Kokemusta Dimage Z1:stä??

28/53/05

Ajattelin hankkia Minolta Dimage Z1 heti kun veroittaja mua muistaa.... On vaan vissii niin uus tuttavuus että tietoa löytyy aika nihkeesti. Eli jos joku vois tilittää omakohtaisia kokemuksia ni KIITOS! =)

9

5078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matthewz

Ymmärsin ettet oo vielä päässy edes räpläämään sitä vempelettä. Se on kone siihen hintaan. 10x optinen on mahtava mutta vaikka kuulin erään valokuvaajan myyvän sitä vakaajalla, keskustelin maahantuojan kanssa siitä: eii siinä mitään kuvanvakaajaa ole!

Käyttö on miellyttävää pitäessäsi kameraa oikeassa kädessa (järjestelmä tyylinen kahva) ja voit peukalolla ja etusormella ohjata oikeastaan kaikkia toimintoja.

Kannattaa koittaa.

• Minävaan

Olen itse näpsinyt moisella nyt pari kuukautta ja tässä olis vähän plussia ja miinuksia.

Kevyt kantaa
      Nopea
      Hervoton optinen zoomi
      Nopea
      Monipuoliset säätömahdollisuudet
      Nopea
      Hyvä näyttö
      Nopea
      Mahdollisuus käyttää ulkopuolista salamaa
      Nopea
      Käy käteen
      Niin ja mainitsinko että kamera on uskomattoman nopea.

- Kevyt = hervotonta vapinaa pitkillä polttoväleillä.
      - Perverssin muotoinen, hakala löytää hyvä laukku.
      - Linssinsuojuksen olematon kiinnitys.
      - Typerä laukaisuääni jota ei saa pois päältä.
      - Vain LCD etsinkuva.
      - Tehoton vakiosalama.
      - Paljon nappuloita.
      - Ei kaukolaukaisinmahdollisuutta.
      - Vähän himmelin oloinen rakenne.

Olen ottanut vermeellä nyt sellaisen 1500 kuvaa, ja pikkuhiljaa alkaa tatsi löytymään. Kaikenkaikkiaan olen tyttyväinen hankintaa.

• Z 1?

Olen itse pähkäillyt Canon A 80 ja Minolta Z 1 välillä ja taipumassa Minoltaan. Löysitkö vempeleelle jonkin toimivan laukun?

• Juu...
        Z 1? kirjoitti:

Olen itse pähkäillyt Canon A 80 ja Minolta Z 1 välillä ja taipumassa Minoltaan. Löysitkö vempeleelle jonkin toimivan laukun?

Anttila Jumbosta ostin Haman valmistaman, ja Samsoniten nimellä myytävän, Topload mallisen laukun. ei ihan tajuttoman iso ja hyvin pehmustettu. Sisällä säädettävät tukipalat kameralle. Piuhat ja varapatterit mahtuu mukaan. Tajuttoman kallis (melkein neljäkymppiä).

• mäkivaan

Voiko zoomia käyttää videota nauhoitettaessa? ja vaikuttaako kuvanvakaimen puuttuminen myös lähikuvaukseen?

• Kyllä voi
        mäkivaan kirjoitti:

Voiko zoomia käyttää videota nauhoitettaessa? ja vaikuttaako kuvanvakaimen puuttuminen myös lähikuvaukseen?

Zoomia voi käyttää videokuvauksessa.

• Jake

Laukaisuäänen saa kyllä kokonaan pois. ohjekätöseen/ cd koneeseen ja lukemaan se vielä kerran :-)

• timantti
        Z 1? kirjoitti:

silä on siihen tosi toimiva laukku.
        -aika aarre siis. kyllähän tuo on hieman pöljän muotoinen...

• eikö ole?

...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      55
      6613
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      57
      5803
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      110
      5139
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      16
      3883
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3783
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      132
      3480
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3350
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      170
      2940
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2749
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      52
      2608
    Aihe