Revell- maalit

pienoismallari

Eikös emali maaleja voi ohentaa tinnerillä?

10

10518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkoij

pienoismallit.net ja kaikkea mitä liittyy mallaukseen.

• saatavana

tavaratalojen leluosastoilla yleensä on. Revellin maalit kyllä tuppaavat olemaan huonoja, Humbrolin maalit ovat paljon parempia.

Itselle ainakin sattunut Revellin maaleissa "paakkuja" ja kun pensselin/hammastikun nostaa maalipurkista niin ikäänkuin ohuita "kangaspölykuituja" nousisi mukana.

• vaatii´´

kunnon sekoituksen, esim juuri hammastikulla. Itselläni ei ole Revellin maaleista pahaa sanottavaa. Olen lämmittänyt purkkia ennen sekoitusta esim lämpimässä vedessä jolloin maali sekoittuu hyvin.
        Ohenteeksi joko Revellin oma ohenne, huomiovärit vaativat järeämpää tavaraa. Dicco-tinneri toimii niille, mutta se sulattaa muovin väärin annosteltuna.

• meetsi

Älä ohenna revellin maaleja missään nimessä tinnerillä, mieluummin lakkabensiinillä tai Revellin omalla ohenteella. Tinneri sulattaa muovia, ja pian mallisi on rosopintainen tai muuttaa muotoaan . tinneri ei sovi muoville !

• Anonyymi

tinneri ei sulata tavallista muovia, sitähän myydään muovipulloissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tinneri ei sulata tavallista muovia, sitähän myydään muovipulloissa

Ne pullot jossa tinneriä myydään polyeteeniä. Se muovi kestää aika kovia myrkkyjä. Muovimallit on taas tehty iskunkestävästä polystyreenistä. Tälle muoville myytävä liima on tehty butyyliasetaattiin liotetusta PS:stä (Polystyreeni). PS liottamisen tarkoitus on saada liimalle sopiva viskositeetti. Tinneriä voit testata kastamalla talouspareria siihen ja sitten pyyhkimällä valurankaa. Jos paperiin tartuu muovia se sulattaa sitä.

• kokenut vastaa

joo eli maalia voi ohentaa tinnerilläkin mut siinä pitää olla järki mukana sitä ei saa tehän"juoksevaa eli vertaus kuvanollisesti vettä mut kuitenkin vähä juokse venpaa kuin tavalinen maali. mä ainakin otin lasi purkin ja sinne pienen pieni lorauksen tinneriä ja sit maalia Huom! todella varovainen pitää olla

• Käyttämään mieluummin valmistajan omaa ohennetta tai vastaavaa. Tinneri eli siis yleisnimitys melko rasvaisellekin ohenteelle, ei ole paras mahdollinen vaihtoehto maalien ohentamiseen, saattaa aiemmin mainitun reaktion muovin kanssa, myös lisäksi himmentää käytettävän maalin kiiltoastetta. Ns. perustinneri sopii kyllä hyvin mm. välineiden pesuun. "Tinnereitä" on monenlaisia :) Ja jokainenhan "mallaa" parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa.

• Köny

Minulla on huonoja kokemuksia Revellin maaleista.
      Jähmettyvät liian äkkiä, pensseli jäykistyy, tukkivat suuttitmen, ym. huonoa...
      Humbrollin maaleilla olen pärjännyt. Eikä tarvi ohentaa liikaa.
      En suosittele Revelliä!

• Anonyymi

Minä en ole huomannut Revell maaleissa mitään vikaa.
      Osa on vähän paksumpaa, toiset litkua, riippuu väristä.
      Kun maalit sekoittaa kunnolla, itse käytän koktailtikkua siihen, maalaus on ihan helpoa ja saa tehtyä tarkkaa työtä.
      Ei tarvi ohenteita, kun pesee pensselin. Ihan hyvin saa puhtaaksi normaalilla käsienpesu nesteellä. Nestettä käteen ja pyörittelee kämmenellä pensselin puhtaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      168
      3072
    2. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      44
      1879
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      31
      1864
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      193
      1804
    5. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      21
      1463
    6. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      75
      1260
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      87
      1201
    8. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1050
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      177
      1025
    10. Kadonnut Kajaanissa

Yllättävän hyvät kuvat poliisilla, luulisi löytyvän niiden perusteella?
      Kajaani
      20
      1002
    Aihe