FT LAUDERDALE -> ORLANDO, en halua ajaa, millä pääsee?

Nimetön

Heippa ja apua!

Ollaan lähdössä poikani, 10 v kanssa maanantaiaamuna 2.2. USA:an, Finnmatkojen lomalento suuntautuu Fort Lauderdaleen, mutta sieltä pitäisi päästä hotelliin, Orlandoon (Disney's Caribbean Beach Resort) omin avuin. Tiedän kokemuksesta, että 13-15 tunnin matkustamisen jälkeen autolla ajoa 3-4 tuntia on niin raskas pätkä, että mieluumminen menisin bussilla, mutta en tunnu löytävän netin kauttakaan oikein mitään bussireittiä ko. välille.

Kertokaa jotain apuja asiaan... kiitos avusta!!!!

8

2022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaajat

      Hei

      Tää ei voi olla totta. Lennot Fort Lauderdaleen, mutta määränpäänä Orlando eikä halua ajaa. Lisäksi maana USA.

      No, ota sitten lentokentän vierestä hotelli, ja seuraavana aamuna lentäen Orlandoon. Se on varmaan helpoin tapa. Junaa, tai lina-autoa en suosittele, koska lapsi mukana. Ihan vaan loman sujumisen kannalta siis.

      Hei, ota nyt vaan se auto, ja aja turnpikeä Orlandoon. Perille yhdellä kaasunpainalluksella!

    • greydog

      Osoitteesta www.greyhound.com löytyy dösäaikataulu ja hinnat.Mutta,mutta edellinen kirjoittaja oli kyllä oikeassa.Helpompaa ottaa hotelli ja seuraavana päivänä auto.Tai sitten heti ja yhdellä kaasunpainalluksella Orlandoon samantien.Dösä kestää aikataulun mukaan 4½ tuntia ja siihen päälle taksisuhailut dösäasemalle ja sieltä hotelliin,niin ei kuulosta järkevältä.

    • matkaajat

      Niin lisätään nyt vielä, että lentojen jälkeen ajo ei kuitenkaan ole miellyttävää. Levätkää edes se ensimmäinen yö. Heräätte kuitenkin aikaeron takia aikaisin aamuyöllä. Jos auto on jo vuokrattuna, niin aamuyöstä vaan tien päälle. Silloin tiet tyhjiä, ja olette aikaisin perillä. Vähänkin jos pidätte taukoja, niin kyllä saa varautua 4h matkustamiseen (Fort Lauderdale - Orlando). Florida TurnPike:llä on sitten "sisäisiä" taukopaikkoja, joissa hyvä pysähtyä.

    • löö

      Kerro sitten, minkälaista matkalla oli. Me lähdemme samaan paikkaa hiihtolomalla. Asumme Lake buena vista village -hotellissa. Me olemme vuokranneet auton ja ajattelimme ajella saman tien Orlandoon.

      • ,.,.,

        Lähdemme Orlandoon 14.2.09, varasimme matkan ja auton toukokuussa 2008,lento on kyllä Frankfurtin kautta suoraan Orlandoon, paljonkohan on tietullit matkustaessa etelään, meinaan Miamiin,,,,Key Westiin,,,pitäis varmaan käydä tsekkaamassa nääkin paikat?


      • siili666
        ,.,., kirjoitti:

        Lähdemme Orlandoon 14.2.09, varasimme matkan ja auton toukokuussa 2008,lento on kyllä Frankfurtin kautta suoraan Orlandoon, paljonkohan on tietullit matkustaessa etelään, meinaan Miamiin,,,,Key Westiin,,,pitäis varmaan käydä tsekkaamassa nääkin paikat?

        Me tultiin eilen Floridasta. Lento Miamissa oli 22.30 paikallista aikaa ja lähdettiin ajamaan sieltä Fort Lauderdaleen, eksyttiin matkalla noin nelisen kertaa, mutta perille löydettiin. Kannattaa ottaa GPS mukaan!!!

        Tietullit maksaa 0.25$ ylöspäin. Jos GPS mukana sillä voi määrittää ettei mene tietullien kautta.


      • siili666 kirjoitti:

        Me tultiin eilen Floridasta. Lento Miamissa oli 22.30 paikallista aikaa ja lähdettiin ajamaan sieltä Fort Lauderdaleen, eksyttiin matkalla noin nelisen kertaa, mutta perille löydettiin. Kannattaa ottaa GPS mukaan!!!

        Tietullit maksaa 0.25$ ylöspäin. Jos GPS mukana sillä voi määrittää ettei mene tietullien kautta.

        on 95:llakin,joten jos haluu kiertää ne niin se vie paljon aikaa.
        Olen aina sanonut että p-aukisten kannattaa pysyä suomessa.
        Silä jos muutaman taalan sijoitus tietulliin on liika niin voi voi !


      • Reunionxx
        arvo-poika kirjoitti:

        on 95:llakin,joten jos haluu kiertää ne niin se vie paljon aikaa.
        Olen aina sanonut että p-aukisten kannattaa pysyä suomessa.
        Silä jos muutaman taalan sijoitus tietulliin on liika niin voi voi !

        Milloin kas Arvopoika on tietullit 95 laittanut taalla on meinaan viikon sisalla ajettu 95 tieta floridassa satoja maileja eika yhtaan tietullia ole nakynyt, ettei vaan arvopoika tarkoita turpike joka kulkee etelasta pohjoiseen, taiu kehittanyt sitten aivan oman arvopojan tietullin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe