gamgia

matkailu

Hei.
Olen menossa naimisiin Gambiassa, gambialaisen miehen kanssa. Esteettömyystodistus on jo hankittu, mutta nyt vaivaa tämä avioehto. Hänellä ei ole minkäänlaista omaisuutta, minulla taas on ja perintökin tiedossa. Minulla on yksi poika. Avioero tilanteessa en tahdo osittaa omaisuuttani, vaan mikä oli minun tulee olemaan myös minun. Puolisoni muuttaa Suomeen. Kuinka toimia tässä tilanteessa? Olisiko kellään kokemusta asiasta?

12

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee mieleeni.

      Ensiksi opettelet oikeinkirjoituksen ennenkuin alat
      hankkimaan kotieläimiä.

    • tpi

      avioehto. Silloin et menetä omaisuuttasi sitten _kun_ se avioero tulee.

      • only mii

        Onnea!
        olet löytänyt elämäsi rakkauden. Miehen joka kohtelee sinua kunnioittavasti ja huomioiden.

        Hän saapuu suomeen, ei osaa kieltä, kulttuuri on eri kaverit ja ystävät kaukana, ikävä painaa.


        Hänelle kultturishokki on valtava.
        Mitä tämä on? Ei kavereita,ei edes yhteistä kieltä sinun tuttujesi kanssa.

        Mies ei halua jäädä luuseriksi, kohta vaatimuksestaan jäät kotiin miellyttämään häntä jotta hän tuntisi olonsa kotoisemmaksi.
        Kohta luemme iltapäivälehdestä; mustasukkainen mies muumaasta; kadun mitä tein, onneksi löysin uuden ymmärtävän rakkaan...


    • matkalta

      olisi oikea otsikko

    • turhaan

      tee avioehtoa. Muuten pian käy niin että kun kuitenkin eroatte niin veronamksajat joutuvat elättämään tuon sinun maahan tuomasi matkamuiston. Kerran sen rakkaudesta tänne tuot niin eikö sinun pidä häneen luottaa ja antaa kaiken jakautua tasan eron tapahtuessa.

      • Holhooja

        "Älä turhaan tee avioehtoa. Muuten pian käy niin että kun kuitenkin eroatte niin veronamksajat joutuvat elättämään tuon sinun maahan tuomasi matkamuiston. Kerran sen rakkaudesta tänne tuot niin eikö sinun pidä häneen luottaa ja antaa kaiken jakautua tasan eron tapahtuessa."

        Olin ehdottamassa avioehtoa, mutta yo. viestin luettuani tajusin, että se ei olekaan hyvä idea. Joten: älä missään nimessä edes harkitse avioehtoa.

        PISA-tutkimusten mukaan suomalainen koulu on maailman paras. Toisen tutkimuksen mukaan Suomi on sivistysvaltio.
        Väitetään, että "on lottovoitto tulla/syntyä Suomeen".

        Väitteeseen voin kyllä yhtyä. Tutkimuksista en enää tiedä.
        Kai se on niin, että rakkaus on sokea.

        Voi herranjestas, näitä Suomi-Pirkkoja. HAHAHA


    • nix nax
    • ja muutama

      entinen lehmä!! Valkoinen mies Banjulista.

    • vielä!

      RAKASTATKO sulhastasi? Jos aidosti rakastat, niin tuskin haluat jättää häntä puille paljaille, jos vaikkapa kuolisit ensiksi. Minusta avioehto sopii tilanteeseen, jos molemmilla on suunnilleen samanverran omaisuutta ja vielä olette siihen sillä lailla kiintyneet, että ette halua toiselle määräysvaltaa siihen missään olosuhteissa. Jos enemmän omaisuutta omistava haluaa avioehdon, niin minusta kyse on sellaisesta itsekkyydestä, joka ei kuulu avioliittoon.
      Perinnön osalta perinnönjättäjä voi halutessaan testamentissaan määrätä testamentattavan omaisuuden avio-oikeuden ulkopuolelle.

    • olisi parempi

      että sinä muuttaisit Gampiaan, asuisitte kamelinköntsämajassa jotka on helppo rakentaa. Risuista kehikko sitten ei muuta kun muuraamaan. Juoksentelette sisiliskoja kiinni ja vartaaseen niin ei tarvitsisi maksaa kalliita Suomen hintoja. Mitä helvettiä niitä kankia tänne pitää haalata elätettäviksi. Jääkää Suomalaiset horot niihin maihin joissa te käytte näitä kangeja naitattamassa itseänne. Mistä helvetistä näitä akkoja riittää???

      • luulen että

        ei helvetistä vaan ylempää.
        Nimittäin en usko että maalistuneet naiset juuri gambioissa reissaavat van nämä uskovaiset maailmanparantajat. Sitten kokevat paskamajan keskellä herätyksen saadessaan mustaa melaa ja päättävät päästää yhden pahasta......


      • ollakin
        luulen että kirjoitti:

        ei helvetistä vaan ylempää.
        Nimittäin en usko että maalistuneet naiset juuri gambioissa reissaavat van nämä uskovaiset maailmanparantajat. Sitten kokevat paskamajan keskellä herätyksen saadessaan mustaa melaa ja päättävät päästää yhden pahasta......

        oikessa. Samanlainen ganki letkahtaa korkeasaaressa aasin mahan alta kun se alkaa kuselle, mutta ei riitä, että näkee pitää päästä koittamaan. Mitäs siitä vaikka omat siskonsa ja tyttärensä silpovat. Aina on vapaita veneitä isomelaista soutajaa vaille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe