Autokauppias ilmoitti että peli on maassa, ja saan sen kolmen viikon kuluttua! Jälkeenpäin putkahti mieleen, että KOLME viikkoa!
Täällä vierailevat myyjät voisivat kertoa mitä kaikkea autolle tehdään tuona tosi pitkänä aikana. Tehtaallahan koko auto valmistuu varmaan parissa päivässä.
Minulle nimittäin tuli ikävä ajatus, että kuljetuksessa olisi tullut kolhuja. Olen joskus katsellut kuinka satamassa kaahaillaan uusilla ajokeilla. Toisaalta olen niin sinisilmäinen, että uskon kunnollisen myyjän kertovan asiakkaalleen jos näin olisi käynyt. Hyvityskeinoja on kyllä.
Uuden auton luovutus kestää
11
4416
Vastaukset
- autoilla törmäilty
liikkeen sisälläkin, minkä jälkeen on pellit oiottu ja lyöty uusiin maaleihin.
Näin minulle on kerrottu luotettavasta lähteestä.
Asiakkaalle ei tietenkään kerrota mitään.- pitää
paikkansa.Minullekin yksi kolari korjaamon omistaja kerto samaa.Asiakas autuaan onnellisena hakee uuden auton,eikä tiedä mitään,että parhaassa tapauksessa siihen on tehty isompikin peltiremppa.
- maan tavalla
pitää kirjoitti:
paikkansa.Minullekin yksi kolari korjaamon omistaja kerto samaa.Asiakas autuaan onnellisena hakee uuden auton,eikä tiedä mitään,että parhaassa tapauksessa siihen on tehty isompikin peltiremppa.
Jos auton ilmoitetaan olevan "maassa" niin se voi olla maahantuojan varastossa Helsingin Sörnäisissä tai sitten se voikin olla jo jonkin toisen VW liikkeen pihassa tai hallissa. Liikkeet kun saavat myös toisiltaan autoja, jos vain autot ovat ns. vapaana. Minulle itselleni on esim. tullut auto, joka oli toisen ja ihan eri yhtiöön kuuluvan VW liikeen ns. näyttelyhalliautona.
Ja kun yksittäisiä autoja ei kuskata Suomen toiselta puolelta toiselle puolelle, niin toimitusaikaan toki vaikuttaa se miten kuljetusliikkeikkeillä on ajoa mihinkin suuntaan ja miten kyytiin sopii juuri sen sinun tilaamasi auto. - että tekee
pitää kirjoitti:
eiks se hyväettä tekee peltirempan? ei kai sitä lommosta voi asiakkaalle antaa! ajatelkaa nyt vähän!
- korjaillaan
peltiä menee joskus vähän ruttuun laivauksissa ja jopa siirroissaki.Eli pienemmät korjaillaan niin ettei sitä edes asiakas huomaa, eikä siitä auton kestoikää ajatellen ole mitään haittaa. Niitä korjailee vain alan ehdottomat ammattilaiset. Toiseksi jos sinulla on väliraha sovittu ja auto on muutenkin kunnossa niin ajele vain vanhaan paljon kilometrejä, jos se johtuu myyjästä, on ne kuitenkin halvempia kuin uudessa ja aina se on uudempi mitä pitempään menee.
- 1970-luvulla
Olin 1970-luvun alkupuolella monestikin mukana purkamassa autolasteja laivoista.
Helsingin Sompasaareen tuli kerran jättilasti pikku-Fiateja, yli 3.500 kpl.
10-kantisen M/S Dyvi Pacificin sisällä oli ahdasta. Autoilla pujoteltiin laivan sisäisiä ramppeja pitkin neloskannelle, jolta johtivat rampit ulos.
Noin 10 autoon tuli lastia purettaessa lieviä peltivaurioita.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=4500000000000066&posting=22000000022674068
http://www.captaingfb.com/DYVI_PACIFIC_2.jpg - C.A.R
Pahalta kuulostaa. Pienen vaurion korjaus onnistuu muutamassa päivässä, mutta kolme viikkoa... Vaihtavat varmaan isompia komponentteja vaurioituneiden tilalle
- herranen74
Niiden kolarikorjaustenne kanssa. Mulle sanottiin viime viikolla VW-liikeessä, että maassa olevan auton toimitus luovutusvalmiiksi kestää noin kaksi viikkoa. Ja kyse oli Etelä-Suomalaisesta liikkeestä.
Meinaatteko te ny ihan oikeesti, että kun tänään tilaa auton vaikkapa jostain keski-suomalaisesta liikkeestä, niin se auto on parissa päivässä tai edes yhdessä viikossa kuskattu Helsigistä, tehty siihen luovutushuolto ja asennettu lisävarusteet. - varmaan siellä..
herranen74 kirjoitti:
Niiden kolarikorjaustenne kanssa. Mulle sanottiin viime viikolla VW-liikeessä, että maassa olevan auton toimitus luovutusvalmiiksi kestää noin kaksi viikkoa. Ja kyse oli Etelä-Suomalaisesta liikkeestä.
Meinaatteko te ny ihan oikeesti, että kun tänään tilaa auton vaikkapa jostain keski-suomalaisesta liikkeestä, niin se auto on parissa päivässä tai edes yhdessä viikossa kuskattu Helsigistä, tehty siihen luovutushuolto ja asennettu lisävarusteet.Aivan, varmaan siellä satamassa paljon romurallia ajetaan :D Tottakai vahinkoja käy joskus, mutta kyllä ne ovat hyvin harvinaisia. Jos ne autot ajettaisiin liikkeisiin satamasta, niin ne olisivat varmaan vähän nopeammin perillä. Mutta ei ole oikein viisasta alkaa palkata satoja kuljettajia kun autorekat on keksitty.
- normaalia
Tuo kolme viikkoa on aika normiaika, luulen että odottelee suurimman osan ajasta sopivaa kuljetusta myyjäliikkeeseen. Omani seisoi vielä viikon liikkeen takapihalla, kunnes asennukset ja huollot tehtiin päivässä. Lommoja korjaillaan välillä tehtaallakin (nimim. kokemusta on).
- wdqdweq
Itse tein kaupat uudesta autosta (en kylläkään volkkarista) 24.1. Myyjä katsoi koneelta, että halutunlaisia autoja on Hangossa 2 kpl. Arveli sen olevan noudettavissa noin 2,5 viikon kuluttua. Viime perjantaina sitten soitteli ja sanoi sen olevan valmiina todennäköisesti ensi keskiviikkona, eli aika hyvin piti kutinsa se arvio. Tämä siis Pohjois-Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa562551Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964