2-tyypin diabetes tulossa?

alhaiset arvot

Onko normaalia, että verensokeri on yöllä/aamulla 3 jotain?

Heräsin viime yönä ja oli ilmeisesti jotain närästysoireita. Mittasin huvikseni verensokerinkin, kun oli hieman tuo huono olo ja näytti n. 3 jotain.

Aamuisin teen aina pihalla hieman tallitöitä, enkä sitä ennen syö mitään. Joinakin aamuina on alkanut tuntua huonoa oloa ja heikotusta kesken hommien.
Viimeksi, kun näin oli, mittasin verensokerin ja oli jonnekin 3 pintaan.

Olen ollut huomaavinani, että en siedä enää niin hyvin hiilihydraatteja. Vaalea leipä tekee usein huonoa oloa ja turvottaa, samoin sokerinsieto on jotenkin alentunut, arvot alkaa näköjään helposti laskemaan liian alas.
Suvussaa on paljon 2-tyyppiä ja jo 5-kymppisenä siihen sairastuneita.
Onkohan tämä jo jotain tuon taudin esiastetta?

85

62493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokeriton

      Pyydä lääkäriltäsi lähete verikokeeseen, niin siintäpä se sitten selviää.

      • resus

        ei täällä tollasii kannata kysellä,tuskin lekurit näitä sivuja lukee,mene lääkerille ja kerro sille mikä vaivaa ni tulee sekin selväksi.


      • Minä itte

        Minulla on ollut sokeritauti jo 30 vuotta. Ensioireet taudista oli hirveä jano ja kokoajan nälkä niinkuin Hassisen kone aikoinaan lauloi. Sitten laihduin kahdessa viikossa lähes kaksikymmentä ( 20 kg) joka oli siihen minun varteeni ihan hirveästi koska en edes painanut 180 senttisenä muutenkaan kuin 70 kg ennen kuin oireet ilmaantuivat. Samoin piti käydä koko ajan vessassa kusella. Olen nyt 45 vuotias eikä ole mitään elinmuutoksia vielä tullut vaikka 15 vuotta meni lääkkeiden kanssa taistellessa. Mikään lääke kun ei tuntunut olevan sopia. Ainaisia matalia verensokereita oli heti syönnnin jälkeen, mutta onneksi olen nyt jo saanut elämäni raitelleen ja ei voisi paremmin mennä. Sinun kannattaisi mennä rasituskokeeseen. Pyydä lääkäriltäsi lähete labraan, jossa koe tehdään.


    • nannaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      joskus oon kuullu et diabeteksen oireisiin kuuluu ainakin että janottaa kokoajan ..

      • muusasi-ko

        -92 todettu aikuisiän - 2 tyypin -sama asia Diab
        paastoarvot 10.08 . ruokavaliolla, euglukon -tabl.,
        Diformin- tabl... -96 protabhan insuliinia lisäksi -

        katsottaessa näyttl "maitovelli" - samea - ei saanut selvää ja se että 1. krt / h pissalla.

        Lihastyö ois mun juttu - jolloin elimistö polttaa
        sokeria -
        Kirkas alkoholi 7 makeuttamaton laskee sokeriarvot tod nopeasti!

        Tajunnantason laskettua tajuttomuuteen ei suuhun mitään ,jotta ei tukehdu!

        Heng tuoksahtaa makealle - hikikarpaloita iholla.

        ÄLÄ jätä yksin! Kutsu apua.

        hoida jalkasi - kysy lisää.


      • Käyttääpi

        Alkoholia sen takia joka päivä!


      • daibetes
        Käyttääpi kirjoitti:

        Alkoholia sen takia joka päivä!

        No johan oli kommentti. Siis minun äly ei riitä ymmärtämään, mitä tuolla tarkoitat?? Alkoholisithan löytää syyn juomiseen aivan mistä tahansa - on aurinkoista tai pilvistä, kengät väärin päin eteisessä. kaveri ei sanonut huomenta, etc, etc.
        Kaikkiin sairauksiin on lääkkeet, paitsi alkoholismiin. Alkoholin nauttiminen daibeetikolla voi olla hengenvaarallsita, sillä alkoholi polttaa nopeasti sokeria.
        Olsikohan viisasta kommentoida vain omaa sairauttaan??


      • Simo.n
        muusasi-ko kirjoitti:

        -92 todettu aikuisiän - 2 tyypin -sama asia Diab
        paastoarvot 10.08 . ruokavaliolla, euglukon -tabl.,
        Diformin- tabl... -96 protabhan insuliinia lisäksi -

        katsottaessa näyttl "maitovelli" - samea - ei saanut selvää ja se että 1. krt / h pissalla.

        Lihastyö ois mun juttu - jolloin elimistö polttaa
        sokeria -
        Kirkas alkoholi 7 makeuttamaton laskee sokeriarvot tod nopeasti!

        Tajunnantason laskettua tajuttomuuteen ei suuhun mitään ,jotta ei tukehdu!

        Heng tuoksahtaa makealle - hikikarpaloita iholla.

        ÄLÄ jätä yksin! Kutsu apua.

        hoida jalkasi - kysy lisää.

        Kylläpä oli ärsyttävän epäselvää tekstiä. Ei paljon saanut selvää.


      • torikuja
        Simo.n kirjoitti:

        Kylläpä oli ärsyttävän epäselvää tekstiä. Ei paljon saanut selvää.

        Huoh olen simo ja olen vähän apina.


    • just se

      kakkos tyypin diabetes ja siitä tuli niiiin äreä että pois alta ja väsyny oli yhtenään etenkin jos ei syönyt säännöllisesti ja sitte jos oikein rasvasta söi niin nousi kohinalla sokerit ja taas oltiin kiukkusia(joillaki paino tippuu kovastikki jopa kymmeniä kiloja) mutta ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin jotta pääset tutkimuksiin, diabetes ei leikin asia hoitamattomana!! sanoit että raskausaikanasi olet ollut seurannassa niin ihan hyvä ottaa asia esille lääkärille.

      • itellä d1

        Joo paitsi että rasva ei nosta verensokeria pätkääkään. Hiilihydraatti nostaa, samoin proteiini runsaasti syötynä.


    • alhaiset

      Diabeteksessa verensokeriarvot lähtevät nousuun! Esim. paastoarvo 7 tai enemmän Arvosi ovat liian alhaiset, mikä taas viittaa hypoglykemiaan, joka ei tule II tyypin diabeetikoille ellei ole insuliiinihoitoa!

      Hakeudu lääkärin tutkimuksiin!

    • Tämä.

      Oliskiko heikolla ololla mitään syytä siihen ettet syö aamupalaa?
      Aamupalahan on päivän tärkein ateria ja normaalillakin ihmisellä silloin sokeriarvot heittelee jos ei syö- seurauksena huimausta ja heikkoa oloa.
      Vaalea leipä yleisestikin turvottaa, samoin vehnätuotteeet plus nämä perus herneet,pavut,yms.
      Kokeile syödä säännöllisesti ja neljän tunnin välein.
      Ruokavaliolla on myös tärkeä osa 2-tyypin diabeteksen hoidossa ettei arvot heittelisi.
      Mutta olisi myös tärkeää syödä säännöllisesti vaikkei olisikaan diabetesta.

      • muusasi-ko

        janottaa , väsyttää ,kun koholla.
        kiukkuinen olo kertoo matalasta mmol arvosta - norm 4-6.

        turvallisia nosto aineita on
        4 palaa sokeria, / maitoa pari lasillista,/
        jäätelö,/ suklaa,.

        Pidä taskussa kuivahtanutta TUMMAA leipää -
        se auttaa pitämään sokerin hyvällä tasolla -
        valkea vilja/- sokeri nostaa nopeasti - sokerihumalaan ja laskee - saaden heikonolon..


      • olen samaa

        mieltä. säännöllinen ruokailu. On mullakin tuollaisia oireita, jos olen syömättä aamupalan.
        Säännölliset ateriat ja välipala napostelut pois..


      • samaa hypoa
        olen samaa kirjoitti:

        mieltä. säännöllinen ruokailu. On mullakin tuollaisia oireita, jos olen syömättä aamupalan.
        Säännölliset ateriat ja välipala napostelut pois..

        alhaisista arvoista minäkin kärsin. monasti saatan nukkua, nuk´kua, nukkua... ja olo petraantuu kunhan syön.
        labrat ok, mutta alat koholla


      • !!!!!!!!!!!!!
        muusasi-ko kirjoitti:

        janottaa , väsyttää ,kun koholla.
        kiukkuinen olo kertoo matalasta mmol arvosta - norm 4-6.

        turvallisia nosto aineita on
        4 palaa sokeria, / maitoa pari lasillista,/
        jäätelö,/ suklaa,.

        Pidä taskussa kuivahtanutta TUMMAA leipää -
        se auttaa pitämään sokerin hyvällä tasolla -
        valkea vilja/- sokeri nostaa nopeasti - sokerihumalaan ja laskee - saaden heikonolon..

        Voi ei mitä tekstiä. Opettele kirjoittamaan. Takaisin koulun penkille.


      • !!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Voi ei mitä tekstiä. Opettele kirjoittamaan. Takaisin koulun penkille.

        elämänkoulu on Sinullakin kaiketi suurimmalta osaltaan edessä päin "hih"

        antoisaa kevään ototusta -asiallisempi nimimerkki!


    • Asiassa

      Aika kumma juttu. Ihmisellä, jolla ei ole diabeteslääkitystä ei veren sokeri voi laskea ns. liian alas, vaan elimistö huolehtii riittävän korkeasta sokeriarvosta. Ongelmana diabeetikoilla on todellakin liian korkea verensokeri, jota laskemaan käytetään insuliinia tai tablettihoitoa. Tuollaiset liian alhaiset arvot ilman lääkehoitoa on tosi kummallisia!! Kehottaisin sokerirasituskoetta!!!
      nimim. 25v diabeetikko

      • kun et tiedä

        itselläni ei ole diabetestä, mutta sokerit menee LÄHES PÄIVITTÄIN liian alas, joskus 2 tunnin ruokavälikin on liian lyhyt!!
        Niin että suosittelen asiantuntijan luokse menemistä saadaksesi oikean diagnoosin ja lääkityksen/ruokavalion!


      • äskeiseen
        kun et tiedä kirjoitti:

        itselläni ei ole diabetestä, mutta sokerit menee LÄHES PÄIVITTÄIN liian alas, joskus 2 tunnin ruokavälikin on liian lyhyt!!
        Niin että suosittelen asiantuntijan luokse menemistä saadaksesi oikean diagnoosin ja lääkityksen/ruokavalion!

        .... siis 2 tunnin ruokaväli liian pitkä... tarkoitin tietenkin...


      • jotain muuta toi..

        diabeetikon äitinä voin kertoa, että jos epäilee alhasista sokereista että ois diabetes,niin on kyllä vähän hakoteillä. Lapsellani todettiin diabetes,kun sokerit oli 26,4. Kaikilla, meillä terveilläkin, vs laskee jos EI SYÖ! Kyllä tuo vaikutti enemmänkin luulosairaudelta... :)


      • ap.
        jotain muuta toi.. kirjoitti:

        diabeetikon äitinä voin kertoa, että jos epäilee alhasista sokereista että ois diabetes,niin on kyllä vähän hakoteillä. Lapsellani todettiin diabetes,kun sokerit oli 26,4. Kaikilla, meillä terveilläkin, vs laskee jos EI SYÖ! Kyllä tuo vaikutti enemmänkin luulosairaudelta... :)

        Mutta kun ei ole syömättömyydestä varsinaisesti kyse.
        Ainoastaan silloin aikaisin kukonlaulun aikaan, kun joudun nousemaan eläimet ruokkimaan, en tapaa syödä sitä ennen mitään. Ei ehdi/eikä jaksa. Herään niin hitaasti ja vaivalloisesti -etenkin näin talvisaikaan-, että alan aina lopulta olla jo aikataulusta myöhässä ja eläimet ei voi odottaa. Olen ihan tajuttoman väsynyt aina aamuisin ja painun sen jälkeen yleensä vielä takaisin nukkumaan, kun tulen ulkoa, että ehdin nukkua vielä tunnin-pari, ennenkuin lapsi herää.
        Siihen aikaan ei ole vielä yleensä edes mikään hirveä näläntunne. En jaksa siihen aikaan alkaa mitään aamupalan laittoa edes ajattelemaan.
        Jos kuitenkin heikottaa aamulla, haukkaan kyllä varmuuden vuoksi jotain (esim. banaanin) verensokeria nostaakseni, ennenkuin menen takaisin sänkyyn.

        No, niitä korkeita sokerilukemia en ole onneksi vielä saanut mittarillani "kiinni" (kuten terkkari epäili, että niitäkin voisi mahdollisesti olla -korkein mittaamani on ollut joku 9.8), että eihän tässä nyt toki mitään diabetesta vielä sairastetakaan, mutta tarkoitus olikin vaan nyt ottaa selvää siitä, mitkä oireet mahdollisesti voi viitata siihen, että jotain on vaivihkaa tulollaan, eli insuliiniresistenssi ajan myötä kehittymässä.

        Paastoarvot saattaa kuitenkin heittää korkeammalle kuin aiemmin (ollen vielä juuri ja juuri rajoissa), toisena ääripäänä sitten nämä kamalan alhaiset arvot.

        Mulla on kyllä pitkin päivää muuten kokoajan nälkä ja syön aika useastikin, mutta silti saattaa verensokerit laskea yhtäkkiä (ihan liian pian) syönnin jälkeen tosi alas.
        Enkä siis käytä ollenkaan valkoista sokeria/mussuta karkkia, juo mehuja ja limsoja yms. Täysin valkoisia vehnäjauhojakin olen yrittänyt välttää mahdollisimman paljon.
        Jotain saatan joskus leipoa, mutta elimistö ei tunnu kestävän enää oikein minkään sortin leivonnaisia, oli sitten makeita tai suolaisia.
        Ruisleipä tuntuu sopivan jotenkuten.

        Välillä on ollut myös sellaista, että janottaa kokoajan, eikä mikään vesi tunnu sammuttavan janoa.
        Ja sitten saa yölläkin juosta monta kertaa vessassa...


    • enemmän.

      Kuulostaa enemmänkin siltä että kannattaisi opetella syömään säännöllisesti. Totta hitossa se alkaa heikottaa jos edellisen kerran on syönyt joskus illalla ja sitten vaan lähtee aamulla hommiin tyhjällä mahalla.

    • aamupala

      syöppä kunnon aamupala seuraavana aamuna ja mieti sitten uudelleen onko mitä oireita. Jos aamu palaa ei syö yleisimmin esiintyy, päänsärkyä,pahaa oloa, huimausta ja heikkoutta. nim. Lääkäri

    • Konservatiivi

      Ite olin sairastanu 1-tyypin diab yli 40-vuotta, monipistoshoidolla ja ollut 10-vuotta saman lääkärin hoidossa.
      Sitten tämä lääkärini lähti ameriikan maalle jatko opiskelemaan ja suositteli sijaistaan ympyrätalon lääkäriasemalla.
      No tilasin sittemmin ajan tälle "tohtorille" joka normivalitusten lisäksi määräsi minulle erinäisen määrän kokeita.
      Yksi niistä oli ns. "sokerirasituskoe", joka tehdään diabeetikoille vain poikkeustapauksissa ja silloinkin on varattava tehohoito yksikkö, tarkoittaa kai teho osaston valmiustilaa, joka yrittää sitten elvyttää mahdolliset lusikan nurkkaan nakanneet potilaat.
      Päädyimme sairaalan kanssa siihen tulokseen ettei yli 40-vuoden diagnoosit olleet aivan pielessä ja ettei koetta tarvitse suorittaa.
      Minä taas henkilökohtaisesti päädyin vaihtamaan lääkäriä.
      Tämä osoittaa kuinka vaikeaa diabeteksen diagnosointi on pahimmillaan, mutta kyllä siihen keinot löytyy.
      ps. puhuit tuolla ylempänä että sukulaisesi paaino oli 50kg ja sairastui. Tämä painoindeksi ei periydy geeneissä, tarkkaileppa siis omaa painoasi ja mieti onko se riskitekijä sairastumisen kannalta.

      • Ei nyt sentään

        Ei se nyt niin vaikeeta ole, varsinkaan jos 40 vuotta tuon kanssa elänyt. Mulla ollut tuo 1-tyyppi nyt vuoden verran. Diagnosoitiin vasta 30-vuotiaana. Välillä sokeri on korkealla ja välillä alhaalla. Sitten yritetään elää sen mukaan. Useimmiten sokerit liikkuvat arvojen 3-9 välillä. Turha niistä arvoista on stressata. Insuliinillä ne saa alas ja liian alhaisesta parilla karkilla ylös. Jos harrastaa liikuntaa ei insuliinia tarvitse niin paljon käyttää. Mä käytän lääkäriä vain reseptiä varten ja on ihan sama kuka sen kirjoittaa.


    • Rasituskoe

      Kyllä liian alhaiset on arvot. Kun ne siitä vielä vähän putoaa, menet koomaan ja sitten ei enää tarvitse herätä.

      Normaalilla ihmisellä, jolla haima tuottaa insuliinia tarpeeksi ei sokeriarvot heittele tuolla tavoin. Ei siihen aamupalan syömättä jättämisellä ole vaikutusta jos yöllä arvot noin alas laskee. Mene ihmeessä sokerirasituskokeeseen.

      Nimim. Diabetes sukurasitteena

      • ihan...

        normaalillakin ihmisellä laskee jos ei aamulla syö...minulla on aina aamulla 2 ja 3 jos en syö ja palelee...mutta kun syö ei hätää ja ei ole tietoakaan mistään diabeteksesta...:)


    • Diabeteksen huomaa parista asiasta: Laihtuu, vaikka syökin hyvin ja toinen on että juo kokoajan, jolloin kannattaa mennä lääkärin luokse. Tässä on pari oiretta, joista se käy ilmi. Tumma leipä on paras leipä diabeetikoille.

      • aamupalaa syö..

        ..kahvilla ja tupakalla käynnistyy päivät. Koht kaks vuotta sit työtarkastuksessa todettiin 2-tyypin diabetes. Eikä mulla oo ollu mitä oireita, ei kuseta kä väsytä kä janota. Enkä oo ees laihtunu, nyyh...Et ei oireita ain tartte olla...


      • -TEpi-

        Diabeteksen(1) oire(seuraus) on kylläkin korkea verensokeri ei matala, eli haimasi pelaa jos sokerit pysyy alle 10.

        insuliini laskee, hiilihydraatti nostaa sokeria.

        ja koomaan ei jouduta jos sokeri on matala, vaan shokkiin ja se on nirri pois melko sukkelaan. pitkään korkea sokeri -> kooma -> nirri pois myös.

        ja kokemusta on yhdeltä vuosisata kvartaalilta.


      • Vaiko?

        Koska en laihu. On aina vaan iso pömppövatta. Joka ois hienoa saada pois. Ei lähe vaik kuin liikkuu ja lenkkeilee ja syä terveellisesti. Mutta eikös se keskivartalolihavuus ollu sokeritaudin merkki vaiko vain että lisää vaaraa sairastua vaan.


      • Fat

        Mä ainakin lihoin 13 kg kun oli diabetes tuloillaan, ei siit aina lahdu.


      • aamupalaa syö.. kirjoitti:

        ..kahvilla ja tupakalla käynnistyy päivät. Koht kaks vuotta sit työtarkastuksessa todettiin 2-tyypin diabetes. Eikä mulla oo ollu mitä oireita, ei kuseta kä väsytä kä janota. Enkä oo ees laihtunu, nyyh...Et ei oireita ain tartte olla...

        Mutta ne on yleensä yleiset oireet. Kaikilla sukulaisillani ja tuttavillani on sokeritauti, niin on ollut nämä oireet


      • Vaiko? kirjoitti:

        Koska en laihu. On aina vaan iso pömppövatta. Joka ois hienoa saada pois. Ei lähe vaik kuin liikkuu ja lenkkeilee ja syä terveellisesti. Mutta eikös se keskivartalolihavuus ollu sokeritaudin merkki vaiko vain että lisää vaaraa sairastua vaan.

        Yleensä se on liikalihavien sairaus, ketkä eivät syö hyvin tai liiku paljon


      • axeman kirjoitti:

        Yleensä se on liikalihavien sairaus, ketkä eivät syö hyvin tai liiku paljon

        Samaa mieltä, mutta mulla on tuttava, joka ei painanut alkuaikoinakaan, kuin jotain 85 kg ja hänellä on diabetes.


      • Fat kirjoitti:

        Mä ainakin lihoin 13 kg kun oli diabetes tuloillaan, ei siit aina lahdu.

        Se vähän riippuu kehosta, mutta yleensä laihtuminen on yksi oireista. Kaikki tuttavani, joilla on sokeritauti, niin ovat laihtuneen älyttömästi.


    • diabetes

      on hyvä käydä kontrollissa, varsinkin, jos suvussa esiintyy diabetestä, olet ylipainoinen (keskivartalo), väsynyt, janoinen, vessassa käynti norm. useammin, virtsa voi myös tuoksahtaa "imelältä"! minulla todettiin diabetes viikko sitten ja oireina oli vain tiheentynyt virtsaaminen ja ehkäpä hiukka väsyneisyyttä norm. enemmän!tytär (ensihoitaja) otti kotona testin ja sanoi, että kipin kapin lekuriin! nyt syön tabletteja ja elämänmuutos on alkanutkohti parempaa, terveellisempää elämää! ps.ruokavalio ja liikunta ovat tärkeitä!!!

    • ...

      eikö diabetestä sairastavalla pyri pikemminkin nuo arvot menemään liian ylös, eikä alas kuten sinulla? koska siinähän on juuri kyse siitä ettei oma elimistö tuota tarpeeksi insuliinia. jospa syynä on vain huono syöminen, joten verensokeri laskee liian alas.

    • Läketiet.opiskelija

      Diabetesoireet johtuvat liian Korkeista verensokereista. Vasta kun diabetesta aletaan hoitaa insuliinilla tai haiman insuliinineritystä lisäävillä lääkkeillä, on mahdollista, että komplikaationa tulee alhaisia verensokereita.

      Korkea verensokeri saattaa pissattaa, janottaa ja väsyttää.

      Jos sulla laskee sokerit liian alhaalle ilman insuliini- ym. lääkitystä, on insuliininerityksesi paremminkin liian tehokasta.

      Paastosokeri >7,0 mmol/l on kriteerinä diabetekselle.

      • itellä d1

        Myös "läketiet.opiskelija" voisi hieman tarkistaa faktojaan ja ehkä opiskella lisää. Usein alhainen (kyllä, nimenomaan alhainen) verensokeri enteilee kakkostyypin diabetesta. Se ei tarkoita, että olisi diabetes (jolloin verensokeri siis olisi koholla), mutta todella usein näistä hypoglykemiakohtauksista kärsivät saavat piakkoin riesakseen diabeteksen. Minä kannustan siis seurailemaan tilannetta, syömään niin että verensokeri on mahdollisimman tasainen (ainakin nopeat hiilihydraatit ruokavaliosta mäkeen) ja tarvittaessa kääntymään lääkärin puoleen.

        Itselläni puhjennut diabetes ei oireillut mitenkään muuten kuin näön sumentumisella. Tauti ei kylläkään ollut edennyt vielä siinä vaiheessa kovin pitkälle, luojan kiitos. Mutta yleisesti oireita tosiaan ovat väsymys, jatkuva jano ja pissahätä, ja joillain laihtuminen. Käsittääkseni ko. oireet ovat kylläkin enemmän ykköstyypin diabeteksesta kertovia, ja todella usein kakkonen on täysin oireeton. Siksipä se niin salakavala ja vaarallinen onkin --> korkea verensokeri on jo ehtinyt aiheuttaa hankalia elinmuutoksia.


      • ap.

        Tätäpä juuri mietin, että miksi insuliinin tuotantoni sitten on liian tehokasta?
        Jostain luin joskus, että saattaa enteillä jotain.

        Luin nyt myös reaktiivisesta hypoglygemiasta, eli hypoglygemiasta ilman diabetesta ja tuntui aika tutulta.
        Myös yhdellä lapsellani on samankaltaisia oireita.

        Itsekin olen siis aika hoikan puoleinen, painoindeksi alle 20:n (että tuntuu hoikkuus kyllä periytyneen, mulla on hyvin paljon samanlainen rakenne kuin äidilläni).
        Kuitenkin kaikki ylimääräinen -jos sellaista vähänkin tulee- tuntuu kerääntyvän juuri vatsan seutuun, ei mihinkään muuanne. Sama muilla sukulaisilla.

        Ei tunnu olevan ihan noin selkeää yhteyttä siihen onko aamupala syöty vai ei.
        Nuo oireet tuntuu kyllä olevan pahempia, jos olen syönyt kovin hiilihydraattipitoista.
        Toisina aamuina ei ole kuitenkaan mitään, vaikka en aamupalaa olis syönytkään ja huhkisin ulkona vaikka miten (useinmiten en kuitenkaan tee paljon muuta kuin käväisen ulkona pikaisesti) ja toisina aamuina on taas huono olo jo melkein sängystä noustessa.

        Kokeilin tässä jo jonkinlaista karppaustakin, mutta ei oikein ollut mun juttuni. En pysty täysin olemaan ilman viljoja ja perunaa, monestakin syystä.


      • Ehkäpä tuleva diabeetikko.

        .. On tällä hetkellä verensokeri mittari 24/7 vatsassa kiinni, aamulla kun verensokeri on alle 4.0 alkaa laite hälyttämään. Päivällä laskee myös verensokeri aika nopeasti jos ei syö mitään.. Mielenkiintoisinta oli se että olin ollut n. 5h syömättä ja verensokerini oli sormenpäästä mitattuna 9.2 ..


      • veriryhmävaliosta mielissään
        ap. kirjoitti:

        Tätäpä juuri mietin, että miksi insuliinin tuotantoni sitten on liian tehokasta?
        Jostain luin joskus, että saattaa enteillä jotain.

        Luin nyt myös reaktiivisesta hypoglygemiasta, eli hypoglygemiasta ilman diabetesta ja tuntui aika tutulta.
        Myös yhdellä lapsellani on samankaltaisia oireita.

        Itsekin olen siis aika hoikan puoleinen, painoindeksi alle 20:n (että tuntuu hoikkuus kyllä periytyneen, mulla on hyvin paljon samanlainen rakenne kuin äidilläni).
        Kuitenkin kaikki ylimääräinen -jos sellaista vähänkin tulee- tuntuu kerääntyvän juuri vatsan seutuun, ei mihinkään muuanne. Sama muilla sukulaisilla.

        Ei tunnu olevan ihan noin selkeää yhteyttä siihen onko aamupala syöty vai ei.
        Nuo oireet tuntuu kyllä olevan pahempia, jos olen syönyt kovin hiilihydraattipitoista.
        Toisina aamuina ei ole kuitenkaan mitään, vaikka en aamupalaa olis syönytkään ja huhkisin ulkona vaikka miten (useinmiten en kuitenkaan tee paljon muuta kuin käväisen ulkona pikaisesti) ja toisina aamuina on taas huono olo jo melkein sängystä noustessa.

        Kokeilin tässä jo jonkinlaista karppaustakin, mutta ei oikein ollut mun juttuni. En pysty täysin olemaan ilman viljoja ja perunaa, monestakin syystä.

        Niin eli kokeilepa lukea veriryhmän mukaisesta ruokavaliosta -siis en mene sanomaan että se mihinkään välttämättä auttaisi, mutta aina voi kokeilla. Itse olen o- tyyppiä ja se on oikeatsaan pahin veriryhmä tässä nykyyhteiskunnassa koska sille ei vaan ole sopivia mitkään viljat maitotuotteet tai perunat. Mutta, perunan sijaan o-veriryhmläinen voi syödä bataattia ja vehnä on kaikista pahin, esim 100% ruis ja kaura sopivat. ja näillä pienillä muutoksilla olen itse ainakin löytänyt hyvän linjan ruokavalioon, en noudata sitä ihan niin yksityiskohtaisesti mutta jo vehnän jättämisellä ruokavaliosta olen voinut aivan loistohyvin! Ei siis tarvotse ihan sinen karppauslinjalle mennä, eli voin syödä vielä ruista ym. siis tämän vain ajattelin heittää ehdotuksena kun ihmisen elimistö on niin monimutkainen ja yksilöllinen juttu että kaikenmaailman konstit ja sovellukset kandee oikeesti kokeilla ja löytää itselle paras terveyttä tukeva juttu sitten kokeilujen kautta..


      • ap.
        veriryhmävaliosta mielissään kirjoitti:

        Niin eli kokeilepa lukea veriryhmän mukaisesta ruokavaliosta -siis en mene sanomaan että se mihinkään välttämättä auttaisi, mutta aina voi kokeilla. Itse olen o- tyyppiä ja se on oikeatsaan pahin veriryhmä tässä nykyyhteiskunnassa koska sille ei vaan ole sopivia mitkään viljat maitotuotteet tai perunat. Mutta, perunan sijaan o-veriryhmläinen voi syödä bataattia ja vehnä on kaikista pahin, esim 100% ruis ja kaura sopivat. ja näillä pienillä muutoksilla olen itse ainakin löytänyt hyvän linjan ruokavalioon, en noudata sitä ihan niin yksityiskohtaisesti mutta jo vehnän jättämisellä ruokavaliosta olen voinut aivan loistohyvin! Ei siis tarvotse ihan sinen karppauslinjalle mennä, eli voin syödä vielä ruista ym. siis tämän vain ajattelin heittää ehdotuksena kun ihmisen elimistö on niin monimutkainen ja yksilöllinen juttu että kaikenmaailman konstit ja sovellukset kandee oikeesti kokeilla ja löytää itselle paras terveyttä tukeva juttu sitten kokeilujen kautta..

        Mun veriryhmä on O .


    • Liinukkainen

      On aihetta ottaa yhteyttä Lääkäriin tai Diabet hoitajalle . Veren sokeri laskee alle 4 se on jo huono juttu . Ylä raja on 6 Olen itse 2 -Diabeetikko ja se vaatii hoitoa . Se tuo muita sairauksia mukanaan , Mittaile ja tarkkaile noin kuukauden verran missä lukemissa verensokeri pyörii . Se voi päivän aikana vaihdella runsaasti . Ruokavalio on erittäin tärkeä jos on sokeri vaivoja .. Mene Googlen sivuille ja luet sieltä Diabetikoista .. Sieltä saat myöskin neuvoja ...

    • timora

      Kyllä huomasin jo elokuussa että ruokailun jälkeen väsytti ja huimasi kun ei ottanut cofeiinitabletteja ja olkapäitä pisteli ja kihelmöi!

      • piilot

        nukkumaan mennessä veren sokeri pitää olla 7-9 muuten voi sokerit mennä liian alas,siinä voi käydä huonosti


    • ongelmia

      Toistaiseksi ei ole vielä todettu 2-tyypin diabetesta, mutta todennäköisyys kehittää sairaus on perimälläni suuri, oli raskausdiabetes, nopeat hiilarit tekee nykyisin tosi äkkiä tosi huonon olon jne jne. Itelläni on ollut koko elämäni ajan taipumus saada hypoglykemian oireet verensokeriarvoilla jotka ovat ns normaalin rajoissa. Sille ei mahda mitään muuta kuin syödä oikeasti niitä hitaita hiilareita tosi säännöllisesti ja pyrkiä harrastamaan sitä liikuntaa siinä toivossa, että se auttaisi tasaamaan tilannetta.

      Hypoglysemiaoireideni suhteen minulla ei koskaan ole ollut yhtä hyvä olo kuin silloin kun jouduin monta kuukautta olemaan pelkällä kaurapuurolla ja vedellä, kun kaikki muu aiheutti liian pahoja sappikipuja. Sen verran yksipuolinen se kaurapuurodieetti kuitenkin on, että en edes itse pysty jatkamaan sitä nyt sappileikkauksen jälkeen, saati suosittelemaan pelkkää kauraa kenellekään muulle...

      Sinulla kuitenkin niin alhainen tuo sokeriarvo, että mene oikeasti lääkärille keskustelemaan asiasta. Ei tarvitse saada juuri nimenomaan tyypin 2 diabetes diagnoosia, jotta asiaan olisi aiheellista puuttua.

    • M39

      Siis oireitahan ovat janotus, usein toistuva virtsaamisen tarve, voimakas laihtuminen vähän ajan sisään. Nuohan ne ovat nyt ainakin ne "klassisimmat" oireet mitä tiedän oireiksi tuohon sairauteen, sairastettuani itse jo penskana alkanutta diabetesta 33 vuotta.

    • diabeetikko&hoituri

      on ihan normaalia syömättömyyttä. Yövuorossa verensokeri terveellä ihmiselläkin voi olla jopa alle 2, jolloin olo on voimaton. Saman saa aikaan paastoamalla.

      Tyypin 2 diabetes tarkoittaa vähitellen nousevia verensokeriarvoja, yleensä puhutaan noin 8-10 arvoista. Olo voi olla voimaton, mutta yleensä asiakas ei itse ole tietoinen sairaudestaan.

      Tyypin yksi diabetes voi puhjeta myös aikuisiällä, sen syntymekanismi on aina haiman saarekesolujen lopullinen vahingoittuminen, jolloin ilman ulkoisesti annettavaa insuliinipistosta seuraus on nopeasti kohoavat verensokeriarvot (yli 30) ja diabeteskooma, johon menehtyy hoitamattomana.

      • diab omainen

        Luettuani kaikki kirjoitukset ei voi kuin ihmetellä...Siis äidilläni on II- type diabetes ja kesällä kun alkoi heikottaa paljon pihatöitä tehtyään, oli verensokeri laskenut 2.6 ja alkoi jo tulla päättelykyky ongelmia, että mitä tehdä. On sekä tabl.hoito insuliini.

        Eivät tietenkään ne korkeat arvotkaan eivät ole ok. Tätini sanoikin, että ikävintä diabeteksen hoidossa on säännöllisyys kaikessa. Ihmetyttää kyllä nyt, että eikö muka alhaiset arvot voi vaivuttaa koomaan? Vain korkeat arvotko ? Vai onko tässä sairaudessa monia eri vivahteita?

        Otan selvää maanantaina diabeteshoitajalta kun menen rasituskokeeseen, ei tarvitse arvailla sen jälkeen!


      • ja terve
        diab omainen kirjoitti:

        Luettuani kaikki kirjoitukset ei voi kuin ihmetellä...Siis äidilläni on II- type diabetes ja kesällä kun alkoi heikottaa paljon pihatöitä tehtyään, oli verensokeri laskenut 2.6 ja alkoi jo tulla päättelykyky ongelmia, että mitä tehdä. On sekä tabl.hoito insuliini.

        Eivät tietenkään ne korkeat arvotkaan eivät ole ok. Tätini sanoikin, että ikävintä diabeteksen hoidossa on säännöllisyys kaikessa. Ihmetyttää kyllä nyt, että eikö muka alhaiset arvot voi vaivuttaa koomaan? Vain korkeat arvotko ? Vai onko tässä sairaudessa monia eri vivahteita?

        Otan selvää maanantaina diabeteshoitajalta kun menen rasituskokeeseen, ei tarvitse arvailla sen jälkeen!

        Tässä linkissä sinulle kaikki oleellinen http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=97

        Ja koska saattaa tuokin reitti olla liian hankala, tässä vielä sama stoori kopsattuna...


        Ensiapu

        Jos veren sokeripitoisuus on liian pieni, aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa ja ihminen menee lopulta tajuttomaksi, sokkiin. Diabeetikoilla kyse on insuliinisokista. Sokin mahdollisuus on olemassa kuitenkin vain silloin, kun diabeteksen hoidossa käytetään insuliinia tai haiman insuliinineritystä lisääviä tabletteja.

        Yleensä sokkia edeltää joukko hälytysmerkkejä eli insuliinituntemuksia, joiden tarkoituksena on viestittää, että tarvitaan nopeasti ruokaa tai juomaa estämään verensokerin lasku. Verensokerin laskun syynä voi olla aterian poisjäänti tai viivästyminen (jos perusinsuliinin määrä on suuri), liian suuri insuliiniannos tai rasittava liikunta (johon ei ollut varauduttu sopivalla syömisellä tai vähentämällä insuliiniannosta), tai alkoholinkäyttö. Liian matalasta verensokerista eli hypoglykemiasta puhutaan silloin, kun verensokeri laskee alle arvon 4 millimoolia litrassa.

        Tavallisesti diabeetikko korjaa itse tilanteen, mutta joskus hän saattaa tarvita ulkopuolista apua. Monet diabeetikot pitävät tunnusranneketta tai -riipusta sekä lompakossaan Minulla on diabetes -korttia. Diabetesliitosta voi tilata myös maksutonta ensiaputiedotetta.

        Insuliinituntemukset

        Laskevan verensokerin oireet ovat yksilöllisiä, mutta yleisiä ovat

        * heikotus
        * hikoilu
        * vapina
        * kalpeus
        * poikkeava käytös: ärtyisyys, levottomuus
        * epäselvä puhe
        * näön hämärtyminen ja kaksoiskuvat
        * horjuva liikkuminen.

        Insuliinituntemusten ensiapu

        Jos verensokeri on laskenut liian matalalle, mutta diabeetikko on tajuissaan, hänelle annetaan sokeripitoista juotavaa tai syötävää. Verensokerin laskun pysäyttää nopeasti esimerkiksi jokin seuraavista annoksista:

        * 4-8 palaa tavallista sokeria tai rypälesokeria (Siripiri®, Dexal®)
        * lasillinen tuoremehua tai sokerillista virvoitusjuomaa
        * hedelmä
        * purkki tai puikko jäätelöä
        * makeisia, esimerkiksi suklaa- tai lakritsipatukka
        * 1 rkl hunajaa, 1-2 rkl rusinoita.

        Ensiavun jälkeen kannattaa odottaa 10-15 minuuttia. Ellei ruuasta tai juomasta ollut apua, kyseessä on insuliinisokki.

        Sokin ensiapu

        * Tilaa ambulanssi.
        * Käännä tajuton kylkiasentoon ja huolehdi, että hengitys kulkee vapaasti. Sokin ensiavuksi voi yrittää siirapin tai hunajan sivelyä posken limakalvolle.
        * Parhaiten ensiavuksi sopii glukagoniruiske Glucagen®. Glucagen on apteekista reseptillä saatava hormonivalmiste, joka vapauttaa maksasta sokeria verenkiertoon. Diabeetikon lähipiiriin kuuluvien olisi hyvä opetella sen pistäminen.
        * Sokkiin mennyt tulee yleensä tajuihinsa 10-20 minuutin kuluttua pistoksesta. Tämän jälkeen hän tarvitsee vielä sokeripitoista ruokaa ja juomaa.
        * Tajuttomalle ei saa tukehtumisvaaran takia antaa syötävää tai juotavaa.

        -------

        Happomyrkytys (kooma)

        Happomyrkytys on lopputulos paljon hitaammasta tapahtumaketjusta kuin sokki ja huomattavasti harvinaisempi. Tilanteet ovat myös päinvastaisia: kun sokissa veren sokeripitoisuus on liian pieni, happomyrkytyksessä se on erittäin suuri.

        Jos tyypin 1 eli nuoruustyypin diabeetikko on ilman insuliinia yli vuorokauden, verensokeri nousee nousemistaan ja virtsaan ilmaantuu sekä sokeria että ketoaineita eli happoja. Insuliinin puuttuminen johtaa ensin happomyrkytykseen ja lopulta tajuttomuuteen eli koomaan. Happomyrkytyksen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, vatsakivut, punakka iho, hengityksessä asetonin haju, syvä ja huokuva hengitys, ääritapauksissa uneliaisuus ja tajunnan häiriöt ja lopulta tajuttomuus eli kooma, joka on hengenvaarallinen ja vaatii aina välittömän sairaalahoidon. Jo happomyrkytyksen epäily on riittävä syy hakeutua heti sairaalaan tai terveyskeskukseen.

        Tyypin 2 eli aikuistyypin diabeteksessa verensokeri voi niin ikään nousta joskus hyvin korkealle, mutta virtsaan erittyy vain sokeria, ei happoja. Kunto huononee nopeasti kaikin puolin, ja tällöin sairaalahoito on tarpeen viivytyksittä.

        Happomyrkytystä ei tule, jos diabeteksen hoito on asianmukaista. Varsinkin diabeetikon ollessa sairaana sokeritasoa ja virtsan happoja tulee seurata tiheästi ja korjata hoitoa tilanteen mukaan. Nykyisin happomyrkytys ja kooma ovat hyvin harvinaisia.


      • ihmeteltävää,
        diab omainen kirjoitti:

        Luettuani kaikki kirjoitukset ei voi kuin ihmetellä...Siis äidilläni on II- type diabetes ja kesällä kun alkoi heikottaa paljon pihatöitä tehtyään, oli verensokeri laskenut 2.6 ja alkoi jo tulla päättelykyky ongelmia, että mitä tehdä. On sekä tabl.hoito insuliini.

        Eivät tietenkään ne korkeat arvotkaan eivät ole ok. Tätini sanoikin, että ikävintä diabeteksen hoidossa on säännöllisyys kaikessa. Ihmetyttää kyllä nyt, että eikö muka alhaiset arvot voi vaivuttaa koomaan? Vain korkeat arvotko ? Vai onko tässä sairaudessa monia eri vivahteita?

        Otan selvää maanantaina diabeteshoitajalta kun menen rasituskokeeseen, ei tarvitse arvailla sen jälkeen!

        jos lääkehoitoisella laskee sokerit, ilman lääkitystä olevalla terveellä ihmisellä maksa tuottaa glukoosia, joka palauttaa. Toki diabeetikonkin maksa tuottaa glukoosin, mutta lopputulos ei ole sama. Yleinen vika on liikakorjaus insuliinilla korkeasta sokerista, jolloin lähdetään jojoilemaan.

        Matalat arvot vievät insuliinishokkiin, korkeat koomaan. Vivahteita on yhtä monta kun potilasta, ja siksi toivon todella sinun saavan kokeneen hoitajan, eikä oppikirjat lukenutta, mutta taudin kanssa elämätöntä.


      • Uupunut hiihtäjä
        ja terve kirjoitti:

        Tässä linkissä sinulle kaikki oleellinen http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=97

        Ja koska saattaa tuokin reitti olla liian hankala, tässä vielä sama stoori kopsattuna...


        Ensiapu

        Jos veren sokeripitoisuus on liian pieni, aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa ja ihminen menee lopulta tajuttomaksi, sokkiin. Diabeetikoilla kyse on insuliinisokista. Sokin mahdollisuus on olemassa kuitenkin vain silloin, kun diabeteksen hoidossa käytetään insuliinia tai haiman insuliinineritystä lisääviä tabletteja.

        Yleensä sokkia edeltää joukko hälytysmerkkejä eli insuliinituntemuksia, joiden tarkoituksena on viestittää, että tarvitaan nopeasti ruokaa tai juomaa estämään verensokerin lasku. Verensokerin laskun syynä voi olla aterian poisjäänti tai viivästyminen (jos perusinsuliinin määrä on suuri), liian suuri insuliiniannos tai rasittava liikunta (johon ei ollut varauduttu sopivalla syömisellä tai vähentämällä insuliiniannosta), tai alkoholinkäyttö. Liian matalasta verensokerista eli hypoglykemiasta puhutaan silloin, kun verensokeri laskee alle arvon 4 millimoolia litrassa.

        Tavallisesti diabeetikko korjaa itse tilanteen, mutta joskus hän saattaa tarvita ulkopuolista apua. Monet diabeetikot pitävät tunnusranneketta tai -riipusta sekä lompakossaan Minulla on diabetes -korttia. Diabetesliitosta voi tilata myös maksutonta ensiaputiedotetta.

        Insuliinituntemukset

        Laskevan verensokerin oireet ovat yksilöllisiä, mutta yleisiä ovat

        * heikotus
        * hikoilu
        * vapina
        * kalpeus
        * poikkeava käytös: ärtyisyys, levottomuus
        * epäselvä puhe
        * näön hämärtyminen ja kaksoiskuvat
        * horjuva liikkuminen.

        Insuliinituntemusten ensiapu

        Jos verensokeri on laskenut liian matalalle, mutta diabeetikko on tajuissaan, hänelle annetaan sokeripitoista juotavaa tai syötävää. Verensokerin laskun pysäyttää nopeasti esimerkiksi jokin seuraavista annoksista:

        * 4-8 palaa tavallista sokeria tai rypälesokeria (Siripiri®, Dexal®)
        * lasillinen tuoremehua tai sokerillista virvoitusjuomaa
        * hedelmä
        * purkki tai puikko jäätelöä
        * makeisia, esimerkiksi suklaa- tai lakritsipatukka
        * 1 rkl hunajaa, 1-2 rkl rusinoita.

        Ensiavun jälkeen kannattaa odottaa 10-15 minuuttia. Ellei ruuasta tai juomasta ollut apua, kyseessä on insuliinisokki.

        Sokin ensiapu

        * Tilaa ambulanssi.
        * Käännä tajuton kylkiasentoon ja huolehdi, että hengitys kulkee vapaasti. Sokin ensiavuksi voi yrittää siirapin tai hunajan sivelyä posken limakalvolle.
        * Parhaiten ensiavuksi sopii glukagoniruiske Glucagen®. Glucagen on apteekista reseptillä saatava hormonivalmiste, joka vapauttaa maksasta sokeria verenkiertoon. Diabeetikon lähipiiriin kuuluvien olisi hyvä opetella sen pistäminen.
        * Sokkiin mennyt tulee yleensä tajuihinsa 10-20 minuutin kuluttua pistoksesta. Tämän jälkeen hän tarvitsee vielä sokeripitoista ruokaa ja juomaa.
        * Tajuttomalle ei saa tukehtumisvaaran takia antaa syötävää tai juotavaa.

        -------

        Happomyrkytys (kooma)

        Happomyrkytys on lopputulos paljon hitaammasta tapahtumaketjusta kuin sokki ja huomattavasti harvinaisempi. Tilanteet ovat myös päinvastaisia: kun sokissa veren sokeripitoisuus on liian pieni, happomyrkytyksessä se on erittäin suuri.

        Jos tyypin 1 eli nuoruustyypin diabeetikko on ilman insuliinia yli vuorokauden, verensokeri nousee nousemistaan ja virtsaan ilmaantuu sekä sokeria että ketoaineita eli happoja. Insuliinin puuttuminen johtaa ensin happomyrkytykseen ja lopulta tajuttomuuteen eli koomaan. Happomyrkytyksen oireita ovat väsymys, pahoinvointi, vatsakivut, punakka iho, hengityksessä asetonin haju, syvä ja huokuva hengitys, ääritapauksissa uneliaisuus ja tajunnan häiriöt ja lopulta tajuttomuus eli kooma, joka on hengenvaarallinen ja vaatii aina välittömän sairaalahoidon. Jo happomyrkytyksen epäily on riittävä syy hakeutua heti sairaalaan tai terveyskeskukseen.

        Tyypin 2 eli aikuistyypin diabeteksessa verensokeri voi niin ikään nousta joskus hyvin korkealle, mutta virtsaan erittyy vain sokeria, ei happoja. Kunto huononee nopeasti kaikin puolin, ja tällöin sairaalahoito on tarpeen viivytyksittä.

        Happomyrkytystä ei tule, jos diabeteksen hoito on asianmukaista. Varsinkin diabeetikon ollessa sairaana sokeritasoa ja virtsan happoja tulee seurata tiheästi ja korjata hoitoa tilanteen mukaan. Nykyisin happomyrkytys ja kooma ovat hyvin harvinaisia.

        Happomyrkytyskappaleessa kiinnitti huomioita asetonin haju hengityksessä. Itselläni ei ole diagnosoitu koskaan diabetestä, mutta ongelmia on ollut pitkäkestoisen liikunnan kanssa. Olen tullut varmaan satoja kertoja hiihto- tai kävely/juoksulenkiltä hyvin väsyneenä. Hyvä että olen perille päässyt. Aika usein hikisiä vaatteita riisuessani tulee outo kemikaalin haju jota väittäisin asetoniksi. Haju tulee joko vaatteista, iholta tai hengityksestä. Kyse ei ole mistään hienhajusta vaan selvästi "kemikaalista". Aikaisempina vuosina lihakset menettivät voimansa ja samalla kipeytyivät. Palautuminen vei 3-7 vuorokautta.

        Liikunnastani huolimatta esimerkiksi hiihtokestävyys saattaa vaihdella 10-30km. Minusta se on liian vähän. Epäilen jotakin häiriötä sokeriaineenvaihdossa. Syömisellä ei ole oleellista vaikutusta, levolla kyllä.

        Onkohan tämä tuttua kenellekään?


    • mulla on diabtse

      mulla on tullu biabtse se on ikvä viillää kun se tulle ,19.8 tai 20.5 läkkekyllä on olen 46v asun hämeennlinna.

    • diabeteksessa on

      että janottaa, väsyttää, ja kusettaa alituiseen. Tietynsorttinen pahanhajuinen hengityskin voi viitata diabetekseen.

      Siitä vaan labraan kusinäytettä antamaan, ja ketoaineetkin voi sitten olla :lla.

      • mitähän

        ne on?


      • ketoaineet plussalla

        Mitä tarkoittaa sitten se, jos raskausaikana on ketoaineet plussalla (sokerit myös)?
        Munuaisethan voi kuulemma päästää läpi sokeria raskausaikana, mutta entä nuo ketoaineet?
        Neuvolassa ei kerrottu syytä tuohon.


    • insuliinidiabeetikko

      asia on niin, että mene asiantuntijalääkärille.
      alhaiset arvot vaikuttais kyllä liian vähältä ravinnonsaanilta, joko imeytymisessä häikkiä tai syöt liian vähän ?
      insuliinin liika taso pudottaa verensokeriarvoja, jos ei ravinto ole riittävä, mutta oma insuliinintuotanto "haistaa" yleensä ongelman, eikä tuota insuliinia liikaa.

    • Diabeetikko

      2-tyypin diabetes ei anna oireita liian alhaisesta verensokerista ilman insuliinia.
      Kun diabetes syntyy, usein on tuo tyypillinen oireisto: janottaa, pissattaa ja väsyttää...eli se on seuraamusta liian korkeasta verensokeritasosta. Koska oma haima ei tuota tarpeeksi insuliinia -tai ei lähes ollenkaan; tyyooi 1:ssä- verensokeri nousee kun syö hiilareita. Siihen tarvitaan insuliinia jotta se laskisi normaalille tasolle. 2-tyypin diabeteksessa verensokeritaso ylittää sallitun ylärajan -en muista olisiko 6,5- ja se koitetaan ensin saada tasapainoon liikunnan ja ruokavalion ja mahdollisten tablettien kanssa. Ellei nuo auta otetaan insuliini kehiin, mutta siihen menee usein useampi vuosi.
      On myös sekamuotoja jossa molempia aineksia. Silloin usein insuliinia käytetään lääkityksenä mutta harvemmin / pvä kuin puhtaassa 1-tyypin diabeteksessa.
      Jos siis verensokerisi on 3 se on todella matala ja jollet insuliinia käytä eikä sinulle ole mitään diabetesdiagnoosia annettu kehoittaisin sinua menemään lääkäriin. Kuulosti kuitenkin siltä että joku tieto sinulla asiasta on jos kerran mittaat verensokereitasi.
      Liian alhainen verensokeri hiipuu kyllä tuolla rajalla...jos menee alle kolmen olet jo aika heikossa kunnossa.
      Tallilla kun työskentelet tai ruumiillisesti noin yleensä, voisi olla paikallaan pitää eväitä mukana tai ainakin 20HH:n pillimehu jossa sokeria hätävaraksi, jolla saat sokerit koholle väliaikaisesti kunnes syöt jotakin ruokaa tmv
      Aamullahan sokerit ovat aina alhaalla ja kun ei ole syönyt tai on liikkunut jopa "terveellä" verensokeri on alhaisempi kuten jokaisella...silä erolla että haima syöttää tasaisesti insuliinia kroppaan tarpeen mukaan. Diabeetikko sen sijaan saa sitä ruiskulla keinotekoisesti jolloin epätasaisuutta voi syntyäkin.
      On siis aika normaaleissa arvoissa joku 4-5 ainakin syömisen jälkeen, jopa päälle 5 mmol/l ja riippuen ihmisestä voi olla alhaisiakin arvoja.

      Mutta kun diabetes todetaan on verensokerit LIIAN KORKEALLA, silloin syntyy janon tunne, jonka seurauksena sokeri tulee ulos virtsatessa ja korkeiden sokereiden ansiosta alkaa väsyttämään ja tulee uupumuksen tunne. Juomisen määrä on rajua, jopa yöllä ja suu kuivaa ja ihminen usein LAIHTUU huomattavia määriä.
      En siis olisi huolissani sinuna.

      • Diabeetikko

        Kun diabetes todetaan tai se on todettu, on siis verensokerit liian korkealla. Verensokeritaso voi olla jopa yli 20!
        Tällöin syntyy myrkytystila jolloin virtsassa näkyy ketoaineita. Se on oikeastaan hengenvaarallinen tila, jossa voi syntyä happomyrkytys, eli hienommalla kielellä ketoasidoosi...virtsassa on siis ketoaineita.

        Varsinkin pienillä lapsilla tällainen usein syntyykin ja siitä sitten seuraa niin kovat oireet että lapsi menee lähes tajuttomaksi ja viedään ambulanssilla sairaalaan jolloin sairaus todetaan teho-osastolla.
        Se on jokaisella diabeetikolla vaarana, ellei seuraa verensokeritasojaan tai laiminlyö insuliinin ottamista tai verensokerin mittaamista.
        Netistä lötyy tietoja diabeteksesta, tyypistä 1 -joka usein hankalampi hoidettava koska insuliini mukana-, sekä tyypin 2 ja sekamuodoistakin.
        Myös ketoaineista ja happomyrkytyksestä ja verensokerin marginaaleista ym.

        Verikokeella jossa ilmenee verensokerit tai (ketoaine tikulla mitataan virtsasta) selviää tuo ykköstyypin ainakin heti. Samoin kyllä oireet sen jo kertovat ja kotimittaus kun se ylittää sanoisin 9 tai 10 niin alkaa olemaan jo aika mennä lääkäriin.

        Kakkostyypin diabeetikko voi kantaa sairautta tietämättään jopa vuosia koska se ei tuota paljonkaan oireita alussa.
        Kannattaa kysyä lääkäriltä mistä noin alhaiset voisi johtua. Jos sinulla onkin insuliinin ylituotantoa. En tiedä onko edes sellaista olemassa. Tai sitten olet aivan liian niukalla ruokavaliolla.


      • jukka
        Diabeetikko kirjoitti:

        Kun diabetes todetaan tai se on todettu, on siis verensokerit liian korkealla. Verensokeritaso voi olla jopa yli 20!
        Tällöin syntyy myrkytystila jolloin virtsassa näkyy ketoaineita. Se on oikeastaan hengenvaarallinen tila, jossa voi syntyä happomyrkytys, eli hienommalla kielellä ketoasidoosi...virtsassa on siis ketoaineita.

        Varsinkin pienillä lapsilla tällainen usein syntyykin ja siitä sitten seuraa niin kovat oireet että lapsi menee lähes tajuttomaksi ja viedään ambulanssilla sairaalaan jolloin sairaus todetaan teho-osastolla.
        Se on jokaisella diabeetikolla vaarana, ellei seuraa verensokeritasojaan tai laiminlyö insuliinin ottamista tai verensokerin mittaamista.
        Netistä lötyy tietoja diabeteksesta, tyypistä 1 -joka usein hankalampi hoidettava koska insuliini mukana-, sekä tyypin 2 ja sekamuodoistakin.
        Myös ketoaineista ja happomyrkytyksestä ja verensokerin marginaaleista ym.

        Verikokeella jossa ilmenee verensokerit tai (ketoaine tikulla mitataan virtsasta) selviää tuo ykköstyypin ainakin heti. Samoin kyllä oireet sen jo kertovat ja kotimittaus kun se ylittää sanoisin 9 tai 10 niin alkaa olemaan jo aika mennä lääkäriin.

        Kakkostyypin diabeetikko voi kantaa sairautta tietämättään jopa vuosia koska se ei tuota paljonkaan oireita alussa.
        Kannattaa kysyä lääkäriltä mistä noin alhaiset voisi johtua. Jos sinulla onkin insuliinin ylituotantoa. En tiedä onko edes sellaista olemassa. Tai sitten olet aivan liian niukalla ruokavaliolla.

        Itselläni hyvä pikatesti. Mikäli uloste terttuu vessanpönttöön vedenalla on sokerit koholla.Olkaa hyvä.


      • tai sit ei

        Verensokeri ei todellakaan ole kaikilla alhaalla aamuisin, ainakaan insuliinihoitoisilla diabeetikoilla. Seurausta ns. aamunkoittoilmiöstä. Harmittaa, kun tällekin ap. kyselijälle on kaiken maailman "poppamiehet" heitelleet mitä sattuu mutu-neuvoja, kun faktoista ei ole tietoakaan... Sama juttu tuntuu olevan kaikissa nettikeskusteluissa. Joten hyvä ap., mene lääkäriin, saat oikeaa tietoa!


      • täysin asiattomia
        tai sit ei kirjoitti:

        Verensokeri ei todellakaan ole kaikilla alhaalla aamuisin, ainakaan insuliinihoitoisilla diabeetikoilla. Seurausta ns. aamunkoittoilmiöstä. Harmittaa, kun tällekin ap. kyselijälle on kaiken maailman "poppamiehet" heitelleet mitä sattuu mutu-neuvoja, kun faktoista ei ole tietoakaan... Sama juttu tuntuu olevan kaikissa nettikeskusteluissa. Joten hyvä ap., mene lääkäriin, saat oikeaa tietoa!

        aina on tällaisia täysin asiattomia kommentoijia pilaamassa hyviä keskustelupalstoja.


      • ....
        täysin asiattomia kirjoitti:

        aina on tällaisia täysin asiattomia kommentoijia pilaamassa hyviä keskustelupalstoja.

        Mikä ihme oli asiatonta?


      • huolissaaa

        minä olisin kylläkin huolissaan, koska sokerit kuuluis olla siinä 4-6 ehkä se on hänelle luonnollista, että sokerit on alhaalla, mut jos on häiritseviä oireita, kuten huimaaminen, olis kyllä ihan hyvä mennä lääkäriin.
        mutta voishan olla, että pari tuntia ennen tai vielä ennemmin sokerit onkin sitten jo olleet poikkeuksellisen korkeella normista ja nyt kun laskee niin tuntuu *päässä* eli pitäs mitata vaikka koko pv parin tunnin välein heitteleekö sokrut miten paljon ja mikä on silloin olo.
        Lääkärissä tietty tutkitaan, mutta saatetaan myös sanoa, että *kun heikottaa, ota makiaa!*


      • Diabeetikko
        tai sit ei kirjoitti:

        Verensokeri ei todellakaan ole kaikilla alhaalla aamuisin, ainakaan insuliinihoitoisilla diabeetikoilla. Seurausta ns. aamunkoittoilmiöstä. Harmittaa, kun tällekin ap. kyselijälle on kaiken maailman "poppamiehet" heitelleet mitä sattuu mutu-neuvoja, kun faktoista ei ole tietoakaan... Sama juttu tuntuu olevan kaikissa nettikeskusteluissa. Joten hyvä ap., mene lääkäriin, saat oikeaa tietoa!

        En tarkoittanut että alhaisia verensokereita tulee DIABEETIKOLLE. Tämä kyseinen helö EI OLE DIABEETIKKO, senhän nyt kuka vaan tajuaa. Jos itse olet diabeetikko tiedät varmasti että korkeet verensokerit ovat diabeetikolla jolla EI OLE LÄÄKITYSTÄ. Jos on lääkitys asia on muutenkin aivan eri. Ei sitä saa tasapainoon hyvin helpolla. Liikunta ja kaikki vaikuttaa. Mikäli rasittavaa liikuntaa eikä ole syönyt tarpeeksi ja lisäksi ottanut vaikka insuliiniakin liikaa suhteessa hiilareihin voi verensokerit olla korkealla.

        Ihan sama. Tä on tosiaan tätä nettihöpötystä ja ei kai kukaan kauheen fiksu täälät neuvoja hae mahdolliseen sairauden toteamiseen vaan menee LÄÄKÄRILLE ottamaan kokeita sun muuta.

        Mitä löysään paskaan tulee niin sillä ei ole mitään tekemistä diabeteksen ja korkean verensokerin toteamisen kanssa. Voisi tuollaiset neuvot jättää jonnekkin kikkapalstalle...vaikka kai tämä pikkasen sellainen onkin


    • mk69

      ...niin todennäköisesti tiedät myös että jotain häikkää on.

    • HOITAJA

      Verensokerisi on hälyttävän alhaalla, kannattaisi syödä aamulla kunnon aamupala, sillä verensokeri laskee yön aikana alas. Kannattaisi myös tarkistaa, ettei sinulla ole 2-tyypin diabetes, sillä vaalean leivän syönti viittaa siihen, että verensokeriarvoissa on hämminkiä. Olen alan ammattilainen, siksi kehoitan sinua hakeutumaan lääkäriin. NORMAALI AAMUVERENSOKERI ON 5.0 TAI KORKEAMPI.

    • 2-tyyppi

      Olen nyt 47 v. ja minulla todettiin kohonnut veren sokeriarvot ekan kerran kohta kaksi vuotta sitten. Rasituskokeeseen minut passitettiin 1 1/2 vuotta sitten ja kerrottiin, että olen taipuvainen 2-tyypin diabetekseen. Olen syönyt nyt hieman yli vuoden verran diabeteslääkkeitä ja sanoisin, että ennen niitä kävin usein veskissä (suora putki) ja join tietysti paljon vettä. Minulla oli pikemminkin korkeet arvot kuin noin matalat. Mulla sanottiin ainakin että raja hyvän ja huonon välillä on 6. Muita oireita olen tunnistanut jälkeenpäin ainakin itselläni tulee vatsa kipeeksi parin tunnin päästä syömisestä, jos syön esim. hyvän jäätelön ruuan päällä ja silloin mitatessa arvojani. Väsymys on kolmas oire minulla korkeasta veriarvoista. En tiedä kuinka alhaiseksi arvot saa mennä, mutta minulla oli rasituskokeessa paastoarvo pikemminkin 8,5 ja kun sitten täytyi se imelä litku juoda ja odottaa parituntia uutta mittausta se oli joku 12,5. Minulla on vielä toivoa päästä pillereistä eroon ... ainakin niin sanottiin vuosi sitten ... tiedä sitten. Nyt kun syön noita lääkkeitä ei tarvi alvariinsa juosta veskissä. Jos sua askarruttaa veriarvot ja näköjään on mahdollista mitata veriarvot. Ainakin itse kokeilisin kotona rasitustesti eli 12 tuntia paastoa verikoe sitten juo 1/3 litran kokkispullo ja ootta kotisohvalla parituntia (huom. tulee välttää liikkumista muuten veren sokeri laskee ja tulos menee pieleen)ja mittaa verikoe. En tiedä sinun arvoistasi, mutta tavoitearvot näkyy olevan ennen ateriaa 4 - 6 ja aterian jälkeen < 8. Jos taas menee noin alhaiselle tasolle sokerit ole hyvä ja syö vaikka se sokeripalanen. Sokeri ei ole vaarallista vaan rasvat! Jos edelleen askarruttaa mee ihmeessä lääkäriin ja suosittelen syö se leipä vaikka ennen tallitöitä. Diabetes ei ole leikin asia se voi vaurioittaa sydäntä, maksaa, munuaisia ja surkastuttaa silmälihaksia. T. kohonnut veren sokeri

      • I-tyypin diabetes 20v

        Varmaan aika samoja 1 ja 2 tyypissä, mutta jokaisella henkilökohtaisia. Itselläni kun laskevat sokerit on: kalpeutta, kylmähikoilua, käet vapisee, huimausta ( ei semmosta että maailma pyörii, vaan että nyt ei oikein pysty kaikkea tekemään *outo olo* ) päättelykyky ja keskittymiskyky herpaantuu, suu puutuu. Jos menee nukkumaan, nukkuu huonosti ja näkee painajaisia.

        Kun sokerit koholla uneliaisuus, omiin maailmoihin jääminen, väsyttää, näköhaittaa (juu.u) makealta maistuu suussa. Jos menee nukkumaan, ei kuitenkaan saa unta.

        Silloin myös kun sokerit pomppaa korkeelle, ja laskee taas, alkaa mielettömästi nukuttaa, ei oikein jaksa tehdä mitään.

        Juu kannattaa tarkistaa asia, jos huolettaa, että onko diabetesta vai ei. Ei se pahaa tee, vaikka turhaan käy kokeissa, parempi aikasin kun liian myöhään. Diabeteksen kautta tunnetusti tulee myös lisäsairauksia, jotka onkin sitten edenneessä vaiheessa suurempi ongelma kuin se että ottaa muutaman pillerin tai piikin päivässä.
        Mieluummin hoidan diabetesta piikein kun istun hengityskoneessa tai sairasvuoteella. Onneksi Suomi on diabetestutkimuksissa ja lääkekehittelyssä maailman kärkimaita joten diabetikon on kuitenkin ihan hyvä elää tasavertainen, pitkä elämä muiden kanssa. :)


    • tautinen

      mulla todettiin reilu vuosi sitten 2-tyypin diabetes,olin jo vuosia hyvin väsynyt ja päivällisen jälkeen tuli uni ihan pakosta kun sokerit tietty pilvissä.
      kun hoito aloitettiin niin sokerit huiteli 15 ja enemmän,nyt pysyttelee lähes normaalissa ja siihen vaikuttaa lääkitys ja ruokavalion muutos mikä parasta taas jaksaa mennä ja olla !

    • Justiina

      ...kyselet täältä epävarmoja tietoja kun lääkäriltä saisit suoraan vastauksen kysymyksiisi..? Itselläni ollut 1.tyypin diabetes 35 vuotta enkä siltikään aio varmoja tietoja sinulle antaa koska jokainen on yksilö myös diabeetteksessa..

    • syömättömyydestä.

      Syö normaalisti niin arvotkaan ei laske liian alas. Oletko koskaan kuullut ettei ihminen syömättä hengissä pysy? Jos sairastut diabetekseen arvosi pysyvät päin vastoin korkealla!

    • tutkimuksiin

      niin selviää,onkos verta tutkittu onko anemiaa se ainakin vaikuttaa ruokahaluun

    • astrid

      mittaappa verensokerisi n.1 1/2-2 tunnin jälkeen ruokailusta,jos arvot korkeita,niin kehottaisin menemään lääkärille.minulla itselläni on diab.1
      vei tosi kauan aikaa ennenkuin se selvisi.laihduin,voin todella huonosti kaiken aikaa ja jano oli suunnaton,sitä mukaa myös virtsaamisen tarve.

    • herääminen aamuyöllä ja

      verensokeri on silloin kolmen pinnassa. Lue nuo bakteeritestit ja tee tuo lopussa oleva testi!
      ------------------------------------------------
      =>Kadonneiden maitohappobakteereiden arvoitus>>>>>>>>>>>>>>>>>>Sairauksia, jotka aiheutuvat tärkeimpien maitohappobakteereiden puutteesta:
      - Esimerkiksi 2-Tyypin Diabetes(T2D), jossa limakalvojen maitohappobakteerit ovat jo "suurelta osin poissa pelistä", jolloin immuunipuolustus on heikentynyt ja siitä seuraa hermostollisen- ja *hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen. Ja *hormonaalisen järjestelmän heikkenemisestä johtuu, että insuliini-*hormooni ei pääse vaikuttamaan kudoksiin, kudosten pinnalla olevien insuliini-reseptoreiden kautta.
      - 1-Tyypin Diabeteksenhan(T1D) aiheuttaa mm kosteusvaurio-rakennuksessa yleisesti löytyvän Streptomyces griseus-bakteerin tuottama rasvaliukoinen valinomysiini-toksiini(=myrkky), joka vaurioittaa haiman insuliinia tuottavan beeta-solun solukalvon, josta seuraa solun "itsemurha"(=apoptoosi). Onni onnettomuudessa on se, että beeta-solut ovat uusiutuvia soluja, eli kun soluja tuhoava altistus loppuu, niin muutamassa päivässä alkaa insuliini-hormoonin tuotanto, jolloin jos limakalvot ovat kunnossa (=sisältää tärkeimmät maitohappobakteerit), niin insuliini-hormooni pääsee kudoksiin asti.

      Käyttökelpoiset maitohappobakteeri tuotteet jauhe, jauhekapseli, tai annospussi löytyvät linkkihakemiston "Maitohappobakteeri-tuotteet (Suomi), on oikeat bakteerit".

      Voit monistaa itsekin maitohappobakteereita tuolla linkkihakemistossa olevalla viilin teko-ohjeilla. Huomaa että Lactobacillus bulgaricus-bakteerin monistaminen ei onnistu vielä kotikonstein, joten joudut käyttämään, joko po maitohappobakteerin sisältävää mhb-tuotetta, tai po bakteerin sisältävää hapanmaito-tuotetta.

      Mm Valio (Suomi) lisää po bakteereita tuotteisiinsa. Saat po bakteereita käyttämällä esimerkiksi Valion AB-piimää(L-a ja Bifidobacterium) Bulgarian jogurtti(L-b).
      ____________________

      Testaa kvht-altistus:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

      • voi kiasus

        "- 1-Tyypin Diabeteksenhan(T1D) aiheuttaa mm kosteusvaurio-rakennuksessa yleisesti löytyvän Streptomyces griseus-bakteerin tuottama rasvaliukoinen valinomysiini-toksiini(=myrkky), joka vaurioittaa haiman insuliinia tuottavan beeta-solun solukalvon, josta seuraa solun "itsemurha"(=apoptoosi). Onni onnettomuudessa on se, että beeta-solut ovat uusiutuvia soluja, eli kun soluja tuhoava altistus loppuu, niin muutamassa päivässä alkaa insuliini-hormoonin tuotanto, jolloin jos limakalvot ovat kunnossa (=sisältää tärkeimmät maitohappobakteerit), niin insuliini-hormooni pääsee kudoksiin asti."

        Hold your horses! Äläpä viitsi heitellä keskusteluun mitä sattuu "tietoa". En nyt puutu muuhun löpinään, mutta minkään tutkimuksen mukaan d1 ei johdu maitohappobakteerien vähyydestä. Myöskään haiman beetasolut EIVÄT kerran tuhouduttuaan palaudu toimiviksi. Luuletko tosiaan, että d1:stä sairastaville (ja heitä on paljon!) ei innolla syötettäisi maitohappobakteereja, jos taudin parantaminen olisi niin helppoa?!


      • beeta-solun solukal
        voi kiasus kirjoitti:

        "- 1-Tyypin Diabeteksenhan(T1D) aiheuttaa mm kosteusvaurio-rakennuksessa yleisesti löytyvän Streptomyces griseus-bakteerin tuottama rasvaliukoinen valinomysiini-toksiini(=myrkky), joka vaurioittaa haiman insuliinia tuottavan beeta-solun solukalvon, josta seuraa solun "itsemurha"(=apoptoosi). Onni onnettomuudessa on se, että beeta-solut ovat uusiutuvia soluja, eli kun soluja tuhoava altistus loppuu, niin muutamassa päivässä alkaa insuliini-hormoonin tuotanto, jolloin jos limakalvot ovat kunnossa (=sisältää tärkeimmät maitohappobakteerit), niin insuliini-hormooni pääsee kudoksiin asti."

        Hold your horses! Äläpä viitsi heitellä keskusteluun mitä sattuu "tietoa". En nyt puutu muuhun löpinään, mutta minkään tutkimuksen mukaan d1 ei johdu maitohappobakteerien vähyydestä. Myöskään haiman beetasolut EIVÄT kerran tuhouduttuaan palaudu toimiviksi. Luuletko tosiaan, että d1:stä sairastaville (ja heitä on paljon!) ei innolla syötettäisi maitohappobakteereja, jos taudin parantaminen olisi niin helppoa?!

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>1-Tyypin Diabeteksenhan(T1D) aiheuttaa mm kosteusvaurio-rakennuksessa yleisesti löytyvän Streptomyces griseus-bakteerin tuottama rasvaliukoinen valinomysiini-toksiini(=myrkky), joka vaurioittaa haiman insuliinia tuottavan beeta-solun solukalvon, josta seuraa solun "itsemurha"(=apoptoosi). Onni onnettomuudessa on se, että beeta-solut ovat uusiutuvia soluja, eli kun soluja tuhoava altistus loppuu, niin muutamassa päivässä alkaa insuliini-hormoonin tuotanto,


      • kun on
        beeta-solun solukal kirjoitti:

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>1-Tyypin Diabeteksenhan(T1D) aiheuttaa mm kosteusvaurio-rakennuksessa yleisesti löytyvän Streptomyces griseus-bakteerin tuottama rasvaliukoinen valinomysiini-toksiini(=myrkky), joka vaurioittaa haiman insuliinia tuottavan beeta-solun solukalvon, josta seuraa solun "itsemurha"(=apoptoosi). Onni onnettomuudessa on se, että beeta-solut ovat uusiutuvia soluja, eli kun soluja tuhoava altistus loppuu, niin muutamassa päivässä alkaa insuliini-hormoonin tuotanto,

        noin viisaita ihmisiä! Diabeteksen parannuskeino löytyi tuosta vain vaikka lääkärit ovat etsineet sitä kohta sata vuotta. Siitä nyt kaikki D1:t tiiviiseen eristyskoppiin jonne päästetään vain tarkasti puhdistettua ilmaa ja muutamassa päivässä kaikki ovat kokeneet ihmeparantumisen. Sanon vaan minäkin että voi kiasus! Toivottavasti kukaan D1 diabeetikko ei usko tuollaista tekstiä ja tapa itseään. Miten minulle on käynyt kun muutin uuteen taloon jossa ei taatusti ole kosteusvaurioita eikä kyseisiä bakteereita, mutta silti diabetekseni ei parantunut.


      • T1D ja T2D erota
        kun on kirjoitti:

        noin viisaita ihmisiä! Diabeteksen parannuskeino löytyi tuosta vain vaikka lääkärit ovat etsineet sitä kohta sata vuotta. Siitä nyt kaikki D1:t tiiviiseen eristyskoppiin jonne päästetään vain tarkasti puhdistettua ilmaa ja muutamassa päivässä kaikki ovat kokeneet ihmeparantumisen. Sanon vaan minäkin että voi kiasus! Toivottavasti kukaan D1 diabeetikko ei usko tuollaista tekstiä ja tapa itseään. Miten minulle on käynyt kun muutin uuteen taloon jossa ei taatusti ole kosteusvaurioita eikä kyseisiä bakteereita, mutta silti diabetekseni ei parantunut.

        "".........................Miten minulle on käynyt kun muutin uuteen taloon jossa ei taatusti ole kosteusvaurioita eikä kyseisiä bakteereita, mutta silti diabetekseni ei parantunut. ""

        Ensinnäkin:
        -Kun olet kvht-altistunut- ja kun olet altistunut valinomysiinille joka tuhoaa haiman tuottaman beeta-solun joka normaalisti tuottaa insuliini-hormoonia, niin silloin beeta-solu tekee "itsemurhan" jolloin insuliini-hormoonia ei enää tuoteta, eli sinulla on silloin tyypin 1-Diabetes.

        Nyt kun olet kvht-(valinomysiini-)altisteettomissa tiloissa niin haimasi tuottaa beeta-soluja jotka tuottaa insuliini-hormoonia OK, MUTTA se ei paljoa auta jos insuliini-hormoonia ei saada kudoksiin asti Toimimattoman 1.2.hormonaalisen järjestelmän takia! Eli nyt astuu kuvaan mukaan 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria; 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif jotka ovat 1.0.immuunipuolustuksen perusta, jolloin sinulla on 1.1.hermostollinen- ja 1.2.HORMONAALINEN-järjestelmä kunnossa.

        Ja juuri homeantibiootti(kvht) tuhoaa po Probiootti-bakteereita ja po mhb-vajaus aiheuttaa sen että 1.2.hormonaalinen järjestelmä ei ole kunnossa jolloin sinulla on tyypin 2-Diabetes! Kvht-altistuksen jälkeen on mahdotomuus ettei sinulla ole T2D.ta, riippumatta siitä onko sinulle diagnosoitu T2D.ta!

        Ja sitten päästäänkin tähän:
        """ KVHT-altistuneen hoito: Kvht-altistuksen lopettaminen(>>>>50%) ja Mhb(Probiootti bakteerit)(>>>>50%).

        Kvht-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten Probiootti bakteerien tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti ja lääke-antibiootti tuhoaa tarpeellisia Probiootti-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin "ohuet", että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

        >>>>>>>Huomaa että oireilu poistuu viiveellä - sen nopeammin mitä enemmän syöt mhb.ta!
        Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun:
        1. Altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu, sekä
        2. Rupeat syömään 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria jatkuvasti, joten tee Probioottien saannista elämäntapa.
        - Yli 10-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 4-6 kuukaudessa.
        - Yli 20-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 6-----12 kuukaudessa.
        - Yli 30-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 12------------24 kuukaudessa.
        - Yli 40-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 24--------------------36 kuukaudessa.
        - Yli 50-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 36------------------------- ~~ kuukaudessa.

        Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa Kvht-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
        - Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiootti-bakteereita kv-home antibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia. ...........................................
        Jatkuu kohta!


      • T1D ja T2D...jatkuu.
        T1D ja T2D erota kirjoitti:

        "".........................Miten minulle on käynyt kun muutin uuteen taloon jossa ei taatusti ole kosteusvaurioita eikä kyseisiä bakteereita, mutta silti diabetekseni ei parantunut. ""

        Ensinnäkin:
        -Kun olet kvht-altistunut- ja kun olet altistunut valinomysiinille joka tuhoaa haiman tuottaman beeta-solun joka normaalisti tuottaa insuliini-hormoonia, niin silloin beeta-solu tekee "itsemurhan" jolloin insuliini-hormoonia ei enää tuoteta, eli sinulla on silloin tyypin 1-Diabetes.

        Nyt kun olet kvht-(valinomysiini-)altisteettomissa tiloissa niin haimasi tuottaa beeta-soluja jotka tuottaa insuliini-hormoonia OK, MUTTA se ei paljoa auta jos insuliini-hormoonia ei saada kudoksiin asti Toimimattoman 1.2.hormonaalisen järjestelmän takia! Eli nyt astuu kuvaan mukaan 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria; 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif jotka ovat 1.0.immuunipuolustuksen perusta, jolloin sinulla on 1.1.hermostollinen- ja 1.2.HORMONAALINEN-järjestelmä kunnossa.

        Ja juuri homeantibiootti(kvht) tuhoaa po Probiootti-bakteereita ja po mhb-vajaus aiheuttaa sen että 1.2.hormonaalinen järjestelmä ei ole kunnossa jolloin sinulla on tyypin 2-Diabetes! Kvht-altistuksen jälkeen on mahdotomuus ettei sinulla ole T2D.ta, riippumatta siitä onko sinulle diagnosoitu T2D.ta!

        Ja sitten päästäänkin tähän:
        """ KVHT-altistuneen hoito: Kvht-altistuksen lopettaminen(>>>>50%) ja Mhb(Probiootti bakteerit)(>>>>50%).

        Kvht-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten Probiootti bakteerien tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti ja lääke-antibiootti tuhoaa tarpeellisia Probiootti-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin "ohuet", että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

        >>>>>>>Huomaa että oireilu poistuu viiveellä - sen nopeammin mitä enemmän syöt mhb.ta!
        Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun:
        1. Altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu, sekä
        2. Rupeat syömään 3-tärkeintä Probiootti-bakteeria jatkuvasti, joten tee Probioottien saannista elämäntapa.
        - Yli 10-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 4-6 kuukaudessa.
        - Yli 20-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 6-----12 kuukaudessa.
        - Yli 30-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 12------------24 kuukaudessa.
        - Yli 40-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 24--------------------36 kuukaudessa.
        - Yli 50-oiretta=> oireilu loppuu kokonaan noin 36------------------------- ~~ kuukaudessa.

        Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa Kvht-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
        - Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiootti-bakteereita kv-home antibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia. ...........................................
        Jatkuu kohta!

        ..............jatkuu sivu 2/2

        Huom!
        - Limakalvojen probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Probiootti-tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
        - Kun olet kvht-altistunut etkä ole käyttänyt po Probiootti bakteereita, niin siirtyessäsi korjattuihin tiloihin jossa korjaus on onnistunut - silti saatat oireilla kemikaalipäästöille (maalit, liimat, muovit, jne), vaikka tiloissa ei enää olisikaan kvh-toksiinia!
        - Kun olet kvht-altistunut, sekä olet siirtynyt puhtaisiin kvht-altisteettomiin tiloihin ja olet käyttänyt po Probiootti bakteereita, eikä oiretasosi laske alle 5-osuman niin saatat edelleen kvht-altistua tietämättäsi, koska suurin osa kv-homeiden gogktaileista ei haise ollenkaan!
        - Kvht-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!

        Huom!
        - Älä lämmitä ruokia mikroaaltouunissa, siksi että mangnetronin synnyttämällä 2450-Megahertzin sähkömagneettisella-säteilyllä aiheutetaan nestemolekyylin värähtely ja lämpö syntyy molekyylien hankausliikkeestä toisiaan vasten ja lämpeneminen alkaa:
        *ytimestä==>kohti==>pintaa(!), jonka seurauksena "ruoka tuhoutuu"(=kiehuu) vaikka pinta olisikin vielä viileä!
        Voit lämmittää esimerkiksi tuttipullon siten että; lämmitä mikroaaltouunissa vesi sopivassa astiassa 35..... 40oC ja laita tuttipullo lämpenemään tähän vesiastiaan, jolloin nesteen lämpeneminen alkaa:
        *>>>>pinnasta==>kohti==>ydintä(!) jolloin ruuan, mm >>>>Probiootti-bakteereiden tuhoutumista ei tapahdu koska lämpö ei ylitä 40oC...............""

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.html
        ...

        Eli sinulla menee vähintäänkin kuukausia syödä mhb.ta ennenkuin hormonaalinen järjestelmäsi on OK!

        Ja tuhannennen kerran; Limakalvoille tarvitaan juuri nuo bakteerit(!):
        ""1.(1.)Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
        2.(2.)Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
        3.(7.)Bifidobacterium - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
        - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3x1(suositus on 3x2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit => joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa.
        Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
        1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
        2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella "antibiootti-kuuri lla"!

        Huom! Ylläolevat bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kyseessä ei olisikaan allamainittu(B.) kvht-altistus! Jatkuu.......""

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html

        Ps. Pyri tekemään "rasvaremontti" = ***Sivuilla oleva toistettava teksti***.


    • Kerran tuhoutuneet

      beetasolut eivät "palaudu" toimimaan, vaan haima tuottaa uusia beetasoluja jotka tuottaa insuliini-hormoonia. Ja jos kemikaali-, tai valinomyciini-altistus ei aiheuta apoptoosia, niin insuliini-hormoonin tuotanto(!) on OK.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe