emättimen ph-tasapaino

Vinnkejä_kaipaava

Hei,

Minulla on ollut monen muun naisen tavoin erinäisiä oireita ja tulehduksia alapäässä. Etenkin seksin aikana saattaa joskus kirvellä. Sukupuolitaudit ovat poisluettu.
Konenut lääkäri sanoi, että: "taidat olla allerginen sille miehellesi".. tarkoittaen, että ph-tasapainoni järkkyy kun olemme yhdynnässä.

Mitä vinkkejä tähän voisi olla?
Yhdynnän jälkeen heti pissalla käyminen on jo tuttu. Samoin hapanmaitotuotteet, joita käytän säännöllisen epäsäännöllisesti.
Olen myös koittanut näitä Lactal-nimisiä suppoja, mutta mielestäni tämä on aika kallis vaihtoehto itsehoitoon.

Onko kellään mitään muita konsteja tiedossa?

Olisin kiitollinen, jos antaisitte vinkkejä.

/kiitos jo etukäteen.

7

4794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruiskutin

pitää peehoot tasapainossa eli neutralisoi tilanteen. Joten yhdynnät aamusta alkaen ovat hyvää lääkettä. Eikä pissalle.

• oletko tosissasi?

Kuulostaa jotenkin aika hassulta! =)

• Minäkin allerginen miehelle...

Emättimen ph on hapan, ja sperman emäksinen. Eli kun mies laukee sisääsi niin sinun emättimen ph järkkyy ja seurauksena on aika varmasti tulehdus. Onko miehesi käynyt testissä, että kantaako hän bakteereja, joiden takia saat tulehduksen? Nimittäin se asia täytyy saada kuntoo, sillä jos hoidat itsesi niin mies saman tien tartuttaa sinut uudestaan. Ja sitten käy pissalla ennen yhdyntää, ei tule niin helposti virtsatietulehdusta.

Itselläni ja miehelläni on aivan sama vaiva. Lääkäri vain sanoi että miehen pitäisi olla todella huolellinen alapään pesusta, sillä jos esinahan alle jää bakteereja niin ne takuu varmasti aiheuttavat naiselle tulehduksen...

• mullakin?

miten teillä oireilee kyseinen vaiva?

• tätä

Mulla on nyt jonku viikon ajan alapää haissut niin ettei se nenään haise mutta alushousuista haistaa. Mun mielestä sen ph-tasapainon heittelyn huomaa juuri hajusta. Mitään tulehdusta mulla ei ole joten kävin tänään ostamassa lactalia ja ph:ta tasapainottavaa intiimisaippuaa. Jo tuo kerta pesu intiimisaippualla on poistanut sitä hajua paljon joten en välttämättä aloita lactal kuuria vielä. Kannattaa kokeilla auttaisiko intiimisaippuan päivittäinen käyttö pitämään sen ph:n kurissa. Apteekista saa ja myös dermosililla on kuulemma tosi hyvää se saippua.

• vinkkejä_kaipaava
        tätä kirjoitti:

Mulla on nyt jonku viikon ajan alapää haissut niin ettei se nenään haise mutta alushousuista haistaa. Mun mielestä sen ph-tasapainon heittelyn huomaa juuri hajusta. Mitään tulehdusta mulla ei ole joten kävin tänään ostamassa lactalia ja ph:ta tasapainottavaa intiimisaippuaa. Jo tuo kerta pesu intiimisaippualla on poistanut sitä hajua paljon joten en välttämättä aloita lactal kuuria vielä. Kannattaa kokeilla auttaisiko intiimisaippuan päivittäinen käyttö pitämään sen ph:n kurissa. Apteekista saa ja myös dermosililla on kuulemma tosi hyvää se saippua.

Minulla on hajun, kirvelyn ja "epämukavan" tunteen lisäksi ollut yksi seikka josta tiedän, ettei asiat ole kunnossa. Nimittäin mausta. Erittäin outo ihmeellinen pistävä maku.

älkää kysykö mistä tiedän...

• jo kerrasta
        tätä kirjoitti:

Näin just. hajusta tunnistaa, ja sitä hajua ei pääse karkuun!! tulee vuorokauden kuluessa siitä että ei ole heti yhdynnän jälkeen käynyt peseytymässä. Mut jo kerta-annos lactalia auttaa poistamaan hajun joten mulla on niitä aina varalla kaapissa. En oo koskaan kuuria loppuun asti käyttänyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe