Pienisoluinen keuhkosyöpä

happiloppu

Joulukuussa todettiin keuhkosyöpä, pahanlatuinen eikä voi leikata. Kävin yli vuoden lääkäreillä yleislääkäristä..psykiatriin. Keuhkokuvat aina "puhtaat". LOpulta "pääsin" keuhkopolille, jossa TT-kuvan perusteella todettiin paha ahtauma/laajentuma. Olo vain heikkeni, joten 4kk kuluttua otetiin uusi TT-kuva jossa vasta näkyi isokokoinen kasvain. Koe pala osoitti sen "pahaksi" kasvaimeksi, elikkä leikkaus ei tule kysymykseeen. Nyt olen saanut kaksi kertaa sytöstaatteja, ja kolma sykli alkaa ensi viikolla.
Lääkkeinä mulla on kipulaastari Durogesig 50 mikrogramaa/tunti vaihdetaan joka kolmas päivä. Oxynorm "läpilyönti" kipuihin 3kpl/vrk.Diapam 10mg kolmasti,Lyrica 450mg/vrk. Niin ja vielä Symbicordia vetäisen keuhkoihin 3 kertaa påivässä.
Aloin miettiä onko mitään järkeä jatkaa näitä sytostaatti hoitoja (pään säteytys vielä ensikuussa)??? Lopputulos sama. Ennuste erittäin huono, ja parantaa tätä ei voi. Riittäisi kunnon kivun hoito???

7

3314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toip.satunnaisesti vieraileva

itse suosittelen loppuun asti.
      Eihän koskaan tiedä, jos se rankka hoito auttaa?
      Viittaan allamainittuun yhteen aloitukseen, mihin kerroin yhdestä naisyöpäpotilaasta?
      Meitä on niin moneksi.
      Tämä palsta ei tule koskaan kuolemaan! Aina tulee uusia ihmisiä, kysyviä ja ihnimillisiä syöpäpotilaita.
      Ilkeät eivät ikinä onnistu kuolettamaan tätä palstaa!
      Voimia, hyvä happiloppu-ihminen!

• ota kaikki

hoidot vastaan,ja vaadi kipuihin kunnon lääkitys.Siunausta sinulle,ja voimia.

• älä anna periksi

Olen seurannut näitä sinun viestejäsi, ja välillä jo ajattelin, että miten on käynyt ja missä olet. Vielä sentään jaksat kirjoittaa täällä.

Mulla todettiin elokuussa 2008 alkava keuhkoahtauma ja lievä astma, siihen on lääkkeet määrätty. Poltin melkein 30 vuotta, ja nyt lopetin joulukuussa, en pystynty enää polttamaan. Huomenna menen puhalluskokeisiin ja röntgeniin, katsotaan kuvista ettei olisi mitään muutoksia tullut keuhkoihin. Jotenkin välillä pelottaa, entä jos onkin tullut syöpä.. tai tulee. Kyllä minä pystyn hengittämään, mutta jotenkin aina on huono olo. Katotaan nyt.

Sulle toivon kaikkea hyvää (vaikka se kuulostaa ironiselle) mutta on olemassa kokemuksia, joiden mukaan jotkut ovat parantuneeet jopa hyvinkin pahasta taudista. Toivon sulle ihmeitä. Ennen kaikkea, ota vastaan kaikki mahdollinen hoito, älä anna periksi.

• Mitäs poltitte

..noo juu monasti kuule sanottavan"tupakointini on minun henkilökohtainen asiani"

• "syöppiskö"

minulta poistettiin koko keuhko ja imusolmukkeet,olen elävien kirjoissa vieläkin vaikka leikkauksesta on jo kuutisen vuotta,en tiedä voiko sulle tehdä saman operaation!!!voihan sitä kysyy eikö?

• Tyär

Joo, kaikkia keuhkosyöpiä ei voida leikata. Isälläni myös pienisoluinen keuhkosyöpä, pahinta laatua. Kohta alkaa sytohoidot, jos yleiskunto sallii. Ilman lisähappea ei pärjää. Sytoilla kuulemma saadaan lisäaikaa 3-4 kk, lähtölaskentaa en tiedä. Ihan kamalaa ja järkyttävää, ei tätä ihminen kestä. Kun olisikin edes toivoa, mutta ei ole. Lääkärikin vain puhui kivunlievityksestä ilman hoitoja. Miten elämä voi olla näin julmaa??? Diagnoosi saatiin kuukausi sitten. Toivon sydämestäni teille kaikille kaikkea hyvää ja kestämistä ja paranemista!

• surullinen annukka

Mun miehellä todettiin tuo syöpä.se löytyi tosi varhain,ihan vahingossa.Nyt hän on saanut sytostaatti hoitoa pari kertaa,vointi ja kunto erittäin hyvä.Paraneeko hän täydellisesti jos varhain se tauti todettiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe