97-corollassa ei meinaa mennä 2-vaihde päälle hidastaessa. Liikkeelle lähtiessä ja muilla vaihteilla ei ongelmia. Mikähän olisi todennäköisin syy?
Vaihteet
7
3515
Vastaukset
- renkaat
vetää viimeisiä,kokeile nelosen kautta
- vaihelodju
En kyllä usko että vika on vaihdelaatikossa(tojossa erittäin harvinaista)itse epäilisin kytkintä,paljonko kytkimellä ajettu?,onko nesteet vaihdettu milloin?,ottaako kytkin kovin pohjassa?.Kulunut kytkin oireilee juuri siten että isommalta pinemmälle vaihtaessa loota rusahtelee.
- mulkosilmä
Kytkin lienee alkuperäinen. Mittarissa on nyt 200 tkm. Enkä ihmettelisi, jos nesteetkin ovat alkuperäiset. (siis en ole ainakaan itse vaihtanut kumpaakaan, ja ed. omistaja oli teeseitse-mies) Kytkimeen on tähän asti riittänyt kevyt painallus, mutta nyt tuon kakkosen kanssa pitää painaa melkein lattiasta läpi.
Voisiko tuohon auttaa pelkkä nesteiden vaihto, vai pistetäänkö samantien uusi kytkin tilaukseen? - ei irrota
kunnolla, niin ykkösen kytkentä liikkeelle lähtiessä kyllä takkuaa eli kakkosen synkat ovat tässä tapauksessa mielestäni syynä.
- nesteet
mulkosilmä kirjoitti:
Kytkin lienee alkuperäinen. Mittarissa on nyt 200 tkm. Enkä ihmettelisi, jos nesteetkin ovat alkuperäiset. (siis en ole ainakaan itse vaihtanut kumpaakaan, ja ed. omistaja oli teeseitse-mies) Kytkimeen on tähän asti riittänyt kevyt painallus, mutta nyt tuon kakkosen kanssa pitää painaa melkein lattiasta läpi.
Voisiko tuohon auttaa pelkkä nesteiden vaihto, vai pistetäänkö samantien uusi kytkin tilaukseen?Ootko ihan tosissasi että kytkinnesteet alkuperäiset jos niin on en kyllä ihmettele että alkaa ongelmia tulla,jo kahden vuoden vanhoissa kytkin/jarrunesteissä vesiprosentti alkaa olla 3-5% luokkaa joka saa aikaiseksi kytkin ja jarrusylintereiden ruostumisen sisältäpäin olen itse kokenut tämän henk.kohtasesti ostettuani eukolle 98 corollan kytkin alkoi temppuilla heti pakkasten tullessa(alkoi luistaa hetken vaihdetta vaihtaessa)liian suuri vesipitoisuus aiheutti että kytkin "palautti" tahmeasti painamisen jälkeen.En ymmärrä autoiljoita jotka eivät viitsi vaihtaa näitä nesteitä joka on aivan yksinkertainen tominpide itse teen tämän joka toinen vuosi renkaiden vaihdon yhteydessä ja aikaa siihen menee n.15min.Olen aivan varma että autosi vaihdelaatikossa ei noilla km. ole vikaa.Kyllä epäilen että mulkosilmän kytkimessä on tullut tunnit täyteen.
- mulkosilmä
nesteet kirjoitti:
Ootko ihan tosissasi että kytkinnesteet alkuperäiset jos niin on en kyllä ihmettele että alkaa ongelmia tulla,jo kahden vuoden vanhoissa kytkin/jarrunesteissä vesiprosentti alkaa olla 3-5% luokkaa joka saa aikaiseksi kytkin ja jarrusylintereiden ruostumisen sisältäpäin olen itse kokenut tämän henk.kohtasesti ostettuani eukolle 98 corollan kytkin alkoi temppuilla heti pakkasten tullessa(alkoi luistaa hetken vaihdetta vaihtaessa)liian suuri vesipitoisuus aiheutti että kytkin "palautti" tahmeasti painamisen jälkeen.En ymmärrä autoiljoita jotka eivät viitsi vaihtaa näitä nesteitä joka on aivan yksinkertainen tominpide itse teen tämän joka toinen vuosi renkaiden vaihdon yhteydessä ja aikaa siihen menee n.15min.Olen aivan varma että autosi vaihdelaatikossa ei noilla km. ole vikaa.Kyllä epäilen että mulkosilmän kytkimessä on tullut tunnit täyteen.
Okei, korjataan: Edellinen omistaja on voinut vaihtaa ne nesteet vaikka kymmenen kertaa, mutta siitä ei ole mitään tietoa. Huolto-ohjelmassa lukee jarru- ja kytkinnesteiden kohdalla, että *tarkastetaan* joka kerta.
Mites vaihteistoöljyn merkitys? - mullisilmä
mulkosilmä kirjoitti:
Okei, korjataan: Edellinen omistaja on voinut vaihtaa ne nesteet vaikka kymmenen kertaa, mutta siitä ei ole mitään tietoa. Huolto-ohjelmassa lukee jarru- ja kytkinnesteiden kohdalla, että *tarkastetaan* joka kerta.
Mites vaihteistoöljyn merkitys?No etkö voi mitata nesteiden vesipitoisuutta,toki kytkin ja jarrunesteen väri kertoo jo aika paljon jos se on semmoista "aamuvirtsan" väristä niin silloin on putkiston ja sylinterin ruostuminen alkanut(juuri tämä vesipitoisuus saa nesteen värjäytymään ruskeansävyiseksi ruosteen ansiosta joka uutuudeltaan on lähes väritöntä ja vaiva on peruuttamaton,ainut keino vaihtaa koko sylinteri jos on pahasti syöpynyt).Tosin 200thkm: ajettu kytkin rupeaa olemaan jo vaihtokunnossa(riippuu tietenkin minkälaista ajoa ajettu,kaupunki vai maantieajoa)esim.autokouluautoissa kytkin uusitaan 20-30thkm:välein.Kytkimen kuluneisuusoireet ovat,jos "ravistaa" kytkinlevyn jouset kuleentuneet,vaihteet rusahtelee paineasetelman"jouset"löysät tai kytkinsylinteri päästää nesteet läpi eli kaputo,kytkin pitää ääntä(vinkuu,rohisee,täristää)niin painelaakeri finaalissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713