Onko kokemusta toukokuun ilmoista? Kohteiksi olen miettinyt ainakin Palawania, Boracayta ym. Olen ymmärtänyt että silloin alkaisi sade/taifuunikausi, mutta onko oikeasti käytännössä jo toukokuussa siitä haittaa rantalomaa hakeville? Thaimaassa kun tuo sadekausi ei ole koskaan haitannut menoa..
Toinen vaihtoehto on tietysti mennä sadekautta suojaan muualle, vaikka Malesiaan.
Filippiinit toukokuu?
1
858
Vastaukset
- Balicsag
Toukokuu on siina sade- ja taifuunikauden kynnyksella, mutta viime vuosina on tuntunut, etta alkaa myohemmin ja myohemmin. Toisaalta jatkuu sitten syksylla hieman pidempaan.
Sadekautta et paase karkuun Malesiaan, silla se on siella ihan samaan aikaan. Sen sijaan Taifuunit eksyy Malesiaan hieman harvemmin.
Sadekauden alussa ei kelit yleensa haittaa lomailua. Jos sataa, niin sataa jonkun aikaa ja sitten taas paistaa. Taifuunit on sitten asia erikseen ja etenkin lyhyella lomalla saattaa tehda kiusaa, koska jos taifuuni on lahella ja viranomaiset nostavat taifuunitason kolmoseen, kaikki liikenne niin merella kuin ilmassa pysahtyy ja sitten odotellaan kelin rauhoittumista. Eli kannattaa kuunnella saatiedotuksia ja kysella hotellista josko taifuuneja on odtettavissa ja yrittaa livahtaa takaisin Manilaan hieman etuajassa.
Borcay ja Palawan ovat molemmat Taifuunivyohykkeen pohjoisosassa, eli yleensa taifuunit pyyhkaisee etelapuolelta ohi ja aiheuttaa vain voimakasta tuulta ja sateita. Tosin viime vuonna kesakuussa Taifuuni iski suoraan Boracaylle ja pisti suuriman osan veneista ja katoista remonttiin.
Boracay on hyva mesta rantalomailuun, samaan tyyliin kuin Thaimaassakin, mutta hieman vahemman turisteja ja hintataso on ehka aavistuksen korkeampi, johtuen Amerikkalaisista. Palawanilla on myos paljon makeita rantoja, mutta resortit on paaosin erillaan toisistaan ja monesti paketit on tyyliin all inclusive. Itse olen vuokrannut veneen paivaksi, ostanut syotavaa ja juotavaa matkaan torilta ja parayttanyt autiolle saarelle piknikille, mukavaa hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1767328
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803149- 572285
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671455Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681402- 571333
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201286Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171051Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010