onko niitä onnistumisia ja monesko kerta toi onnen..
usko jo menny ennen kuin edes aloittanut ivf hoidot ja ikä jo kohta 39 vee..
yli 38-vee onnistumisia
13
1410
Vastaukset
- 39 v
Eka IVF toi raskauden mutta se meni kesken ihan alussa. Olen nyt menossa pakastetun alkion siirtoon. Ikää 39 vuotta ja selittämätön lapsettomuus meillä.
- ja saatiin lapsi
kun olin 36 v.
konstina gonal, pregnyl ja ajotetut yhdynnät sekä lugesteron loppukierrostas.
oli semmoset 4 munarakkulaa kun lähdettiin yrittään. yksi lapsi tuli, tyttö saatiin. nyt taas yrittämään ja ikää 37 v nyt. peukut pystyyn! - ..ja onnistui:)
Mulla toinen IVF-hoito tuotti tuloksen, välissä oli tulokseton PAS. Nyt menossa rv24 ja kaikki mennyt ainakin tähän saakka hyvin. Alkuajan väsymys kaikonnut, ainoastaan jaloissa turvotusta.
Onnea hoitohisi!- taatusti olet iloinen ja on...
missä kävit hoidossa,itse hesan fertinovassa aloitellaan ivf ja pelko tietty et olen liian vanha !!!
oliko muniksesi hyvän laatuisia ja mikä on lapsettomuuden syysi jos saan kysyä.. - Onnellinen:)
taatusti olet iloinen ja on... kirjoitti:
missä kävit hoidossa,itse hesan fertinovassa aloitellaan ivf ja pelko tietty et olen liian vanha !!!
oliko muniksesi hyvän laatuisia ja mikä on lapsettomuuden syysi jos saan kysyä..Mä olin hoidossa Tampereella Väestöliitossa, ja ainakaan siellä ei mitenkään kommentoitu ikääni, että liian vanha. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja ammattitaitoista.
Mulla munasarjat toimii vielä moitteettomasti, muniksia kertyi molemmilla hoitokerroilla liki 20. Miehen sperma ensiluokkaista. Meillä lapsettomuuden syy ilmeisesti minun ovuloimattomuus, ja ainakin PAS-hoidossa kohdun limakalvon huono paksuuntuminen.
Mutta nyt siis onnistui, ja olen äärimmäisen kiitollinen. Nyt uskaltaa jo vähän huoahtaa ja uskoa että se vauva todella siellä mahassa kasvaa ja vahvistuu, kun maha alkaa pyöristymään ja potkutkin tuntuneet jo kuukauden verran. Harmittaa, miksi ei aloitettu näitä hoitoja jo paljon aikasemmin. Eli älkää ihmeessä lykätkö hoitoihin lähtöä, jos vauvahaaveita vain suinkin on. - 38 veeee
Onnellinen:) kirjoitti:
Mä olin hoidossa Tampereella Väestöliitossa, ja ainakaan siellä ei mitenkään kommentoitu ikääni, että liian vanha. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja ammattitaitoista.
Mulla munasarjat toimii vielä moitteettomasti, muniksia kertyi molemmilla hoitokerroilla liki 20. Miehen sperma ensiluokkaista. Meillä lapsettomuuden syy ilmeisesti minun ovuloimattomuus, ja ainakin PAS-hoidossa kohdun limakalvon huono paksuuntuminen.
Mutta nyt siis onnistui, ja olen äärimmäisen kiitollinen. Nyt uskaltaa jo vähän huoahtaa ja uskoa että se vauva todella siellä mahassa kasvaa ja vahvistuu, kun maha alkaa pyöristymään ja potkutkin tuntuneet jo kuukauden verran. Harmittaa, miksi ei aloitettu näitä hoitoja jo paljon aikasemmin. Eli älkää ihmeessä lykätkö hoitoihin lähtöä, jos vauvahaaveita vain suinkin on.siirrettiinkö sinulle yksi vai kaksi alkiota kerralla???
joo täytyy se yrittää kun kovin on halua meilläkin ja kun 5 vuotta luomuiltu ja ei koskaan plussaa..
minunkin veriarvot hyvät samoin miehen simpat priimaa ja tosiaan clomeilla ainaskin tuli liikaa folleja ja yhdyntäkielto et ainaskin vaste hyvä muttei tärppiä kuitenkaan samoin inssissä 5 follia ja nega..
minulla vaan ylipainoakin jota yritän kovasti pudottaa samalla mutta muuten hormoonitoimintani,kuukautiset säännölliset ja hyvä luomu oviskin,en tiä onko paino ja ikä sitten paha??
mutta senhän sitten näkee kun hoidot alkaapi mutta onnea kovasti sinulle ja teille,viäkö lisää meinaatte tehdä jäikö pakkaseen mitään?? - 40 veee
38 veeee kirjoitti:
siirrettiinkö sinulle yksi vai kaksi alkiota kerralla???
joo täytyy se yrittää kun kovin on halua meilläkin ja kun 5 vuotta luomuiltu ja ei koskaan plussaa..
minunkin veriarvot hyvät samoin miehen simpat priimaa ja tosiaan clomeilla ainaskin tuli liikaa folleja ja yhdyntäkielto et ainaskin vaste hyvä muttei tärppiä kuitenkaan samoin inssissä 5 follia ja nega..
minulla vaan ylipainoakin jota yritän kovasti pudottaa samalla mutta muuten hormoonitoimintani,kuukautiset säännölliset ja hyvä luomu oviskin,en tiä onko paino ja ikä sitten paha??
mutta senhän sitten näkee kun hoidot alkaapi mutta onnea kovasti sinulle ja teille,viäkö lisää meinaatte tehdä jäikö pakkaseen mitään??Mulle siirrettiin kaksi alkiota, ja vain yksi siis kiinnittyi ja kasvaa nyt vauhdilla! Toisaalta olen tyytyväinen, että tulee vain yksi vauveli; kahden kanssa olisi ollut ehkä hankalampaa kaikki.
Painon pudotus monesti kuulemma auttaa, jo ihan muutaman kilon pudotus saattaa riittää, joten tsemppiä siihenkin, että onnistuisit tiputtamaan kilon tai kaksi. Jo se yhdistettynä hoitoihin saattaa auttaa raskautumisessa.
Tällä hetkellä ajattelen, että miksi emme aloittaneet tosiaan tätä lastenhankintaa jo vuosia sitten...niin kovasti 'tykkään' olla raskaana! Mutta nyt taitaa tulla ikävuodet esteeksi suuremmalle perheelle. Meillä tosin jäi pakkaseen vielä 7 alkiota, mutta aika näyttää, tuleeko niitä käytettyä. Varsinkin kun mulla ei tuo kohdun limakalvo kasvanut vaikka mitä lääkkeitä koitettiin PAS-hoidossa. - 38 vee
40 veee kirjoitti:
Mulle siirrettiin kaksi alkiota, ja vain yksi siis kiinnittyi ja kasvaa nyt vauhdilla! Toisaalta olen tyytyväinen, että tulee vain yksi vauveli; kahden kanssa olisi ollut ehkä hankalampaa kaikki.
Painon pudotus monesti kuulemma auttaa, jo ihan muutaman kilon pudotus saattaa riittää, joten tsemppiä siihenkin, että onnistuisit tiputtamaan kilon tai kaksi. Jo se yhdistettynä hoitoihin saattaa auttaa raskautumisessa.
Tällä hetkellä ajattelen, että miksi emme aloittaneet tosiaan tätä lastenhankintaa jo vuosia sitten...niin kovasti 'tykkään' olla raskaana! Mutta nyt taitaa tulla ikävuodet esteeksi suuremmalle perheelle. Meillä tosin jäi pakkaseen vielä 7 alkiota, mutta aika näyttää, tuleeko niitä käytettyä. Varsinkin kun mulla ei tuo kohdun limakalvo kasvanut vaikka mitä lääkkeitä koitettiin PAS-hoidossa.joo on se kumma miten niin kamalasti pelkää jo etukäteen ei niinkään toimenpiteitä mutta tulosta,jos tulee hirveä tuomio,ei yhtään muniksia,liian huonoja,vanhija,ukon simpat ei hedelmöitä niitä,ja ne ei kiinnity kaikkia kamalia ajatuksia päässä vaikka ei olla edes alkuun päästy..mutta todella antoi hieman uskoa kun sinua luen ja onnistumistasi..kaun yrititte luomuilla?? ja kokeiltiinko sinulla innssejä /clomeja??
itsellä jäi kyllä kanssa liian myöhään,mutta elämässä oli "kaikkea" ei joutanut asiaa miettimään ennen kun nyt tuli ajankohtaiseksi.
kerkiäthän ainaskin yhden pakastetun viä noutamaan jos haluat,ystäväni tosiaan luomuna sai 43 vuotiaana ns.iltatähden pienen tytön ja kaikki hyvin..
haluaisin kanssa kaksi alkiota siirrettäväksi jos edes jompikumpi tarttuisi kotiin asti,kaksoset kyllä hirvittäs mutta en usko että niin käy kuhan edes yhden!!!
joko tiedätte kumpaa sukupuolta odotat?? - 40 veee
38 vee kirjoitti:
joo on se kumma miten niin kamalasti pelkää jo etukäteen ei niinkään toimenpiteitä mutta tulosta,jos tulee hirveä tuomio,ei yhtään muniksia,liian huonoja,vanhija,ukon simpat ei hedelmöitä niitä,ja ne ei kiinnity kaikkia kamalia ajatuksia päässä vaikka ei olla edes alkuun päästy..mutta todella antoi hieman uskoa kun sinua luen ja onnistumistasi..kaun yrititte luomuilla?? ja kokeiltiinko sinulla innssejä /clomeja??
itsellä jäi kyllä kanssa liian myöhään,mutta elämässä oli "kaikkea" ei joutanut asiaa miettimään ennen kun nyt tuli ajankohtaiseksi.
kerkiäthän ainaskin yhden pakastetun viä noutamaan jos haluat,ystäväni tosiaan luomuna sai 43 vuotiaana ns.iltatähden pienen tytön ja kaikki hyvin..
haluaisin kanssa kaksi alkiota siirrettäväksi jos edes jompikumpi tarttuisi kotiin asti,kaksoset kyllä hirvittäs mutta en usko että niin käy kuhan edes yhden!!!
joko tiedätte kumpaa sukupuolta odotat??Kyllä mun piti kokeilla inssiäkin, mutta en saanut tikutettua ovista, joten se meni ohitse. Ja muutama clomikiertokin oli, muttei niissä ollut mitään seurantaa. Ilmeisesti niidenkin hoitojen epäonnistumiseen oli ovuloimattomuuteni syynä. Meillä oli yritystä luomuna ensin noin vajaan kahden vuoden verran. Ja kun ikää on jo tämän verran, jouduimme kaikki hoidot käymään ykstyisellä, ja sehän maksaa maltaita. Mutta tässä vaiheessa tietysti kun olemme onnistuneet ei hinnalla enää ole väliä, maksoi mitä maksoi. Ja yksityisen klinikan etuunhan kuuluu ehdottomasti se, että siellä ei tarvitse jonottaa, vaan hoidot etenevät oman kiertosi mukaan. Aina sain ajan kun halusin, jopa kellonajan suhteen.
Meillä kanssa oli olevinaan elämässä sitä kaikkea muuta, matkustelua jne. että nämä lapsiasiat jäivät vallan sivuun ja ajatukseen sitten joskus. Toisaalta en olisi ollut edes kypsä äidiksi 20 vuotiaana, tuskin vielä 30 vuotiaanakaan. Nyt tuntuu hyvältä, vaikkakin välillä toivoisi, että olisi kuitenkin paljon nuorempi, jotta saisi nähdä oman lapsen kasvamista ja elämää pitempään.
Kysyin kyllä rakenneultrassa lapsen sukupuolta, mutta kaveri oli asettanut itsensä niin ettei lääkäri pystynyt sanomaan mitään kumpaankaan suuntaan. Eli täysi ylläri sieltä tulossa...toisaalta en halua edes tietää kumpi on, vaikkakin olisi helpompaa ehkä ostaa varusteita kun olisi tietoa mitä väriä ostaa;) No, toukokuussa se sitten selvinnee viimeistään.
Eli sinullekin; ei muuta kuin positiivisella mielellä hoitoihin ja mahdollisimman äkkiä, kun aika on niin hupenevaa!
- lpj
Takana 3 ivf/icsi hoitoa. Kahdessa ekassa(ivf) vain tuoresiirrot. Kolmannen hoidon vihon viimeinen "huurunenä", joka oli jo aikaisemmin kertaalleen sulatettu, olikin se "taistelija" joka kiinnittyi.
Nyt mennään viikkoja 21 1.
Usko minullakin oli jo loppu ennen tuota viimeistä siirtoa....mutta pieniä ihmeitä tapahtuu! :)
Onnea Sinulle matkaan, ja usko ihmeisiin...- huomata että
tällä palstalla voidaan käydä asiallistakin keskustelua meidän "iäkkäämpien" lapsettomien/lapsettomuushoidoissa käyvien kesken ilman että kukaan on tullut tuomitsemaan väliin:D Meillä hoidot vasta alkamassa mutta näköjään toivoa voi olla. Oikein paljon onnea jo raskautuneille ja sitä yrittäville. Toivottelee ehkä ja toivottavasti tuleva äiti 38 v :D
- nainen67
minulle on tehty nyt 2 ivf hoitoa, ekaksi ei tullut munarakkuloita ollenkaan ja toiseen hoitoon tuli 2, joista vain toinen poimittiin, se hedelmöitttyikin normaalisti ja siirrettiin vaan ei sitten kiinnittynytkään..
nyt olemme ajatelleet vielä kokeilla tämän 3 kerran ivf hoidoilla, normaalit kuukautiset ja tämä hormooni taso aivan normaali, miehelläni on siittyöitä 50 milj, että hänkin 42 vuotias ja on vielä aivan kovassa kunnossa. miehelläni on entuudestaan 4 lasta ja minulla 3,joista nuorin 15 ja tämän jälkeen en ole yrittänyt raskautua kuin nyt sitten näin vanhemmalla iällä, olemme siis uusioperhe..yhteistä lasta haemme..
olen nyt alkanut miettimään, että onko tämä ivf hoitojen käyttäminen nyt viisasta ja kannattavaa kun joudumme kaiken itse maksamaan, ettei vaan olisi rahastusta täällä Oulun seudulla?
Lääkäri on toki avuliaita ja ystävällisiä ja uskovat meidän onnistuvan, vaan enpä tiedä
onko täällä muita ylitse 40 vuotiasita tälläisissä hoidoissa, ja kuinka ovat onnistuneet?- 40 veee
Eli minulla toinen IVF-hoito onnistui, välissä yksi PAS-hoito. Luepa kertomustani tästä viestijonosta.
Eli kyllä onnistuakin voi, jopa näin kypsemmällä iällä! Mutta aikaa ei tosiaan ole tuhlattavaksi, vaan heti toimiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197