Olen saanut muutaman rusakon jo pataan asti,ja haluaisinkin tietää,että mikä on oikea tapa käsitellä lihaa?Kuuluuko jänöä riiputtaa tuossa vajan seinällä samalla tapaa näin pakkasilla kuin syksylläkin.
Rusakon liha??
16
7272
Vastaukset
- rusakkopadat
No ei pidä sillai riiputtaa että ruho jäätyy mutta riiputtaa pitää jos haluaa nauttia mehevänmureasta lihasta.
Riiputa sitä hyvä mies vaikka autotallin seinällä, max 10-12 astetta.Mutta älä riiputa sitä siten että se jäätyy - silloin riiputuksesta ei ole mitään hyötyä.- mettä-äijä
kauankos noita russakoita yleensäkin kannattaa pitää pakkasessa?
- "pitää pakkasessa"
mettä-äijä kirjoitti:
kauankos noita russakoita yleensäkin kannattaa pitää pakkasessa?
Tarkoitatko mitenkä ne säilyy pakastimessa? Hyvin säilyy, jos on arkussa tilaa niin laita turkki päällä. (ei pääse liha kuivumaan)
- mettä-äijä
"pitää pakkasessa" kirjoitti:
Tarkoitatko mitenkä ne säilyy pakastimessa? Hyvin säilyy, jos on arkussa tilaa niin laita turkki päällä. (ei pääse liha kuivumaan)
juuri tätä tarkoitinkin.kiitos asiallisista vastauksista.kaikkihan eivät täällä jaksa asiallisesti kysymyksiin vastailla,kun olen noita viestiketjuja täällä seurannut.
- pitkään säilyy
mettä-äijä kirjoitti:
juuri tätä tarkoitinkin.kiitos asiallisista vastauksista.kaikkihan eivät täällä jaksa asiallisesti kysymyksiin vastailla,kun olen noita viestiketjuja täällä seurannut.
pakkasessa, vahingossa jäänyt pakkaseen jänis kolmeksi vuodeksi ja hyvää oli vielä syödä.
- pakastaja.
pitkään säilyy kirjoitti:
pakkasessa, vahingossa jäänyt pakkaseen jänis kolmeksi vuodeksi ja hyvää oli vielä syödä.
itse "löysin" pakastimestani rusakonfileen vuodelta 2005. Laitoin ruoaksi eikä havaittavissa
ollut minkäänlaista outoa sivumakua.
Sen sijaan rasvakohdat kannattaa poistaa tarkoin - rasvakaan ei sillai pilaannu mutta eltaantuu
ja antaa ikävän sivumaun muuten erinomaiseen riistan lihaan. - messina
pakastaja. kirjoitti:
itse "löysin" pakastimestani rusakonfileen vuodelta 2005. Laitoin ruoaksi eikä havaittavissa
ollut minkäänlaista outoa sivumakua.
Sen sijaan rasvakohdat kannattaa poistaa tarkoin - rasvakaan ei sillai pilaannu mutta eltaantuu
ja antaa ikävän sivumaun muuten erinomaiseen riistan lihaan.kaikkia te syöttä.4 vuotta vanhaa lihaa ja vielä rusakkoa.liha jos ei vaakkumissa ole säily ,kun puoli vuotta .
- pakastaja.
messina kirjoitti:
kaikkia te syöttä.4 vuotta vanhaa lihaa ja vielä rusakkoa.liha jos ei vaakkumissa ole säily ,kun puoli vuotta .
Neljä vuotta vanha liha on täysin kelvollista syötäväksi.
Ruotsin valtio myi äskettäin 25v ikäistä lihaa Eurooppaan.
Osa lihasta päätyi ihmsravinnoksi ravintoloihin eikä kukaan sairastunut
tahi edes havainnut pihvissään mitään outoa.
Lomamatkoillasi tai ravintoloissa syöt ihan mitä sattuu.
Omasta pakastimesta löydetty ja itse saalistettu liha sentään turvallista on lihaa jonka
alkuperän ja kylmäketjun tuntee. - messina
pakastaja. kirjoitti:
Neljä vuotta vanha liha on täysin kelvollista syötäväksi.
Ruotsin valtio myi äskettäin 25v ikäistä lihaa Eurooppaan.
Osa lihasta päätyi ihmsravinnoksi ravintoloihin eikä kukaan sairastunut
tahi edes havainnut pihvissään mitään outoa.
Lomamatkoillasi tai ravintoloissa syöt ihan mitä sattuu.
Omasta pakastimesta löydetty ja itse saalistettu liha sentään turvallista on lihaa jonka
alkuperän ja kylmäketjun tuntee.on se kelvollista syödä,en sitä tarkoittanut ,että se olisi pilaantunut.mutta jos liha on 4 vuotta pakasteena ei se ole tuoreen veroista,niin kuin täällä päin sanotaan se maistuu ilmalle eli on hongittunutta.ruotsin lihathan oli säilykkeitä,joita se vei puolaan.kyllä oma pyytämä on aina paras kunhan sen muistaa syödä pois sieltä 6kk kuluessa.
- Röllikölli.
..ja riiputuksen jälkeen ruoaksi.
Tänään oli päivälliseksi yrttimaustetta jäniksen filettä.
Kannattaa kokeilla - on uskomattoman hyvää luomutuotetta! - Anonyymi
Ammuin viikonloppuna ison ja terveen rusakon koiran ajolta! Kun nyljin Rusakon, niin havaitsin, että se oli erittäin rasvainen, mutta kiinnitin huomiota rasvan väriin joka oli keltaisenoranssinen! En ole aikaisemmin törmännyt moiseen, eli olisiko niin, että ammuin Rusakon lähentä peuran ruokintapaikkaa jossa on ja oli syksystäsaakka ollut porkkanoita, jolla apajalla on myös rusakko vieraillut??? Vai onko lihassa jotain vikaa???
- Anonyymi
Porkkanasta johtuu, myös kauriin ja peuran rasva muuttuu keltaoranssiksi jos syövät paljon porkkanaa.
- Anonyymi
Tuskin porkkanasta sentään. Vielä ennen lumien ja pakkasen tuloa rusakoissa on paljon talven varalle kertynyttä rasvaa joka saattaa näyttää keltaoranssilta. Tähän aikaan rusakot ovat yleensä lähes rasvattomia, mutta kuten sanoit tuo rusakko on elänyt reilulla ruoalla ruokinnan läheisyydessä koko talven, joten kovatkaan pakkaset eivät ole rasvoja haihduttaneet ja ilmeisesti ketun saati muidenkaan edessä ei ole juuri tarvinut karkuun pinkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin porkkanasta sentään. Vielä ennen lumien ja pakkasen tuloa rusakoissa on paljon talven varalle kertynyttä rasvaa joka saattaa näyttää keltaoranssilta. Tähän aikaan rusakot ovat yleensä lähes rasvattomia, mutta kuten sanoit tuo rusakko on elänyt reilulla ruoalla ruokinnan läheisyydessä koko talven, joten kovatkaan pakkaset eivät ole rasvoja haihduttaneet ja ilmeisesti ketun saati muidenkaan edessä ei ole juuri tarvinut karkuun pinkoa.
No kyllä se nyt siitä porkkanasta johtuu, ellet usko, niin syötäppä elukoille pari peräkärryllistä porkkanoita ja totea itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se nyt siitä porkkanasta johtuu, ellet usko, niin syötäppä elukoille pari peräkärryllistä porkkanoita ja totea itse.
Joka vuosi tulee syötettyä kauriille ja peuroille sekä rusakoille siinä ohessa myös porkkanaa, kauran, sokerijuurikkaiden, salaattien yms ohessa eikä porkkana näille sen värikkäämpiä rasvoja tee:D
Ja peräkärry tolkulla sillä saan porkkanaa tutulta viljelijältä.
- Anonyymi
Eikun nahka ja suolet pois ja pataan .. Joukkoon pari katajanoksaa suolaa ja pippuria sekä hiukan vettä.
Leivinuunissa miedossa lämmössä 4 tuntia hautuu ja on muuten penteleen syötävää kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569