä tulla jo pari päivää inssistä ? Vai onkohan jotain muuta? Voiko kiinnittymiseen liittyvä jotain vuotoakin ? Ja onko kovin yleistä ettei olisi mitään erityisiä kiinnittymistuntemuksia, ja silti kaikki menisi ok?

6

17742

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat?

Mitä tarkoitat kiinnittymiskivuilla? Alkion kiinnittymiskipuja vai? Alkion kiinnittymistä ei voi mitenkään tuntea. Menkkamaiset kivut on ihan tavallisia tuntemuksia vaikka tulos onkin positiivinen. Mä olin alkionsiirron jälkeen 150% varma että menkat alkaa, kun menkkakivuja oli niin paljon, mut ei sit onneks alkanutkaan.

• +++

Mä tunsin 3 päivää alkion siirron jälkeen kiinnitymiskipuja. Heräsin aamuyöllä kun vatsaa nipisteli aika kovaa tai ainakin oletan että se oli kiinnitymiskipuja koska plussasin. Ei mulla ollu menkkamaista kipuilua vaan vatsan oikealta puolelta. Raskaan voi olla vaikka on menkkamaista kipua, mulla kahdessa edellisessä raskauksissa oli menkkamaista kipua ja olin raskaana, nyt tässä raskaudessa ei ole. Olen lukenut että moni muukin on tuntenut kiinnitymiskipuja. En uskonut itse ennen kuin itse tunsin. Kaikki ei niitä tunne.Edellisissä raskauksissa en tuntenut kiinnitymiskipuja. Mulla ei ollut vuotoa.

• saattaa olla

"Kiinnittymiskivut" saattavat olla alkuaraskaudessa keltarauhasen aiheuttamia tuntemuksia.

Itselläni näkyi varhaisraskauden ultrassa 7. viikolla iso keltarauhanen sillä puolella josta munasolu oli irronnut. Lääkäri sanoi, että keltarauhanen voi joitain viikkoja tuntua toispuoleisina kipuina.

Alkion kiinnittymisen ei pitäisi tuntua miltään, ei ainakaan itselläni tuntunut.

• Tupla
        saattaa olla kirjoitti:

"Kiinnittymiskivut" saattavat olla alkuaraskaudessa keltarauhasen aiheuttamia tuntemuksia.

Itselläni näkyi varhaisraskauden ultrassa 7. viikolla iso keltarauhanen sillä puolella josta munasolu oli irronnut. Lääkäri sanoi, että keltarauhanen voi joitain viikkoja tuntua toispuoleisina kipuina.

Alkion kiinnittymisen ei pitäisi tuntua miltään, ei ainakaan itselläni tuntunut.

Eikös se kiinnittyminen tapahdu vasta 5-6 pävivän päästä hedelmöityksestä..?

• +++
        Tupla kirjoitti:

Eikös se kiinnittyminen tapahdu vasta 5-6 pävivän päästä hedelmöityksestä..?

Mulle lääkäri sano että kiinnittyminen tapahtuu 3-5 päivän päästä. Mulla oli PAS pakaste alkion siirto!!!

• Kikka Kolmonen
        +++ kirjoitti:

Mulle lääkäri sano että kiinnittyminen tapahtuu 3-5 päivän päästä. Mulla oli PAS pakaste alkion siirto!!!

Kiinnittyminen on tosiaan ainakin erään lääketieteen naistentauteja koskevan julkaisun mukaan keskimäärin noin kuudes päivä hedelmöittymisestä. PAS:ssa se on varmasti nopeammin, koska alkiohan on hedelmöittynyt jo aiemmin ja ollut päivän-pari elossa jo ennen sulatusta.

Minulla on ollut useampia alkionsiirtoja sekä tuoreeltaan että sulatettuina. Kerran olen tullut raskaaksi ja lapsi on nyt vuoden ikäinen. Jokaisella kerralla lääkitys on tehnyt sen tempun, että olen kuvitellut olevani raskaana, koska kohtua vihloo, pistelee ja supistelee. Se on varmaankin se Lugesteron. Nytkin minulla on samat tuntemukset, PAS oli neljä päivää sitten. Nyt minulla on molemmat eli estrogeeni ja progesteroni käytössä. Toivottavasti tuntemukset olisivat kuitenkin raskaana olemisesta johtuvaa =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe