Vista valtaa kiintolevyn

en ymmärrä

Kun avaan kiintolevyn c-aseman ominaisuudet siellä kerrotaan seuraavaa:
Koko 142Gt
Käytetty 45,4Gt
Vapaana 97Gt
Sitten menen Vistan levynhallintaan ja yritän vapauttaa tilaa c-asemasta uutta osiota varten niin saan seuraavia tietoja:
Koko 142Gt
Vapautettavissa 18,5Gt.
Mihin hittoon vista tarvitsee n.80Gt jota se ei halua vapauttaa?

26

5257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma----

      Tuntuu olevan myös mun koneessa. Kiintolevy 160Gt ja vapaana n. 128Gt vaikkei muuta kuin virustorjuntaohjema (norman) asennettu. Eli vista(premium) vie yli 30Gt tilaa. Ja tuntu että joka kerta tuo levytila vain vähenee useita Gigatavuja..
      aika muistirohmu tuntuu olevan???

      • Vista_fani

        Tuolla lisää tilaa


      • Vai minä?

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))


      • Vai minä
        Vista_fani kirjoitti:

        Tuolla lisää tilaa

        Kiitos vinkistä, mutta lisää pitäis löytää poistettavaksi...


      • Vista-----
        Vista_fani kirjoitti:

        Tuolla lisää tilaa

        Ja mikä versio?? Ootko huomannu saman ilmiön ,että vista syö melkoisesti levytilaa. Vai onko kenties netin käytöllä osuutta asiaan. jo muutaman tunnin netin käyttö hävittää
        kovalevytilaa samantien useita satoja megatavuja, vaikkei sieltä mitään imuroisikaan, ja selaimen vielä tyhjentää,, niin ei auta...
        kummallista??


      • Vai minä
        Vista----- kirjoitti:

        Ja mikä versio?? Ootko huomannu saman ilmiön ,että vista syö melkoisesti levytilaa. Vai onko kenties netin käytöllä osuutta asiaan. jo muutaman tunnin netin käyttö hävittää
        kovalevytilaa samantien useita satoja megatavuja, vaikkei sieltä mitään imuroisikaan, ja selaimen vielä tyhjentää,, niin ei auta...
        kummallista??

        Business 32 bit versio vistasta
        F-secure 7.12
        Ja tuon aiemman viestiin lisäten...
        tähän ongelmakoneeseen olen asentanut lisäksi vain Topfieldin Altairen ja VLC playerin.
        Ihmetyttää kun en näe tuota 32 gigaa missään ?
        Ccleanerit ajettu, f-securen järjestelmä tarkastuksen, palautuspisteet poistettu, järjestelmää laitettu ryhtiin....
        Uskon helppoon käyttäjän aiheuttamaan vikaan edelleen... johonkin olen laittanut rastin tai jotain hölmöä hyväksynyt...
        Muuten kone toimii moitteettomasti ja on vauhdikas


      • ja mallinen kannettava
        Vai minä? kirjoitti:

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))

        Ei kai tee backuppeja piilotettuun hakemistoon?


      • Vista----
        Vai minä kirjoitti:

        Business 32 bit versio vistasta
        F-secure 7.12
        Ja tuon aiemman viestiin lisäten...
        tähän ongelmakoneeseen olen asentanut lisäksi vain Topfieldin Altairen ja VLC playerin.
        Ihmetyttää kun en näe tuota 32 gigaa missään ?
        Ccleanerit ajettu, f-securen järjestelmä tarkastuksen, palautuspisteet poistettu, järjestelmää laitettu ryhtiin....
        Uskon helppoon käyttäjän aiheuttamaan vikaan edelleen... johonkin olen laittanut rastin tai jotain hölmöä hyväksynyt...
        Muuten kone toimii moitteettomasti ja on vauhdikas

        Oli tarkoitus kysyä "Vista fanilta" tuota kysymystä, mutta samapa tuo...


      • olen lukenut, mutta
        ja mallinen kannettava kirjoitti:

        Ei kai tee backuppeja piilotettuun hakemistoon?

        kun ei ole Vistaa, niin ei hirveesti kiinnostanut.
        Se kerää jotain palautuspisteiden tapaista materiaalia - 10 gigaa on pieni määrä.
        Katelkaa ulkomaislta sivuilta.


      • palveluista
        olen lukenut, mutta kirjoitti:

        kun ei ole Vistaa, niin ei hirveesti kiinnostanut.
        Se kerää jotain palautuspisteiden tapaista materiaalia - 10 gigaa on pieni määrä.
        Katelkaa ulkomaislta sivuilta.

        Sammuttakaa sieltä,Microsoft Software Shadow Copy Provider ja Windows backup.Molemmat liittyy varmuuskopiointii


      • palveluista
        palveluista kirjoitti:

        Sammuttakaa sieltä,Microsoft Software Shadow Copy Provider ja Windows backup.Molemmat liittyy varmuuskopiointii

        Indesointi pois.Oma tietokone/hiiren oikea...


      • Vai minä
        Vai minä? kirjoitti:

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))

        Kiitoksia JO tässä vaiheessa:

        Käytössäni Lenovon X61 ja turvapuoli kunnossa… huomenna asennan F-securen 8:n

        Koittelin etsiä noita mainittuja… mutta juuri tämä kokemattomuuteni taitaa olla suurin syy?
        -> Omatietokone-Hallinta-Palvelut: Tuolta ei löydy mainittuja mutta mitä lie ovat ja uskaltaako sammuttaa seuraavia:
        TVT Backup Protection Service
        TVT Backup Service
        tai…
        Tapahtumanjäljitys istunnosta löytyy : Eventlog-MS.windows-Backup

        Etsinkö väärästä paikasta?

        Sinäänsä lokitiedostot löysin ja niissä on vain muutama kymmen Megaa
        Itsekkin veikkaan joitain backuppeja… mutta minne ja mikä niitä tekee???

        Missä luuraa nuo 32 gigaa?
        Miten saan näkyviin mahdolliset piilotiedostot….?

        Entäpä tämä.. mulla on tähän koneeseen kaksi (2) kovalevyä… kerran olen vaihdellut niitä…
        Ei kai se vaikuta asiaan…???

        Aina on mahdollisuus… että alan käymään kaikkea läpi tuosta toisesta samanlaisesta koneesta… josko eroja löytyisi… JÄRETÖN HEINÄKASAN PENKOOMINEN!!!


      • palveluista
        Vai minä kirjoitti:

        Kiitoksia JO tässä vaiheessa:

        Käytössäni Lenovon X61 ja turvapuoli kunnossa… huomenna asennan F-securen 8:n

        Koittelin etsiä noita mainittuja… mutta juuri tämä kokemattomuuteni taitaa olla suurin syy?
        -> Omatietokone-Hallinta-Palvelut: Tuolta ei löydy mainittuja mutta mitä lie ovat ja uskaltaako sammuttaa seuraavia:
        TVT Backup Protection Service
        TVT Backup Service
        tai…
        Tapahtumanjäljitys istunnosta löytyy : Eventlog-MS.windows-Backup

        Etsinkö väärästä paikasta?

        Sinäänsä lokitiedostot löysin ja niissä on vain muutama kymmen Megaa
        Itsekkin veikkaan joitain backuppeja… mutta minne ja mikä niitä tekee???

        Missä luuraa nuo 32 gigaa?
        Miten saan näkyviin mahdolliset piilotiedostot….?

        Entäpä tämä.. mulla on tähän koneeseen kaksi (2) kovalevyä… kerran olen vaihdellut niitä…
        Ei kai se vaikuta asiaan…???

        Aina on mahdollisuus… että alan käymään kaikkea läpi tuosta toisesta samanlaisesta koneesta… josko eroja löytyisi… JÄRETÖN HEINÄKASAN PENKOOMINEN!!!

        Noi TVT on noita pakettikoneen "pakkopalveluita"itse kyllä poistaisin,vaan eipä näytä olevan helppoa http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=186020 Mutta toi kovalevyjuttukin voi olla syypää.Jos vista asennetaan vanhan windowsin päälle niin se tekee siittä kopion windows old kansioon. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/566101 ja kaikki palvelut löytää kun kirjoitat käynnistä/etsi laatikkoon palvelut.Eikä niitä windowsin varmuuskopioita kannata lopullisesti sulkea,ellei sulla oo jotain muuta konstia palauttaa kone nopeasti toimivaksi.Kamalaa on tää säätäminen,mutta vaihtoehtoja löytyy,korjaamo,windows 7,linux.Ei muuta kun onnea ja menestystä. T:ex vista säätäjä


      • poistaminen
        Vai minä? kirjoitti:

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))

        Tuollakin voi saada vähän lisää levytilaa, mutten tiedä miten paljon..
        Vista home ja business versioissa saattaa olla eroja tuon varmuuskopioinnin ja palautuspisteiden
        määrittelyssä...

        http://windowshelp.microsoft.com/Windows/fi-FI/help/36cefd1c-0fbb-738b-2274-4098b15384fb1035.mspx


      • Vai minä
        Vai minä? kirjoitti:

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))

        En ole varma, mutta innoissani tästä kerron:
        Lenovon ThinkVantage ohjelma sisältää oma varmuuskopiointi ohjelman?
        Tänään en ole koneella muuta tehnyt kuin avannut jolloin se kysyi tehdäänkö varmuuskopionti vastasin JEP !, mutta ennen sitä tarkastin vapaana olevan tilan... ja yllätys, yllätys sen jälkeen oli hävinnyt 4 gigaa...
        Nyt löysin ko ohjelman ja jatkan tutkimista...
        Lähestyy- kerron tuloksen huomenna!


      • Vai minä
        Vai minä? kirjoitti:

        Itselläni on vista 32bit
        Kannettavan kovalevyn koko on 70G. vapaana näyttää olevan enään 13 G? Kun kuitenkin tarkastan C: aseman kansioiden koot, niin käytössä pitäisi olla vain 25 G MISSÄ siis on 32 Gigaa ???
        Puolenvuoden ajan olen konetta käyttänyt... lähinnä surffailuun. Mitään ihmeellistä en ole asentanut... ja virustorjunta on ajantasalla, sekä palautuspisteet poistettu, josta muuten vapautui 10 gigaa. Lisäksi minulla on toinen samanlainen kone... jonka resurssinhallinta näyttää järkeviä lukuja, vaikka sisällä on samat ohjelmat.
        Oisko nopeaa apua, sillä tällä tyylillä kovalevy täyttyy... kuukauden kuluttua :))

        Kiitos kaikille kommenteille !
        Ne loi uskoa ja jaksoin etsiä.

        Vista siis ei ollut syyllinen !
        ...terveisiä vista fanille

        Tässä TOP 3 syylliset:

        1.Lenovon ThinkVantagen Rescue and Recovery teki varmuuskopioita lähes kaikesta! jopa siitäkin,että olin käyttänyt ulkoisesta kovalevystä tiedostoja koneella. Ja kun aloin poistaa varmuuskopioita, niin ko ohjelma kaatuili useasti, ennen kuin kykenin poistamaan niitä. Ja sitten vielä poisto kesti YLI 5 tunnin.
        -> Varmuuskopioiden poisto vapautti n 25 gigaa

        2. Windowsin omat palautuspisteet
        -> poistin kaikki muut kuin viimeisen vapautui 10 gigaa.

        3. kaikkee muuta roskaa,jossa apuna käytin mm Ccleaneria ja koneen omia järjestely ja poisto-ohjelmia.
        -> vapautui yht n 1 giga

        Nämä kaikki oli siis piilossa, enkä koskaan ajatellut koneen toimivan näin, sillä edelleen haluan mainita, että minulla on toinen samanlainen kone samoilla ohjelmilla ja se ei toimi näin !!!

        taas muistan hetken, että nämä on
        "IHMISEN TEKEMIÄ LAITTEITA"

        Mitäs kuuluu tämän keskusteluketjun aloittaneelle?


      • tiedostokoot....
        Vai minä kirjoitti:

        Kiitos kaikille kommenteille !
        Ne loi uskoa ja jaksoin etsiä.

        Vista siis ei ollut syyllinen !
        ...terveisiä vista fanille

        Tässä TOP 3 syylliset:

        1.Lenovon ThinkVantagen Rescue and Recovery teki varmuuskopioita lähes kaikesta! jopa siitäkin,että olin käyttänyt ulkoisesta kovalevystä tiedostoja koneella. Ja kun aloin poistaa varmuuskopioita, niin ko ohjelma kaatuili useasti, ennen kuin kykenin poistamaan niitä. Ja sitten vielä poisto kesti YLI 5 tunnin.
        -> Varmuuskopioiden poisto vapautti n 25 gigaa

        2. Windowsin omat palautuspisteet
        -> poistin kaikki muut kuin viimeisen vapautui 10 gigaa.

        3. kaikkee muuta roskaa,jossa apuna käytin mm Ccleaneria ja koneen omia järjestely ja poisto-ohjelmia.
        -> vapautui yht n 1 giga

        Nämä kaikki oli siis piilossa, enkä koskaan ajatellut koneen toimivan näin, sillä edelleen haluan mainita, että minulla on toinen samanlainen kone samoilla ohjelmilla ja se ei toimi näin !!!

        taas muistan hetken, että nämä on
        "IHMISEN TEKEMIÄ LAITTEITA"

        Mitäs kuuluu tämän keskusteluketjun aloittaneelle?

        http://www.snapfiles.com/get/sequoia.html

        Voi auttaa etsimisessä, missä se "jallu"luuraa.


      • En ymmärrä
        Vai minä kirjoitti:

        Kiitos kaikille kommenteille !
        Ne loi uskoa ja jaksoin etsiä.

        Vista siis ei ollut syyllinen !
        ...terveisiä vista fanille

        Tässä TOP 3 syylliset:

        1.Lenovon ThinkVantagen Rescue and Recovery teki varmuuskopioita lähes kaikesta! jopa siitäkin,että olin käyttänyt ulkoisesta kovalevystä tiedostoja koneella. Ja kun aloin poistaa varmuuskopioita, niin ko ohjelma kaatuili useasti, ennen kuin kykenin poistamaan niitä. Ja sitten vielä poisto kesti YLI 5 tunnin.
        -> Varmuuskopioiden poisto vapautti n 25 gigaa

        2. Windowsin omat palautuspisteet
        -> poistin kaikki muut kuin viimeisen vapautui 10 gigaa.

        3. kaikkee muuta roskaa,jossa apuna käytin mm Ccleaneria ja koneen omia järjestely ja poisto-ohjelmia.
        -> vapautui yht n 1 giga

        Nämä kaikki oli siis piilossa, enkä koskaan ajatellut koneen toimivan näin, sillä edelleen haluan mainita, että minulla on toinen samanlainen kone samoilla ohjelmilla ja se ei toimi näin !!!

        taas muistan hetken, että nämä on
        "IHMISEN TEKEMIÄ LAITTEITA"

        Mitäs kuuluu tämän keskusteluketjun aloittaneelle?

        On ollut mielenkiintoista seurata keskustelua. Ei ole kuitenkaan selvinnyt avauksessa esittämäni ongelma. Monia asioita on käsitelty keskusteluissa. En vaan pääse eroon ajatuksesta, että Vistan levyn hallinta toimii virheellisesti. Luulen, että jos vapautan tilaa jollakin muulla ohjelmalla c-asemastani 40Gt ja luon siitä uuden osion koneeni toimii normaalisti.


      • eri ongelma
        En ymmärrä kirjoitti:

        On ollut mielenkiintoista seurata keskustelua. Ei ole kuitenkaan selvinnyt avauksessa esittämäni ongelma. Monia asioita on käsitelty keskusteluissa. En vaan pääse eroon ajatuksesta, että Vistan levyn hallinta toimii virheellisesti. Luulen, että jos vapautan tilaa jollakin muulla ohjelmalla c-asemastani 40Gt ja luon siitä uuden osion koneeni toimii normaalisti.

        Tossa sulle hyvä ohje http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/503987


      • En ymmärrä
        eri ongelma kirjoitti:

        Tossa sulle hyvä ohje http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/503987

        Levyn eheytys ei toimi läppärissäni kuten ohjeessa on kerrottu. Vista eheyttää jonkin aikaa kun laittaa eheyttämään, mutta minkään laista palautetta vistan eheytysohjelma ei anna. Kun katson levyä Defraggler:lla tiedostot ovat jokapuolella levyä. Yritin eheyttää Defraggler ohjelmalla siirtelee tiedostoja useita tunteja levyn alkuun ja jumittuu puoleen väliin. Yritin uudestaan taas jumittui samoin. Kun taas eheytän Vistalla ja katson Defraggler:lla sen jälkeen ei mitään silmäämääräisesti havaittavaa muutosta ole tapahtunut. Toimiikohan toisissa vistakoneissa eheytys eritavalla.


      • alkup. merkin kyselijä
        Vai minä kirjoitti:

        Kiitoksia JO tässä vaiheessa:

        Käytössäni Lenovon X61 ja turvapuoli kunnossa… huomenna asennan F-securen 8:n

        Koittelin etsiä noita mainittuja… mutta juuri tämä kokemattomuuteni taitaa olla suurin syy?
        -> Omatietokone-Hallinta-Palvelut: Tuolta ei löydy mainittuja mutta mitä lie ovat ja uskaltaako sammuttaa seuraavia:
        TVT Backup Protection Service
        TVT Backup Service
        tai…
        Tapahtumanjäljitys istunnosta löytyy : Eventlog-MS.windows-Backup

        Etsinkö väärästä paikasta?

        Sinäänsä lokitiedostot löysin ja niissä on vain muutama kymmen Megaa
        Itsekkin veikkaan joitain backuppeja… mutta minne ja mikä niitä tekee???

        Missä luuraa nuo 32 gigaa?
        Miten saan näkyviin mahdolliset piilotiedostot….?

        Entäpä tämä.. mulla on tähän koneeseen kaksi (2) kovalevyä… kerran olen vaihdellut niitä…
        Ei kai se vaikuta asiaan…???

        Aina on mahdollisuus… että alan käymään kaikkea läpi tuosta toisesta samanlaisesta koneesta… josko eroja löytyisi… JÄRETÖN HEINÄKASAN PENKOOMINEN!!!

        Thinkpad:it tykkäävät tehdä backuppeja täysin piilotettuun hakemistoon. Se ei ole normaali piilotettu hakemisto, vaan ajuritasolta piilotettu itse Windowsilta, eli sitä ei voi normaalisti havaita ollenkaan. Se thinkpad backup-juttu vaan pois päältä ja vapautuu tilaa! Eräällä vuoden käytössä olleella Thinkpadillä oli piilotettuna 60 GB!

        Muistathan kuitenkin tehdä backupit jollain toisella tavalla. Läppäreiden kovalevyt hajoavat usein.


      • tgyhtjryjhtyhy

        Ei 160Gt:n kovalevyssä sitä 160:tä oikeasti ole. Esim. Minunkin 160Gt:n kovalevyn todellinen koko on 149Gt.


      • ihmettelen?
        tgyhtjryjhtyhy kirjoitti:

        Ei 160Gt:n kovalevyssä sitä 160:tä oikeasti ole. Esim. Minunkin 160Gt:n kovalevyn todellinen koko on 149Gt.

        Mihin tuo 11gt sitten katoaa, ja miks yleensä kovalevyjä myydään 160 gigaisina. kun niisä on vaan 149gigaa. Vai tarkoittaako myyjät sitten tavuja kun esim. mun kovalevyssä niitä on jotain 160038 907904..


      • random ukkeli
        En ymmärrä kirjoitti:

        Levyn eheytys ei toimi läppärissäni kuten ohjeessa on kerrottu. Vista eheyttää jonkin aikaa kun laittaa eheyttämään, mutta minkään laista palautetta vistan eheytysohjelma ei anna. Kun katson levyä Defraggler:lla tiedostot ovat jokapuolella levyä. Yritin eheyttää Defraggler ohjelmalla siirtelee tiedostoja useita tunteja levyn alkuun ja jumittuu puoleen väliin. Yritin uudestaan taas jumittui samoin. Kun taas eheytän Vistalla ja katson Defraggler:lla sen jälkeen ei mitään silmäämääräisesti havaittavaa muutosta ole tapahtunut. Toimiikohan toisissa vistakoneissa eheytys eritavalla.

        Sullla on kiintolevy liian täynnä se ei voi siirtää isoja tiedostoja jos niitten siirtämiselle ei ole tilaa.


      • GiG
        Vai minä kirjoitti:

        Kiitos kaikille kommenteille !
        Ne loi uskoa ja jaksoin etsiä.

        Vista siis ei ollut syyllinen !
        ...terveisiä vista fanille

        Tässä TOP 3 syylliset:

        1.Lenovon ThinkVantagen Rescue and Recovery teki varmuuskopioita lähes kaikesta! jopa siitäkin,että olin käyttänyt ulkoisesta kovalevystä tiedostoja koneella. Ja kun aloin poistaa varmuuskopioita, niin ko ohjelma kaatuili useasti, ennen kuin kykenin poistamaan niitä. Ja sitten vielä poisto kesti YLI 5 tunnin.
        -> Varmuuskopioiden poisto vapautti n 25 gigaa

        2. Windowsin omat palautuspisteet
        -> poistin kaikki muut kuin viimeisen vapautui 10 gigaa.

        3. kaikkee muuta roskaa,jossa apuna käytin mm Ccleaneria ja koneen omia järjestely ja poisto-ohjelmia.
        -> vapautui yht n 1 giga

        Nämä kaikki oli siis piilossa, enkä koskaan ajatellut koneen toimivan näin, sillä edelleen haluan mainita, että minulla on toinen samanlainen kone samoilla ohjelmilla ja se ei toimi näin !!!

        taas muistan hetken, että nämä on
        "IHMISEN TEKEMIÄ LAITTEITA"

        Mitäs kuuluu tämän keskusteluketjun aloittaneelle?

        Oliko se joku prosentti kiintolevyn koosta( suuri muistaakseni), pienennä muutaman gigaan, että tekee vaan pari kolme, useimmista ei juuri ole hyötyä.
        Täällä ohjeet: http://neko.1g.fi/ohje/Windows_7-vinkit/vssadmin.html


    • valoja päälle

      vittu herätys, kiintolevyn koko ei ole sama kuin ilmoitetaan, mene vaikka kauppaan ja totea itse, esim 500gbn oikea koko on about 440gb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe