avioero ja ositus

1234

miten käy eron tullessa voimaan avioliiton aikana ostamani sijoitusasunnon,tai paremminkin myyntivoiton jaolle jonka myin nyt harkinta aikana.asuntolaina oli yksin minun nimissäni ja myös velan olen yksin pois maksanut.onko minun osituksessa maksettava myynti voitosta (netto) puolet vaimolleni vaikka asunto ei ole ollut perheemme yhteisessä käytössä koskaan.meillä ei ole avio-ehtoa.tuotot siitä ovat menneet tietysti laina-lyhennyksiin ja perheen yleisiin kuluihin.harkinta-aika loppuu heinäkuussa ja asunnon myin hieman erohakemuksen saatuani.onko sillä mitään merkitystä asiaan.kuka osais vastata tähän,kiitos etukäteen.(rahat muuten ovat sukan varressa,koska otin ne suoraan käteen)

9

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksinyt tänään...

      Tuntuu joillain olevan tarve haastella sontaa ja vastailla itselleen sitten viisaita.
      Kukaan noin tyhmiä juttuja usko.

    • on hankittu avioliiton

      aikana menee puoliksi,myös sinun sukanvarteen piilottamat,sekä puoliksi myyntivoittovero ja lainat,ellei ole avioehtoa.

      • 1234

        joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän


      • kysymykset....
        1234 kirjoitti:

        joo toi oli hyvä tietää toi vero ja ilmeisesti myös välityspalkkio jonka maksoin vähentää vaimon osuutta,thanks.ja sul yhel tuntuu olevan tarve kirjotella vaikka asia ei ees kiinnosta.ps. ei tääl ny suoranaista osastoo oo tämmöselle kysymykselle,joten laitoin ny tähän

        ovat naurettavia ja kaltaiseltasi uusavuttomalta joutaisi viedä kaiken minkä varmasti tekeekin.


    • uudestaan.

      Myyntivoiton jaolle, jonka myit käy niin että se on sinun. Sait hieman erohakemusta, mutta et kokonaan. Sellainen puolikas vain.

      Kysy nukuttuasi uudestaan, mutta kirjoita ajatuksella. Kukaan asiaa tietävä ei voi vastata, koska kysymyksestäsi ei saa mitään tolkkua.

    • avioliitossa hankittu jne

      päättele siitä.
      Etkö haluaisi jakaa vai mistä kiikastaa.
      Saattaa rankaisuakin tulla mikäli pyrit pimittämään jotain.

    • lehtinen tammikuun nro

      siinä kerrotaan samaa, että joudut kaikki hankkimasi jakamaan yhdessä, teoriassa, ja muutoin verottaja ottaa omansa,,lue lehti

    • arvot ositettaessa

      Selailin sinänsä hyviä vastauksia, mutta tarkennan hiukan. Ositukseen tulevat omaisuuserät ja velat katsotaan erohakemuksen kirjautumisesta, mutta arvot otetaan käypinä hintoina osituksesta sovittaessa.
      Harkinta-aikana myymäsi asunnon myyntihinta toimii käypänä hintana, josta saat vähentää myyntikulut ja voitosta maksamasi luovutusvoittoveron, mutta loppu tasataan.

      • 1234

        kiitos,kaikista asiallisista vastauksista,katellaan kuis käy,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe