.pst tiedostot

outlook

Mistä saan poistettua käyttämättömät .pst tiedostot. Käyttis XP Home, Outlook 2002.

Eli olen joskus, kun .pst tiedosto on tullut suureksi kopioinnut sen levylle(cd). Nyt sitten olen etsinnyt tuolta levyltä vanhoja meilejä, eli olen ottanut tuon .pst tiedoston uudestaan käyttöön.

Nyt onkelma on se, että jos tulee viestejä jossa on liitetiedosto, niin outlook käy aina läpi kaikki .pst tiedosto joita olen jossakin vaiheessa käyttänyt, ennenkuin avaan tämän viestin liitetiedoston.
Eli miten nämä vanhat .pst tiedostopolut saa pois käytöstä?

5

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      "...jos tulee viestejä jossa on liitetiedosto, niin outlook käy aina läpi kaikki .pst tiedosto joita olen jossakin vaiheessa käyttänyt"

      - Ja miten se ilmenee?

      "Eli miten nämä vanhat .pst tiedostopolut saa pois käytöstä?"

      - Suljet tiedostokansio napsauttamalla sen päätasoa hiiren oikealla näppäimellä.

      • outlook

        XP:ssä .pst tiedosto sijaitsee osoiteessa: documents and settings/käyttäjän nimi/local settings/application data/microsoft/outlook/outlook.pst. Eli tämä on se minkä ohjelma tekee itse.

        Nyt jos olet ottanut esim. CD levyltä käyttöön toisen .pst tiedoston(etsinyt jotain vanhaa meiliä). Näin on tehty useita kertoja.

        Nyt kun tulee uusi viesti jossa on mukana liitetiedosto. Ennen kuin avaa kyseisen liitetidoston, käy läpi kaikki nämä joskus käytössä olleet .pst tiedostot ennekuin avaa meilin mukana tulleen liitetiedoston. Ilmoittaen että sellaista .pst tiedostoa ei löydy. Eikä niitä olekaan koneella, mutta niistä on jäännyt jonnekin koneen syövereihin tieto ja winski niitä sieltä koittaa kovasti etsiä.

        Elikä mistä voisin noita "tyhjiä" .pst tiedostojen osoitteita etsiä ja poistaa?


      • juhakorkeapudas
        outlook kirjoitti:

        XP:ssä .pst tiedosto sijaitsee osoiteessa: documents and settings/käyttäjän nimi/local settings/application data/microsoft/outlook/outlook.pst. Eli tämä on se minkä ohjelma tekee itse.

        Nyt jos olet ottanut esim. CD levyltä käyttöön toisen .pst tiedoston(etsinyt jotain vanhaa meiliä). Näin on tehty useita kertoja.

        Nyt kun tulee uusi viesti jossa on mukana liitetiedosto. Ennen kuin avaa kyseisen liitetidoston, käy läpi kaikki nämä joskus käytössä olleet .pst tiedostot ennekuin avaa meilin mukana tulleen liitetiedoston. Ilmoittaen että sellaista .pst tiedostoa ei löydy. Eikä niitä olekaan koneella, mutta niistä on jäännyt jonnekin koneen syövereihin tieto ja winski niitä sieltä koittaa kovasti etsiä.

        Elikä mistä voisin noita "tyhjiä" .pst tiedostojen osoitteita etsiä ja poistaa?

        Mihin olet kopioinut kyseiset tiedostot, poista ne sieltä.


      • outlook
        juhakorkeapudas kirjoitti:

        Mihin olet kopioinut kyseiset tiedostot, poista ne sieltä.

        jippo juuri piileekin.;)

        Eli nämä tiedosto on poistettu koneelta, mutta winski koittaa niitä edelleen etsiä. Eli niistä on jäännyt jonnekin outlook:n rekisteriin tai vastaavaan tieto että sellaisia on käytetty.

        Nyt se koittaa itsepäisesti niitä etsiä ja ilmoittaa että sellaisia tiedostoja ei löydy.

        Työkoneissa olevalla XP(varmaakin joku professional) versiolla tätä onkelmaa ei esiinny, siellä tuo tiedoston poisto myös tyhjentää rekisterit. Mutta ilmeisesti tämä Home versio on sen verran yksinkertaistettu että siihen tuota ominaisuutta ei ole tehty. Mutta olisi mukavaa tietää mistä ne voisi poistaa käsin.


      • outlook
        outlook kirjoitti:

        jippo juuri piileekin.;)

        Eli nämä tiedosto on poistettu koneelta, mutta winski koittaa niitä edelleen etsiä. Eli niistä on jäännyt jonnekin outlook:n rekisteriin tai vastaavaan tieto että sellaisia on käytetty.

        Nyt se koittaa itsepäisesti niitä etsiä ja ilmoittaa että sellaisia tiedostoja ei löydy.

        Työkoneissa olevalla XP(varmaakin joku professional) versiolla tätä onkelmaa ei esiinny, siellä tuo tiedoston poisto myös tyhjentää rekisterit. Mutta ilmeisesti tämä Home versio on sen verran yksinkertaistettu että siihen tuota ominaisuutta ei ole tehty. Mutta olisi mukavaa tietää mistä ne voisi poistaa käsin.

        tämäkin onkelma!

        Tiedosto-->datatiedoston hallinta-->poistetaan käyttämättömät .pst tiedostot.

        Näkyy se sokeekin kana joskus löytävän jyvän..;))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe