VIELÄKÖ M36...??

kiitos jo etukäteen

Vieläkö M36 "pyörii" tällä palstalla...?

Sain ristiriitaista tietoa koskien sitä, miten käy siinä tilanteessa, jos (itsemurhan tehneen)/muuten kuolleen, VELKAANTUNEEN ihmisen perintöasioita ruvetaan selvittämään?

Siis että pitääkö kuolinpesä muka "hakea konkurssiin", jos ei halua "periä velkoja"..??

Vai riittääkö jokin "perinnöstä kieltäytyminen" ja miten se tehdään...?

Ja mitä tarkalleen tarkoitetaan "kuolinpesällä"? Kaikkia niitä, jotka olisivat perineet sen velallisen henkilön, vai...?

6

2123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirry

perillisille.
      Jos olet takaajana ollut niin sitten siirtyy velat sinulle.

• takaajana on hyvä olla tule...

takaajana on hyvä olla tulee jännitystä elämään,olen yhdet takaukset maksanut takaajana.todellisuudessa ei kannata taata edes omille lapsilleen voi silti joutua maksumieheksi.naapuri joutui pojan velkojen takia maksumieheksi talo meni velkoihin ja alkoi elämä kaupungin vuokratalossa.

• ap.

No MITÄ niille edesmenneen veloille sitten tapahtuu?

Tai pikemminkin omaisuudelle?

Ja entäs jos velkainen edesmennyt oli ns. "persaukinen"...? (Kukaan ei saa mitään, vai...?)

• kukaan velkoja
        ap. kirjoitti:

No MITÄ niille edesmenneen veloille sitten tapahtuu?

Tai pikemminkin omaisuudelle?

Ja entäs jos velkainen edesmennyt oli ns. "persaukinen"...? (Kukaan ei saa mitään, vai...?)

ei saa mitään jos pesälla ei ole mitään realisoitavaa omaisuutta tai säästöjä. Jos jollakin velalla on ollut takaaja/takaajia, he joutuvat vastaamaan takauksesta siltä osin kuin ovat taanneet. Muuten kaikki velat jäävät velkojien tappioksi.

• pitkään murehtinut
        kukaan velkoja kirjoitti:

ei saa mitään jos pesälla ei ole mitään realisoitavaa omaisuutta tai säästöjä. Jos jollakin velalla on ollut takaaja/takaajia, he joutuvat vastaamaan takauksesta siltä osin kuin ovat taanneet. Muuten kaikki velat jäävät velkojien tappioksi.

Jos tuo pitää paikkansa niin olen kyllä onnellinen...monta vuotta jo murehtinut miten käy kun velkaantuneet vanhempani kuolevat...inhottava ajatus että kaikki velat kaatuisi minun ja sisaruksieni niskaan :(

• nix nax

...että kukaan ei ryhdy pesän omaisuuteen ennen kuin velat on maksettu. Jos pesä on jonkun osakkaan hallussa, hänen tulee myös toimituttaa perunkirjoitus säädetyin tavoin.

Jos edellä mainittua on rikottu, tästä ei seuraa rikkojalle koko pesän velkavastuuta, vaan vastuu siltä osin kuin velkojille rikkomuksesta on vahinkoa aiheutunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko Pajari gerontofiili?

Poliitikko Harry ”Hjallis” Harkimo, 70, kertoi itsenäisyyspäivänä seurustelevansa Jasmine Pajarin, 35, kanssa. Fuengiro
      Maailman menoa
      21
      4104
    2. Uskomatonta, Sanna Marinille ei haluttu antaa näkyvyyttä Linnan juhlissa

Kymmenen Uutiset juuri ennen Marinin saapumista ja Areenakin kyykkäsi. Kyllä SDP:läinen politiikan supertähti on paha on
      Maailman menoa
      313
      2677
    3. Sofia & Stefan

Kas kummaa, yhtäaikaa Dubaissa? Pääsikö Sofia pitkästä aikaa Dubain kotiin? 😂 Instaan muistettu laittaa kuva "vesi ton
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1595
    4. Ei sydäntään voi pettää loputtomiin

Vielä me toisemme löydetään.
      Ikävä
      124
      1593
    5. Kiitos että olet

Tiedän, että sinä olet ja ajattelet minua välillä. Se tuo minulle voimaa, et tiedäkään miten paljon. Vaikka meistä ei tu
      Ikävä
      64
      1537
    6. Muistan kuinka isovanhemmat kertoivat teinipoikia VIEDYN VÄKISIN kodeistaan SOTAAN

Suomen sotien aikaan erittäin nuoria teinipoikia vietiin väkisin kodeistaan ja lähetetiin sotimaan. Meinaatteko ettei t
      Maailman menoa
      262
      1100
    7. Hjalliksen uusi pano on 35 v nainen.

Hjallis itse on 70 vuotias vanha papparainen. Kyllä siinä on taas saanut hjallis lompakkoa pitää paksuna kun on naisen i
      Sinkut
      104
      757
    8. Voi kun uskaltasin

Sulta suoraa kysyä onko kaikki hyvin? 🫤 Poistit kaikki kuvatkin ja muuta... Tietäsipä et pahan olon susta pois halata
      Ikävä
      79
      727
    9. Mitähän tässä kävikään

Jotain kummaa on tapahtunut.. Miksen tunne kaipausta? Mihin katosi roihu sydämestä jonka vielä hetki sitten tunsin?
      Ikävä
      90
      700
    10. Nainen, mitä tahdot ja odotat tulevaisuudelta

Itse olen jo kaiken sanottavan sanonut ja haudannut ne unelmat. Ei ole oikeastaan juurikaan mitään enää mitä tavoittelis
      Ikävä
      67
      648
    Aihe