Haluaisin rakentaa (siis rakennuttaa) talon maan alle, siten, että vain pieni osa näkyisi maan pinnalle. Suunnitelma on vielä keskeneräinen ja tarvitsisin ammattiapua hankkeen loppuun saattamiseen. Tarvitsisin jonkun, joka piirtäisi viralliset piirrustukset, tietääkö kukaan mitä ne suunnilleen maksaisivat? Talo tulisi syrjään, ei mihinkään keskustaan. Onko tällaisen talon rakentaminen ensinnäkään mahdollista ja luvallista? Suunnnitteleeko kukaan tällaisia taloja täällä Suomessa, vai täytyykö itse suunnitella?
Maan alle
8
1282
Vastaukset
- Rauno Kangas
...saa rakentaa, muttei asuintiloja.
RakMK G1:n mukaan asuinhuoneen lattian pitää olla huoneen pääikkunan kohdalla ulkopuolista maanpintaa ylempänä (osa huoneista voidaan vähäisessä määrin rakentaa alemmaksikin).- The Rat
Eikös tuo vain helpota hommia (määräysten suhteen)? :)
Rinteeseen rakentaa siten, että keittiöstä, olohuoneesta ja ehkä "makuuhuoneesta" on ikkunat pihallepäin, takapuolelle varastotilaa ja alakertaan saunaosasto ja varastotilaa...
Itse kyllä haluaisin sitä luonnonvaloa mahdollisimman paljon, mutta olen kyllä tuollaistakin harkinnut joskus.
- aikuiseksi
Kuulostaa ihan vihaisen rastatukkaisen ja lialle haisevan teinin jutulta.
Palaa asiaan vaikka viiden vuoden päästä.- kauhajoelta kun ajelee
etelää kohden,isojoki-karijoki tai jotain.talo rakennetu joskus -80 luvun alkupuolella.näkyi aikoinaan isolle tiellä mutta en jaksa muistaa enää kohtaa.sori!
- aloittaja
Vapaa-ajan asuntokin toki käy, kunhan siellä voi olla läpi vuoden. Ideana se on upea, siis minun mielestäni. Ei toki kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kanssani. Haaveeni aion vielä toteuttaa.
- vaikuttaa
kellarilta.
- aloittaja
Mutta minusta se olisi hieno!
- Raksan reunalta
Voisi tuon monikin suunnitella, mutta sillä varauksella,
että rakennuslupaa sille ei 99,999% todennäköisyydellä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808