taas kerran ulalla

näistä rahoista

sain tiedon kelalta ärahan ja vanhempainrahan määrästä, samalla tuli jokin lappu missä pitää ilmoittaa työnteosta ä ja vanh.rahakaudella. Jos haluan pitämättömät lomapv:t rahana pitääkö siitä ilmoittaa myös, siis jos saan lomarahat tuona aikana?? kannattaako ne lomarahat ottaa sitten vasta kun on vanhempainvapaa pidetty?? menee siis vasta marraskuulle eli silloin ei ole enää virallisesti kesälomakausi kyseessä. ja sitten hoitovapaa vasta kun n.4vkon "loma" on pidetty. onko jollain ollut sama tilanne että on lomia jäänyt pitämättä ja on älomalla?! jos otan noi lomarahat äloman aikana ni saanko silti siltä n4vkon ajalta sen 22€/pvrahan lisäksi? (Mulla siis täys kesälöma ja ensi talvena -10 täys talviloma) toivottavasti joku nyt tajusi tämän sepustuksen :)

4

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ccccn

Lepo vaan. Lomarahat tai vuosiloma ei vaikuta äitirahoihin yhtään mitään.
      Vain se muuttaa rahan 22,04 euroon päivässä, jos menet oikeesti työhön. Äitirahan päätösliitteenä oleva lappu on sitä varten. Tosin senkin voi ilmoittaa netissä, jos työt alkaa.

Eikä vuosiloma vaikuta edes äitirahan jälkeen saatavaan hoitorahaan. Vain köyhille maksettavaan hoitolisään se vaikuttaa.

• santtura

korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minulla meni näin.
      Olin siis vanhempainvapaalla ja kun kesälomakausi tuli, työnantaja maksoi minulle normaalisti kaikki lomarahat kerralla. Samoin oli talviloman kanssa. Näitä tuloja sinun ei tarvitse ilmoittaa, koska et siis ole tänä aikana työssä, etkä näitä rahoja "työnteolla" tienannut, vaan ne ovat lomarahoja. Myöhemmin kun jäin suoraan vanhempaivapaalta hoitovapaalle, sain maksamatta jääneet lomarahat, jotka olivat siihen mennessä kertyneet, eikä niitäkään pidä "työntekona" mihinään ilmoittaa, koska ne ovat sinulle kertyneitä etuuksia.

Ja toki saat normaalin vanhempainpvrahan/hoitorahan kaikilta päiviltä, vaikka sinulle lomarahoja maksettaisiinkin!

• pyydettiin ilmoittamaan!

Eikä mistään loma rahoista.

Siltä varalta että menisit oikeasti töihin, kerron sinulle sen, ettei sunnuntai työ sitten vaikuta vanhempain tai äitiysraha etuuksiin. Sunnuntaina saa käydä töissä, se vain täytyy ilmoittaa, sekin.

• kiitos toosi

paljon näistä vastauksista.. *pyyhii hikeä otsaltaan* :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe