Minulla on siis kohtalaisen vakava ongelma. En voi juoda kaljaa, koska se on minusta suorastaan järkyttävän pahaa. En ole kehdannut tätä asiaa kertoa kenellekkään. Jotenkin tuntuu, että olen ongelmani kanssa täysin yksin. En siis pysty juomaan sitä litkua (oli sitten olvia,koffia tai kultaa) yhtään tai alkaa oksettaa. Taisin saada traumat kun äitini antoi minun maistaa kaljaa ollessani 5v ja sitten en saanut sitä makua pois millään.
Onko ketään muuta jonka mielestä kalja on pahaa? Minussa on varmasti jotain vikaa. Ymärrän tosiaan miten hullua on sanoa, että kalja olisi pahaa.
Kalja on todella
43
4745
Vastaukset
- täällä..
minunkin mielestä kalja on pahaa, juon yleensä joko lonkeroa,siideriä tai viinaa ja kyllä kaikki kaverit sen tietää etten tykkää kaljasta.
- addasdsd
Ongelma: kalja on pahaa
Ratkaisu: juo jotakin muuta - :D:D:D
En vain voinut olla repeämättä tälle "Minulla on siis kohtalaisen vakava ongelma" :D:D Voi helvetti ihmiset! Naurettavaa
- tyttö............
Mä en myöskään tykkää yhtään kaljasta/oluesta.. Siideriä tulee juotua, se on parempaa :)
- kyllä
itsekkään en tykkää kaljasta vaan siideriä tulee juotua, ei juuri limusta erota. ongelma vaan on et taitaa olla 3-4 kertaa kalliimpaa ku kalja. ja six päkillä ku ei ne estot vielä minnekkää lähe!
- vvvvvvvvv
kyllä kirjoitti:
itsekkään en tykkää kaljasta vaan siideriä tulee juotua, ei juuri limusta erota. ongelma vaan on et taitaa olla 3-4 kertaa kalliimpaa ku kalja. ja six päkillä ku ei ne estot vielä minnekkää lähe!
Ite diggaan bissee, siideri on paskaa litkua, ja tullu jonkinlainen kammotus siideriin kun lissut sitä vetää.
- asdsadsadas
Hyi se maltaan maku on kertakaikkiaan hirveä. Ja se vaahto vielä päälle niin ughhhhhnnn
- _Jaketsu_
se on siis niin hyvää ku aina isän tölkistä salaa saunatauolla että mm....
- Eihwaz
Oletko juonut vain lämmintä kaljaa? Lämmin kalja voi maistua aika pahalta, jos makuun ei ole muuten tottunut. Jos olet juonut vain lämmintä kaljaa, niin kokeile juoda kylmää kaljaa, se maistuu paljon paremmalle.
- JepJep.
!!!
- lonkerohai
Alkoholijuomista kalja on pahinta litkua, jota maa päällänsä kantaa. Miltei kaikki muut litkut kelpaa. Miedoista juomista lonkero on parasta. Sitä tulee yleensä juotua silloin kun menee esim. kaverille ryypiskelemään. Siiderikin kyllä allekirjoittaneelle jonkin verran maistuu, mutta jotenkin "kyllästyn" aina sen makuun, joten en sitä illan aikana koskaan muutamaa pulloa/lasia enempää juo.
Totta kyllä tuo, että lonkerot ja siiderit ovat selvästi kaljaa kalliimpia. Tästä syystä aloittelen aina juomisen viinalla, yleensä mehuun lantraten. Sopivat humalat kun siinä kotona jo valmiiksi juo niin ei sitten tarvitse mitään hirveitä määriä juotavaa juhlimispaikkaan kantaa. Viinaa en jaksa pippaloihin kannella, koska sen juomisesta tulee aina hirveää säätämistä kun pitää etsiä laseja ja juomat lantratessa läikkyy yms.
Koskaan en ole kaljavihaani hävennyt. Aina vain kylmän rauhallisesti ilmoittanut juovani muuta, koska en kaljasta pidä. Lausahdus "kalja on miesten juoma" on minusta erittäin naurettava, sillä aivan saman lopputuloksen tarjoavat muutkin alkoholituotteet. Itse asiassa kaljahan on lonkeron ja siiderin kanssa siitä miedoimmasta päästä, joten jos ns. "miehisen juoman mitta" on kovat kännit, niin sitä ei kalja pysty millään vielä pienellä määrillä tarjoamaan.
Ja nyt vielä näin loppuun täytyy todeta, että omasta mielestäni ns. "miehiset kaverit" ovat kaljasieppojen sijaan ennemminkin absolutistit, jotka toisten puheista piittaamatta jättävät nämä myrkyt juomatta.- 34234324
ite en osaa tota ymmärtää koska olut on minun mielestäni ihanan makuista, mutta toisaalta monet mun kaverit vihaa olutta ja juo siiderii
- huoooooooh
Se jos kalja maistuu pahalle EI ole ongelma.
Ihan sama jos et tykkää maksasta. Se ei ole epänormaalia. Et ole epänormaali. Et vain tykkää siitä. Sehän maistuu aivan hevosen kuselta (ei sillä että olisin maistanut)
JOS ET TYKKÄÄ KALJASTA SINUN EI TARVITSE JUODA SITÄ!!! Kukaan eikä mikään pakota!!! - paljo.
Jonku tutkimuksen mukaan ne ihmiset, millä on paljo makunystyröitä, nii ei tykkää alkoholista, sen takia ku ne maistaa sen alkoholin paremmin ku ne joilla makunystyröitä on vähemmän.
eli sulla on parempi makuaisti ja maistat alkoholin paremminku jotkut muut.- Fucum1
Emmäkään tykkää kaljasta, maistuu ihan paskalle, eikä siinä oo mitään hävettävää! Siideria ja lonkeroa voin juoda mutta emmä niistäkään oikeen tykkää. viskiä ja konjakkia on ihan kiva joskus juoda, polttelee silleen mukavasti:P Energia juomat on herkkua mutta kun tietää kuinka haitallisia ne on, niin tyydyn yleensä vaan juomaan kahvia. Sitä mä en tajuu mitä ihmiset näkee tupakassa..
- vaan juonu
lämmintä bissee, koita kylmänä, tai hileisen kylmänä niin maku on minimissä
- mennä...
Dr Philin juttusille ja sassiin kuin jo olisit!
- teinillä taas ongelmat..
Kannattaisikohan sitten olla juomatta sitä kaljaa, jos se kerta pahaa on? Tuskinpa kukaan sinua siihen pakottaakaan.
- Kyllä se niin on
Että kalja ja viina on ainoat miesten juomat. Kaiken maailman lonkerot ja sidukat on naisille. Vois olla juomatta ollenkaan jos kalja ei kerran maistu.
- Karwane zetä
Kun minä olin nuori nii sai olla tyytyväinen jos sai siirappia juoda saati sitte kaljaa!
- samoja kokemuksia
olkaapas hiljaa kakarat
- Nappula-Panu
samoja kokemuksia kirjoitti:
olkaapas hiljaa kakarat
Oluet pois kioskeista, koska karvaiset sedät tulevat hulluiksi!
- se tosiaan
pahaa. Itse en pysty juomaan kaljaa tai viinaa yhtään tai alkaa heti oksettaa. Maku on vain niin sanoin kuvaamattoman vastemielinen. Mutta onhan humalassa usein hauskempaa kuin selvinpäin, ainakin mulla ku oon muuten niin varautunut. Siideriä saa vaan kitata niin paljon että sitten joutuu käymään kusella 5min välein. No siitä voi olla varma ettei ikinä alkoholistia tule.
- kurko2
"Siideriä saa vaan kitata niin paljon että sitten joutuu käymään kusella 5min välein. "
nyt oli ihan pakko puuttua tähän. Miät tarkoitat tuolla? Kuullostaa siltä ettei siideristä tule yhtä humalaiseen tilaan kuin oluesta? Sehä on bullshittiä; oluessa ja siiderissä ja lonkeroissa on saman verran (4,7% ) alkoholia, saman kännin siitä saa.
Itse juon lonkeroita nimenomaan siksi, ettei maha siedä kaljaa ja myös sen takia koska siiderit ovat liian makeita, lonkerot taas sopivasti siltä väliltä
- hatti-vatti
itse juon kaljaa vain olesani jo kännissä, muuten se kaikki nousee ylös ja äkkiä :D joten suosittelen että kokeilet jotain muuta :) siidereitä ja näin
- 12sda
Ei naiset kokemukseni mukaan yleensä pidä oluesta. Minusta se on taivaallista
- Helppikö yhtään?
Ei mitään vikaa tommosessa oo, en itekkään tykkää. Pahaa. Oisko sitten tää edellä mainittu siideri mitään? Niin tai jos on enemmin tarvetta humalalle, kokeile iha viinaa jonka sitten sekotat sopivassa suhteessa vaikka limsaan. Sillein ite ainaki oon tehny, ja se maistuu oikeestaan iha hyvältä.
- 15+9
no siis mä juon kaljaa vaikka joskus tuntuukin että se on hirveän pahaa. tekisi mieli jättää väliin mutta se on aina vaan pakko juoda. tulee vain sellanen pakko oire. haluan juoda nopeammin että pääsen humalaan koska se poistaa murheet ja saa ottaa ilon irti ku tunnelma on katossa. tässä mulla on tölkki ja pullo ja toi tölkki on väljähtyny mut juon sen ettei pullo väljähy :))
- Jaaakakkak92
15+9 kirjoitti:
no siis mä juon kaljaa vaikka joskus tuntuukin että se on hirveän pahaa. tekisi mieli jättää väliin mutta se on aina vaan pakko juoda. tulee vain sellanen pakko oire. haluan juoda nopeammin että pääsen humalaan koska se poistaa murheet ja saa ottaa ilon irti ku tunnelma on katossa. tässä mulla on tölkki ja pullo ja toi tölkki on väljähtyny mut juon sen ettei pullo väljähy :))
Juo vaan sitä kaljaa, se maku paranee kerta kerralta, lopulta se on suorastaan mahtavaa avata kylmä bisse kuumana kesäiltana!
Ennen en itsekkään tykännyt kaljasta, mutta kun join enemmän se alkoi maistumaan aina paremmalta, mut älä juo liikaa! - Ysärin alun pulsu
Jaaakakkak92 kirjoitti:
Juo vaan sitä kaljaa, se maku paranee kerta kerralta, lopulta se on suorastaan mahtavaa avata kylmä bisse kuumana kesäiltana!
Ennen en itsekkään tykännyt kaljasta, mutta kun join enemmän se alkoi maistumaan aina paremmalta, mut älä juo liikaa!Itsekin kartan kaljaa, ei sitä useampaa pulloa voi juoda. Ei vain mene alas enää muutaman bottlen jälkeen. Lonkerot ynms. on kalliita, mutta niitä sitten juo. Viinakset ja lantrinki (tai raakana miten vain) on myös ok vaihtoehto. Kilju on kyllä jostain syystä oikein tehtynä ja päärynällä maustettuna jääkylmänä jotain niin herkullista, että suosittelen kaikille. Jo hintansa puolesta. :)
- adult
Täällä kanssa yksi joka ei siedä sitä yhtään. Edes kovassa humalassa ei mene alas ja ilman olen kokonaan jossei mitään juomakelpoista ole saatavilla.
Ei makuasiaa tarvitse hävetä mitekään, eipä moni muukaan siitä pidä eikä tarviikaa. - alkoholiongelma
sama alkoholiongelma mullakin. kaljaa ei pysty juomaan kunnolla. yrjö meinaa lentää joka nielasulla mutta pakko juua ku ei sitä voi suoneenkaan piikittää.
- dogux
mul on tylsää viikonloppun. ois tosi kiva jos ois dogailu frendei, voin vaik tarjota kun yksin örveltäminen on ihan sairaan tylsää. porukat on reissus. [email protected] asun hesas.
- totuttele
Maistoin kahvia ekan kerran joskus 7v. Se oli hirvittävän pahaa, en pystynyt juomaan sitä ollenkaan. Nykyään juon kahvia ainakin 2 kuppia päivässä. Sama asia kaljan kanssa; siihen pitää totutella.
- tytärvuodelta1994
Joskus pentuna aattelin et se varmaan on tosi hyvää (kuvettilin että lähinnä siman makusta...) ku isä joi melkeen aina ku sen luona mummolassa käytiin. Sit myöhemmin vähä isompana varastettiin kaverin kaa siltä yks pullo ku oltiin siel yötä. Sillo eka kertaa kaljaa join (en kyllä nyt myöhemminkää käytä, ku ei kavereita, ni kuka ny yksinää) ja kaverista se tais olla iha hyvää vaik kyl seki tais jotai, vissii kermaa niiku mäki siihen laittaa. Mulle tuli heti semmonen irvistävä ja tosi helposti huomattava ilme et se on yökättävän pahaa. Keveri alko vaa nauraa ku en siitä tykänny ja väkisin kaato lisää vaik se ite sitte loppuun pullon joiki. Sitte taas vähän isompana varastettii useammin mut ei koskaa juotu ihan käännii vaan vaa silleen "sopivasti". Mä koitin sitte taas väkisin piilotella sen yökkäys-ilmeen. Otettiin josku myös äitin konjakkia yms joita oli vaatekaapissa piilossa, niistä tehtii semmosii sekotuksii että jokaisesta avatusta vähäsen ja sekasin. Siihen sitte vielä äitin siideriä ja isin kajaa jotain jos oli. Ku asuttii rivitalos ihan seinänaapureina, ni otettiin molempien mutsien säästöistä vähäsen johonki pulloo sit jommallekummalle tai pihalle hiekkalaatikolle semmosen kömmänän taa. Vettä laitettiin sit pulloihin et ei huomaa ku on vähentyny. Haikeudella muistelee noita aikoja, mut ei ne mun ikäiselle enää oikeen sovi. Nyt ei pitäs enää salaa maistella vaan...
Mulla ei toi juominen jääny joka viikonloppuiseks tavaks ollenkaa eikä se oo nyttekää mun juttui, mut en sitä itekää oo päättäny(ei nääs oo sitä kaverii...) toisinku sil entisel kaveril joka joi melkee ittsenä ulos asuntolasta ja opiskelupaikasta ja jätti mut ku en sitte ollukaa semmonen ku hän ois keveriksi tahtonu ja myöhemmin ajateltuna PAREMPI NÄIN!
- Paavokullervo
Laita siihe vähä kokista siit tulee hyvää :DDDDDDDDDDDD
- 24 pakki kainalossa
Voit opetella aluksi juomaan olutta yrittämällä lisätä olueeseen vaikka omenamehua alkoholin maun peittämiseksi... Sitten kun pystyt juomaan RAAKANA jääkylmän Koff III oluen huikalla niinkuin minä ( nuolee huuliaan ) olet edistynyt.
- Jorma Mela
Repes kyl helvetisti edelliselle kirjottajalle, jano tuli myös, mutta asiaan!
Eli ite joskus kun alottelin ottamaan nii oli se toki helvetin pahaa joo eikä se nykyäänkää kyl maistu aina esim jos fiilis on vitun paska ja muuten vaa jonku 1 kaverin kaa juo ja iha sairaan tylsää nii ei kyl maistu MUTTA tottakai nuorempana on/oli aina sellanen hyvä fiilis ku oli toi ryyppääminen nii harvinaista herkkua nii väkisin pistää vaa ekat pari tai muutama kaljaa alas nii rupee kyl joka kaljan jälkee paremmalta maistumaan vaan, mitä enemmän känniin tulee :P pari ekaa kaljaa ny on vaikeinta toki juoda. - Köffi !
Mmmm.... Koff on just parasta
- tjyujkuy
Makukysymys, samalla lailla kuuin oliiveihin, salmiakkiin tai mustaan makkaraan tottuminen.
Tuo oli minukin mielipiteeni, mutta nyt kun olen juonut vähän enemmän niin kyllä se jo ihan hyvää on, sitä paitsi kaljoissakin on eri merkkejä ja makuja, voi joskus kokeilla vähän kalliimpiakin
Mutta juo viiniä jos se on parempaa
Jos eivät sosiaaliset suhteesi siitä kärsi niin älä juo mitään - 1§54c2315
no kylhän kaljuuta aina juo, tosin vahvan makuisista oluista en hirveemmin pidä
- AnonyymiUUSI
JOOOO mulla on iso ongelma myös!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010