Kuubaan halajaa mieli :)

enkä ole ostoksille menossa...

Heippa.
Kuuban matkaajilta haluaisin neuvoja lähinnä tuon hotellivalinnan suhteen? guardalava tai jokin sellainen on tuo kohde johon olisimme ensi talveksi varaamassa matkaa.
Onko vinkkejä hyvistä hotelleista.
Katsoimme n 3 tähden all inclusive hotelleja, onko ne ihan ok?
kun siellähän ei tuota ostos"paratiisia" ole ja muutenkin turisteilla lomailu kuulema keskittyy hotellialueisiin.
mutta mitäs kaikkia retkiä siellä mahtaa olla?
Olen kuullu että kuuba on niin omanlainen paikka, ilman jenkkistymistä että sinne on ihan pakko päästä.
Loman pituudesta myös, kannattaako ottaa 2 vai 3 viikon matka?
eli siis kuinka paljon sitä nähtävää on.
itse meinailin sen parit reissut ja sit muuten loikoilla ja nauttia auringosta ja LOMASTA, kuten aina ennenkin. kuubaan vetää se, että siellä ei ole tuputtavia ja huutelevia koju-myyjiä.
millasta ilmaa siellä usein on tammikuun tienoilla?
kaikki kuuba-vinkit tervetulleita:)

2

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zede

      Tosiaan täältä palstalta saa hyviä vinkkejä maahan liittyen. Matkan pituus tietysti riippuu itsestäsi. 3 viikkoa sujuu nopeasti, jos kiertelet Kuubaa ympäri. Jos olet yhdessä hotellissa, aika voi tulla pitkäksi. Minulla tulisi. En ymmärrä miksi turistilla rajoittuisi tuohon hotellialueeseen? Viazulilla pääsee, jos vain kiinnostaa.

      Kolmen tähden all inclusivet ovat ihan ok. Monia suomalaisia viehättää ainakin tuo jatkuva juoman saanti.

      Ostosparatiisia ei ole, mutta kyllä sieltä paljon rihkamaa löytyy esim. puuveistoksia, koruja. Kauniita tauluja olen itse sieltä bongannut, mutta vielä on jäänyt ostamatta. Ensi kerralla ajattelin tämän puutteen kyllä korjata.

      Kuuba on siitä hieno maa, että aina on lämmintä.

    • juuri G:sta

      Havanna - Guardalavaca -kierrokselta. Havanna oli ihana, ja siellä olisi pitänyt olla enempi kuin viisi päivää.

      Guardalavacasta sen verran, että viikossakin kyllästyy - siellä ei todellakaan ole mitään tekemistä rantaelämää, syömistä ja juomista lukuunottamatta, olet kuin "parantolassa" aitojen sisällä, ulkopuolella odottaa autius. Mutta jos sitä haluaa, niin kaikki on ok, kunhan aurinko paistaa. Kannattaa silti huomioida, että aina se ei paista tammikuussakaan, mm. tänä talvena on ollut viikkoja, joina ei ole paistanut yhtenäkään päivänä.

      Hotellit lienevät samankaltaisia, hyviä.

      Sieltä voi tehdä ainakin jeeppisafarin, retken Santiago de Cubaan, delfiiniretken, retken Havannaan.

      En kuitenkaan suosittele pelkästään Guardalavacaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe