Hei,
Minulla on ollut monen muun naisen tavoin erinäisiä oireita ja tulehduksia alapäässä. Etenkin seksin aikana saattaa joskus kirvellä. Sukupuolitaudit ovat poisluettu.
Konenut lääkäri sanoi, että: "taidat olla allerginen sille miehellesi".. tarkoittaen, että ph-tasapainoni järkkyy kun olemme yhdynnässä.
Mitä vinkkejä tähän voisi olla?
Yhdynnän jälkeen heti pissalla käyminen on jo tuttu. Samoin hapanmaitotuotteet, joita käytän säännöllisen epäsäännöllisesti.
Olen myös koittanut näitä Lactal-nimisiä suppoja, mutta mielestäni tämä on aika kallis vaihtoehto itsehoitoon.
Onko kellään mitään muita konsteja tiedossa?
Olisin kiitollinen, jos antaisitte vinkkejä.
/kiitos jo etukäteen.
emättimen ph-tasapaino
7
4759
Vastaukset
- ruiskutin
pitää peehoot tasapainossa eli neutralisoi tilanteen. Joten yhdynnät aamusta alkaen ovat hyvää lääkettä. Eikä pissalle.
- oletko tosissasi?
Kuulostaa jotenkin aika hassulta! =)
- Minäkin allerginen miehelle...
Emättimen ph on hapan, ja sperman emäksinen. Eli kun mies laukee sisääsi niin sinun emättimen ph järkkyy ja seurauksena on aika varmasti tulehdus. Onko miehesi käynyt testissä, että kantaako hän bakteereja, joiden takia saat tulehduksen? Nimittäin se asia täytyy saada kuntoo, sillä jos hoidat itsesi niin mies saman tien tartuttaa sinut uudestaan. Ja sitten käy pissalla ennen yhdyntää, ei tule niin helposti virtsatietulehdusta.
Itselläni ja miehelläni on aivan sama vaiva. Lääkäri vain sanoi että miehen pitäisi olla todella huolellinen alapään pesusta, sillä jos esinahan alle jää bakteereja niin ne takuu varmasti aiheuttavat naiselle tulehduksen...
- mullakin?
miten teillä oireilee kyseinen vaiva?
- tätä
Mulla on nyt jonku viikon ajan alapää haissut niin ettei se nenään haise mutta alushousuista haistaa. Mun mielestä sen ph-tasapainon heittelyn huomaa juuri hajusta. Mitään tulehdusta mulla ei ole joten kävin tänään ostamassa lactalia ja ph:ta tasapainottavaa intiimisaippuaa. Jo tuo kerta pesu intiimisaippualla on poistanut sitä hajua paljon joten en välttämättä aloita lactal kuuria vielä. Kannattaa kokeilla auttaisiko intiimisaippuan päivittäinen käyttö pitämään sen ph:n kurissa. Apteekista saa ja myös dermosililla on kuulemma tosi hyvää se saippua.
- vinkkejä_kaipaava
tätä kirjoitti:
Mulla on nyt jonku viikon ajan alapää haissut niin ettei se nenään haise mutta alushousuista haistaa. Mun mielestä sen ph-tasapainon heittelyn huomaa juuri hajusta. Mitään tulehdusta mulla ei ole joten kävin tänään ostamassa lactalia ja ph:ta tasapainottavaa intiimisaippuaa. Jo tuo kerta pesu intiimisaippualla on poistanut sitä hajua paljon joten en välttämättä aloita lactal kuuria vielä. Kannattaa kokeilla auttaisiko intiimisaippuan päivittäinen käyttö pitämään sen ph:n kurissa. Apteekista saa ja myös dermosililla on kuulemma tosi hyvää se saippua.
Minulla on hajun, kirvelyn ja "epämukavan" tunteen lisäksi ollut yksi seikka josta tiedän, ettei asiat ole kunnossa. Nimittäin mausta. Erittäin outo ihmeellinen pistävä maku.
älkää kysykö mistä tiedän... - jo kerrasta
tätä kirjoitti:
Näin just. hajusta tunnistaa, ja sitä hajua ei pääse karkuun!! tulee vuorokauden kuluessa siitä että ei ole heti yhdynnän jälkeen käynyt peseytymässä. Mut jo kerta-annos lactalia auttaa poistamaan hajun joten mulla on niitä aina varalla kaapissa. En oo koskaan kuuria loppuun asti käyttänyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681