Vesisumutin

Käytättekö?

Törmäsin asiaan taas kun eräs pennunostaja kertoi käyttävänsä sumutinpulloa rangaistakseen kissaa pahoista teoista. Onko tämä monellakin käytössä?

Itse en voi ajatella opettaa kissojani pelkäämään vettä, vaan koko joukkio joka minulla on tottelee kyllä äänensävyä joka täytyy joskus nostaa kovallekin ennenkuin uskovat, joskus lyödä käsiä yhteen jotta kissojen kuulo reagoi. Mutta vettä en niiden päälle paiskoisi, katson ennemmin kuinka ne leikkivät vesihanan alla tai liukastelevat innoissaan kylppärissä.

Kerran yhden kissan kohdalla käytin mökillä vesipyssyä, ammuin tällä kissan viereen jotta saisin sen pois mökin alta ja takaisin sisälle kun se karkasi ulos ja oli kauan kökkimässä mökin alla. Vieressä menee tie jossa tämän kissan emo jäi auton alle, enkä tahdo omalleni samaa kohtaloa. Tästä vesipyssystä jäi kissalle trauma vaikkei vesi edes kissaan osunut, nyt kissa menee aitauksessaan ulkona piiloon kun veljenpoikani leikkii vesileikkejään ja ampuu vesipyssyllään.

En siis voisi kuvitella kissaa joka juoksisi kotona minua karkuun jos minulla on sumutinpullo kädessäni vaikkapa siivouksessa.

Millaisia rangaistuskeinoja teillä kissanomistajat on lemmikeillenne? Ja miten paljon annatte lemmikkien tekemiselle anteeksi?

Täällä saa kissat aika vapaasti tehdä, kaikki esim kasvit joita ei saa syödä on poistettu ja kaikki suojattu minne ne eivät saa mennä. Ovat oppineet että sohvaa ei saa repiä, mutta muutama nojatuoli on vapaasti leikkialuetta. Pöydillä saa seikkailla ja loikoilla, toisin kun jotkut ihmiset eivät voi sietää että kissa on pöydällä.

Kertokaas siis ihmiset mitä teillä on sallittua ja mikä ei ja miten rankaisette lemmikkiänne.

4

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennään

aika lailla samoilla periaatteilla kuin teilläkin, äänensävy se on mitä kissat tottelee, poikkeuksena meidän kuuro kolli, sen luo pitää mennä ja heristää sormea, se on sille kielto merkki.

• ei vettä

Varma tapa saada eläin 'hulluksi' on alkaa ruiskia sitä vedellä.

• suihkepullolla

Meillä kokeiltu suihkepulloa, aivan pieni sumutus. Ei vain kissat pelkää innostuvat leikkimään. Kylppärissäkin leikkivät vedellä samoin tiskipöydällä. Kielto on tehonnut parhaiten.

• kisupojat

Meilä käytettii kyllä sumutuspulloa kun kissat oli pieniä emmekä tahtoneet niiden kulkevan ruokapöydällä. Oppivat molemmat ettei sinne mennä, nyt tehoaa kielto jos on joskus jätetty pöydälle jotain oikein houkuttelevaa.

Eikä niillä ole mitään kammoa siivouksessa käyttämääni tolupulloa kohtaan :) Eikä edes sitä pulloa jossa on niiden vesi!
      Toinen tykkää vedestä, lotraa vesihana alla, tulee saunaan ja suihkun viereen seuraneidiksi :)
      Toinen ei pelkää vettä, mutta ei ihan tykkääkkään.

Että kaipa tämäkin on sitten yksillöllistä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe