Paljonko Loviisa joutuu maksamaan valtiolle sakkoja pitkäaikaistyöttömien kuntoutuksen laiminlyönnistä?Toinen kysymys tietenkin on,että miten laiska kuntoutetaan.
Sitten ovat nämä,jotka pitävät itsestään selvänä,että heidän kuuluu saada kaikki toisten kustannuksella.Tämä luulo on kai jo siirtynyt geeneihin kun jo toinen ja kolmas polvi elää loisena.
Pitkäaikaistyöttömät
30
1319
Vastaukset
- Ei todellakaan saa mitään
Miten laiska kuntoutetaan? Laittamalla töihin. Mutta miten laiska työntekijä kuntoutetaan? Potkaisemalla työttömyyskortistoon. Sitten on vielä nämä jotka uskovat että sossu maksaa toimeentulotukea niille jotka lain mukaan ovat oikeutettuja saamaan vähimmäismäärän, Ei oo ressukat paljon tutkinu pykäliä. Suomessa on kaikissa käytännöissä jotka perustuvat lakiin ja asetuksiin aina porsaanreikä joka antaa viranomaiselle luvan käyttää harkintaa joka sitten käytännössä tarkoittaa että hetero perheellinen jolla on talousvaikeuksia vaikka äkillisen sairauden takia ei tule saamaan mitään tukea mistään. Kannattaa tutustua todellisuuteen vaikka vain ohimennen....
- tämä työttömien
syyllistäminen, ennen viimmelamaa oli 60,000 työtöntä lähes siis täystyöllisyys no ihminen on ahne jopa työläinenkin " minäkin" palkkaliukumat oli suuria sai määrätä itse maksettiin kun vaan saatiin tekijöitä, tätä nyt pelätään (työvoimapulaa) siksi eu laajenee " turkki pitäis saada" hinnalla millä tahansa on 10 mil. alle 30v se on sitä resehviä. Viimmeks kun lama tuli terveitä firmoja vietiin puolaan lopettiin saatiin 600,000 työtöntä se meni vähän yli, nyt yritetään edes elvyttää hyvä mutta ei tämä talous työllisyys elämä on ensin elettävä ennen kun sen tajuaa jos sittenkään, olen huollissani nuorten työllisyydestä jos 30 laman seurauksena ei ole saanu töitä todella on vaikeeta vaikka haluiskin Itse aloitin 16v, 66,v.
- Luinmuttenymmärtänyt
..siis MITÄ? Jäikö joka toinen sana ja lause kirjoittamatta?
- tämän aloituksen
Luinmuttenymmärtänyt kirjoitti:
..siis MITÄ? Jäikö joka toinen sana ja lause kirjoittamatta?
niin,ettei tässä tarkoiteta työttömiä,jotka ovat sitä ilman omaa syytään vaan näitä elämäntapatyöttömiä,jotka ovat niin prinsessoita (tarkoittaa myös miehiä),että heille ei kertakaikkiaan kuulu itsensä elättäminen ja velkojensa maksaminen.
Kohta haudataan viimeiset taistolaiset,joilta nämä pummeille suunnatut älyttömät edut ovat lähtöisin,silloin on todennäköisesti edessä soppajono ja yhteismajoitus. - toripee
tämän aloituksen kirjoitti:
niin,ettei tässä tarkoiteta työttömiä,jotka ovat sitä ilman omaa syytään vaan näitä elämäntapatyöttömiä,jotka ovat niin prinsessoita (tarkoittaa myös miehiä),että heille ei kertakaikkiaan kuulu itsensä elättäminen ja velkojensa maksaminen.
Kohta haudataan viimeiset taistolaiset,joilta nämä pummeille suunnatut älyttömät edut ovat lähtöisin,silloin on todennäköisesti edessä soppajono ja yhteismajoitus.tarjoamalla ihmisille koulutustansa ja kokemustansa vastaavaa työtä. Työstähän ei voi pahemmin kieltäytyä ilman karenssia. Oma lukunsa on tämä kanssaihmisten syyllistäminen ja alemman yhteiskuntaluokan ajattelun osittainen raaistuminen. Ylempi ja paremmin koulutettu päättäjätaho taputtaa karvaisia käsiään näitäkin sepustuksia lukiessaan todeten, että ollaan saatu alaiset kateellisiksi toinen toisillensa, joten hyvin ruodussa pysyvät. Elämäntapoja on monenlaisia, eikä toki ihmisen omaa vastuuta voi täysin poissulkea, vaikka meistä tosi harvat pystyvät kilpailuyhteiskunnassa olemaan täysin oman onnensa seppiä. Vaikuttimena ovat kuitenkin monen monituiset asiat. Siksi on hyvä luoda sellainen yhteiskunta, joka luo ihmisille perusturvan säätyyn ja elämäntilanteeseen katsomatta. Ainakin tällä hetkellä olen vielä sitä mieltä, että Perussuomalaisten tiimissä työskennellessäni voin työskennellä tämän ajatusmallin mukaan ilman sen kummempia sisäisiä ristiriitoja.
Kimmo Nykänen
Loviisan Perussuomalaiset
Ajatelkaa positiivisesti (myös ilman olvia) - haluaa tietää
toripee kirjoitti:
tarjoamalla ihmisille koulutustansa ja kokemustansa vastaavaa työtä. Työstähän ei voi pahemmin kieltäytyä ilman karenssia. Oma lukunsa on tämä kanssaihmisten syyllistäminen ja alemman yhteiskuntaluokan ajattelun osittainen raaistuminen. Ylempi ja paremmin koulutettu päättäjätaho taputtaa karvaisia käsiään näitäkin sepustuksia lukiessaan todeten, että ollaan saatu alaiset kateellisiksi toinen toisillensa, joten hyvin ruodussa pysyvät. Elämäntapoja on monenlaisia, eikä toki ihmisen omaa vastuuta voi täysin poissulkea, vaikka meistä tosi harvat pystyvät kilpailuyhteiskunnassa olemaan täysin oman onnensa seppiä. Vaikuttimena ovat kuitenkin monen monituiset asiat. Siksi on hyvä luoda sellainen yhteiskunta, joka luo ihmisille perusturvan säätyyn ja elämäntilanteeseen katsomatta. Ainakin tällä hetkellä olen vielä sitä mieltä, että Perussuomalaisten tiimissä työskennellessäni voin työskennellä tämän ajatusmallin mukaan ilman sen kummempia sisäisiä ristiriitoja.
Kimmo Nykänen
Loviisan Perussuomalaiset
Ajatelkaa positiivisesti (myös ilman olvia)Kuka sen perusturvan kustantaa?Entä sen jälkeen kun kaikki haluavat samanlaisen elämäntyylin?
- vastarannan-kiiski
haluaa tietää kirjoitti:
Kuka sen perusturvan kustantaa?Entä sen jälkeen kun kaikki haluavat samanlaisen elämäntyylin?
Kirkon Yhteisvastuu- keräyksen tämän vuoden yhtenä kohteena on kerätä rahaa maahanmuuttajien työllistämiseen. (En kyllä ymmärrä mitä se kirkolle kuuluu kun ei kerää muidenkaan työllistämiseen)
Btw. Tästähän saadaankin sitten kivasti uusia perusturvan kustantajia eli eipä hätäpäivää :) - toripee
haluaa tietää kirjoitti:
Kuka sen perusturvan kustantaa?Entä sen jälkeen kun kaikki haluavat samanlaisen elämäntyylin?
, jotka ovat/olivat/tulevat olemaan yhteiskuntaa rakentamassa VEROLLISISSA töissä. Eli ulkomaille pääomiansa sijoittavat pelurit, pimeään työhön sortuvat ja pääomatuloverokikkailulla toimivat eivät näihin talkoisiin juurikaan halua osallistua.
Siis minkälaisesta elämäntyylistä oikein olikaan kyse. Olen henk.koht. kokenut, että ei ainakaan pelkällä toimeentulotuella oleminen ole se elämäntyyli, mitä ihmiset haluavat. Joka tapauksessa haluan, että ihmiset pystyisivät löytämään onnensa ja tasapainon elämäänsä oli heidän henkilökohtainen tilanne mikä hyvänsä, eli ajattelemalla, kaikesta huolimatta, positiivisesti verenpaineitansa turhaan nostattelematta (aina löytyy pohtimisen aiheita, joilla ne saa koholle, keneltä tahansa). Jos joku on työttömille kateellinen, niin varsin vähillä eväillä on liikkeellä. - karjalainen ei Ven.
tämän aloituksen kirjoitti:
Kohta haudataan viimeiset taistolaiset,joilta nämä pummeille suunnatut älyttömät edut ovat lähtöisin,silloin on todennäköisesti edessä soppajono ja yhteismajoitus.Miks esm. Suomessa joillakin paikkakunnilla on n:s eri koulut Suom & ruot. eikö tämä ole aparh. vaaleat Ruotsalaiset omaan ja kainuun männynpihkaan puner-tuneet Juntit omaan ettei vaan värjäytyis. Onko suomalaiset todella näin tyhmiä kun antaa 5% väestöstä sanella en käsitä.
- ajaton mut ei asiato
haluaa tietää kirjoitti:
Olen tehny työtä lähes 40v.elän perusturvalla "Siis olel ansainnut sen" on todella en tiedä mikä mättää, jos olet alle 25-tai yli 45v. ei työeläämää. Tiedän maailma on menny hetsiseksi pörssi jos et vielä osaa tai olet vanha tulosta tai ulosta. on verrattu esn. kimi & pörssi miks kadehditaan pörssikurujen suuria voittoja eikä esim. jonkun urheilian hyviä tuloj . syy 4v urheilia aloitti koulu ehkä ei työelämä eieläke ei tarjoaa tiimille työtä itse ehkä 10 on hyvä ettei mene 70% vero .joku johtaja on 20-30 v. työ hyvä eläke potkii 20 työnt. 50 milj. sääs osinkosa 50 miljoo ei kansa aivan tyhmää ole.
- mr: jr. Evim muistos
haluaa tietää kirjoitti:
ei kysymys ole siitä uskoisin toivoisin tiedän Jokainen Suomalainen haluu töihin on vaan ne ketä pääsee &ketä otetaan ( ei se näin-yksinkertaista) ole ystävä hyva
12v. ruotsinkielisellä-alueella mun sukunimelle nauretaan kun se on tuolta idästä. jauha siitä paskaa. jos pystyt tulin ehkä väärään aikaan väärään paikkaan
kun porvarit oli hallituksessa ( siis ) no jaa viisaammat tän tie minä en moi. - waltemar-viimmenen
karjalainen ei Ven. kirjoitti:
Miks esm. Suomessa joillakin paikkakunnilla on n:s eri koulut Suom & ruot. eikö tämä ole aparh. vaaleat Ruotsalaiset omaan ja kainuun männynpihkaan puner-tuneet Juntit omaan ettei vaan värjäytyis. Onko suomalaiset todella näin tyhmiä kun antaa 5% väestöstä sanella en käsitä.
No onhan se aivan selvä jos sinä sivystynyt ruotsia kansan P. ymmär ketä ei edes ruottissa ymmär.
ei junttia voi laittaa samaan koleen ku mun sivistyny poika lapsi ymmärrä juntti
miksi sinä åöllö aivo steefan valllllllllllllllllliuuuuuuuun sano etkö sinä juntti edes minun sinun jumalasi nimeä osaa oikein lausua (katso miten ylimielistä herra-kansan käyttäyminen on)
ps ei mun pojilla olis mitään vaikeuksia ne puhuu Inc. ei R,
- cuyhklyuko
Älä viitti,mä olen hullu.Ihan oikeasti.Mutta eläkettä en saa,joten olen työtön.Oikeesti tappaisitte jo.Ei tää oo elämisen arvoista elämää.Jos tosiaan luulet,että on kivaa elää parempien almuilla ,olet väärässä.TULKAA JO JA TAPPAKAA,tää on yhtä paskaa tää elämä.
- silkki-sukka
Niin, nyt se on nähty, Akateemisesti koulutettua ihmisiä on myös kohdannut työttämyys. En siis usko, että heillä on ollut ajatuksena kouluttautua työttömäksi. Niin, tiedän paljon niitäkin, jotka varmasti haluaisivat tehdä töitä, jos niitä olisi. Pätkätöitä tehneenä tiedän, ettei sekään ole tie työonnelaan. Ei ole mukavaa, kun esim. alle satasen palkaa odotellessa jumittuu kaikki tuet kelaan, joskus pitkäksikin ajaksi.
Nykyisin olisin valmis kouluttautumaan uudelle alalle, mutta perinnöllinen sairaus on alkanut hivuttaa terveyttäni hiljalleen. Joten monet ammatit ovat suljettuja sen takia. Olen lähdössä työelämän valmennukseen ja otan nämä asiat esiin. Ei sitä tiedä, vaikka pääsis siihen paljon puhuttuun kuntoutukseen.
Joten töitä tekisin, jos niitä olisi ja terveyteni sallisi sen. - m:r von kusiP tir. J
Sulle Jokainen Suomen-kansalainen saa kohuullisen ,meille tulee ä:n sanottuja kiin- pakolaisia n;o 750 - sulla on lähes tai ainakin samat oikudet --jos niin taistele älä luovuta kiitos.
- vähän töitä
paljon loviisan alueella on tällä hetkellä työttömiä ?
- minäkin työtön
Vaikea sanoa, kun tilastoja kaunistellaan. Osa on kurssilla, koulutuksessa harjoittelussa tai työelämäkokeilussa sekä tietenkin hoitamassa lapsiaan kotona. Miten se nyt ilmoitetaan. Mutta sen voin sanoa, että tunnen paljon, joilla ei ole töitä tai jos on, niin pieniä pätkiä tai sitten ei ollenkaan. Töitä on tarjolla todella vähän ja ne ovat yleensä erikoisalan töitä. Sanoisin, että aika huolestuttavaa, että monia työpaikkoja noin yleisellä tasolla on siirtynyt halvempiin tuotannollisista syistä muihin maihin. Se ei voi olla näkymättä tilastoissa.
- Olen Suomalainen en.
Työttöminä on lähes kaikki Suomalaiset, jotka ei vielä ole muuttaneet Suomeen.
- ei ruotsin mutta ei
Miks Suomessa ei saa puhua näin sanotuista vähemmistön syrjynistä onko se polittinen lippos vai .Kysyttiin valin ei suomenk. syrjitä paska valehteli tietää vamaan. Ilmeisesti ruot.K. on vielä meillevanhemmille herrakansaa onneks olen huomannut nuoriso ei kasva aivan niin erikseen kun koulu yrittää . esi. mer. minä jos hänen äiti eläis en olis täällä.
- suhteilla/työkkäri
Miten saa loviisassa parhaiten töitä ?
- 40,l syntynynnä
Jos nimi ei ole väärän-värinen jos olet alku-perältäsi esim. Venäjä ei kuuloonkaan Finni vähän paremmat mah. Jos taas olet hurri ain kaveri ja työtä saat. Täällä lovassa siis viisassa on Rasa vihaituin toiseks tulee juntti Neekereitä nämä palvoo on muuten toistakymmentävuotta kokemusta että turha yli 40 kymppisten " onneks nämä nuoremmat jo on netissä.
- Suomalainen Juntti n
Olet juuri tullut Ahvenan-maalta &etsit tilapäisiä-töitä 100% varmuus koke. tiedän.
- Etsin kunnes löydän
3v työttömänä ja kaikki paikat hakeneena tiedän asian.
Loviisassa saa parhaiten työtä jos äidinkieli on ruotsi ja etsii työtä suhteilla ja suoraan firmoilta. Aiemmin ruotsinkielisien oli helppoa päästä myös kaupungin toihin, kun ne työpaikat oli yli 90% varattu ruotsinkielisille. Nyt kaupunki ei toistaiseksi palkkaa edes betrefolkia kun on rekrytointikielto päällä. Ruotsia osaamattoman kannattaa mennä naimisiin ruotsinkielisen kanssa, niin voi saada säälityöpaikan. Muuten kannattaa hyväksyä työttömyys tai muuttaa muualle työn perässä. - silkki-sukka
Juuri noin se menee. Ruotsin kieli on tärkein taito, joka ratkaisee työpaikan saamisen monella työsaralla täällä Loviisassa. Enpä usko, että muutosta siihen tulee. Mitä tulee työttömyyteen, niin olen sen hyväksynyt Loviisan kulttuuriin kuuluvana ilmiönä. Toisaalta en voi olla ihmettelemästä, että jotkut ihmiset nääntyy työ taakan alla, kun sitä olisi vaikka muille jakaa, mutta ei... Tällöin olisi aika hieno ajatus työn jakamisesta useamalle henkilölle aika hienoa. Mutta se olisi vain osaratkaisut tälle ongelmalle.
Elämä sujuu vielä kohtalaisesti, vaikka työttömän elämä onkin niukkaa. Mutta mielummin niin kuin nääntyisi työtaakan alle.- lototaan iitäkin huo
Sinulle hyvä että olet sen kanssa sinut "olen 61v .Oli joskus työtä & sitä sun tätä siis materiaa olen joskus sanonu että jos ihminen saa kuun taivaalta niin seuraavaksi se haluaa auringon ja siihen-hän se kuoleekin. Ei materia Ihmistä onnelliseks tee. on joku viisas maininnut että maailman onnelisimmat ihmiset löytyvät brasilian kaatopaikoilta JA Syy siihen siellä elää toivo paremmasta ei tarvii ostaa matkaa kuuhun ei 34 autoa uuta jo 3 huvilaa jotta sais sen uutuden viehä. 66 16v.menin työ 92 loppu putosin nyt " olen en tarvii mitään katto puuro lautanen illoin aamuin ( tiedät niinku minäkin en pistäis hanttiin jos tulis lotossa 8miljoooooonaaaaa siis ihmisiä hän tässä ollaan. kiitos.
- joosef ei nasaret
N:s loisena Minä lähes 20v. työttömänä josta yli puolet loviisassa syy on viärän-värinen nimi ( on jopa naurunpurkaus kun on kullu ketä kysyy työtö. ketä mikä kansakunta on Loviisassa työttömyyskurseilla R.k. ei tarvitse osallistua koska hehän eivät osaa Suomea .
- tuleva työtön
Jään työttömäksi helmikuussa ja sitä ennakoiden (sekä lyhyempää työmatkaa toivoen) 5 vuotta on hakemuksia lähetelty Loviisa, Porvoo, Kotka akselilla mutta eipä löydy, ei. Kotkassa pitäis osata vielä Venäjääkin....
Ei Loviisasta ainakaan saa töitä jos on 50-kymppinen ja ei osaa ruotsia ! Englanti ei riitä eikä muutakaan koulutusta ja kokemusta lasketa miksikään kun ruotsintaito puuttuu . Tosin 50-kymppistä tuskin huolitaan muuallekaan... - kaunis-kusipää
Tämå on porvari-puolueide uus-jako köyhät k. ajoin kävelin tänään hups työ-terveyslaitoksen siis no 2 venäläista esittivät mielipiteitä miten se tehdään no hyvä jos finni sitä osaa .
pallo-vaalit Porvarit ajoi amerikaa, sinänsä aivan hyvä asia. mutta kun pääs-valtaan sano nyt loppu neuvos- nyt mennään amerikkaan Sillonen Puo-lustusministeri sano meillä on 3 vaaratekiää ja ne on rasa rasa rasa nyt taas ollaan ku paita & perse . - itse menen
Ivolle pääsee revisioon siivoomaan. pulaa porukasta siellä
- vuosi,puoli ?..
Kauanko "pitää" olla työtön että on "pitkäaikais.. ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama194939Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä563950Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603523Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942858On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622698Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä982634Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1382408Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta572299Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl582084