vauva ja koira

---

heips.. mitenkä teidän mielestä on jos on koiria ja vauva, niin jos koirat käy joskus silloin tällöin nuolemassa vähän vauvan naamaa? Jotain haittaa? meillä on kaksi koiraa ja kuukauden ikäinen tyttö.. joskus koirat saattavat tulla vauvaa haistelemaan ja joskus ehkä nuolasta vähän poskesta. onko siitä jtn haittaa? mielestäni siitä ei ole haittaa,mutta mieheni äiti valittaa asiasta ja jos koirat tulee lähellekkään vauvaa niin heti törkkää pois... ei meiän koirat ole mitenkää vihaisia tai mitään, todella ihmisystävällisiä,niin joskus en vaan ymmärrä sen akan touhuja :D

7

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtikäs mitään

Ei siitä mitään haittaa ole. Meillä on myös ollut iso koira lapsen syntymästä asti ja aina silloin tällöin se on pusunkin antanut :)

Koiran suussa on paljon "puhtaampia" bakteereita kuin ihmisen.

Anoppisi ei ilmeisesti ole kovin koiraihmisiä? Eiköhän hänkin ihan hyvää tarkoita "suojellessaan" vauvaa..?

• ei ole haittaa...

ja anoppisi ei tosiaan taida olla koiraihmisiä. Meillekin ne ihmiset, jotka koirista eivät tiedä mitään tai eivät niistä tykkää, ovat ylisuojelevaisia ja huitomassa koiraa kauemmas.

Meijänkin koira haluaa antaa vauvalle pusuja, useinkin. Nuolisi mielellään korvista ja lipaisis naamaa. Annan sen kerran aina silloin tällöin tehdä, en kuitenkaan koko ajan. Pikkupusut on mun mielestä ok, mutta ei sen koiran tarvii koko naamaa ruveta puhtaaksi nuolemaan. =)

Meillä ei ole tullut mitään ongelmia tästä...tyttö on pysynyt terveenäkin koko elämänsä eli 9kk. =)

Itse olen aina muistuttanut koiraa, kun koira on mennyt vauvan luo, että naamasta ei nuolla. En kuitenkaan työntänyt koiraa pois, vaan annoin koiran hoivata vaikka varpaista lipaisemalla (keskinäisen kiintymyssuhteen vahvistamiseksi). Ajattelin vain asiaa pienen kannalta, kun hän ei voi oikein tilanteesta perääntyäkään ja voisi olla ahdistavaa, että iso koira jynssää naaman märäksi. Nyt lapsi on yli vuoden ikäinen. Koira joskus todella harvoin antaa tytölle pusun poskelle (muistaa ilmeisesti vanhat säännöt vieläkin) ja tyttö on aivan haltioissaan.
        Vuoden ikäinen osaa jo halutessaan työntää koiran itsekin pois, jos ei tykkää pusutteluista.
        Neuvolasta sanottiin meille samaa: koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen, että bakteerien pelossa ei tarvitse elää. Toinen juttu on se, pitääkö lapsi itse tästä pusuttelusta.

• Tyttö 5kk

Meille jopa euvolassa sanottiin, että hyvä kun on koira (ja vielä kissakin!!) ja hyvä että vaavi saa "bakteereja" koirasta, vastustuskyky kehittyy ja eipä tuu kipeeksi niin helpolla kun ylisuojellut lapset =)

Tetysti ei nyt saa antaa koko vaavin suuta nuolla ja 24/7 olla lipomassa. Vaikkakin meillä ihan suuhunkin asti tuo hauva päässyt tunkemaan vauvan pärisyttäessä ruokaansa :D

• -a-

Meil neuvolassa sanottiin ettei saa antaa koiran nuolla vauvaa naamasta. Kertoi että oli kuullut, et jonkun miehen jalka oli jouduttu amputoimaan koska koira oli nuollut sitä. (?!)
        En kyl ihan uskonut tohon, oon antanut koiran haistella ja vähän "maistellakin" poikaa, kunhan nyt ei ihan ala nuolemalla nuolla. =)

• alkuperäinen kirjoittaja
        -a- kirjoitti:

Meil neuvolassa sanottiin ettei saa antaa koiran nuolla vauvaa naamasta. Kertoi että oli kuullut, et jonkun miehen jalka oli jouduttu amputoimaan koska koira oli nuollut sitä. (?!)
        En kyl ihan uskonut tohon, oon antanut koiran haistella ja vähän "maistellakin" poikaa, kunhan nyt ei ihan ala nuolemalla nuolla. =)

no onhan anopilla itselläkin koira,mutta jotain vastaan on meiän isompaa koiraa,koska on vähän sellainen hökeltäjä :D

• asti koiran

nuolla vauvan käsiä mutta ei naamaa. Eipä tultu ajatelleeksi,että tulee aika jolloin vauva sitten jatkuvasti työntää ne koiran hyvin nuolemat kädet suuhunsa;)
      Aika pian se koira sai sitten naamaakin nuolla. Tytön mieleuisa huvi on silloin tällöin mennä koiran eteen,napata tutti pois suusta ja ojentaa kasvonsa koiralle nuoltavaksi. Koira iloisena nuolee posken sisäpinnatkin,tyttö kikattaa iloisesti ja työtntää hetken kuluttua tutin takaisin suuhun ja jatkaa omia touhujaan:))
      Meillekin sanottiin neuvolassa että koirasta lapsi saa parasta siedätyshoitoa.
      Tyttö ei ole sairastanut juuri ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      2453
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      110
      1067
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53