Hei!tarvitsisin apua nyt viisailta eläinystävä kollegoilta.Ostin dandie urospennun 4 päivää sitten.Minulla ennestään setteri 8v, cockeri 5 v. ja2 kissaa.Tilanne talossamme kaoottinen,setteri pakenee pentua läpi seinien,cockeri suree ja ärisee,kissat eivät enään tule lähelle minua tai huonetta jossa pentu.Lisäksi dandi rähähti minulle tänään tosi kovin kun otin sen pois repimästä shaalia.Miten toimin,miten opetan pentua et siitä tulee reipas muttei vihainen,sosiaalinen eikä arka.Teinkö pahan virheen kun otin pennun tähän laumaan-teinkö pahasti vanhoja eläimiä kohtaan?Tuleeko tästä ikinä sopuisaa laumaa ja miten? Nyt ainakin kaikki hermoromahduksen partaalla.Pennulla oma suuri aitaus tuvassa muiden eläinten seassa,mutta en sitä kauheasti ole siellä pitänyt paitsi öisin.Oliko rotuvalinta väärä,onko dandi liian kova tosi kilttien koirieni keskelle,kannattaako mun luovuttaa vielä kun voin ja palauttaa pentu,vai tuleeko tästä mitään.Onko dandi yleensä kiltti kuten kirjoissa ja nettisivuilla kerrotaan vai onko se koira,joka alistaa kiltit toiset eläimeni..ja miten osaaan kasvattaa oikein??Olisin onnellinen vastauksista,nyt on kyl itsellä aika kurja olo...
dandiedinmontinterrierin pentu,APUJA!!
7
4582
Vastaukset
- ettet yhtään
kerro mitä sukupuolta aikaisemmat koirasi ovat?
Valitettavaa on ettei kaikki koirat pidä pennuista, koskaan. Jotkut taas tottuvat ja joistain tulee ylimmät ystävät. Vähiten olisin niistä kissoista huolissani.- nasutyttö
Uroksia ovat kaikki.Sen jälkeen kun purin oloani on tilanne 80% helpottunut...olin kai liian hätäinen ja huolissani.Pesin pennun,kuten minua neuvottiin,ehkä pelottava pentu haju lähti,ja pojat uskalsivat haistaa pentua jopa eka kerran kunnolla.Ne rauhoittuivat ja tänään jopa itsenäisesti menneet samalle petille nukkumaan..
Olen niin suunnattoman helpottunut,sillä joka iikka rakas,ja tietysti erityisesti vanhat koirat.
Myäs nami palojen etsimis leikki tuvassa kaikki kimpassa rauhoitti koirien hermoja ja poisti jännitystä,kiitos hyvien vinkkien eräältä dandi kasvattajalta.Toivotaan et tilanne jatkuu samaan malliin.
- 348
Dandi on.hyvin voimakas luonteinen koira. Minulla on vanhoja koiria mutta ne hyväksyvät pennun.Ota kasvattajana yhteyttä
- kokkeris
Kun laumaan tulee uusi jäsen, tarvitaan vahvaa rauhallista laumanjohtamista, jotta kaikki tuntevat olonsa turvalliseksi. Sinä itse olet avainasemassa, ei pentu eikä kissa, ei rotu eikä sukupuoli. Ymmärrätkö? SINÄ teet laumastasi sopuisan ja turvallisen. Säädät, kontrolloit, huomioit, ennakoit. Eläimet kyllä sopeutuvat jos ihminen osaa hommansa.
- vuonna2009
Eiköhän tilanne ole ratkennut 7 vuodessa.
- Anonyymi
vuonna2009 kirjoitti:
Eiköhän tilanne ole ratkennut 7 vuodessa.
😂😂👍
- Anonyymi
Olisit ottanut narttu Koiran DANDIEDIMMOTIN terrieri on iso herrA
Meilläkin alisti palvelus m
Koiran
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822