Revell- maalit

pienoismallari

Eikös emali maaleja voi ohentaa tinnerillä?

10

8441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkoij

      pienoismallit.net ja kaikkea mitä liittyy mallaukseen.

    • saatavana

      tavaratalojen leluosastoilla yleensä on. Revellin maalit kyllä tuppaavat olemaan huonoja, Humbrolin maalit ovat paljon parempia.

      Itselle ainakin sattunut Revellin maaleissa "paakkuja" ja kun pensselin/hammastikun nostaa maalipurkista niin ikäänkuin ohuita "kangaspölykuituja" nousisi mukana.

      • vaatii´´

        kunnon sekoituksen, esim juuri hammastikulla. Itselläni ei ole Revellin maaleista pahaa sanottavaa. Olen lämmittänyt purkkia ennen sekoitusta esim lämpimässä vedessä jolloin maali sekoittuu hyvin.
        Ohenteeksi joko Revellin oma ohenne, huomiovärit vaativat järeämpää tavaraa. Dicco-tinneri toimii niille, mutta se sulattaa muovin väärin annosteltuna.


    • meetsi

      Älä ohenna revellin maaleja missään nimessä tinnerillä, mieluummin lakkabensiinillä tai Revellin omalla ohenteella. Tinneri sulattaa muovia, ja pian mallisi on rosopintainen tai muuttaa muotoaan . tinneri ei sovi muoville !

      • Anonyymi

        tinneri ei sulata tavallista muovia, sitähän myydään muovipulloissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tinneri ei sulata tavallista muovia, sitähän myydään muovipulloissa

        Ne pullot jossa tinneriä myydään polyeteeniä. Se muovi kestää aika kovia myrkkyjä. Muovimallit on taas tehty iskunkestävästä polystyreenistä. Tälle muoville myytävä liima on tehty butyyliasetaattiin liotetusta PS:stä (Polystyreeni). PS liottamisen tarkoitus on saada liimalle sopiva viskositeetti. Tinneriä voit testata kastamalla talouspareria siihen ja sitten pyyhkimällä valurankaa. Jos paperiin tartuu muovia se sulattaa sitä.


    • kokenut vastaa

      joo eli maalia voi ohentaa tinnerilläkin mut siinä pitää olla järki mukana sitä ei saa tehän"juoksevaa eli vertaus kuvanollisesti vettä mut kuitenkin vähä juokse venpaa kuin tavalinen maali. mä ainakin otin lasi purkin ja sinne pienen pieni lorauksen tinneriä ja sit maalia Huom! todella varovainen pitää olla

    • Käyttämään mieluummin valmistajan omaa ohennetta tai vastaavaa. Tinneri eli siis yleisnimitys melko rasvaisellekin ohenteelle, ei ole paras mahdollinen vaihtoehto maalien ohentamiseen, saattaa aiemmin mainitun reaktion muovin kanssa, myös lisäksi himmentää käytettävän maalin kiiltoastetta. Ns. perustinneri sopii kyllä hyvin mm. välineiden pesuun. "Tinnereitä" on monenlaisia :) Ja jokainenhan "mallaa" parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa.

    • Köny

      Minulla on huonoja kokemuksia Revellin maaleista.
      Jähmettyvät liian äkkiä, pensseli jäykistyy, tukkivat suuttitmen, ym. huonoa...
      Humbrollin maaleilla olen pärjännyt. Eikä tarvi ohentaa liikaa.
      En suosittele Revelliä!

    • Anonyymi

      Minä en ole huomannut Revell maaleissa mitään vikaa.
      Osa on vähän paksumpaa, toiset litkua, riippuu väristä.
      Kun maalit sekoittaa kunnolla, itse käytän koktailtikkua siihen, maalaus on ihan helpoa ja saa tehtyä tarkkaa työtä.
      Ei tarvi ohenteita, kun pesee pensselin. Ihan hyvin saa puhtaaksi normaalilla käsienpesu nesteellä. Nestettä käteen ja pyörittelee kämmenellä pensselin puhtaaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe