vieläkö olet linjoilla ?
Minulla on huomenna tuomiopäivä. CT-kuvauksen tulokset kerrotaan ja sitten vihdoin tiedän jäljellä olevan ajan ainakin jollain tarkkuudella.
Neljäs tiputus on myös huomenna lääkärikäynnin jälkeen (toivottavasti). Ensiyö voi olla vähän huonounista laatua.
Metastaasi
40
4799
Vastaukset
- Ira¤
toivotaan ettei ct-kuvauksissasi löydy mitään.Pelkäsin minäkin ennen sitä kuvausta.Toivon myös jotta sinulle annetaan neljäs tiputus.Jokainen meistä jännittäisi vastaavassa tilanteessa.Ota unilääke mikäli sinulla on,ettei ajatukset pyöri huomisessa,tarvitset kaikki voimasi huomiseen.Laitan TaivaanIsälle pyynnön puolestasi jotta kaikki menisi hyvin.Samaan ajatukseen yhtyvät varmasti monet muutkin palstalaiset,nyt ei muuta kun nukkumattia etsimään.Hyvät yöt sinulle.Kirjoittele,jos jaksat huomenna kun tulet.Kaikkea hyvää sinulle.
- t. kari
Jeesus Kristuksen työ ei ole meille turhaa, Hän ei turhaan vuodattanut Golgatalla vereänsä vaan Häneen turvaamalla saamme Rauhan ja emme pelkää mitään. Ole rohkeana ja pyydä Häneltä unta, syvää Rauhallista unta ilman mitään pelkoja huomisesta. Huomenna on sinun vapautuksesi päivä ei tuomion päivä. Siunaten t. kari
- etkö lue muiden viestejä
Oletko niin omien satujesi pauloissa, ettet edes lue muiden viestejä.. Taas höpötät vain jotain omista kuvauksistasi, joilla ei ole mitään tekemistä Raspikurkun, eikä hänen tilanteensa kanssa.. Ärsyttää jo tuo sinun typeryytesi.
- Ira¤
etkö lue muiden viestejä kirjoitti:
Oletko niin omien satujesi pauloissa, ettet edes lue muiden viestejä.. Taas höpötät vain jotain omista kuvauksistasi, joilla ei ole mitään tekemistä Raspikurkun, eikä hänen tilanteensa kanssa.. Ärsyttää jo tuo sinun typeryytesi.
kirjoituksiani,kun noin ärsyttää,voi verenpaineesi nousta,Sovitaanko jotta menet aina ohi minun kirjoitukseni niin ei tarvitse ärsyyntyä,vai loukkauksesiko tärkeintä elämässäsi on,näin näyttää olevan.En sinuakaan kovin neroksi usko.
- tajuatko edes
Ira¤ kirjoitti:
kirjoituksiani,kun noin ärsyttää,voi verenpaineesi nousta,Sovitaanko jotta menet aina ohi minun kirjoitukseni niin ei tarvitse ärsyyntyä,vai loukkauksesiko tärkeintä elämässäsi on,näin näyttää olevan.En sinuakaan kovin neroksi usko.
mitä siinä Raspikurkun tutkimuksessa tutkitaan?
Hänen tilanteensa on totaalisesti eri kuin sinun, joten on tosi typerää verrata omiin tutkimuksiisi! - Raspikurkku
etkö lue muiden viestejä kirjoitti:
Ira vain kertoi pelänneensä ennen omaa ct-kuvaustaan. Mikä siinä niin omituista oli. Suuri osahan täällä peilaa toisten tapauksia omaansa jos itsellä on tapauksia joita verrata.
Minä luin Iran viestin ihan ystävällisenä ja asiallisena kommenttina.
- ohikulkija...
Paljon Voimia! Toivon mukaan uutiset ovat hyviä!!!
- sinulla.
on nyt vaikea tilanne elämässäsi, en osaa muuta sanoa. Jännitän puolestasi.
- vilmuska
ajatuksissani, samoin kuin metastaasi. Teidän molempien tarinaa seuranneena toivon parasta mahdollista tulevaisuuden suhteen.
Kirjoittamiseni tänne on jäänyt tosi vähiin, sillä en ehdi ja jaksa kahlata noita "juupas-eipäs"-ketjuja, joissa ei ole juuri muuta kuin kinaa ja moitetta. Surettaa tuo nykyinen meininki ja vertaistuen puuttuminen.
Omista kuulumisista sen verran, että ensimmäinen vuosikontrolli on käyty ja kaikki oli ok. Töissä olen ollut sairasloman jälkeen jo kohta vuoden ja elämä alkaa palautua totutuille urilleen.
Moni teistä on jättänyt lämpimän muiston mieleeni ja toivon teille tervehtymistä tai ainakin mahdollisimman kivutonta elämää. - pikku-höpäkkä!!!!
no niin sinä varmaan olet CT:ssä käynyt ja tiputuksen saanut!!!! Toivottavasti kaikki on PAREMMIN KUIN HYVIN!
Saadaankohan me tänä talvena kunnon jäätä että vois merelle mennä kävelemään!! - Elisama
No miten kävi saitko tipat.
Ei taida Metastaasi enää olla linjoilla, pelkään pahinta.- Raspikurkku
Hiljaisuus on näissä kuvioissa aina paha merkki.
Tipat tuli saatua ja näyttää siltä että kertakerralta kylmänarkuus lisääntyy, nyt nipisteli jo kasvojakin vaikkei pakkasta ollut kuin viitisen astetta. - mökin muija
Raspikurkku kirjoitti:
Hiljaisuus on näissä kuvioissa aina paha merkki.
Tipat tuli saatua ja näyttää siltä että kertakerralta kylmänarkuus lisääntyy, nyt nipisteli jo kasvojakin vaikkei pakkasta ollut kuin viitisen astetta.ne tippareisut sullakin vähenee yksi kerrallaan,se kylmänarkuun tosiaa lisääntyy koko kuurin ajan tai ei ainakaan vähene,no mitä muuta selvisi ct kuvista?
- Raspikurkku
Uudelta syöpälääkäriltä sain kuulla että edellisessä kuvauksessa oli maksassa jo kahdeksan etäpesäkettä ja minä kuvittelin niitä olevan edelleen vain yksi. Silloin sanottiin vain että syöpä on kehittynyt. Onneksi en tajunnut että näin oli asianlaita, olisi varmaan hermostuttanut vielä enemmän. No joka tapauksessa nyt kerrottiin pitkästä aikaa jotain positiivista: etäpesäkkeet ovat pienentyneet ja maksa-arvot normalisoituneet, myös S-CEA on laskenut 11->3 eli hoito tehoaa ! Ei minusta täysin tervettä saada mutta jos/kun tämä suuntaus jatkuu hoitojen edetessä niin lisäaikaa saadaan parhaassa tapauksessa useita vuosia. Lääkäri ei ajoista puhunut mitään, totesi vaan että kyllä minusta työkelpoinen tehdään. No niin varmaan kun vp:tä on viikko ja sitten taas töihin. On se hyvä että en ole pahemmin synkistellyt, ihan hukkaan olisi mennyt hyvä depressio :-)
- mökin muija
ja hyviäkin nää viimeiset tiedot jotta hoito puree sinne minne pitääkin,toivotaa saman jatkuvan ja miksipä ei jatkuisi kun hyvän alun on saanu.Eiköhän oteta seuraavaksi tämä "maaninen"vaihe päälle eikä olla köyhiä eikä kipeitä,kun tuo toinen tuppaa mullakin välillä takkiin tarttuvan:-)))))
- satuitko katsomaan
Mikael Jungerin "sukellus syöpään". Sen näkee ja kuulee vieläkin Yle Areenalta.
Hänellä syöpä oli jo koko luustossa. Katso niin huomaat, että se "sinusta tehdään vielä mies" pitää paikkansa. Luja usko omaan paranemiseen on hyvä lääke. Muita apuja lähettelen tuonnempana. - Lusiina1
Positiivisuus pienetänyt lääkkeiden ohellä pesäkkeet. joko vauveli on papan iloksi syntynyt?
- Nimetön
Lusiina1 kirjoitti:
Positiivisuus pienetänyt lääkkeiden ohellä pesäkkeet. joko vauveli on papan iloksi syntynyt?
Jeesuksen Kristuksen työ ei ole rauennut tyhjiin ! Hän parantaa ja antaa Rauhan ( Rauhallisuuden ). Kiitos syöpähoidoille ja Raspis usko paranemiseen, mutta älä hätäile töihin. Siunausta t. kari
- syöpäläinen..
Nimetön kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen työ ei ole rauennut tyhjiin ! Hän parantaa ja antaa Rauhan ( Rauhallisuuden ). Kiitos syöpähoidoille ja Raspis usko paranemiseen, mutta älä hätäile töihin. Siunausta t. kari
että sinä jaksat kannatella itseäs positiivisyydellä eteen päin
vuosia saat paljonkin jaksat vain käydä hoidoissa ja tarvittaessa uudelleen.
elossa olemme ja eteen päin elämme kuolema on meille kuitenkin kaukainen asia
sitä kun ei ihminen pysty ymmärtämään eikä tarvitsekkaan,
eletään ja nautitaan olemassa olosta ja tiedä mitä olemassa oloa on meille siellä rajan takana.
Käännytetään se viikatemies pois että täällä ei ilekaan vielä vilja kypynyt.
vahvan kipulääkityksen takia kirjoitus vähän tökkii ja tulee itsellenikin outoa tekstiä. - Raspikurkku
Lusiina1 kirjoitti:
uusi tulokas vielä maailmaan ilmestynyt mutta hetkellä millä hyvänsä saattaa tulla. Tosin kuulemma vielä ei ihan tunnu siltä että olisi tulossa vaan eipä sinne ole kukaan pyysyvästi jäänyt :-)
- Raspikurkku
syöpäläinen.. kirjoitti:
että sinä jaksat kannatella itseäs positiivisyydellä eteen päin
vuosia saat paljonkin jaksat vain käydä hoidoissa ja tarvittaessa uudelleen.
elossa olemme ja eteen päin elämme kuolema on meille kuitenkin kaukainen asia
sitä kun ei ihminen pysty ymmärtämään eikä tarvitsekkaan,
eletään ja nautitaan olemassa olosta ja tiedä mitä olemassa oloa on meille siellä rajan takana.
Käännytetään se viikatemies pois että täällä ei ilekaan vielä vilja kypynyt.
vahvan kipulääkityksen takia kirjoitus vähän tökkii ja tulee itsellenikin outoa tekstiä.tämän hoitohomman. Vasen käsi suurelta osin sininen ja kipeä, mihinkään kylmään ei kärsi koskea mutta ne menee noin viikossa ohi, käsi parissa päivässä. Kyllä sellaisen jaksaa kun tietää mikä olisi vaihtoehto. Meikäläinen on sellaista viljaa joka ei koskaan kypsykkään eli täysin kypsymätön tapaus ei onneksi sentään ihan vihannes.
- kun minun syöpäni
Raspikurkku kirjoitti:
uusi tulokas vielä maailmaan ilmestynyt mutta hetkellä millä hyvänsä saattaa tulla. Tosin kuulemma vielä ei ihan tunnu siltä että olisi tulossa vaan eipä sinne ole kukaan pyysyvästi jäänyt :-)
alkoi levitä vähän jokapuolelle
olen alkanut tuntea sen viikatemiehen läheisyyden
melkein näen hänen hahmonsa ja tullee pelottava olla
muistuu mieleen sellainen laulu oletteko kuulleet
tuonne synkimoään aavikon laitaan,saapui kuoleman viikatemiees.hän ratsunsa sitovi aitaan ja pirttihin käy hänen tie,,sinne tuvillekko tuonelan lasten,minun tänne vielä hetki jäädä suo.
Näistä peloistani pääse rukoilmalla eroon. - Raspikurkku
kun minun syöpäni kirjoitti:
alkoi levitä vähän jokapuolelle
olen alkanut tuntea sen viikatemiehen läheisyyden
melkein näen hänen hahmonsa ja tullee pelottava olla
muistuu mieleen sellainen laulu oletteko kuulleet
tuonne synkimoään aavikon laitaan,saapui kuoleman viikatemiees.hän ratsunsa sitovi aitaan ja pirttihin käy hänen tie,,sinne tuvillekko tuonelan lasten,minun tänne vielä hetki jäädä suo.
Näistä peloistani pääse rukoilmalla eroon.Minä en ole missään vaiheessa tuntenut mitään viikatemiehen läheisyyttä. En ole myöskään tuntenut pelkoa, ainoastaan surullisuutta niiden takia jotka jäävät tänne kun minä lähden. Minä en koe kuolemaa pelottavana. En myöskään minkään uuden alkuna. Se on vaan loppu. Ei sen enempää. Minä jo ensimmäisen syövän kanssa harjoittelin mieltämään tällaiset mahdollisuudet joten nyt on ollut helpompi työstää ajatuksiaan kun on aiemmin harjoitellut. Minä kuljen kohti hautaani mutta matka sinne onkin taas vähän pidempi kuin kuvittelin ja saattaa hoitojen edistyessä entisestään pidentyä.
- Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
tämän hoitohomman. Vasen käsi suurelta osin sininen ja kipeä, mihinkään kylmään ei kärsi koskea mutta ne menee noin viikossa ohi, käsi parissa päivässä. Kyllä sellaisen jaksaa kun tietää mikä olisi vaihtoehto. Meikäläinen on sellaista viljaa joka ei koskaan kypsykkään eli täysin kypsymätön tapaus ei onneksi sentään ihan vihannes.
jotta et suotta murehtinut,ja vielä hienompaa kun tuollaisia uutisia sait.Nyt ei muuta kun hoidot käyntiin.
- ohikulkija.......
Raspikurkku kirjoitti:
Minä en ole missään vaiheessa tuntenut mitään viikatemiehen läheisyyttä. En ole myöskään tuntenut pelkoa, ainoastaan surullisuutta niiden takia jotka jäävät tänne kun minä lähden. Minä en koe kuolemaa pelottavana. En myöskään minkään uuden alkuna. Se on vaan loppu. Ei sen enempää. Minä jo ensimmäisen syövän kanssa harjoittelin mieltämään tällaiset mahdollisuudet joten nyt on ollut helpompi työstää ajatuksiaan kun on aiemmin harjoitellut. Minä kuljen kohti hautaani mutta matka sinne onkin taas vähän pidempi kuin kuvittelin ja saattaa hoitojen edistyessä entisestään pidentyä.
ihania uutisia=)
- tyttönen86
Raspikurkku kirjoitti:
tämän hoitohomman. Vasen käsi suurelta osin sininen ja kipeä, mihinkään kylmään ei kärsi koskea mutta ne menee noin viikossa ohi, käsi parissa päivässä. Kyllä sellaisen jaksaa kun tietää mikä olisi vaihtoehto. Meikäläinen on sellaista viljaa joka ei koskaan kypsykkään eli täysin kypsymätön tapaus ei onneksi sentään ihan vihannes.
Moipsis vaan!
Tsemppiä sulle ja voimia tuleviin hoitokertoihin! (= Olen hengessä mukana ja peukut pystyssä!!
Nyt varmaan palstan lukijat ja kirjottajat ihmettelee kuka tää tämmönen tyttönen 86 on.. Ihan uusi "kasvo", joten kerron vähän... Mä oon lueskellu palstan tekstejä jon useemman vuoden ajan.. Oikeestaan äidin kuoleman jälkeen rupesin seurailemaan tätä palstaa, aktiivisemmin. Nyt vasta rohkastun kirjoittamaan tänne.. (=
TSEMPPIÄ KAIKILLE PALSTALAISILLE!
T. Tyttönen 86 - Raspikurkku
tyttönen86 kirjoitti:
Moipsis vaan!
Tsemppiä sulle ja voimia tuleviin hoitokertoihin! (= Olen hengessä mukana ja peukut pystyssä!!
Nyt varmaan palstan lukijat ja kirjottajat ihmettelee kuka tää tämmönen tyttönen 86 on.. Ihan uusi "kasvo", joten kerron vähän... Mä oon lueskellu palstan tekstejä jon useemman vuoden ajan.. Oikeestaan äidin kuoleman jälkeen rupesin seurailemaan tätä palstaa, aktiivisemmin. Nyt vasta rohkastun kirjoittamaan tänne.. (=
TSEMPPIÄ KAIKILLE PALSTALAISILLE!
T. Tyttönen 86Tervetuloa vaan palstalle aktiivina. Uudet kasvot ovat aina tervetulleita ja suorastaan tarpeellisia palstan jatkuvuuden kannalta. Me vanhat kun helposti jämähdämme vanhoihin juttuihimme ja tarvitsemme jonkun aina herättelemään uuteen aikaan.
- Kacadu
On ihanaa kuulla, että hoidot tehoavat ja matka jatkuu!
kun ihmisiä noin katoaa palstalta, ja näyttäisi ettei ehkä enää palaa...
Elämä ei todellakaan ole mitään kivaa, en ymmärrä miksi me täällä yleensä olemme..? - Raspikurkku
Olen viimein saanut galleria-sivulle kuvan itsestäni. Nyt täytyy varoittaa teitä naisia: kosintaviestejä ei oikein kannata lähettää kun minulla on jo yksi enkä ole ajatellut vaihtaa :-)
- Lusiina1
poikaviikari jot tuolloin. Ompeliko äitisi sinulle itse vaatteet :-)?
- Raspikurkku
Lusiina1 kirjoitti:
poikaviikari jot tuolloin. Ompeliko äitisi sinulle itse vaatteet :-)?
ja ompeli monelle muullekin. Köyhässä sahatyömiehen perheessä 50-luvulla piti olla kaikessa tarkkana. Siihen aikaan sahateollisuuden palkat olivat todella pieniä niin että isoissa perheissä nälkä oli ihan normaalia vielä siihen aikaan eikä riisitautikaan kovin harvinaista ollut. Meillä isä ei tupakoinut eikä käyttänyt ollenkaan alkoholia niin että pärjättiin kyllä kun äiti ompeli ja isä teki firaapelina puusepän hommia. Ne olivat kovia aikoja monessa suhteessa mutta muistoissa silti aurinkoisia.
- toip.satunnaisesti vieraileva
Raspikurkku kirjoitti:
ja ompeli monelle muullekin. Köyhässä sahatyömiehen perheessä 50-luvulla piti olla kaikessa tarkkana. Siihen aikaan sahateollisuuden palkat olivat todella pieniä niin että isoissa perheissä nälkä oli ihan normaalia vielä siihen aikaan eikä riisitautikaan kovin harvinaista ollut. Meillä isä ei tupakoinut eikä käyttänyt ollenkaan alkoholia niin että pärjättiin kyllä kun äiti ompeli ja isä teki firaapelina puusepän hommia. Ne olivat kovia aikoja monessa suhteessa mutta muistoissa silti aurinkoisia.
Ymmärrän huolesi,miespuolinen syöpäpotilas "metastaatti". Häneltä ei kuulunut mitään tähän asti. Jos hän kuoli, niin toivon hartaasti, että hän ehti lukea sinun ja minun ja kenties meidän välittävän tervehdyksemme ja toivotuksemme! Lämmin kiitos "metastaasille" siitä kun hän jaksoi olla vuonna 2007 mukana tässä.
Minä toipuneena syövästä kävin sopeutumisvalmennuskurssilla ja tutustuin erääseen naiseen jolla on paha taipumus uusiutuviin munasarjasyövän etäispesäkkeissairauksiin.
Silti hän oli kurssin aikana positiivinen ja rehellinen omien tuntemuksien mukaan. Hän sairastui vuonna 2000 ensimmäisen kerran. Hän oli välillä töissä oman tuntemuksen mukana joustavan työnantajan leivissä.
Että näin on elämä. Ennenvanhaan syöpään sairastuneet eivät saaneet palata työelämään, vaikka olivat mielestään toipuneet fyysisesti ja henkisesti rankkojen hoitojen jälkeen.Ainakin puolen vuoden tai vuoden verran.
Toivottavasti lumi pysyy vielä teidän kotiseudussanne etelässä!
- metastaasi
olen,joskin hyvin matalalla prosessilla.Eli lähinnä kivut pitäneet pois.Keskustelun tasokaaan
ei oikein iske.Nyt tuntuu että kipulääke sillä tasollla kuin sen.Tuo aika on kyllä epämääräinen,sillä muistatko kun sain toukokuussa ajan joka ei oikein toiminut.Joskin huomaan taudin
etenevän,kävelymatka max.150metriä.- Raspikurkku
että olet vielä kuulolla. Minulla näyttää siltä että vähän jatkoaikaa on luvassa. Ikäviä nuo kipuhommat, luulisi niihin löytyvän riittävä lääkitys ?
- toip.satunnaisesti vieraileva
Raspikurkku kirjoitti:
että olet vielä kuulolla. Minulla näyttää siltä että vähän jatkoaikaa on luvassa. Ikäviä nuo kipuhommat, luulisi niihin löytyvän riittävä lääkitys ?
Metastaatti olikin väärä nick-nimi, anteeksi, metastaasi! Toivottavasti saat parempaa kipulääkitystä kun menet seuraavan kerran kontrolliin.
Voimia eteenpäin! - tässä ja nyt
Harmi nuo kivut. Sinua tulee etsittyä tältä palstalta silloin tällöin. Mukana olet jaksanut olla tosi pitkään. :-)
- Metastaasi
Raspikurkku kirjoitti:
on suht tapissa.Laastarit 4000mg suun kautta otettavat.Eli ongelma on,riittävästi kipulääkettä
tulee hallulluja ja muuta sekavutta lisäksi tuo pystyssä pysyminen aiheuttaa kovasti töitä,Lisäksi keuko-syöpä ja lihaksissa oleva kipi on niin kovin erityyppistä.Mutta kaikesta huolimatta hyvää kevään jatkoa kaikille. - Elisama
Ahaa, sinä olet vielä mukana, hieno juttu.
Olen ajatrellut sinua aika usein viime aikoina. - Ira ¤
Elisama kirjoitti:
Ahaa, sinä olet vielä mukana, hieno juttu.
Olen ajatrellut sinua aika usein viime aikoina.usein,jotta mitenkä voit,ja jaksat. toivon jotta saat kaiken mahdolisen avun,ja varsinkin jotta sais olla ilman kipuja.Sinulle kaikkeahyvää,ja siunausta jatkossa eteenkinpäin.Aurinkokin pitkästä aikaa hieman pilkottaa,kun toivoa antaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733