Paikoillaan kyyhöttää,
päänsä painannu syliin,
näkemisen kauneuden sulkee.
Sataa lunta,
hiutaleet jäisiin
siipiin tarttuu.
Näkee unta
On kesä kuinka hän ui,
on pesä kaislikossa,
poikasiaan sielä,
hän hellin hoivailee.
Rakkaan
laulun hän kuulee,
läpi unen,
sulaa hiljaa,
uskollisuuden sade.
Herää, näkee
vettä hivelevää sataa,
siivet sulka yksitellen sulaa.
Kertomaan
Ei siivet aina kanna,
paikoilleen jää,
ei kesää oo aina,
pesässä hoivattavia.
Ei aina kuule,
rakkaan laulua,
pois on menny.
Sen herää kertomaan,
siivet hiljaa sulaa,
aalloista itsensä löytää,
ui, ui, ei vielä tiedä.
Mi onkaa tää,
siivet ei oo jäässä,
aaltojen tie avoin,
rannat hymyilee.
Näkee tuntee, muistaa.
Kutsuuko kukaa,
rannoilleen hetks,
aurinkoon,
sulkiaan kuivaan.
Hän ui vanhan pesän luo,
näkee myrskyn jäljet,
sinkoilleet seinät,
aallot kaiken vieneet.
Miten toivookaa,
jos enne kuolemaa,
sais kuulla,
rakkaan laulun.
Hiljaa poistuu ui,
jättää taakseen,
tutut aaltoilevat tiet.
Ulapalle kauas,
pieneks pisteeks.
Siivet jäässä
14
358
Vastaukset
- tomppa2006
...hiljennyn runosi ääreen...
Rauhallinen ja harras tunnelma. Hieno runo. Pidin.Elämän jäätävät retket,
availee silmiä näkeen,
mitä ei näkis jos,
aurinko aina paistais.
tomppa2006
Sinulle kiitos kokemastas
Liisa
- kaaru
...pehmeää ja taianomaista kerrontaa Sinulta.
Kauniisti kerrottu...:)Suo jäisellekki elämälle,
uni vie näkee, elää.
Rakkaus uniinki kulkee,
suo sylin, todellisen.
kaaru
Sinun päivän uudelle lehdelle
Liisa kiittää
Kiitos Liisukka
Kahlitsee lennon
syvintä sitä ei yllä.
Rakkauden tiet
ei oo kylmän vanki.
Margitta
Sinulle lämmin kiitos
Liisa
- *MURUKULTA*
Hertsyykketi Liisa kuinka kaunis runo!!
*Murukulta pyyhkii roskaa silmästä*
Olen aivan myyty tämän edessä.
Runosi - sinä - siirtelet sisälläni palikoita jälleen uudelleen
Upeaa Liisa, olen erittänin iloinen, että sain lukea tämän! :)Niin se tuppaa oleen minunki silmässä.
Yhden pienen linnun tarinaa
mitä saakaa kokea.
Siivet niillä lentää tahtois,
uneen syvään, elää sielä - kesää.
Herää, muistaa
enää ei oo niinkuin ennen
unestaan suuntaa - pisteseen.
MURUKULTA
Voih annat unesta sen suomista kuvista
noin koskettavaa palautetta.
Roska nyt minunki silmässä, kiitos.
Liisa talvimaisemaa samalla katsoo
- lindalinda1
Miten koskettava ja aito runosi onkaan
jäätyneistä siivistä, entisen pesäkolon
katsastuksesta - joka on enää raunio. Ja rakkaan
laulun odotus * huokaa *
Sinä maalasit surullisenkauniin maiseman lukijan
silmiin - kiitos. Toivotaan, että siivekäskin
vielä rakkaansa tavoittaa.Kesäki voi muuttua - hetkessä
freskolle seki saanu aiheen,
kerros kerrokselta - pesänki.
Joista noista koostunnu - kuva
rakkaus uskollisuus
ei unohda saattelee kaiken läpi käymään.
Armollisuuden vedet silmiin siintää,
sinne sielä uskoo kuulee rakkaan - laulun.
lindalindal1
Elämän moninaisuus ravistelee
kiitos taidoit nähdä
ei aina oo kesää, ei aina oo,
rakasta läsnä, hän saanu kutsuhuudon.
Tässä nyt siveltimeni joitaki jälkiä.
Liisa toivottaa valoisaa päivää
- kerppulintu
pienestä linnusta - eläydyin siihen, hieman liikaakin...
Hienoin kohta kielellisesti ruossasi minusta on : uskollisuuden sade.
"Rakkaan
laulun hän kuulee,
läpi unen,
sulaa hiljaa,
uskollisuuden sade."
Kiitos kauniista runosta, Toivonliisa
p.s. katsohan, millaisen paratiisin Myos on kuvannut runossaan... Sehän on kuin sinun profiilikuvasi satumetsä.
KerppuliEikös oo ihmeellistä,
meissäki lentää se pieni lintu?
Rakastan sadetta , sen pisaroitten laulua.
Uskollisuus saapuu uneen,
kuulla saa,
laulu läpi tulee,
sulaa jää
Olet oivaltannu tuon
Ikikesä, sielä on kukkia,
jotka ei koskaa kuihdu.
Surullisuus täälä lauluissamme,
niin usein soi.
Linnun katse kauas katsoo - halajaa
kerppulintu
Kiitän olit pysähtynny kuuntelemaan
unen esiin tuomaa laulua.
Liisa jo monessa vedessä aamussa uinu
- Minänoita **
Tämä oli ihanaa
luettavaa, näin kesken
työpäivää kahvitauolla
tuumailee noita =))))Työn lomassa jos lukemas koit.
No ei ehkä päivän uutisotsikoita kaada.
Yhden pienen linnun tarina.
Minänoita
hyvää työpäivää ja kiitos vierailustas.
Liisa tuvastaan tarinoi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731676
- 107969
- 85809
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;190450- 26439
