ad-hd

orpo olo

Mulla 6v poika jolla paha ad-hd sekä lapsuuden aikainen reaktiivinen kiintymyssuhteiden häiriö ja ad-hd n takia jäänyt motoriikka hieman jälkeen kun ei ole keskittynyt mihinkään.Todettiin vasta 4 kuukautta sitten ja nyt lääkitys.Lääkkeet auttanut ja saanut hieman ikäisiään kiinni motoriikassa kuten piirtäminen jne.Muilla vastaavia?Asui äitinsä ja hänen miesystävänsä luona mutta sai osakseen pahoinpitelyä ,silmä mustana jne.Ei saa tavata enää äitiään.Ketään jonka lapsella ollut tai on vastaavia ongelmia?Ois kiva saada kansan neuvoja.Nythän päivät aikalailla samaa kaavaa noudattaa,toistoja toiston perään.Lääkäreillä liian laitosmaiset ohjeet joten mielelläni otan vastaan kansanomaisia neuvoja jos jollain ollut samanlainen lapsi.Mitään tukiperheiä en saa kun ei kelpaa mikä tahansa vaan sellainen joilla kokemusta.Terv. yh-isä

5

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisiko olla näin

      Eikös kova isku päähän voi aiheuttaa ad-hd;ta myös. Miesystäväni jolla adhd sanoi, että olisi lapsena kaivannut paljon positiivista kannustusta.
      Yleensäkin adhd lapsi tarvitsisi positiivisen kasvatuksen eli positiivista palautetta. Jo tietenkin tuollainen pahoinpitely aiheuttaa kelletahansa vaikeuksia joten luulen, että se, että olet lempeä parantaa häntä jo paljon. Onko hänellä taipumus paeta omaan mielikuvitus maailmaan?
      Varmana on ollut pakkokin.

      • orpo olo

        Ja on 3 mielikuvituskaveriakin.Niillä nimet ja yhden nimi sama kuin pojan äidillä,mietnkin usein että ehkä se on ns.korvaava äiti kun ei oikea äiti osoita kiinnostusta.Yksi taas on vanha ja se todennäköisesti johtuu siitä kun mummonsa kuoli vasta.Ja se kolmas niin silleen jännä kun silllä vaihtelee ikä aina vähän väliä.Poika aikalailla kiinni minussa että pelkääkö menettävänsä sitten isänsäkin jollain tavalla vai mistä moinen voi johtua.Ja todella mustis minusta,ei sais kenenkään kanssa puhua,mutta se on juuri sitä kiintymyssuhteiden häiriötä.


      • sieltä saat
        orpo olo kirjoitti:

        Ja on 3 mielikuvituskaveriakin.Niillä nimet ja yhden nimi sama kuin pojan äidillä,mietnkin usein että ehkä se on ns.korvaava äiti kun ei oikea äiti osoita kiinnostusta.Yksi taas on vanha ja se todennäköisesti johtuu siitä kun mummonsa kuoli vasta.Ja se kolmas niin silleen jännä kun silllä vaihtelee ikä aina vähän väliä.Poika aikalailla kiinni minussa että pelkääkö menettävänsä sitten isänsäkin jollain tavalla vai mistä moinen voi johtua.Ja todella mustis minusta,ei sais kenenkään kanssa puhua,mutta se on juuri sitä kiintymyssuhteiden häiriötä.

        luettavaa ja tukea ja kuntoutustakin, kursseja sun muuta,rohkeastri kirjoittelemaan ja soittelemaan!
        Muista kysellä hoitotukia ym. opetuksesta jen...

        http://www.adhd-liitto.fi/

        http://www.adhd-liitto.fi/loma.html

        http://www.adhd-liitto.fi/lehtitilaus.htm


    • tällaisella

      sivuilla kuin perheklubi.net. Siellä on hyviä keskusteluja ja saat varmaan hyvää tietoa.

      Minulla on kaksi adhd-lasta ja olen ollut heidän yh-äitinä n. 10 vuotta. Rankkaa on ollut, mutta uskoa en ole menettänyt.

      Tuo positiivisen palautteen saaminen on ensiarvoisen tärkeää adhd:lle. Ja miksei meille kaikille! Mietipä itse, miten itsetuntoa nostaa pienikin kehuminen. Jos kaikki palaute on aina negatiivista, jättää se omat jälkensä.

      Usko itseesi ja omiin kykyihisi!

      • Jadero...

        Mieheni erosi lastensa äidistä n. 6 vuotta sitten. Heillä oli kaksi lasta. 10 vuotias poika jäi äidille ja 5vuotias poika isälleen. Äiti hylkäsi kokonaan tämän 5 vuotiaan poikansa joka jäi isälleen asumaan. Minä tapasin mieheni pojan ollessa 6 vuotta. Minusta tuli hänelle äiti ja olen sitä ollut hänelle jo 6 vuotta. Poika on nyt 12 vuotias.
        Miehelläni hyvin samanlainen tilanne kuin sinulla. Jäi pojan kanssa kaksin, ilman mitään kunnollista apua. Pojalla oli ADHD, tunne-elämän ongelmia, motoriikan kanssa ongelmaa jne... ja valmiiksi kun on tunne-elämän ongelmia niin äidin hylkäämäksi joutuminen teki tilanteesta todella vaikean. Oikeanlaista apua ei saanut isä eikä poika.
        Minä olen pojasta pitänyt huolen parhaani mukaan mutta eihän kukaan oikeaa äitiä oikein pysty korvaamaan. Mutta sen haluan tässä kertoa sinulle että vaikka poika oli todella vaikea ja ongelmallinen ja kouluakin jouduttiin lykkäämään kun oli jos jonkin näköstä käytöshäiriötä ja hitautta motoriikassa plus litania muita ongelmia niin vuos vuodelta pojasta vaan kasvoi järkevämpi ja tasapainoisempi ja nyt 12 vuotiaana ei oikein matematiikassa pärjää mutta muuten on ihana nuori mies ja ei voisi uskoa samaksi pojaksi jonka tapasin silloin 6 vuotiaana!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe