Hypoteettinen tilanne Kaukkarin

kanssa..

Olen metsässä puolukassa lasteni kanssa ja kaukkari on vapaana vieressämme. Karhu poikasineen ilmestyy nyppylän takaa ja alkaa juosta meitä kohti murahdellen. Kysymys kuuluu: Mitä tuollaisessa tilanteessa tekee laumanvartijakoira? A) Menee maaten ja ujeltaa B) syöksyy vastapalloon ja sen myötä vaikka varmaan kuolemaansa?

19

2443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mastiff

      Laumanvartijakoirat vaikka uhraavat henkensä, jotta onnistuisivat tehtävässään, eli puolustamaan perhettään, kotiaan, lammaslaumaa ym. omaisuuttaan uhkatekijöiltä.

      T: Mastiff

      • vastauksestasi

        Tuo vastauksesi vahvisti aiempaa olettamustani. On kyllä uskomattoman rohkeita ja hienoja koiria. En ollut varma että miten ne ns. Ylivoimaisen vastustajan kohdatessaan toimivat.


    • uikuttaen kotiin

      mutta espanjanmastiffimme kyllä taistelisi viimiseen asti :)

      • hirvien kanssa

        siitä arvelisin miten kävisi..."kauhea" kaukkarimme painatti uikuttaen kotiin kun hirviä ilmestyi eteemme mutta espanjanmastiffimme siirtyi hirvien ja minun väliin murisemaan uhkaavasti ja antmalla varoitushaukun. ja niin hirvet pötkivät pakoon :)


      • ...satusetä...
        hirvien kanssa kirjoitti:

        siitä arvelisin miten kävisi..."kauhea" kaukkarimme painatti uikuttaen kotiin kun hirviä ilmestyi eteemme mutta espanjanmastiffimme siirtyi hirvien ja minun väliin murisemaan uhkaavasti ja antmalla varoitushaukun. ja niin hirvet pötkivät pakoon :)

        ...mikset saman tien tekisi saduistasi laatuleffaa.


      • miksi minä
        ...satusetä... kirjoitti:

        ...mikset saman tien tekisi saduistasi laatuleffaa.

        44 vuotias 3 lapsen äiti totta täällä puhuisin?? Kerroin vain esimerkin miten koirat toimivat oikeassa tilanteessa. Mitähän satuilua siinä oli?? Tervetuloa tänne maalle katsomaan itse koiriamme (koiria yhteensä 6kpl) ja lähdemme sitten yhdessä mettälle "hirvijahtiin"?


      • kaukkari uros
        miksi minä kirjoitti:

        44 vuotias 3 lapsen äiti totta täällä puhuisin?? Kerroin vain esimerkin miten koirat toimivat oikeassa tilanteessa. Mitähän satuilua siinä oli?? Tervetuloa tänne maalle katsomaan itse koiriamme (koiria yhteensä 6kpl) ja lähdemme sitten yhdessä mettälle "hirvijahtiin"?

        ajaa hirvet ja kaikki muutkin eläimet pois lähistöltä, ne mitkä on saanut kiinni on tappanut. En ole huomannut sen koskaan pelkäävän mitään, yrittää jopa hyökätä kauppa-auton kimppuun alueella jota pitää omanaan. Lähistöllä on hevostila, jonka ohi kuljemme lenkillä ollessamme usein, jos hevoset lähestyvät meitä, koiramme saa hirveän raivarin ja yrittää väkisin hyökätä niiden kimppuun. En usko että pakittaa minkään edessä. Ps. Tappanut vain kissoja ja jäniksiä omalla alueellamme.


      • Juustopään omistaja
        kaukkari uros kirjoitti:

        ajaa hirvet ja kaikki muutkin eläimet pois lähistöltä, ne mitkä on saanut kiinni on tappanut. En ole huomannut sen koskaan pelkäävän mitään, yrittää jopa hyökätä kauppa-auton kimppuun alueella jota pitää omanaan. Lähistöllä on hevostila, jonka ohi kuljemme lenkillä ollessamme usein, jos hevoset lähestyvät meitä, koiramme saa hirveän raivarin ja yrittää väkisin hyökätä niiden kimppuun. En usko että pakittaa minkään edessä. Ps. Tappanut vain kissoja ja jäniksiä omalla alueellamme.

        toivottavasti että asu meidän kulmilla.... Toivon, että meidän kissat säilyvät hengissä. Mä luulin, et niiden tarkoitus on suojella perhettä, ei sentään tappaa kaikkia muita eläimiä... mitkä vastaan tulee...


      • oma-alueemme
        Juustopään omistaja kirjoitti:

        toivottavasti että asu meidän kulmilla.... Toivon, että meidän kissat säilyvät hengissä. Mä luulin, et niiden tarkoitus on suojella perhettä, ei sentään tappaa kaikkia muita eläimiä... mitkä vastaan tulee...

        tarkoittaa aluetta jonka omistamme, siellä ei asu muita. Saako muuten kissat juoksennella vapaasti missä haluavat, vai onko siinäkin joku laki niinkuin koirilla?


      • Älkäähän
        oma-alueemme kirjoitti:

        tarkoittaa aluetta jonka omistamme, siellä ei asu muita. Saako muuten kissat juoksennella vapaasti missä haluavat, vai onko siinäkin joku laki niinkuin koirilla?

        Alkaako nyt kissoistakin semmoinen jossittelu kuin tuolla luonto- ja metsästysaiheisilla palstoilla susista? Älkää taas aloittaka!


      • pidä vapaana
        kaukkari uros kirjoitti:

        ajaa hirvet ja kaikki muutkin eläimet pois lähistöltä, ne mitkä on saanut kiinni on tappanut. En ole huomannut sen koskaan pelkäävän mitään, yrittää jopa hyökätä kauppa-auton kimppuun alueella jota pitää omanaan. Lähistöllä on hevostila, jonka ohi kuljemme lenkillä ollessamme usein, jos hevoset lähestyvät meitä, koiramme saa hirveän raivarin ja yrittää väkisin hyökätä niiden kimppuun. En usko että pakittaa minkään edessä. Ps. Tappanut vain kissoja ja jäniksiä omalla alueellamme.

        tonttisi ulkopuolella, voi muuten törmätä
        hauliparveen ja vasta äkäisiä on.


      • minä itseken
        pidä vapaana kirjoitti:

        tonttisi ulkopuolella, voi muuten törmätä
        hauliparveen ja vasta äkäisiä on.

        haulikolla ampua.


      • äidinkielen ope
        minä itseken kirjoitti:

        haulikolla ampua.

        Kaikille hulluille niitä aseenkantolupia myönnetäänkin...


      • Juustopään omistaja
        oma-alueemme kirjoitti:

        tarkoittaa aluetta jonka omistamme, siellä ei asu muita. Saako muuten kissat juoksennella vapaasti missä haluavat, vai onko siinäkin joku laki niinkuin koirilla?

        Suomessa on voimassa kolme lakia, jotka määrittävät kissojen oikeudet:
        JÄRJESTYSLAKI, METSÄSTYSLAKI ja ELÄINSUOJELULAKI
        Ne sallivat kissan VAPAAN ulkoilun.

        No tästä enempää ei tässä... Väärä keskustelupalsta...


      • en ikinä
        minä itseken kirjoitti:

        haulikolla ampua.

        Missäännimessä ampuisi kaukkaria haulikolla ellei siinä ole susihauleja ja silti miettisin kahdesti ennen laukaisua, meinaan jos kaukkari suuttuu on henki halpaa.


      • juha01
        minä itseken kirjoitti:

        haulikolla ampua.

        Minä en missään nimessä ampuisi kaukkaria haulikolla ellei siinä ole susihauleja ja silti miettisin kahdesti ennen laukaisua, meinaan jos kaukkari suuttuu on henki halpaa.


    • pyreneittenmastiffi

      Meillä pyreneittenmastiffi.
      Ei ole vielä hätkähtänyt yhtään mitään, vaikka luonnoneläimiä on nähnyt pieniä ja suuria.
      Karhun luo meni haistelemaan, tosin oli kuollut karhu.
      Minua ei karhun luo päästänyt, vaan seisoi edessä ja työnsi minut pois ja meni itse tarkistamaan tilanteen ainakaan näyttämättä pelkoaan.
      Koira menee muutenkin aina väliin, jos kokee jonkin vaaralliseksi minulle.

      En tiedä mitä se tekisi, kuitenkin jotenkin uskon, että se puolustaa minua vaikka kuolemaansa asti.

      Tosin minun koirallani on todella vahva vartiointivietti ja se on erittäin peloton.. Ollut tähän saakka ainakin.

    • mmmmmmmm..........

      kaukkarit puolustaa omaa perhetään vaikka kuolemaan asti

    • tietenkin...

      jälkimmäinen. Kaukaasianpaimenkoira taistelee niin kauan kunnes joko itse menehtyy tai vihollinen kuolee. Se puolustaa omaa perhettään koko hengellään. Tuollaisessa tilanteessa se taistelee loppuun saakka. Se ei koskaan peräänny.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe