miten Varkauteen lisää töitä

MoneyWell

Onko kellää mitään ideaa että miten Varkaus saataisiin hieman tunnetummaksi ja samalla tänne tulisi osaavia ja hyviä työpaikkoja ?

19

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ideoita tulee varmasti ja olen myös itsekkin antanut mutta kaupungintalo pelkää että ne joutuvat tekemään töitä kun ei mitään visioita sieltä kuulu. Rahoittajat ei lähde liikkeelle jos niille ei ole visioita. Lisäksi kiinnostus kaupungin talolla on nolla kun ei pyydetä ehdotuksia täsmentämään eihän pelkkä idea ilman tarkennusta kerro mitään. Kaikki neuvot on nyt tarpeen sillä elinkeinojohtajakin joutuu jo tekemään muuta kuin mihin se on palkattu näin luki WL:ssä.

    • Manhattan Projekti

      Miten olisi jos Varkaudessa aloitettaisiin kierrättämään kaikki tavarat niin ettei mitään heitettäisi pois ?

      Joku paikka olisi hyvä olla minne kuolinpesät ja pieneksi jääneet " rippipuvut " olisi hyvä pesemisen jälkeen lahjoittaa !

      Helsingissä on UFF ja se on hyvin organisoitua ja luotettavaa toimintaa.

    • sijaisnäyttelijä

      Miten olisi elokuva kaupunki ?

      Itse keskusta ei ole muuttunut sitten 70luvun ja siten olisi helpppoa tehdä esim eri aikakausien elokuvia Varkauden kaduilla ja tyhjiksi jääneissä kiinteistöissä ?

      Jo Pakarinen ja Kassila puhuivat että Varkaus olisi hyvä paikka elokuvien tekoon !

      • tehtaan entinen haistelija

        niitä Jansetin veryttely takkeja varmasti komerot täynnä. Olisi täysin 80 luvun simulaattori koko kaupunki, kun kaikki laittaisivat verkkatakit komeroistaan päälle.
        purjehdus kengät.
        Suut tötterölle ja pieni takatukka siihen.

        Homo disco simulaattorikin kun menee Varkauden baariin arkipäivänä.

        Vieläkö siellä tuijotetaan kuin härät toisiaan?

        Parasta Varkaudessa käydessä kun sieltä lähtee pois.


      • Palle Käätalo
        tehtaan entinen haistelija kirjoitti:

        niitä Jansetin veryttely takkeja varmasti komerot täynnä. Olisi täysin 80 luvun simulaattori koko kaupunki, kun kaikki laittaisivat verkkatakit komeroistaan päälle.
        purjehdus kengät.
        Suut tötterölle ja pieni takatukka siihen.

        Homo disco simulaattorikin kun menee Varkauden baariin arkipäivänä.

        Vieläkö siellä tuijotetaan kuin härät toisiaan?

        Parasta Varkaudessa käydessä kun sieltä lähtee pois.

        Vanhoille vaatteille olisi kysyntää jos tehtäisiin joku elokuva sen ajan nuorista ja miten piiput silloin vaikuttivat yhdessä jopa asukkaisin.

        Voisiko joku kirjoittaa kirjan joka sitten filmattaisiin Varkaudessa ?

        Jansetin henkilökunnan historia voisi olla vaikka taustalla ja miten sen väki kävi töissä - jonkilainen kesäromanssikin siinä voisi olla ?


      • Maigolman
        tehtaan entinen haistelija kirjoitti:

        niitä Jansetin veryttely takkeja varmasti komerot täynnä. Olisi täysin 80 luvun simulaattori koko kaupunki, kun kaikki laittaisivat verkkatakit komeroistaan päälle.
        purjehdus kengät.
        Suut tötterölle ja pieni takatukka siihen.

        Homo disco simulaattorikin kun menee Varkauden baariin arkipäivänä.

        Vieläkö siellä tuijotetaan kuin härät toisiaan?

        Parasta Varkaudessa käydessä kun sieltä lähtee pois.

        Tuosta asiasta olen samaa mieltä, että parasta kaiketi Varkaudessa on uloskulkuväylät, poislukien valtatie 23, joka on sinänsä aika synkän oloista metsätaivalta ja vie loppuunsa samanlaiseen kurapitäjään "Pieksämäelle" mutta toisella suunnalla myös iloisempaan ja elävämpään joensuuhun.

        Ja mitä olen kuullut tutuiltani, jotka ovat täältä pois muuttaanet, olivat toki ennen tyytyväisiä täällä asuessaan tähän piskuiseen kaupunkiin, mutta sittemmin, kun ovat muualle muuttaneet, onkin mieli täysin muutttunut, eli Varkauden suhteen negatiiviseksi.

        Jos nyt ajatellaan, että itseänikin kiinnostaisi ajella fillarila sinne sun tänne toisen kunnan jopa keskustaan asti, mutta eihän sitä viiti missää valtatien varressa, syystä, että se on joko kiellettyä tai pitäis ajaa saatananmoisen huonon kiertotien kautta, että perille pääsisi. Toista se on muualla! Epäilisimpä, vaikken varma ole, että melkein turvallisempi fillarireitti on järjestetty Siilinjärveltä Kuopioon tai toisinpäin.


      • Huutokoski As
        Maigolman kirjoitti:

        Tuosta asiasta olen samaa mieltä, että parasta kaiketi Varkaudessa on uloskulkuväylät, poislukien valtatie 23, joka on sinänsä aika synkän oloista metsätaivalta ja vie loppuunsa samanlaiseen kurapitäjään "Pieksämäelle" mutta toisella suunnalla myös iloisempaan ja elävämpään joensuuhun.

        Ja mitä olen kuullut tutuiltani, jotka ovat täältä pois muuttaanet, olivat toki ennen tyytyväisiä täällä asuessaan tähän piskuiseen kaupunkiin, mutta sittemmin, kun ovat muualle muuttaneet, onkin mieli täysin muutttunut, eli Varkauden suhteen negatiiviseksi.

        Jos nyt ajatellaan, että itseänikin kiinnostaisi ajella fillarila sinne sun tänne toisen kunnan jopa keskustaan asti, mutta eihän sitä viiti missää valtatien varressa, syystä, että se on joko kiellettyä tai pitäis ajaa saatananmoisen huonon kiertotien kautta, että perille pääsisi. Toista se on muualla! Epäilisimpä, vaikken varma ole, että melkein turvallisempi fillarireitti on järjestetty Siilinjärveltä Kuopioon tai toisinpäin.

        Kyllä sinä otat ihan väärän asenteen ko asiaan !

        Minusta Varkauteen pitäisi saada uutta verta ja siten hieman uusiakin ajatuksia ?

        Minusta kaupungin PR työn aloittaminen olisi yksi hyvä ja suunta ylös lamasta !

        Kaupungilla voisi olla politiikka että jokainen joka poistuu Varkaudesta - joutuisi tuomaan yhden KIVEN tullessaan ja sitten sillä rahoitettaisiin uusi asemarakennus !


      • Maigolman
        Huutokoski As kirjoitti:

        Kyllä sinä otat ihan väärän asenteen ko asiaan !

        Minusta Varkauteen pitäisi saada uutta verta ja siten hieman uusiakin ajatuksia ?

        Minusta kaupungin PR työn aloittaminen olisi yksi hyvä ja suunta ylös lamasta !

        Kaupungilla voisi olla politiikka että jokainen joka poistuu Varkaudesta - joutuisi tuomaan yhden KIVEN tullessaan ja sitten sillä rahoitettaisiin uusi asemarakennus !

        Vänkää tahallaan puuta paskaa kehiin. Kyllä minä ymmärrän jo sen, ettei Varkautelaiset ymmärrä oman kaupunkinsa kurjuutta. Harmikseni kuitenkin voin todeta, että itse ymmärrän perehtyneenä asioihin varsin hyvin.

        Tóisekseen, olishan se hienoa, jos tähän kaupunkiin jotakin piristysruisketta saisi jo näin "15 vuotta yleisestä kehityksestä (joidenkin mielestä jopa 40 vuotta kehityksestä jälkeen jäänyt pitäjä) jälkeenjääneeseenkin" pitäjään saataisiin jotakin uutta ja hienoa, ennekuin Enson piiput pistää pillit pussiin ja sillä seurauksella, että Venäjältä saadaan puuta edullisemmin. Toisekseen, kyllä ne muualla keksii, miten edelleenkin tehdään se Fostersin voimalaitoskattila edullisemmin, kuhan ensin viedään osaamisemme sinne.


      • Gone with the

        Olen lukenut WL lehden historia sarjaa ja siinä on paljon elementtejä mistä saisi todella hienon tarinan !


      • Butler Film
        Gone with the kirjoitti:

        Olen lukenut WL lehden historia sarjaa ja siinä on paljon elementtejä mistä saisi todella hienon tarinan !

        Tarina kirjoittaminen ottaa vielä 50 vuotta aikaa ?


    • laskettelukeskus

      Nilsiä 6500 ihmistä ja Tahko porskuttaa.
      Vuokatti (Sotkamo) 10 725 asukasta ja tuhansia kävijöitä vuosittain.
      Kuusamo (Ruka) 16 779 asukasta ja satoja tuhansia kävijöitä

      Varkauteen tarvitaan jättimäinen laskettelukeskus.

      • Rossinkol

        Korotukseen tarvittavan aineksenhan voisi pumpata Huruslahden pohjasta Vattukukkulan huipulle tuulettumaan, jolloin kalastusmatkailukin saisi uutta pontta; Pirtinvirran kaloja voi syödäkin, otsikoisi pian Warkauden Lehti!


      • Varkkila
        Rossinkol kirjoitti:

        Korotukseen tarvittavan aineksenhan voisi pumpata Huruslahden pohjasta Vattukukkulan huipulle tuulettumaan, jolloin kalastusmatkailukin saisi uutta pontta; Pirtinvirran kaloja voi syödäkin, otsikoisi pian Warkauden Lehti!

        ja mikä parasta, sen jälkeen siellä voi lasketella pimeässäkin, kun se vuori hohtaisi outoa valoa........Saattais näkyä vaikka avaruuteen asti.


      • Rossinkol
        Varkkila kirjoitti:

        ja mikä parasta, sen jälkeen siellä voi lasketella pimeässäkin, kun se vuori hohtaisi outoa valoa........Saattais näkyä vaikka avaruuteen asti.

        On se aika paljon se puoli kilometriä...Siinähän saattaa jäädä täytön alle silloin valtaosa Kuoppakankaasta ja Kalastajankadun pohjoisosa...Vaan sen seurauksenahan saattasi mennä ne Taipaleen tontin joutuisammin kaupaksi.


    • sihtailija

      Otappa ihtees niskasta kunnola kiinni, ravista
      hiukan ja ruppee ihtes herraks eli yksityis-
      yrittäjäksi.

    • Anonyymi

      nahkaremmi

    • Anonyymi

      leipäkone

    • Anonyymi

      savon kuru
      paekur

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe