Lomat ja ansiosidonnaiset alkavat

ja kortin saa repiä

Aprillinpäivästä alkaen olen työtön. Silloin loppuu kuljetuspäällikön tehtävät "taloudellis-tuotannollisin syin", kuten todistuksessa kai lukee. Todellinen syy on oma irtisanoutuminen, mutta tuollainen todistushöpinä tarvitaan liiton päivärahoihin. Aloin kyllästyttää ja hermostuttaa alan kehitys.
Olen seurannut sitä vuodesta 1972, kun aloitin Itä-Pasilan montuilta Bedfordilla ajamaan aineksia pois. Siinä samassa kansakoulupohjalta Käpylän iltaoppikoulusta stuiduksi ja tekusta autoinssiksi. Ehdin vetää Pynnösellä ja Aholla pitkää pohjoiseen. Turistibussia Leningradiin ja Moskovaan, unohtamatta kolmea matkaa kesähelteellä Italiaan. Bussissa 38 turistia ja alaruuma täynnä tavaraa. Päätyöni kai tein kuitenkin Saksassa RG:llä kuskista ajotarkastajaksi. Siinä tuli kunnollinen saksankieli, josta kiitos luojan, Käpylässä silloin opetettiin. Tuo ruåtti ja englanti on mitä on.
Nyt pidetään lomat, vapaat ja muut tippintappin hölinät, ettei työnantaja ehdi ottaa uutta tyyppiä liian aikaisin oppiin. Pikapuoliin tulee suuren yhtiön ilmoitus näköisälle. Etsivät nyt varmaan "logistiikkainsinööriä vastuulliseen tehtävään johtoryhmän jäsenenä". Siten kiertävät tuon lain karanteeniajan.
Saksasta tulin tänne, kun niiden hommat luisui kyttäämiseksi ja exSEV-heppujen tekemisten paikkailuksi. Kaikki oli niin tarkkaa ja ennalta määrättyä, ettei voinut tehdä mitään. Silloin ajattelin, että vielä 53 vuotias saa Suomessa järkevää. Kyllä aluksi tulikin. Vielä vuodet 2005 ja 6 olivat täällä raskaanliikenteen kehityksessä myönteistä. Kalusto uusiutui, kaverit olivat enemmän saaneet koulutusta ja kuljettajakin oli "yksi meistä -asenne" jotenkin kukki. Sitten tulivat ne vaatimukset, että osakkeenomistajat haluaakin 23% pääomatuloa. Seuraavana vuonna sen piti nousta 26% ja huolloissa tingittiin, sekä kaluston annettiin mennä aivan liian huonoksi. se tiesi sitten suurempia remppoja ja kalliimpaa seisomista korjaamolla. Omistajien lihavat tyttäret ja ämmät eivät vuosikokouksissa tajunneet tekniikan kulumista ja ajosuoritteiden kasvaessa tulevia kustannusnousuja. Heidän äijät eivät uskaltaneet pillunsaannin vuoksi niille mitään puhua. Nyt on tässäkin firmassa sitten osakkeenomistajien vuosikokous, jolloin paperissa lukeekin, että tilikauden viiva alla on miinus. Eikä ole jaettavaa.
Viettelen nämä ansiosidonnaiset ja olenkin sitten täyttänyt 59, joten mitään työtä ei ole missään tarjolla. Voinhan tekeytyä jo aikaisemmin pikkuisen hulluksi. Ajokorttini jätän vapaaehtoisesti b-lausuntoon. Lomaa on ja ajattelin viikolla hypätä johonkin firman autoon, joka ajaa Müncheniin. Siellä minulla on tuttavaa ja kaveria yöpyä.

219

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • di XX

      Minä olisin logistiikkan diplomi-insinööri. Luuletko, että täyttävät paikkasi ulkopuolelta rehellisesti? Saksa-englanti-ruotsi sujuu ja lisäksi eesti ja venäjä. Olen ollut kolmessa loppuhaastattelussa ja testissä ja aina jäänyt varalle syksyn aikana. Onko liikaa kysytty, kuka lopullisen päätöksen teillä tekee? Vaikutatko sinä vielä seuraajan valintaan?

      • ja kortin saa repiä

        En ole tekemisissä asiaan mitenkään. Katso vaikka hesaria ensikuun alussa. Ilmoituksesta selviää, onko jokin rekyfirma testaamassa, vai toimitusjohtaja. Kielitaitosi olisi ainakin kohdallaan.


      • klhgggyuioo

        En luule.


    • ansioilla

      Suosittelsin hakeutumaan linnanmäen hyvipuistoon vuoristoradan jarrumieheksi, pitäisi olla näet ylä- ja alamäki kokekemusta niin talouselämästä kuin arkityöstäkin.

      Jos ikää olisi hieman vähemmän voisi opintoja täydentää vaikka katsastusinssin suuntaan, en tosin tiedä vaikka nykyisen jo riittäisi. Sillä alalla on ainakin pulaa työntekijöistä, joten ikärasismiin ei ole varaa.

    • Näin piti kysyä

      Näin piti kysyä:
      Tämäkö olet? Nyt uskallan siitä jotakin kertoakin.
      Kirjoittanut: Se sopii! 6.1.2009 klo 09.42

         Olen pyrkinyt kirjoittamaan tänne silloin tällöin asiallista tekstiä. Tämä on aihe, jonka meinasin jo marraskuussa ottaa esille, mutta silloin olisin paljastanut itseni työnantajalleni ja työministeriöön.
      Nuo väärinkäytökset tiedettiin jo suunnitellessa tätä. Ministeri vain nauroi ja kuittasin sen "vasurien paskanheitoksi". Omaan talooni suunnitellaan 22-26 "oppisopimuspojan" tuontia myös Latviasta ja Romaniasta! Ministeriö maksaa niistä 986€ kuukausi ja vapaat asumiset ja sapuskan työnantajalle. Työaikalakia saa "joustaa" eli rikkoa, jos opetustilanne sen vaatii. Tarkoittaa, että heppu vetää kärryn Rovaniemeltä Kotkaan yhtä kyytiä koulutuksessa. Sellainen kannattaa työnantajalle mukavasti? Lisäksi kaikki vakuutukset näistä hepuista hoitaa valtio!
      Tulin itse kuljetuspäälliköksi kolme vuotta sitten Saksasta vastaavasta hommasta. Nyt sinnekään ei ole asiaa takaisin, sillä isoillakin firmoilla seisoo kymmenet autot varikoillaan. Kuskiksi en enää mene, mutta tätä nykyhommaa en kesään astikaan katsele! On niin paljon muuttunut paskemmaksi vuoden aikana. Jatkuvaa riitaa kuskien ja toimitusjohtajan kanssa. Minä ne siinä välissä sulatan ja siivoan.
      Kesällä ruvettiin pitämään kalustotarkastuksia! Yllätyksellisesti määrätään auto numero 74 tallille, seuraavaksi 26 ja 94 jne... Ne syynätään ja annetaan pisteitä puhtaudesta, kuljettajan yleisilmeestä ja yhteistyöhalusta. Niillä saa sitten "talossa pysymispisteitä". Minä en sitä ymmärrä, että valmiiksi suunnitellut reitti/auto/kuskikartta voidaan repiä auki tunnissa parissa ja polttaa rahaa tähän! Jostakin on se korvaava auto ja mies siihen saatava. Lisäksi kuskeista kerätään pistetieoja asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta.
      Konsulttifirmojen kurssien jälkeen taloon on muotoutunut armeijan mukainen komentoketju. On meidät upseerit ja aliupseerit. Kuskit ovat tietysti miehistöä. Esimiehen määräystä ei arvostella. Alhaalta tullut ehdotus pitää omia itselle, jos se on hyvä, muuten nauraa pihalle. Itse olen kuulemma esiupseeri ja yläpuolella tepastelee komentajat, kuten tj, talousjohtaja, hallituksen pj. tekninenjohtaja ja markkinointijohtaja. Lienevät kaikki kenraalia -itse olen kuulemma majuri. Juitsarit ovat vääpeleitä, korjaamopäälliköt kapteeneita jne.. Tämä homma ensin nauratti, mutta nyt ei enää.    

    • näin piti kysyä

      Nyt uskallan siitä jotakin kertoakin.
      Kirjoittanut: Se sopii! 6.1.2009 klo 09.42

         Olen pyrkinyt kirjoittamaan tänne silloin tällöin asiallista tekstiä. Tämä on aihe, jonka meinasin jo marraskuussa ottaa esille, mutta silloin olisin paljastanut itseni työnantajalleni ja työministeriöön.
      Nuo väärinkäytökset tiedettiin jo suunnitellessa tätä. Ministeri vain nauroi ja kuittasin sen "vasurien paskanheitoksi". Omaan talooni suunnitellaan 22-26 "oppisopimuspojan" tuontia myös Latviasta ja Romaniasta! Ministeriö maksaa niistä 986€ kuukausi ja vapaat asumiset ja sapuskan työnantajalle. Työaikalakia saa "joustaa" eli rikkoa, jos opetustilanne sen vaatii. Tarkoittaa, että heppu vetää kärryn Rovaniemeltä Kotkaan yhtä kyytiä koulutuksessa. Sellainen kannattaa työnantajalle mukavasti? Lisäksi kaikki vakuutukset näistä hepuista hoitaa valtio!
      Tulin itse kuljetuspäälliköksi kolme vuotta sitten Saksasta vastaavasta hommasta. Nyt sinnekään ei ole asiaa takaisin, sillä isoillakin firmoilla seisoo kymmenet autot varikoillaan. Kuskiksi en enää mene, mutta tätä nykyhommaa en kesään astikaan katsele! On niin paljon muuttunut paskemmaksi vuoden aikana. Jatkuvaa riitaa kuskien ja toimitusjohtajan kanssa. Minä ne siinä välissä sulatan ja siivoan.
      Kesällä ruvettiin pitämään kalustotarkastuksia! Yllätyksellisesti määrätään auto numero 74 tallille, seuraavaksi 26 ja 94 jne... Ne syynätään ja annetaan pisteitä puhtaudesta, kuljettajan yleisilmeestä ja yhteistyöhalusta. Niillä saa sitten "talossa pysymispisteitä". Minä en sitä ymmärrä, että valmiiksi suunnitellut reitti/auto/kuskikartta voidaan repiä auki tunnissa parissa ja polttaa rahaa tähän! Jostakin on se korvaava auto ja mies siihen saatava. Lisäksi kuskeista kerätään pistetieoja asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta.
      Konsulttifirmojen kurssien jälkeen taloon on muotoutunut armeijan mukainen komentoketju. On meidät upseerit ja aliupseerit. Kuskit ovat tietysti miehistöä. Esimiehen määräystä ei arvostella. Alhaalta tullut ehdotus pitää omia itselle, jos se on hyvä, muuten nauraa pihalle. Itse olen kuulemma esiupseeri ja yläpuolella tepastelee komentajat, kuten tj, talousjohtaja, hallituksen pj. tekninenjohtaja ja markkinointijohtaja. Lienevät kaikki kenraalia -itse olen kuulemma majuri. Juitsarit ovat vääpeleitä, korjaamopäälliköt kapteeneita jne.. Tämä homma ensin nauratti, mutta nyt ei enää.    

      • ja kortin saa repiä

        Olen


    • Oletkos vieläkin työtön? tekemällä 50% töitä saat 100% palkkaa... hyvä diili :)

      • SossupummiTaasSelittelee

        Soviteltua päivärahaakin maksetaan maksimissaan 500 päivää eikä siitä kerry eläkettä. Ei siis hyvä diili. Loisimalla vuodesta toiseen avustuksilla pidät huolen siitä että eläkeikään päästyäsi eläke on täysin olematon. Tyhmä vaan ei sitä ota huomioon ollessaan yhteiskunnan loinen ja elätti.


      • SossupummiTaasSelittelee kirjoitti:

        Soviteltua päivärahaakin maksetaan maksimissaan 500 päivää eikä siitä kerry eläkettä. Ei siis hyvä diili. Loisimalla vuodesta toiseen avustuksilla pidät huolen siitä että eläkeikään päästyäsi eläke on täysin olematon. Tyhmä vaan ei sitä ota huomioon ollessaan yhteiskunnan loinen ja elätti.

        Niin! ja vaikka "työttömyyden" aikana tekisit osa-aikaista työtä, niin se kerryttää työssäolehtoa!

        Eli jos teet jokatoinen viikko 40 tuntia ja jokatoinen 0 niin:

        Saat rahaa lähes yhtä paljon kuin tekisit töitä 80h kahteen viikkoon

        500 päivän laskuri alkaisi alsuta vuoden välein

        Saat nauttia valtion rahosita nyt kun olet nuori ja kunnossa, et sitten kun ole vainaa

        itse olen ollut YTK:n asiakkaana kohta 4 vuotta, ja semmonen 4täyttä työviikkoa niin alkaa taas päivien laskenta alusta:)


      • ghjjvbcxzddäå
        Bussissa kirjoitti:

        Niin! ja vaikka "työttömyyden" aikana tekisit osa-aikaista työtä, niin se kerryttää työssäolehtoa!

        Eli jos teet jokatoinen viikko 40 tuntia ja jokatoinen 0 niin:

        Saat rahaa lähes yhtä paljon kuin tekisit töitä 80h kahteen viikkoon

        500 päivän laskuri alkaisi alsuta vuoden välein

        Saat nauttia valtion rahosita nyt kun olet nuori ja kunnossa, et sitten kun ole vainaa

        itse olen ollut YTK:n asiakkaana kohta 4 vuotta, ja semmonen 4täyttä työviikkoa niin alkaa taas päivien laskenta alusta:)

        Hakeudu hoitoon ennenkuin teet tyhmää. Sairas olet. Tässä tuotoksiasi taksipuolelta ääliö. Kumma että vastaat itsellesi. Tuttua myös täältä.

        HaluatkoKehariTurpaan

        30.9.2016 11:40
        Oho! Tulihan se stalkkauskin sieltä!!!! itsehän sä ole tunnettu tosta keissistä! http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000375884.html sen rinnalla mun voitettu ylinopeusjutut on pientä


        Tsotssots

        30.9.2016 22:58
        Oijoijoijoij 14v ja POIKA :D Kaikkeen sitä lehdissä törmää :)

        Mä voisin mennä vähä lohduttaa tota ja ehkä tarjota muutaman huikan lonkkuukin, ei sul ton numeroo olis :)

        ONKO NUO KIRJOITUKSET NORMAALIN IHMISEN TEKSTIÄ? EIVÄT TODELLAKAAN VAAN HENKISESTI SAIRAAN YKSILÖN, SINUN BUSSISSA.


      • LinnaanKuuluu
        ghjjvbcxzddäå kirjoitti:

        Hakeudu hoitoon ennenkuin teet tyhmää. Sairas olet. Tässä tuotoksiasi taksipuolelta ääliö. Kumma että vastaat itsellesi. Tuttua myös täältä.

        HaluatkoKehariTurpaan

        30.9.2016 11:40
        Oho! Tulihan se stalkkauskin sieltä!!!! itsehän sä ole tunnettu tosta keissistä! http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000375884.html sen rinnalla mun voitettu ylinopeusjutut on pientä


        Tsotssots

        30.9.2016 22:58
        Oijoijoijoij 14v ja POIKA :D Kaikkeen sitä lehdissä törmää :)

        Mä voisin mennä vähä lohduttaa tota ja ehkä tarjota muutaman huikan lonkkuukin, ei sul ton numeroo olis :)

        ONKO NUO KIRJOITUKSET NORMAALIN IHMISEN TEKSTIÄ? EIVÄT TODELLAKAAN VAAN HENKISESTI SAIRAAN YKSILÖN, SINUN BUSSISSA.

        Ei ole normaalin ihmisen kirjoiuksia todellakaan. Lukkojen taakse tuo Bussissa pedofiili kuuluu. Vastenmielinen ihmisen irvikuva koko tyyppi.


      • Noh onneksi minä käytän rekisteröityä tunnusta, toisin kuin sinä :) Eli en ole tuolalista kirjotitellut, joten lopeta se stalkkaaminen ja itsellesi vastaaminen


      • Kirjotitellut
        Bussissa kirjoitti:

        Noh onneksi minä käytän rekisteröityä tunnusta, toisin kuin sinä :) Eli en ole tuolalista kirjotitellut, joten lopeta se stalkkaaminen ja itsellesi vastaaminen

        Älä jauha paskaa Tuomas.

        HaluatkoKehariTurpaan

        1.10.2016 11:30

        Mikä Tuomas??? Sekoitatko mut nyt toiseen!

        Sähän se olit ketä toa söpöliiniä kävi köyrimässä kännipäissään http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000375884.html

        Js mitä ilmoitit, mihin rikokseen syyllistyin, muutakuin että mau epäilty 8km/h ylinopedest

        TOA, MAU, YLINOPEUDEST Taattuja Runosmäen apinan kirjoitusvirheitä. Nuoret pojat kiinnostaa edelleen Bussissa hypiötä. Lukkojen taa ja äkkiä.


      • Oho! Stalkkaus pahenee? onkos sulla 1 päivänen viikonloppu kun noin ahdistaa :)


      • Käkriäinen

        Hei Bussissa jos Betfordilla on ajeltu vuonna 1972 niin tämä alkuperäinen kirjoittaja on nyt jo vanhuuseläkkeellä. Että sillee.... ei tarvitse sinun neuvoa näissä asioissa. Kannattaisi itse miettiä mitenkä Runosmäen Tuomaksen eläkeasiat on kun 65 v. on mittarissa. Nykymenolla aika heikosti ovat. Leipäjono odottaa.Mieti sitä poitsu!!


      • Ent iedä Tuomaksesta saati Runosmäestä... Muutakuin että Wanha eikka lopetti siellä joku vuos sitten!

        Oli hemmeitn hyvä paikka pitää eka tauko ajettaessa entisessä työpaikassa Turusta Tampereeseen pullaa! Ja kyllä, siellä olin ihan kokoaikainen, joskus jopa ylitöitä... Sitten meni määräaikainen työsuhde päättyi -> pääsin YTK:n rahoille -> jatkoisn firmassa kuitenkin tuuraajana noin 10-20h viikossa... Noh se firma on kuollut ja kuopattu

        Ja kiitos kysymästä "eläke" on kunnossa, taas tossa maantaina laitan hakemuksen YTK:lle ja saadaan vähän "valtion rahaa" elämiseen/eläkkeeseen


      • TiedoksesiVaan
        Bussissa kirjoitti:

        Niin! ja vaikka "työttömyyden" aikana tekisit osa-aikaista työtä, niin se kerryttää työssäolehtoa!

        Eli jos teet jokatoinen viikko 40 tuntia ja jokatoinen 0 niin:

        Saat rahaa lähes yhtä paljon kuin tekisit töitä 80h kahteen viikkoon

        500 päivän laskuri alkaisi alsuta vuoden välein

        Saat nauttia valtion rahosita nyt kun olet nuori ja kunnossa, et sitten kun ole vainaa

        itse olen ollut YTK:n asiakkaana kohta 4 vuotta, ja semmonen 4täyttä työviikkoa niin alkaa taas päivien laskenta alusta:)

        Haettaessa uudelleen päivärahaa 500 päivän enimmäismäärän täyttymisen jälkeen oikeus ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan syntyy kun hakija täyttää työssäoloehdon paluuehdon, joka täyttyy, kun työntekijä on 24 lähinnä edellisen kuukauden aikana ollut 34 kalenteriviikkoa sellaisessa vakuutuksenalaisessa palkkatyössä, jossa työaika kunakin viikkona on ollut vähintään 18 tuntia. Kokoaikatyössä palkan täytyy olla työehtosopimuksen mukainen tai jollei sitä ole, vähintään 40 kertaa peruspäivärahan (23,16 €/pvä) suuruinen eli 926,40 €/kk.


      • TiedoksesiVaan kirjoitti:

        Haettaessa uudelleen päivärahaa 500 päivän enimmäismäärän täyttymisen jälkeen oikeus ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan syntyy kun hakija täyttää työssäoloehdon paluuehdon, joka täyttyy, kun työntekijä on 24 lähinnä edellisen kuukauden aikana ollut 34 kalenteriviikkoa sellaisessa vakuutuksenalaisessa palkkatyössä, jossa työaika kunakin viikkona on ollut vähintään 18 tuntia. Kokoaikatyössä palkan täytyy olla työehtosopimuksen mukainen tai jollei sitä ole, vähintään 40 kertaa peruspäivärahan (23,16 €/pvä) suuruinen eli 926,40 €/kk.

        En tiedä miten tuo homma menee! ikinä ei ole ne 500 päivää mennyt täyteen,a ina nollantunut hyvissä ajoin!

        Tällainen "kikkailu" voitaisi estää sillä että työttömyyden aikana tehty työ ei kerryttäisi työssäoloehtoa! Eli tukea saisi kerrallaan vain sen 500 päivää ja sitten uudelleen töihin"


      • JoOnAikoihinEletty
        Bussissa kirjoitti:

        En tiedä miten tuo homma menee! ikinä ei ole ne 500 päivää mennyt täyteen,a ina nollantunut hyvissä ajoin!

        Tällainen "kikkailu" voitaisi estää sillä että työttömyyden aikana tehty työ ei kerryttäisi työssäoloehtoa! Eli tukea saisi kerrallaan vain sen 500 päivää ja sitten uudelleen töihin"

        On hieno kun tämä Bussissa itse ihmettelee omaa palkka-automaattia ja antaa vielä vinkin miten moinen porsaanreikä voitaisiin sulkea. Oikein hienosti sanoo,että "Tällainen kikkailu voitaisiin estää" Voi tätä Suomea.... ei ole ihme ettei lamasta päästä jaloilleen ei sitten millään.Kun avustusten saajatkin alkaa kertoa mikä mättää. Siis jotain olisi todella tehtävä.


      • JoOnAikoihinEletty kirjoitti:

        On hieno kun tämä Bussissa itse ihmettelee omaa palkka-automaattia ja antaa vielä vinkin miten moinen porsaanreikä voitaisiin sulkea. Oikein hienosti sanoo,että "Tällainen kikkailu voitaisiin estää" Voi tätä Suomea.... ei ole ihme ettei lamasta päästä jaloilleen ei sitten millään.Kun avustusten saajatkin alkaa kertoa mikä mättää. Siis jotain olisi todella tehtävä.

        Kyllä! Se on väärin että sopivalla "kaikkailulla" voi lypsää raha vaikkapa 10 vuotta...

        MINUN tukeni on sulle alle centin verran vuodessa


      • Kaikkailulla
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä! Se on väärin että sopivalla "kaikkailulla" voi lypsää raha vaikkapa 10 vuotta...

        MINUN tukeni on sulle alle centin verran vuodessa

        Tilaan yhden leivän mikäli tv-hommiltasi ehdit toimittamaan. Tuo se heti tänne vai oletko ajamassa taksia, tekemässä sähkötöitä, kitaristina keikalla, dj:n hommissa vai karaoke juontajana? Kiirettä pitää Runosmäen moniosaajalla. Tajuatko itse kuinka tyhmä olet?

        Mitä muuten on "kaikkailulla"? Kerro moniosaaja?


      • Kaikkailulla kirjoitti:

        Tilaan yhden leivän mikäli tv-hommiltasi ehdit toimittamaan. Tuo se heti tänne vai oletko ajamassa taksia, tekemässä sähkötöitä, kitaristina keikalla, dj:n hommissa vai karaoke juontajana? Kiirettä pitää Runosmäen moniosaajalla. Tajuatko itse kuinka tyhmä olet?

        Mitä muuten on "kaikkailulla"? Kerro moniosaaja?

        Olitkos sä muuten tänään ajamssa sitä Scaniaa :) Mitään muuta autoa et sitten ookkaan ajanut kun et vaihteissa huomannut mitään eroa :D Vittu sä oot säälittävä!


      • Kaikkailulla
        Bussissa kirjoitti:

        Olitkos sä muuten tänään ajamssa sitä Scaniaa :) Mitään muuta autoa et sitten ookkaan ajanut kun et vaihteissa huomannut mitään eroa :D Vittu sä oot säälittävä!

        Vastaa kysymykseen, älä kiertele ja kaartele. Kysymys kuului

        Tilaan yhden leivän mikäli tv-hommiltasi ehdit toimittamaan. Tuo se heti tänne vai oletko ajamassa taksia, tekemässä sähkötöitä, kitaristina keikalla, dj:n hommissa vai karaoke juontajana? Kiirettä pitää Runosmäen moniosaajalla. Tajuatko itse kuinka tyhmä olet?

        Mitä muuten on "kaikkailulla"? Kerro moniosaaja?


      • OKEROA
        Bussissa kirjoitti:

        Olitkos sä muuten tänään ajamssa sitä Scaniaa :) Mitään muuta autoa et sitten ookkaan ajanut kun et vaihteissa huomannut mitään eroa :D Vittu sä oot säälittävä!

        Pääsitkö viikonlopuksi vapaille hoidosta? Onko 1 päiväinen viikonloppu kuin noin kiukuttaa? Niin?????


      • Kyllä! on 1 päiväinen viikonloppu! olin töissä pe ja la ensi viikolla sitten to-pe-la

        Ei siis ole pitkään aikaan tulossa viikonloppua jossa olisi 2 vapaata


      • PelleTuomasValehtele
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä! on 1 päiväinen viikonloppu! olin töissä pe ja la ensi viikolla sitten to-pe-la

        Ei siis ole pitkään aikaan tulossa viikonloppua jossa olisi 2 vapaata

        Tv hommissa, taksin ratissa, karaoke juontajana, sähkömiehenä, kitaristina vai dj:nä?


      • Bussissa kirjoitti:

        Kyllä! on 1 päiväinen viikonloppu! olin töissä pe ja la ensi viikolla sitten to-pe-la

        Ei siis ole pitkään aikaan tulossa viikonloppua jossa olisi 2 vapaata

        Sen sijaan pitkiä vapaita on tulossa ja töitä aika "optimaalinen" määrä että saa isoimman summan rahaa palkka YTK kaavalla :D


      • VastaaTyperys
        Bussissa kirjoitti:

        Sen sijaan pitkiä vapaita on tulossa ja töitä aika "optimaalinen" määrä että saa isoimman summan rahaa palkka YTK kaavalla :D

        Tv hommissa, taksin ratissa, karaoke juontajana, sähkömiehenä, kitaristina vai dj:nä?

        Niin ääliö missä hommissa?


      • Bussissa kirjoitti:

        Sen sijaan pitkiä vapaita on tulossa ja töitä aika "optimaalinen" määrä että saa isoimman summan rahaa palkka YTK kaavalla :D

        Optimi tosiaan noin 50% vakituisesta työajasta...

        itselleni tulee 2 viikkoon noin 45 tuntia joten en ihan täyttä mahdollista hyötyä saa :)


      • hjhkjhkjhhkh
        Bussissa kirjoitti:

        Optimi tosiaan noin 50% vakituisesta työajasta...

        itselleni tulee 2 viikkoon noin 45 tuntia joten en ihan täyttä mahdollista hyötyä saa :)

        Tv hommissa, taksin ratissa, karaoke juontajana, sähkömiehenä, kitaristina vai dj:nä?

        Niin ääliö missä hommissa?
        Vastaa!!!


      • RalfGoDuuni
        hjhkjhkjhhkh kirjoitti:

        Tv hommissa, taksin ratissa, karaoke juontajana, sähkömiehenä, kitaristina vai dj:nä?

        Niin ääliö missä hommissa?
        Vastaa!!!

        Tosi monitoimimies on kyseessä. Luuserihommasi ei tule maksamaan centtiäkään minulle koska en ole YTK:n jäsen. Jäsenet kyllä olisivat valmiita lataamaan katkaistulla haulikolla suolapanoksen hanuriisi.Kun jäät vanhuuseläkkeelle tulet maksamaan helvetisti veromaksajille koska sinä olet niin saatanan tyhmä ettet tajua ollenkaan mikä sinua odottaa silloin. Mies ei ole tehnyt töitä juuri nimeksikään joten eläke on sen mukainen. Olet kyllä ihme äijä kun et ole yhtään huolissasi millä aiot elää eläkkeellä.Sossu ja pelastusarmeijan/seurakuntien ruoka-apu on tuttuja paikkoja sinulle silloin...no onhan se sellaista toimintaa eläkeläiselle jonottaa jalkakäytävällä räntäsateessa. Onneksi olen sen ikäinen,että nenäni päällä on 3 metriä multaa silloin enkä osallistu talkoisiin jolla sinua yritetään pitää leivän syrjässä kiinni 35 vuoden kuluttua.


      • Aijon elää osa-aikaisella työllä YTK:n tuella :) Tulot lähes samat kuin tekisi vakituista työstä :)


      • Aijon
        Bussissa kirjoitti:

        Aijon elää osa-aikaisella työllä YTK:n tuella :) Tulot lähes samat kuin tekisi vakituista työstä :)

        Kuinka tyhmä olet?


      • Bussissa kirjoitti:

        Niin! ja vaikka "työttömyyden" aikana tekisit osa-aikaista työtä, niin se kerryttää työssäolehtoa!

        Eli jos teet jokatoinen viikko 40 tuntia ja jokatoinen 0 niin:

        Saat rahaa lähes yhtä paljon kuin tekisit töitä 80h kahteen viikkoon

        500 päivän laskuri alkaisi alsuta vuoden välein

        Saat nauttia valtion rahosita nyt kun olet nuori ja kunnossa, et sitten kun ole vainaa

        itse olen ollut YTK:n asiakkaana kohta 4 vuotta, ja semmonen 4täyttä työviikkoa niin alkaa taas päivien laskenta alusta:)

        Tietnekin jos haluaa hetken ottaa rahojat jotka ei ole "pois keneltäkään" vaatii se suunnittelua että homman saa tehtyä laillsiesti


      • TietnekinRahojat
        Bussissa kirjoitti:

        Tietnekin jos haluaa hetken ottaa rahojat jotka ei ole "pois keneltäkään" vaatii se suunnittelua että homman saa tehtyä laillsiesti

        Tietnekin rahojat laillsiesti Voi helvetti mitä paskaa!


      • HulluSeOn
        Bussissa kirjoitti:

        Tietnekin jos haluaa hetken ottaa rahojat jotka ei ole "pois keneltäkään" vaatii se suunnittelua että homman saa tehtyä laillsiesti

        HaluatkoInvalidiLuolla

        24.10.2016 17:57
        Uusi
        http://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf TES sanoo selvästi että MINIMI on 11,98€/h

        Se sanoo myös "htäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan."

        Joten ei, todellinen tuntipalkka EI voi olla alle 11,98€/h


      • Kiva viesti! Sääli että kirjoittajana anonyymi, ihan kuten säkin :)


      • StockamanMoniosaaja
        Bussissa kirjoitti:

        Kiva viesti! Sääli että kirjoittajana anonyymi, ihan kuten säkin :)

        Ihan sun tuotos kirjoitusvirheineen Tuomas moniosaaja.

        Onko tv-tuotannossa tauko vai oletko taas karaokejuontajana, ajamassa taksia, tekemässä sähkötöitä, Dj;n tehtävissä vai mahdollisesti kitaristina keikalla?

        Vai eikö äiti päästä sinua ulos valoiseen aikaan?
        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?

        Bussissa

        15.10.2016 10:09
        noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo


      • AvokkiHoitoonÄkkiä
        StockamanMoniosaaja kirjoitti:

        Ihan sun tuotos kirjoitusvirheineen Tuomas moniosaaja.

        Onko tv-tuotannossa tauko vai oletko taas karaokejuontajana, ajamassa taksia, tekemässä sähkötöitä, Dj;n tehtävissä vai mahdollisesti kitaristina keikalla?

        Vai eikö äiti päästä sinua ulos valoiseen aikaan?
        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?

        Bussissa

        15.10.2016 10:09
        noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo

        Tämä Bussissa on pilannut monta eri foorumia esiintyen millon minkin alan ammattilaisena. Kupla koko poika. Ei kannata uskoa hänen juttujaan työpaikoista. Jos uskoo niin silloin on törmännyt varsinaiseen moniosaajaan. Ammatteja on sähkömiehestä taksinkuljettajaan.

        Kaikissa kirjoituksissaan paljastaa aina itsensä. Samat jutut toistuvat kirjoitusvirheineen ja typerine hymiöineen sekä ISOINE kirjaimineen.

        Näillä foorumeilla on ollut ajoittain hyviä keskusteluja kunnes tämä moniosaaja tulee pilaamaan ne. Näin on.


      • Bussissa kirjoitti:

        Kiva viesti! Sääli että kirjoittajana anonyymi, ihan kuten säkin :)

        Ehkä vielä jokus uskaltaa rekisteröityä ja lopettaa säälittävän stalkkauksen yrittämisen


      • LäheNytMenee
        Bussissa kirjoitti:

        Ehkä vielä jokus uskaltaa rekisteröityä ja lopettaa säälittävän stalkkauksen yrittämisen

        Ehkä vielä joskus uskallat lopettaa itsellesi vastaamiseen ja älyttömyyksien kirjoittamisen sekä selkeän valehtelun. Sitä odotellassa katsotaan vaikka kuvaa autostasi http://shop.scania.fi/shop/27966/art66/h0891/18320891-origpic-3e9dc6.jpg


      • En näköjään ole ainut joka kaipaa viestipuuta :D


      • TuomasOnOksettava
        Bussissa kirjoitti:

        En näköjään ole ainut joka kaipaa viestipuuta :D

        Hakkaa räpylääs luuseri!


    • HarmittaaTODELLA

      Vittu olet tyhmä. ET NAUTI VALTION RAHOISTA vaan työttömyyskassan rahoista jotka on kerätty ihmisiltä jotka ovat työttömyyskassan jäseniä. Ja ne ihmiset ovat tosi vihaisia kun käytät väärin heidän maksamiaan rahoja. Jos tunnistaisivat sinut kadulla niin en ihmettelisi jos turpiin antaisivat.Miten kuvittelet,että Suomi lähtee talouskasvuun kun sinunlaisia "kyrvän syyliä" on täällä pilaamassa kaiken.Tälläiset syylät ovat yleensä hissunkissun koska tietävät,että tällainen huijaaminen ei ole hyväksyttävää.Suomen kansa ei tällaista todellakaan hyväksy. Sinä olet niin paatunut huijari ettei sinulla ole enää OMAATUNTOA eikä mitään HÄPYÄ asian suhteen. Olet siis yhteiskunnan pohjasakkaa sanan varsinaisessa merkityksessä.Voiko alemmas enää vajota??

    • Tosiasiaontosiasia

      Eli olet edelleenkin sitä mieltä ,että 60-vuotias on vainaja. laulaja Danny seurustelee 23 vuotiaan blondi mirrin kanssa ja ikää on äijällä pitkälti yli 70 vuotta. Muuta nyt asenteitasi Bussissa. Teet itsestäsi ihan julkisen pellen.

    • PaskanmakuSuussa

      Hän on täysi idiootti. Kannustaa julkisesti hyödyntämään yhteiskunnan tukiverkkoa väärillä perusteilla. Harva uskaltaa julkisesti kannustaa moiseen rikokseen. Bussissa tyypillä ei ilmeisesti ole mitään menetettävää.Ihmettelen vaan kun Turun seudulla on monen monta kokopäiväistä kuljettajan paikkaa avoinna ollut jo pitkään. Eikö ne siellä YTK:ssa ole perillä kuka on oikea työtön ja kuka väärinkäyttäjä.

      • Mikä on VÄÄRÄ peruste? senttiäkään en ole huijannut YTK:lta. Jos kuukausitulot ollut vaikkapa 1200€ niin tuki vähentynyt heti 450€

        Missä kohdin se RIKOS tapahtuu????

        Ja YTK:ta EI kiinnosta työtilanne, työkkäriä kiinnostaa! Ja koska olen osa-aikatöissä, niin ei ole tullut kuin YKSI työtarjous johon oli pakko vastata


      • YTK-ei-ole-ilmasta-rahaa
        Bussissa kirjoitti:

        Mikä on VÄÄRÄ peruste? senttiäkään en ole huijannut YTK:lta. Jos kuukausitulot ollut vaikkapa 1200€ niin tuki vähentynyt heti 450€

        Missä kohdin se RIKOS tapahtuu????

        Ja YTK:ta EI kiinnosta työtilanne, työkkäriä kiinnostaa! Ja koska olen osa-aikatöissä, niin ei ole tullut kuin YKSI työtarjous johon oli pakko vastata

        Rikos tapahtuu juuri siinä kohtaa kun haet niitä YTK:N rahoja. Silloin kun sinulla ei ole töitä, niin olet työttömänä etkä millään vapaalla, lomalla saati eläkkeellä ja työttömällähän on velvollisuuksia. Näitä velvollisuuksia et ole hoitanut kun niitä kokoaikaisiakin työpaikkoja olis ollut tarjolla vaikka kuinka. Lisäksi olet valehdellut tehtyjä tunteja hakemuksessasi ja sovitellussa päivärahassa se osa-aikaisuus ei voi perustua omasta aloitteestasi tapahtuneeseen työajan lyhentämiseen. Edellisessäkin työpaikassa niitä töitä olis ollut tarjolla enemmänkin. Tiedä vaikka ihan täydet tunnit olisit siellä saanut, mutta kun ei työ maistu. Sen sijaan käytät tukiverkkoja väärin perustein ja maksatat muilla työtätekevillä ihmisillä elämäsi sekä ylimääräisen aikasi käytät täällä jauhaen täyttä paskaa asioista joista et ymmärrä yhtään mitään.

        AAMEN!!!


      • Ei tapahdu rikosta, skannaan palkkakuitit ja kerron työtunnit.

        Niin, edellinen työpaikka petti lupaukset, siksi lähdin menemään! heidän sooloilun takia menetin myös sitä edellisen paikan!!!

        Kiva kiva! Miksi ei voinut kertoa hakemuskessa TODELLISUUTTA työpaikasta, niin olisin tällä hetkelläkin töissä vielä pullakuskina


      • EtsiväLöytääLuuserin
        Bussissa kirjoitti:

        Ei tapahdu rikosta, skannaan palkkakuitit ja kerron työtunnit.

        Niin, edellinen työpaikka petti lupaukset, siksi lähdin menemään! heidän sooloilun takia menetin myös sitä edellisen paikan!!!

        Kiva kiva! Miksi ei voinut kertoa hakemuskessa TODELLISUUTTA työpaikasta, niin olisin tällä hetkelläkin töissä vielä pullakuskina

        Jauhat taas täyttä paskaa. Saatanan luuseri. Olet aiemmissa kirjoituksissasi kertonut ,että olet muutellut työtunteja jotta saat kunnon korvaukset. Me rehelliset kuskit kyllä luemme kaikki kirjoituksesi todella tarkkaan ja laitamme korvan taakse muistiin mitä kirjoitat saatanan äpärä.Olet Pellehermanni erityistarkkailussa. Juttelin YTK:n lakimiehen kanssa puhelimessa miten tällainen kikkailu korvausten kanssa voi olla edes mahdollista ja hän oli hyvin kiinnostunut tapauksesta. YTK:lla kuten vakuutusyhtiöillä on etsiviä joiden työ on tutkia käytetäänkö väärin heidän palvelujaan.Joten jos päässäsi on edes vähänkään järkeä niin et kehuskele YTK:n tukiasioilla jatkossa. Katsos kun kirjoittelet tänne Suomi24 sivuille niin tietokoneesi jättää "sormen" jäljen jonka avulla etsivä on jäljilläsi.


      • Nyt tuli kiroilukin mukaan :) Ja en huijaa centtiäkään, siksi se on mahdollista! Kaikki menee lain mukaan :)

        Tai kerro minkä rikoksen olen tehnyt?


      • KorjaaPääsi
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt tuli kiroilukin mukaan :) Ja en huijaa centtiäkään, siksi se on mahdollista! Kaikki menee lain mukaan :)

        Tai kerro minkä rikoksen olen tehnyt?

        Tässä Bussissa pedofiilin tuotoksia taksipuolelta minkä keskusteluja on terrorisoinut jo vuosia. Eikö tälle Runosmäen vajakille löydy hoitopaikkaa?

        Varaosia.com

        2.10.2016 13:36
        Noh jollain on vaikea pitää kullia housuissa kännissä :)

        Kyllä mäkin pullakuskina näin koulujen pihoilla leipää viedessä ihan törkeän söpöjen ja lutuisia 12-16v poikia ja tyttöjä mutta silti se mulkku pysyi housuissa


      • Stalkkaus senkun pahenee, ja vainoharhaisuus?

        Eikö tolle mielisairaalle löydy todellakaan parempaa työpaikkaa kun noinpaljon ahdistaa... Noh koita nyt nukkua, jaksat taas painaa ens viikolla 50 tuntia


      • TörmönnytPoikini
        Bussissa kirjoitti:

        Stalkkaus senkun pahenee, ja vainoharhaisuus?

        Eikö tolle mielisairaalle löydy todellakaan parempaa työpaikkaa kun noinpaljon ahdistaa... Noh koita nyt nukkua, jaksat taas painaa ens viikolla 50 tuntia

        Tässä kirjoituksesi taksipuolelta, kuinka alas vajoat ääliö? Varaosia tarvitset todella paljon päähäsi. Mistään vaan ei tahdo löytyä sun päähän sopivia.

        Varaosia.com

        2.10.2016 21:52
        Kyllä, jos toinen syyllistyy tuollaiseen tekoon, niin silloin on päässä vikaa ja pahasti http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000375884.html

        kyllä itsekin välillä ollut puutteessa ja törmönnyt söpöihin poikini ja tyttöihin, silti se mulkku on pysynyt housussa, vaikka olisinkin ollut kännissä

        Kirjoitusvirheet ja sisältö tuttua Bussissa laatua...


      • Kuinka alas vajoat? neljään asit töissä? ja sen jälkeen kaksi spämmiä kahteen minuuttiin :) Jokos laitoit pomolle säköpostia että panee irtisanomisajan juoksemaan :)


      • Kuinka vitun alas sä vajakki vajoot? Ahdistakao noin paljon

        siis 2 minuttia 3 nimimerkkiä ja 4 viestiä paskaa!!!!

        Miksi et ota itseäsi niskasta kiinni???


      • ahdistakao
        Bussissa kirjoitti:

        Kuinka vitun alas sä vajakki vajoot? Ahdistakao noin paljon

        siis 2 minuttia 3 nimimerkkiä ja 4 viestiä paskaa!!!!

        Miksi et ota itseäsi niskasta kiinni???

        Varaosia.com

        3.10.2016 16:40
        On se oksettavaa kun sulla ei se mulkku pysynyt housussa http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000375884.html

        Noh tommosta sattuu, kokeila ens kerralla kaksullisia, ne on laillisia

        XXXXXXXX

        Tuomas, huvittavaa että käytät sanaa vajakki ja ahdistus muille ja termiä kuinka alas vajoot joita on käytetty sinua kohtaa usein Tuomas, Bussissa, Runosmäen ikioma KääpiöHomo joka on myös sähkömies, dj, karaokejuontaja, taksikuski, kitaristi, pakettiautomaatti, pankkiautomaatti, jne


      • Edelleen. MINÄ uskallan käyttää rekisteröitytä nimimerkkiä, toisin kuin sinä

        Minä EN stalkkaa ketään, saati seuraa palstalta toiselle ja tee omia johtopäätöksiä, toisin kuin sinä....

        Noh voi poika parkaa! tota se kateus aiheuttaa! olen minäkin HELVETIN kateellinen roskakuskeille, mutta en silti kokoajan auo päätäni vaikka heidän toiminta vituttaakin minua....

        Ja näytä YKSIKIN viesti jonka olen kirjoittanut sun fantasioimallesi taksi palstalle. siis MUN kirjoittama, ei minkään random nimimerkin...


      • iiuyytrre
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen. MINÄ uskallan käyttää rekisteröitytä nimimerkkiä, toisin kuin sinä

        Minä EN stalkkaa ketään, saati seuraa palstalta toiselle ja tee omia johtopäätöksiä, toisin kuin sinä....

        Noh voi poika parkaa! tota se kateus aiheuttaa! olen minäkin HELVETIN kateellinen roskakuskeille, mutta en silti kokoajan auo päätäni vaikka heidän toiminta vituttaakin minua....

        Ja näytä YKSIKIN viesti jonka olen kirjoittanut sun fantasioimallesi taksi palstalle. siis MUN kirjoittama, ei minkään random nimimerkin...

        Niitä on satoja kuten tiedät sisu taksissa haluatkoturpaankehari


      • iiuyytrre kirjoitti:

        Niitä on satoja kuten tiedät sisu taksissa haluatkoturpaankehari

        Noh näytä yksikin :)

        Aivan! Minä USKALLAN käyttää rekisteröityä tunnustasinä et :) Ja ei, ei löydymun kirjotitamia, löytyy vain sun omia harjoja monella eri nimellä :)


      • SkeidaTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Noh näytä yksikin :)

        Aivan! Minä USKALLAN käyttää rekisteröityä tunnustasinä et :) Ja ei, ei löydymun kirjotitamia, löytyy vain sun omia harjoja monella eri nimellä :)

        Juu ei löydy Tuomas, ei todellakaan kuten esimerkiksi tämä;

        Varaosia.com

        2.10.2016 13:36
        Noh jollain on vaikea pitää kullia housuissa kännissä :)

        Kyllä mäkin pullakuskina näin koulujen pihoilla leipää viedessä ihan törkeän söpöjen ja lutuisia 12-16v poikia ja tyttöjä mutta silti se mulkku pysyi housuissa

        OLET KERTONUT OLLEESI PULLAKUSKI, LISÄKSI OLET KERTONUT SAIRAILOISESTA KIINNOSTUKSESTA ALAIKÄISIIN POIKIIN JOTEN ÄLÄ JAUHA SKEIDAA RUNOSMÄEN LUUSERI. KETÄ LUULET HÄMÄÄVÄSI TUOMAS SISU MÄÄTTÄ HALUATKOTURPAANKEHARI VARAOSIA.COM BUSSISSA ÄÄLIÖ?


      • Voi raukka kun ahdistaa? Onkos ne työt tai kateus mikä painaa mieltä? Nyt jatkuvaa stakkausta ja vianoharhaisuutta :)

        Muista! Minä uskallan käyttää rekisteröityä nimeä, sinä et :) Joten puutu jatkossa niihin MUN kirjottamiin viesteihin jos stalkata halua


      • EiKannataVälittää
        Bussissa kirjoitti:

        Voi raukka kun ahdistaa? Onkos ne työt tai kateus mikä painaa mieltä? Nyt jatkuvaa stakkausta ja vianoharhaisuutta :)

        Muista! Minä uskallan käyttää rekisteröityä nimeä, sinä et :) Joten puutu jatkossa niihin MUN kirjottamiin viesteihin jos stalkata halua

        Kaikkihan Runosmäen satuilijan tunnistaa. Kuuluisa jokaisen palstan vakiotrolli lukuisilla eri nimimerkeillä. Ei kannata välittää, jättäkää Busissa tyypin viesteihin vastaamatta. Niissä ei ole mitään sisältöä kuten olette huomanneet. Ei ymmärrä edes hakea apua ongelmiinsa. Tähän on tultu.


      • Voi raukka! Mikä nyt ahdsitaa??? työtilanne? vapaa-aika? Mikä kerro???? hae apua! Älä stalkkaa! älä ole vainoharhainen!

        Minä käytän tätä nimeä, sinä milloin mitäkin, voi raukka parka


      • ValitettavanTotta
        EiKannataVälittää kirjoitti:

        Kaikkihan Runosmäen satuilijan tunnistaa. Kuuluisa jokaisen palstan vakiotrolli lukuisilla eri nimimerkeillä. Ei kannata välittää, jättäkää Busissa tyypin viesteihin vastaamatta. Niissä ei ole mitään sisältöä kuten olette huomanneet. Ei ymmärrä edes hakea apua ongelmiinsa. Tähän on tultu.

        Jep, tuttu häirikkö kaikissa keskustelussa. Kannattaa jättää tämä surullinen tapaus ihan omiin oloihinsa. Tosin se ei mitään auta. Aivottomuus vaan yltyy ja kirjoitusvirheet lisääntyvät.


      • EtsiväLöytääLuuserin
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt tuli kiroilukin mukaan :) Ja en huijaa centtiäkään, siksi se on mahdollista! Kaikki menee lain mukaan :)

        Tai kerro minkä rikoksen olen tehnyt?

        Mihin rikokseen Bussissa on syyllistynyt. YTK:n lakimiehen mukaan kyseinen henkilö on syyllistynyt petokseen /törkeään petokseen jos väärin käyttää YTK:n jäsenistön maksamia jäsenmaksuja. Väärinkäytös käy toteen jos asuinpaikkakunnalla on täysipäiväisiä työpaikkoja tarjolla,mutta työtön henkilö ei ota niitä vastaan vaan anoo korvauksia. Turun seudulla on vakituisia kuljettajan paikkoja avoinna useita. Olen pitkään miettinyt miten tämä Bussissa junailee tämän petoksen. Olen tullut siihen tulokseen,että Bussissa ei ole ilmoittanut itseään työnhakijaksi/työttömäksi työvoimatoimistoon vaan on ilmoittanut itsensä vain YTK:n työttömyyskassaan.Fiksu veto laiskalta mieheltä.(tosin 99 % työssä käyvistä suomalaisista ei tällaista kikkailua hyväksy) Olet kyllä todella pohjasakkaa tässä yhteiskunnassa jossa arvostetaan ahkeraa työntekoa.


      • Sepastori
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt tuli kiroilukin mukaan :) Ja en huijaa centtiäkään, siksi se on mahdollista! Kaikki menee lain mukaan :)

        Tai kerro minkä rikoksen olen tehnyt?

        Hoet samaa asiaa kaikki menee lain mukaan koko ajan kaikille kirjoittajille. Jokaisella ihmisellä on jo syntyessään omatunto. Jo 3 vuotias lapsi tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Hän myös tuntee ja näyttää sen vanhemmilleen jos on tehnyt jotain väärää.Lapsi katuu jos on tehnyt jotain väärin.Se on hellyyttävä näky. Vai mitä Bussissa. Kai nyt sentään olet pieniä lapsia nähnyt ja niiden kanssa aikaa viettänyt. Olen aidosti huolissani sinusta.Milloin lopetit kuulemasta omaatuntoa. Sitä ääntä joka tuolla jossain kertoo milloin teen oikein milloin väärin.Mielestäni teet nykyisin jatkuvasti toisin kun omantuntosi ääni käskee tekemään.Miksi otat vastaan YTK:n rahoja jotka on kerätty jäseniltä vaikka työtä olisi tarjolla sinulle koko päiväisesti.Eikö asia yhtään kaivele mielessäsi. Kirjoittelin jo kerran aiemmin sinulle,mutta en saanut mitään vastausta. Olisiko nyt vastauksen aika ?? vai oletko sellainen "hukattu sielu"


      • Sepastori
        Sepastori kirjoitti:

        Hoet samaa asiaa kaikki menee lain mukaan koko ajan kaikille kirjoittajille. Jokaisella ihmisellä on jo syntyessään omatunto. Jo 3 vuotias lapsi tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Hän myös tuntee ja näyttää sen vanhemmilleen jos on tehnyt jotain väärää.Lapsi katuu jos on tehnyt jotain väärin.Se on hellyyttävä näky. Vai mitä Bussissa. Kai nyt sentään olet pieniä lapsia nähnyt ja niiden kanssa aikaa viettänyt. Olen aidosti huolissani sinusta.Milloin lopetit kuulemasta omaatuntoa. Sitä ääntä joka tuolla jossain kertoo milloin teen oikein milloin väärin.Mielestäni teet nykyisin jatkuvasti toisin kun omantuntosi ääni käskee tekemään.Miksi otat vastaan YTK:n rahoja jotka on kerätty jäseniltä vaikka työtä olisi tarjolla sinulle koko päiväisesti.Eikö asia yhtään kaivele mielessäsi. Kirjoittelin jo kerran aiemmin sinulle,mutta en saanut mitään vastausta. Olisiko nyt vastauksen aika ?? vai oletko sellainen "hukattu sielu"

        Sepastori=Radikaalipappi joka on tehnyt paljon työtä juuri kuljettajien parissa mm. Hollanissa Antwerpenin merimieskirkossa.


      • EtsiväLöytääLuuserin kirjoitti:

        Mihin rikokseen Bussissa on syyllistynyt. YTK:n lakimiehen mukaan kyseinen henkilö on syyllistynyt petokseen /törkeään petokseen jos väärin käyttää YTK:n jäsenistön maksamia jäsenmaksuja. Väärinkäytös käy toteen jos asuinpaikkakunnalla on täysipäiväisiä työpaikkoja tarjolla,mutta työtön henkilö ei ota niitä vastaan vaan anoo korvauksia. Turun seudulla on vakituisia kuljettajan paikkoja avoinna useita. Olen pitkään miettinyt miten tämä Bussissa junailee tämän petoksen. Olen tullut siihen tulokseen,että Bussissa ei ole ilmoittanut itseään työnhakijaksi/työttömäksi työvoimatoimistoon vaan on ilmoittanut itsensä vain YTK:n työttömyyskassaan.Fiksu veto laiskalta mieheltä.(tosin 99 % työssä käyvistä suomalaisista ei tällaista kikkailua hyväksy) Olet kyllä todella pohjasakkaa tässä yhteiskunnassa jossa arvostetaan ahkeraa työntekoa.

        EI! En ole syyllistynyt petokseen!

        Skannaan joka ikisen palkkakuitin ja ilmoitan työtunnit!

        Se olisi petos jos nostaisi palkkaa mutta ei ilmottaisi sitä kassalle

        Ja sekään EI ole rikos jos ei hae avoimiin paikkoihin, isoin rangaistus siitä voi olla 3kk karenssi

        ja miten tämä toimii? Olemalla OSA-AIKAISESTI työtön ja ilmoittamalla työkkäriin pari kertaa vuodessa työtilanteen. Jos työvoimatoimistosta tulee työtarjous, niin vastaan siihen asianmukaisesti hakemalla ko. paikkaan.

        Ja koska teen kuitenkin osa-aikaista työtä, niin en ole mitenkään työkkärin "hampaissa" että ne kokoajan tyrkyttäisi jotain hommaa, tasan yhden kerran tarjottu työpaikkaa sitä kautta

        ja EI YTK ei voi maksaa tukia jos ei saa työvoimatoimistolta lausuntoa että ei ole estettä maksamiselle!

        Joten kerro missä kohdin se rikos tapahtuu?

        Ja tosiaan, jos tienaan tonnin, tuki vähenee 350€ eli lain mukaan mennään. Se onko tällainen laskemointi/suunnittelu moraalisesti oikein onkin toinen tarina


      • Kertoiko lakimiehesi myös mikä on LAIN MUKAAN pisin sallittu aika jonka voit olla osa-aikatyöttömänä ja samalla nostaa liiton rahoja :)


      • Radikaalipappi
        Bussissa kirjoitti:

        EI! En ole syyllistynyt petokseen!

        Skannaan joka ikisen palkkakuitin ja ilmoitan työtunnit!

        Se olisi petos jos nostaisi palkkaa mutta ei ilmottaisi sitä kassalle

        Ja sekään EI ole rikos jos ei hae avoimiin paikkoihin, isoin rangaistus siitä voi olla 3kk karenssi

        ja miten tämä toimii? Olemalla OSA-AIKAISESTI työtön ja ilmoittamalla työkkäriin pari kertaa vuodessa työtilanteen. Jos työvoimatoimistosta tulee työtarjous, niin vastaan siihen asianmukaisesti hakemalla ko. paikkaan.

        Ja koska teen kuitenkin osa-aikaista työtä, niin en ole mitenkään työkkärin "hampaissa" että ne kokoajan tyrkyttäisi jotain hommaa, tasan yhden kerran tarjottu työpaikkaa sitä kautta

        ja EI YTK ei voi maksaa tukia jos ei saa työvoimatoimistolta lausuntoa että ei ole estettä maksamiselle!

        Joten kerro missä kohdin se rikos tapahtuu?

        Ja tosiaan, jos tienaan tonnin, tuki vähenee 350€ eli lain mukaan mennään. Se onko tällainen laskemointi/suunnittelu moraalisesti oikein onkin toinen tarina

        Yllätyin positiivisesti kun Bussissa vastasit kirjoitukseeni. Kirjoituksestasi selvisi,että kyllähän se omatunto on myös Bussissa kaverilla olemassa siellä jossain takaraivossa.Sanat "moraalisesti oikein onkin jo toinen tarina" kertoo ,että olet tietoinen ,että kaikki mikä on laissa sallittua ei kuitenkaan ole monen mielestä hyväksyttävä tapa toimia. Jos yritysjohtaja epäonnistuu työssään ja saa potkut niin onko moraalisesti hyväksyttävää,että hänet palkitaan kuitenkin kultaisella käden puristuksella joka voi olla jopa 10 vuoden kuljettajan palkka vaikka siis epäonnistui tehtävässään.Siihen nähden Bussissa kaverin "moraalinen rikos" on hyvin vähäinen.Ilmeisesti haluat ajatella työnteosta erilailla kuin muut työtätekevät ja siksi olet aina törmäyskurssilla näillä keskustelufoorumeilla.Toivon,että vielä joskus löytyy se mieleinen työtehtävä jotta et putoa kokonaan pois työelämästä.


      • ENEMMÄN väärin se on olla "kokonaan työttömänä" vaikkapa 10 vuotta...

        Itselleni on tullut tasa YKSI kuukausi jossa ei olisi ollut lainkaan työtuloja, se oli elokuu, ja tämä johtui erään firman VALEHTELUSTA jonka vuoksi menetin hyvä työpaikkani...

        Mutta mihinkään RIKOKSEEN en ole syyllistynyt, voin olla vaikkapa 10 vuotta osa-aikatyöttömänä jos TE-toimisto sen hyväksyy...

        Ja edellinen firma olisi ollut mieleinen, töitä 60 tuntia/6 vuoroa kahteen viikkoon. eli 6 vuoroa töitä putkeen ja sitten 8 vuoron pituinen vapaa! He petti lupauksensa ja nyt olen vielä ensi viikon torstaihin asti kokonaan työtön... HEIDÄN perättömän lupauksen vuoksi tuli sellainen reilu 2kk "loma" valtion piikkiin! Kiitti vitusti!


      • Katotaas YTK:n sivuilta viimeisin Työkkärin lausunto:

        Antopäivä 31.10.2013

        Estovaikutus Tiedotelausunto

        Tukilaji Ansioturva

        Alkupäivä

        Loppupäivä

        Lausunto Hja työssä tarvittaessa kuorma-autonkuljettajana Piip:ssä ja Tööt:ssä.

        Selitys Tiedote

        Eli kerrottu että ei ole lain mukaista estettä olla maksamatta päivärahoja...

        Lausunnosta aikaa lähes 3 vuotta, joten eiköhäs tämän kuun aikana puhelin pärähdä soimaan ja kysytä työkkäristä mikä työtilanne


      • TurhaIhminenOlet
        Bussissa kirjoitti:

        Katotaas YTK:n sivuilta viimeisin Työkkärin lausunto:

        Antopäivä 31.10.2013

        Estovaikutus Tiedotelausunto

        Tukilaji Ansioturva

        Alkupäivä

        Loppupäivä

        Lausunto Hja työssä tarvittaessa kuorma-autonkuljettajana Piip:ssä ja Tööt:ssä.

        Selitys Tiedote

        Eli kerrottu että ei ole lain mukaista estettä olla maksamatta päivärahoja...

        Lausunnosta aikaa lähes 3 vuotta, joten eiköhäs tämän kuun aikana puhelin pärähdä soimaan ja kysytä työkkäristä mikä työtilanne

        Lopeta jo tuo jatkuva jauhanta sun vanhoista virtuaali työpaikoista ja YTK:n maksuista. Hanki työpaikka ja sisältöä elämääsi.

        Nyt tilanteesi on selvästi se että olet menettänyt otteesi oikeasta elämästä ja työnteosta. Ryhdistäydy!


      • TurhaIhminenOlet kirjoitti:

        Lopeta jo tuo jatkuva jauhanta sun vanhoista virtuaali työpaikoista ja YTK:n maksuista. Hanki työpaikka ja sisältöä elämääsi.

        Nyt tilanteesi on selvästi se että olet menettänyt otteesi oikeasta elämästä ja työnteosta. Ryhdistäydy!

        Voi raukka! Olikos TAAS 1 päiväinen viikonloppu? Etkö uskantanut lauantainakaan tehdä mitään kun jo kasilta koneella???

        Olitkos sä se joka oli ajanut Scaniaa vaikka kuinka paljon huomaamatta mitään omitusita vaihteissa :D Säälittävä tapaus! Aloita vaikka lopputilillä, se helpotta


      • BussissaTaksipuolella
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen. MINÄ uskallan käyttää rekisteröitytä nimimerkkiä, toisin kuin sinä

        Minä EN stalkkaa ketään, saati seuraa palstalta toiselle ja tee omia johtopäätöksiä, toisin kuin sinä....

        Noh voi poika parkaa! tota se kateus aiheuttaa! olen minäkin HELVETIN kateellinen roskakuskeille, mutta en silti kokoajan auo päätäni vaikka heidän toiminta vituttaakin minua....

        Ja näytä YKSIKIN viesti jonka olen kirjoittanut sun fantasioimallesi taksi palstalle. siis MUN kirjoittama, ei minkään random nimimerkin...

        TUOMAS, TÄSSÄ KUN PYYSIT SUORAAN TAKSIPUOLELTA JA IHAN BUSSISSA NIMIMERKILLÄ. TUOMAS, NÄITÄ ON SATOJA SUN VESTEJÄ SIELLÄ. VOI VAJAKKIA.

        Bussissa

        25.11.2015 4:11

        Trololololo antakaas nyt vaan sen prosenttipalkan olla. Ei vain naurata lainkaan enää. Se on niin huono trolli...


      • TuomasHakkaaKaikki
        Bussissa kirjoitti:

        Noh näytä yksikin :)

        Aivan! Minä USKALLAN käyttää rekisteröityä tunnustasinä et :) Ja ei, ei löydymun kirjotitamia, löytyy vain sun omia harjoja monella eri nimellä :)

        Tässä näitä vajakin tuotoksia taksipuolelta. Tänään.
        HaluatkoKehariTurpaan

        9.10.2016 18:04
        Nimenomaan! Se on kimppakyytiä kun otetaan auton omat kulut eli 0,43€/km

        Jos otetaan enemmän, saa ajamisesta TULOJA jolloin se on taksiliikennetä


      • Sovitaan että pysyt siellä TAKSIPUOLELLA ja vastailet SIELLÄ niihin viestehini joiden OLETAT olevan mun kirjoittamia? Eiks jep? Onnistuuko, tai jotkuuko stalkkaus?


      • KääpiöHomoBusissa
        Bussissa kirjoitti:

        Sovitaan että pysyt siellä TAKSIPUOLELLA ja vastailet SIELLÄ niihin viestehini joiden OLETAT olevan mun kirjoittamia? Eiks jep? Onnistuuko, tai jotkuuko stalkkaus?

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Menikö maanantain vuoro noin huonosti? Yksi päiväinen viikonloppuko se taas sua ahdistaa? Miksi et kokeile lopputiliä, se auttaa


      • bussissaääliö
        Bussissa kirjoitti:

        Menikö maanantain vuoro noin huonosti? Yksi päiväinen viikonloppuko se taas sua ahdistaa? Miksi et kokeile lopputiliä, se auttaa

        Mikä sinussa Tuomas on vikana? Tunnetko usein riittämättömän tunnetta?


      • Bussissa kirjoitti:

        Katotaas YTK:n sivuilta viimeisin Työkkärin lausunto:

        Antopäivä 31.10.2013

        Estovaikutus Tiedotelausunto

        Tukilaji Ansioturva

        Alkupäivä

        Loppupäivä

        Lausunto Hja työssä tarvittaessa kuorma-autonkuljettajana Piip:ssä ja Tööt:ssä.

        Selitys Tiedote

        Eli kerrottu että ei ole lain mukaista estettä olla maksamatta päivärahoja...

        Lausunnosta aikaa lähes 3 vuotta, joten eiköhäs tämän kuun aikana puhelin pärähdä soimaan ja kysytä työkkäristä mikä työtilanne

        Totta! Laki ei anna aikarajaa kuinka kauan voit olla osa-aika työttömänä! Toki jos TE toimisto osoittaa kokoaikaista työpaikkaa, tulee sinne hakea


      • TokiTokiAivanSimpeliä
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! Laki ei anna aikarajaa kuinka kauan voit olla osa-aika työttömänä! Toki jos TE toimisto osoittaa kokoaikaista työpaikkaa, tulee sinne hakea

        Vastailet taas itsellesi. Vajoat vain syvemmälle päivittäin. Laitetaanpa jälleen viisaita kirjoituksiasi ettei totuus unohdu.

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • 7päiväinenViikko
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! Laki ei anna aikarajaa kuinka kauan voit olla osa-aika työttömänä! Toki jos TE toimisto osoittaa kokoaikaista työpaikkaa, tulee sinne hakea

        Onko taas 7 päiväinen työttömyysjakso takana kuin noin ahdistaa? Ei muuta kun äkkiä pomolle hakemusta rustaamaan niin saattaa löytyä töitä. TOTTA, ei sinulle löydykkään. Ei ole koskaan löytynyt eikä tule TODELLAKAAN löytymään. Simppeliä :d Eiks jep :d


      • Bussissa kirjoitti:

        Nyt tuli kiroilukin mukaan :) Ja en huijaa centtiäkään, siksi se on mahdollista! Kaikki menee lain mukaan :)

        Tai kerro minkä rikoksen olen tehnyt?

        Eipä taida täyttyä sen törkeän petoksen tunnusmerkit! tietenkin jos TE-toimisto hermostuisi tähän touhuun niin hehän voisi pakotta amut johonkin turaan koultuukseen tms. jolloin itselläni olisi ainut vaihtoehto lopettaa "työttömyys" ja tehdä vähän enemmän töitä vaikkapa 3kk ajan


      • TuomasBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Eipä taida täyttyä sen törkeän petoksen tunnusmerkit! tietenkin jos TE-toimisto hermostuisi tähän touhuun niin hehän voisi pakotta amut johonkin turaan koultuukseen tms. jolloin itselläni olisi ainut vaihtoehto lopettaa "työttömyys" ja tehdä vähän enemmän töitä vaikkapa 3kk ajan

        Tuomas. kauanko jatketaan?

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Bussissa kirjoitti:

        ENEMMÄN väärin se on olla "kokonaan työttömänä" vaikkapa 10 vuotta...

        Itselleni on tullut tasa YKSI kuukausi jossa ei olisi ollut lainkaan työtuloja, se oli elokuu, ja tämä johtui erään firman VALEHTELUSTA jonka vuoksi menetin hyvä työpaikkani...

        Mutta mihinkään RIKOKSEEN en ole syyllistynyt, voin olla vaikkapa 10 vuotta osa-aikatyöttömänä jos TE-toimisto sen hyväksyy...

        Ja edellinen firma olisi ollut mieleinen, töitä 60 tuntia/6 vuoroa kahteen viikkoon. eli 6 vuoroa töitä putkeen ja sitten 8 vuoron pituinen vapaa! He petti lupauksensa ja nyt olen vielä ensi viikon torstaihin asti kokonaan työtön... HEIDÄN perättömän lupauksen vuoksi tuli sellainen reilu 2kk "loma" valtion piikkiin! Kiitti vitusti!

        Isoin "rangaistus" tosta rikoksesta että ei ota vastaan tarjottua työtä on 3 kuukauden karenssi... Toki jos hakemus lähtee vimppana päivänä ja haastettelukni menee vähän huonosti, niin sillehän ei mitään voi :) Aina ei se työnhaku nappaa


      • HaastetteklukniBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Isoin "rangaistus" tosta rikoksesta että ei ota vastaan tarjottua työtä on 3 kuukauden karenssi... Toki jos hakemus lähtee vimppana päivänä ja haastettelukni menee vähän huonosti, niin sillehän ei mitään voi :) Aina ei se työnhaku nappaa

        haastettelukni buuuuuuuuuaaaaaaah pelle. Vastailet taas itsellesi. Tässä tämä. Milloin lopetat?

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • PakottaAmutTuraanKoultuu
        Bussissa kirjoitti:

        Eipä taida täyttyä sen törkeän petoksen tunnusmerkit! tietenkin jos TE-toimisto hermostuisi tähän touhuun niin hehän voisi pakotta amut johonkin turaan koultuukseen tms. jolloin itselläni olisi ainut vaihtoehto lopettaa "työttömyys" ja tehdä vähän enemmän töitä vaikkapa 3kk ajan

        pakotta amut turaan koultuukseen

        Tuomas, vähintä mitä voit opetella on opettella kirjoittamaan ilman jatkuvia virheitä. Aikaa opiskeluun sinulla on, älyä ei sitten olekkaan.


      • Bussissa kirjoitti:

        Kertoiko lakimiehesi myös mikä on LAIN MUKAAN pisin sallittu aika jonka voit olla osa-aikatyöttömänä ja samalla nostaa liiton rahoja :)

        Laki ei anna asetusta kuinka kauan voi olla työttömänä tai osa-aiakisesti työttömänä!

        Toki tarpeeksi monen karenssin jälkeen tulee tehdä 6kk töitä että pääsee tuen piiriin taas! Tosiaan YKSI työtarjous tullut, hain sinne, mutta en päässyt edes haastatteluun, vaikka liitin mukaan valokuvani, KAIKKI työpaikat kesätyöpaikoista alkaen, kerroin minkä firman leipiä olen ajanut yms... Ei vaan osunut valinta muhun, sääli :)


      • TuomaksellaOnValokuva
        Bussissa kirjoitti:

        Laki ei anna asetusta kuinka kauan voi olla työttömänä tai osa-aiakisesti työttömänä!

        Toki tarpeeksi monen karenssin jälkeen tulee tehdä 6kk töitä että pääsee tuen piiriin taas! Tosiaan YKSI työtarjous tullut, hain sinne, mutta en päässyt edes haastatteluun, vaikka liitin mukaan valokuvani, KAIKKI työpaikat kesätyöpaikoista alkaen, kerroin minkä firman leipiä olen ajanut yms... Ei vaan osunut valinta muhun, sääli :)

        Liitin mukaan valokuvan...Buuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaah

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Bussissa kirjoitti:

        Laki ei anna asetusta kuinka kauan voi olla työttömänä tai osa-aiakisesti työttömänä!

        Toki tarpeeksi monen karenssin jälkeen tulee tehdä 6kk töitä että pääsee tuen piiriin taas! Tosiaan YKSI työtarjous tullut, hain sinne, mutta en päässyt edes haastatteluun, vaikka liitin mukaan valokuvani, KAIKKI työpaikat kesätyöpaikoista alkaen, kerroin minkä firman leipiä olen ajanut yms... Ei vaan osunut valinta muhun, sääli :)

        Tosiaan, kyllä mä homman osaan hoitaa niin että en tule palkatuksi! Ja jos tulen, niin kyllä potkut on helppo järjestää, kolhimalla autoa, jne jne


      • TuomaksestaOnKuvaBussiss
        Bussissa kirjoitti:

        Tosiaan, kyllä mä homman osaan hoitaa niin että en tule palkatuksi! Ja jos tulen, niin kyllä potkut on helppo järjestää, kolhimalla autoa, jne jne

        Vastailet taas itsellesi. Kovin on yksinäistä kun ainoa ystävä on tietokone ja ainoana keskustelukumppanina omat viestit. Tuomas, kauanko jatkat? Joten...

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Bussissa kirjoitti:

        EI! En ole syyllistynyt petokseen!

        Skannaan joka ikisen palkkakuitin ja ilmoitan työtunnit!

        Se olisi petos jos nostaisi palkkaa mutta ei ilmottaisi sitä kassalle

        Ja sekään EI ole rikos jos ei hae avoimiin paikkoihin, isoin rangaistus siitä voi olla 3kk karenssi

        ja miten tämä toimii? Olemalla OSA-AIKAISESTI työtön ja ilmoittamalla työkkäriin pari kertaa vuodessa työtilanteen. Jos työvoimatoimistosta tulee työtarjous, niin vastaan siihen asianmukaisesti hakemalla ko. paikkaan.

        Ja koska teen kuitenkin osa-aikaista työtä, niin en ole mitenkään työkkärin "hampaissa" että ne kokoajan tyrkyttäisi jotain hommaa, tasan yhden kerran tarjottu työpaikkaa sitä kautta

        ja EI YTK ei voi maksaa tukia jos ei saa työvoimatoimistolta lausuntoa että ei ole estettä maksamiselle!

        Joten kerro missä kohdin se rikos tapahtuu?

        Ja tosiaan, jos tienaan tonnin, tuki vähenee 350€ eli lain mukaan mennään. Se onko tällainen laskemointi/suunnittelu moraalisesti oikein onkin toinen tarina

        Odotellaan kutsua kuulusteluun petoksesta :) Toki en vastaa 0295 alkuisiin numeroihin ja postitswe tulleet kutsut menee roskiin :) Etisköön poliisi mut käsiin jos olen syyllistynyt rikokseen nimeltään TYÖTTÖMYYS


      • PostitsweEtisköönBussiss
        Bussissa kirjoitti:

        Odotellaan kutsua kuulusteluun petoksesta :) Toki en vastaa 0295 alkuisiin numeroihin ja postitswe tulleet kutsut menee roskiin :) Etisköön poliisi mut käsiin jos olen syyllistynyt rikokseen nimeltään TYÖTTÖMYYS

        postitswe etisköön

        Vastailet taas itsellesi. Kovin on yksinäistä kun ainoa ystävä on tietokone ja ainoana keskustelukumppanina omat viestit. Tuomas, kauanko jatkat? Joten...

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • "Harva uskaltaa julkisesti kannustaa moiseen rikokseen."

        Noh sehän ei ole rikos olla työttömänä! siitäkin jos itse ottaa loparit voi rangaistus olla maks 3kk karenssi tukien suhteen


      • seenBusissaTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        "Harva uskaltaa julkisesti kannustaa moiseen rikokseen."

        Noh sehän ei ole rikos olla työttömänä! siitäkin jos itse ottaa loparit voi rangaistus olla maks 3kk karenssi tukien suhteen

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Taatusti isompi petos se kun jotktu on vuosiakusia KOKONAAN työttömänä :)

        itsekin olen juuri lähdössä hommiin. Tulihan tässä oltua 1,5kk KOKONAAN työttömänä! Kiitos petettyjen lupausten!

        Noh jatkossa olisi töitä sitten jokatoinen viikko PE-LA ja jokatoinen TO-PE-LA eli eipäs mua oikein työttömäksi voisi sanoa.

        Ja lisäksi pääsen tekemään sitä mikä on kuulema Hellussa ihan normaalia, eli ajamaan yhden liepomon leipää kerrallaan.

        Jos Arzi tarjoaa muuttokeikkoja ton lisäksi OK! Jos pakottaa töihin muinakin päivinä jatkoss,a niin se on kiitos ja näkemiin :) Vaikutti kyllä puhelimessa ihan fiksulta äijältä, joskin ehkä rahat loppu tai ahnetinut liikaa hommai, kun ei saa hankittua esim. kuorma-autoa joka mahutuisi kivikukkaron halliin


      • höpöhöpöhöpöhöpöhöpöh
        Bussissa kirjoitti:

        Taatusti isompi petos se kun jotktu on vuosiakusia KOKONAAN työttömänä :)

        itsekin olen juuri lähdössä hommiin. Tulihan tässä oltua 1,5kk KOKONAAN työttömänä! Kiitos petettyjen lupausten!

        Noh jatkossa olisi töitä sitten jokatoinen viikko PE-LA ja jokatoinen TO-PE-LA eli eipäs mua oikein työttömäksi voisi sanoa.

        Ja lisäksi pääsen tekemään sitä mikä on kuulema Hellussa ihan normaalia, eli ajamaan yhden liepomon leipää kerrallaan.

        Jos Arzi tarjoaa muuttokeikkoja ton lisäksi OK! Jos pakottaa töihin muinakin päivinä jatkoss,a niin se on kiitos ja näkemiin :) Vaikutti kyllä puhelimessa ihan fiksulta äijältä, joskin ehkä rahat loppu tai ahnetinut liikaa hommai, kun ei saa hankittua esim. kuorma-autoa joka mahutuisi kivikukkaron halliin

        Jotktu vuosiakusia jokatoinen jatkoss,a ahnetinut hommai mahutuisi

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo


      • StockamanHelvein
        Bussissa kirjoitti:

        noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo

        jaokuskeille josnäytön "Stockaman (helvein

        Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! NONIIN, MAHTAVAA, KULJETAT YHTÄ LEIPÄÄ KERRALLAAN. LEIKKAAKO ÄITISI SEN SULLE VALMIIKSI? ENEMPÄÄ EI SUN PLASTON MUOVI KUORMA-AUTOON MAHDUKKAAN.

        KOVAT ON SADUT TAAS RUNOSMÄEN RUNORATSULLA. KIRJOITUSVIRHEET VAAN JATKUVAT.


      • Veskimäenpoika
        Bussissa kirjoitti:

        noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo

        Ai,että oikein Tallinaan pukkaa keikkaa Stockamanille. Ei riitä ,että Suomessa on Stockmann ja Tokmanni vielä pitää viedä Salosen pullaa Tallinaan "Helvein Hulluille päiville" Stockamanille. Siellä varmasti Bussissa hepulla pyörii housut jalassa kun Varastomies on Armas Kulli joka opastaa lastauslaiturilla ja Tanja Kyrpä
        huseeraa leipäosastolla. Molemmat sukunimet ovat tuiki tavallisia sukunimiä Virossa. Mutta.... kyllä on ennen pitkää aika vaihtaa taas firmaa varsinkin jos 4-6 työvuoroa peräkkäisinä päivinä ja tuo autolautalla olo...kyllä siihen kyllästyy.Työ on työ ja vapaalla ollaan viihteellä tai p...nemassa Paraisilla.


      • Ja nyt on työsopimuskin tehtynä

        Kerrottu että vuoron pituus on 8-12h

        Parillisena viikkonumeroina töitä pe-la ja parittomani to-pe-la

        POMO haluaa tällä turvata oman perseensä ettei kuski voi hakea oikeuden kautta niitä "täysiä tunteja joita ei ole annettu"

        Olette joskus neuvonut tekemään tuollaisen sopimuksen jossa nuo on erilteltynä


        JOS pomo keksiikin että töitä tehdään ma-pe tai etsit uuden paikan, niin mitä noin tehdä? Teenkö vain työsopimuksessa sovitut vuorot, ja jos tulee potkut "luvattoman" poissaolon takia niin mennään oikeutene :) Nyt sitä neuvoa. Tai oliko neuvoja sama joka oli ajanut scaniaa miljoona kilsaa huomaamatta vaihteissa mitään outoa?


      • NoudataOhjeita
        Bussissa kirjoitti:

        Ja nyt on työsopimuskin tehtynä

        Kerrottu että vuoron pituus on 8-12h

        Parillisena viikkonumeroina töitä pe-la ja parittomani to-pe-la

        POMO haluaa tällä turvata oman perseensä ettei kuski voi hakea oikeuden kautta niitä "täysiä tunteja joita ei ole annettu"

        Olette joskus neuvonut tekemään tuollaisen sopimuksen jossa nuo on erilteltynä


        JOS pomo keksiikin että töitä tehdään ma-pe tai etsit uuden paikan, niin mitä noin tehdä? Teenkö vain työsopimuksessa sovitut vuorot, ja jos tulee potkut "luvattoman" poissaolon takia niin mennään oikeutene :) Nyt sitä neuvoa. Tai oliko neuvoja sama joka oli ajanut scaniaa miljoona kilsaa huomaamatta vaihteissa mitään outoa?

        Pyysit neuvoja. Tässä niitä tulee, noudata niitä.

        - hakeudu välittömästi psykiatriseen päivystykseen, koska olet akuutti tapaus pääset hoitoon jonon ohi
        - opettele kirjoittamaan oikein
        - lopeta valehtelu
        - ota lääkkeet
        - älä kirjoittele tänne enään

        Noita kun noudatat niin elämäsi paranee.


      • Tosiaan jos tulee taas petetyksi ja töitä enemmän kuin sovittu niinilmoitan "en tule" ja en tule! Jos tulee pokut sitten se on varmaan korvauhakemus, ja kun ei suosiolla makseta niin oikeuteen! AKT tuskin tässäkään auttaisi koska ei ole "kokoaikainen"


      • JäsenyysOlisiKannattanut
        Bussissa kirjoitti:

        Tosiaan jos tulee taas petetyksi ja töitä enemmän kuin sovittu niinilmoitan "en tule" ja en tule! Jos tulee pokut sitten se on varmaan korvauhakemus, ja kun ei suosiolla makseta niin oikeuteen! AKT tuskin tässäkään auttaisi koska ei ole "kokoaikainen"

        AKT ei tietenkään auta koska olet yksityisen kassan jäsen. Ja sieltä on turha edes jäsenen hakea apua. Miksi AKT:n tulisi sinun ongelmissasi auttaa? Jos olisit AKT:n jäsen sieltä saisit oikeudellista apua tarvittaessa ja ilmaiseksi. Soviteltua päivärahaa saavat työttömät jäsenet saavat aivan saman tuen ja avun kuin täysin työllistetytkin. Tästä on ihan omakohtaisa kokemusta parin vuoden takaa.


      • JäsenyysOlisiKannattanut kirjoitti:

        AKT ei tietenkään auta koska olet yksityisen kassan jäsen. Ja sieltä on turha edes jäsenen hakea apua. Miksi AKT:n tulisi sinun ongelmissasi auttaa? Jos olisit AKT:n jäsen sieltä saisit oikeudellista apua tarvittaessa ja ilmaiseksi. Soviteltua päivärahaa saavat työttömät jäsenet saavat aivan saman tuen ja avun kuin täysin työllistetytkin. Tästä on ihan omakohtaisa kokemusta parin vuoden takaa.

        OK! Muuteataan kysyys näin "Auttaisiko AKT jos maksaisin heille 200-600€/vuosi ja kaikista palkosita laskisin jäsenmaksujen prosentit ja jokaiseen päivärahahakemukseen laittaisi monta turhaa liitetät joita AKT vaatii"

        Voitko kertoa millaista tukea olet saanut???


      • KysyysPalkosita
        Bussissa kirjoitti:

        OK! Muuteataan kysyys näin "Auttaisiko AKT jos maksaisin heille 200-600€/vuosi ja kaikista palkosita laskisin jäsenmaksujen prosentit ja jokaiseen päivärahahakemukseen laittaisi monta turhaa liitetät joita AKT vaatii"

        Voitko kertoa millaista tukea olet saanut???

        Muuteataan kysyys palkosita liitetät

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ?


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Taatusti isompi petos se kun jotktu on vuosiakusia KOKONAAN työttömänä :)

        itsekin olen juuri lähdössä hommiin. Tulihan tässä oltua 1,5kk KOKONAAN työttömänä! Kiitos petettyjen lupausten!

        Noh jatkossa olisi töitä sitten jokatoinen viikko PE-LA ja jokatoinen TO-PE-LA eli eipäs mua oikein työttömäksi voisi sanoa.

        Ja lisäksi pääsen tekemään sitä mikä on kuulema Hellussa ihan normaalia, eli ajamaan yhden liepomon leipää kerrallaan.

        Jos Arzi tarjoaa muuttokeikkoja ton lisäksi OK! Jos pakottaa töihin muinakin päivinä jatkoss,a niin se on kiitos ja näkemiin :) Vaikutti kyllä puhelimessa ihan fiksulta äijältä, joskin ehkä rahat loppu tai ahnetinut liikaa hommai, kun ei saa hankittua esim. kuorma-autoa joka mahutuisi kivikukkaron halliin

        Vai ei auto mahdu Kivitaskuun. Moni asia ei mahdu sinne minne Bussissa "sen" haluaisi mahtuvan varsinkaan teini poikien 2-pesään. Pidä se Pervo mielessä. Scanian vaihteet menee aina myös 2 pesään. Eipä noita manuaalivaihteisia ole juurikaan enää liikenteessä ainakaan kuljetusalan ammattimiehillä. Opti-cruisella mennään kun on kyseessä kuljettaja joka kuittaa kunnon tilin vähintään 50 000 eur vuodessa. Jos Salosen leipomolta vie yhden leivän Stockmannin hulluille päiville niin korkeintaan saa ihan virallisen hullunleiman otsaansa.Nyt kun taksihommat vapautettiin niin Bussissa kyttää jo käytettyjä mopo-autoja joilla voisi taksikeikkaa heittää kun se kerran on mahdollista. Mummo palvelutalosta kyytiin ja terveyskeskukseen. Se on Bussissa hepun tulevaisuus.


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Tosiaan jos tulee taas petetyksi ja töitä enemmän kuin sovittu niinilmoitan "en tule" ja en tule! Jos tulee pokut sitten se on varmaan korvauhakemus, ja kun ei suosiolla makseta niin oikeuteen! AKT tuskin tässäkään auttaisi koska ei ole "kokoaikainen"

        Aina Bussissa kaverin olisi hyvä muistaa,ettemme ole jenkkilässä. Täällä onneksi ei noin vaan mennä oikeuteen. Kyllä siinä on aika monta porrasta ennen kuin joku asia menee oikeuteen.Amerikka on tässä asiassa idioottimaa.Kuka vaan haastaa mistä vaan asiasta. Muutenkin sinun jutut on jo vuosia ihmetyttänyt.Kenelle sinä kerrot näitä työntekoon liittyviä omia asioita??? Ketä ne kiinnostaa??? Niin ei ketään. Eikö se nyt olisi fiksumpaa kertoa omia kuulumisia Facebookissa kavereille eikä koko kansalle. Mielestäni tällä palstalla pitäisi keskustella yleisellä tasolla kuljetusalasta mm. liikennekaari-hankkeesta, koulutuspäivien mahdollisista vähenemisistä tulevaisuudessa.(sellaistakin huhua on ilmassa) ja muista ajankohtaisista aiheista.Henkilöautojen törkeä liikennekäyttäytyminen jn. edelleen.Myös varastoissa ja lähettämöissä tapahtuva voimakas digitalisoituminen sähköisine lähetteineen ,paperiton keräily jne.... käyttökokemuksia ja tuntemuksia siltä saralta. Varmasti olisi tälläkin foorumilla paljon enemmän lukijoita ja rakentavia kommentteja jos näistä aiheista saataisiin monipuolinen ja rakentava keskustelu aikaiseksi.Vuodesta toiseen jatkuva AKT:n haukkuminen ja YTK:n kehuminen saa joka kuskin ottamaan yliannostuksen Rennie-närästyslääkettä "vitutukseen" ja siten koko keskustelupalsta on kuihtunut olemattomaksi.Kyllä Bussissa olisi hyvä ,että laittaisit itse itsesi suurennuslasin alle ja lukisit kaikki kirjoituksesi viimeisen puolen vuoden ajalta. Niin ehkä huomaisit,että toistat itseäsi negatiivisella tavalla päivästä päivään.


      • MoniosaajaTurusta
        Käkriäinen kirjoitti:

        Aina Bussissa kaverin olisi hyvä muistaa,ettemme ole jenkkilässä. Täällä onneksi ei noin vaan mennä oikeuteen. Kyllä siinä on aika monta porrasta ennen kuin joku asia menee oikeuteen.Amerikka on tässä asiassa idioottimaa.Kuka vaan haastaa mistä vaan asiasta. Muutenkin sinun jutut on jo vuosia ihmetyttänyt.Kenelle sinä kerrot näitä työntekoon liittyviä omia asioita??? Ketä ne kiinnostaa??? Niin ei ketään. Eikö se nyt olisi fiksumpaa kertoa omia kuulumisia Facebookissa kavereille eikä koko kansalle. Mielestäni tällä palstalla pitäisi keskustella yleisellä tasolla kuljetusalasta mm. liikennekaari-hankkeesta, koulutuspäivien mahdollisista vähenemisistä tulevaisuudessa.(sellaistakin huhua on ilmassa) ja muista ajankohtaisista aiheista.Henkilöautojen törkeä liikennekäyttäytyminen jn. edelleen.Myös varastoissa ja lähettämöissä tapahtuva voimakas digitalisoituminen sähköisine lähetteineen ,paperiton keräily jne.... käyttökokemuksia ja tuntemuksia siltä saralta. Varmasti olisi tälläkin foorumilla paljon enemmän lukijoita ja rakentavia kommentteja jos näistä aiheista saataisiin monipuolinen ja rakentava keskustelu aikaiseksi.Vuodesta toiseen jatkuva AKT:n haukkuminen ja YTK:n kehuminen saa joka kuskin ottamaan yliannostuksen Rennie-närästyslääkettä "vitutukseen" ja siten koko keskustelupalsta on kuihtunut olemattomaksi.Kyllä Bussissa olisi hyvä ,että laittaisit itse itsesi suurennuslasin alle ja lukisit kaikki kirjoituksesi viimeisen puolen vuoden ajalta. Niin ehkä huomaisit,että toistat itseäsi negatiivisella tavalla päivästä päivään.

        Tämä Bussissa on pilannut monta eri foorumia esiintyen millon minkin alan ammattilaisena. Kupla koko poika. Ei kannata uskoa hänen juttujaan työpaikoista. Jos uskoo niin silloin on törmännyt varsinaiseen moniosaajaan. Ammatteja on sähkömiehestä taksinkuljettajaan.

        Kaikissa kirjoituksissaan paljastaa aina itsensä. Samat jutut toistuvat kirjoitusvirheineen ja typerine hymiöineen sekä ISOINE kirjaimineen.

        Näillä foorumeilla on ollut ajoittain hyviä keskusteluja kunnes tämä moniosaaja tulee pilaamaan ne.

        Käkriäiseltä jälleen hyvä kirjoitus. Kiitos siitä.


      • monialamies
        MoniosaajaTurusta kirjoitti:

        Tämä Bussissa on pilannut monta eri foorumia esiintyen millon minkin alan ammattilaisena. Kupla koko poika. Ei kannata uskoa hänen juttujaan työpaikoista. Jos uskoo niin silloin on törmännyt varsinaiseen moniosaajaan. Ammatteja on sähkömiehestä taksinkuljettajaan.

        Kaikissa kirjoituksissaan paljastaa aina itsensä. Samat jutut toistuvat kirjoitusvirheineen ja typerine hymiöineen sekä ISOINE kirjaimineen.

        Näillä foorumeilla on ollut ajoittain hyviä keskusteluja kunnes tämä moniosaaja tulee pilaamaan ne.

        Käkriäiseltä jälleen hyvä kirjoitus. Kiitos siitä.

        EI pidä unohtaa myöskään Bussissan "vankkaa kokemusta" tv-alalta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13990984/riittaa-mainokset#comment-82618038

        Tuostakin ketjusta sai aikoinaan hyvät naurut.


      • VankkaKokemusKaikesta
        monialamies kirjoitti:

        EI pidä unohtaa myöskään Bussissan "vankkaa kokemusta" tv-alalta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13990984/riittaa-mainokset#comment-82618038

        Tuostakin ketjusta sai aikoinaan hyvät naurut.

        Buuuuuuuuuah yhden leivän kuljettaja, dj, sähkömies, taksinkuljettaja, karaoke juontaja kitaristi jne omaa myös vankan kokemuksen tv-tuotannosta. Päivän paras!

        Bussissa

        10.1.2016 21:48
        Uusimpana ilmiönnä on "mainosten esto" joten esim. sub käyttää, eli ""estetään"" ohjelmien tallennus digiboksille....

        Noh salkkarit kestää 22 min, ohjelma-aika 35 min, yhden jakson tekeminen maksaa noin 200€... Eli kutakuinkin 200 eurolla pitää mainoksia olla
        Bussissa

        11.1.2016 11:17

        etvaanymmärrä kirjoitti:
        Älä sinä TAAS puutu tuotanto- ja kustannuspuolen asioihin, kun et oikeasti ymmärrä niistä yhtään enempää kuin kameli kalastuksesta!!
        Näytä lisää

        Ymmärrän.

        Ohjelma-aikaa 35 min, yksi jakso maksaa 200€ mainoksia 13min.... joten ei ne mainospaikat ihan halpoja ole :(
        Tuo noin 200€ yhtä jaksoa kohden on aika lähellä totuutta... siis keskimäärin. Joskus päästään halvammalla, joskus menee kalliimmaksi
        Bussissa

        11.1.2016 12:35

        hetkinen-nyt kirjoitti:
        Siis miten ne muka estää ohjelmien tallennuksen digiboksille??

        Siis "sotketaan" lähetystä niin että tallentaminen on lähes mahdotonta
        Bussissa

        11.1.2016 12:58

        niimpätiniin kirjoitti:
        Jahah. Itsekö olet tehnyt kustannusarvion ja päätellyt, kuinka paljon mistäkin osa-alueesta koituu kuluja? Vai oletko kenties työskennellyt noiden asioiden parissa? :D
        Näytä lisää

        Kyllä löytyy vankka kokemus... Joten ei se TV-sarjan tekeminen mitään "ilmaista" ole, vaan karkeasti sanottuna sen kympin minuttia kohden
        Bussissa

        11.1.2016 18:23

        kuukkunen kirjoitti:
        Niinpä näkyy löytyvän! Hehehe! Kyllähän se kokemus karttuu kun vuosikaudet tollottaa jotain sarjaa! Tottakai siinä pääsee kärryille kustannuksista ja tuotannosta!
        Sinähän näemmä olit perillä niistäkin karaokelevyjen tuottamisen kustannuksista....
        Onko olemassa joku ala, josta sinä et tiedä ja josta sinulla ei olisi kokemusta?
        Näytä lisää

        Nimenomaan. Vankka kokemus löytyy tuotantopuolelta. Ei mitään kauhean halppa tuollaisen sarjan tekeminen. Että siinä syy mainosten määrlle

        Bussissa

        12.1.2016 13:26

        Maybachiini kirjoitti:
        Kuinka monta ihmistä on yhtä jaksoa tekemässä? Jokaiselle maksetaan palkka ja ei ne tilatkaan ilmaisia ole. Sähköstä täytyy maksaa ja maksaa ne meikit ja kostyymitkin. Verottajalle pitää maksaa ja käsikirjpittajillekin on jotain maksettava. Maksuja on varmasti paljon noinkin huonon sarjan tekemisessä. Yksinkertaisempikin ymmärtää ettei 200€ riitä edes kahvirahoiksi.

        Tuota sub tv.n nauhoitus estoa en kyllä tajua. Oma dikiboksini tallentaa mainiosti kaikkia kanavia, kunhan ajastaa tallennuksen oikein tai painaa rec oikeaan aikaan.
        Näytä lisää

        Nimenomaan!!!!!!!! Jokaiselle maksetaan palkka, eläkkeet, verot, yms yms yms. Joten hinnaksi tulee todellakin tuo noin 200€ jaksoa kohden... Siinä syy mainoksille
        Ei ei ei, nyt käsitit väärin. Siis en pitänyt tuota 200 euroa mitenkään "pienenenä" vaan nimenomaan iso summa joka pitää kattaa mainoksilla....

        Ja siis 200€ yhtä jaksoa kohde, ei yhtä työpäivää... parhaimmillaan päivässä tulee materiaalia yhteensä 8-10 jakson verran


        Nimen omaan. Sen lyhyen 22minsan jakson tekeminen maksaa keskimärin 200€ joten turha valittaa mainoksista... Aika kova tuntikustannus nääs
        Bussissa

        12.1.2016 19:42

        aikuistuJO kirjoitti:
        Älä enää jankuta siitä kahdestasadasta, kun asiasta oikeasti tietävät ovat todenneet sen olevan AIVAN LIIAN VÄHÄN!! Ottaako todella NOIN koville olla väärässä, että on TAAS pidettävä kynsin ja hampain kiinni siitä omasta, paikkaansa pitämättömästä möläytyksestä?!?
        Näytä lisää

        No ei niitä mainoksia ainakaan VÄHEMPÄÄ tarvita jos kulut nousee yli 200 euron... Mitä vittua sä sössötät pelle
        Niin. TV-sarjan tekeminen on kallista. Joten siksi "ohjelama-ajasta" lähes puolet tulee olla mainoksia että saadaan kulut katettua :)

        Joten mikä ongelma sulla on?
        Bussissa

        13.1.2016 17:17

        off-topiciksi-menee kirjoitti:
        Teillä menee nyt tää keskustelu pahasti sivuraiteille, ei ole se ketjun alkuperäinen aihe!

        Onhan. Ohjelmat maksaa, satoja euroja jakso ja milläs muulla se kustannetaan kuin mainoksilla :)


      • MuttaKukaKapelimestarina
        monialamies kirjoitti:

        EI pidä unohtaa myöskään Bussissan "vankkaa kokemusta" tv-alalta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13990984/riittaa-mainokset#comment-82618038

        Tuostakin ketjusta sai aikoinaan hyvät naurut.

        Älkää nyt Bussissa on uudelleen alkavan Bumtsi Bum ohjelman juontaja,koska hänellä on merkittävä osaaminen TV tuotannossa ja myös musiikkibisneksessä.Siihen kun lisää vielä Karaoke isännän vaativan tilannetajun ja taksipuolelta nopeat refleksit kun asiakas meinaa yökätä takapenkille aamuyöntunteina. Kun nämä kaikki ominaisuudet ynnää niin on päivän selvää ettei Marco B:tä voitu enää ottaa takaisin hommiin.Saati sitten tekniset ongelmat studiolla. Sähkömies kun on niin ongelmat ratkeaa palalla jeesus-teippiä.Takuuta ei pysty antamaan,mutta se toimii sittenkin.........


      • SimppeliäEiksJepTotta
        MuttaKukaKapelimestarina kirjoitti:

        Älkää nyt Bussissa on uudelleen alkavan Bumtsi Bum ohjelman juontaja,koska hänellä on merkittävä osaaminen TV tuotannossa ja myös musiikkibisneksessä.Siihen kun lisää vielä Karaoke isännän vaativan tilannetajun ja taksipuolelta nopeat refleksit kun asiakas meinaa yökätä takapenkille aamuyöntunteina. Kun nämä kaikki ominaisuudet ynnää niin on päivän selvää ettei Marco B:tä voitu enää ottaa takaisin hommiin.Saati sitten tekniset ongelmat studiolla. Sähkömies kun on niin ongelmat ratkeaa palalla jeesus-teippiä.Takuuta ei pysty antamaan,mutta se toimii sittenkin.........

        KääpioHomo siis on myös loistava juontaja? Kyllä Bussissa uunolta onnistuu kaikki.


      • Käkriäinen
        SimppeliäEiksJepTotta kirjoitti:

        KääpioHomo siis on myös loistava juontaja? Kyllä Bussissa uunolta onnistuu kaikki.

        Kyllä tässä vanhalta "kyrvän syylältäkin" joka on sitä mieltä ettei Scanian vaihteissa ole ollut viimeisen 50 vuoden aikana mitään vikaa jää monttu auki. Siis tunteeko tämä Bussissa myös TV tuotannon salat ja kustannusrakenteen. Se viimeinenkin uskomus,että kyseessä on työtön kuljettaja on nyt rapissut maan rakoon. Mikä hauskinta Bussissa ei kommentoi tässä viestiketjussa enää yhtään mitään. Hän pitää viikon taukoa ja sen jälkeen avaa vanhoja viestiketjuja 2000-luvun alusta.Hyvä aihealue on "Minä saatana en mitään digikorttia käytä". Siihen sitten tuore päivitys Bussissa hepulta.Hyvä aloitus voisi olla:"miksi AKT ei ole tehnyt tämän asian eteen mitään,ettei Digikorttia tarvitsisi käyttää"Siksi liityin YTK:n.
        Mutta ei se mitään Bussissa heguli.Nahkurin orsilla tavataan kuten Lipposen Paavo oivasti totesi. Heti kun avaat "ns.uuden viestiketjun" Niin muistutan sinua tästä TV-urastasi.Karaoke-urasta ja 1 leivän kuljettamisesta Stockamanille. Kainalossako kuljetit vai oikeinko kassiin laitoit.


      • SimppeliäEiksJepTotta
        Käkriäinen kirjoitti:

        Kyllä tässä vanhalta "kyrvän syylältäkin" joka on sitä mieltä ettei Scanian vaihteissa ole ollut viimeisen 50 vuoden aikana mitään vikaa jää monttu auki. Siis tunteeko tämä Bussissa myös TV tuotannon salat ja kustannusrakenteen. Se viimeinenkin uskomus,että kyseessä on työtön kuljettaja on nyt rapissut maan rakoon. Mikä hauskinta Bussissa ei kommentoi tässä viestiketjussa enää yhtään mitään. Hän pitää viikon taukoa ja sen jälkeen avaa vanhoja viestiketjuja 2000-luvun alusta.Hyvä aihealue on "Minä saatana en mitään digikorttia käytä". Siihen sitten tuore päivitys Bussissa hepulta.Hyvä aloitus voisi olla:"miksi AKT ei ole tehnyt tämän asian eteen mitään,ettei Digikorttia tarvitsisi käyttää"Siksi liityin YTK:n.
        Mutta ei se mitään Bussissa heguli.Nahkurin orsilla tavataan kuten Lipposen Paavo oivasti totesi. Heti kun avaat "ns.uuden viestiketjun" Niin muistutan sinua tästä TV-urastasi.Karaoke-urasta ja 1 leivän kuljettamisesta Stockamanille. Kainalossako kuljetit vai oikeinko kassiin laitoit.

        Juuri näin!


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Kyllä tässä vanhalta "kyrvän syylältäkin" joka on sitä mieltä ettei Scanian vaihteissa ole ollut viimeisen 50 vuoden aikana mitään vikaa jää monttu auki. Siis tunteeko tämä Bussissa myös TV tuotannon salat ja kustannusrakenteen. Se viimeinenkin uskomus,että kyseessä on työtön kuljettaja on nyt rapissut maan rakoon. Mikä hauskinta Bussissa ei kommentoi tässä viestiketjussa enää yhtään mitään. Hän pitää viikon taukoa ja sen jälkeen avaa vanhoja viestiketjuja 2000-luvun alusta.Hyvä aihealue on "Minä saatana en mitään digikorttia käytä". Siihen sitten tuore päivitys Bussissa hepulta.Hyvä aloitus voisi olla:"miksi AKT ei ole tehnyt tämän asian eteen mitään,ettei Digikorttia tarvitsisi käyttää"Siksi liityin YTK:n.
        Mutta ei se mitään Bussissa heguli.Nahkurin orsilla tavataan kuten Lipposen Paavo oivasti totesi. Heti kun avaat "ns.uuden viestiketjun" Niin muistutan sinua tästä TV-urastasi.Karaoke-urasta ja 1 leivän kuljettamisesta Stockamanille. Kainalossako kuljetit vai oikeinko kassiin laitoit.

        OK! miksi et osannut vastata mitä EROA vaihteissa on verrattuna 99% autoihin? AIVAN! Et ole ajanut!


      • OKEROA
        Bussissa kirjoitti:

        OK! miksi et osannut vastata mitä EROA vaihteissa on verrattuna 99% autoihin? AIVAN! Et ole ajanut!

        Pääsitkö viikonlopuksi vapaille hoidosta? Onko 1 päiväinen viikonloppu kuin noin kiukuttaa? Ei muuta ku kirjettä hoitajalle rustaamaan ettet halua olla pitempään hoidossa. Ei kyllä auta, hullu on hullu vaikka voissa paistaisi.


      • Noh! Miksi nimimerkki "SimppeliäEiksJepTotta" ei vastaa????? Nolottaako vielä kun jäit valheesta kiinni idiootti


      • TuomasTVstäTuttu
        Bussissa kirjoitti:

        Noh! Miksi nimimerkki "SimppeliäEiksJepTotta" ei vastaa????? Nolottaako vielä kun jäit valheesta kiinni idiootti

        Tuomas, valehtelusi on niin läpinäkyvää. Typeryytesi hakee vertaistaan. Olet todistanut typeryytesi moneen kertaan ja teit sen taas. Runosmäellä ei todellakaan mene hyvin sinulla.

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 40 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia! OLET TYÖTÖN HÄVIÄJÄ. SINULLA EI OLE TYÖPAIKKAA ETKÄ OLE KOSKAAN AJANUT KUORMA-AUTOA. OLETHAN MYÖS OLLUT SÄHKÖMIES JA TAKSINKULJETTAJA PUHUMATTAKAAN KARAOKE JUONTAJAN, KITARISTIN JA DJ:N HOMMISTA. KYLLÄ OLET TYHMÄ. LISÄYKSENÄ VIELÄ TV-TUOTANNOT. BUUUUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAAAAH.

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä" MISTÄ ELÄKKEESTÄ NOLLA?

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk. KERTOIKO ÄITISI TUON SINULLE?

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea ILMAN KORTTIA JA RAHAA SE ON VARMASTI TODELLA HAUSKAA, VIELÄ KUN OLIS SE AUTOKIN.

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia
        LEGOISTA NIITÄ ON KIVA RAKENNELLA SIELLÄ ÄIDIN ASUNNOSSA RUNOSMÄESSÄ. TUOMAS, KERROSTALO EI OLE OMAKOTITALO. VALEHTELE LISÄÄ.

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan KAVEREITA SINULLA EI OLE. OLET SÄÄLITTÄVÄN YKSINÄINEN JONKA AINOA HARRASTUS ON JATKUVA TROLLAAMINEN JA VALEHTELU SUOLI24:N ERI PALSTOILLA

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa. ÄLÄ JAUHA PASKAA, KOTONASI NYSVÄÄT ITSEKSESI JA ÄIDIN KANSSA.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria TULEE VAPAAPÄIVÄ, SINÄHÄN OLET TYÖTÖN. MIKSI VALEHTELET JATKUVASTI RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ?

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :) MITÄ ITSE TEKISIT JOS SAISIT ALUKSI TÖITÄ


      • Tai sitten tosiaan ajettu miljoona scanialla mutta ei AINUTTAKAAN autoa, ei henkilöautoa, ei pakua, ei muita kuorma-autoja :)


      • TuomasTVstäTuttu
        Bussissa kirjoitti:

        Tai sitten tosiaan ajettu miljoona scanialla mutta ei AINUTTAKAAN autoa, ei henkilöautoa, ei pakua, ei muita kuorma-autoja :)

        Olet todella tyhmä Tuomas, Runosmäen häpeä.


      • JotainRotiaSentään
        Bussissa kirjoitti:

        Tai sitten tosiaan ajettu miljoona scanialla mutta ei AINUTTAKAAN autoa, ei henkilöautoa, ei pakua, ei muita kuorma-autoja :)

        Miksi v...ssa se Scania on nyt niin kova sana Bussissa. Itse olet antanut ymmärtää ,että olet ajanut vain tällaisten paskayritysten hankkimia 4000 eur paska-Scanioita jotka on loppuun ajettuja. Pistetään kahvimuki joka on lähes täysi Axorin sellaisen vähän ajetun konekopan päälle.Sama Scanian konekopan päälle.Lähdetään kaupunkikierrokselle Helsingin ydinkeskustaan.Arvaa kummassa autossa kahvi on kupissa ja missä on pitkin konekoppaa.Niin arvasit oikein Scaniassa kahvi pysyy mukissa koska se on kuitenkin se joka kuskin unelma-auto.Tosi asia on ,että Volvo FM i-shift vaihteisto on maailman paras,mutta hyvänä kakkosena tulee Scanian opticruise joka kyllä aistii täysin mitä kuljettaja ajattelee.Kun mennään syvemmälle auton rakenteisiin.Jos purat Scanian koelautaa niin huomaat heti,että kaikkiin liitoksiin on laitettu vaahtomuovisuikaleet.Miksi????
        Koska silloin koelaudasta ei kuulu kitinöitä ja narinoita epätasaisella ajoradalla.Ota nyt opiksi ,älä arvostele ajoneuvoja jos et tiedä mitään niistä.Silti olen sitä mieltä ,että kaikkiin autoihin tottuu ja kaikilla autoilla hommat hoituu mallikkaasti.Se on vain asennekysymys.


      • BusissaEiOleKuski
        JotainRotiaSentään kirjoitti:

        Miksi v...ssa se Scania on nyt niin kova sana Bussissa. Itse olet antanut ymmärtää ,että olet ajanut vain tällaisten paskayritysten hankkimia 4000 eur paska-Scanioita jotka on loppuun ajettuja. Pistetään kahvimuki joka on lähes täysi Axorin sellaisen vähän ajetun konekopan päälle.Sama Scanian konekopan päälle.Lähdetään kaupunkikierrokselle Helsingin ydinkeskustaan.Arvaa kummassa autossa kahvi on kupissa ja missä on pitkin konekoppaa.Niin arvasit oikein Scaniassa kahvi pysyy mukissa koska se on kuitenkin se joka kuskin unelma-auto.Tosi asia on ,että Volvo FM i-shift vaihteisto on maailman paras,mutta hyvänä kakkosena tulee Scanian opticruise joka kyllä aistii täysin mitä kuljettaja ajattelee.Kun mennään syvemmälle auton rakenteisiin.Jos purat Scanian koelautaa niin huomaat heti,että kaikkiin liitoksiin on laitettu vaahtomuovisuikaleet.Miksi????
        Koska silloin koelaudasta ei kuulu kitinöitä ja narinoita epätasaisella ajoradalla.Ota nyt opiksi ,älä arvostele ajoneuvoja jos et tiedä mitään niistä.Silti olen sitä mieltä ,että kaikkiin autoihin tottuu ja kaikilla autoilla hommat hoituu mallikkaasti.Se on vain asennekysymys.

        Ei tuo ääliö Busissa ole ajanut mitään muuta kun Plaston muovista kuorma-autoa hiekkalaatikolla sen mitä on muilta hommiltaan ehtinyt. Uskokaa jo, Busissa on pelkkä trolli. Alan töitä se Runosmäen moniosaaja ei ole tehnyt päivääkään.


      • SisuMäättä
        BusissaEiOleKuski kirjoitti:

        Ei tuo ääliö Busissa ole ajanut mitään muuta kun Plaston muovista kuorma-autoa hiekkalaatikolla sen mitä on muilta hommiltaan ehtinyt. Uskokaa jo, Busissa on pelkkä trolli. Alan töitä se Runosmäen moniosaaja ei ole tehnyt päivääkään.

        Totta!


      • Vale_Lääkäri
        BusissaEiOleKuski kirjoitti:

        Ei tuo ääliö Busissa ole ajanut mitään muuta kun Plaston muovista kuorma-autoa hiekkalaatikolla sen mitä on muilta hommiltaan ehtinyt. Uskokaa jo, Busissa on pelkkä trolli. Alan töitä se Runosmäen moniosaaja ei ole tehnyt päivääkään.

        NIMENOMAAN! Noh simppeliä, eiks jep :)


      • Noh minä olen ajanut Scaniaaja huomasin EROA vaihteissa verrattuna muihin auoihin :) Sinä väitit ajaneesi mutta et huomannutmitään ERILAISTA :)

        Noh semmosta sattuu, joskus jää nolosti kiinni valheesta


      • Scaniaaja
        Bussissa kirjoitti:

        Noh minä olen ajanut Scaniaaja huomasin EROA vaihteissa verrattuna muihin auoihin :) Sinä väitit ajaneesi mutta et huomannutmitään ERILAISTA :)

        Noh semmosta sattuu, joskus jää nolosti kiinni valheesta

        Scaniaaja....Noh semmoista sattuu kun ei osaa edes kirjoittaa. Huomannutmitään buuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaah!


      • Bussissa kirjoitti:

        Tai sitten tosiaan ajettu miljoona scanialla mutta ei AINUTTAKAAN autoa, ei henkilöautoa, ei pakua, ei muita kuorma-autoja :)

        Noh! Ehkä poju vielä joskus pääsee Scanian puikkoihin:) Huomaa saman asian autossa kuin minä ja että se on pielessä xD


      • vasdss
        Bussissa kirjoitti:

        Noh! Ehkä poju vielä joskus pääsee Scanian puikkoihin:) Huomaa saman asian autossa kuin minä ja että se on pielessä xD

        Tämä Bussissa on pilannut monta eri foorumia esiintyen millon minkin alan ammattilaisena. Kupla koko poika. Ei kannata uskoa hänen juttujaan työpaikoista. Jos uskoo niin silloin on törmännyt varsinaiseen moniosaajaan. Ammatteja on sähkömiehestä taksinkuljettajaan.

        Kaikissa kirjoituksissaan paljastaa aina itsensä. Samat jutut toistuvat kirjoitusvirheineen ja typerine hymiöineen sekä ISOINE kirjaimineen.

        Näillä foorumeilla on ollut ajoittain hyviä keskusteluja kunnes tämä moniosaaja tulee pilaamaan ne.


      • EthkoVeskimäe
        Bussissa kirjoitti:

        Noh minä olen ajanut Scaniaaja huomasin EROA vaihteissa verrattuna muihin auoihin :) Sinä väitit ajaneesi mutta et huomannutmitään ERILAISTA :)

        Noh semmosta sattuu, joskus jää nolosti kiinni valheesta

        Sellaista se on kun on laittanut tekohampaat vesilasiin ja hankaa Pepsodentillä ikeniä ja samaan aikaan tavaa ääneen mitä kirjoittaa tänne. Scaniasta tulee Scaniaaja ja autot menee auoiksi pillut menee piluiksi ja sitä rataa vaikka eihän tuo Runosmäen poika pilujen päälle mitään ymmärrä.Se asia on meille kaikille tullut jo selväksi.


      • Käkriäinen
        EthkoVeskimäe kirjoitti:

        Sellaista se on kun on laittanut tekohampaat vesilasiin ja hankaa Pepsodentillä ikeniä ja samaan aikaan tavaa ääneen mitä kirjoittaa tänne. Scaniasta tulee Scaniaaja ja autot menee auoiksi pillut menee piluiksi ja sitä rataa vaikka eihän tuo Runosmäen poika pilujen päälle mitään ymmärrä.Se asia on meille kaikille tullut jo selväksi.

        No perkules,tulee ihan lapsuus mieleen kun edesmennyt isäni hauskuutti meitä lapsia aina nukkumaan mennessä ottamalla tekarit pois suusta ja kertoi hauskoja juttuja. Kyllähän se oli aika sössötystä. Voi niitä aikoja..... No eikös tämä Bussissa heppu ole oikeasti sellainen tosielämän HAMPAATON HIPPI. Työt ei maistu ja Scaniatkin on paskoja(Hollantilaiset voivat olla kyllä toista mieltä) Kalja maistuu kyllä ja se menee kyllä kurkusta alas ilman hampaita,oikeastaan paremmin kun hampaat ei ole esteenä. Joten elämä on mallillaan ja kaiken takana on YTK jossa on töissä niin pöljät tädit etteivät he mitään huomaa. Näillä mennään Suomen Turku kuittaa Onnesta soikeana.


      • NapasUkkeli

        On teillä poijaat hyvät kommentit ja jutut.Ei voi muuta sanoa.On minullakin yksi juttu. Mökillä ollessa isoisäni karjui muksuille 1970-luvulla laiturilta ja kuinka ollakaan tekari putosi järveen.Siinä sitten koko kakara parvi yritti sukellella hampaita.Kinkkinen paikka kun oli sunnuntai ja maanantai oli taas ankea arki ja työpäivä. Eihän sitä olisi töihin kehdannut mennä ilman ylähampaita. Sitten sellaisella isolla kalahaavilla naarattiin järvenpohjaa ja vihdoin viimein ne tekohampaat loisti sen savivellin päällä. Aihe oli 20 vuotta tämän jälkeen niin arka ettei sitä kukaan uskaltanut naureskella isoisän kuulleen.Mennään sitten asiaan .Scania on hyvä auto kun se ei ole ikinä minua jättänyt pulaan.En ole ikinä vian takia jäänyt tienpäälle vaikka olen 38 vuotta sellaisella menopelillä taittanut matkaa.


      • Scaniaaja

      • Vaihdekepin keskitys on ERILAINEN verrattuna 99% muihin autoihin :) Ja tätä et huomannut MONESTA kysymyskesta huolimatta vaikka kerroit autoa ajaneesi :D


      • Kysymyskesta
        Bussissa kirjoitti:

        Vaihdekepin keskitys on ERILAINEN verrattuna 99% muihin autoihin :) Ja tätä et huomannut MONESTA kysymyskesta huolimatta vaikka kerroit autoa ajaneesi :D

        On todellakin erillainen. Tuossa autossasi ei ole vaihdekeppiä. Kysymyskesta....


      • Totta! yli 99% autoista keppi keskittyy väliin 3/4 mutta scaniassa se keskittyy väliin 1/2

        TÄTÄKÄÄN et tiennyt monesta kysymyskestä huolimatta vaikka väitit ko. autolla ajaneesi paljon :)


      • BussissaHanskalla
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! yli 99% autoista keppi keskittyy väliin 3/4 mutta scaniassa se keskittyy väliin 1/2

        TÄTÄKÄÄN et tiennyt monesta kysymyskestä huolimatta vaikka väitit ko. autolla ajaneesi paljon :)

        Sinähän vajakki et ole ajanut muuta kun käteesi äitisi peräkammarissa. Siitä sinulla onkin sitten runsas kokemus.


      • Kysymyskestä
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! yli 99% autoista keppi keskittyy väliin 3/4 mutta scaniassa se keskittyy väliin 1/2

        TÄTÄKÄÄN et tiennyt monesta kysymyskestä huolimatta vaikka väitit ko. autolla ajaneesi paljon :)

        kysymyskestä


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! yli 99% autoista keppi keskittyy väliin 3/4 mutta scaniassa se keskittyy väliin 1/2

        TÄTÄKÄÄN et tiennyt monesta kysymyskestä huolimatta vaikka väitit ko. autolla ajaneesi paljon :)

        Bussissa olet harvinaisen YKSINKERTAINEN ihminen eli HOMOsapiens. Sinulle on useat kerrat eri nimimerkit kertoneet miksi Scaniassa asiat ovat näin. Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä mitä luet.SCANIAN VAIHDEKEPPI KESKITTÄÄ 1 JA 2 VÄLIIN SIKSI,KOSKA AUTOSSA ON ALUEVAIHTEISTO. LIIKKEELLE LÄHDETÄÄN 3 JA 4:S VAIHTEELLA.KÄÄNNETÄÄN NAPPI ISOLLE ALUEELLE JA VEDETÄÄN VAIHDE VAPAALLE. AMMATTIMIES PÄÄSTÄÄ TÄSSÄ VAIHEESSA KÄDEN IRTI VAIHDEKEPISTÄ,KOSKA PIENI TAUKO ON HYVÄKSI ALUEVAIHTEISTON TOIMINNALLE.KUN KULJETTAJA TARTTUU UUDESTAAN VAIHDEKEPPIIN NIIN 5 VAIHDE ON SUORAAN HOLLILLA (1.VAIHTEENPAIKALLA) HYVIN YKSINKERTAISTA JA TODELLA JÄRKEVÄ TOIMINTO. KIRJOITIN PÖLKKYKIRJAIMILLA JOTTA SINUNKIN OLISI HELPOMPI TAVATA TEKSTI.Scaniassa ja isoissa Volvoissa (ei siis harrastelijoiden Hollantilaisissa FL ja FE Volvoissa) Kaikissa ruotsalaisissa kuorma-autoissa jossa on 4x 2 vaihteisto homma toimii samalla tavalla.On toiminut siitä asti kun tällainen vaihteisto keksittiin joskus 1950-60 luvulla.Jos vaihteisto ei ole ollut miljoonille kuljettajille ongelma Brasilian sademetsistä-Siperiaan niin miksi se on sitä sinulle ja asia pitää ottaa jatkuvasti esille. Alat kyllä päivältä muistuttamaan juttujen perusteella Remu Aaltosta.Eli ollaan ihan pihalla.


      • EthkoVeskimäe
        Käkriäinen kirjoitti:

        Bussissa olet harvinaisen YKSINKERTAINEN ihminen eli HOMOsapiens. Sinulle on useat kerrat eri nimimerkit kertoneet miksi Scaniassa asiat ovat näin. Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä mitä luet.SCANIAN VAIHDEKEPPI KESKITTÄÄ 1 JA 2 VÄLIIN SIKSI,KOSKA AUTOSSA ON ALUEVAIHTEISTO. LIIKKEELLE LÄHDETÄÄN 3 JA 4:S VAIHTEELLA.KÄÄNNETÄÄN NAPPI ISOLLE ALUEELLE JA VEDETÄÄN VAIHDE VAPAALLE. AMMATTIMIES PÄÄSTÄÄ TÄSSÄ VAIHEESSA KÄDEN IRTI VAIHDEKEPISTÄ,KOSKA PIENI TAUKO ON HYVÄKSI ALUEVAIHTEISTON TOIMINNALLE.KUN KULJETTAJA TARTTUU UUDESTAAN VAIHDEKEPPIIN NIIN 5 VAIHDE ON SUORAAN HOLLILLA (1.VAIHTEENPAIKALLA) HYVIN YKSINKERTAISTA JA TODELLA JÄRKEVÄ TOIMINTO. KIRJOITIN PÖLKKYKIRJAIMILLA JOTTA SINUNKIN OLISI HELPOMPI TAVATA TEKSTI.Scaniassa ja isoissa Volvoissa (ei siis harrastelijoiden Hollantilaisissa FL ja FE Volvoissa) Kaikissa ruotsalaisissa kuorma-autoissa jossa on 4x 2 vaihteisto homma toimii samalla tavalla.On toiminut siitä asti kun tällainen vaihteisto keksittiin joskus 1950-60 luvulla.Jos vaihteisto ei ole ollut miljoonille kuljettajille ongelma Brasilian sademetsistä-Siperiaan niin miksi se on sitä sinulle ja asia pitää ottaa jatkuvasti esille. Alat kyllä päivältä muistuttamaan juttujen perusteella Remu Aaltosta.Eli ollaan ihan pihalla.

        Tässä Scania-vaihteisto asiassa ei ole kyse siitä etteikö Bussissa ymmärtäisi asiaa.Hän ymmärtää varsin hyvin ja siksi juuri ottaa asian toistuvasti esille. Hän haluaa provosoida ammattikuljettajia kirjoittamaan kommentteja asiasta jotta hän voi taas kommentoida niitä. Näin toimii narsistinen ihminen.Tiedän hyvin minun edesmennyt esimieheni oli juuri sellainen ihminen. Eli varsin rasittava ja ärsyttävä. Kun keskustelu laantuu niin Bussissa tuo aina uudestaan ja uudestaan tämän vaihteistoasian esille eli pyrkii puhaltamaan lähes sammuneen nuotion uudestaan tuleen.Ainoa huonopuoli hänen kannaltaan asiassa on se,että me kaikki muut jo tunnemme Bussissa -tyypin läpikotaisin emmekä lähde kommentoimaan yhtään mitään. Tulee aika hiljainen ilta siellä tietsikalla äidin suojissa.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Bussissa olet harvinaisen YKSINKERTAINEN ihminen eli HOMOsapiens. Sinulle on useat kerrat eri nimimerkit kertoneet miksi Scaniassa asiat ovat näin. Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä mitä luet.SCANIAN VAIHDEKEPPI KESKITTÄÄ 1 JA 2 VÄLIIN SIKSI,KOSKA AUTOSSA ON ALUEVAIHTEISTO. LIIKKEELLE LÄHDETÄÄN 3 JA 4:S VAIHTEELLA.KÄÄNNETÄÄN NAPPI ISOLLE ALUEELLE JA VEDETÄÄN VAIHDE VAPAALLE. AMMATTIMIES PÄÄSTÄÄ TÄSSÄ VAIHEESSA KÄDEN IRTI VAIHDEKEPISTÄ,KOSKA PIENI TAUKO ON HYVÄKSI ALUEVAIHTEISTON TOIMINNALLE.KUN KULJETTAJA TARTTUU UUDESTAAN VAIHDEKEPPIIN NIIN 5 VAIHDE ON SUORAAN HOLLILLA (1.VAIHTEENPAIKALLA) HYVIN YKSINKERTAISTA JA TODELLA JÄRKEVÄ TOIMINTO. KIRJOITIN PÖLKKYKIRJAIMILLA JOTTA SINUNKIN OLISI HELPOMPI TAVATA TEKSTI.Scaniassa ja isoissa Volvoissa (ei siis harrastelijoiden Hollantilaisissa FL ja FE Volvoissa) Kaikissa ruotsalaisissa kuorma-autoissa jossa on 4x 2 vaihteisto homma toimii samalla tavalla.On toiminut siitä asti kun tällainen vaihteisto keksittiin joskus 1950-60 luvulla.Jos vaihteisto ei ole ollut miljoonille kuljettajille ongelma Brasilian sademetsistä-Siperiaan niin miksi se on sitä sinulle ja asia pitää ottaa jatkuvasti esille. Alat kyllä päivältä muistuttamaan juttujen perusteella Remu Aaltosta.Eli ollaan ihan pihalla.

        niin ja muissa autoissa, olkoon nissan Micra tai DAF aluevaihtajalla keppi keskittyy väliin 3-4 kuten 99% autoista

        Silti et huomannut Scaniassa mitään omituista :)


      • Ja mitä volnoot ulee, niin oikeassa viiksessä kohdat D ja N :) Peruuttaminen sitten useamman napin takana :)


      • VolnootUlee
        Bussissa kirjoitti:

        Ja mitä volnoot ulee, niin oikeassa viiksessä kohdat D ja N :) Peruuttaminen sitten useamman napin takana :)

        volnoot ylee Opettele vajakki kirjoittamaan oikein.


      • BussiRunosmäkeen
        VolnootUlee kirjoitti:

        volnoot ylee Opettele vajakki kirjoittamaan oikein.

        Ei oikeinkirjoitusta ehdi MITENKÄÄN tarkistamaan, kun pitää samaan aikaan kuljettaa yhtä leipää, olla dj, tehdä sähkömiehen hommia, ajaa taksia, juontaa karaokea, soittaa kitaraa ja olla mukana tv-tuotannossa. Laivalla ja Runosmäen Siwassakin pitää ehtiä käymään ja myös tukkimassa wc-pönttöjä kun kahvi maksaa 2€. Edes kaikkien alojen ammattilainen Bussissa ei ehdi kaikkea, jostain pitää karsia, ja se on kirjoitusvirheiden tarkistaminen.


      • BussissaRunosmäellä
        BussiRunosmäkeen kirjoitti:

        Ei oikeinkirjoitusta ehdi MITENKÄÄN tarkistamaan, kun pitää samaan aikaan kuljettaa yhtä leipää, olla dj, tehdä sähkömiehen hommia, ajaa taksia, juontaa karaokea, soittaa kitaraa ja olla mukana tv-tuotannossa. Laivalla ja Runosmäen Siwassakin pitää ehtiä käymään ja myös tukkimassa wc-pönttöjä kun kahvi maksaa 2€. Edes kaikkien alojen ammattilainen Bussissa ei ehdi kaikkea, jostain pitää karsia, ja se on kirjoitusvirheiden tarkistaminen.

        Totta :D NIMENOMAAN :D noniin :d Eiks Jep :)


      • Noh eihän sitä Scanian vaihteistoa pääse tutkimaan jos ei ole sellaista ajanut...

        Tuon "ominaisuuden" huomaaminen vaatii ainakin sen että autlla lhätee kerran liikkeelle autolla :)


      • autllaLhätee
        Bussissa kirjoitti:

        Noh eihän sitä Scanian vaihteistoa pääse tutkimaan jos ei ole sellaista ajanut...

        Tuon "ominaisuuden" huomaaminen vaatii ainakin sen että autlla lhätee kerran liikkeelle autolla :)

        Noh tätähän me kaivattiinkin

        autlla lhätee


      • TuomasTVstäTuttu
        autllaLhätee kirjoitti:

        Noh tätähän me kaivattiinkin

        autlla lhätee

        BussiRunosmäkeen

        30.10.2016 19:28

        VolnootUlee kirjoitti:
        volnoot ylee Opettele vajakki kirjoittamaan oikein.

        Ei oikeinkirjoitusta ehdi MITENKÄÄN tarkistamaan, kun pitää samaan aikaan kuljettaa yhtä leipää, olla dj, tehdä sähkömiehen hommia, ajaa taksia, juontaa karaokea, soittaa kitaraa ja olla mukana tv-tuotannossa. Laivalla ja Runosmäen Siwassakin pitää ehtiä käymään ja myös tukkimassa wc-pönttöjä kun kahvi maksaa 2€. Edes kaikkien alojen ammattilainen Bussissa ei ehdi kaikkea, jostain pitää karsia, ja se on kirjoitusvirheiden tarkistaminen.


      • BusissaKovaMies
        Bussissa kirjoitti:

        Noh eihän sitä Scanian vaihteistoa pääse tutkimaan jos ei ole sellaista ajanut...

        Tuon "ominaisuuden" huomaaminen vaatii ainakin sen että autlla lhätee kerran liikkeelle autolla :)

        Tässä tuotoksia Busissa moniosaajalta;

        Kyllähän minä jatkokysymyksiin vastaan

        Esim tämä ylinopeuskeissi missä selätin kamerat... joku toinen olisi minun asemassa kadonnut kuin pieru saharaan sen ekan lehtijutun jälkeen (Turun sanomat)

        Mutta minä annan mielelläni lisätietoa ja jopa TYRKYTÄN sitä muille lehdille, netissä ja onpahan radiossakin mua haastateltu.

        Ja vieläpä ihan koko nimellä.

        Aika suoraselkäistä toimintaa, eikö? ja ennenkaikkea REHELLINEN mies, esim. ylinopeuskeississä sanoin radiohaastattelussa(kin) suoraan "kyllä minä ylinopeutta ajoni, en vain hidastanut TARPEEKSI kameran kohdalla"

        Kyllä, aina jos valehtemalla sa aitselleen etua (aiheuttamatta vahinkoa muille) niin tottakai teen sen :)

        Ja kyllä, armeijasta on HUIJATTU vapautus, tästä HUIJAUKSESTA todisteena se, että löytyy MYÖS A-paperit esim. jos hakee työtä :)

        Lisäksi on kolmas huijaus saan YTK:sta hyvin rahaa, ja teen töitä OMASTA TADOSTA vain 1-2 yötä viikossa... HUIJAAMALLA vältin karenssit yms. eikä kuukausiansiot pienentynyt juuri lainkaan vaikka töitä 3-4 päivää vähemmän viikossa.

        No miksi poliisi ei ylinopeuskeississä antanut vain huimautusta... olisi koko kohu jäänyt väliin, mahtaa Kaisu Kivimäkeä harmittaa

        Totta, se menetetty 70€ ei harmita valtiota, eikä ne menetetyt pari tonnia oikeuteen / tutkintaan

        Se voi harmittaakin kun asia sai julkisuutta niin paljon

        Jos sakon antanut Kaisu Kivimäki saisi aikakoneen käyttöönsä, niin TAATUSTI hä antaisi vain huomautuksen tosta asiasta :)
        Voi ku suututtaa... oot säkin tainut saada ylinopeusakon ja kädet täristen maksanut sen netissä, ja kironnut sitä itsekseen, ehkä jopa baarissa ja täällä...

        Mutta taasen minä olen kova mies, ja kiistän sen, ja iltalehdessä haistatan sakot kirjoittaneelle kaisulle pitkät vitut tyyliin "tottakai ajoin ylinopeutta, en vain hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla" no ehkäpä tuo kaisu jatkossa miettii HUOMAUTUSTA ylinopeudesta, että toistamiseen mene nolaamaan itseään julkisesi antamalla vääriä sakkoja
        arkaus on lähes aina pois jostain. Tällaisessa tapauksessa tulisi joutua maksamaan ainakin aiheutettu vahinko.

        Mitä vahinkoa se aiheuttaa jos ajan 91km/h 80km/h alueella... etenkin kun joitakin metrejä aikaisemmin SAMALLA tiellä sai ajaa 100km/h

        entä miksi VALTIO haluaa tuhalata tuhansia euroja tähän että saisi multa sen 70€ ja silti ei saa, vaan ainostaan NOLAA itsensä täysin... no ahneella on paska loppu. olisi antanut asian vain olla, kaikki olisi päässyt helpommalla, niin minä kuin valtio

        KOVA MIES...........


      • Bussissa kirjoitti:

        Noh eihän sitä Scanian vaihteistoa pääse tutkimaan jos ei ole sellaista ajanut...

        Tuon "ominaisuuden" huomaaminen vaatii ainakin sen että autlla lhätee kerran liikkeelle autolla :)

        Noh netistä sitä ei löydä eikä välttämättä jos keksii ajaneensa...

        Samaten volvon "ominaisuuden" löytyminen vaatii sen että ainakin kerran koittaa autolla peruttaa :D Toki tuo löytyy netistä


      • BusissaHuimautusta
        Bussissa kirjoitti:

        Noh netistä sitä ei löydä eikä välttämättä jos keksii ajaneensa...

        Samaten volvon "ominaisuuden" löytyminen vaatii sen että ainakin kerran koittaa autolla peruttaa :D Toki tuo löytyy netistä

        Lisäksi on kolmas huijaus saan YTK:sta hyvin rahaa, ja teen töitä OMASTA TADOSTA vain 1-2 yötä viikossa... HUIJAAMALLA vältin karenssit yms. eikä kuukausiansiot pienentynyt juuri lainkaan vaikka töitä 3-4 päivää vähemmän viikossa

        Mutta taasen minä olen kova mies, ja kiistän sen, ja iltalehdessä haistatan sakot kirjoittaneelle kaisulle pitkät vitut tyyliin "tottakai ajoin ylinopeutta, en vain hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla" no ehkäpä tuo kaisu jatkossa miettii HUOMAUTUSTA ylinopeudesta, että toistamiseen mene nolaamaan itseään julkisesi antamalla vääriä sakkoja

        antanut vain huimautusta...

        NÄIN MEIDÄN MONIOSAAJA OMASTA TADOSTA SAA HUIMAUTUSTA,,,,


      • Antosissa sentään on valintakiekossa D N R siinä missä volvolla D ja N...

        Noh jokainen voi päätellä mitä mieltä volvosta on


      • NohOmastaTadosta
        Bussissa kirjoitti:

        Antosissa sentään on valintakiekossa D N R siinä missä volvolla D ja N...

        Noh jokainen voi päätellä mitä mieltä volvosta on

        Jokainen voi päätellä mitä sun moniosaajan päässä on. Tyhjää, vaikka taasen olet kova mies. Oletko kova mies omasta tadosta?


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Antosissa sentään on valintakiekossa D N R siinä missä volvolla D ja N...

        Noh jokainen voi päätellä mitä mieltä volvosta on

        Kyllä on keskustelujen taso jälleen ala-arvoisella tasolla ja ihan itsensä ajoneuvos Bussissa ansiosta. Hyvin on pienet keskustelun aiheet tällä pojalla.En viitsi edes mainita niitä. Näillä on menty eri nimimerkin voimin jo vuosia.
        1. Volvon vaihteisto.Löytyy D ja N ...viereisestä kiekosta löytyy R. Jokainen valmistaja valmistaa oman ajoneuvon. Ei tuota normaalille kuljettajalle mitään ongelmaa. 2. Aidon Volvon tunnistaa avaamalla apumiehen oven. Ovessa on legendaarinen alumiinista valmistettu laatta joka on kiinnitetty pop-niiteillä oveen.
        Laatassa on kaikki tiedot ajoneuvosta. Jos tehtaan nimi on Volvo Göteborg Sweden niin kyseessä on aito Volvo.Muussa tapauksessa kyseessä on Volvo-Renault sikiö joka on valmistettu Alankomaissa. 3. Antos ei ole kuljettajan taivas... ei todellakaan se on hyvin muovinen näkemys jakeluautosta ja pelkistetty työkone. Jopa sisämelu on korkeampi kuin edeltäjässä Axorissa Moni Axoria ajanut on sanonut,että huonompaan suuntaan on menty ja paljon.Itse olen ajanut hyvin varustellulla Axorilla 360 000 km ja pidin autosta.Voimaa olisi voinut olla enemmän.Se oli sellainen laiskan pulskea hieman huonosti kääntyvä,mutta luotettava kaveri varsinkin mutkaisilla kyläteillä. Sitten asiaan... Nopeusrajoitukset on sitä varten ,että niitä noudatetaan.Mihin Bussissa hepulla on kiire? Palkka juoksee siis miksi kiire??? Ei ole mikään Elvistelyn aihe tosiaan.


      • NohOmastaTahdosta
        Käkriäinen kirjoitti:

        Kyllä on keskustelujen taso jälleen ala-arvoisella tasolla ja ihan itsensä ajoneuvos Bussissa ansiosta. Hyvin on pienet keskustelun aiheet tällä pojalla.En viitsi edes mainita niitä. Näillä on menty eri nimimerkin voimin jo vuosia.
        1. Volvon vaihteisto.Löytyy D ja N ...viereisestä kiekosta löytyy R. Jokainen valmistaja valmistaa oman ajoneuvon. Ei tuota normaalille kuljettajalle mitään ongelmaa. 2. Aidon Volvon tunnistaa avaamalla apumiehen oven. Ovessa on legendaarinen alumiinista valmistettu laatta joka on kiinnitetty pop-niiteillä oveen.
        Laatassa on kaikki tiedot ajoneuvosta. Jos tehtaan nimi on Volvo Göteborg Sweden niin kyseessä on aito Volvo.Muussa tapauksessa kyseessä on Volvo-Renault sikiö joka on valmistettu Alankomaissa. 3. Antos ei ole kuljettajan taivas... ei todellakaan se on hyvin muovinen näkemys jakeluautosta ja pelkistetty työkone. Jopa sisämelu on korkeampi kuin edeltäjässä Axorissa Moni Axoria ajanut on sanonut,että huonompaan suuntaan on menty ja paljon.Itse olen ajanut hyvin varustellulla Axorilla 360 000 km ja pidin autosta.Voimaa olisi voinut olla enemmän.Se oli sellainen laiskan pulskea hieman huonosti kääntyvä,mutta luotettava kaveri varsinkin mutkaisilla kyläteillä. Sitten asiaan... Nopeusrajoitukset on sitä varten ,että niitä noudatetaan.Mihin Bussissa hepulla on kiire? Palkka juoksee siis miksi kiire??? Ei ole mikään Elvistelyn aihe tosiaan.

        Kyllä tämä Käkriäinen jauhaa täyttä Shittiä vaikka on ajanut jotain Mersua ihan liikaa.Se kertoo vain yksinkertaisuudesta jos ei Scaniaan ole tajunnut vaihtaa. Scania on menopeli eli kuljettajien taivas eli heaven. Tutkin tuon Bussissa vakio-kirjoittajan aiemmat kirjoitukset ja kyllä hän on ajanut Volvo merkkisellä autolla kerran. Ja siinä oli sellainen vaihteisto jota hallittiin viiksistä ja valitettavasti se menopeli ei ole aito Volvo vaan alankomaissa rakennettu "aito Volvo". Jos nyt kansanomaisesti haluaisi sanoa. Asia on sama jos olet Thaimaassa lomalla ja ihastut hehkeään neitiin ja aamulla huomaat,että ei perkele sillähän on kikkeli.Normi ihminen menisi kalpeaksi,mutta Bussissa toteaisi: Normipäivä eikun menoksi.


      • Tuo oli esimerkki.

        Volvon valintakiekossa D ja N... Antosissa D N R

        Volvon avain metallinen tikku 70 luvun tyyliin.... Antosissa nykyaiakinen mokkula jolla säädellään myös esim. ilmajousia ulkoota päin

        Volvon radio 1 din mallia kuten 80 luvulla.... Antosissa nykyaikienen kojelautaan itegroitu

        Volvon ilmajousien kaukosäädin oven ja penkin välissä... Antosissa ratin painikkeilla tai avaimella kun otat sen mukaan

        jne jne jne....

        Axor oli mielenkiintoinen auto. Siitä kun löytyy 9 vaihteinen manuaalivaihteisto, jsosa aluevaihteisto on hoidettu "automaattisesti" eli jokaiselle 9. vaihteelle on oma lovi... Muuten sisältä onkin ulkonäkö perus "volvoa" eli wanhaa


      • NäinRunosmäellä
        Bussissa kirjoitti:

        Tuo oli esimerkki.

        Volvon valintakiekossa D ja N... Antosissa D N R

        Volvon avain metallinen tikku 70 luvun tyyliin.... Antosissa nykyaiakinen mokkula jolla säädellään myös esim. ilmajousia ulkoota päin

        Volvon radio 1 din mallia kuten 80 luvulla.... Antosissa nykyaikienen kojelautaan itegroitu

        Volvon ilmajousien kaukosäädin oven ja penkin välissä... Antosissa ratin painikkeilla tai avaimella kun otat sen mukaan

        jne jne jne....

        Axor oli mielenkiintoinen auto. Siitä kun löytyy 9 vaihteinen manuaalivaihteisto, jsosa aluevaihteisto on hoidettu "automaattisesti" eli jokaiselle 9. vaihteelle on oma lovi... Muuten sisältä onkin ulkonäkö perus "volvoa" eli wanhaa

        Tässä tuotoksia Busissa moniosaajalta;

        Kyllähän minä jatkokysymyksiin vastaan

        Esim tämä ylinopeuskeissi missä selätin kamerat... joku toinen olisi minun asemassa kadonnut kuin pieru saharaan sen ekan lehtijutun jälkeen (Turun sanomat)

        Mutta minä annan mielelläni lisätietoa ja jopa TYRKYTÄN sitä muille lehdille, netissä ja onpahan radiossakin mua haastateltu.

        Ja vieläpä ihan koko nimellä.

        Aika suoraselkäistä toimintaa, eikö? ja ennenkaikkea REHELLINEN mies, esim. ylinopeuskeississä sanoin radiohaastattelussa(kin) suoraan "kyllä minä ylinopeutta ajoni, en vain hidastanut TARPEEKSI kameran kohdalla"

        Kyllä, aina jos valehtemalla sa aitselleen etua (aiheuttamatta vahinkoa muille) niin tottakai teen sen :)

        Ja kyllä, armeijasta on HUIJATTU vapautus, tästä HUIJAUKSESTA todisteena se, että löytyy MYÖS A-paperit esim. jos hakee työtä :)

        Lisäksi on kolmas huijaus saan YTK:sta hyvin rahaa, ja teen töitä OMASTA TADOSTA vain 1-2 yötä viikossa... HUIJAAMALLA vältin karenssit yms. eikä kuukausiansiot pienentynyt juuri lainkaan vaikka töitä 3-4 päivää vähemmän viikossa.

        No miksi poliisi ei ylinopeuskeississä antanut vain huimautusta... olisi koko kohu jäänyt väliin, mahtaa Kaisu Kivimäkeä harmittaa

        Totta, se menetetty 70€ ei harmita valtiota, eikä ne menetetyt pari tonnia oikeuteen / tutkintaan

        Se voi harmittaakin kun asia sai julkisuutta niin paljon

        Jos sakon antanut Kaisu Kivimäki saisi aikakoneen käyttöönsä, niin TAATUSTI hä antaisi vain huomautuksen tosta asiasta :)
        Voi ku suututtaa... oot säkin tainut saada ylinopeusakon ja kädet täristen maksanut sen netissä, ja kironnut sitä itsekseen, ehkä jopa baarissa ja täällä...

        Mutta taasen minä olen kova mies, ja kiistän sen, ja iltalehdessä haistatan sakot kirjoittaneelle kaisulle pitkät vitut tyyliin "tottakai ajoin ylinopeutta, en vain hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla" no ehkäpä tuo kaisu jatkossa miettii HUOMAUTUSTA ylinopeudesta, että toistamiseen mene nolaamaan itseään julkisesi antamalla vääriä sakkoja
        arkaus on lähes aina pois jostain. Tällaisessa tapauksessa tulisi joutua maksamaan ainakin aiheutettu vahinko.

        Mitä vahinkoa se aiheuttaa jos ajan 91km/h 80km/h alueella... etenkin kun joitakin metrejä aikaisemmin SAMALLA tiellä sai ajaa 100km/h

        entä miksi VALTIO haluaa tuhalata tuhansia euroja tähän että saisi multa sen 70€ ja silti ei saa, vaan ainostaan NOLAA itsensä täysin... no ahneella on paska loppu. olisi antanut asian vain olla, kaikki olisi päässyt helpommalla, niin minä kuin valtio

        Bussissa

        10.1.2016 21:48
        Uusimpana ilmiönnä on "mainosten esto" joten esim. sub käyttää, eli ""estetään"" ohjelmien tallennus digiboksille....

        Noh salkkarit kestää 22 min, ohjelma-aika 35 min, yhden jakson tekeminen maksaa noin 200€... Eli kutakuinkin 200 eurolla pitää mainoksia olla
        Bussissa

        11.1.2016 11:17

        etvaanymmärrä kirjoitti:
        Älä sinä TAAS puutu tuotanto- ja kustannuspuolen asioihin, kun et oikeasti ymmärrä niistä yhtään enempää kuin kameli kalastuksesta!!
        Näytä lisää

        Ymmärrän.

        Ohjelma-aikaa 35 min, yksi jakso maksaa 200€ mainoksia 13min.... joten ei ne mainospaikat ihan halpoja ole :(
        Tuo noin 200€ yhtä jaksoa kohden on aika lähellä totuutta... siis keskimäärin. Joskus päästään halvammalla, joskus menee kalliimmaksi
        Bussissa

        11.1.2016 12:35

        hetkinen-nyt kirjoitti:
        Siis miten ne muka estää ohjelmien tallennuksen digiboksille??

        Siis "sotketaan" lähetystä niin että tallentaminen on lähes mahdotonta
        Bussissa

        11.1.2016 12:58

        niimpätiniin kirjoitti:
        Jahah. Itsekö olet tehnyt kustannusarvion ja päätellyt, kuinka paljon mistäkin osa-alueesta koituu kuluja? Vai oletko kenties työskennellyt noiden asioiden parissa? :D
        Näytä lisää

        Kyllä löytyy vankka kokemus... Joten ei se TV-sarjan tekeminen mitään "ilmaista" ole, vaan karkeasti sanottuna sen kympin minuttia kohden
        Bussissa

        11.1.2016 18:23

        kuukkunen kirjoitti:
        Niinpä näkyy löytyvän! Hehehe! Kyllähän se kokemus karttuu kun vuosikaudet tollottaa jotain sarjaa! Tottakai siinä pääsee kärryille kustannuksista ja tuotannosta!
        Sinähän näemmä olit perillä niistäkin karaokelevyjen tuottamisen kustannuksista....
        Onko olemassa joku ala, josta sinä et tiedä ja josta sinulla ei olisi kokemusta?
        Näytä lisää

        Nimenomaan. Vankka kokemus löytyy tuotantopuolelta. Ei mitään kauhean halppa tuollaisen sarjan tekeminen. Että siinä syy mainosten määrlle

        Bussissa

        12.1.2016 13:26

        Maybachiini kirjoitti:
        Kuinka monta ihmistä on yhtä jaksoa tekemässä? Jokaiselle maksetaan palkka ja ei ne tilatkaan ilmaisia ole. Sähköstä täytyy maksaa ja maksaa ne meikit ja kostyymitkin. Verottajalle pitää maksaa ja käsikirjpittajillekin on jotain maksettava. Maksuja on varmasti paljon noinkin huonon sarjan tekemisessä. Yksinkertaisempikin ymmärtää ettei 200€ riitä edes kahvirahoiksi.

        Tuota sub tv.n nauhoitus estoa en kyllä tajua. Oma dikiboksini tallentaa mainiosti kaikkia kanavia, kunhan ajastaa tallennuksen oikein tai painaa rec oikeaan aikaan.
        Näytä lisää

        Nimenomaan!!!!!!!! Jokaiselle maksetaan palkka, eläkkeet, verot, yms yms yms. Jote


      • Bussissa kirjoitti:

        Tuo oli esimerkki.

        Volvon valintakiekossa D ja N... Antosissa D N R

        Volvon avain metallinen tikku 70 luvun tyyliin.... Antosissa nykyaiakinen mokkula jolla säädellään myös esim. ilmajousia ulkoota päin

        Volvon radio 1 din mallia kuten 80 luvulla.... Antosissa nykyaikienen kojelautaan itegroitu

        Volvon ilmajousien kaukosäädin oven ja penkin välissä... Antosissa ratin painikkeilla tai avaimella kun otat sen mukaan

        jne jne jne....

        Axor oli mielenkiintoinen auto. Siitä kun löytyy 9 vaihteinen manuaalivaihteisto, jsosa aluevaihteisto on hoidettu "automaattisesti" eli jokaiselle 9. vaihteelle on oma lovi... Muuten sisältä onkin ulkonäkö perus "volvoa" eli wanhaa

        Volvossa pyyhkimien viiksi toimii samalla tavalla kuin 80 luvun micrassa, ei turhia kertapyyhkäisyjä tms... Antosissa toiminto integroitu vilkkuviikseen

        Volvossa pakokaasujarrulle oma yksi pykäläinen vipu 80 luvun tyyliin.. Antosissa monipykäläisenä integroitu vaihdeviikseen.

        Nämä siis 2014 Antosin ja 2015 Volvon välillä :D


      • HulluSeOn
        Bussissa kirjoitti:

        Volvossa pyyhkimien viiksi toimii samalla tavalla kuin 80 luvun micrassa, ei turhia kertapyyhkäisyjä tms... Antosissa toiminto integroitu vilkkuviikseen

        Volvossa pakokaasujarrulle oma yksi pykäläinen vipu 80 luvun tyyliin.. Antosissa monipykäläisenä integroitu vaihdeviikseen.

        Nämä siis 2014 Antosin ja 2015 Volvon välillä :D

        Hullu olet Tuomas.


      • HaluatkoNekru

        Mikä tuomas? en tunne?

        Tarkoitatko heasin nössöä Tuomas Kytömäkeä


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Volvossa pyyhkimien viiksi toimii samalla tavalla kuin 80 luvun micrassa, ei turhia kertapyyhkäisyjä tms... Antosissa toiminto integroitu vilkkuviikseen

        Volvossa pakokaasujarrulle oma yksi pykäläinen vipu 80 luvun tyyliin.. Antosissa monipykäläisenä integroitu vaihdeviikseen.

        Nämä siis 2014 Antosin ja 2015 Volvon välillä :D

        Sellaista se on tuo järjen juoksu kun on syntynyt Ruotsissa ja kasvanut Turussa. Mitään mies ei osaa lukea saati sitten ymmärtää. Hyvin yksinkertainen kaveri tuo Bussissa. Yhden kerran on ajanut sekasikiö Volvo-Renaultia ja kommenttia tulee kuin Tekniikan Maailman toimittajalta. Kohta hän väittääkin olevansa freelancer-toimittaja joka kirjoittaa juttuja kaikkiin alan lehtiin.Nämä Volvo juttusi ovat täyttä sontaa.Kirjoitat kokoajan Renault-Volvosta joka ei edes ole aito Volvo.Kerro meille factat FM ja FH Volvoista sellaisista Ruotsissa valmistetuista.Odotamme mielenkiinnolla kertomustasi.Tiesitkö,että FM ja FH Volvoissa on pakokaasujarrussa eri vaihtoehtoja viiksessä siihen malliin,että ensikertalaista hirvittää. Tiesitkö,että FM ja FH Volvossa saa jousituksen säädettyä myös vaaka-tasoon myös sivusuunnassa. Antoksessa ei todellakaan. Miksi Axoria näkyy katukuvassa todella paljon. Antosta hyvin harvoin.Siksi,koska Antos ei kiinnosta kuljetusyrittäjiä.Lopeta tuo iänikuinen lässytys vaihteistoista. Jos on tosi ammattilainen osaa kaikki vaihteistot,ei sitä tarvitse miettiä . Teet tikusta asiaa,se tikku nyt alkaa olla vain vuoltu loppuun. Mikä radio koelaudassa??? Oletko joku 18 vuotias teini.Heillehän se on tärkeä juttu. Olet itse maininnut ,että olet 29 v. keski-ikää lähestyvä työtä vieroksuva työtön.Jos tekee 2 päivää viikossa töitä niin ei ole isänmaan asialla todellakaan.Joten radio kuin radio pitäisi kelvata. Eiköhän ne kaiuttimet ja äänenlaatu ole se tärkein juttu näin keski-ikäiselle.(Kun tuo kuulokin alkaa heikentyä)


      • OnMahtavaa
        Käkriäinen kirjoitti:

        Sellaista se on tuo järjen juoksu kun on syntynyt Ruotsissa ja kasvanut Turussa. Mitään mies ei osaa lukea saati sitten ymmärtää. Hyvin yksinkertainen kaveri tuo Bussissa. Yhden kerran on ajanut sekasikiö Volvo-Renaultia ja kommenttia tulee kuin Tekniikan Maailman toimittajalta. Kohta hän väittääkin olevansa freelancer-toimittaja joka kirjoittaa juttuja kaikkiin alan lehtiin.Nämä Volvo juttusi ovat täyttä sontaa.Kirjoitat kokoajan Renault-Volvosta joka ei edes ole aito Volvo.Kerro meille factat FM ja FH Volvoista sellaisista Ruotsissa valmistetuista.Odotamme mielenkiinnolla kertomustasi.Tiesitkö,että FM ja FH Volvoissa on pakokaasujarrussa eri vaihtoehtoja viiksessä siihen malliin,että ensikertalaista hirvittää. Tiesitkö,että FM ja FH Volvossa saa jousituksen säädettyä myös vaaka-tasoon myös sivusuunnassa. Antoksessa ei todellakaan. Miksi Axoria näkyy katukuvassa todella paljon. Antosta hyvin harvoin.Siksi,koska Antos ei kiinnosta kuljetusyrittäjiä.Lopeta tuo iänikuinen lässytys vaihteistoista. Jos on tosi ammattilainen osaa kaikki vaihteistot,ei sitä tarvitse miettiä . Teet tikusta asiaa,se tikku nyt alkaa olla vain vuoltu loppuun. Mikä radio koelaudassa??? Oletko joku 18 vuotias teini.Heillehän se on tärkeä juttu. Olet itse maininnut ,että olet 29 v. keski-ikää lähestyvä työtä vieroksuva työtön.Jos tekee 2 päivää viikossa töitä niin ei ole isänmaan asialla todellakaan.Joten radio kuin radio pitäisi kelvata. Eiköhän ne kaiuttimet ja äänenlaatu ole se tärkein juttu näin keski-ikäiselle.(Kun tuo kuulokin alkaa heikentyä)

        Bussissa on ottanut motoksi:Liike on tärkeintä ei päämäärä.Vaikka haukutte äijän lyttyyn joka kerta hän nousee ja jankkaa samaa tarinaa.Huumeiden käyttäjä tarvitsee aina sen uuden annoksen pärjätäkseen. Tällaiset viestiketjut ovat Bussissa äijän huumetta. Mitä pidempään hän pystyy niitä jatkamaan sen parempi ja taas jaksaa eteenpäin. Ei ystäviä,ei järkevää tekemistä.4 neliömetrin huone äidin luona. Takaseinällä on 15 vuotta vanha Iron Maidenin juliste.Huoneen oveen on sinitarralla kiinnitetty Jamppa Tuomisen keikkamainos vuodelta 1990 ja Matti ja Tepon kuva nimmareilla. Mitä pidempään jatkatte viestiketjua,sitä onnellisempi Bussissa on. Kannattaako jatkaa??????Miettikää sitä!!!!


      • Jarrupalanen
        OnMahtavaa kirjoitti:

        Bussissa on ottanut motoksi:Liike on tärkeintä ei päämäärä.Vaikka haukutte äijän lyttyyn joka kerta hän nousee ja jankkaa samaa tarinaa.Huumeiden käyttäjä tarvitsee aina sen uuden annoksen pärjätäkseen. Tällaiset viestiketjut ovat Bussissa äijän huumetta. Mitä pidempään hän pystyy niitä jatkamaan sen parempi ja taas jaksaa eteenpäin. Ei ystäviä,ei järkevää tekemistä.4 neliömetrin huone äidin luona. Takaseinällä on 15 vuotta vanha Iron Maidenin juliste.Huoneen oveen on sinitarralla kiinnitetty Jamppa Tuomisen keikkamainos vuodelta 1990 ja Matti ja Tepon kuva nimmareilla. Mitä pidempään jatkatte viestiketjua,sitä onnellisempi Bussissa on. Kannattaako jatkaa??????Miettikää sitä!!!!

        Matti ja Teppo on minun idoleja.Hyvä asenne pojilla.Teppo meinasi jäädä muuten bussin alle tässä menneellä viikolla.Onneksi meinasi vain jäädä. Ensin oli vaihteistot ja nyt pakokaasujarrut syynissä Bussissa hepulla. Olen pitkän linjan konkari ja kyllä ihmettelen mihin Bussissa tarvitsee pakokaasujarrua kun kuskaa sitä 1 leipää. Voin vakuuttaa ettei Bussissa ole ikinä käyttänyt pakokaasujarrua.Jos on käyttänyt niin on todella tyhmä ihminen.(täytyy olla joku saakelin nörtti-pelle) Missään jakeluajossa kyseistä ominaisuutta ei kukaan käytä. Pakokaasujarru ja muut hidastimet on tarkoitettu käyttöön kun puhutaan yhdistelmistä ja maksimikuormista. Jos nyt Bussissa väität ,että säästät jarrupaloja pullan jakelussa kun jarruttelet pakokaasujarrulla niin kehoitan hakeutumaan Turussa keskussairaalan psykiatriseen päivystykseen koska päässäsi viiraa ja tosi pahasti.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Sellaista se on tuo järjen juoksu kun on syntynyt Ruotsissa ja kasvanut Turussa. Mitään mies ei osaa lukea saati sitten ymmärtää. Hyvin yksinkertainen kaveri tuo Bussissa. Yhden kerran on ajanut sekasikiö Volvo-Renaultia ja kommenttia tulee kuin Tekniikan Maailman toimittajalta. Kohta hän väittääkin olevansa freelancer-toimittaja joka kirjoittaa juttuja kaikkiin alan lehtiin.Nämä Volvo juttusi ovat täyttä sontaa.Kirjoitat kokoajan Renault-Volvosta joka ei edes ole aito Volvo.Kerro meille factat FM ja FH Volvoista sellaisista Ruotsissa valmistetuista.Odotamme mielenkiinnolla kertomustasi.Tiesitkö,että FM ja FH Volvoissa on pakokaasujarrussa eri vaihtoehtoja viiksessä siihen malliin,että ensikertalaista hirvittää. Tiesitkö,että FM ja FH Volvossa saa jousituksen säädettyä myös vaaka-tasoon myös sivusuunnassa. Antoksessa ei todellakaan. Miksi Axoria näkyy katukuvassa todella paljon. Antosta hyvin harvoin.Siksi,koska Antos ei kiinnosta kuljetusyrittäjiä.Lopeta tuo iänikuinen lässytys vaihteistoista. Jos on tosi ammattilainen osaa kaikki vaihteistot,ei sitä tarvitse miettiä . Teet tikusta asiaa,se tikku nyt alkaa olla vain vuoltu loppuun. Mikä radio koelaudassa??? Oletko joku 18 vuotias teini.Heillehän se on tärkeä juttu. Olet itse maininnut ,että olet 29 v. keski-ikää lähestyvä työtä vieroksuva työtön.Jos tekee 2 päivää viikossa töitä niin ei ole isänmaan asialla todellakaan.Joten radio kuin radio pitäisi kelvata. Eiköhän ne kaiuttimet ja äänenlaatu ole se tärkein juttu näin keski-ikäiselle.(Kun tuo kuulokin alkaa heikentyä)

        Kyllä, YHDEN kerran ajanut sitä vuokra-autoa ja silti huomasin noin paljon asioita...

        Toinen väitti ajaneensa scanialla vuodet eikä monesta kysymyksestä huolimatta osannut kertoa mikä erikoisuus vaihteissa on


      • KerroVastaus
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä, YHDEN kerran ajanut sitä vuokra-autoa ja silti huomasin noin paljon asioita...

        Toinen väitti ajaneensa scanialla vuodet eikä monesta kysymyksestä huolimatta osannut kertoa mikä erikoisuus vaihteissa on

        Osaatko kertoa miksi jauhat paskaa?


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Sellaista se on tuo järjen juoksu kun on syntynyt Ruotsissa ja kasvanut Turussa. Mitään mies ei osaa lukea saati sitten ymmärtää. Hyvin yksinkertainen kaveri tuo Bussissa. Yhden kerran on ajanut sekasikiö Volvo-Renaultia ja kommenttia tulee kuin Tekniikan Maailman toimittajalta. Kohta hän väittääkin olevansa freelancer-toimittaja joka kirjoittaa juttuja kaikkiin alan lehtiin.Nämä Volvo juttusi ovat täyttä sontaa.Kirjoitat kokoajan Renault-Volvosta joka ei edes ole aito Volvo.Kerro meille factat FM ja FH Volvoista sellaisista Ruotsissa valmistetuista.Odotamme mielenkiinnolla kertomustasi.Tiesitkö,että FM ja FH Volvoissa on pakokaasujarrussa eri vaihtoehtoja viiksessä siihen malliin,että ensikertalaista hirvittää. Tiesitkö,että FM ja FH Volvossa saa jousituksen säädettyä myös vaaka-tasoon myös sivusuunnassa. Antoksessa ei todellakaan. Miksi Axoria näkyy katukuvassa todella paljon. Antosta hyvin harvoin.Siksi,koska Antos ei kiinnosta kuljetusyrittäjiä.Lopeta tuo iänikuinen lässytys vaihteistoista. Jos on tosi ammattilainen osaa kaikki vaihteistot,ei sitä tarvitse miettiä . Teet tikusta asiaa,se tikku nyt alkaa olla vain vuoltu loppuun. Mikä radio koelaudassa??? Oletko joku 18 vuotias teini.Heillehän se on tärkeä juttu. Olet itse maininnut ,että olet 29 v. keski-ikää lähestyvä työtä vieroksuva työtön.Jos tekee 2 päivää viikossa töitä niin ei ole isänmaan asialla todellakaan.Joten radio kuin radio pitäisi kelvata. Eiköhän ne kaiuttimet ja äänenlaatu ole se tärkein juttu näin keski-ikäiselle.(Kun tuo kuulokin alkaa heikentyä)

        Onhan ne volvot superhyviä! Polttoainesäiliön täyttökorkki hankassa paikassa kopan alla... Ihan kuten 60 luvulla...

        Liikaa vaadittu että se olisin vaikkapa oven pielessä kuten Mersun sprintereissä


      • åoköljkljh
        Bussissa kirjoitti:

        Onhan ne volvot superhyviä! Polttoainesäiliön täyttökorkki hankassa paikassa kopan alla... Ihan kuten 60 luvulla...

        Liikaa vaadittu että se olisin vaikkapa oven pielessä kuten Mersun sprintereissä

        Kyllähän minä jatkokysymyksiin vastaan

        Esim tämä ylinopeuskeissi missä selätin kamerat... joku toinen olisi minun asemassa kadonnut kuin pieru saharaan sen ekan lehtijutun jälkeen (Turun sanomat)

        Mutta minä annan mielelläni lisätietoa ja jopa TYRKYTÄN sitä muille lehdille, netissä ja onpahan radiossakin mua haastateltu.

        Ja vieläpä ihan koko nimellä.

        Aika suoraselkäistä toimintaa, eikö? ja ennenkaikkea REHELLINEN mies, esim. ylinopeuskeississä sanoin radiohaastattelussa(kin) suoraan "kyllä minä ylinopeutta ajoni, en vain hidastanut TARPEEKSI kameran kohdalla"

        Kyllä, aina jos valehtemalla sa aitselleen etua (aiheuttamatta vahinkoa muille) niin tottakai teen sen :)

        Ja kyllä, armeijasta on HUIJATTU vapautus, tästä HUIJAUKSESTA todisteena se, että löytyy MYÖS A-paperit esim. jos hakee työtä :)

        Lisäksi on kolmas huijaus saan YTK:sta hyvin rahaa, ja teen töitä OMASTA TADOSTA vain 1-2 yötä viikossa... HUIJAAMALLA vältin karenssit yms. eikä kuukausiansiot pienentynyt juuri lainkaan vaikka töitä 3-4 päivää vähemmän viikossa.

        No miksi poliisi ei ylinopeuskeississä antanut vain huimautusta... olisi koko kohu jäänyt väliin, mahtaa Kaisu Kivimäkeä harmittaa

        Totta, se menetetty 70€ ei harmita valtiota, eikä ne menetetyt pari tonnia oikeuteen / tutkintaan

        Se voi harmittaakin kun asia sai julkisuutta niin paljon

        Jos sakon antanut Kaisu Kivimäki saisi aikakoneen käyttöönsä, niin TAATUSTI hä antaisi vain huomautuksen tosta asiasta :)
        Voi ku suututtaa... oot säkin tainut saada ylinopeusakon ja kädet täristen maksanut sen netissä, ja kironnut sitä itsekseen, ehkä jopa baarissa ja täällä...

        Mutta taasen minä olen kova mies, ja kiistän sen, ja iltalehdessä haistatan sakot kirjoittaneelle kaisulle pitkät vitut tyyliin "tottakai ajoin ylinopeutta, en vain hidastanut tarpeeksi kameran kohdalla" no ehkäpä tuo kaisu jatkossa miettii HUOMAUTUSTA ylinopeudesta, että toistamiseen mene nolaamaan itseään julkisesi antamalla vääriä sakkoja
        arkaus on lähes aina pois jostain. Tällaisessa tapauksessa tulisi joutua maksamaan ainakin aiheutettu vahinko.

        Mitä vahinkoa se aiheuttaa jos ajan 91km/h 80km/h alueella... etenkin kun joitakin metrejä aikaisemmin SAMALLA tiellä sai ajaa 100km/h

        entä miksi VALTIO haluaa tuhalata tuhansia euroja tähän että saisi multa sen 70€ ja silti ei saa, vaan ainostaan NOLAA itsensä täysin... no ahneella on paska loppu. olisi antanut asian vain olla, kaikki olisi päässyt helpommalla, niin minä kuin valtio

        Bussissa

        10.1.2016 21:48
        Uusimpana ilmiönnä on "mainosten esto" joten esim. sub käyttää, eli ""estetään"" ohjelmien tallennus digiboksille....

        Noh salkkarit kestää 22 min, ohjelma-aika 35 min, yhden jakson tekeminen maksaa noin 200€... Eli kutakuinkin 200 eurolla pitää mainoksia olla
        Bussissa

        11.1.2016 11:17

        etvaanymmärrä kirjoitti:
        Älä sinä TAAS puutu tuotanto- ja kustannuspuolen asioihin, kun et oikeasti ymmärrä niistä yhtään enempää kuin kameli kalastuksesta!!
        Näytä lisää

        Ymmärrän.

        Ohjelma-aikaa 35 min, yksi jakso maksaa 200€ mainoksia 13min.... joten ei ne mainospaikat ihan halpoja ole :(
        Tuo noin 200€ yhtä jaksoa kohden on aika lähellä totuutta... siis keskimäärin. Joskus päästään halvammalla, joskus menee kalliimmaksi
        Bussissa

        11.1.2016 12:35

        hetkinen-nyt kirjoitti:
        Siis miten ne muka estää ohjelmien tallennuksen digiboksille??

        Siis "sotketaan" lähetystä niin että tallentaminen on lähes mahdotonta
        Bussissa

        11.1.2016 12:58

        niimpätiniin kirjoitti:
        Jahah. Itsekö olet tehnyt kustannusarvion ja päätellyt, kuinka paljon mistäkin osa-alueesta koituu kuluja? Vai oletko kenties työskennellyt noiden asioiden parissa? :D
        Näytä lisää

        Kyllä löytyy vankka kokemus... Joten ei se TV-sarjan tekeminen mitään "ilmaista" ole, vaan karkeasti sanottuna sen kympin minuttia kohden
        Bussissa

        11.1.2016 18:23

        kuukkunen kirjoitti:
        Niinpä näkyy löytyvän! Hehehe! Kyllähän se kokemus karttuu kun vuosikaudet tollottaa jotain sarjaa! Tottakai siinä pääsee kärryille kustannuksista ja tuotannosta!
        Sinähän näemmä olit perillä niistäkin karaokelevyjen tuottamisen kustannuksista....
        Onko olemassa joku ala, josta sinä et tiedä ja josta sinulla ei olisi kokemusta?
        Näytä lisää

        Nimenomaan. Vankka kokemus löytyy tuotantopuolelta. Ei mitään kauhean halppa tuollaisen sarjan tekeminen. Että siinä syy mainosten määrlle

        Bussissa

        12.1.2016 13:26

        Maybachiini kirjoitti:
        Kuinka monta ihmistä on yhtä jaksoa tekemässä? Jokaiselle maksetaan palkka ja ei ne tilatkaan ilmaisia ole. Sähköstä täytyy maksaa ja maksaa ne meikit ja kostyymitkin. Verottajalle pitää maksaa ja käsikirjpittajillekin on jotain maksettava. Maksuja on varmasti paljon noinkin huonon sarjan tekemisessä. Yksinkertaisempikin ymmärtää ettei 200€ riitä edes kahvirahoiksi.

        Tuota sub tv.n nauhoitus estoa en kyllä tajua. Oma dikiboksini tallentaa mainiosti kaikkia kanavia, kunhan ajastaa tallennuksen oikein tai painaa rec oikeaan aikaan.
        Näytä lisää

        Nimenomaan!!!!!!!! Jokaiselle maksetaan palkka, eläkkeet, verot, yms yms yms. Jote


      • Bussissa kirjoitti:

        Onhan ne volvot superhyviä! Polttoainesäiliön täyttökorkki hankassa paikassa kopan alla... Ihan kuten 60 luvulla...

        Liikaa vaadittu että se olisin vaikkapa oven pielessä kuten Mersun sprintereissä

        Ja onhan ne lämmittimenkin nappulat mekaaniset kiekot kuten 60 luvulla xD

        Noh on ne volvot hienoja, eiks juu :)


      • Hankassa
        Bussissa kirjoitti:

        Onhan ne volvot superhyviä! Polttoainesäiliön täyttökorkki hankassa paikassa kopan alla... Ihan kuten 60 luvulla...

        Liikaa vaadittu että se olisin vaikkapa oven pielessä kuten Mersun sprintereissä

        Sulta, Tuomas Bussissa, on liikaa vaadittu että kirjoittaisit edes yhden viestin, jossa olisi jotain älykästä. Kun et edes siihen pysty, niin yritä kirjoittaa edes yksi viesti ilman kirjoitusvirheitä.


      • Bussissa kirjoitti:

        Volvossa pyyhkimien viiksi toimii samalla tavalla kuin 80 luvun micrassa, ei turhia kertapyyhkäisyjä tms... Antosissa toiminto integroitu vilkkuviikseen

        Volvossa pakokaasujarrulle oma yksi pykäläinen vipu 80 luvun tyyliin.. Antosissa monipykäläisenä integroitu vaihdeviikseen.

        Nämä siis 2014 Antosin ja 2015 Volvon välillä :D

        Noh penkin säädöt on sentään helposit löytyviä... Antosissa piti ohjekirjasta katsoa miten selkjänojan yläosaa kallistetaan... Volvossa taasen.... Noh sitä ei saa kallistettua, tai sitten se nappula on hyvin piilossa


      • NohNohNohNohNoh
        Bussissa kirjoitti:

        Noh penkin säädöt on sentään helposit löytyviä... Antosissa piti ohjekirjasta katsoa miten selkjänojan yläosaa kallistetaan... Volvossa taasen.... Noh sitä ei saa kallistettua, tai sitten se nappula on hyvin piilossa

        Noh. Vastailet itsellesi. Noh. Kovin on yksinäistä taas Runosmäen vajakilla. Noh. Yksi leipä kuljetettu scaniaajalla viikonloppuna joka oli yhden päivän viikonloppu. Noh....Kavereita ei ole joten hyvä tapa viettää mitätöntä elämäänsä täällä suoli24:lla vastailemalla itselleen. Noh...Tuomas, osaatko edes hengittää?


      • Kovasti ne muutkin kaipaa viestipuuta :)


      • MenePsykiatrille
        Bussissa kirjoitti:

        Kovasti ne muutkin kaipaa viestipuuta :)

        Kovasti kaipaat psykiatrin apua vajakki.


      • Bussissa kirjoitti:

        Kyllä, YHDEN kerran ajanut sitä vuokra-autoa ja silti huomasin noin paljon asioita...

        Toinen väitti ajaneensa scanialla vuodet eikä monesta kysymyksestä huolimatta osannut kertoa mikä erikoisuus vaihteissa on

        Noh vaikka ajaisin vuosikaudet sillä Volvolla, niin tuskin ainakaan positiivisiä yllätyksiä vastaan tulisi montaakaan xD


      • NiinMitäVastaat
        Bussissa kirjoitti:

        Noh vaikka ajaisin vuosikaudet sillä Volvolla, niin tuskin ainakaan positiivisiä yllätyksiä vastaan tulisi montaakaan xD

        Ihan mielenkiinnosta kysyn miten nämä juttusi liittyvät mitenkään aloituksessa olleeseen aiheeseen? Et taida olla tai et selkeästi ole psyykkisesti terve yksilö.


      • Näköjään muutkin kaipaa viestipuuta.... Noh palautteet ylläpidolle tai totu nykyiseen


      • uytr5643
        NiinMitäVastaat kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn miten nämä juttusi liittyvät mitenkään aloituksessa olleeseen aiheeseen? Et taida olla tai et selkeästi ole psyykkisesti terve yksilö.

        Tunnettu trolli, jankuttaa aina samaa. Helpommalla pääsee kun ei kiinnitä huomiota tämän Bussissa ressukan juttuihin. Tyhmyytensä on paljastanut jo aiemmin.


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Näköjään muutkin kaipaa viestipuuta.... Noh palautteet ylläpidolle tai totu nykyiseen

        Bussissa hepun viestipuu on laho! Lisäksi tämä sälli käskee kaikkien kuljettajien totua(tottua) nykyiseen. Näin olen ajatellutkin asian. Kuljetusala ja lainsäädäntö on Bussissa hepun ikioma "Facebook" sivu jossa "isäntä" määrää tahdin.KYLLÄ OLET TODELLINEN URPO.Kirjoitat vuodesta toiseen samoja naurettavia juttuja Sprinttereistä ja muista pulla-autoista.Se vain osoittaa ettet todellakaan aja yhtään mitään autoa työksesi.Tämän asian on jo moni muukin täällä vakuuttanut todeksi. Nyt sinulla on mahdollisuus petrata ja kertoa meille kaikille mitä mieltä olet:
        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????
        Niin me muut kuljettajat emme sure missä polttoainetankin täyttöaukko on.Se on jossain siellä korin alla.Ollaanhan me äijät totuttu,että"aukot" on jossain siellä alhaalla ihan noin vapaa-ajallakin.
        Nämä kysymykseni ovat ihan totisinta totta kaikille TÖITÄ TEKEVILLE KULJETTAJILLE ihan joka päivä. Pyydän,että vastaat kaikkiin noihin edellä mainittuihin kysymyksiin ja ihan asiallisesti. Olethan kertonut,että olet kuljetusalan rautainen ammattilainen.


      • PoisPoikaKatos
        Käkriäinen kirjoitti:

        Bussissa hepun viestipuu on laho! Lisäksi tämä sälli käskee kaikkien kuljettajien totua(tottua) nykyiseen. Näin olen ajatellutkin asian. Kuljetusala ja lainsäädäntö on Bussissa hepun ikioma "Facebook" sivu jossa "isäntä" määrää tahdin.KYLLÄ OLET TODELLINEN URPO.Kirjoitat vuodesta toiseen samoja naurettavia juttuja Sprinttereistä ja muista pulla-autoista.Se vain osoittaa ettet todellakaan aja yhtään mitään autoa työksesi.Tämän asian on jo moni muukin täällä vakuuttanut todeksi. Nyt sinulla on mahdollisuus petrata ja kertoa meille kaikille mitä mieltä olet:
        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????
        Niin me muut kuljettajat emme sure missä polttoainetankin täyttöaukko on.Se on jossain siellä korin alla.Ollaanhan me äijät totuttu,että"aukot" on jossain siellä alhaalla ihan noin vapaa-ajallakin.
        Nämä kysymykseni ovat ihan totisinta totta kaikille TÖITÄ TEKEVILLE KULJETTAJILLE ihan joka päivä. Pyydän,että vastaat kaikkiin noihin edellä mainittuihin kysymyksiin ja ihan asiallisesti. Olethan kertonut,että olet kuljetusalan rautainen ammattilainen.

        Hyviä kysymyksiä Käkriäiseltä. Näihin saammekin sitten odotella vastauksia pitkään, toivottavasti. Busissa siirtyy häiriköimään muita palstoja kunnes tekee taas paluun tänne typerine kommenteineen. Toivottavasti on pois pitkään.


      • Kyllä. "TalkMan" keräily on erittäin näppärä.

        Esim erään ison leipomon pakkaajilla on se käytössä

        Kuulokkeista kuuluu tyyliin "mene käyvälle kolme"

        Pakkaaja vastaa "kolme" kun on perillä käytävällä

        Sitten kuuluu "paikka 8" ja kun pakkaaja on paikassa 8, niin hän sanoo paikassa olevan "varmennenumeron" esim "yksi kuusi"... tämä siis vahinojen välttämiseksi

        Sitten kuuloke sanoo vaikkapa "kuusi plus kaksi" tai "nolla plus 5" jolloin ekassa tapauksessa pakkaaja ottaa 6 leipälaatikkoa ja kaksi irtoa. Tokassa hän ottaa vain viisi irtoa. kun nämä on pakattu, sanotaan "valmis"

        Taas tulee käsky siirtyä seuraavalle käytävlle tai seuraavaan paikkaan.

        Jossain vaiheessa kuuloke toteaa "valmis"

        Sitten mennäänkin tulostimen ääreen ja sanotaan "alustaetiketit kuusi" jos ollaan tulostimen "kuusi"äärellää, sitten kerrotaan tulostettavien lappujen (=kyydissä olevien pienojen määrä) ja lyödään laput pinoihin,ja katotaan lapusta mihin radalle ne laitetaan

        Sitten radan toisessa päässä kuski ottaa ne autoon, laittaa lavalle jakelukuskeja varten tms....

        hemmetin hyvä systeemi siis...

        Toolbox on tietenkin parempi pakkaajille, ja jossain tilanteissa kuskeillekin helpompi


      • PeinojaBusissa
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä. "TalkMan" keräily on erittäin näppärä.

        Esim erään ison leipomon pakkaajilla on se käytössä

        Kuulokkeista kuuluu tyyliin "mene käyvälle kolme"

        Pakkaaja vastaa "kolme" kun on perillä käytävällä

        Sitten kuuluu "paikka 8" ja kun pakkaaja on paikassa 8, niin hän sanoo paikassa olevan "varmennenumeron" esim "yksi kuusi"... tämä siis vahinojen välttämiseksi

        Sitten kuuloke sanoo vaikkapa "kuusi plus kaksi" tai "nolla plus 5" jolloin ekassa tapauksessa pakkaaja ottaa 6 leipälaatikkoa ja kaksi irtoa. Tokassa hän ottaa vain viisi irtoa. kun nämä on pakattu, sanotaan "valmis"

        Taas tulee käsky siirtyä seuraavalle käytävlle tai seuraavaan paikkaan.

        Jossain vaiheessa kuuloke toteaa "valmis"

        Sitten mennäänkin tulostimen ääreen ja sanotaan "alustaetiketit kuusi" jos ollaan tulostimen "kuusi"äärellää, sitten kerrotaan tulostettavien lappujen (=kyydissä olevien pienojen määrä) ja lyödään laput pinoihin,ja katotaan lapusta mihin radalle ne laitetaan

        Sitten radan toisessa päässä kuski ottaa ne autoon, laittaa lavalle jakelukuskeja varten tms....

        hemmetin hyvä systeemi siis...

        Toolbox on tietenkin parempi pakkaajille, ja jossain tilanteissa kuskeillekin helpompi

        käyvälle

        vahinojen

        seuraavalle käytävlle

        pienojen

        NYT KUN TUOMAS KUSKAAT JO PIANOITAKIN NIIN VASTAATKO SILTI NOIHIN KYSYMYKSIIN? AI NIIN; ET PYSTY

        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????


      • Kun ei ole muuta sanottavaa, puututaan kirjoitusvirehisiin, kirjoitusaikaan ja nimimerkkeihin!

        Paljonkos sulla olikaan kokemusta Scaniasta


      • MAHTAVAAEiksJep
        Bussissa kirjoitti:

        Kun ei ole muuta sanottavaa, puututaan kirjoitusvirehisiin, kirjoitusaikaan ja nimimerkkeihin!

        Paljonkos sulla olikaan kokemusta Scaniasta

        Totta :)


      • YksiLeipäRunosmäkeen
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä. "TalkMan" keräily on erittäin näppärä.

        Esim erään ison leipomon pakkaajilla on se käytössä

        Kuulokkeista kuuluu tyyliin "mene käyvälle kolme"

        Pakkaaja vastaa "kolme" kun on perillä käytävällä

        Sitten kuuluu "paikka 8" ja kun pakkaaja on paikassa 8, niin hän sanoo paikassa olevan "varmennenumeron" esim "yksi kuusi"... tämä siis vahinojen välttämiseksi

        Sitten kuuloke sanoo vaikkapa "kuusi plus kaksi" tai "nolla plus 5" jolloin ekassa tapauksessa pakkaaja ottaa 6 leipälaatikkoa ja kaksi irtoa. Tokassa hän ottaa vain viisi irtoa. kun nämä on pakattu, sanotaan "valmis"

        Taas tulee käsky siirtyä seuraavalle käytävlle tai seuraavaan paikkaan.

        Jossain vaiheessa kuuloke toteaa "valmis"

        Sitten mennäänkin tulostimen ääreen ja sanotaan "alustaetiketit kuusi" jos ollaan tulostimen "kuusi"äärellää, sitten kerrotaan tulostettavien lappujen (=kyydissä olevien pienojen määrä) ja lyödään laput pinoihin,ja katotaan lapusta mihin radalle ne laitetaan

        Sitten radan toisessa päässä kuski ottaa ne autoon, laittaa lavalle jakelukuskeja varten tms....

        hemmetin hyvä systeemi siis...

        Toolbox on tietenkin parempi pakkaajille, ja jossain tilanteissa kuskeillekin helpompi

        "Sitten kuuloke sanoo vaikkapa "kuusi plus kaksi" tai "nolla plus 5" jolloin ekassa tapauksessa pakkaaja ottaa 6 leipälaatikkoa ja kaksi irtoa. Tokassa hän ottaa vain viisi irtoa."

        Ei sieltä voi Bussissalle tulla käskyä ottaa kuutta leipälaatikkoa tai viittä irtoa, koska Bussissa kuljettaa Scaniaajalla Runosmäen Siwaan vain yhtä leipää kerrallaan. MAHTAVAA!!!!

        Noh homma EI ole mahtavaa.


      • BusissaKovaMies
        Bussissa kirjoitti:

        Kun ei ole muuta sanottavaa, puututaan kirjoitusvirehisiin, kirjoitusaikaan ja nimimerkkeihin!

        Paljonkos sulla olikaan kokemusta Scaniasta

        Vajakki, vastaa kysymyksiin. Kun et muuta osaa rupesit taas kiertelemään. Noh...TODELLAKIN tämä tidettiin TOTTA!!!!!!!!!


      • BussissaPäivystykseen
        YksiLeipäRunosmäkeen kirjoitti:

        "Sitten kuuloke sanoo vaikkapa "kuusi plus kaksi" tai "nolla plus 5" jolloin ekassa tapauksessa pakkaaja ottaa 6 leipälaatikkoa ja kaksi irtoa. Tokassa hän ottaa vain viisi irtoa."

        Ei sieltä voi Bussissalle tulla käskyä ottaa kuutta leipälaatikkoa tai viittä irtoa, koska Bussissa kuljettaa Scaniaajalla Runosmäen Siwaan vain yhtä leipää kerrallaan. MAHTAVAA!!!!

        Noh homma EI ole mahtavaa.

        Noh.......TOTTA!!!!!!!!!


      • Kirjoitusvirehisiin
        Bussissa kirjoitti:

        Kun ei ole muuta sanottavaa, puututaan kirjoitusvirehisiin, kirjoitusaikaan ja nimimerkkeihin!

        Paljonkos sulla olikaan kokemusta Scaniasta

        Noh TODELLAKIN puututaan kirjoitusvirehisiin vai pitäisikö Bussissa kuitenkin olla kirjoitusvirheisiin?


      • Enpä siitä autosta löytänyt kuin yhden asennon pakokaasujarrun viiksestä... Päälle ja pois.... kun painoi ihan loppuun niin vaihtoi vaihdettakin pienemmälle kerran :)

        Mihin asentoon pitää vetää/painaa/työntää että saa ne pykälät toimimaan


      • VastauksiaOdotetaan
        Bussissa kirjoitti:

        Enpä siitä autosta löytänyt kuin yhden asennon pakokaasujarrun viiksestä... Päälle ja pois.... kun painoi ihan loppuun niin vaihtoi vaihdettakin pienemmälle kerran :)

        Mihin asentoon pitää vetää/painaa/työntää että saa ne pykälät toimimaan

        NYT KUN TUOMAS KUSKAAT JO PIANOITAKIN NIIN VASTAATKO SILTI NOIHIN KYSYMYKSIIN? AI NIIN; ET PYSTY

        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????

        Käkriäinen

        10.11.2016 1:15

        Tämän viestiketjun aloittaja kertoi oman elämäntyön surkeasta päätöksestä. No tottakai Bussissa jatkoi samasta aiheesta:Miksi polttoainetankin täyttöaukko ei voi olla kaikissa kuorma-autoissa kuten MB Sprinterissä eli hytin nurkassa. Todella sama aihe.Minä esitin 4 asiallista ja helppoa kysymystä hänelle aiheista jotka ovat joka kuljettajalle arkipäivää.Hän ei vastannut vaan alkoi selittämään miten paperiton keräily toimii. Kyllähän me kaikki muut kuljettajat tiedämme miten paperiton keräily toimii.Et vastannut helppoon 4 kysymykseen vaan puhuit ihan asian vierestä.Eniten minua harmittaa ettei sinulla ole mitään kunnioitusta ammattikuljettajia kohtaan.Tämähän on nimenomaan ammattikuljettajien keskustelufoorumi.Sinä ihmettelet Scanian vaihteistoa. Sinulle on kerrottu ainakin 4 kertaa miksi vaihteisto on rakennettu juuri niin.Ihan juurta jaksaen kerrottu vaihteiston toiminta. Silti väität kommenteissasi ,että kirjoittaja on tyhmä kun ei huomaa mitään vikaa Scanian vaihteistossa. On annettu jopa linkki Youtubeen missä Scanian vaihteiston toiminta kerrotaan juurta jaksaen.Ja se video on todella laadukas. Meillä Suomessa on sanonta,että ei omena kauas puusta putoa kun puhutaan jälkikasvusta. Isäsi ei taitanut olla mikään dynamiitin keksiä....josko oikein arvaan.


      • Noh äijällä oli scanialla takana vuosia eikä kysymyksistä huolimatta osannut kertoa mikä vaihteissa on erilaista muihin verrattuna... Vaikkapa Nissan micraan tai MB Ategoon xD

        Noh valehtelulla on lyhyet jäljet


      • OletNollaTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Noh äijällä oli scanialla takana vuosia eikä kysymyksistä huolimatta osannut kertoa mikä vaihteissa on erilaista muihin verrattuna... Vaikkapa Nissan micraan tai MB Ategoon xD

        Noh valehtelulla on lyhyet jäljet

        Noh Tuomas Busissa Noh Todellakin valehtelullasi on lyhyet jäljet. TOTTA!!!!!! Koeta nyt KääpiöHomo, Sähkömies, HaluatkoTurpaanKehari jne vastata noihin kysymyksiin. Kovillehan se ottaa kun eo pysty. Kiertelet ja kaartelet mutta vastaustahan sulta Pankkiautomaatti on turha odottaa. Eiks JEE ?????
        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????

        Käkriäinen

        10.11.2016 1:15

        Tämän viestiketjun aloittaja kertoi oman elämäntyön surkeasta päätöksestä. No tottakai Bussissa jatkoi samasta aiheesta:Miksi polttoainetankin täyttöaukko ei voi olla kaikissa kuorma-autoissa kuten MB Sprinterissä eli hytin nurkassa. Todella sama aihe.Minä esitin 4 asiallista ja helppoa kysymystä hänelle aiheista jotka ovat joka kuljettajalle arkipäivää.Hän ei vastannut vaan alkoi selittämään miten paperiton keräily toimii. Kyllähän me kaikki muut kuljettajat tiedämme miten paperiton keräily toimii.Et vastannut helppoon 4 kysymykseen vaan puhuit ihan asian vierestä.Eniten minua harmittaa ettei sinulla ole mitään kunnioitusta ammattikuljettajia kohtaan.Tämähän on nimenomaan ammattikuljettajien keskustelufoorumi.Sinä ihmettelet Scanian vaihteistoa. Sinulle on kerrottu ainakin 4 kertaa miksi vaihteisto on rakennettu juuri niin.Ihan juurta jaksaen kerrottu vaihteiston toiminta. Silti väität kommenteissasi ,että kirjoittaja on tyhmä kun ei huomaa mitään vikaa Scanian vaihteistossa. On annettu jopa linkki Youtubeen missä Scanian vaihteiston toiminta kerrotaan juurta jaksaen.Ja se video on todella laadukas. Meillä Suomessa on sanonta,että ei omena kauas puusta putoa kun puhutaan jälkikasvusta. Isäsi ei taitanut olla mikään dynamiitin keksiä....josko oikein arvaan.


      • Niin tuli nähtyä volvo... näytti ihan uudelta, oikein 3 akselinen "oikea" volvo ja siellä se täyttökorkki komeili kopan alla kuten 80 luvulla :D


      • BusisssaSutiiPäässä
        Bussissa kirjoitti:

        Niin tuli nähtyä volvo... näytti ihan uudelta, oikein 3 akselinen "oikea" volvo ja siellä se täyttökorkki komeili kopan alla kuten 80 luvulla :D

        Noh Tuomas Busissa Noh Todellakin valehtelullasi on lyhyet jäljet. TOTTA!!!!!! Koeta nyt KääpiöHomo, Sähkömies, HaluatkoTurpaanKehari jne vastata noihin kysymyksiin. Kovillehan se ottaa kun eo pysty. Kiertelet ja kaartelet mutta vastaustahan sulta Pankkiautomaatti on turha odottaa. Eiks JEE ?????
        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????


      • Eikä siitä valaisemattomasta oven välissä oelvatsakaukosäätimestä myöskään löydy ilmjousien säätöä poikaittain...

        Sen sijaan joku on oppinut ylä-asteella copy/pasten käytön :D


      • ÄitiBussissaEiOsaa
        Bussissa kirjoitti:

        Eikä siitä valaisemattomasta oven välissä oelvatsakaukosäätimestä myöskään löydy ilmjousien säätöä poikaittain...

        Sen sijaan joku on oppinut ylä-asteella copy/pasten käytön :D

        oelvatsakaukosäätimestä
        ilmjousien
        poikaittain

        Voi helvetti, 10 sanaa josta kolme väärin. Apukoulussa ei opi kirjoittamaan jos on tarpeeksi tyhmä.

        Vastaa vajakki kysymyksiin, älä kiertele ja kaartele,


      • HulluSeOn
        ÄitiBussissaEiOsaa kirjoitti:

        oelvatsakaukosäätimestä
        ilmjousien
        poikaittain

        Voi helvetti, 10 sanaa josta kolme väärin. Apukoulussa ei opi kirjoittamaan jos on tarpeeksi tyhmä.

        Vastaa vajakki kysymyksiin, älä kiertele ja kaartele,

        Tyhmä ja kova mies samassa ääliössä. Noh.....TODELLAKIN TOTTA!!!!! Eiks jee :D

        TOTTA!!! Noh....TODELLAKIN tolta Busissa KääpiöHomolta on täysin turha odottaa vastausta kysymyksiin. Tämä keherin hakkaaja kun ei ole koskaan ajanut autoa ammatikseen. Kaikista kirjoituksista paljastuu täydellinen typeryys. Noh....


      • Noh semmosta sattuu!

        Ei löydy ilmajousien säätöä poikittain... Vain valaisematon kapula hankalassa paikassa


      • HäivyTuomas

    • rahtipeki

      Puukengät ja ketjut taskussa pitää nykysin olla jos haluaa rekkaa ajaa ja helyjä ikkunassa, muuten puukenkäpojat ei moikkaa kun tulee vastaan puukengät kojelaudalla.
      Miten minäkin pärjäsin aikoinaan kun ajelin täysperää ja puolikasta saksaan ja pohjoimaihin ja Italiaan 20 vuotta tuuppaisn ja puukenkiä en käyttänyt, enkä käytä yhä vaikk ajelenkin irtoperiä ja ihan härmässä nytten.

    • Kiepiöhomo

      Tiedän tuon tunteen olenhan ajanut Ruotsiin noutokeikkaa IKEAlta ja ELLOKSELTA.En ole ikinä ymrrätäänyt tuota tingeltangel-meininkiä. Kyllä se lautalla olo alussa tuntuu hyvältä hommilta.Hommat on hommia ja sitten viihteelle. Olisin kyllä yhtä svenski poikaa vedllyt kakkospesään,mutta kikuli pysyi housuissa kun töissä ollaan. Me turkulaiset ollaan professional- You Know. Sekin työpaikka osoittautui petolliseksi ja nyt ollaan työttömiä.Moni työpaikka on pettänyt lupauksensa.

      • SisuBUSSISSA

        Totta :D Simppeliä :D Eiks Jep :D Todellakin :D Nyt pomolle irtisanomislappua rustaamaan. Simppeliä kun ahdistaa taas Runosmäellä. TODELLAKIN :D Eiks Jep :D En ole syyllistynyt petokseen. YTK maksaa simppeeliä :D Eiks JEP. TOTTA :D


    • nääs

      Toi bussissa kuvittelee , että hänelle ollaan kateellisia. Siitä jo voi päätellä , että se elää omassa pikku kuplassaan. Pätemään ei pysty muuten kuin täällä palstalla. Ja sekin huonolla menestyksellä. Onneksi ei ole sukua , häpeäisin.

    • VitunVIINA

      Luettuani alkuperäisen kirjoittajan jutun niin tulin siihen tulokseen,että tämän viestiketjun aloittaja on alkoholisti.Olen ollut niin kauan kuljetusalalla,että "aistin" tällaiset jutut. Olen nähnyt niitä aivan liian monta tapausta joissa todella särmä työntekijä joka on ollut firmalle todella tärkeä työntekijä pikkuhiljaa ajautuu sivuraiteelle ja alkoholin käyttö vie lopulta voiton.Näissä tapauksissa "hyvää ja arvostettua"työntekijää ei potkujen antovaiheessa haluta nolata vaan tarjotaan mahdollisuutta siirtyä tuotannollis-taloudellisista syistä työttömäksi.Joka sinänsä on helvetin väärin. Mennään yhä syvemmälle suohon. Ei tule sitä herätystä .Hei minun pitäisi tehdä jotain jos meinaan pysyä hengissä.Tarjottaisiin mieluummin vaihtoehtona katkaisuhoitoa ihan firman piikkiin.Jutussa ei ollut mitään sellaista joka olisi vakuuttanut minut ,että kyseessä olisi muuta kuin alkoholiongelma.Ja se on hyvin surullinen asia vaikka nyt jutun kirjoittaja on jo vanhuuseläkkeellä ja toivottavasti kohtuukäyttäjä..

      • ViimeiseenKorttiin

        No tavasin viestiketjun aloittajan kirjoituksen oikein useaan kertaan. Jostain syystä minulle tuli myös mieleen alkoholiongelma josta kyseinen kirjoittaja on saanut moitteita tai kenties ihan kirjallisen varoituksen yrityksen johdolta. Sen verran kitkerä oli tilitys.Kirjoituksessa myös moni asia ei mielestäni täsmää. Kyseessä on ilmeisesti kuljetusyritys jonka perustaja on kuollut. Hänen leskensä ja tyttäret ovat olleet v 2009 firman hallituksessa.Kirjoittajan mukaan he eivät ole ymmärtäneet kuljetusalan tosiasioita eli kulurakennetta. Eihän sellaisten osinkojen nosto mistä kirjoittaja mainitsi ole mahdollista jos firma tekee tappiotulosta.Tyhjästä on paha nyhjästä. Kukaan 59 vuotias ei itse lähde vapaaehtoisesti pois työpaikastaan koska tietää ettei uutta työpaikkaa löydy ,varsinkaan tuossa asemassa olevalle henkilölle.Eli mielestäni kyseinen ihmisellä on alkoholiongelma tai sitten hän on ollut niin sitoutunut nuorempana omaan työhönsä ettei kestä katsoa kuinka koko elämäntyönsä menee hukkaan kun firman johto tekee vääriä päätöksiä.Itse olisin kyllä katsonut viimeiseen hetkeen asti asenteella "Antaa mennä kun on alamäki" ja jäänyt sitten suoraan eläkkeelle. Se työttömänä olo se vasta syö miestä joka on koko ikänsä puurtanut pitkää päivää.Nakertaa tuolla pääkopassa oikein urakalla.


    • Käkriäinen

      Tämän viestiketjun aloittaja kertoi oman elämäntyön surkeasta päätöksestä. No tottakai Bussissa jatkoi samasta aiheesta:Miksi polttoainetankin täyttöaukko ei voi olla kaikissa kuorma-autoissa kuten MB Sprinterissä eli hytin nurkassa. Todella sama aihe.Minä esitin 4 asiallista ja helppoa kysymystä hänelle aiheista jotka ovat joka kuljettajalle arkipäivää.Hän ei vastannut vaan alkoi selittämään miten paperiton keräily toimii. Kyllähän me kaikki muut kuljettajat tiedämme miten paperiton keräily toimii.Et vastannut helppoon 4 kysymykseen vaan puhuit ihan asian vierestä.Eniten minua harmittaa ettei sinulla ole mitään kunnioitusta ammattikuljettajia kohtaan.Tämähän on nimenomaan ammattikuljettajien keskustelufoorumi.Sinä ihmettelet Scanian vaihteistoa. Sinulle on kerrottu ainakin 4 kertaa miksi vaihteisto on rakennettu juuri niin.Ihan juurta jaksaen kerrottu vaihteiston toiminta. Silti väität kommenteissasi ,että kirjoittaja on tyhmä kun ei huomaa mitään vikaa Scanian vaihteistossa. On annettu jopa linkki Youtubeen missä Scanian vaihteiston toiminta kerrotaan juurta jaksaen.Ja se video on todella laadukas. Meillä Suomessa on sanonta,että ei omena kauas puusta putoa kun puhutaan jälkikasvusta. Isäsi ei taitanut olla mikään dynamiitin keksiä....josko oikein arvaan.

      • EiOleKuski

        Busissa ei ole ammattikuljettaja. Ei ole ollut eikä tule olemaan.


      • JuuEiOo0
        EiOleKuski kirjoitti:

        Busissa ei ole ammattikuljettaja. Ei ole ollut eikä tule olemaan.

        Näin voi päätellä kaikesta mitä tuo ko pitkäaistyötön kirjoittaa.


    • Näköjään viestipuuta kaipaa muutkin :) Noh palautetta ylläpidolle

      • VastaaÄäliö

        Sä kaipaat vahvempaa lääkitystä psykoosiin!!!!

        Noh Tuomas Busissa Noh Todellakin valehtelullasi on lyhyet jäljet. TOTTA!!!!!! Koeta nyt KääpiöHomo, Sähkömies, HaluatkoTurpaanKehari jne vastata noihin kysymyksiin. Kovillehan se ottaa kun eo pysty. Kiertelet ja kaartelet mutta vastaustahan sulta Pankkiautomaatti on turha odottaa. Eiks JEE ?????
        1.Digitaalisen kehityksen vaikutus kuljetusalaan nyt ja tulevaisuudessa???
        2.Paperiton keräily(Kuuloke mikrofoni) varastoissa.Miten se on vaikuttanut työhösi.Onko Digitalisointi parantanut ja nopeuttanut lastausta,onko virheitä enemmän vai vähemmän????
        3.Digitaalisuuden myötä kuljettajien valvonta satelliittivalvontalaitteilla.Häiritseekö se sinua vai onko asia ihan normaalia kehitystä kuljetusalalla?????
        4.Auton valmistajien palvelu jossa joka viikko tulee viikkoraportti esimiehille ajoneuvosta.Miten kuljettaja on ajanut ja raportti paljastaa myös tyhjäkäynnin määrän ja keskikulutuksen. Miten suhtaudut näihin asioihin?????


      • Lapsi on terve kun leikkii :)

        Oneeksi oot löytänyt copy/pasten... ilman sitä elämäsi olisi tylsää kusipää :)


      • SivustaSeurannut
        Bussissa kirjoitti:

        Lapsi on terve kun leikkii :)

        Oneeksi oot löytänyt copy/pasten... ilman sitä elämäsi olisi tylsää kusipää :)

        Lapsi olet. Terve et. Koville ottaa näköjään kun huomaa oman typeryytensä.


      • Niin olen, henkinen ja fyysinen ikä 15v


      • TuomasTVstäTuttu

    • Käkriäinen

      Bussissa olet ihan itse kusipää sellainen oikein ruskeankeltainen. Et kunnioita alkuperäistä kirjoittajaa jonka elämän työ valui hukkaan. Et kunnioita muita alan ammattilaisia. Jauhat paskaa Scanian vaihteistosta.Vertaat sen vaihteistoa Nissan Micraan henkilöautoon.Atecoon joka on ihan eri kokoluokan auto.Jauhat täyttä sontaa Volvosta joka ei edes ole Volvo.Tutustu aitoon ruotsalaiseen Volvoon niin varmasti löydät nämä ominaisuudet sellaisesta. Ei se mitään vaikka et oikeasti aja autoa,kyllä ne siellä Volvo Truckcenterissä mielellään ominaisuudet sinulle esittelee esittelyautosta.Olet "nettipelle" kaikki uutuus namiskukkelit ovat hieno homma vaikka niillä ei ole mitään tekemistä oikean työelämän kanssa. Kaikkiin tietokonepohjaiseen eletroniikkaan tulee ennemmin tai myöhemmin vika.Parempi pysyä perinteisissä toteutuksissa jos meinaa työtä tehdä kuljetusalalla.Haukut minua valehtelijaksi.Miten voin olla valehtelija jos kerron tosiasiat. Viestiketjussa on ollut linkki Youtubeen jossa on todella hyvä lyhyt elokuva Scanian aluevaihteistosta.Sen pohjalta kaikki on varmasti totisinta totta eikä valehtelua. 4 helppoon kysymykseen et ole edelleenkään osannut vastata. Sinä vittuilet minulle ja siksi minä laitan myös 2 tiukkaa kysymystä sinulle. 1. Oliko sinulla onnellinen lapsuus.Tukiko ja kannustiko iskä sinua riittävästi?
      2.Miten aiot joskus päästä "ihan aikuisten oikeasti" oikean kuorma-auton rattiin???
      No nyt on niin helpot kysymykset ,että.... ai niin sunnuntaina on isänpäivä. Ei kun partavettä ostamaan......

    • SormiReijässä

      No jo oli aika esittää nuo 2 kysymystä. En tiedä taitaa olla kaljapöhnässä koko bussissa oli sitten aamu tai ilta.Luin jonkin viestiketjun aiemmin jossa nimimerkki Radikaalipappi jo kyseli tuon lapsuuden perään. Lapsena kaikki asiat omaksutaan mitä sitten elämässä noudatetaan. Radikaalipappi jos joku osaa nämä hommat.Tunnen kaverin sen verran hyvin vuosien takaa keski-euroopan reissuilta sekä ratin takaa,että papin hommista Antwerpenin merimieskirkosta. Jotenkin tuntuu,että tämän Bussissa hepun mopo on nyt viimeaikoina karannut täysin käsistä. Eikös sillä ollut joku Artzi työnantajana ,mutta minusta tuntuu ,että ei taida olla hommia nyt ollenkaan.Olenko väärässä.Kyllä jotain pitäisi sentään elämässä tehdä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe