Ennen kerrottiin tarinoita takkatulen ääressä ja ajattelin, että voisimme jatkaa tätä perinnettä:
Kotipuolessa Ilmajoen Huissilla pidettiin häät. Kaappookin lähti kaverinsa kanssa aivan kahdestaan.
Joku katsoi talosta heidän peräänsä ja vannoi nähneensä tiellä kulkevan kolmen miehen..
Matkalla Kaappoo sanoo toiselle: ”Mikähän kun joku sanoisi mulle, jotta älä mene.” Hän empi jatkaa matkaa, mutta meni kumminkin.
Häätalolla joku löi Kaappoa puukolla ja mies kuoli heti. Ruvettiin kyselemään siitä nähdystä kolmannesta miehestä. Kaapon matkakaveri väitti heidän kulkeneen kahdestaan. Siitä kinasta ei tullut tolkkua.
Se kolmas oli Kaapon vartija-henki, joka oli varoitellut jatkamasta matkaa.
Olisiko Vartija-hengen varoituksia pitänyt uskoa ?
Takkatulen ääressä
7
586
Vastaukset
- Hajupoika
Arvoitukset kuuluivat usein myöskin takan ääressä kerrottuun:
Helsingissä hakataan, tänne lastut lentelee ?
Lilleri lalleri laudalla makasi,
lilleri lalleri laudalta putosi,
eikä ole koko maassa,
joka lilleri lallerin parantaisi ?
Hakkaa yöt,
hakkaa päivät,
eikä koskaan lastua lennä ?- minä
Hesari
Eikös tärpättikään tehoa?
Kello. - kellohame®
minä kirjoitti:
Hesari
Eikös tärpättikään tehoa?
Kello.Kaksi kampaa päässä ,esiliina takapuolella.
Ei lähe nuollen vuollen,eikä luudalla lakasten.
Pikkulintu liinahäntä läpi seinän lentelee:-) - Lokari
kellohame® kirjoitti:
Kaksi kampaa päässä ,esiliina takapuolella.
Pikkulintu liinahäntä läpi seinän lentelee:-)ensimmäinen on?
Toisen tien kyllä se on päivänpaiste lattialla ja kolmannenkin tien se on lanka ja neula.
Tuo ensimmäinen oli liika vaikee mulle. - Hajupoika
kellohame® kirjoitti:
Kaksi kampaa päässä ,esiliina takapuolella.
Pikkulintu liinahäntä läpi seinän lentelee:-)Olisiko kellohameen auringonpaiste, jota emme haluakaan pois palstalta. Aina yhtä aurinkoinen.
Jatkanen:
Mieletön, kieletön kaikille toden sanoo ?
Ylössuin typö tyhjä, alasuin täpö täysi ? - kellohame®
Lokari kirjoitti:
ensimmäinen on?
Toisen tien kyllä se on päivänpaiste lattialla ja kolmannenkin tien se on lanka ja neula.
Tuo ensimmäinen oli liika vaikee mulle.Kaksi kampaa päässä,esiliina takapuolella:-)
Se on "Lehmä! korvat ja häntä.Mukavaa päivää sulle sinne naapurvaltioon!
- kellohame®
Arvuuttellee Hajunpojan vastaukseksi "Lakkii"
Alti veessä makkaa,eikä koskaan märkäne.
Elävä alla öyhkää,kuollut päällä löyhkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047