miten käy eron tullessa voimaan avioliiton aikana ostamani sijoitusasunnon,tai paremminkin myyntivoiton jaolle jonka myin nyt harkinta aikana.asuntolaina oli yksin minun nimissäni ja myös velan olen yksin pois maksanut.onko minun osituksessa maksettava myynti voitosta (netto) puolet vaimolleni vaikka asunto ei ole ollut perheemme yhteisessä käytössä koskaan.meillä ei ole avio-ehtoa.tuotot siitä ovat menneet tietysti laina-lyhennyksiin ja perheen yleisiin kuluihin.harkinta-aika loppuu heinäkuussa ja asunnon myin hieman erohakemuksen saatuani.onko sillä mitään merkitystä asiaan.kuka osais vastata tähän,kiitos etukäteen.(rahat muuten ovat sukan varressa,koska otin ne suoraan käteen)
avioero ja ositus
9
1574
Vastaukset
- keksinyt tänään...
Tuntuu joillain olevan tarve haastella sontaa ja vastailla itselleen sitten viisaita.
Kukaan noin tyhmiä juttuja usko. - on hankittu avioliiton
aikana menee puoliksi,myös sinun sukanvarteen piilottamat,sekä puoliksi myyntivoittovero ja lainat,ellei ole avioehtoa.
- 1234
joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän
- kysymykset....
1234 kirjoitti:
joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän
ovat naurettavia ja kaltaiseltasi uusavuttomalta joutaisi viedä kaiken minkä varmasti tekeekin.
- uudestaan.
Myyntivoiton jaolle, jonka myit käy niin että se on sinun. Sait hieman erohakemusta, mutta et kokonaan. Sellainen puolikas vain.
Kysy nukuttuasi uudestaan, mutta kirjoita ajatuksella. Kukaan asiaa tietävä ei voi vastata, koska kysymyksestäsi ei saa mitään tolkkua. - avioliitossa hankittu jne
päättele siitä.
Etkö haluaisi jakaa vai mistä kiikastaa.
Saattaa rankaisuakin tulla mikäli pyrit pimittämään jotain. - lehtinen tammikuun nro
siinä kerrotaan samaa, että joudut kaikki hankkimasi jakamaan yhdessä, teoriassa, ja muutoin verottaja ottaa omansa,,lue lehti
- arvot ositettaessa
Selailin sinänsä hyviä vastauksia, mutta tarkennan hiukan. Ositukseen tulevat omaisuuserät ja velat katsotaan erohakemuksen kirjautumisesta, mutta arvot otetaan käypinä hintoina osituksesta sovittaessa.
Harkinta-aikana myymäsi asunnon myyntihinta toimii käypänä hintana, josta saat vähentää myyntikulut ja voitosta maksamasi luovutusvoittoveron, mutta loppu tasataan.- 1234
kiitos,kaikista asiallisista vastauksista,katellaan kuis käy,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen
Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää1481470- 421007
Olisin halunnut...
Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele86998Kimmo Kivelä mikä pösilö.
Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla11958- 61811
Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti
💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o113774No jos sulla on muitakin ottajia
niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata45768- 105760
Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun
Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi175721Nyt faktoja tiskiin mies
Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.68721