Jos perustaisitte ruokaravintolan millainen se olisi tyyliltään ja minkälaista ruokaa siellä olisi tarjolla?
Olisiko paikka hieno ja iso vai pieni ja kodikas?
Olisiko siinä jokin erityispiirre?
Ruokaravintola
52
1129
Vastaukset
Tätä olen joskus pohtinutkin...
Ruokaravintolassani tarjottaisiin paikalla valmmistettua hyvää, konstailematonta ja edullista kotiruokaa. Se olisi paikka, johon lapsiperheet voisivat tulla sekä puitteidensa että hintojensa puolesta. Paikka, jossa lapset näyttäisivät, että osataan mekin syödä haarukalla ja veitsellä - siis vaihtoehto palapizzoille ja hampurilaisille.
Paikan ilme olisi enemmän kodikas kuin steriili.
Väkeviä paikassani ei tarjoiltaisi ollenkaan...
vedestä viiniin ja hyvä perusvalikoima juomia siltä väliltä. Jälkiruokana olisi muitakin vaihtoehtoja kuin jäätelöä...
Paikassa olisi pöytiin tarjoilu. Tarjoilijat opastettaisiin hyvän asiakaspalveluun, johon kuuluu myös hymy ja ystävällinen käytös. Myös mummoille ja vaareille ja lapsille... tai vaikka vain kahville pistäytyville.
Jotta toiminta olisi järkevää ja edes jollain lailla kannattavaa, ruokaravintolan ohella olisi pyöritettävä muutakin: pitopalvelua tai ruokaa nouto-/toimituspalveluna.
*ja leivonnaiset tehdään aina voilla*- miljoonapulu
Kuulostaa ihanalta. Voin melkeimpä nähdä tuon ruokaravintolan silmissäni.
Tuollainen ruokaravintola olisi ihana.
- Ilolias Rohmantti
Ympäristö siis raikas ja viihtyisä, suorastaan houkutteleva.
Pääasiahan olisi tuottaa konstailemattoman hyvää ruokaa nopean, osaavan ja ystävällisen palvelun siivittämänä.
Parhaat raaka-aineet ja laatu aina ykkösasiana.
Keittiö olisi italialais-ranskalaistyylinen suomalaisia perinneruokia kuitenkaan unohtamatta. Makuelämyksiä haetaan kauempaakin satunnaisesti.
Siellä ruoka tehdään aina rakkaudella.
Utopiaa ja fantasiaako
Ihan kuin olisin käynyt joskus....missähän se nyt olikaan ;)- miljoonapulu
Kyllä tämäkin ravintola kuulostaa ihanalta.
- Ilolias Rohmantti
miljoonapulu kirjoitti:
Kyllä tämäkin ravintola kuulostaa ihanalta.
ja tärkeintä, että maistuu hyvälle, vie kielen ;)
Kastikkeisiin pitää panostaa siis salaatin kastikkeisiin ja pääruuan kastikkeisiin. Näin saadaan salaateista raikkaita ja vaikkapa pippurikastikkesta makuelämyksellisiä nautintoja, kastikkeissa on eroja ja ne tekevät sen viimeisen silauksen ;)
Sama koskee vihanneksia, ei kovia eikä mössöä vaan just eikä melkein ;) - miljoonapulu
Ilolias Rohmantti kirjoitti:
ja tärkeintä, että maistuu hyvälle, vie kielen ;)
Kastikkeisiin pitää panostaa siis salaatin kastikkeisiin ja pääruuan kastikkeisiin. Näin saadaan salaateista raikkaita ja vaikkapa pippurikastikkesta makuelämyksellisiä nautintoja, kastikkeissa on eroja ja ne tekevät sen viimeisen silauksen ;)
Sama koskee vihanneksia, ei kovia eikä mössöä vaan just eikä melkein ;)Vihanneksista ja juureksista tulikin mieleeni, että niiden pitää olla tuoreita.
Ja muuten tuore valkosipuli on aivan ihanaa.
Olen joskus ostanut torimyyjältä valkosipulia (kaikkina vuodenaikoina heillä ei sitä ole) kun se on tuoretta niin sitä ei voi edes kuvailla, en osaa, niin ihanaa se on.
Torilta ostan samalta torimyyjältä perunat, ei voi mitään mutta heidän perunansa ovat parempia kuin kaupan.
Heidän jauhoisesta lajikkeestaan tulee muuten todella hyvää perunamuussia.
Perunoista en niin kovasti muuten välitä mutta perunamuussi jossa on kunnon annos voita mukana siihen olen heikkona. Siis voita ei margariinia.
Joo kyllä hyvät kastikkeet ovat ihania myös.
Mielestäni salaatinkastike ei saa maistua sokerilta tai etikalta. - Ilolias Rohmantti
miljoonapulu kirjoitti:
Vihanneksista ja juureksista tulikin mieleeni, että niiden pitää olla tuoreita.
Ja muuten tuore valkosipuli on aivan ihanaa.
Olen joskus ostanut torimyyjältä valkosipulia (kaikkina vuodenaikoina heillä ei sitä ole) kun se on tuoretta niin sitä ei voi edes kuvailla, en osaa, niin ihanaa se on.
Torilta ostan samalta torimyyjältä perunat, ei voi mitään mutta heidän perunansa ovat parempia kuin kaupan.
Heidän jauhoisesta lajikkeestaan tulee muuten todella hyvää perunamuussia.
Perunoista en niin kovasti muuten välitä mutta perunamuussi jossa on kunnon annos voita mukana siihen olen heikkona. Siis voita ei margariinia.
Joo kyllä hyvät kastikkeet ovat ihania myös.
Mielestäni salaatinkastike ei saa maistua sokerilta tai etikalta.etikka ei oo mun favouritti missään muodossa.
Tota mä pidän erityisen paljon kukkakaalista ja porkkanoista ;)
Kukkakaalista saa vaikka mitä gratiinista keittoon.
mulle käy pasta ja perunat vaikka muusina ;)
- Putkivalo
Ruutuliinaa, pelargoneja, kotiruokaa ja sitä rataa. Terveellistä ruokaa, ei rasvan hajua eikä lisäaineita :) Ja kasvikset voisi olla se päätekijä siinä, ei peruna tai riisi.
Ja mitä tärkeintä, siellä kokkaisi joku muu kuin minä :)))- Ilolias Rohmantti
että mitä useampi kokki, sen huonompi soppa vai että sitä ei taho syyä lapsetkaan?
Niin tota ruutua on golffi byysissä ja skotti kilteissä, että sikäli rauhallisuuden voit unohtaa jos Ruutua suosit ;)
Mitäs yleensä tilaat, kun olet "ulkoruokinnassa"? - miljoonapulu
Kuulostaa kivalta.
Sä et välittäis kokata? Mä kyllä tykkäisin kokata, mutta mutta siellä keittiössä saisi olla muitakin kokkaajia :).
Mä olisin tavallaan apulainen, en päävastaava kokkina.
Kivoja ideoita on kyselyni tiimoilta tullut, kyllä me hyvä ruokaravintola saatais aikaiseksi.
Rakkaus ruokaan ja erinomainen palvelu niin, että jokainen asiakas on elintärkeä ravintolalle niin ne olisi hyvät lähtökohdat.
Sellainen tietynlainen lämminhenkisyys. :) - Putkivalo
että mitä useampi kokki, sen huonompi soppa vai että sitä ei taho syyä lapsetkaan?
Niin tota ruutua on golffi byysissä ja skotti kilteissä, että sikäli rauhallisuuden voit unohtaa jos Ruutua suosit ;)
Mitäs yleensä tilaat, kun olet "ulkoruokinnassa"?mitä putkivaloisampi kokki, sitä huonompi soppa, enkä taida osata laittaa sellaista mitä lapsetkin söis :) Vai johtuisko se siitä kun mä sitten innokkaana tarjoan sitä mistä ne pitää kolme päivää peräkkäin :)) "Jee tätä ne ainakin eilen söi!"
Aih hitsi! Ei mitään moniväripainoista kun kaksi väriä on halvempaa :) Punainen tais olla miehille mieleen, että jos puna-valkoruudullista? :)) Eikä tarvi jouluksi muuttaa väriä :)
Jestas, mitäköhän tilaan.. yleensä jälkkäriä :)) että se siitä terveellisyydestä. Kanan puolelle taitaa muuten mennä, tässä kylässä ei suuria vaihtoehtoja ole jos ei hampurilainen tai kebappi kelpaa. Ei niissäkään kyllä vikaa ole jos ei liian usein syö. Ja entäs Ilomantti? Ootas kun arvaan... kunnon naudan pihvi? - Putkivalo
miljoonapulu kirjoitti:
Kuulostaa kivalta.
Sä et välittäis kokata? Mä kyllä tykkäisin kokata, mutta mutta siellä keittiössä saisi olla muitakin kokkaajia :).
Mä olisin tavallaan apulainen, en päävastaava kokkina.
Kivoja ideoita on kyselyni tiimoilta tullut, kyllä me hyvä ruokaravintola saatais aikaiseksi.
Rakkaus ruokaan ja erinomainen palvelu niin, että jokainen asiakas on elintärkeä ravintolalle niin ne olisi hyvät lähtökohdat.
Sellainen tietynlainen lämminhenkisyys. :)ja joskus olen patistanut, että miksei niistä geeneistä malttanut luopua :) Kaksi kertaa eronneena ei vissiin halunnut tyttäriään naimisiin, kun tie miehen sydämeen jne.... ;)
Vai sä olisit innokas oppipoiksiistyttö :) Mullakin iskee välillä sellainen into että jotain gourmeeta pitäis tehdä, ja joku bravuuri on, mutta toisinaan sitten harmittaa kun kokkaat pari tuntia (jos se riittää edes mun taidoilla) ja sitten se hotkitaan 10 minuutissa. Siivouskin kestää yhtä kauan, ja se säilyy sentään 4 h!
Jep, tulis hyviä ravinto-loitsijoita :)) Ei tässä iässä paljon muita paheita olekaan enää kuin ruoka :)) Ainakin osaa arvostaa muita eri lailla kuin nuorempana :) - miljoonapulu
Putkivalo kirjoitti:
ja joskus olen patistanut, että miksei niistä geeneistä malttanut luopua :) Kaksi kertaa eronneena ei vissiin halunnut tyttäriään naimisiin, kun tie miehen sydämeen jne.... ;)
Vai sä olisit innokas oppipoiksiistyttö :) Mullakin iskee välillä sellainen into että jotain gourmeeta pitäis tehdä, ja joku bravuuri on, mutta toisinaan sitten harmittaa kun kokkaat pari tuntia (jos se riittää edes mun taidoilla) ja sitten se hotkitaan 10 minuutissa. Siivouskin kestää yhtä kauan, ja se säilyy sentään 4 h!
Jep, tulis hyviä ravinto-loitsijoita :)) Ei tässä iässä paljon muita paheita olekaan enää kuin ruoka :)) Ainakin osaa arvostaa muita eri lailla kuin nuorempana :)Joo, kyllä mä olisin innokas kokki (kova yritys ainakin siihen suuntaan :) ).
Mä en noita gourmeeta taasen, onneksi on paljon helppoja ohjeita tai sitten sovellan ite. - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
mitä putkivaloisampi kokki, sitä huonompi soppa, enkä taida osata laittaa sellaista mitä lapsetkin söis :) Vai johtuisko se siitä kun mä sitten innokkaana tarjoan sitä mistä ne pitää kolme päivää peräkkäin :)) "Jee tätä ne ainakin eilen söi!"
Aih hitsi! Ei mitään moniväripainoista kun kaksi väriä on halvempaa :) Punainen tais olla miehille mieleen, että jos puna-valkoruudullista? :)) Eikä tarvi jouluksi muuttaa väriä :)
Jestas, mitäköhän tilaan.. yleensä jälkkäriä :)) että se siitä terveellisyydestä. Kanan puolelle taitaa muuten mennä, tässä kylässä ei suuria vaihtoehtoja ole jos ei hampurilainen tai kebappi kelpaa. Ei niissäkään kyllä vikaa ole jos ei liian usein syö. Ja entäs Ilomantti? Ootas kun arvaan... kunnon naudan pihvi?tykkään kanastakin, varsinkin jos on mieto chilikastike ;)
Kyll se melkein lemppari on paistettua possua tai se mainitsemasi lehtipihvi. Kalakin menee tosi mielellään eli valinta riippuu vähän illan jatkosuunnitelmista. Täydellä liha-ateria vatsalla ei jaksa "liehua" ;)
Mä en oo oikein jälkkäri friikki, mut airish coffey, caputsino tai tiramisu vois maistua ;)
Mikäs se sun jälkkäri on? miljoonapulu kirjoitti:
Joo, kyllä mä olisin innokas kokki (kova yritys ainakin siihen suuntaan :) ).
Mä en noita gourmeeta taasen, onneksi on paljon helppoja ohjeita tai sitten sovellan ite.niin lasten kaveritkin tekee ;-)))
Paras kehu, minkä nuorena sain, tuli syvään huokaisten (likan isä): "Vaikka kaapista löytyisi vain kauraryynejä ja sipulia, niin S... tekee niistäkin hyvää syötävää."
*omakehu haisee, mutta haiskoon. harvoin sitä pääsee taitojaan mainostamaan*- Putkivalo
tykkään kanastakin, varsinkin jos on mieto chilikastike ;)
Kyll se melkein lemppari on paistettua possua tai se mainitsemasi lehtipihvi. Kalakin menee tosi mielellään eli valinta riippuu vähän illan jatkosuunnitelmista. Täydellä liha-ateria vatsalla ei jaksa "liehua" ;)
Mä en oo oikein jälkkäri friikki, mut airish coffey, caputsino tai tiramisu vois maistua ;)
Mikäs se sun jälkkäri on?Olisihan mun tuota sun kanaa pitänyt muistaa.. Muuten sulla on tiput ja misut vaan mielessä ;))
Jälkkärin suhteen olen kaikkiruokainen, mutta tänä aamuna tulee mieleen juustokakkua. Kyllä sokerihumalassa jaksaa hillua :)) - Putkivalo
Mamutti kirjoitti:
niin lasten kaveritkin tekee ;-)))
Paras kehu, minkä nuorena sain, tuli syvään huokaisten (likan isä): "Vaikka kaapista löytyisi vain kauraryynejä ja sipulia, niin S... tekee niistäkin hyvää syötävää."
*omakehu haisee, mutta haiskoon. harvoin sitä pääsee taitojaan mainostamaan*Tuota just kadehdin, mitä teillä kahdella on :) (ja äiskällä) että osaa loihtia omia sapuskoita.
Mulla pitää olla tarkka resepti ja viivoitin mukana kun keittiössä teen yhtään mitään. Harvemmin muistan edes reseptejä. Kaupassa tulee mieleen että lasagne vois olla hyvää, ja sitten unohdan jauhelihat :/ - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
Olisihan mun tuota sun kanaa pitänyt muistaa.. Muuten sulla on tiput ja misut vaan mielessä ;))
Jälkkärin suhteen olen kaikkiruokainen, mutta tänä aamuna tulee mieleen juustokakkua. Kyllä sokerihumalassa jaksaa hillua :))on kyll hyvää kans ;)
Kysytääs sit niin päin et mitä et pysty syömään?
Mull on yks yli muiden eli munuaiset ja niihin liittyvät ruokalajit, mä en ymmärrä niitä brittejä tän osalta, en tippaakaan, vaik muuten ne enkelsmannit on yes tai in, miten vaan. Putkivalo kirjoitti:
Tuota just kadehdin, mitä teillä kahdella on :) (ja äiskällä) että osaa loihtia omia sapuskoita.
Mulla pitää olla tarkka resepti ja viivoitin mukana kun keittiössä teen yhtään mitään. Harvemmin muistan edes reseptejä. Kaupassa tulee mieleen että lasagne vois olla hyvää, ja sitten unohdan jauhelihat :/On niin pitkä kokemus ruuanlaitosta, etten tiiä onko se opittua ja omaksuttua... ja vankalle perustalle on ollut hyvä opetella/oppia uutta.
En uskaltanut laittaa mukeloitani vajaa 7-vuotiaana keittämään perunoita valmiiksi ennen muun perheen kotiin tuloa kuten itse tein aikanaan. Sain keittää riisipuuroa ja toisinaan keitin keittolihaa ja kuorin perunat, porkkanat yms. sekaan. Siis 7-vuotiaana!
Joskus unohdin, mitä olin tekemässä. Kerran hautasin pohjaan keitetyt perunat tunkioon... kuvitellen ettei kukaan huomaa mitään. Mutta hajua en saanut kattilan matkaan :-)))
Lasagne on hyvää; teepä se kanasta tai lohisuikaleista. Tai tee tavallinen makaronilaatikko lasagnen tapaan juustokastikkeella...- Putkivalo
on kyll hyvää kans ;)
Kysytääs sit niin päin et mitä et pysty syömään?
Mull on yks yli muiden eli munuaiset ja niihin liittyvät ruokalajit, mä en ymmärrä niitä brittejä tän osalta, en tippaakaan, vaik muuten ne enkelsmannit on yes tai in, miten vaan.sen kaikissa muodoissa, kalassa, lihassa, kanassa... yöäk ;P
Vai ei kelpaa munuainen. En ole muussa muodossa kokeillut kuin keitettynä leivän päällä, ja se uppoaa kyllä, aika kiinteetä lihaa. Paitsi ei ole kiva keittää, lemuaa aika lailla :)
Nyt tais kyllä ruokahalu mennä, kiitos siitä, se olikin tarpeen :)) Kävin risteilyllä, ja niillä oli vähän liian hyvä jälkkäripöytä ;) En tiiä mitä mä tän napani kanssa teen.. onneksi ei ole bikini-aikaa vielä. - Putkivalo
Mamutti kirjoitti:
On niin pitkä kokemus ruuanlaitosta, etten tiiä onko se opittua ja omaksuttua... ja vankalle perustalle on ollut hyvä opetella/oppia uutta.
En uskaltanut laittaa mukeloitani vajaa 7-vuotiaana keittämään perunoita valmiiksi ennen muun perheen kotiin tuloa kuten itse tein aikanaan. Sain keittää riisipuuroa ja toisinaan keitin keittolihaa ja kuorin perunat, porkkanat yms. sekaan. Siis 7-vuotiaana!
Joskus unohdin, mitä olin tekemässä. Kerran hautasin pohjaan keitetyt perunat tunkioon... kuvitellen ettei kukaan huomaa mitään. Mutta hajua en saanut kattilan matkaan :-)))
Lasagne on hyvää; teepä se kanasta tai lohisuikaleista. Tai tee tavallinen makaronilaatikko lasagnen tapaan juustokastikkeella...No on sulla pitkä ura ollut! :) Mut on siunattu iso-siskoilla, muistan että hekin keittivät perunaa kunnes äiti tuli kotiin.
Aika paniikki on varmaan ollut jos epäonnistui :/
Jaaha.. taisit palauttaa nälkäni jonka mun viesti Iloliakselle äsken vei :)) kuulostaa hyvältä. Oletko onnistunut lapsia opettamaan keittiöhommiin? Onko niihin tarttunut yhtään kokkigeenejä? - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
sen kaikissa muodoissa, kalassa, lihassa, kanassa... yöäk ;P
Vai ei kelpaa munuainen. En ole muussa muodossa kokeillut kuin keitettynä leivän päällä, ja se uppoaa kyllä, aika kiinteetä lihaa. Paitsi ei ole kiva keittää, lemuaa aika lailla :)
Nyt tais kyllä ruokahalu mennä, kiitos siitä, se olikin tarpeen :)) Kävin risteilyllä, ja niillä oli vähän liian hyvä jälkkäripöytä ;) En tiiä mitä mä tän napani kanssa teen.. onneksi ei ole bikini-aikaa vielä.ook sä käyny viihteellä?
kuka siel esiinty, Meurmann?, oliko draivia?
niin tota, käytä kokopukua niin napa ei näy ;)
niin just, munuaisia keitettäessä kämppä haisee ko miesten vessa ;)
bueno apeti tai mahlzeit bara, ei ihme jos halut menee ;) Putkivalo kirjoitti:
No on sulla pitkä ura ollut! :) Mut on siunattu iso-siskoilla, muistan että hekin keittivät perunaa kunnes äiti tuli kotiin.
Aika paniikki on varmaan ollut jos epäonnistui :/
Jaaha.. taisit palauttaa nälkäni jonka mun viesti Iloliakselle äsken vei :)) kuulostaa hyvältä. Oletko onnistunut lapsia opettamaan keittiöhommiin? Onko niihin tarttunut yhtään kokkigeenejä?Mullakin on nälkä - reissari tuossa vieressä odottaa syöjäänsä. Mutta kahvi ei ole vielä valmista...
Likka ei viihtynyt koulun penkillä peruskoulua pidempään. Kunhan seuraavasta projektistaan (luettavissa galleria-sivultani) selviää, on suunnitellut hakeutuvansa oppisopimukseen, tavoitteena catering-kokin paperit. Tekee nyt jo parempia kakkuja kuin moni konditoria; ei ylimakeaa vaan juuri sopivaa.
Ja 13 v. poikani auttaa kovasti salaatti-, keitto- yms. ainesten pilkkomisessa. Ja kotitaloustuntien jälkeen saamme aina samaa ruokaa tai välipalaa kuin siellä on tehty. Innostus on toistaiseksi kovempi kuin taidot... ja etenkin ne jälkensä siivoamisen taidot.
Nuorempi poika (11 v) ei vielä osoita kiinnostusta kokkaukseen. Syömiseen sitäkin enemmän... muistaa aina kiittää hyvästä ruuasta :-)- Putkivalo
ook sä käyny viihteellä?
kuka siel esiinty, Meurmann?, oliko draivia?
niin tota, käytä kokopukua niin napa ei näy ;)
niin just, munuaisia keitettäessä kämppä haisee ko miesten vessa ;)
bueno apeti tai mahlzeit bara, ei ihme jos halut menee ;)kävimme lasten kanssa viihdyttämässä eläkeläisiä sunnuntai-laivalla :) Hävettää tunnustaa, mutta olen Mörrmannille allerginen :/ ei mulla edes ole pätevää syytä siihen, se vaan ei iske. Koskas sä oot ollut viimeksi viihteellä? Vieläkö sää sambailet?
Nyt jos menee uimaan pitäis kuitenkin olla kunnolla vaatetta päällä :)
Mitä ihmeen kieliä... sä oot tainnut eksyä kauaskin kotoo :))
Tuli muuten mieleen englannista että älä ainakaan Irlantiin mene ruuan takia, siellä ruokana on friteerattua whatever (kalaa, lihaa) muussia riisiä, tai ranskalaisia muussia, tai jotain muita yhtä järkeviä yhdistelmiä ;) Siis kumpaakin samaan aikaan. Hohhoijaa. Paitsi siideri oli hyvää :) - Putkivalo
Mamutti kirjoitti:
Mullakin on nälkä - reissari tuossa vieressä odottaa syöjäänsä. Mutta kahvi ei ole vielä valmista...
Likka ei viihtynyt koulun penkillä peruskoulua pidempään. Kunhan seuraavasta projektistaan (luettavissa galleria-sivultani) selviää, on suunnitellut hakeutuvansa oppisopimukseen, tavoitteena catering-kokin paperit. Tekee nyt jo parempia kakkuja kuin moni konditoria; ei ylimakeaa vaan juuri sopivaa.
Ja 13 v. poikani auttaa kovasti salaatti-, keitto- yms. ainesten pilkkomisessa. Ja kotitaloustuntien jälkeen saamme aina samaa ruokaa tai välipalaa kuin siellä on tehty. Innostus on toistaiseksi kovempi kuin taidot... ja etenkin ne jälkensä siivoamisen taidot.
Nuorempi poika (11 v) ei vielä osoita kiinnostusta kokkaukseen. Syömiseen sitäkin enemmän... muistaa aina kiittää hyvästä ruuasta :-)Sä olet onnistunut melkein mahdottomassa tehtävässä, saamaan 11 vuotiaan pitämään ruuasta :)) Mä odotan vieläkin sitä päivää kun sanotaan että "äiti, se oli hyvää!". Niinjuutiedän, pitäis vaihtaa kokkia ;)
Muutenkin kuulosti hyvältä :) Olis se tärkeää että saa ne ipanat kiinnostumaan ruuanlaitosta, auttaa pärjäämään itsenäisesti ja arvostamaan toisten tekemiä :) - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
kävimme lasten kanssa viihdyttämässä eläkeläisiä sunnuntai-laivalla :) Hävettää tunnustaa, mutta olen Mörrmannille allerginen :/ ei mulla edes ole pätevää syytä siihen, se vaan ei iske. Koskas sä oot ollut viimeksi viihteellä? Vieläkö sää sambailet?
Nyt jos menee uimaan pitäis kuitenkin olla kunnolla vaatetta päällä :)
Mitä ihmeen kieliä... sä oot tainnut eksyä kauaskin kotoo :))
Tuli muuten mieleen englannista että älä ainakaan Irlantiin mene ruuan takia, siellä ruokana on friteerattua whatever (kalaa, lihaa) muussia riisiä, tai ranskalaisia muussia, tai jotain muita yhtä järkeviä yhdistelmiä ;) Siis kumpaakin samaan aikaan. Hohhoijaa. Paitsi siideri oli hyvää :)hidastunut, aineenvaihdunnan ja vanhenemisen syytä. Mähän oon melkein "kotini vanki" nykyään ;)
siel itävallas ne sanoo ain kaikille vastaantulijoille ruoka-aikaan mahl... ja sit käyttää salaateis sitä kernöliä eli me sanotaan "mootoriöljyks" mutt hyvin maustaa salaatin.
juu ei skotteihin vaan Englantiin,englantilaiset tv-sarjat, englannin liiga, lontoo, Everton (ei ole lontoossa, mutta en voi sanoa sitä kaupunkia, missä on) ja olut ;)
ne on positiivisessa mielessä brutaaleja, ne engelsmannit. kävin viime keväänä prahassa ja sattumoisin launtaina paikalliseen pubiin ja eikös siellä näkynyt valioliigan peli telkussa ja puolillaan engelsmanneja, mahtava tunnelma oli sen illan, ainakin niinkauan ku peli kesti ja alko väsyttää ;) - Putkivalo
hidastunut, aineenvaihdunnan ja vanhenemisen syytä. Mähän oon melkein "kotini vanki" nykyään ;)
siel itävallas ne sanoo ain kaikille vastaantulijoille ruoka-aikaan mahl... ja sit käyttää salaateis sitä kernöliä eli me sanotaan "mootoriöljyks" mutt hyvin maustaa salaatin.
juu ei skotteihin vaan Englantiin,englantilaiset tv-sarjat, englannin liiga, lontoo, Everton (ei ole lontoossa, mutta en voi sanoa sitä kaupunkia, missä on) ja olut ;)
ne on positiivisessa mielessä brutaaleja, ne engelsmannit. kävin viime keväänä prahassa ja sattumoisin launtaina paikalliseen pubiin ja eikös siellä näkynyt valioliigan peli telkussa ja puolillaan engelsmanneja, mahtava tunnelma oli sen illan, ainakin niinkauan ku peli kesti ja alko väsyttää ;)Sinäkin kotikissa? Nyt haiskahtaa... parfyymille ;)) Onko tonttua kesytetty :))
Jaahas, joo, keskieurooppalaista ruokaa ei myös tee kovin paljon mieli :)) Tai siis saksalaistyyppistä ruokaa ainakaan. Selvisit hengissä vaikka oli valioliigaa ja englantilaisia samassa paikassa :) Voin kyllä kuvitella että tunnelma oli katossa :))
Nyt lähden yrittämään tuota napaa pienemmäksi :/ Putkivalo kirjoitti:
Sä olet onnistunut melkein mahdottomassa tehtävässä, saamaan 11 vuotiaan pitämään ruuasta :)) Mä odotan vieläkin sitä päivää kun sanotaan että "äiti, se oli hyvää!". Niinjuutiedän, pitäis vaihtaa kokkia ;)
Muutenkin kuulosti hyvältä :) Olis se tärkeää että saa ne ipanat kiinnostumaan ruuanlaitosta, auttaa pärjäämään itsenäisesti ja arvostamaan toisten tekemiä :)Kun likka kevään/kesän korvalla muuttaa omaan tupaan, voin olla luottavaisin mielin ainakin sen suhteen, ettei kuole nälkään, eikä huku roskaan ;-)
Tänään on hernekeittopäivä. 13-vuotias pilkkoi kinkut ja sipulit ja tahtoi laittaa mausteet. Haluaa kuulemma opetella ruuanlaittoa niin, että aina joskus töistä tullessani pääsisin valmiiseen pöytään!!
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, minullahan olisi siis henkilökuntakin jo valmiina ruokaravintolaan. Nuorimmainen voisi toimia makutuomarina ja "pellen luonteensa" vuoksi myös lasten nurkkauksen viihdyttäjänä ;-)))- Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
Sinäkin kotikissa? Nyt haiskahtaa... parfyymille ;)) Onko tonttua kesytetty :))
Jaahas, joo, keskieurooppalaista ruokaa ei myös tee kovin paljon mieli :)) Tai siis saksalaistyyppistä ruokaa ainakaan. Selvisit hengissä vaikka oli valioliigaa ja englantilaisia samassa paikassa :) Voin kyllä kuvitella että tunnelma oli katossa :))
Nyt lähden yrittämään tuota napaa pienemmäksi :/ikääntyessään, joka päästä ;)
jos tää on kuin vivaldin neljä vuodenaikaa ja seesteinen kausi talvi menossa, vähemmän kalastettaan ;)
tuliko iltapalan mentävä aukko? - Putkivalo
ikääntyessään, joka päästä ;)
jos tää on kuin vivaldin neljä vuodenaikaa ja seesteinen kausi talvi menossa, vähemmän kalastettaan ;)
tuliko iltapalan mentävä aukko?Sitä pilkkimistä harrastetaan silloin :) paitsi se tarkoittaa että sohvalla pitää istua :/
Meinasin kirjoittaa että tuli reissumiehen mentävä aukko, mutta onneksi en niin tehnyt ;))
Vissiin parempi mennä hotkaisemaan se ja hillitsemään nää näpit :)) - Putkivalo
Mamutti kirjoitti:
Kun likka kevään/kesän korvalla muuttaa omaan tupaan, voin olla luottavaisin mielin ainakin sen suhteen, ettei kuole nälkään, eikä huku roskaan ;-)
Tänään on hernekeittopäivä. 13-vuotias pilkkoi kinkut ja sipulit ja tahtoi laittaa mausteet. Haluaa kuulemma opetella ruuanlaittoa niin, että aina joskus töistä tullessani pääsisin valmiiseen pöytään!!
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, minullahan olisi siis henkilökuntakin jo valmiina ruokaravintolaan. Nuorimmainen voisi toimia makutuomarina ja "pellen luonteensa" vuoksi myös lasten nurkkauksen viihdyttäjänä ;-)))utopialta :))) Pitäis kai itsekin tsempata keittiössä vähän enemmän, että pääsisin samaan tulokseen :))
Jokaisella on oma tehtävänsä, ja se pellekin tarvitaan :) Mitään ei ole niin arvokasta kuin kunnon naurut :)) sen tietää jokainen jolta se on ollut hukassa :) - Ilolias Rohmantti
Putkivalo kirjoitti:
Sitä pilkkimistä harrastetaan silloin :) paitsi se tarkoittaa että sohvalla pitää istua :/
Meinasin kirjoittaa että tuli reissumiehen mentävä aukko, mutta onneksi en niin tehnyt ;))
Vissiin parempi mennä hotkaisemaan se ja hillitsemään nää näpit :))tekee ulkoilu tommosta ;)
tota ota niitä vaasan leivän tekemiä uusia täysjyvä kuitupommeja, mainoksen mukaan ne on melkein dopinkia, et tartte havuja ;)
aattelikko osallistua missikisoihin, kun niin kovasti reenaat ja vyötäröä vahtaat, sanovatten justiin uutisis, että seuraavalle misille tehhään uusi uljas ruunu ja puoli valtakuntaa ;) - Putkivalo
tekee ulkoilu tommosta ;)
tota ota niitä vaasan leivän tekemiä uusia täysjyvä kuitupommeja, mainoksen mukaan ne on melkein dopinkia, et tartte havuja ;)
aattelikko osallistua missikisoihin, kun niin kovasti reenaat ja vyötäröä vahtaat, sanovatten justiin uutisis, että seuraavalle misille tehhään uusi uljas ruunu ja puoli valtakuntaa ;)heti ostolistaan :))
Ensiksikin mulla on valtakuntaa jo enemmän kuin jaksaisin siivota, ja toiseksi ei taida näillä rypyillä pärjätä missikisoissa ellei tuuletus ole täysillä (lue lentokoneen nopeudella) :)) Mutta mistä sen tietää koska tulee tarvetta hilata tämä peffa pois sohvalta :) Paitsi arvaa miten mun käy kun jonkun yritän huijata treffeille - se alkaa huutamaan että eeeeeeeeeeiiiiiiiii ;))))
- KevytKeiju
tulevaisuudessa kysyntää "painonvartija"-ravintolalle.
Näin elämän(ja ruokailu-)tapojaan tarkistamaan joutuneena kaipailisin ravintolaa, jossa annoksen saisi vain lautasmallin mukaan tehtynä.
(Maukkaita)kasviksia lautasella reilu puolet ja pastaa tai perunaa sekä lihaa, kalaa tai kanaa loput. Ja tavallinen ruoka laitettuna kevyesti.
Nykyäänhän et voi valita kuin joko salaatin tai tavallisen annoksen ja ranskalaisia tarjotaan kaiken ruuan lisukkeena. Yleensä myös ravintoloiden kasvikset ovat ylikypsiä löllöjä ja salaatit aina niitä samoja kastikkeineen.- miljoonapulu
Tuo olisi hyvä lisä siellä myös. Olisi erityylisiä ateriavaihtoehtoja monipuolisesti.
Hyvä kun sulle tuli mieleen myös tuo näkökanta.
Ja jos mulla olisi ruokaravintola haluaisin, että vihannekset olisi kunnolla valmistettu EIKÄ ylikypsiä ja salaatit eivät olisi ns vetisiä.
Vihanneksia ja juureksia on paljon erilaisia luulisi että ravintoloissa olisi paljon eri vaihtoehtoja. Pitäisi olla.
Ruokalistat tietysti suunniteltaisiin tarkasti.
Ruokaohjeita on ihan hirveästi erilaisia.
Ja on myös jälkiruokaohjeita joihin laitetaan vähemmän sokeria.
Tosiaan ravintolassa voisi olla myös "painonvartijoille" sopivat ruokalistat.
On hyvin innostavaa miettiä millainen ravintolasta tulisi.
Ja tietenkin henkilökunnan pitäisi olla oikein ystävällistä.
- Conan Obrien
Pieni ja viihtyisä ravintola, jossa olisi paikallista kotiruokaa saatavana..
- Lähiruokaa
En ole mikään expertti ruokien suhteen, mutta kun kerran kysytään niin vastaan näin.
Tässä männä viikolla tuo kuuluisa englantilainen Chef Gordon Ramsey pelasti tavallisen englantilaisen pubin jonka omistajat olivat yliarvioineet kykynsä ja paikallisen asiakaskunnan.
Hän nimenomaan painotti lähiruokaa ja sen käyttämistä. Valitettavasti Suomessa se ei onnistu sellaisenaan, siitä virkamiehet pitävät huolen.
Omani olisi joku 20-30 paikka, pubi tyyppinen,listalla suomalaisia ruokia,kalaa, kanaa possua nautaa,lammasta ,hevosta ym.
Salaatteja tuoretta leipää, juomana, olutta vissyä, viiniä.
Jälkiruokina itsetehtyjä kiisseleitä ,jäätelöä, pannaria,lettuja.
Kaikki tehtäisiin itse ihan alusta asti. Kastikkeet, alkuruat,pääruat,jälkiruat.
Suomalaisuus olisi se pääajatus. Seassa hiukan muutakin, chiliä,pastaa,ym. - miljoonapulu
Niin juuri.
- miljoonapulu
Lähiruokaa kirjoitti:
En ole mikään expertti ruokien suhteen, mutta kun kerran kysytään niin vastaan näin.
Tässä männä viikolla tuo kuuluisa englantilainen Chef Gordon Ramsey pelasti tavallisen englantilaisen pubin jonka omistajat olivat yliarvioineet kykynsä ja paikallisen asiakaskunnan.
Hän nimenomaan painotti lähiruokaa ja sen käyttämistä. Valitettavasti Suomessa se ei onnistu sellaisenaan, siitä virkamiehet pitävät huolen.
Omani olisi joku 20-30 paikka, pubi tyyppinen,listalla suomalaisia ruokia,kalaa, kanaa possua nautaa,lammasta ,hevosta ym.
Salaatteja tuoretta leipää, juomana, olutta vissyä, viiniä.
Jälkiruokina itsetehtyjä kiisseleitä ,jäätelöä, pannaria,lettuja.
Kaikki tehtäisiin itse ihan alusta asti. Kastikkeet, alkuruat,pääruat,jälkiruat.
Suomalaisuus olisi se pääajatus. Seassa hiukan muutakin, chiliä,pastaa,ym.En oikein tiedä pubista. Pub voisi olla erikseen.
Irlantilaistyylinen olisi minun mieleeni jossa ystävällinen henkilökunta :) . Olen käynyt tällaisessa paikassa Suomessa ja tykkäsin :) .
Ahaa Gordon Ramsey, hm en tiedä hänen ideoitaan.
Taisi käydä Suomessa viime vuoden puolella? Mikäli oikein muistan.
Hm. Hevosen lihaa en välttämättä laittaisi listalle. Kun on muutakin :) .
Niin lähiruoka ajatus olisi hyvä.
Siinä lähistöllä pitäisi tietysti olla joku maatila jossa viljeltäisiin monia vihanneksia ja juureksia, tietenkin ilman myrkkyjä viljeltyjä.
Tietenkin jäätelötkin olisi ravintolassa itse valmistettuja joten niissä ei olisi lisäaineita.
Jäätelöä on muuten yllättävänkin helppo tehdä eikä hirveästi tarvita aineksia, olen nähnyt joitakin jäätelöohjeita kun aina luen kaikki lehdissä näkemäni ruoka- ja leivonnaisohjeet. Lempilukemistoani ovat; haluan kehittää "keittiötäni".
Hyviä ideoita kyllä teillä kyselyyni vastanneilla on, on kiva kun olette niin hyviä vastauksia antaneet minulle, jälleen kerran.
Kyselyä kun aloittelin en ollut lainkaan varma viitsiikö kukaan vastata, mutta jälleen kerran yllätyin iloisesti. - miljoonapulu
A.DONIS kirjoitti:
paukkuu tilil :=)
Äääääk. Unohdin ton puole kokonaan pal kivemp miettii luovempaa puolt ku jottai teostomaksui, no ei kai niit saa unhotta. :)
miljoonapulu kirjoitti:
Äääääk. Unohdin ton puole kokonaan pal kivemp miettii luovempaa puolt ku jottai teostomaksui, no ei kai niit saa unhotta. :)
en mäkään niit maksa :=)
mut miustutus pitää kurissa :=)))))))))))))
- øææøoo
Sori, meni kommentti vähän myöhäiseksi. Ei tule nykyään niin valtavasti roikuttua enää netissä.
Tämä ravintola juttu tuli mietittyä vuosia sitten. Homma kaatui rahoitukseen, jostain syystä. Pankissa kyllä käytiin.
Siis.
Iso avoin tila. Mustaksi maalattu. Pirttikalustot, mustaksi maalattuna. Täydellinen viemäröinti runsaine lattiakaivoineen. Idea, voi siis pestä painepesurilla.
Ruokalistalla rössöpotut. Tilauksesta jouluna mämmiä. Idea, oluen myyminen.
Joka ilta rokkipändi lauteilla. Idea, hiljainen ja tanssimaton asiakas juo, ei jaarittele turhia.
Sisään pääsy vain mustissa vaatteissa. Idea, kukaan ei huomaa jos kusee housuun. Säästyy vesimaksuissa kun ei tarvi vessaa pestä pitkin iltaa.
Miestenhuoneeseen suurentavat kokovartalopeilit. Idea, uroot luulee itteensä kovemmiksi karjuiksi kuin ovatkaan, kondariautomaatti tuottaa hyvin.
Naistenhuoneessa ei peilejä. Idea, meikkaava asiakas ei juo.
Kerran joulukuussa asiakkaille pikkujoulu. Naapuri paarissa. Idea, ei sotkeennu oma paari vereen, eikä tarvitse laukata käräjillä todistelemassa.
Olutta on vain nelosen karhua, ja sitä myydään vain isoissa muovituopeissa. Idea, nelosessa enenpi prosentteja, siis katetta. Tuoppeja ei varasteta kovin runsaasti. Sekä, se, haluaisin todellakin nähdä sika-sarkkisen kusevan tuoppiin. Se on todistetusti tehnyt niin joskus kaheksankymmen luvulla Seinäjoella. Tuopin juojasta ei ole varmuutta.
Tupakkituottena on myytävänä ainoastaan Työmiestä. Idea, se peittää tötsyn hajun, saa olla kytiltä rauhassa.
Idea voi kuullostaa typerältä. Mutta se on tosi, kävin aikanaan pankissa siihen rahaa kerjäämässä itse. Rahoitusta ei tippunut. Taisi tulla Rattorilupilla keuhkottua aiheesta. Ouluun tuli sitten sentyyppinen paari. Toimii edelleenkin, nykyään nimeltään Teatria.
Mutta eniten harmittaa 45 Special. Luullakseni keksin ajatuksen viidestä tekiilasta asiakkaalle ennen ulosheittoa. Zero Ninen jäppiset keikkas sen. Portsari kuoli jokin aika sitten. R.I.P.
Noh, ajauduin aikoinaan sitten mainosalalle, sillä tiellä ollaan nytkin. Oisko kellään tarvetta multimedia miehelle. Taisin ostaa just huutokaupasta Directorin ja se pitäis jotenkin saada kuoletetuksi. Kyllä mulla ideoita on, toivottavasti joskus ois jokin hyväkin.
=DW=- miljoonapulu
Heh heh heh mikä idea. Hauska ja ainakin erilainen. Hm. Leikkimielellä taisit tuon laatia :) .
Ideoita ja mielikuvitusta sinulla näyttää olevan.
Heh - øłøł&...
miljoonapulu kirjoitti:
Heh heh heh mikä idea. Hauska ja ainakin erilainen. Hm. Leikkimielellä taisit tuon laatia :) .
Ideoita ja mielikuvitusta sinulla näyttää olevan.
HehKyllä tuo kertomus oli totta.
Siihen todellakin koitettiin hakea Osuuspankista rahaa. Pankinjohtaja ei oikein innistunut.
Ravintolabusines on vaikea ala. Periaatteessa mistä tahansa saa pippuripihvin ja olutta kyytipojaksi. Ei kovin harvinainen idea siis.
Ruualla ja juomalla kilpailu on vähän hankalaa. Jossain vaiheessa paarin uudistettavuus ajaksi laskettiin muistaakseni 5 vuotta. Pitää erottua muista.
Onhan noita näkynyt hyvikin ideoita. Hesassa Zetor, missä on sisällä Zetoreita ja istuimina jotain vanhoja haravakoneen peltituoleja. Sakke Järvenpään visio.Sieltä saa pirun hyvät paistetut silakat.
Toinen on vaikkapa Tampereen kalahallin kuppila. Sit ei ole remontoitu kuuskytluvun jälkeen. Maisema tapettikin. Mistä muualta Suomessa saa kukkuralautasellisia kaalikeittoa?
Pispalan Pulteria tein joskus. Sinne tehtiin kaikki uusiksi. Mutta mitään ei muutettu. Siellä on kai vieläkin Hannu Salaman looshi.
Tavastialta kai ei saa ruokaa rahallakaan, ja Joutsan matkustajakodissa on se suomen paras pippuripihvi.
Oulussa oli aikanaan paari, missä oli vuokrattavana kerrossänkyjä. Siis jos matkamiestä alkaa kesken illan väsyttämään, voi ottaa nokoset.
Ja työmiestä oli myynnissä Oulun reggaepaarissa. Rastat kun tötsyttelee viinan juonnin lisäksi. Se juttu kyllä huvitti monia.
Noissa Lapin paareissa on yleensä muoviset joulupukit ja ruokana surkeaa poronkäristystä jauhepottumuussilla. Noilla seikoilla ei silleen siellä ole merkitystä, turisti syö ja dokaa nyt jokatapauksessa.
Ha, Torniossa oli aikanaan pressiklubi. Sieltä ei saanut ruokaa ja tarjolla oli vain keskiolutta.
Ja Limingassa oli Veeran baari. Se oli tunnettu siitä, että siellä kyselty asiakkaitten ikiä. Minäkin kävin siellä 15- vuotiaasta asti. Sieltä sai kyllä ruokaa. Veeralla oli kanoja. Listalta löytyi keitetyt tai paistetut kananmunat. Niitä en koskaan testannut, se kanala oli paarin seinustalla ulkohuussien vieressä.
Siis minä en ole ravintola-alan ihmisiä. Käyn ehkä parikertaa vuodessa rossossa pitsalla tai kaljalla paikallisessa.
Mutta noin ajatukseltaan ravintolaala on kiinnostava.
Lopuksi. Suomen eniten miesten käyttämä naisten vessa on Tornissa, siellä kun on se ikkuna, josta näkee kaupungin ylle.
=DW=
Kuin - miljoonapulu
øłøł&... kirjoitti:
Kyllä tuo kertomus oli totta.
Siihen todellakin koitettiin hakea Osuuspankista rahaa. Pankinjohtaja ei oikein innistunut.
Ravintolabusines on vaikea ala. Periaatteessa mistä tahansa saa pippuripihvin ja olutta kyytipojaksi. Ei kovin harvinainen idea siis.
Ruualla ja juomalla kilpailu on vähän hankalaa. Jossain vaiheessa paarin uudistettavuus ajaksi laskettiin muistaakseni 5 vuotta. Pitää erottua muista.
Onhan noita näkynyt hyvikin ideoita. Hesassa Zetor, missä on sisällä Zetoreita ja istuimina jotain vanhoja haravakoneen peltituoleja. Sakke Järvenpään visio.Sieltä saa pirun hyvät paistetut silakat.
Toinen on vaikkapa Tampereen kalahallin kuppila. Sit ei ole remontoitu kuuskytluvun jälkeen. Maisema tapettikin. Mistä muualta Suomessa saa kukkuralautasellisia kaalikeittoa?
Pispalan Pulteria tein joskus. Sinne tehtiin kaikki uusiksi. Mutta mitään ei muutettu. Siellä on kai vieläkin Hannu Salaman looshi.
Tavastialta kai ei saa ruokaa rahallakaan, ja Joutsan matkustajakodissa on se suomen paras pippuripihvi.
Oulussa oli aikanaan paari, missä oli vuokrattavana kerrossänkyjä. Siis jos matkamiestä alkaa kesken illan väsyttämään, voi ottaa nokoset.
Ja työmiestä oli myynnissä Oulun reggaepaarissa. Rastat kun tötsyttelee viinan juonnin lisäksi. Se juttu kyllä huvitti monia.
Noissa Lapin paareissa on yleensä muoviset joulupukit ja ruokana surkeaa poronkäristystä jauhepottumuussilla. Noilla seikoilla ei silleen siellä ole merkitystä, turisti syö ja dokaa nyt jokatapauksessa.
Ha, Torniossa oli aikanaan pressiklubi. Sieltä ei saanut ruokaa ja tarjolla oli vain keskiolutta.
Ja Limingassa oli Veeran baari. Se oli tunnettu siitä, että siellä kyselty asiakkaitten ikiä. Minäkin kävin siellä 15- vuotiaasta asti. Sieltä sai kyllä ruokaa. Veeralla oli kanoja. Listalta löytyi keitetyt tai paistetut kananmunat. Niitä en koskaan testannut, se kanala oli paarin seinustalla ulkohuussien vieressä.
Siis minä en ole ravintola-alan ihmisiä. Käyn ehkä parikertaa vuodessa rossossa pitsalla tai kaljalla paikallisessa.
Mutta noin ajatukseltaan ravintolaala on kiinnostava.
Lopuksi. Suomen eniten miesten käyttämä naisten vessa on Tornissa, siellä kun on se ikkuna, josta näkee kaupungin ylle.
=DW=
KuinJos et ole ravintola ihmisiä niin siihen nähden aika hyvä kattaus moniin ravintoloihin.
Kiva oli lukea jälleen kirjoitustasi.
Ja toi sun nimimerkki näyttää aika hupsulta koska siinä on noita merkkejä ja numeroita laiteltu noin. Yrititkö tavoitella taiteellista vaikutelmaa? Hauskalta ainakin näyttää :) . - ...nimeltään Hiliman Puari...
miljoonapulu kirjoitti:
Jos et ole ravintola ihmisiä niin siihen nähden aika hyvä kattaus moniin ravintoloihin.
Kiva oli lukea jälleen kirjoitustasi.
Ja toi sun nimimerkki näyttää aika hupsulta koska siinä on noita merkkejä ja numeroita laiteltu noin. Yrititkö tavoitella taiteellista vaikutelmaa? Hauskalta ainakin näyttää :) .Se oli pohjois-savossa(lapin porstuvassa).Viikonlooppusi ohikulukijat ajel mikä minniin laesella pirssillä ohi,MUTTA aena siellä olj jookkoo.Hilima olj pokena ovella ja kahto ikkunasta(ikkää n.60-81 v.).Tihras pitkää ja sano että "et kaet vua kovi humalassa ou".Laski ylleesä sisälle.Hilimalla ku ee ollu muuta piällä ku yökolttu.Sano siihe "mitteepä otatta".Siellä olj n.3 pöötee,kuin ikkäänkuin rintamamiestalon olohuone ja puaritiski.
Siihehä myö ylleessä pyyvettii oluvet.Olj siinä vuan omallaene atmosfiäri, siihen aekaan.Huom! Kaekkialla muualla olj jo kaljan myönti lopetettu,mutta Hilima pelasti kaekki janoset "rahvaat".
Muistanekko tae tietänekkö kukkaa tätä paekkoo ennee???? - miljoonapulu
...nimeltään Hiliman Puari... kirjoitti:
Se oli pohjois-savossa(lapin porstuvassa).Viikonlooppusi ohikulukijat ajel mikä minniin laesella pirssillä ohi,MUTTA aena siellä olj jookkoo.Hilima olj pokena ovella ja kahto ikkunasta(ikkää n.60-81 v.).Tihras pitkää ja sano että "et kaet vua kovi humalassa ou".Laski ylleesä sisälle.Hilimalla ku ee ollu muuta piällä ku yökolttu.Sano siihe "mitteepä otatta".Siellä olj n.3 pöötee,kuin ikkäänkuin rintamamiestalon olohuone ja puaritiski.
Siihehä myö ylleessä pyyvettii oluvet.Olj siinä vuan omallaene atmosfiäri, siihen aekaan.Huom! Kaekkialla muualla olj jo kaljan myönti lopetettu,mutta Hilima pelasti kaekki janoset "rahvaat".
Muistanekko tae tietänekkö kukkaa tätä paekkoo ennee????Hauska tarina :)
Ruoka yhtä yksinkertaista kuin ravintolan pitäjäkin. Makkarakeittoa, makaroonilaatikkoa, pottumuusia, hernekeittoa jne. Suola ainoana mausteena ja maustepurkit pöydässä, maustakoon asiakas itse, jos haluaa. Minua nimittäin tympii ravintolakokkien tapa laittaa ensin mahdottoman loistava ruoka ja sitten pilata se mausteella, jota joku seurueesta ei voi syödä. Ja kun tarpeeksi erilaisia mausteita käytetään, löytyy melkein jokaiselle syöjälle mauste, josta hän ei pidä.
Ei pöytään tarjoilua. Ja nimenomaan pöytään, laittaisin nimittäin vain yhden erittäin pitkän pöydän. Asiakkaat pakostakin joutuisivat juttusille toisten asiakkaiden kanssa. Tämä toisi kotoisan tunnelman paikkaan.
Eikä musiikkia, kaupungit on riittävän täynnä ruokaloita, joissa tärykalvot puhkaistaan armottomalla räminällä.- miljoonapulu
Mainitsemasi ruoat ovat hyviä.
Yksi pitkä pöytä? Hm. Näkemys tuokin on.
Voisi olla tosiaan niin ettei tarttis olla musiikkia.
- mira-ley
Hei,Olen itsekin pohtinut tätä ravintopuolta. Haluaisin enemmän suomalaista lähiruokaa ja sitten maistiaisia silloin tällöin muualta maailmaa. Voisi olla marjoja, kalaa, kasviksia ja ym. Myös tuoreet leivät ja ravinteikkaat sämpylät ja ruisleipää. Kasviöljy on terveelliseksi todettu eli sitä voisi käyttää valmistuksessa. Myös jokin terveellinen puuro. Juomana voisi olla ennenmuuta alkoholitonta. Tässäpä tätä toivomuslistaa...levitteenä muutakin kuin voita ja oivariinia.
Ja sisustus voisi olla vähän kausiluontoista koristelua. mm. kukat ja kasvit jne. suht hillitty ja kodikas. Puhdasta ja uudet laitteet ja toimiva kokonaisuus. Henkilökunnalla yhtenäinen asu, jossa jotain persoonallista lisäksi...
Olisi hyvä olla myös jotenkin leppoisa tunnelma. Ruokaravintolan ovet olisivat kaikille avoimet ikään katsomatta...
t:mira-ley ;))- miljoonapulu
Kannatan ideaasi, kuulosti oikein hyvältä.
Ja marjoja pitäisi olla myös niinkuin ehdotit eikä kalaakaan pidä unohtaa. Kasvikset tietenkin monipuolisuudessaan.
Ja tämä on muuten oivallinen jälkiruoka: vaniliajäätelöä sen kanssa kermavaahtoa ja suklaakastiketta (Fazerin tummasta suklaasta tehtynä). Väsäsin tuollaiset annokset itselleni sekä muulle kotiväelleni :) . Tuo oli mainio päätös sunnuntaille.
Suklaisia jälkiruokia voisi olla. Itse ajattelisin näin.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831534Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491362Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84928
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49882Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800