Filippiinit toukokuu?

litsi

Onko kokemusta toukokuun ilmoista? Kohteiksi olen miettinyt ainakin Palawania, Boracayta ym. Olen ymmärtänyt että silloin alkaisi sade/taifuunikausi, mutta onko oikeasti käytännössä jo toukokuussa siitä haittaa rantalomaa hakeville? Thaimaassa kun tuo sadekausi ei ole koskaan haitannut menoa..
Toinen vaihtoehto on tietysti mennä sadekautta suojaan muualle, vaikka Malesiaan.

1

970

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balicsag

Toukokuu on siina sade- ja taifuunikauden kynnyksella, mutta viime vuosina on tuntunut, etta alkaa myohemmin ja myohemmin. Toisaalta jatkuu sitten syksylla hieman pidempaan.

Sadekautta et paase karkuun Malesiaan, silla se on siella ihan samaan aikaan. Sen sijaan Taifuunit eksyy Malesiaan hieman harvemmin.

Sadekauden alussa ei kelit yleensa haittaa lomailua. Jos sataa, niin sataa jonkun aikaa ja sitten taas paistaa. Taifuunit on sitten asia erikseen ja etenkin lyhyella lomalla saattaa tehda kiusaa, koska jos taifuuni on lahella ja viranomaiset nostavat taifuunitason kolmoseen, kaikki liikenne niin merella kuin ilmassa pysahtyy ja sitten odotellaan kelin rauhoittumista. Eli kannattaa kuunnella saatiedotuksia ja kysella hotellista josko taifuuneja on odtettavissa ja yrittaa livahtaa takaisin Manilaan hieman etuajassa.

Borcay ja Palawan ovat molemmat Taifuunivyohykkeen pohjoisosassa, eli yleensa taifuunit pyyhkaisee etelapuolelta ohi ja aiheuttaa vain voimakasta tuulta ja sateita. Tosin viime vuonna kesakuussa Taifuuni iski suoraan Boracaylle ja pisti suuriman osan veneista ja katoista remonttiin.

Boracay on hyva mesta rantalomailuun, samaan tyyliin kuin Thaimaassakin, mutta hieman vahemman turisteja ja hintataso on ehka aavistuksen korkeampi, johtuen Amerikkalaisista. Palawanilla on myos paljon makeita rantoja, mutta resortit on paaosin erillaan toisistaan ja monesti paketit on tyyliin all inclusive. Itse olen vuokrannut veneen paivaksi, ostanut syotavaa ja juotavaa matkaan torilta ja parayttanyt autiolle saarelle piknikille, mukavaa hommaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1406
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1273
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      102
      1023
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      586
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      522
    10. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    Aihe