Australiaan syksyllä 09

Iituliini

Heips!

Tällähetkellä olisi suunnitelmissa matkata syksyllä Australiaan töihin ja muuten vaan matkailemaan vuodeksi. Nyt vaan ovat asiat niin että yksin olisin lähdössä kohti uusia kuvioita. Vaikka into lähtöön on kova, silti kaipaisin matkakaveria.

Olen 22v. tytteli etelä-suomesta.Mitään tarkempia suunnitelmia ei vielä ole. Jos kiinnostaa niin...

41

3231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla

      on viisumi?

    • suunitelmat

      Tarkotus olis lähtee kesän jälkee ausseihin mut en oo viel tarkemmin suunitellu. Mut ota yhteyttä. [email protected]

      • MiruH

        heipsan,
        samat olis suunnitelmat ensi syksyä varten! kaverin kanssa ollaan kovasti haaveiltu ausseista työn ja matkustelun merkeissä. miten pitkällä sun suunnitelmat on ja missä päin etelä-suomea asustelet?


      • iituliini
        MiruH kirjoitti:

        heipsan,
        samat olis suunnitelmat ensi syksyä varten! kaverin kanssa ollaan kovasti haaveiltu ausseista työn ja matkustelun merkeissä. miten pitkällä sun suunnitelmat on ja missä päin etelä-suomea asustelet?

        Moi

        Kiva kuulla että on lähtijöitä. Mun suunnitelmat ovat vielä hyvin alku vaiheessa. Eli ei siis mitään päätettyä. Olen kotoisin Mäntsälästä.


    • timoteihei

      Terppa!

      Meilläkin olisi tyttöystäväni kanssa suunnitteilla joskus syksyllä lähteä kuukaudeksi käymään australiaan matkaseurahan aina kelpaa jos halut tietää lisää niin pistäppäs mailia [email protected]

      • paljonasioitajaunelmia

        Heissan!
        Minua kiinnostaa kans hirveesti lähteä. Löysin allin sivuilta tällasen http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=384
        Ajattelin kans lähtee syksyllä 09. Tota kautta se ois turvallisempaa. Jos on muita kiinnostuneita niin voisimme lähteä porukalla? Ei tarvitsis yksin pelätä mitä tapahtuu :)


      • minäminä.
        paljonasioitajaunelmia kirjoitti:

        Heissan!
        Minua kiinnostaa kans hirveesti lähteä. Löysin allin sivuilta tällasen http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=384
        Ajattelin kans lähtee syksyllä 09. Tota kautta se ois turvallisempaa. Jos on muita kiinnostuneita niin voisimme lähteä porukalla? Ei tarvitsis yksin pelätä mitä tapahtuu :)

        Mietin kans sitä et Ausseihin lähteminen maksaa kyl ihan hitosti. Lentoliput oli kilroy travelsin sivuilla alennuksessa n. 1100e. Normaalisti voi olla 1500e. Sitte toi allin kautta meneminen maksaa n. 500e ja pitäis sitä käteistä olla asumiseen yms ainakin 1000e. Aika kalliiks tulee, mut silti haluun lähtee.
        Hain just toista työpaikkaa. Jos kesäkuulle saakka tekis paljon ylitöitä niin eiköhän saa 3000-4000e kerättyä?
        Tosin mun pitää sillä välin maksaa myös oma eläminen ja meen 2kk lomalle kaverin luokse Espanjaan (siihen menee max 500e).

        Mut miten te muut ootte ajatellu tota taloudellista puolta?
        Olishan se kiva kiertää maailmaa ja nähdä kaikkea uutta ja ihmeellistä, mut pystyykö siihen vaikka ei ole syntynyt kultalusikka perseessä?


      • Jani1984
        paljonasioitajaunelmia kirjoitti:

        Heissan!
        Minua kiinnostaa kans hirveesti lähteä. Löysin allin sivuilta tällasen http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=384
        Ajattelin kans lähtee syksyllä 09. Tota kautta se ois turvallisempaa. Jos on muita kiinnostuneita niin voisimme lähteä porukalla? Ei tarvitsis yksin pelätä mitä tapahtuu :)

        Sanovat että rahastusta toi allianssi, ite oon tutkiskellu asiaa, ja ymmärtääkseni ei paljoa tarvita.
        noin 100e maksoi viisumi jonka voi helposti hakea itse.
        Jotain opastusta sun ja vihkosia ne tarjoaa. voi lueskella netistä tietoa ja ostaa lonely planet australia kirjan 20e.
        paikan päällä hankit leiman passiin viisumista, ja käyt pankissa ja jotain muuta sälää mitä ne nyt juuri muista.
        Allianssi tarjoaa muistaakseni pari ekaa hotelliyötä, onhan se tietysti turvallisempaa niin, itse varaisin hostellin netin kautta viikoksi pariksi valmiiksi.
        Jos haluaa säästää muutaman satasen suosittelisin vähän itseopiskelemaan ja hoitamaan noi hommat itse, netissä on hyviä foorumeita ja oppaita joita en nyt viitsi tässä alkaa mainostamaan, google avuksi :)


      • nattiss
        Jani1984 kirjoitti:

        Sanovat että rahastusta toi allianssi, ite oon tutkiskellu asiaa, ja ymmärtääkseni ei paljoa tarvita.
        noin 100e maksoi viisumi jonka voi helposti hakea itse.
        Jotain opastusta sun ja vihkosia ne tarjoaa. voi lueskella netistä tietoa ja ostaa lonely planet australia kirjan 20e.
        paikan päällä hankit leiman passiin viisumista, ja käyt pankissa ja jotain muuta sälää mitä ne nyt juuri muista.
        Allianssi tarjoaa muistaakseni pari ekaa hotelliyötä, onhan se tietysti turvallisempaa niin, itse varaisin hostellin netin kautta viikoksi pariksi valmiiksi.
        Jos haluaa säästää muutaman satasen suosittelisin vähän itseopiskelemaan ja hoitamaan noi hommat itse, netissä on hyviä foorumeita ja oppaita joita en nyt viitsi tässä alkaa mainostamaan, google avuksi :)

        Olisin myös lähdössä, luultavasti joskus syksyllä 2009 tai aikaisemmin jos rahatilanne sallii. Olisi mukavaa jutella muiden samoihin aikoihin lähtevien kanssa... haluan todella lähteä, mutta yksin lähtemin pelottaa paljon. Voitaisiin vaikka tukea kaikki toisiamme ja pitää toisillemme seuraa Ozissa? :)


      • sinnehän miekin
        nattiss kirjoitti:

        Olisin myös lähdössä, luultavasti joskus syksyllä 2009 tai aikaisemmin jos rahatilanne sallii. Olisi mukavaa jutella muiden samoihin aikoihin lähtevien kanssa... haluan todella lähteä, mutta yksin lähtemin pelottaa paljon. Voitaisiin vaikka tukea kaikki toisiamme ja pitää toisillemme seuraa Ozissa? :)

        Tarkoitus on lähteä mitä todennäköisimmin Ausseihin syyskuussa(?) aupairiksi, Victorian lähistölle..

        Vaihdetaan ajatuksia ja suunnitelmia!:)


        [email protected]


      • Minäminäää
        sinnehän miekin kirjoitti:

        Tarkoitus on lähteä mitä todennäköisimmin Ausseihin syyskuussa(?) aupairiksi, Victorian lähistölle..

        Vaihdetaan ajatuksia ja suunnitelmia!:)


        [email protected]

        Te jotka aijotte lähteä Ausseihin syksyllä, kuinka paljon käteistä aijotte ottaa mukaan? riittääkö 1000e mielestänne?


      • reppu reissaaja
        Jani1984 kirjoitti:

        Sanovat että rahastusta toi allianssi, ite oon tutkiskellu asiaa, ja ymmärtääkseni ei paljoa tarvita.
        noin 100e maksoi viisumi jonka voi helposti hakea itse.
        Jotain opastusta sun ja vihkosia ne tarjoaa. voi lueskella netistä tietoa ja ostaa lonely planet australia kirjan 20e.
        paikan päällä hankit leiman passiin viisumista, ja käyt pankissa ja jotain muuta sälää mitä ne nyt juuri muista.
        Allianssi tarjoaa muistaakseni pari ekaa hotelliyötä, onhan se tietysti turvallisempaa niin, itse varaisin hostellin netin kautta viikoksi pariksi valmiiksi.
        Jos haluaa säästää muutaman satasen suosittelisin vähän itseopiskelemaan ja hoitamaan noi hommat itse, netissä on hyviä foorumeita ja oppaita joita en nyt viitsi tässä alkaa mainostamaan, google avuksi :)

        Mistähän sais halvalla Lonely Planet australia kirjan? Kirjakaupoissa se oli 35 e mut jos joku käyny ausseissa ja omistaa kirjan niin vois saada halvemmalla...Pitää ostaa muiden maidenkin kirjoja niin tulee kalliiksi!


      • aussie-jack
        minäminä. kirjoitti:

        Mietin kans sitä et Ausseihin lähteminen maksaa kyl ihan hitosti. Lentoliput oli kilroy travelsin sivuilla alennuksessa n. 1100e. Normaalisti voi olla 1500e. Sitte toi allin kautta meneminen maksaa n. 500e ja pitäis sitä käteistä olla asumiseen yms ainakin 1000e. Aika kalliiks tulee, mut silti haluun lähtee.
        Hain just toista työpaikkaa. Jos kesäkuulle saakka tekis paljon ylitöitä niin eiköhän saa 3000-4000e kerättyä?
        Tosin mun pitää sillä välin maksaa myös oma eläminen ja meen 2kk lomalle kaverin luokse Espanjaan (siihen menee max 500e).

        Mut miten te muut ootte ajatellu tota taloudellista puolta?
        Olishan se kiva kiertää maailmaa ja nähdä kaikkea uutta ja ihmeellistä, mut pystyykö siihen vaikka ei ole syntynyt kultalusikka perseessä?

        Olen asunut Australiassa 58 vuotta ja pätkä ykköstietä on näkemättä, Cairns to Perth. Nyt kuivan kelin aikana tarkoitus tehdä sekin reissu niinkauan kun silmät pysyvät auki. Pari kaveria olisi tarpeen, on karavaani ja kuuspyttynen auto. Matkaa on vähintään 5000 km. Siitä voi hypätä pois koska tahansa sekä poiketa turistirysissä, Uruluu Kakaduu ym. Bensa maksan minä ja ruoka keitetään karavaanissa tai nuotiolla. Tupakki , mikä on kallein kulu, ja viinan maksaa käyttäjä.
        tiedustelut [email protected]
        Olis tyhjä talokin asuttavana auton kanssa pari kuukautta.


    • nita86

      Moi!
      Itsellänikin olisi samanlaisia suunnitelmia syksyyn, mutta matkaseura vielä puuttuu joten jos olet vielä vailla kaveria niin mailaa [email protected]

    • annieja

      Olen lähdössä Australiaan syksyllä kunhan ekaksi kesällä tienaan matkarahat. Eli täytän 18 2 kuukauden päästä ja suunnittelen matkaa syyskuun tienoilla, pitää sitten hoitaa kaikki paperit ja kaikki, meinaan mennä 3-6 kuukautta ja etsiä jotain au-pair tai muuta töitä välivuoden ajaksi. olis kyllä kivaa saada matkaseuraa!?

    • Missy1986

      Hello! Olisin lähdössä Ausseihin, Cairns iin tarkemmin ottaen vierailemaan ystävän luona. Olisi Mukavaa, jos tuolle pitkälle lentomatkalle olisi seuraa yksin kun aion lähteä. Anyone? Lähtö ajankohta olisi mahd. 1.10/8.10.
      Etelä-Suomessa asustelee tämä matkaaja 23.v.
      S.postia voi laittaa [email protected].

    • heiduska

      Moi.
      Miten reissuun lähtö on edistynyt :)? Joko liput ostettu ja matka häämöttää ?
      He hei..mutta samoja suunnitelmisa olisi(vielä vaiheessa :) ), niin olisi kiva jutustella lisääkin että miten siellä on asiat hoituneet :)?
      mun mese olis [email protected].

      mukavaa kesän odotusta.

    • aussihullu

      Hei!
      lähden myös Ausseihin syksyn aikana. Tarkkaa päivää en vielä ole päättänyt, mutta viimeistään jouluussa on startti. Itse olen aikonut viipyä matkalla noin vuoden ja haaveina matkata uuteen seelantiin ja mahdollisuuksien mukaan aasiaan myös...
      Olen 26-vuotias nainen ja pirkanmaalta.

    • Janski87

      Heippa!

      Olen lähdössä Australiaan 7.12 ja hieman vajaan vuoden olisi tarkoitus reissussa viipyä, suunnitelmissa on käydä myös parin viikon reissulla Uudessa-Seelannissa. Matkaan olen lähdössä yksin ja ihan vain matkustelemaan ja töihin (mikäli sellasta löytyy). Tavoitteena on parantaa kielitaitoa, saada uusia kokemuksia ja nähdä mahtavia paikkoja. Itseäni ei vielä pelota matkaan lähtö, ehkä siksi että siihen on vielä puoli vuotta, mutta matkaseura on kyllä enemmän kuin tervetullutta! :)

      Lentoliput olen ostanut Kilroylta 998€ menopaluu Helsinki-Amsterdam-Hongkong-Sydney (paluun joudun myöhemmin vaihtamaan) ja viisumin hain itse netistä 106€. Vielä ois hankittava ainakin luottokortti, vakuutukset ja mm. kansainvälinen ajo- ja hostellikortti. Otin myös Kilroylta WH-starttipaketin (138€), johon kuuluvat mm. lentokentältä haku, 4 yötä hostellissa ja jotain apua käytännön asioissa. Vinkkejä saa muuten antaa vakuutuksien suhteen!

      Suunnitelmissa on olla joulukuu Sydneyssä ja käydä ainakin surffikurssilla nähtävyyksien ja shoppailun lisäksi. Tammikuusta maaliskuun loppuun tarkoitus on olla Melbournessa ja katsastaa siellä tennisturnaus ja formulat. Siellä voisi yrittää jotain töitä löytää. Vinkkejä voi antaa myös töiden suhteen! Työkokemusta löytyy kaupasta ja konttoritöistä ja opiskelen yliopistossa, KTK pitäisi olla syksyllä taskussa. En kuitenkaa edes havittele töitä omalta alalta vaan olen miettinyt esim. baari ja kahvilatöitä.

      Olen siis 22-vuotias neito Länsi-Suomesta. Ja vaikka suunnitelmia onkin jo jonkin verran, kaikki on kuitenkin edelleen auki ja jos matkaseuraa löytyy niin olen valmis jonkin verran suunnitelmistani joustamaan! :D Jos kiinnostaa niin yhteyttä voi ottaa s-postilla [email protected]

      • Perdone

        ja kyllä siellä varsinkin tytteleitä on Suomesta. Myös epäonnistuneita matkoja tehdään. Mutta tuossa ylempänä Jaska kuulutti edelleen kuskeja ja reissuamista itäreunalta läntiseen Australiaan ihan hyväkuntoisen pirssin rattiin. Olen ollut siinäkin hänen kulkuvälineessään ja kyyti on mukavaa. Mies on rakennushommista eläkkeelle jäänyt suomalainen tekemistä kaipaava isohko köriläs, kuten taisi itsekin mainita. Ja se talo on automatkan päässä monista uimarannoista, siis noin vaan pyörähtäen. Ja illaksi kotiin tyyliin. Cainsin eteläpuolella. Moni on vieraillut Jaskan talossa ja lainannut autoa. Jos olisin nyt ausseissa, menisin kuskiksi ja saisin kunnolla kiertää tuota kaikkien kansallisuuksien asuttamaa mannerta. Matkat ovat pitkiä. Ottakaa vaan häneen yhteyttä, niin se s-postiosoite näkyi olevan tuossa ylempänä hänen omassa viestissään.


      • Perdone
        Perdone kirjoitti:

        ja kyllä siellä varsinkin tytteleitä on Suomesta. Myös epäonnistuneita matkoja tehdään. Mutta tuossa ylempänä Jaska kuulutti edelleen kuskeja ja reissuamista itäreunalta läntiseen Australiaan ihan hyväkuntoisen pirssin rattiin. Olen ollut siinäkin hänen kulkuvälineessään ja kyyti on mukavaa. Mies on rakennushommista eläkkeelle jäänyt suomalainen tekemistä kaipaava isohko köriläs, kuten taisi itsekin mainita. Ja se talo on automatkan päässä monista uimarannoista, siis noin vaan pyörähtäen. Ja illaksi kotiin tyyliin. Cainsin eteläpuolella. Moni on vieraillut Jaskan talossa ja lainannut autoa. Jos olisin nyt ausseissa, menisin kuskiksi ja saisin kunnolla kiertää tuota kaikkien kansallisuuksien asuttamaa mannerta. Matkat ovat pitkiä. Ottakaa vaan häneen yhteyttä, niin se s-postiosoite näkyi olevan tuossa ylempänä hänen omassa viestissään.

        tuolla Cairnsissakin ja monessa muussa paikassa ja silloin tutustuimme Jaskaan


      • aussie-jack
        Perdone kirjoitti:

        ja kyllä siellä varsinkin tytteleitä on Suomesta. Myös epäonnistuneita matkoja tehdään. Mutta tuossa ylempänä Jaska kuulutti edelleen kuskeja ja reissuamista itäreunalta läntiseen Australiaan ihan hyväkuntoisen pirssin rattiin. Olen ollut siinäkin hänen kulkuvälineessään ja kyyti on mukavaa. Mies on rakennushommista eläkkeelle jäänyt suomalainen tekemistä kaipaava isohko köriläs, kuten taisi itsekin mainita. Ja se talo on automatkan päässä monista uimarannoista, siis noin vaan pyörähtäen. Ja illaksi kotiin tyyliin. Cainsin eteläpuolella. Moni on vieraillut Jaskan talossa ja lainannut autoa. Jos olisin nyt ausseissa, menisin kuskiksi ja saisin kunnolla kiertää tuota kaikkien kansallisuuksien asuttamaa mannerta. Matkat ovat pitkiä. Ottakaa vaan häneen yhteyttä, niin se s-postiosoite näkyi olevan tuossa ylempänä hänen omassa viestissään.

        Ei ole vielä kuski-ainesta ilmoittautunut mutta tuoreita kasvoja ehkä näen ensiviikolla suunnittelemaan Australian matkaa, siiinä voivat ensin käydä ruokkimassa Sinun lemmikki crocodiliä jos se vielä rannalla rötköttää.
        Buonasera Jaska


      • aussie-jack
        Perdone kirjoitti:

        tuolla Cairnsissakin ja monessa muussa paikassa ja silloin tutustuimme Jaskaan

        Nyt Jindabay'ssä on puoli metriä lunta ja Tasmaniassakin jalan verran.
        Täällä hiukan viilenee ja päivisin 27 C. En ole tavannut turistia joka ei ole hämmästynyt Australian kylmyydestä. Ei kuitenkaan sitä heinäpaalu säkkiä tarvitse täyttää kuin yhdellä verkkarilla tänne tultaessa.
        Olen tuossa face bookissa mutta en osaa käyttää!


      • ausseihin
        aussie-jack kirjoitti:

        Ei ole vielä kuski-ainesta ilmoittautunut mutta tuoreita kasvoja ehkä näen ensiviikolla suunnittelemaan Australian matkaa, siiinä voivat ensin käydä ruokkimassa Sinun lemmikki crocodiliä jos se vielä rannalla rötköttää.
        Buonasera Jaska

        Kiva kuulla, että niin moni on lähdössä Ausseihin. Itse olen lähdössä 3.10 vuodeksi Australiaan töihin. Viisumin sain Kilroy Travelsin kautta ja otin sieltä myös aloituspaketin, eli muutaman yön majoitus hostellissa, kuljetus lentokentältä, apua töiden, tilien, liittymien yms kanssa. Olen nyt tehnyt hullun lailla töitä ja saanut kerättyä 4000e. Riittääkö se teidän mielestä?
        Moni on kysynyt raha-asioista, mutta kellään ei oo ollu vielä mitään mielipidettä. Eli mitä mieltä olette? :)


      • teemup
        ausseihin kirjoitti:

        Kiva kuulla, että niin moni on lähdössä Ausseihin. Itse olen lähdössä 3.10 vuodeksi Australiaan töihin. Viisumin sain Kilroy Travelsin kautta ja otin sieltä myös aloituspaketin, eli muutaman yön majoitus hostellissa, kuljetus lentokentältä, apua töiden, tilien, liittymien yms kanssa. Olen nyt tehnyt hullun lailla töitä ja saanut kerättyä 4000e. Riittääkö se teidän mielestä?
        Moni on kysynyt raha-asioista, mutta kellään ei oo ollu vielä mitään mielipidettä. Eli mitä mieltä olette? :)

        Ketkä kaikki ovat varmasti lähdössä australiaan syys-lokakuussa -09?? Täällä olisi yksi lisää :)


    • Maailmanvalloittaja87

      Tervehdys kaikki kohtalotoverit, joilla on tarkoitus lähteä valloittamaan OZ syksyllä 2009. 07.09.2009 olisi 4 sekopäätä (3 jätkää 84, 87, 88 ja 1 zirpula 90) lähdössä pistämään Australian sekaisin. Lennetään HKI-AMS-HKG-SYD ja majoituttaan 4 ensimmäiseksi yöksi Wake Up-hostelsissa Sydneyn keskustassa, jonka jälkeen siirrytään todennäköisesti Kings Crossille, jossa on edullista, paljon bäkkereitä ja vilkas yöelämä. Tarkoituksena olisi suorittaa Sydneyssä anniskelupassi niin voi sitten baarihommia tehdä ja hoidella muitakin asioita eli 2 viikkoa ainaki siellä vierähtää. Sitten lähdettään etenemään itärannikkoa ylöspäin.
      On se hyvä, että lähtee edes muutama suomalainen matkaseuraksi, niin ei pääse äidinkieli unohtumaan ja kielimuuriongelmatkin pystyy helpommin ratkomaan. Todennäköisesti ollaan jossakin vaiheessa matkaa hankkimassa tila-auto liikkumisen helpottamiseksi ja tilapäiseksi nukkumapaikaksi. Surfers Paradisessa ajattelimme vuokrata asunnon marras-joulukuussa, koska siellä on Schoolies Week-tapahtuma (kouluvuoden railakkaat päättäjäisjuhlat) eli tiedossa on rankkaa biletystä. Tarkotuksena olisi pitää asuntoa pimeänä hostellina ja tienata vähän ylimäärästä.
      En tiedä kuinka kauan matkatoverini aikovat viipyä Australiassa, mutta olen suunnitellut viipyväni reissussa 1-2 vuotta. Haluaisin myös käydä katsomassa Aasian meininkiä sekä Tyynenmerten saarten rentoa elämää. Olen niin asennointunut, että voin yöpyä rautatieasemilla, lentokentillä, puistoissa, rannoilla, hostelleissa pummilla yms, kunhan ei tarvitse tulla maitojunalla takaisin Suomeen. Haluan nauttia elämästä ja nuoruudesta, voittaa kielimuuriongelmat, itsenäistyä, nähdä maailmaa, oppia mitä kaikkea uutta voin maailmalla oppia itsestäni yms. Sanontahan kuuluu, että maailma avartaa. En vielä tiedä mitä tulevaisuudeltani haluan, eikä opiskelu pahemmin vielä kiinnosta, joten pari vuotta maailmalla tekee ihan hyvää. Harmittaisi todella paljon, jos en nyt lähtisi, sillä ei sitä enää 30v kerkeä maailmaa näkemään kun on perhe, työ, velat yms. Olen niin onnellinen, kun pystyn toteuttamaan pitkäaikaisen unelmani maailman taloustilanteesta huolimatta. Ei kyllä millään jaksaisi homehtua täällä Pohjolan perukoilla 2 kk. Vituttaa kun elämä pyörii tässä 50 km säteellä ja Suomessa on muutenkin pienet piirit, joten elämänlaatuni tulee paranemaan 99% maailmalle lähtiessä. Olisi mukava vaihtaa muiden kanssa matkasuunnitelmia, joten meseosoitteesta. [email protected] meikäläisen tavoittaa. Syksyä odotellessa.

      • Aussilover

        32 . mimmi haaveilisi esim. puolesta vuodesta Ausseissa siellä töitä tehden eli kulutusrahat tienaten.

        Kaikki kenellä on jotain tietoa miten kannattaisi menetellä, vastailkaa ihmeessä! Ja jos joku suurinpiirtein samanikäinen pyörittelee samankaltaista ajatusta mielessään niin matkaseura olisi tervetullutta. Lähtö voisi olla esim. 1/2010. Working Holiday -viisumin ikäraja on ilmeisesti 30, joten se ei varmaankaan tule kyseeseen?


    • -osku-

      Moro vaan porukat!

      Elokuun lopussa on lähtö (kaikki on jo maksettu joten kai se on pakko sitten lähteä;).

      Ite tämmmönen 87-syntyny pojankoltiainen pohjosesta,
      Ainakin kolmekuukautta pitäis olla reissussa ja riippuen miten viihtyy niin joko jää pidemmäksi aikaa tai lentää takas Suomeen.

      Otin tuon ultimatravels:in paketin, se kun oli kaikkein helpoin (joskin varmaan myös kallein). pitäisi yrittää töitä hakea, mutta voi olla että menee ihan täysin loman puolelle. Kolme kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika koko mantereen vallottamiseksi.

      Saa kirjottaa niin ei tarvitse ehkä yksin sitten heilua siellä kokoaikaa.

      [email protected]

    • -osku-

      Moro vaan porukat!

      Elokuun lopussa on lähtö (kaikki on jo maksettu joten kai se on pakko sitten lähteä;).

      Ite tämmmönen 87-syntyny pojankoltiainen pohjosesta,
      Ainakin kolmekuukautta pitäis olla reissussa ja riippuen miten viihtyy niin joko jää pidemmäksi aikaa tai lentää takas Suomeen.

      Otin tuon ultimatravels:in paketin, se kun oli kaikkein helpoin (joskin varmaan myös kallein). pitäisi yrittää töitä hakea, mutta voi olla että menee ihan täysin loman puolelle. Kolme kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika koko mantereen vallottamiseksi.

      Saa kirjottaa niin ei tarvitse ehkä yksin sitten heilua siellä kokoaikaa.

      [email protected]

      • marrru_89

        Hei kaikki syksyllä 09 Australiaan lähtijät! Itselläni tilanne on se, että sain tietää tuossa pari viikkoa sitten, ettei yliopistopaikka nyt auennutkaan vaikka sen varaan olinkin (näköjään aivan liikaa) laskenut. Suunnitelmat siis ensi vuodelle vielä täysin auki. Haaveenaani on ollut usean vuoden ajan lähteä Australiaan välivuotta pitämään ja nyt se olisi kai sitten mahdollista jopa toteuttaa! Haluaisin mielelläni lähteä syyskuussa mutta hommattuna ei ole lippuja, viisumia, EI MITÄÄN. Onko kellään kokemusta millaisella varoitusajalla nämä järjestelyt saa käytännössä hoidettua? Olen miettinyt tuota Allianssin kautta lähtöä, olisi ainakin joku turva kun lähtee maailmalle yksin. Ketä täällä nyt olisi ollut siis lähdössä tuossa syyskuun puolessa välissä esimerkiksi? Onko kaikilla jo liput hommattuna vai onko edes realistista olettaa että tämän saisi hoidettua parissa kuukaudessa? Allianssihan vaatii ilmoittautumisen suunnilleen pari kuukautta ennen haluttua lähtöpäivää... Olisi mukava tehdä tämä lentomatka yhdessä jos vain samaan aikaan on lähtijöitä ja vaihtaa ajatuksia muutenkin! Minulle voi laittaa mailia osoitteeseen [email protected]


      • Helly90
        marrru_89 kirjoitti:

        Hei kaikki syksyllä 09 Australiaan lähtijät! Itselläni tilanne on se, että sain tietää tuossa pari viikkoa sitten, ettei yliopistopaikka nyt auennutkaan vaikka sen varaan olinkin (näköjään aivan liikaa) laskenut. Suunnitelmat siis ensi vuodelle vielä täysin auki. Haaveenaani on ollut usean vuoden ajan lähteä Australiaan välivuotta pitämään ja nyt se olisi kai sitten mahdollista jopa toteuttaa! Haluaisin mielelläni lähteä syyskuussa mutta hommattuna ei ole lippuja, viisumia, EI MITÄÄN. Onko kellään kokemusta millaisella varoitusajalla nämä järjestelyt saa käytännössä hoidettua? Olen miettinyt tuota Allianssin kautta lähtöä, olisi ainakin joku turva kun lähtee maailmalle yksin. Ketä täällä nyt olisi ollut siis lähdössä tuossa syyskuun puolessa välissä esimerkiksi? Onko kaikilla jo liput hommattuna vai onko edes realistista olettaa että tämän saisi hoidettua parissa kuukaudessa? Allianssihan vaatii ilmoittautumisen suunnilleen pari kuukautta ennen haluttua lähtöpäivää... Olisi mukava tehdä tämä lentomatka yhdessä jos vain samaan aikaan on lähtijöitä ja vaihtaa ajatuksia muutenkin! Minulle voi laittaa mailia osoitteeseen [email protected]

        Allianssin kautta ollaan kaverin kanssa 7.9.09 lähdössä ja suunnitelmissa olisi siellä ainakin ensi vuoden puolelle pärjätä, riippuu ihan työllistymisestä ja fiiliksistä. Itse olisin kyllä valmis olemaan ihan sen 12kk siellä, mikä kiire tänne takaisin muka on! Opiskella ehtii myöhemminkin. Ollaan siis molemmat tuoreita ylioppilaita ja edessä hyvinansaittu välivuosi. ;)
        Vaikka ollaa nyt ton kaverin kanssa kahdestaan lähdössä, niin meistä molemmista olisi oikein mukavaa näin ennen matkaa vaihtaa teidän muiden kanssa suunnitelmia, ja matkalla mahdollisesti yhdessä valloittaa kyseistä maata. Joten lisäilkääpä meseen [email protected]!


      • cienega
        marrru_89 kirjoitti:

        Hei kaikki syksyllä 09 Australiaan lähtijät! Itselläni tilanne on se, että sain tietää tuossa pari viikkoa sitten, ettei yliopistopaikka nyt auennutkaan vaikka sen varaan olinkin (näköjään aivan liikaa) laskenut. Suunnitelmat siis ensi vuodelle vielä täysin auki. Haaveenaani on ollut usean vuoden ajan lähteä Australiaan välivuotta pitämään ja nyt se olisi kai sitten mahdollista jopa toteuttaa! Haluaisin mielelläni lähteä syyskuussa mutta hommattuna ei ole lippuja, viisumia, EI MITÄÄN. Onko kellään kokemusta millaisella varoitusajalla nämä järjestelyt saa käytännössä hoidettua? Olen miettinyt tuota Allianssin kautta lähtöä, olisi ainakin joku turva kun lähtee maailmalle yksin. Ketä täällä nyt olisi ollut siis lähdössä tuossa syyskuun puolessa välissä esimerkiksi? Onko kaikilla jo liput hommattuna vai onko edes realistista olettaa että tämän saisi hoidettua parissa kuukaudessa? Allianssihan vaatii ilmoittautumisen suunnilleen pari kuukautta ennen haluttua lähtöpäivää... Olisi mukava tehdä tämä lentomatka yhdessä jos vain samaan aikaan on lähtijöitä ja vaihtaa ajatuksia muutenkin! Minulle voi laittaa mailia osoitteeseen [email protected]

        Hei :)

        Kyllä noiden asioiden hoitaminen menee aika nopeasti. Itse en lähtisi järjestön kautta (minulla on sellainen tunne että lupaavat paljoa, ja maksavat maltaita mutta rahoille ei oikeastaan saa vastinetta...) mutta jos se rauhoittaa mieltä ja on varaa maksaa niin mikäs siinä :) Ainoat asiat jotka järjestöt yleensä hoitavat ovat pankkitilin avaaminen ja Tax File Numberin hankkiminen. Niin kannattaa miettiä haluaako siitä maksaa 500 euroa. Viisumin hakeminen käy erittäin kätevästi netistä, ja vahvistus viisumista tulee yleensä saman päivän aikana sähköpostiin. Lentolippujakin on varmasti vielä tarjolla, mutta kuten muihinkin kohteisiin viime tingassa hankitut liput ovat paljon kalliimpia kuin esim. puoli vuotta aikaisemmin ostetut :(

        Toivottavasti saat haaveesi toteutettua :)


      • Vilburi
        cienega kirjoitti:

        Hei :)

        Kyllä noiden asioiden hoitaminen menee aika nopeasti. Itse en lähtisi järjestön kautta (minulla on sellainen tunne että lupaavat paljoa, ja maksavat maltaita mutta rahoille ei oikeastaan saa vastinetta...) mutta jos se rauhoittaa mieltä ja on varaa maksaa niin mikäs siinä :) Ainoat asiat jotka järjestöt yleensä hoitavat ovat pankkitilin avaaminen ja Tax File Numberin hankkiminen. Niin kannattaa miettiä haluaako siitä maksaa 500 euroa. Viisumin hakeminen käy erittäin kätevästi netistä, ja vahvistus viisumista tulee yleensä saman päivän aikana sähköpostiin. Lentolippujakin on varmasti vielä tarjolla, mutta kuten muihinkin kohteisiin viime tingassa hankitut liput ovat paljon kalliimpia kuin esim. puoli vuotta aikaisemmin ostetut :(

        Toivottavasti saat haaveesi toteutettua :)

        -87 kundi ja -88 tyttö lähössä Ausseihin 21.8. Ensin Cairnsiin ja sieltä itärannikkoa alas aina Melbourneen asti. Aikaa vietetään Australiassa 3 kk. Jos tahdotte kuulla lisää matkasuunnitelmia ja mahd. hengailla Ausseissa niin laittakaa mailia os. [email protected]


      • aussie-jack
        Vilburi kirjoitti:

        -87 kundi ja -88 tyttö lähössä Ausseihin 21.8. Ensin Cairnsiin ja sieltä itärannikkoa alas aina Melbourneen asti. Aikaa vietetään Australiassa 3 kk. Jos tahdotte kuulla lisää matkasuunnitelmia ja mahd. hengailla Ausseissa niin laittakaa mailia os. [email protected]

        Eipäs kelvannut ilmainen auto ja talo turistirysien reunoilla Vilburille.


    • E.S.

      Hei kaikki!

      Lähtö Ausseihin lähenee, alle kuukausi jäljellä :)
      Kone lähtee 8. syyskuuta ja liput ostin eBookersin kautta.
      Katselin tuosta että suurin osa lentää Hong Kongin kautta, mutta itselläni lentoreitti on Hki-Frankfurt-Abu Dhabi-Sydney. Onkohan kellään kokemusta Etihad Airways -lentoyhtiöstä..?

      Kämppää olen katsellut gumtree-sivustoilta ja löysinkin yhden hyvän, jonka saatat saada neljäksi viikoksi. Mitenköhän rahan siirtäminen onnistuu suomalaiselta pankkitililtä Ausseihin?!?

      Kiitos hirveästi, jos joku osaa auttaa! :)))

      -E

      • voit netin

        kautta helposti siirtää rahaa sille.


      • Oseanian valloittaja

        Etihad Airways on yksi maailman parhaimmista lentoyhtiöistä, jossa palvelu pelaa ja henkilökunta on erittäin ammattitaitoisia. Itse oon lähdössä 07.09.2009 Hki-Ams-Hkg-Syd ja ajattelin pyöriä siellä puolukkana jnkn aikaa :D. Mitä oon keskustelupalstoilta lukenu, niin Sydneyssä on jonkin verran suomalaisia syys-lokakuussa. Vois vaikka katella baari-iltaa. Ootko ajatellu hommata kämpän yksin vai olisitko kämppäkaveria vailla? ;)
        Pankkitilin avaaminen netin kautta on erittäin yksinkertainen operaatio. Vastataan vaan muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen hakemus menee käsittelyyn. 5 vrk ainaki keski Commonwealth Bankilla hakemuksen käsittely, jonka jälkeen ottivat yhteyttä puhelinitse/sähköpostilla ja ilmoittivat, että pankkitili on auennut. 3 viikon kuluessa tilin avaamisesta täytyy siirtää rahaa tilille, jotta tili ei menisi pois käytöstä. Paikan päällä täytyy käydä varmistamassa tili, jolloin saa kait pankkikortin. Mukaan kannattaa ottaa muutama henkkari, koska tilin avaaminen vaatii? jtkn pisteitä, joita kertyy passista, ajokortista, henkilökortista, pankkikortista yms.
        Rahan siirtäminen suomalaiselta pankkitililtä Ausseihin onnistuu verkkopankin kautta, mutta kannattaa kysyä pankista neuvoa kuinka siirto käytännössä tapahtuu, koska ulkomaalaiselle tilille siirrettäessä tarvitaan jtkn IBAN ja Switch koodeja yms. On hyvä myös ottaa huomioon, että aina kun siirtää rahaa, siitä menee siirtokuluja n 5-6€ ja kestää muutama päivä ennen kuin rahat siirtyvät tilille. Rahaa kannattaa nostaa oman pankin automaateista, koska silloin ei mene nostomaksua.

        Tässä on 5 suurimman pankin yhteystiedot:

        Commonwealth Bank: www.commbank.com.au
        National Australia Bank: www.nab.com.au
        ANZ Bank: www.anz.com
        Westpac Bank: www.westpac.com.au
        HSBC Bank Australia: http://www.hsbc.com.au/1/2/

        Itse suosittelen Commonwelth Bankia ja Westpac Bankia, koska molemmilta löytyy paljon konttoreita ympäri Australiaa ja verkkosivujen kautta helppo avata pankkitili. Alla linkki pankkitilin avamiseen Commonwelth Bankiin.

        http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/


      • maailmalle :)
        Oseanian valloittaja kirjoitti:

        Etihad Airways on yksi maailman parhaimmista lentoyhtiöistä, jossa palvelu pelaa ja henkilökunta on erittäin ammattitaitoisia. Itse oon lähdössä 07.09.2009 Hki-Ams-Hkg-Syd ja ajattelin pyöriä siellä puolukkana jnkn aikaa :D. Mitä oon keskustelupalstoilta lukenu, niin Sydneyssä on jonkin verran suomalaisia syys-lokakuussa. Vois vaikka katella baari-iltaa. Ootko ajatellu hommata kämpän yksin vai olisitko kämppäkaveria vailla? ;)
        Pankkitilin avaaminen netin kautta on erittäin yksinkertainen operaatio. Vastataan vaan muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen hakemus menee käsittelyyn. 5 vrk ainaki keski Commonwealth Bankilla hakemuksen käsittely, jonka jälkeen ottivat yhteyttä puhelinitse/sähköpostilla ja ilmoittivat, että pankkitili on auennut. 3 viikon kuluessa tilin avaamisesta täytyy siirtää rahaa tilille, jotta tili ei menisi pois käytöstä. Paikan päällä täytyy käydä varmistamassa tili, jolloin saa kait pankkikortin. Mukaan kannattaa ottaa muutama henkkari, koska tilin avaaminen vaatii? jtkn pisteitä, joita kertyy passista, ajokortista, henkilökortista, pankkikortista yms.
        Rahan siirtäminen suomalaiselta pankkitililtä Ausseihin onnistuu verkkopankin kautta, mutta kannattaa kysyä pankista neuvoa kuinka siirto käytännössä tapahtuu, koska ulkomaalaiselle tilille siirrettäessä tarvitaan jtkn IBAN ja Switch koodeja yms. On hyvä myös ottaa huomioon, että aina kun siirtää rahaa, siitä menee siirtokuluja n 5-6€ ja kestää muutama päivä ennen kuin rahat siirtyvät tilille. Rahaa kannattaa nostaa oman pankin automaateista, koska silloin ei mene nostomaksua.

        Tässä on 5 suurimman pankin yhteystiedot:

        Commonwealth Bank: www.commbank.com.au
        National Australia Bank: www.nab.com.au
        ANZ Bank: www.anz.com
        Westpac Bank: www.westpac.com.au
        HSBC Bank Australia: http://www.hsbc.com.au/1/2/

        Itse suosittelen Commonwelth Bankia ja Westpac Bankia, koska molemmilta löytyy paljon konttoreita ympäri Australiaa ja verkkosivujen kautta helppo avata pankkitili. Alla linkki pankkitilin avamiseen Commonwelth Bankiin.

        http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/

        Oon lähdössä 10.9 Au Pairiksi Brisbaneen. Tarkoitus olis sen jälkeen ja ehkä välissäkin kiertää ympäri Australiaa. Ja yksin siis menossa, tietenkin. Mutta olis hienoa tavata suomalaisia sielä ja muutenkin kuulla kokemuksia :)

        Matkaseuraa kiertelyyn ja vaikka baariseuraa niiden kanssa jotka eksyvät Brisbaneen?


      • eeapair
        maailmalle :) kirjoitti:

        Oon lähdössä 10.9 Au Pairiksi Brisbaneen. Tarkoitus olis sen jälkeen ja ehkä välissäkin kiertää ympäri Australiaa. Ja yksin siis menossa, tietenkin. Mutta olis hienoa tavata suomalaisia sielä ja muutenkin kuulla kokemuksia :)

        Matkaseuraa kiertelyyn ja vaikka baariseuraa niiden kanssa jotka eksyvät Brisbaneen?

        Heippa!
        Mä olen kans lähdössä au pairiksi syyskuussa, Sydneyhin! :) Ois mahtava kyllä nähdä suomalaisia jos sattuisit Sydneyhin eksymään? :) Olen 21v.


      • takaisin
        eeapair kirjoitti:

        Heippa!
        Mä olen kans lähdössä au pairiksi syyskuussa, Sydneyhin! :) Ois mahtava kyllä nähdä suomalaisia jos sattuisit Sydneyhin eksymään? :) Olen 21v.

        Mä oon 20v. Sydneyssä olis kiva käydä ja tosiaankin tavata muita suomalaisia! :) täytyy olla yhteyksissä jos sinne suuntaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      170
      1175
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      947
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    6. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe