Voiko vartijakortin menettää jos esimerkiksi syyllistyy törkeään vahingontekoon tai vapaudenriistoon?Mitä/mitkä on ne seikat joista kyseisen kortin ylipäätään menettää ja kuinka pitkäksi aikaa se sitten poliisille lähtee?5vuodeks?Vai loppuiäksi
Vartijakortin menettäminen
15
4956
Vastaukset
- suomi59
tossa tapauksessa minusta vartija kortin menettäminen on automaattista oletkos syyllistynyt rikokseen kun tuollaista kysyt?ja kortti menee varmasti loppu ijäksi.
- luuvitonen...
Menetin kortin vain vuodeksi pahoinpitelyn ja vapaudenriistosta saadun tuomion takia. 3kk ehdollista tuomio. Ja koko ajan silti olin töissä vartiointifirmassa piirivartijana. Enkä varmasti ole ainoa joka on tehnyt töitä ilman korttia.
- Guardiaaan
kyseisiin rikoksiin enkä uskokkaan syyllistyväni :).Tuon kortin menettäminen on katsos aina niin poliisista kiinni että millasella päällä hän sattuu olemaan.Ja ainahan voi aloittaa puhtaalta pöydältä tietyn aja jälkeen
- Guardiaan
luuvitonen... kirjoitti:
Menetin kortin vain vuodeksi pahoinpitelyn ja vapaudenriistosta saadun tuomion takia. 3kk ehdollista tuomio. Ja koko ajan silti olin töissä vartiointifirmassa piirivartijana. Enkä varmasti ole ainoa joka on tehnyt töitä ilman korttia.
Kyllä jos ite tekisin noin ni sais kyllä olla kylmärinki perseen alla koko ajan.En uskaltais rueta olemaan ilman korttia hetkekkää töissä.Siis vuodeksi pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta?Eli otit jonku kiinni ja käytit voimaa ja sit hän ei ollutkaan vienyt mitään?
- luuvitonen...
Guardiaan kirjoitti:
Kyllä jos ite tekisin noin ni sais kyllä olla kylmärinki perseen alla koko ajan.En uskaltais rueta olemaan ilman korttia hetkekkää töissä.Siis vuodeksi pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta?Eli otit jonku kiinni ja käytit voimaa ja sit hän ei ollutkaan vienyt mitään?
Joo, käytin vähän liikaa voimaa ja pistin kaverin takakonttiin. Oli vähän kiirettä ja unohdin sen sinne kuudeksi tunniksi 24 asteen pakkasella.
Oli se jonkun postilaatikon särkenut. Mua vaan otti pattiin kun alkoi nimitellä ja mulla ei hermo sellasta kestä. - suomi59
luuvitonen... kirjoitti:
Joo, käytin vähän liikaa voimaa ja pistin kaverin takakonttiin. Oli vähän kiirettä ja unohdin sen sinne kuudeksi tunniksi 24 asteen pakkasella.
Oli se jonkun postilaatikon särkenut. Mua vaan otti pattiin kun alkoi nimitellä ja mulla ei hermo sellasta kestä.älä pilaa tempuillasi muiden vartijoiden mainetta.vartijat eivät nyttekään ole hyvässä maineessa en tiedä miksi?
- luuvitunen-
luuvitonen... kirjoitti:
Oli se jonkun postilaatikon särkenut. Mua vaan otti pattiin kun alkoi nimitellä ja mulla ei hermo sellasta kestä.Hermot kestää paremmin kun lopetat niiden hormoonien tinttaamisen. Muutenkin vartijoiksi hakeutuvilla on päässä vikaa joten ei kannata pahentaa tilannetta laittomilla aineilla.
- nunn4
suomi59 kirjoitti:
älä pilaa tempuillasi muiden vartijoiden mainetta.vartijat eivät nyttekään ole hyvässä maineessa en tiedä miksi?
uutisissa on kerrottu ku vartijat on tiiraillu pukukoppeihin, toisaalta taas putkavartija on käyttäny puhtaasti väkivaltaa ilman sen suurempaa syytä. Se vaan on totuus, että harvemmin vartijan toimintaa kehutaan, mutta pienestäkin virheestä nousee kohu.
- voivoivoivoi
Guardiaaan kirjoitti:
kyseisiin rikoksiin enkä uskokkaan syyllistyväni :).Tuon kortin menettäminen on katsos aina niin poliisista kiinni että millasella päällä hän sattuu olemaan.Ja ainahan voi aloittaa puhtaalta pöydältä tietyn aja jälkeen
alottaa puhtaalta pöydältä? Missä helvetin laissa sanotaan, että voi yhtäkkiä (täysi-ikäinen) alottaa puhtaalta pöydältä? Mites se kortti nyt saatiinkaan...käydään se kurssi ja sitten poliisi tekee sen selvityksen susta..eli kattoo onko rikosrekisteriä...Jos oot jo kerran MENETTÄNY kortin ni sulla on 100% varmasti rikosrekisteri joten et vitussa tuu saamaan uudestaan korttia. Mistä helvetistä te revitte näitä juttuja? Ei oo mitää rekisterin nollaamisaikaa, kyllä se vahingonteko/näpistys/pahoinpitely mikä lie siellä säilyy tappiin saakka.
- Guardiaaan
voivoivoivoi kirjoitti:
alottaa puhtaalta pöydältä? Missä helvetin laissa sanotaan, että voi yhtäkkiä (täysi-ikäinen) alottaa puhtaalta pöydältä? Mites se kortti nyt saatiinkaan...käydään se kurssi ja sitten poliisi tekee sen selvityksen susta..eli kattoo onko rikosrekisteriä...Jos oot jo kerran MENETTÄNY kortin ni sulla on 100% varmasti rikosrekisteri joten et vitussa tuu saamaan uudestaan korttia. Mistä helvetistä te revitte näitä juttuja? Ei oo mitää rekisterin nollaamisaikaa, kyllä se vahingonteko/näpistys/pahoinpitely mikä lie siellä säilyy tappiin saakka.
Ei missään laissa ole puhuttu puhtaalta pöyältä aloittamisesta mutta aina on mahdollisuus olla töppäilemättä seuraavalla kerralla.Mutta kuten aiemmissakin viesteissä eräs kaveri kertoi menettävänsä korttinsa tietyksi ajaksi pahoinpitelyn ja vapauden riiston takia.Ei se kortti varmaan poliisin hyllylle ikuisiksi ajoiksi jää ellei sitten tapa,murhaa tai tee jtn muuta erittäin vakavaa rikosta.Töitä on tosin vaikea saada enää jatkossa töppäilyjen takia,koska tieto kyllä kulkee
- Anonyymi
luuvitonen... kirjoitti:
ite menetin tänää voiko tehdä salaa vaikka ei ole korttia :D ilmottaako poliisi firmalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ite menetin tänää voiko tehdä salaa vaikka ei ole korttia :D ilmottaako poliisi firmalle
Miksi haluat tehdä vartijanhommia, kun olet siihen selvästi epäsopiva?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluat tehdä vartijanhommia, kun olet siihen selvästi epäsopiva?
Tarviin rahaa törttöilin
- Rud0lf
taitaa kusta vartija kortti kans kohta jäin tullis kiinni laittomien tavaroiden hallussapidosta julkisellapaikalla....
- Anonyymi
Et siis ole kirjoituksesi perusteella vartija vaan rikollinen eikä sinulla ole koskaan ollutkaan vartijakorttia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962