Planiatalo

kokemuksia?

Minkälaisia kokemuksia teillä on Planiatalosta? Onko puutavara ollut laadukasta ja ovatko tavarantoimitukset saapuneet tontille ajallaan?

Olen itse päätymässä ko. valmistajaan.

45

11403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taso heittelee

      tosin eiköhän sieltä ole ne harjoittelijaporukat jo päässeet lomailemaan.

      Muistahan pistää sopimukseen pykälä jossa määritellään sen pystytyksen aloituksen lisäksi myös päivä johon mennessä homma on talotehtaan puolelta valmis.

      • tehokkain konsti

        Riittävän summan pidättäminen? Ei maksua ennenkuin valmista....

        Valmius todetaan yhdessä.

        Pelkkä deadlinen määritys ei toimi, jos ei ole taloudellista piiskuria niskassa.


      • on sopimus
        tehokkain konsti kirjoitti:

        Riittävän summan pidättäminen? Ei maksua ennenkuin valmista....

        Valmius todetaan yhdessä.

        Pelkkä deadlinen määritys ei toimi, jos ei ole taloudellista piiskuria niskassa.

        ja sen rikkomisesta seuraa sanktioita.
        Se kai nyt on sanomattakin selvää, että tekemättömistä hommista ei makseta.
        Jos homma menee ihan pieleen, niin minä olisin ainankin raastuvassa mieluummin sen sopparin kanssa missä on määritelty päivä johon mennessä homman pitää olla valmis.


    • tuli

      Planian talopaketti kesällä 2007. Virolainen pystytysporukka osasi hommansa kiitettävästi (oli kuulemma tehtaan paras asennusryhmä). Kokonaisuutena olen Planiaan ihan tyytyväinen. Puutavaraa oli toimituksessa aika niukanlaisesti, tosin rautakaupasta sai käydä hakemassa talotehtaan piikkiin lisää.

      • yksi porukka osaa

        suomalalainen meillä ja osasi enemmän kuin osasimme odottaa


      • Ennakkoluulot pois!
        yksi porukka osaa kirjoitti:

        suomalalainen meillä ja osasi enemmän kuin osasimme odottaa

        Jotain ihme japatusta aina virolaisista kuinka ne on huonoja, yleensä noilla kommentoijilla ei ole käsitystä asiasta, kuhan kommentoidaan tai sitten on oma lehmä ojassa ja koko suku rakennusalalla hommissa niin yritetään puhua paskaa.

        Rakensin talon alusta loppuun omin käsin ja mulla oli kaverina virolainen rakennusmies. Oli fiksu ja taitava mies. Osasi muurata, tasoittaa, laatoittaa, kirvestyöt. Vain LV ja sähkötyöt ostettiin ulkopuoliselta. Jopa osan sähkökaapeleista tuo rakennusmies veti, koska kävi ilmi, että hänellä oli kotimaassaan sähköpätevyys ja suomalainen sähkömies totesi tentin jälkeen, että "osaa se".

        Kirjoitin LV, koska LVISA paketista kirjaimet I ja A tein itse.

        Ilmastointitöissäkin tuosta virolaisesta oli iso apu. Oli tehnyt niitäkin.

        Osasi suomea, osasi englantia. Oli ennen rakennushommia ollut yliopistolla lukemassa tekniikkaa, insinööriksi. Mutta päätti tehdä muutaman vuoden rakennushommia.

        Ei se sen halvempi kaveri ollut kuin suomalaisetkaan, mutta Suomesta et mistään löydä noin fiksua ja monitaitoista kaveria edes isolla rahalla!

        Ei ole Suomessa rakennusmiehet akateemisia taustaltaan mutta Virossa näköjään vielä on!


      • ihan sama mistä
        Ennakkoluulot pois! kirjoitti:

        Jotain ihme japatusta aina virolaisista kuinka ne on huonoja, yleensä noilla kommentoijilla ei ole käsitystä asiasta, kuhan kommentoidaan tai sitten on oma lehmä ojassa ja koko suku rakennusalalla hommissa niin yritetään puhua paskaa.

        Rakensin talon alusta loppuun omin käsin ja mulla oli kaverina virolainen rakennusmies. Oli fiksu ja taitava mies. Osasi muurata, tasoittaa, laatoittaa, kirvestyöt. Vain LV ja sähkötyöt ostettiin ulkopuoliselta. Jopa osan sähkökaapeleista tuo rakennusmies veti, koska kävi ilmi, että hänellä oli kotimaassaan sähköpätevyys ja suomalainen sähkömies totesi tentin jälkeen, että "osaa se".

        Kirjoitin LV, koska LVISA paketista kirjaimet I ja A tein itse.

        Ilmastointitöissäkin tuosta virolaisesta oli iso apu. Oli tehnyt niitäkin.

        Osasi suomea, osasi englantia. Oli ennen rakennushommia ollut yliopistolla lukemassa tekniikkaa, insinööriksi. Mutta päätti tehdä muutaman vuoden rakennushommia.

        Ei se sen halvempi kaveri ollut kuin suomalaisetkaan, mutta Suomesta et mistään löydä noin fiksua ja monitaitoista kaveria edes isolla rahalla!

        Ei ole Suomessa rakennusmiehet akateemisia taustaltaan mutta Virossa näköjään vielä on!

        tulee kunhan osaa hommansa.
        Fakta vaan on että Iin fasadilla yksi hyvä porukka virosta ja pari suomesta.
        Niin ja muista onkin jo kirjoiteltu negatiivista eri palstoilla.


      • lisäys edelliselle
        Ennakkoluulot pois! kirjoitti:

        Jotain ihme japatusta aina virolaisista kuinka ne on huonoja, yleensä noilla kommentoijilla ei ole käsitystä asiasta, kuhan kommentoidaan tai sitten on oma lehmä ojassa ja koko suku rakennusalalla hommissa niin yritetään puhua paskaa.

        Rakensin talon alusta loppuun omin käsin ja mulla oli kaverina virolainen rakennusmies. Oli fiksu ja taitava mies. Osasi muurata, tasoittaa, laatoittaa, kirvestyöt. Vain LV ja sähkötyöt ostettiin ulkopuoliselta. Jopa osan sähkökaapeleista tuo rakennusmies veti, koska kävi ilmi, että hänellä oli kotimaassaan sähköpätevyys ja suomalainen sähkömies totesi tentin jälkeen, että "osaa se".

        Kirjoitin LV, koska LVISA paketista kirjaimet I ja A tein itse.

        Ilmastointitöissäkin tuosta virolaisesta oli iso apu. Oli tehnyt niitäkin.

        Osasi suomea, osasi englantia. Oli ennen rakennushommia ollut yliopistolla lukemassa tekniikkaa, insinööriksi. Mutta päätti tehdä muutaman vuoden rakennushommia.

        Ei se sen halvempi kaveri ollut kuin suomalaisetkaan, mutta Suomesta et mistään löydä noin fiksua ja monitaitoista kaveria edes isolla rahalla!

        Ei ole Suomessa rakennusmiehet akateemisia taustaltaan mutta Virossa näköjään vielä on!

        ethän lähde ylistämään virolaisten laatua saati yleistämään.
        Sieltä löytyy myös monelaista viheltäjää.


    • pettynyt

      luulisi taantuman aikana kiinnostavan. se oli ainoa myyjä joka ei kontaktoinut ollenkaan kun lähetimme tarjouspyynnön. Tämä sattui tai no olkoon en kerro ettei tule talotehtaan miehille into hiillostaa kyseistä myyjää.

      • Rauno Kangas

        ...laittanut tarjouskyselyä sähköpostilla?

        Talopakettimyyjistä riittää kun muistaa, etteivät parhaat myyjät suinkaan tarjoa kaikille kysyjille - fiksuimmat tosin edes ilmoittavat tarjoamattajättämispäätöksistään.

        Hyvä talomyyjä seuloo asiakasvirrasta itselleen ja edustamalleen tuotteelle sopivat kohteet tarjottavaksi ja saadakseen energiansa riittämään omien asiakkaittensa hyvään palveluun, on ihan pakko karsia tarjottavia kohteita.

        Ja jokaisella ammattimyyjällä on omat karsintaperusteensa. Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen.


      • vanhanaikaista
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...laittanut tarjouskyselyä sähköpostilla?

        Talopakettimyyjistä riittää kun muistaa, etteivät parhaat myyjät suinkaan tarjoa kaikille kysyjille - fiksuimmat tosin edes ilmoittavat tarjoamattajättämispäätöksistään.

        Hyvä talomyyjä seuloo asiakasvirrasta itselleen ja edustamalleen tuotteelle sopivat kohteet tarjottavaksi ja saadakseen energiansa riittämään omien asiakkaittensa hyvään palveluun, on ihan pakko karsia tarjottavia kohteita.

        Ja jokaisella ammattimyyjällä on omat karsintaperusteensa. Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen.

        toimintaa, jos tämä pitää paikkansa.

        "Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen."

        Mikä ihmeen ero on sillä, jos soitan, menen käymään, lähetän sähköpostin tai teen kirjeitse tarjouspyynnön?

        Sähköposti on näistä kaikista helpoin ja paras yhteydenottoväline. Siihen vastaaminen ei katsoa aikaa, paikkaa ja se vie pari sekunttia aikaa.
        On käsittämätöntä, että näinä päivinä ei ymmärretä tämän merkitystä. Firmat menettävät mielettömästi asiakkaita tämän vuoksi, jonka todennäköisin syy on se, että vastapuolen myyjät ovat niin iäkkäitä, että eivät osaa tällä tavalla kommunikoida.

        Sehän on esim. aivan sama asia kuin soittopyynnön jättäminen ko. yritykseen. Miksi ostajan tulisi olla hattu ojosso myyjää kohtaa? Nousukauden oireita.


      • Rauno Kangas
        vanhanaikaista kirjoitti:

        toimintaa, jos tämä pitää paikkansa.

        "Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen."

        Mikä ihmeen ero on sillä, jos soitan, menen käymään, lähetän sähköpostin tai teen kirjeitse tarjouspyynnön?

        Sähköposti on näistä kaikista helpoin ja paras yhteydenottoväline. Siihen vastaaminen ei katsoa aikaa, paikkaa ja se vie pari sekunttia aikaa.
        On käsittämätöntä, että näinä päivinä ei ymmärretä tämän merkitystä. Firmat menettävät mielettömästi asiakkaita tämän vuoksi, jonka todennäköisin syy on se, että vastapuolen myyjät ovat niin iäkkäitä, että eivät osaa tällä tavalla kommunikoida.

        Sehän on esim. aivan sama asia kuin soittopyynnön jättäminen ko. yritykseen. Miksi ostajan tulisi olla hattu ojosso myyjää kohtaa? Nousukauden oireita.

        ...silmässä?

        Myyjän ja ostajan näkökulma tässä kohtaa on varsin erilainen. Ilmeisesti sinulla on käsitys ostajan näkökulmasta, joten tyydyn arvioimaan asiaa talomyyjän näkökulmasta.

        Talomyyjä, joka saa sähköpostilla tarjouspyynnön ilman muuta yhteydenottoa, saattaa kuvitella, että kyseessä on nk. massapostaus. Nykyisin kun on varsin yleistä, että sähköpostitarjouskysely, jota ei muulla yhteydenotolla tehosteta, on lähetetty kolmellekymmenelle viidelle tarjoajalle. Sellaiseen tarjouskilpailuun ei monikaan talomyyjä koe mielekkääksi osallistua. Eikä kysymys ole kilpailun pelkäämisestä vaan tulosodotuksiin nähden työläiden kisojen välttely - työn ja vaivan säästäminen. Jos meinaan ostaja saisi kolmekymmentäviisi tarjousta, ei hän todennäköisesti jaksaisi niitä edes perusteellisesti verrata - valituksi tulisi joku "random" - ja oikein vertailtunakin valtavasti turhia tarjouksia myyjät laskisivat.

        Paljon mieluummin tarjous tehdään sellaiselle asiakkaalle, joka on vaivautunut henkilökohtaisesti ja ennakkoon olemaan yhteydessä talomyyjään. Silloin talomyyjä voi olettaa, että kisassa on mukana vain viisi...kymmenen tarjoajaa ja tarjoaminen on paljon mielekkäämpää.

        Onneksi itsekukin voi valita tarjouspyyntömenettelynsä - ja myyjät saavat edelleen jättää tarjoamatta, jos tulkitsevat tarjouskyselyn tarjoamattajättämispäätöksen arvoiseksi.


      • enää olla varaa
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...laittanut tarjouskyselyä sähköpostilla?

        Talopakettimyyjistä riittää kun muistaa, etteivät parhaat myyjät suinkaan tarjoa kaikille kysyjille - fiksuimmat tosin edes ilmoittavat tarjoamattajättämispäätöksistään.

        Hyvä talomyyjä seuloo asiakasvirrasta itselleen ja edustamalleen tuotteelle sopivat kohteet tarjottavaksi ja saadakseen energiansa riittämään omien asiakkaittensa hyvään palveluun, on ihan pakko karsia tarjottavia kohteita.

        Ja jokaisella ammattimyyjällä on omat karsintaperusteensa. Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen.

        raakata sähköpostilla asioivia pois listoilta.
        Kyllä se niin menee, että jos se sähköpostiosoite on sinne yhteystietoihin laitettu niin toki sen pitää toimia siinä missä puhelimenkin.
        Eiköhän nää skippailijat kohta ala kiinnostumaan, kun pudotuspelit pääsee tosissaan vauhtiin.


      • pois turhat
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...silmässä?

        Myyjän ja ostajan näkökulma tässä kohtaa on varsin erilainen. Ilmeisesti sinulla on käsitys ostajan näkökulmasta, joten tyydyn arvioimaan asiaa talomyyjän näkökulmasta.

        Talomyyjä, joka saa sähköpostilla tarjouspyynnön ilman muuta yhteydenottoa, saattaa kuvitella, että kyseessä on nk. massapostaus. Nykyisin kun on varsin yleistä, että sähköpostitarjouskysely, jota ei muulla yhteydenotolla tehosteta, on lähetetty kolmellekymmenelle viidelle tarjoajalle. Sellaiseen tarjouskilpailuun ei monikaan talomyyjä koe mielekkääksi osallistua. Eikä kysymys ole kilpailun pelkäämisestä vaan tulosodotuksiin nähden työläiden kisojen välttely - työn ja vaivan säästäminen. Jos meinaan ostaja saisi kolmekymmentäviisi tarjousta, ei hän todennäköisesti jaksaisi niitä edes perusteellisesti verrata - valituksi tulisi joku "random" - ja oikein vertailtunakin valtavasti turhia tarjouksia myyjät laskisivat.

        Paljon mieluummin tarjous tehdään sellaiselle asiakkaalle, joka on vaivautunut henkilökohtaisesti ja ennakkoon olemaan yhteydessä talomyyjään. Silloin talomyyjä voi olettaa, että kisassa on mukana vain viisi...kymmenen tarjoajaa ja tarjoaminen on paljon mielekkäämpää.

        Onneksi itsekukin voi valita tarjouspyyntömenettelynsä - ja myyjät saavat edelleen jättää tarjoamatta, jos tulkitsevat tarjouskyselyn tarjoamattajättämispäätöksen arvoiseksi.

        tarjoajat emaililla.
        Jos kauppias ei siihen pysty viikon sisällä vastaamaan, niin saa pitää tunkkinsa.

        Jotkut kauppiaat taas tajuaa homman jujun ja nopealla vastauksella pääsee muiden edelle.
        Omaa oksaansa siinä sahaa, jos ei vaivaudu vastaamaan mitään noihin kyselyihin.


      • itsekin myyjä (en kuitenkaa...
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...silmässä?

        Myyjän ja ostajan näkökulma tässä kohtaa on varsin erilainen. Ilmeisesti sinulla on käsitys ostajan näkökulmasta, joten tyydyn arvioimaan asiaa talomyyjän näkökulmasta.

        Talomyyjä, joka saa sähköpostilla tarjouspyynnön ilman muuta yhteydenottoa, saattaa kuvitella, että kyseessä on nk. massapostaus. Nykyisin kun on varsin yleistä, että sähköpostitarjouskysely, jota ei muulla yhteydenotolla tehosteta, on lähetetty kolmellekymmenelle viidelle tarjoajalle. Sellaiseen tarjouskilpailuun ei monikaan talomyyjä koe mielekkääksi osallistua. Eikä kysymys ole kilpailun pelkäämisestä vaan tulosodotuksiin nähden työläiden kisojen välttely - työn ja vaivan säästäminen. Jos meinaan ostaja saisi kolmekymmentäviisi tarjousta, ei hän todennäköisesti jaksaisi niitä edes perusteellisesti verrata - valituksi tulisi joku "random" - ja oikein vertailtunakin valtavasti turhia tarjouksia myyjät laskisivat.

        Paljon mieluummin tarjous tehdään sellaiselle asiakkaalle, joka on vaivautunut henkilökohtaisesti ja ennakkoon olemaan yhteydessä talomyyjään. Silloin talomyyjä voi olettaa, että kisassa on mukana vain viisi...kymmenen tarjoajaa ja tarjoaminen on paljon mielekkäämpää.

        Onneksi itsekukin voi valita tarjouspyyntömenettelynsä - ja myyjät saavat edelleen jättää tarjoamatta, jos tulkitsevat tarjouskyselyn tarjoamattajättämispäätöksen arvoiseksi.

        Rauno puhuu kyllä asiaa. Itsekin myyjänä työskentelevänä (en kuitenkaan talomyyjänä) tiedän miten turhauttavaa myyjän näkökulmasta katsottuna on vastata etenkin yksityishenkilöiltä sähköpostilla tulleisiin tarjouspyyntöihin. Sen kyllä huomaa jo sähköpostin ulkoasusta, että tämä sama sähköposti on lähetetty jokaiseen tuotetta x myyvään liikkeeseen ympäri suomea. Se myyjä joka tuollaisen massapostauksen lopputuloksena tekee kaupan niin tekee kyllä elämänsä huonoimman kaupan. Tuollaisella massapostauksellahan on tarkoitus pumpata kaikki kate pois myyjältä! Uskokaa tai älkää niin kyllä niitä hölmöjä myyjiä riittää jotka tekee jopa miinus merkkistä kauppaa vain siksi, että saa sen kaupan tehtyä!

        Jokatapauksessa kyllä myyjän pitää vastata sähköpostilla tulleisiin kyselyihin. Niin minäkin teen. Vastaan asiakkaille ja pyydän käymään paikanpäällä jotta voidaan keskustella ja tehdä kauppaa. Tosin nämä asiakkaat jotka näitä massapostauksia lähettelee eivät sitten yleensä edes liikkeeseemme tule.


      • Rauno Kangas
        pois turhat kirjoitti:

        tarjoajat emaililla.
        Jos kauppias ei siihen pysty viikon sisällä vastaamaan, niin saa pitää tunkkinsa.

        Jotkut kauppiaat taas tajuaa homman jujun ja nopealla vastauksella pääsee muiden edelle.
        Omaa oksaansa siinä sahaa, jos ei vaivaudu vastaamaan mitään noihin kyselyihin.

        ...ja tärkeintä on, että olette itsekukin tyytyväisiä valintoihinne.

        Lähtökohtana on se, että kummallakin osapuolella on oikeus ja velvollisuuskin karsia yhteistyökanditaatteja haluamallaan kriteeristöllä. Hyvä olisi kuitenkin uhrata sekuntti sen pohtimiseen, johtaako jollakin kriteerillä suoritettu karsinta toivottuun lopputulokseen.

        Sähköpostikyselyihin vastaamattomuuden perusteella karsiutuu hyvin tietyntyyppiset tarjoajat. Jos ne ovat niitä, joiden kanssa ei halutakaan yhteistyöhön, niin kaikki on kunnossa, mutta on olemassa vaara, että silloin tulee karsituksi juuri parhaat - ainakin minun mielestä, sillä vaikka osa sähköposteihin vastaamattomista jättää vastaamatta välinpitämättömyyttään tiedän kaikkein parhaiden asiakaspalvelijoiden välttelevän massapostauksiin perustuvia caseja. Jos olisin itse erikoistunut kilpailijaa parempaan palveluun, suhtautuisin pelkkiin sähköpostikyselyihin kriittisesti - tosin vastaisin viikon kuluessa "en tarjoa"


      • Rauno Kangas
        enää olla varaa kirjoitti:

        raakata sähköpostilla asioivia pois listoilta.
        Kyllä se niin menee, että jos se sähköpostiosoite on sinne yhteystietoihin laitettu niin toki sen pitää toimia siinä missä puhelimenkin.
        Eiköhän nää skippailijat kohta ala kiinnostumaan, kun pudotuspelit pääsee tosissaan vauhtiin.

        ...mielenkiintoinen kysymys, jota olen käsitellyt erittäin monen talomyyjän kanssa - silloin kun työkseni myyntijoukkueiden hyvinvoinnista huolta kannoin.

        Perusopetus numero 1 talomyyjälle kuuluu:

        Valitse asiakasvirrasta ne, joiden tunnusmerkistö vastaa ihanneasiakaskuntaasi - ja jätä reagoimatta vähintään joka toiseen "esitteen kyselijään".

        Perusopetus numero 2 talomyyjälle kuuluu:

        Vaikkei sinulla olisi kuin kaksi esiteasiakasta, tulee toinen sivuuttaa ja keskittyä palvelemaan se valittu kunnolla.

        Perusopetus numero 3 talomyyjälle kuuluu:

        Sen kohdassa 2 sivuutetun asiakkaan palvelematta jättämisestä syntyvä "ajansäästö" pitää käyttää siihen, että löytää taas kaksi uutta asiakasta, joista toinen hylätään.

        Faktaa kun on se, että yksi asiakas sopii yhdelle muttei toiselle - saman koskiessa myyjiä asiakkaan näkökulmasta. Ja edelleen faktaa on se, että itselle sopimattoman asiakkaan palveleminen on niin työlästä, että mieluummin pitää hakea kaksi asiakasta, joista valkataan taas se yksi palveltavaksi.

        Kokemukseni mukaan tämä toimii myös - ja erityisesti - pienten asiakasvirtojen oloissa, vaikka edustajilla monasti pokka pettää ja ryhtyvät yrittämään mahdotonta - kaikenlaisten asiakkaiden palvelemista.

        Kokemukseni mukaan nopeimmin markkinasta putoavatkin pois juuri nuo "kaikkien palvelijat".

        Ja tämän kerron teille ostajille, jotta oivaltaisitte sen, että kaikilta ei tule tarjousta, mutta se on molemmin puolin parempi niin. Siitä sitävastoin varottaisin, että se sähköpostiin vastaamaton myyjä saattaisi olla "juuri se oikea" - miettikääpä sitä.


      • s-postilla "tarjouksia...
        enää olla varaa kirjoitti:

        raakata sähköpostilla asioivia pois listoilta.
        Kyllä se niin menee, että jos se sähköpostiosoite on sinne yhteystietoihin laitettu niin toki sen pitää toimia siinä missä puhelimenkin.
        Eiköhän nää skippailijat kohta ala kiinnostumaan, kun pudotuspelit pääsee tosissaan vauhtiin.

        kyselevien kohtelu. Roskiin menee lähes pääsääntöisesti massapostitetut, mutta aina ilmoitus että emme tarjoa lähtee s-postilla.


      • Siksi juuri kun sähköposti
        vanhanaikaista kirjoitti:

        toimintaa, jos tämä pitää paikkansa.

        "Yksi varsin laajasti käytettävä karsintakriteeri on sähköpostikyselyiden skippaaminen."

        Mikä ihmeen ero on sillä, jos soitan, menen käymään, lähetän sähköpostin tai teen kirjeitse tarjouspyynnön?

        Sähköposti on näistä kaikista helpoin ja paras yhteydenottoväline. Siihen vastaaminen ei katsoa aikaa, paikkaa ja se vie pari sekunttia aikaa.
        On käsittämätöntä, että näinä päivinä ei ymmärretä tämän merkitystä. Firmat menettävät mielettömästi asiakkaita tämän vuoksi, jonka todennäköisin syy on se, että vastapuolen myyjät ovat niin iäkkäitä, että eivät osaa tällä tavalla kommunikoida.

        Sehän on esim. aivan sama asia kuin soittopyynnön jättäminen ko. yritykseen. Miksi ostajan tulisi olla hattu ojosso myyjää kohtaa? Nousukauden oireita.

        on niin helppo tapa lähetellä yhteydenottoja pitkin maailmaa, etteivät yleensä ole edes keskittyneet talojen tarjouksia sähköpostilla pyytävät koko asiaan sen kummemmin. Siksi on aivan turhanpäiväistä ajankäyttöä myyjältä sellaisiin paneutua.


      • puhelimella
        itsekin myyjä (en kuitenkaa... kirjoitti:

        Rauno puhuu kyllä asiaa. Itsekin myyjänä työskentelevänä (en kuitenkaan talomyyjänä) tiedän miten turhauttavaa myyjän näkökulmasta katsottuna on vastata etenkin yksityishenkilöiltä sähköpostilla tulleisiin tarjouspyyntöihin. Sen kyllä huomaa jo sähköpostin ulkoasusta, että tämä sama sähköposti on lähetetty jokaiseen tuotetta x myyvään liikkeeseen ympäri suomea. Se myyjä joka tuollaisen massapostauksen lopputuloksena tekee kaupan niin tekee kyllä elämänsä huonoimman kaupan. Tuollaisella massapostauksellahan on tarkoitus pumpata kaikki kate pois myyjältä! Uskokaa tai älkää niin kyllä niitä hölmöjä myyjiä riittää jotka tekee jopa miinus merkkistä kauppaa vain siksi, että saa sen kaupan tehtyä!

        Jokatapauksessa kyllä myyjän pitää vastata sähköpostilla tulleisiin kyselyihin. Niin minäkin teen. Vastaan asiakkaille ja pyydän käymään paikanpäällä jotta voidaan keskustella ja tehdä kauppaa. Tosin nämä asiakkaat jotka näitä massapostauksia lähettelee eivät sitten yleensä edes liikkeeseemme tule.

        Mitä tekisit, jos soittasin firmaanne ja kysyisin paljonko tämä tunkki maksaa? Vastaisitko vai et? On asiakkaan kannalta parasta, että ei tarvi juosta ympärikaupunkia kuluttamassa aikaa kun sen voi tehdä kotisohvalta.

        Entä jos teen vastaavan kyselyn sähköpostitse? Edelleen yritykset eivät ymmärrä näitä tulevaisuuden kommunikointi keinoja. Eihän tämän päivän kakarat tee muutakuin sättäävät, mesettävät, tekstaavat päivät pitkät. Jonkun vuoden päästä ne on niitä asuntoja ostamassa.

        Sähköpostin luominen ei todellakaan ole helppoa. Se vie monesti paljon enemmän aikaa kuin puhelun soittaminen. Nykyään vaan puhelinpalvelut alkaa olla niin ala-arvoisia kun kukaan ei koskaan vastaa, tai heleä jonottajan ääni sanoo, että arvioitu odottamisaika 17 minuttia.

        Asiakaspalvelua tarvitsevat yritykset tarvitsevat aina jossakin muodossa yhteyden asiakkaaseen. Ei kaikki tarvitse mennä itsepalveluksi.


      • itsekin myyjä
        puhelimella kirjoitti:

        Mitä tekisit, jos soittasin firmaanne ja kysyisin paljonko tämä tunkki maksaa? Vastaisitko vai et? On asiakkaan kannalta parasta, että ei tarvi juosta ympärikaupunkia kuluttamassa aikaa kun sen voi tehdä kotisohvalta.

        Entä jos teen vastaavan kyselyn sähköpostitse? Edelleen yritykset eivät ymmärrä näitä tulevaisuuden kommunikointi keinoja. Eihän tämän päivän kakarat tee muutakuin sättäävät, mesettävät, tekstaavat päivät pitkät. Jonkun vuoden päästä ne on niitä asuntoja ostamassa.

        Sähköpostin luominen ei todellakaan ole helppoa. Se vie monesti paljon enemmän aikaa kuin puhelun soittaminen. Nykyään vaan puhelinpalvelut alkaa olla niin ala-arvoisia kun kukaan ei koskaan vastaa, tai heleä jonottajan ääni sanoo, että arvioitu odottamisaika 17 minuttia.

        Asiakaspalvelua tarvitsevat yritykset tarvitsevat aina jossakin muodossa yhteyden asiakkaaseen. Ei kaikki tarvitse mennä itsepalveluksi.

        Niinhän Rauno Kangaskin totesi (ja minä siihen jatkoin) että ASIAKKAAN KANNALTA ON TIETENKIN HELPOINTA/PARASTA pyytää se tarjous sähköpostilla. Nyt kuitenkin keskityttiin siihen miten myyjän kannalta on paras tehdä!

        Tottakai vastaisin puhelukyselyyn ja sanoisin listahinnan ja pyytäisin käymään liikkeessämme jotta kaupasta voitaisiin keskustella! Silloin kun asiakkaan saa liikkeeseen asti niin kauppa on myyjän kannalta huomattavasti helpompi tehdä ja tuotteesta/palvelusta saa oikeamman hinnan. En kylläkään pidä mitään massapostauksia minkäänlaisena mahdollisuutena yrityksille niin kauan, kun asiakas hakee vain ja ainoastaan sitä halvinta hintaa (ja tätähän nämä massapostauksen 100% ovat ainakin tällä hetkellä)!


      • Rauno Kangas
        itsekin myyjä kirjoitti:

        Niinhän Rauno Kangaskin totesi (ja minä siihen jatkoin) että ASIAKKAAN KANNALTA ON TIETENKIN HELPOINTA/PARASTA pyytää se tarjous sähköpostilla. Nyt kuitenkin keskityttiin siihen miten myyjän kannalta on paras tehdä!

        Tottakai vastaisin puhelukyselyyn ja sanoisin listahinnan ja pyytäisin käymään liikkeessämme jotta kaupasta voitaisiin keskustella! Silloin kun asiakkaan saa liikkeeseen asti niin kauppa on myyjän kannalta huomattavasti helpompi tehdä ja tuotteesta/palvelusta saa oikeamman hinnan. En kylläkään pidä mitään massapostauksia minkäänlaisena mahdollisuutena yrityksille niin kauan, kun asiakas hakee vain ja ainoastaan sitä halvinta hintaa (ja tätähän nämä massapostauksen 100% ovat ainakin tällä hetkellä)!

        ...tuohon, että massapostaajat JAHTAAVAT TOKI HALVINTA HINTAA, mutta saavatko he sen - se onkin kokonaan eri juttu.

        Massapostaaja altistuu vaaralle, että heistä kiinnostuvat vain ne, jotka ovat rutinoituneimpia "hinnan myyjiä" ja juuri "hinnanmyyjät" aiheuttavat eniten vahinkoa asiakkailleen - ainaskin joskus ennenvanhaan he sitä tekivät.

        Hinnanmyyjille kaikki kunnia, he eivät välttämättä tee yhtään mitään laitonta tai edes väärää - tarjoavat vain sitä, mitä asiakas haluaa eli halvinta (=laadullisesti heikointa ja vajavaisinta) pakettia, jota voi jollain muotoa paketiksi sanoa. Hinnanmyyjät ovat myös osaavia muutoshinnoilla keinottelijoita. Päästyään toiselle kirrokselle alkaa sisällön ja hintojen päivitys jollaisen ainoana tarkoituksena on hivuttaa paketin mahdollisesti alunperin notkollaan olleet katteet paikataan... ja lopullisen ostopäätöksen kunnon "hinnanmyyjä" aina puristaa asiakkaasta vähttelemällä paketistaan puuttuvien positioiden aiheuttamia kustannuksia ja tarjoamalla nopean päättäjän etuna sitä tätä tai vähintäänkin peräkärryä!

        Ja juuri noitten heppujen jäljiltä nämä palstat täyttyvät katkeroituneista rakentajista, joilla meni milloin mikäkin homma poskelleen - ainoa poskelleen mennyt juttu saatoi olla väärän talomyyjän päästäminen iholleen.

        Okei, tiedän, että kuulostaa uskomattomalta...

        Kyllä massapostauksenkin kautta voi aloittaa tarjouskisan, mutta:

        1) se ei todellakaan poista osaavasti järjestetyn tarjousvertailun ja jatkoneuvottelun merkitystä

        2) Kaikki keinotekoiset karsintakriteerit voivat karsia myös sen kaikkein parhaan toimittajan pois

        Kyllä minä edelleen - kahdenkymmentä viisi vuotta talopakettirakentamisessa mukana olleena - olen vakuuttunut siitä, että ainoa oikea tapa on:

        1) Oma kuva talosta (itse piirretty tai piirrätetty)

        2) Oma esikarsinta toimittajista (kenen kanssa voisin kuvitella tekeväni duunia)

        3) Ennakkotiedustelu, haluavatko tarjota ja minkä kokonaisuuden omasta valikoimastaan olettaisivat kilpailukykyisimmäksi (silloin kun saavat tarjota, mitä oikeasti tekevät, tekevät parhaan tarjouksen) - ennakkotiedustelun voi toki laittaa sähköpostiinkin, mutta itse kyllä soittaisin perään, jos joku ennakkoseulomani jättäisi vastaamatta (sähköpostia joutuu myös spämmikansioihin etc.)

        4) Tarjouslaskenta

        5) Tarjousvertailu

        6) Toinen neuvottelukierros (hyvän, muttei parhaan tarjouksen tehneille mahdollisuus haastaa paras tarjous - kilpailuttamiseksikin tätä sanotaan)

        7) Ei missään tapauksessa kolmatta kierrosta

        8) kauppa

        9) Ilmoitus/kiitos kaikille tarjonneille - oli kiva asioida kanssanne!

        Vain aidosti tarjoamaan kiinnostunut tekee hyvän tarjouksen eikä kukaan tässä bisneksessä pelkää kilpailua - mutta sen voi hoitaa rehdistikin ja tyylillä.


      • kukaan ostaja
        itsekin myyjä kirjoitti:

        Niinhän Rauno Kangaskin totesi (ja minä siihen jatkoin) että ASIAKKAAN KANNALTA ON TIETENKIN HELPOINTA/PARASTA pyytää se tarjous sähköpostilla. Nyt kuitenkin keskityttiin siihen miten myyjän kannalta on paras tehdä!

        Tottakai vastaisin puhelukyselyyn ja sanoisin listahinnan ja pyytäisin käymään liikkeessämme jotta kaupasta voitaisiin keskustella! Silloin kun asiakkaan saa liikkeeseen asti niin kauppa on myyjän kannalta huomattavasti helpompi tehdä ja tuotteesta/palvelusta saa oikeamman hinnan. En kylläkään pidä mitään massapostauksia minkäänlaisena mahdollisuutena yrityksille niin kauan, kun asiakas hakee vain ja ainoastaan sitä halvinta hintaa (ja tätähän nämä massapostauksen 100% ovat ainakin tällä hetkellä)!

        ajattele eikä tulekkaan ajatella myyjän etua. Täällä palstalla pyörii varmasti enemmän ostajia kuin myyjiä.

        Itse kun työkseen on ostanut ja tingannut hintoja vajaat 20 vuotta (business to bisnesskaupassa, kylläkin eri alalla kuin rakennus) joka päivä niin tälläiset myyjien ympäripyöreät puheet lähinnä naurattaa, huvittaa ja raivostuttaa millä yritetään hintoja perustella.


      • Rauno Kangas
        kukaan ostaja kirjoitti:

        ajattele eikä tulekkaan ajatella myyjän etua. Täällä palstalla pyörii varmasti enemmän ostajia kuin myyjiä.

        Itse kun työkseen on ostanut ja tingannut hintoja vajaat 20 vuotta (business to bisnesskaupassa, kylläkin eri alalla kuin rakennus) joka päivä niin tälläiset myyjien ympäripyöreät puheet lähinnä naurattaa, huvittaa ja raivostuttaa millä yritetään hintoja perustella.

        ...parhaat ostajat nimenomaan ajattelee myyjänkin etua - pitävät huolen siitä, että myyjä mielellänsä tekee tarjouksen, ettei vaan tulis sellaisia "haluan eroon tuosta asiakkaasta" -tarjouksia, niitäkin kun aina silloin tällöin sattuu kohdalle jopa ammattiostajalla.

        Tää on kumma maa kun ajatellaan, että myyjä ja ostaja olisivat jotenkin pahastikin vastapuolia jossain vähintäänkin sotaan verrattavassa kahinassa. Että toinen osapuoli pitäis vähintään selättää ja nylkeä.

        Tottahan hemmetissä ostaja yrittää olla maksamatta liikaa ja myyjä myymättä liiaan halvalla, mutta ihan taatusti myyjältä saa paremman hinnan yhteistyökykyinen kuin kyvytön asiakas.

        B-to-B-kaupasta tulee mieleen tarina "oikeasta kauppakulttuurista". Olipa ostaja (ulkomaalainen) ja myyjä (kotimainen). Ostaja oli saanut tuotteelle hinnan puoleksi vuodeksi ja tilasi tavaraa yhdksän "42 jalkaista" kuussa, sen puolen vuoden ajan. Myyjä ilmoitti vanvistavansa vain viisi "42 jalkaista" kuussa. Ostaja ihmettelemään, etteikö ole kapasiteettia. Pienen kiemurtelun jälkeen myyjä suostui kertomaan, että oli laskenut hinnan niin tiukaksi, että tuli pikkusen miinusta joka kontillisesta, joten ei halunnut noin isoa osaa kapasiteetistaan antaa sillä hintaa. Ostaja pyysi - ja saikin - nähtäväkseen kalkkyylit ja nosti sopimushintaa sen verran, että pieni miinus muuttui myyjän kannalta hyvin pieneksi plussaksi - ja sai kun saikin yhdeksän "42 jalkaistansa" kuukausittain. Huikkasi vaan lähtiessään, ettei heillä ollut tapana ryöstää kumppaneitaan. Tarinasta tekee arvokkaan se, ettei tuo myyjä ollut ainoa tuon tuotteen tekijä maailmassa ja tuo yhdeksän "42 jalkaista" lienee noin yksi promille siitä määrästä, mitä tuota kyseistä tuotetta Yokohaman satama käsittelee. Tuo ostaja vaan oli tosiammattilainen, hän on toivottu vieras kaikissa pohjoismaisissa "alan" firmoissa, eikä kenelläkään tulisi mieleenkään suututtaa häntä yrittämällä "nykäisyä".

        Ihan vastaavasti talopakettiostajakin voi saavuttaa suosikkiasiakkaan aseman ottamalla huomioon myyjien tarpeet... no ehkei ihan tuon kaverin aseemaa, mutta kuitenkin sellaisen, että mielellänsä tarjoavat - ja kerrasta oikealla hinnalla.


      • tietää mistä
        s-postilla "tarjouksia... kirjoitti:

        kyselevien kohtelu. Roskiin menee lähes pääsääntöisesti massapostitetut, mutta aina ilmoitus että emme tarjoa lähtee s-postilla.

        nämä kauppiaat osaa sanoa onko kyseessä massapostitus?
        Kehtaan epäillä, että ainut tapa millä sen huomaa on osoitekenttä.


      • puhelimeen vastaamaton
        Rauno Kangas kirjoitti:

        ...mielenkiintoinen kysymys, jota olen käsitellyt erittäin monen talomyyjän kanssa - silloin kun työkseni myyntijoukkueiden hyvinvoinnista huolta kannoin.

        Perusopetus numero 1 talomyyjälle kuuluu:

        Valitse asiakasvirrasta ne, joiden tunnusmerkistö vastaa ihanneasiakaskuntaasi - ja jätä reagoimatta vähintään joka toiseen "esitteen kyselijään".

        Perusopetus numero 2 talomyyjälle kuuluu:

        Vaikkei sinulla olisi kuin kaksi esiteasiakasta, tulee toinen sivuuttaa ja keskittyä palvelemaan se valittu kunnolla.

        Perusopetus numero 3 talomyyjälle kuuluu:

        Sen kohdassa 2 sivuutetun asiakkaan palvelematta jättämisestä syntyvä "ajansäästö" pitää käyttää siihen, että löytää taas kaksi uutta asiakasta, joista toinen hylätään.

        Faktaa kun on se, että yksi asiakas sopii yhdelle muttei toiselle - saman koskiessa myyjiä asiakkaan näkökulmasta. Ja edelleen faktaa on se, että itselle sopimattoman asiakkaan palveleminen on niin työlästä, että mieluummin pitää hakea kaksi asiakasta, joista valkataan taas se yksi palveltavaksi.

        Kokemukseni mukaan tämä toimii myös - ja erityisesti - pienten asiakasvirtojen oloissa, vaikka edustajilla monasti pokka pettää ja ryhtyvät yrittämään mahdotonta - kaikenlaisten asiakkaiden palvelemista.

        Kokemukseni mukaan nopeimmin markkinasta putoavatkin pois juuri nuo "kaikkien palvelijat".

        Ja tämän kerron teille ostajille, jotta oivaltaisitte sen, että kaikilta ei tule tarjousta, mutta se on molemmin puolin parempi niin. Siitä sitävastoin varottaisin, että se sähköpostiin vastaamaton myyjä saattaisi olla "juuri se oikea" - miettikääpä sitä.

        ehkä se unelmien myyjä?

        Syy miksi itse raakkasin heti pois ne myyjät jotka ei pysty vastaamaan sähköpostiin on se, että mahtaako se myyjä vastata sen hanakammin sittenkään, jos kaupat syntyy ja tulee jotain kysyttävää?

        Ihme vanhoillista ajttelua että pitää ensin soittaa ja sitten vasta voi pistää sähköpostia.
        Veikkaan että yksi iso syy siihen vastaamisen vaikeuteen on ne vanhat kauppiaat, jotka on vaivoin saatu kurssitettua sen tietämyskoneen käyttöön.
        Eiköhän se eläkeputkia pian hoida homman...


      • vaiheessa
        kukaan ostaja kirjoitti:

        ajattele eikä tulekkaan ajatella myyjän etua. Täällä palstalla pyörii varmasti enemmän ostajia kuin myyjiä.

        Itse kun työkseen on ostanut ja tingannut hintoja vajaat 20 vuotta (business to bisnesskaupassa, kylläkin eri alalla kuin rakennus) joka päivä niin tälläiset myyjien ympäripyöreät puheet lähinnä naurattaa, huvittaa ja raivostuttaa millä yritetään hintoja perustella.

        on jo noin paljon vaikeuksia hanskata toimittajia, niin epäilen miten jatkon kanssa käy.
        Tuolla asenteella veikkaan että vaikeuksia on luvassa.


      • vain yhden
        vaiheessa kirjoitti:

        on jo noin paljon vaikeuksia hanskata toimittajia, niin epäilen miten jatkon kanssa käy.
        Tuolla asenteella veikkaan että vaikeuksia on luvassa.

        kanssa. Nyhtäjät jäävät jo tässävaiheessa leikistä pois, onneksi. Ei rahalla ole tunteita. Se on matematiikkaa. Yksityisten henkilöiden ja talokauppiaiden välinen kauppa on kerta kauppaa, joten siinä on myös yksi syy myyjän puolelta olla ylimielinen. Eipä tarvi toista kertaa tarjota. B-to-B puolella jatkuvaa kauppaa tehdessä tollaiset myyjät joutuu koirakouluun välittömästi.

        Teillä on roolit aivan sekaisin. Ostaja on kuningas ja myyjä on se perseennuolija, rumasti sanottuna. Myyjä on riippuvainen ostajan rahoista ei päinvastoin. Mutta tietenkin jos on monopoliasemassa niin asia on toisin, onneksi tällä alalla on tunkua.


      • muuta kuin
        vain yhden kirjoitti:

        kanssa. Nyhtäjät jäävät jo tässävaiheessa leikistä pois, onneksi. Ei rahalla ole tunteita. Se on matematiikkaa. Yksityisten henkilöiden ja talokauppiaiden välinen kauppa on kerta kauppaa, joten siinä on myös yksi syy myyjän puolelta olla ylimielinen. Eipä tarvi toista kertaa tarjota. B-to-B puolella jatkuvaa kauppaa tehdessä tollaiset myyjät joutuu koirakouluun välittömästi.

        Teillä on roolit aivan sekaisin. Ostaja on kuningas ja myyjä on se perseennuolija, rumasti sanottuna. Myyjä on riippuvainen ostajan rahoista ei päinvastoin. Mutta tietenkin jos on monopoliasemassa niin asia on toisin, onneksi tällä alalla on tunkua.

        jatkat samaa rataa ja palataan sitten parin vuoden päästä kun sut on koulutettu tavoille.

        Tottapuhuen asenteesi on uskomattoman typerä ja lyhytnäköinen. Ettet vaan ole niitä "noksun inssejä", joille naureskellaan vähän joka paikassa, missä näiden kanssa tekemisiin joutuneet kohtaavat. No, Siperia opettaa.


      • raksa09
        vain yhden kirjoitti:

        kanssa. Nyhtäjät jäävät jo tässävaiheessa leikistä pois, onneksi. Ei rahalla ole tunteita. Se on matematiikkaa. Yksityisten henkilöiden ja talokauppiaiden välinen kauppa on kerta kauppaa, joten siinä on myös yksi syy myyjän puolelta olla ylimielinen. Eipä tarvi toista kertaa tarjota. B-to-B puolella jatkuvaa kauppaa tehdessä tollaiset myyjät joutuu koirakouluun välittömästi.

        Teillä on roolit aivan sekaisin. Ostaja on kuningas ja myyjä on se perseennuolija, rumasti sanottuna. Myyjä on riippuvainen ostajan rahoista ei päinvastoin. Mutta tietenkin jos on monopoliasemassa niin asia on toisin, onneksi tällä alalla on tunkua.

        sitten sama kaveri itkee kun ei saa kunnollisia tarjouksia. Voi kiesus, joskus peiliin katsominen auttaisi tai sitten ei...


      • Rauno Kangas
        puhelimeen vastaamaton kirjoitti:

        ehkä se unelmien myyjä?

        Syy miksi itse raakkasin heti pois ne myyjät jotka ei pysty vastaamaan sähköpostiin on se, että mahtaako se myyjä vastata sen hanakammin sittenkään, jos kaupat syntyy ja tulee jotain kysyttävää?

        Ihme vanhoillista ajttelua että pitää ensin soittaa ja sitten vasta voi pistää sähköpostia.
        Veikkaan että yksi iso syy siihen vastaamisen vaikeuteen on ne vanhat kauppiaat, jotka on vaivoin saatu kurssitettua sen tietämyskoneen käyttöön.
        Eiköhän se eläkeputkia pian hoida homman...

        ...mukaan jokaisen ihmisen olisi syytä valita kaksi paikkaa, joissa oltaessa ei koskaan vastata puhelimeen. Tekee kuulemma hyvää verenpaineelle ;-D

        Kyllä systemaattinen puhelimeen vastaamattomuus aika isoksi rasitteeksi myyntimiehelle koituu, mutta ei myyntimiehenkään pidä puhelimeen aina vastata - miksi pitäisi?

        Tavoitettavuus sitävastoin on edustajan perustyökalu, jota ylläpitämällä asiakassuhteet varmastikin paranevat. Hyvä myyntimies soittaa takaisin ASAP, jos ei ole jostain syystä vastannut puhelimeensa.

        Koko tätä keskustelua alkaa leimata voimakas vastakkainasettelu - vieläpä hyvin toisarvoisen seikan ympärillä.

        Meistä jokaisella, niin ostajalla kuin myyjälläkin, on lupa olla reagoimatta massapostitussähköpostiviesteihin. Ymmärtääkseni - vaikken varsinainen nörtti olekaan - myös spämmifiltterin saa viritettyä siten, että vastaanottajan sähköpostin ollessa piilokentässä, viesti menee automaatisesti sille kuuluvaan kansioon ja sitäkautta ajan kanssa "bittien taivaaseen" - ja epäilen kovimpien ammattilaisten niin systeeminsä viritelleen.

        Minusta ihmiset saavat massapostituksillakin aloittaa tarjouskisansa, mutta muistutan vain siitä, että se valintakriteeri, että massapostaukseen vastaamattomuus johtaa talotoimittajan bannaamiseen, ei välttämättä karsi pelkästään huonoimpia asiakaspalvelijoita.

        Eikä taantumaankaan kannata liiaksi luottaa, sillä osalla toimittajista piisaa tekemistä entiseen malliin vielä siinäkin vaiheessa, kun markkina putoaa puoleen - eikä tietääkseni olla sillä tasolla.


      • aiheesta tämä
        enää olla varaa kirjoitti:

        raakata sähköpostilla asioivia pois listoilta.
        Kyllä se niin menee, että jos se sähköpostiosoite on sinne yhteystietoihin laitettu niin toki sen pitää toimia siinä missä puhelimenkin.
        Eiköhän nää skippailijat kohta ala kiinnostumaan, kun pudotuspelit pääsee tosissaan vauhtiin.

        jos p..kele on oikeasti rakentamassa niin kyllä sitä menee konttorille kyselemään.
        Sähköpostilla voi rakentaa pesää muniinsa.


      • Rauno Kangas
        tietää mistä kirjoitti:

        nämä kauppiaat osaa sanoa onko kyseessä massapostitus?
        Kehtaan epäillä, että ainut tapa millä sen huomaa on osoitekenttä.

        ...epäilys massapostauksesta herää, kun se ei ole oma nimi, joka vastaanottajan kentässä on - sehän on yleensä massapostauksessa tyhjänä tai sitten siinä on listan tai lähettäjän nimi.

        Ja sellaisiakin massapostauksia aina silloin tällöin tulee, että on livennyt vastaanottajien luettelo näkyviin - että atk-tumpeloita löytyy myös asiakkaista, eikä vaan talomyyjissä :-D

        Ja sitten se tärkein massapostaustunnusmerkki:

        Monet talomyyjät ovat niin hekälle säätäneet "spämmifiltterinsä", että vastaamattomina lentää roskiin kaikki sellaiset sähköpostit, joista ei ole otettu yhteyttä etukäteen - muulla viestimellä.


    • .....

      Kyllä, kokemuksia on kyseisestä talopaketista ja iin fasadista. Alusta loppuun kokemukset on huonoja. Hyvin yrittävät luistaa vastuistaan.

      • ehkä...

        ...Vähän tarkemmin kokemuksistasi. Ja mistä Iin Fasadi yritti luistaa. Miltä vuodelta kokemuksesi ovat?


      • meillä ei suuria

        ongelmia 2007-2008


      • .....
        ehkä... kirjoitti:

        ...Vähän tarkemmin kokemuksistasi. Ja mistä Iin Fasadi yritti luistaa. Miltä vuodelta kokemuksesi ovat?

        Kokemukset vuodelta -07. Toimitus myöhästyi, aloitus myöhästyi, virheitä toimituksessa/paketissa, pystytysporukka viihtyi tontilla hyvin vähän, korvauksista väännettiin kättä...jne. Vieläkin löytyy virheitä, joista reklamoidaan eli tulee ainakin iin fasadin jengi tutuksi, eikä missään hyvässä mielessä. Puhumattakaan myyjästä, josta kaikki lähti! Kuuluu ihmisiin, joista toivoo, ettei olisi ikinä tavannut! Kovasti yritti jälkikäteen pyörtää puheita ja jopa valehteli...eli jos päädytte kyseiseen talopakettiin niin KAIKKI pilkkuja myöten paperille, eikä pari todistajaa olisi pahitteeksi kaupan tekoon...


    • 2006

      Puutavaraa tuli ihan riittävästi, mutta esim paneelit olivat niin oksaisia, että pyysin lisää -niitä tulikin nopeasti. melkoinen rankkaus piti kyllä tehdä niiden kanssa eli työtä se teetti. Kertopuut olivat liian lyhyitä, mutta haettiin sitten kaupasta Planian laskuun lisää. Valmiiksi paikallaan olevat paneelit on ammuttu aivan liian kovalla paineella kiinni -joka naulan kohdalla syvä kolo. Sisälevytys oli huolimatonta, ruuveja törötteli ja saumoissa korkoeroa ärsyttävän paljon.

      Myyjä oli aivan perseestä, mutta tehtaan puolelta jäi positiivinen kuva. Lopputulokseen olemme tyytyväisiä ylläolevista haukuista huolimatta.

      • ihme homma????

        mitä juttuja......siis onx tälläisiä myyjiä olemassa??? ja kutsuvat vielä itseään myyjiksi, ei saatana, mulla 7 lasta ja painan yksityisyrittäjänä 12 tuntia / pv duunia ja ei todellakaan alkuvaiheessa aikaa keskittyä soittelemaan ja tapailemaan ketään henkilökohtaisesti, mä tasan tilailen niitä esitteitä, teen e-mail kyselyjä keskellä yötä milloin tuskin kukaan vastailee puhelimeen? ja siinä vaiheessa olen karsinut itse jo talo vaihtoehdot noin 1-5 talopakettiin ja kyllä se niistä sähköpostijutuista alkaa se homma, koska keskellä yötä on ainoa mun vapaa-aika. ei jumalauta, en voi uskoa noita juttuja että karsitaan asiakkaat ketä kiinnostaa nyt palvella, varmaan pomosikin haluaisi selityksen?! ilmankos lama on ja syvä eikä kohta toivuta ollenkaan ku asenne on perseestä. kyllä korpisoturit kääntyy haudassa.
        onneksi jotain plania talo kommentteja oli sentään joukossa eli jotain ongelmia mut asiat hoidettiin planian piikkiin, täytyy alkaa kyselee erästä heidän mallia.....sähköpostilla.


      • Isättömät
        ihme homma???? kirjoitti:

        mitä juttuja......siis onx tälläisiä myyjiä olemassa??? ja kutsuvat vielä itseään myyjiksi, ei saatana, mulla 7 lasta ja painan yksityisyrittäjänä 12 tuntia / pv duunia ja ei todellakaan alkuvaiheessa aikaa keskittyä soittelemaan ja tapailemaan ketään henkilökohtaisesti, mä tasan tilailen niitä esitteitä, teen e-mail kyselyjä keskellä yötä milloin tuskin kukaan vastailee puhelimeen? ja siinä vaiheessa olen karsinut itse jo talo vaihtoehdot noin 1-5 talopakettiin ja kyllä se niistä sähköpostijutuista alkaa se homma, koska keskellä yötä on ainoa mun vapaa-aika. ei jumalauta, en voi uskoa noita juttuja että karsitaan asiakkaat ketä kiinnostaa nyt palvella, varmaan pomosikin haluaisi selityksen?! ilmankos lama on ja syvä eikä kohta toivuta ollenkaan ku asenne on perseestä. kyllä korpisoturit kääntyy haudassa.
        onneksi jotain plania talo kommentteja oli sentään joukossa eli jotain ongelmia mut asiat hoidettiin planian piikkiin, täytyy alkaa kyselee erästä heidän mallia.....sähköpostilla.

        Kiroilisit vähemmän saisit enemmän aikaan. Sinulla on ajankäyttö pielessä, jos päivät ei riitä. MIETI mikä ON pielessä saat aikaa myös itsellesi ja niille lapsollesi.


      • elämäni virhe
        Isättömät kirjoitti:

        Kiroilisit vähemmän saisit enemmän aikaan. Sinulla on ajankäyttö pielessä, jos päivät ei riitä. MIETI mikä ON pielessä saat aikaa myös itsellesi ja niille lapsollesi.

        mikäs tämän viesti ketjun tarkoitus oikein on? Jos kerron totuuden asennuksesta ja virheistä viesti poistetaan... no vielä kerran....EN suosittele plania taloa niin kauan kun on vielä joku muu talotehdas maailmassa.


    • 2011

      Rakentaja.fi sivulla on myös positiivisia kommentteja, tämä sivusto tuntuu olevan pelkästään negatiivisia ihmisiä täynnä. Tosin hyvä kun tulee ilmi noi huonotkin puolet firmasta, mut miksi joka aiheesta poiketaan kysytystä aiheesta ja aletaan haukkua toisia. Olisi kiva kuulla lisää Planiasta, meile on viikon päästä tulossa talo kyseisestä firmasta ja tähän saakka on kaikki mennyt hyvin, mutta vielähän tässä on alkuvaiheessa. Myyjä ja talotehtaan edustaja on ollut ainakin tosi mukavia ja naisihmisellekin puhuvat kuin kelle tahansa, niin ei ollut joka firmassa.

    • Tyytyväinen Planiaan

      Hyvät kokemukset Planiasta - toimitus ja koko paketti kuten kaupanteossa oli sovittu (ns. "avaimet kätee paketti"). Asiallinen ja palvelualtis toimittaja, muutoksia pystyi vielä vauhdissa tekemään ja jos prosessin aikana huomattin virheitä, ne korjattiin välittömästi. Prosessiin lähtiessä on hyvä tietää mitä haluaa ja olla tietoinen sopimusehdoista, ettei tule yllätyksiä matkan varrella (usein ongelmista taitaa voida syyttää tilaajan tietämättömyyttä). Luotettava talotoimittaja - niin aikataulut kuin toimitussisältö piti (ja työporukka oli mainio!). Voin suositella Planiaa.

    • Gustav H

      En todella suosittele Planiaa:

      _ toimitus 3viikkoa myöhässä / myöstyneenä
      _ja vielä kun itse rakentajat viivyttelivät ja tekivät surkeeta laatua ( kiirreissään ) Surkeeta laatua.
      _ Avaimet käteen... Juu, mutta lähes neljä kuukautta myöhästyneenä.
      _toimitusjohtaja kieltäytyy vastaamasta meileihin / kyselyihin ja jos vastasi; aina kiireinen eikä voinut antaa vastausta.
      _ Kattotyö ala-arvosta. Katto alkoi falskata seuraavana keväänä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kommentoin kun olen katsonut vastapuolella olevaa Planiaa kymmenen vuotta.
      Joka talvi ikkunat jäässä, ja se jää on ikkunoiden välissä. Talotehdas ei reagoinut millään tavalla reklamointiin ja sehän kannatti, nyt asuu toinen perhe joka ei tajua asiaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe