Saako hyttysverkkoja minkälaisista paikoista Gambiasta? Myydäänkö niitä esim. joka marketissa? Eli saako saapumispäivänä helposti ostettua verkon vai kannattaako hankkia suomesta? Taitaa kuitenkin verkko olla kalliimpi suomesta ostettuna...?
hyttysverkkoja
21
1885
Vastaukset
- taiteilijatar
Ei paikallisista supermarketeista saa kaikkea, minä en kuukauden aikana nähnyt verkkoja missään myynnissä,en tosin kysellytkään,mutta hinnat siellä supermarketeissa on aika Suomenluokkaa,markkinoilla halvempaa,mutta siellä eiät taida edes tietää moisista verkoista kun itse eivät käytä.
- niitä..
toreilla, esim. Serrekundan kojuilla vähän joka kulmalla ja eri väreillä, mutta ulkomaalaisten kaupoissa ei ole osunut silmiin, tosin en niissä paljoa käy.
- Hyttyskammo
niitä.. kirjoitti:
toreilla, esim. Serrekundan kojuilla vähän joka kulmalla ja eri väreillä, mutta ulkomaalaisten kaupoissa ei ole osunut silmiin, tosin en niissä paljoa käy.
Ei näkyny hyttysverkkoja myytävänä viikon mittaisella matkallamme. Ainakin Lemon Creekin hotellissa oli sängyn päälle viritetty jo valmiiksi semmoinen, muista hotelleista en tiedä. Hyttysiä tuli muutama huoneeseemme yö aikaan. Suomessa varmaan kannattaa kysellä retkeilymyymälöistä.
- etteivät paikalliset
käytä hyttysverkkoja/eivät tiedä niistä. He jos ketkään niitä käyttävät koska asuvat maassa niin kuivan kuin sadekaudenkin ajan. Olen vieraillut tutussa, todella köyhässä, yli 10-henkisessä perheessä ja kaikilla on hyttysverkko kauniisti taitettuna sängyn tai nukkumapaikan yläpuolella. Luulo ei ole tiedon väärtti.
- kiitollisia olisimme
myös me. Oltiin viime vuonna eikä nähty verkkoja myynnissä missään. Emme kyllä kaivanneetkaan sillä emme nähneet hyttysiäkään. Miestäni tosin oli ainakin paukamien perusteella puraissut pari. Nyt olisimme kiinnostuneita ostamaan jos jostain sieltä voi koska lapset matkustavat kanssamme. Ja mikä mahtaa olla paikallinen hinta? Suomessa hinta törkeä, 55 e tavalliseen vuoteeseen ja 65 e parivuoteeseen!!!!!! Gambiasta ostaneet, olkaa kilttejä ja kertokaa mistä ostaa ja mihin hintaan!
- tosiaan..
ainakin Serrekundan toreilta (ajatellen näin lähintä paikkaa hotellialueeseen verrattuna). Niitä myyviä kojuja on paljon ainakin Banjulin garageen päin vievällä "ostoskadulla" ;), hinnoista en tiedä, mutta ei kyllä lähellekään Suomen hintatasoa.
- on ostaa
kirpparilta valoverhot ja ommella niistä verkko. Saa varmaan huomattavasti halvemmalla.
- neljän ja kolmen
tähden hotellissa Gambiassa ja niissä on ollut hyttysverkot ikkunoissa. Ainoa tilanne missä hyttyset voi päästä huoneeseen on silloin jos pitää ovea turhan kauan auki mutta koskaan en nähnyt hyttystä huoneessani joten verkkoa ei mielestäni tarvi. Paikallisten myymälöistä kannattaa kysyä jos haluaa ostaa, he käyttävät hyttysverkkoja. Tutussa perheessä vieraillessani näin verkon jokaisen sängyn yläpuolella.
- ikkunoissa
oli halvassakin hotellissa eli manseassa, mutta olen viestejä lukiessani luullut että puhutaan niistä prinsessasuojista sängyn yläpuolella.Löytyykö niitä vakiona hotelleista ja onko niille oikeasti tarvetta jos on verkot ikkunoissa?
- hotelli
ikkunoissa kirjoitti:
oli halvassakin hotellissa eli manseassa, mutta olen viestejä lukiessani luullut että puhutaan niistä prinsessasuojista sängyn yläpuolella.Löytyykö niitä vakiona hotelleista ja onko niille oikeasti tarvetta jos on verkot ikkunoissa?
josta Tjäreborgin esitteessä on kuvat hyttysverkolla sängyn yläpuolella on Lemon Greek. Tämä on vain yksi mielipide mutta ei mielestäni tarvi kun huoneeseen ei pääse hyttyset jos pitää oven suljettuna. En tarkoita 100% varmuutta vaan kyllä malarianestolääkitys siitä huolimatta kannattaa ottaa. Olen ollut Gambiassa vuosina 2007 ja 2008 eikä hyttyset inisseet korvissa.
- taiteilijatar
ikkunoissa kirjoitti:
Juu,yövyin juuri manseassa,ikkunassa verkko ja toisessa kolo josta hyttyset tuli sisään,halpa hotelli ja huoneet mitä sattuu,verkkoja ei sänkyjen päällä ole,vierailin useissa paikallisissa perheissä,ei ollut makkarissa verkkoa,mutta tuosta aiheesta voi etukäteen kirjoittaa vaikka mitä,sehän ei takaa tuleeko malaria vai ei.Ja vuosi sitten olin manceassa huoneessa josta onneksi vasta vikana päivänä tipahti koko ikkuna karmeineen,siellä on taso mitä on.....mutta hintahan on HALPA
- verkkoa
taiteilijatar kirjoitti:
Juu,yövyin juuri manseassa,ikkunassa verkko ja toisessa kolo josta hyttyset tuli sisään,halpa hotelli ja huoneet mitä sattuu,verkkoja ei sänkyjen päällä ole,vierailin useissa paikallisissa perheissä,ei ollut makkarissa verkkoa,mutta tuosta aiheesta voi etukäteen kirjoittaa vaikka mitä,sehän ei takaa tuleeko malaria vai ei.Ja vuosi sitten olin manceassa huoneessa josta onneksi vasta vikana päivänä tipahti koko ikkuna karmeineen,siellä on taso mitä on.....mutta hintahan on HALPA
Mä en ole koskaan kaivannut verkkoa muutamalla matkallani, puremia on tullut mutta niistä selvitty.
En tosin nähnyt niitä verkkoja missään paikallisillakaan. Kai se on maku kysymys. Ja kun on estolääkitys päällä niin ei kai sitä ole niin huolissaan. - väittelemään
taiteilijatar kirjoitti:
kanssasi siitä käyttävätkö gambialaiset hyttysverkkoja vai eivät ettei mene juupas-eipäs -kirjoitteluksi. Se ettet ole niitä nähnyt/huomannut/tunnistanut ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö niitä olisi, miksi muuten paikallisten myymälöissä niitä myytäisiin!? Itse olen nähnyt niitä niin Serrekundan kuin 40 km päässä olevassa kylässäkin. Omat tietosi näyttävät aika puutteellisilta...
- taiteilijatar
väittelemään kirjoitti:
kanssasi siitä käyttävätkö gambialaiset hyttysverkkoja vai eivät ettei mene juupas-eipäs -kirjoitteluksi. Se ettet ole niitä nähnyt/huomannut/tunnistanut ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö niitä olisi, miksi muuten paikallisten myymälöissä niitä myytäisiin!? Itse olen nähnyt niitä niin Serrekundan kuin 40 km päässä olevassa kylässäkin. Omat tietosi näyttävät aika puutteellisilta...
keskusteluahan tämä jo on......jokainen lähtevä löytää sieltä omat kokemuksensa ja tietonsa....aika turha koko tämä keskustelufoorumi....itse olen täällä vain koska Afrikasta palattuani sairastuin,mutta tuskin tänne palaan kun töihin kykenen,tämä keskustelun aloittaja tuskin paljon tästä hyötyy...toivottavasti verkkonsa löytää:)
- ei ollut mitenkään
taiteilijatar kirjoitti:
keskusteluahan tämä jo on......jokainen lähtevä löytää sieltä omat kokemuksensa ja tietonsa....aika turha koko tämä keskustelufoorumi....itse olen täällä vain koska Afrikasta palattuani sairastuin,mutta tuskin tänne palaan kun töihin kykenen,tämä keskustelun aloittaja tuskin paljon tästä hyötyy...toivottavasti verkkonsa löytää:)
loukata sinua. Lähinnä ajattelin kysymyksen esittäjää kun haluaa tietoa ja sitten yksi kirjoittaa yhtä ja toinen toista täytenä totena. Toivon sinun paranevan ja kyllä minä kaikki kirjoitukset luen ja joskus kirjoittelenkin, niin että kirjoittele vaan kun me useimmat tällä Gambia-palstalla ollaan siihen maahan tykästytty, se meitä näillä sivuilla yhdistääkin!
- paikanpäältä
siis saa ilmeisesti. Haluan joka tapauksessa verkon sieltä ostaa vaikka sitä ei tarvitsisikaan, koska Afrikka on maa jossa olen käynyt (malaria alueella)ja jonne vielä tulevaisuudessa menen niin joskus sitä verkkoa vielä tarvii kuitenkin. Gambiasta sen siis ilmeisesti saa kuitenkin halvemmalla kuin suomesta. Kiitos kaikille vastauksista.=)
- Mipa
Suomessa retkeilyliikkeissä myynnissä olevat hyttysverkot yli 50 euroa,mutta itse ostin Anttilasta 19,90.
- tteir
Mipa kirjoitti:
Suomessa retkeilyliikkeissä myynnissä olevat hyttysverkot yli 50 euroa,mutta itse ostin Anttilasta 19,90.
Mansea Beach hotellin respa hommasi meille verkon
hintaan 350 dalasia = n. € 10,- - vastaathan
tteir kirjoitti:
Mansea Beach hotellin respa hommasi meille verkon
hintaan 350 dalasia = n. € 10,-että sängyn päällistä verkkoako tarkoitat? Olisi kiva tietää! Ikkunoissahan siellä oli verkot ainakin viime vuonna. Mutta jos hyttysiä nyt paljon enemmän niin kyllä sellaisen " sänkyverkon " voisi tuohon hintaan hommata ilman että jaksaa heti ekana iltana pitkin kyliä kierrellä ja kysellä ettämistä sellaisen saisi. Ollaan pian menossa ja kovasti asia kiinnostaa.
- jaa
Kai niitä sieltäkin saa,kannattaa kysyä joltakin paikalliselta apua.
Itse asuin vuokratussa talossa lähellä Senegambiaa ja siellä oli verkko valmiina sängyn päälle ripustettuna.
Moskiittoja näkyi myös päiväsaikaan, mutta etenkin iltaisin niitä tuntui olevan. Säästyin itse paukamilta, karkotetta en suihkutellut itseeni, mutta makuuhuone myrkytettiin auringonlaskun jälkeen noin puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ikkunat ja ovet kiinni siinä vaiheessa tietenkin. Myrkky ostettiin paikanpäältä. Iltaisin pitkät housut/hame ja paita suositeltavia.
- finni
Gambiasta en tiedä, mutta Suomessa niitä voi ostaa täältä
http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/hyttyssuojat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1422653Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601977- 401707
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii321566Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772