Kuubaan halajaa mieli :)

enkä ole ostoksille menossa...

Heippa.
Kuuban matkaajilta haluaisin neuvoja lähinnä tuon hotellivalinnan suhteen? guardalava tai jokin sellainen on tuo kohde johon olisimme ensi talveksi varaamassa matkaa.
Onko vinkkejä hyvistä hotelleista.
Katsoimme n 3 tähden all inclusive hotelleja, onko ne ihan ok?
kun siellähän ei tuota ostos"paratiisia" ole ja muutenkin turisteilla lomailu kuulema keskittyy hotellialueisiin.
mutta mitäs kaikkia retkiä siellä mahtaa olla?
Olen kuullu että kuuba on niin omanlainen paikka, ilman jenkkistymistä että sinne on ihan pakko päästä.
Loman pituudesta myös, kannattaako ottaa 2 vai 3 viikon matka?
eli siis kuinka paljon sitä nähtävää on.
itse meinailin sen parit reissut ja sit muuten loikoilla ja nauttia auringosta ja LOMASTA, kuten aina ennenkin. kuubaan vetää se, että siellä ei ole tuputtavia ja huutelevia koju-myyjiä.
millasta ilmaa siellä usein on tammikuun tienoilla?
kaikki kuuba-vinkit tervetulleita:)

2

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zede

Tosiaan täältä palstalta saa hyviä vinkkejä maahan liittyen. Matkan pituus tietysti riippuu itsestäsi. 3 viikkoa sujuu nopeasti, jos kiertelet Kuubaa ympäri. Jos olet yhdessä hotellissa, aika voi tulla pitkäksi. Minulla tulisi. En ymmärrä miksi turistilla rajoittuisi tuohon hotellialueeseen? Viazulilla pääsee, jos vain kiinnostaa.

Kolmen tähden all inclusivet ovat ihan ok. Monia suomalaisia viehättää ainakin tuo jatkuva juoman saanti.

Ostosparatiisia ei ole, mutta kyllä sieltä paljon rihkamaa löytyy esim. puuveistoksia, koruja. Kauniita tauluja olen itse sieltä bongannut, mutta vielä on jäänyt ostamatta. Ensi kerralla ajattelin tämän puutteen kyllä korjata.

Kuuba on siitä hieno maa, että aina on lämmintä.

• juuri G:sta

Havanna - Guardalavaca -kierrokselta. Havanna oli ihana, ja siellä olisi pitänyt olla enempi kuin viisi päivää.

Guardalavacasta sen verran, että viikossakin kyllästyy - siellä ei todellakaan ole mitään tekemistä rantaelämää, syömistä ja juomista lukuunottamatta, olet kuin "parantolassa" aitojen sisällä, ulkopuolella odottaa autius. Mutta jos sitä haluaa, niin kaikki on ok, kunhan aurinko paistaa. Kannattaa silti huomioida, että aina se ei paista tammikuussakaan, mm. tänä talvena on ollut viikkoja, joina ei ole paistanut yhtenäkään päivänä.

Hotellit lienevät samankaltaisia, hyviä.

Sieltä voi tehdä ainakin jeeppisafarin, retken Santiago de Cubaan, delfiiniretken, retken Havannaan.

En kuitenkaan suosittele pelkästään Guardalavacaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2169
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1370
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe