Koulu-uinti

Joku...

Meillä on kohta koulu-uintia ja mä en todellakaan suostu taas menemään sinne. On niin ällöttävää kun kaikki pojatkin on siellä naureskelemassa... Ope kyllä selittää, että voi mennä pyyhe päällä altaan reunalle asti ja pälä-pälä...
Sori kun ruikutan näin epätoivoisesti, mutta en todellakaan halua mennä sinne! Jos joku keksisi jonkun tekosyys joka toimisi äitiin ja liikkaopeen olisin erittäin, erittäin kiitollinen . . . . .

267

42073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1,2,3...

      kirjotat valmiiks lapun, jossa kirjotat: " se ja se ei voi mennä koulu uintiin, koska sillä on mahdollisesti jalkasieni" sit sanot äidille, et terkkari tutki sun jalkojas, eikä se oo viel varma et onks sulla sitä jalkasientä, et sitä pitää viel tutkii. ja sit ku uinti on ohi, sanot mutsilles et joo ei ollukaa. ei oo kivaa kusettaa, mut jos et kerta haluu mennä...

      • -angel-

        jos äiti on koulun terkkari..:D


      • dagfsrh43
        -angel- kirjoitti:

        jos äiti on koulun terkkari..:D

        http://j.gs/2v58


      • Voisi toimia?


    • ...näin...

      Sano et sulla on menkat. Sillo ei yleensä tarvi uida.

      Mee vähissä vaatteissa pihalle (esim. ei pipoa, ohut takki, ei kaulaliinaa...) --> saat nuhan. Ja teeskentelet sen olevan pahempi mitä on.

      Sanot olevas allerginen kloorille (epätoivosta), mutta toimii jos väännät sen mahdollisimman hyvin äitis tai iskäs käsialalla, ja tietty väärennet siihen vielä allekirjotuksen.

      Pari epätoivotsa vinkkiä... :)

      • Kejs

        "Mee vähissä vaatteissa pihalle (esim. ei pipoa, ohut takki, ei kaulaliinaa...) --> saat nuhan"

        Jos tuo onnisuisi, niin sehän olisi törkeätä toista yllyttää sairastuttamaan itsensä. Mutta eipä sinne kannata mennä turhaan vähin vaattein, vaikkei flunssaan sairastumiseen se autakaan. Pitäisi olla ainakin yhden lääkärin mukaan tutkittua tietoa, ettei kylmä edes altista viruksille.

        Mullapa oli ysillä tärykalvo puhjennut korvatuloksen seurauksena ihan oikeasti. :)


      • Retu
        Kejs kirjoitti:

        "Mee vähissä vaatteissa pihalle (esim. ei pipoa, ohut takki, ei kaulaliinaa...) --> saat nuhan"

        Jos tuo onnisuisi, niin sehän olisi törkeätä toista yllyttää sairastuttamaan itsensä. Mutta eipä sinne kannata mennä turhaan vähin vaattein, vaikkei flunssaan sairastumiseen se autakaan. Pitäisi olla ainakin yhden lääkärin mukaan tutkittua tietoa, ettei kylmä edes altista viruksille.

        Mullapa oli ysillä tärykalvo puhjennut korvatuloksen seurauksena ihan oikeasti. :)

        Ei voi sairastua ilman bakteeria/virusta. Voi siis hyppiä vaikka alasti ulkona, eikä sen vuoksi kipeäksi tule. Tosin tähän aikaan vuodesta on paljon flunssaa liikkeellä, joten voi helposti kuvitella että on "vilustunut", vaikka kylmä ei mitään tauteja aiheutakaan.


    • juuppelisjuu

      ..et sulla on menkat. tokalla kerralla vaikka et sulla oli eilen kuumetta etkä saa mennä heti uimaan mutta äiskä ei voinu kirjottaa lappua koska se oli koko päivän töis tai jotai keksit :D mä lintsasin kans uinnista viimme tiistaina tai siis koko tiistain koulupäivästä, esitin äiskälle et oli maha hullun kipee :) kyllä se usko :D ens tiistaina ois vielä kerran uintia... plääh.. iha tylsää koulu uinti.

      • Anonyymi

        Mut yleensähän se laitetaan Wilmaan


    • Joku...

      Mä oon teille kaikille nyt todella, todella, todella kiitollinen kun viititte kertoa mulle pari vinkkiä. Tuo menkka-juttu on aika hyvä, ja on se käynyt mielessäkin aika monta kertaa. Sitten myös se että lähden ulos hillumaan...
      Kiitos teille kaikille kun vastasitte epätoivoisen seiskaluokkalaisen kysymyksiin!
      ;)

      • ...

        et sä osaa sit uida vai miks et haluu uimaan


      • Joku...
        ... kirjoitti:

        et sä osaa sit uida vai miks et haluu uimaan

        Osaan mä uida, ja siksi se tuntuukin niin turhalta mennä sinne uimaan...


      • näinkö?
        Joku... kirjoitti:

        Osaan mä uida, ja siksi se tuntuukin niin turhalta mennä sinne uimaan...

        Osaathan sinä juostakin, joten juoksu liikkatunnillakin on kai aika turhaa?


      • oisko näin
        ... kirjoitti:

        et sä osaa sit uida vai miks et haluu uimaan

        kukaa haluu hyppii luokan edes bikineis ja saunas alasti, kysympä vaan..


      • Anonyymi
        oisko näin kirjoitti:

        kukaa haluu hyppii luokan edes bikineis ja saunas alasti, kysympä vaan..

        No sitä minäki et kuka haluu uida maha paljaana tai varsinkaa jalat ku se on aika kiusallista ja ku oon aika epä varmakin ja sit viel alasti suihkuu nii ei kiitos


      • Anonyymi
        näinkö? kirjoitti:

        Osaathan sinä juostakin, joten juoksu liikkatunnillakin on kai aika turhaa?

        koulu uinnit on kyl eri juttu. ite sain viime kerralla paniikkikohtauksen ja ei kyl ollu kivaa. opettaja just ilmltti että meillä on koulu uintia ens viikon tiistaina ja oln nyt itkeny viimeset kolme tuntii. ite oon vaan tisi herkkö ja ei oo vaan mukavaa mennä sinne uimaan. myös se ku siellö on ihan sikana ihmisii ja meluu ja sut pakotetaan altaaseen. itse ajatus siitö et pitöis uida tuttujen kavereiden kaa ei oo paha, mut sit ku oon siellä paikalla ni stressaannun ihan hirveesti ja alan itkee ni joo tosi kiva. tuntuu turhalta mennä sinne uimaan ja itkemään ku osaa jo uida ja vois ihan hyvin vaikka tehä jotain muuta.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        et sä osaa sit uida vai miks et haluu uimaan

        En mäkään haluu vaik osaan uida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koulu uinnit on kyl eri juttu. ite sain viime kerralla paniikkikohtauksen ja ei kyl ollu kivaa. opettaja just ilmltti että meillä on koulu uintia ens viikon tiistaina ja oln nyt itkeny viimeset kolme tuntii. ite oon vaan tisi herkkö ja ei oo vaan mukavaa mennä sinne uimaan. myös se ku siellö on ihan sikana ihmisii ja meluu ja sut pakotetaan altaaseen. itse ajatus siitö et pitöis uida tuttujen kavereiden kaa ei oo paha, mut sit ku oon siellä paikalla ni stressaannun ihan hirveesti ja alan itkee ni joo tosi kiva. tuntuu turhalta mennä sinne uimaan ja itkemään ku osaa jo uida ja vois ihan hyvin vaikka tehä jotain muuta.

        Muakin ahdistaa oon tosi surkee uimaan osaan just just myyrä uintia paremmin apuvälineillä.oon siis kiitoksella mua kiusataan ja uimaopettajat pakottaa tekee kaikkee


    • -angel-

      oli eilen koulun uinti..Olen 9lk.Viimeksi uin 7lk:n syksyllä, eli 2v. sitten..Nyt mulle oli ihan kauheeta mennä sinne, mut menin.Ja ihan mukavaa se oli, vaikka en pidäkkään uimisestä luokkani poikien edessä..

      Anna palaa vaan, älä anna idioottejen(nauravien poikien) pilata mitään..olen ylpeä itsestäsi sellaisena kuin ole..:D

      Hyvää joulun odotusta sulle..:D

    • Haluton

      Itse olin muutama vuosi sitten samassa tilanteessa - koulussa oli uintia, mutta ei huvittanut mennä. Opin uimaan vasta seitsemännellä luokalla enkä muutenkaan mielelläni esitellyt sairaalloisen laihaa kehoani. Sukupuoleni takia en voinut vedota kuukautisiin. Ratkaisuni oli erittäin helppo ja se toimi sekä yläasteella että lukiossa. Sanoin opettajalle, että minä en tule uimaan vaan menen mieluummin vaikka lenkille. Opettajahan ei voi pakottaa ketään uimaan. Numerossa se tosin saattaa näkyä, mutta ainakaan meidän koulussa sai seiskan pelkästään tunneille tulemisesta vaikka ei olisi tehnyt mitään. Kävin sitten uimassa omalla ajalla. Armeijassa ollessani lenkkeily ei enää käynyt vaihtoehdosta ja meninkin sitten ryhmäuntiin, mutta se osoittautuikin ihan mukavaksi.

      • Joku...

        Mut mä oon osannu uida jo varmaan 1lk:sta lähtien, ja siksi tuntuukin niin turhauttavalta mennä sinne...


      • nii
        Joku... kirjoitti:

        Mut mä oon osannu uida jo varmaan 1lk:sta lähtien, ja siksi tuntuukin niin turhauttavalta mennä sinne...

        Mä oon osannu uia varmaan jo ennen eskaria mutta eipä tunnu silti turhalta.


      • Anonyymi
        Joku... kirjoitti:

        Mut mä oon osannu uida jo varmaan 1lk:sta lähtien, ja siksi tuntuukin niin turhauttavalta mennä sinne...

        No miksi sinua sitten pitäisi kohdella erikoisemmin mitä muita lapsia. Mene uimaan muiden mukana kukaan ei sinuun mitään huomiota siellä kiinnitä sen kummemmin kun muihinkaan
        Joten pitää pysyä asioissa mitä muutkin tekevät luokassaan , mitä siitä tulis jos kaikilla olis jotain tekosyitä . Kun kerran uiminen kuuluu asiaan niin kaikki ovat siinä mukana


      • Anonyymi
        Joku... kirjoitti:

        Mut mä oon osannu uida jo varmaan 1lk:sta lähtien, ja siksi tuntuukin niin turhauttavalta mennä sinne...

        miten se tuntuuu niin turhalta jos pääset harjoittelemaan entistä enemmän sinun omia uima taitoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sinua sitten pitäisi kohdella erikoisemmin mitä muita lapsia. Mene uimaan muiden mukana kukaan ei sinuun mitään huomiota siellä kiinnitä sen kummemmin kun muihinkaan
        Joten pitää pysyä asioissa mitä muutkin tekevät luokassaan , mitä siitä tulis jos kaikilla olis jotain tekosyitä . Kun kerran uiminen kuuluu asiaan niin kaikki ovat siinä mukana

        Se ei ole kaikille ihan niin helppoa kun luulet mennä sinne muiden sekaan vähissä vaatteissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sinua sitten pitäisi kohdella erikoisemmin mitä muita lapsia. Mene uimaan muiden mukana kukaan ei sinuun mitään huomiota siellä kiinnitä sen kummemmin kun muihinkaan
        Joten pitää pysyä asioissa mitä muutkin tekevät luokassaan , mitä siitä tulis jos kaikilla olis jotain tekosyitä . Kun kerran uiminen kuuluu asiaan niin kaikki ovat siinä mukana

        Varsinkin murrosiässä ei ole niin helppoa mennä luokan eteen hillumaan puolialasti.En minäkään haluaisi koulu-uintiin mennä ahdistaa nyt jo viikkoa etukäteen kun ajattelee että pitäisi olla ilman vaatteita ihan alasti suihkussa kaikkien muiden luokan tyttöjen nähtävillä.On muutenkin ollut paljon epävarmuutta kehosta ja siitä miltä se näyttää.


    • Ole hyvä

      1. Uikkarit jäi kotiin
      2. En osaa uida
      3. Menkat
      4. Piilolasit
      5. Korvat kipeät
      6. En ui kloorilla höystetyssä kusivedessä vaikka mikä olisi.

      • huohhhhhhh

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(


      • :)
        huohhhhhhh kirjoitti:

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(

        Sano et et halua käytää tampoonina. Sano et se satuu, tai jotain muuta.


      • W!NKK3JÄ
        :) kirjoitti:

        Sano et et halua käytää tampoonina. Sano et se satuu, tai jotain muuta.

        ne tamponithan pitää ite ostaa! Ei sun ope voi pakottaa sua ostamaan kalliita tamponeja :D

        ja sitte siihen että ota/pyydä tiskiltä laina uikkarit nii ku ope on tarpeeks kaukana mee tiskille ja kysy että onks teillä laina uikkareit, sit ne myyjät näyttää et mitä on tarjolla ja sit sano et ok et sä et ota. samal ope kattoo et ok oot kysymässä tiskiltä uikkarei. sit mee open luokse ja sano et niillä ei ollu sun kokoa ja jos nyt on äärimmäisen v!ttumainen ope nii se stte menee selvittämään asian kantapään kautta mutta mistä se sun kokos voi tietää.

        yks on myös semmonen ku että meet edellisellä tunnilla terkkarille ja valitat huonoa oloa. sitte terkkarin on pakko antaa kotiin pääsy todistus koska mistä se voi huonon olon tietää.. no toinen minkä keksin on että satuta jalkasi kaikkien tai opettajan nähden (muka satuta. kaadu jotenki kevyesti :D) ennen kuin menette uimahalliin. Esitä että siihen koskee ihan sairaasti ja sitte et se on nyrjähtäny tai jtn. No tietty se laittaa sut terkkarille ja sieltä terkkarin on pakko taas antaa sulle lupalappu koska ei se voi tietää ja esität tietty niin hyvin ;)

        Meillä on liikkaope joka laittaa ne jotka ei voi mennä uimaan, niin kävelemään kävelylenkkiä ja kävelijät saa sitte ottaa kuvia kännyköillä matkan varrella jotka näytetään lopuks todisteena opelle että sinne tiettyyn kohteeseen ja takaisin todella käveltiin. ehdota opelle tätä systeemiä. sillä voit pelastaa monen kuin vain itsesi uinti kärsimykset koulussa, koska se kävelykin on liikuntaa ja se on loistava tapa saada uimalintsarit liikkumaan, joten uskon että liikkamaikkasi tykkää ajatuksesta. Tämä auttaa pääsemään pälkähästä koska liikka ope ei tuskin jaksa tapella tyhmien tekosyiden kanssa ja laittaa suoraan kävelylenkille


      • tee näion
        huohhhhhhh kirjoitti:

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(

        Ja yks opeko määrää koko sun elämääs? 'Jää kotiin ja sano äidille syyks et olit kipeen. Mun liikkaope kyl sanoo et uinti on vapaaehtoinen koska siitä tulee joillekkin liikaa paineita. Ei meillä ole pakko tehä liikkatunnil just mitää


      • Aaarrrrr
        huohhhhhhh kirjoitti:

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(

        Mä opin jo 3-4 vuotiaana uimaan koiraa joten tuntuu tosi turhalt mennä uimaan koulu uintiin ja mua ärsyttää et ku mul oon aik paljon lihast reisis niin niis näkyy sellaset ärsyttävät jutut ja meiän luokkalaiset pojat on viel niin vi..n ärsyttävii aaaaaarrr


      • kukkuluuruu

        no voiks sanoo vaa sanoo sile opelle et uikkarit jäi kotiin ja tokal kerral olin eilen juts kuumees et onks mun pakko menää uimaan


      • ssairass
        W!NKK3JÄ kirjoitti:

        ne tamponithan pitää ite ostaa! Ei sun ope voi pakottaa sua ostamaan kalliita tamponeja :D

        ja sitte siihen että ota/pyydä tiskiltä laina uikkarit nii ku ope on tarpeeks kaukana mee tiskille ja kysy että onks teillä laina uikkareit, sit ne myyjät näyttää et mitä on tarjolla ja sit sano et ok et sä et ota. samal ope kattoo et ok oot kysymässä tiskiltä uikkarei. sit mee open luokse ja sano et niillä ei ollu sun kokoa ja jos nyt on äärimmäisen v!ttumainen ope nii se stte menee selvittämään asian kantapään kautta mutta mistä se sun kokos voi tietää.

        yks on myös semmonen ku että meet edellisellä tunnilla terkkarille ja valitat huonoa oloa. sitte terkkarin on pakko antaa kotiin pääsy todistus koska mistä se voi huonon olon tietää.. no toinen minkä keksin on että satuta jalkasi kaikkien tai opettajan nähden (muka satuta. kaadu jotenki kevyesti :D) ennen kuin menette uimahalliin. Esitä että siihen koskee ihan sairaasti ja sitte et se on nyrjähtäny tai jtn. No tietty se laittaa sut terkkarille ja sieltä terkkarin on pakko taas antaa sulle lupalappu koska ei se voi tietää ja esität tietty niin hyvin ;)

        Meillä on liikkaope joka laittaa ne jotka ei voi mennä uimaan, niin kävelemään kävelylenkkiä ja kävelijät saa sitte ottaa kuvia kännyköillä matkan varrella jotka näytetään lopuks todisteena opelle että sinne tiettyyn kohteeseen ja takaisin todella käveltiin. ehdota opelle tätä systeemiä. sillä voit pelastaa monen kuin vain itsesi uinti kärsimykset koulussa, koska se kävelykin on liikuntaa ja se on loistava tapa saada uimalintsarit liikkumaan, joten uskon että liikkamaikkasi tykkää ajatuksesta. Tämä auttaa pääsemään pälkähästä koska liikka ope ei tuskin jaksa tapella tyhmien tekosyiden kanssa ja laittaa suoraan kävelylenkille

        Meidän terkkari ei ainakaan oo noin helppo nakki, menin kerran kertomaan sille että olin oksentanu koulussa ja mulla oli muutenkin älyttömän paha olo, mutta ei, se sanoi että ota tästä särkylääke ja lähetti takas tunnille. Joku kiltti opettaja nyt sit kuitenkin sano että lähe nyt hyvänen aika äkkiä kotiin kun olin neljä kertaa laatannu pihalle.


      • uimari2

        meillä on niin jos uikkarit on kotona niin pitää lainata uimahallilta jotai paskoja munapussiuikkareita


      • mmoimmoi3
        huohhhhhhh kirjoitti:

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(

        Jos teillä on lävistyksii tai vaikka korvikset ni sanokaa et ne on tulehtuneet !:D saattaa toimii ite kokeilen sitä.tänää......


      • tässäsul
        huohhhhhhh kirjoitti:

        Meidän liikanope vastaisi näin:

        1. No ota pyydä tiskiltä lainauikkarit... 0.0
        2. No kyllä kai nyt uida osaat, kun olet uinut ennenkin.
        3. Ei riitä syyksi, käytä tampaxia. ( HARVINAISEN VAMMANEN OPE )
        4. No ota ne pois ja laita uimalasit tilalle.
        5. Uinnista pois jäämiseen pitäisi olla lääkärintodistus.
        6. Älähän inkuta vaan tule mukisematta...

        Eli jos on samanlainen paska ope ku meillä nii ei auta :'(

        no jos yhtään uskallat pistää bäckkii ni sanot et en haluu mitää laina uikkarrit yms. älä luuovuta


      • Anonyymi
        :) kirjoitti:

        Sano et et halua käytää tampoonina. Sano et se satuu, tai jotain muuta.

        Kaikki vaan näyttävät selittävän tekosyitä, miksei kukaan sano niinkuin asia on, että muilla on sama uintitunti, eikä siellä mitään prinssejä ja prinsessoja ole, ainoastaan tavallisia oppilaita.


      • Anonyymi

        Siel on varauikkareit ja ne ei oo yhtään kivoi


    • GhettoChild

      Sano, että sulla on klooriallergia!!!

      Jos rupee vaatii lääkärin todistusta, sano että lääkärissä käynti maksaa aina jonkin verran, vaikka kävisikin kunnan terveyskeskuksessa. Koulun on sitten parasta maksaa se, jos lääkärin todistuksen vaatii, ja lääkärillä käynti ei saa osua koulutuntien päälle.
      Ja kysy, että mikä oikeus on vaatia lääkärintodistusta?
      Ota mielellään äidiltä/isältä lappu mukaan, niin ainakin toimii!

      Viimeistään em. kysymyksissä ope menee jäähän ja sinun ei tarvitse osallistua uintiin... :D:D:D

      Toiminut minulla jo vuosia koulusta toiseen!

      • ööö

        Jos on klooriallergia, eikö silloin se ole pitänyt joskus todeta? Jolloin siitä on joku dokumentti olemassa.


      • GhettoChild
        ööö kirjoitti:

        Jos on klooriallergia, eikö silloin se ole pitänyt joskus todeta? Jolloin siitä on joku dokumentti olemassa.

        Mutta aina tollaset dokumentit voi kadota...


      • Anonyymi

        Siihen on yleensä silti olla pakko lääkärintodistus nykypäivänä. N. vuosi sitten yhdellä meidän luokkkalaisella oli klooriallergia, mutta sillä ei ollut lääkärintodistusta, joten sitä pakotettiin menemään uimaan.


    • ankku

      laihuta

      • Joku...

        Mikäs vitsi tuossa oli? Ei mua ainakaan hirveesti naurata.


    • juu

      No tytöillä tää ei onnistu, muta itse sanoin aikanaan, ettö "ei voi uida kun köli ottaa pohjaan"

    • Annika

      ......

      • Joku...

        Joo, niinpä...


    • Joku...

      Enpä sitten sinne uimaan menny. Faija kirjotti lapun, että mä meen mieluummin kuntosalille ku uikaan, ja ihmetteli, miten se ope voi pakottaa jota kuta sinne uimahalliin.
      Njoo..... onneks se ei lukenu niitä lappuja :)

    • Pieni Prinsessa

      Mul oli koko yläasteen aina jotain hirveet selityst. :D Oli joko menkat, kuumet, kurkkukipuu, napakoruu.. Sit ysil kävin kerran pulahtamas. :) *edelleen tosi ylpee siit*
      Ei se loppujen lopuks nii hirveet oo. :)

      • jjjooo

        sano sille opelle että mähän en vittu uimaan mene! ketäänhän ei oikeasti saa pakottaa mihinkään, miellä ihmisillä on oikeus elää itsensä mukaan. sano vaan suoraan ettet halua ja silleen ettet ui. ei sellaseen voi vaan pakottaa jos ei halua!


    • KillingMiranda

      Mä en oo ylä-asteella ollu kertaakaa uimassa, tosin siitä on kyllä seurannu ongelmia. Sain liikasta vitosen.
      Oon sitä mieltä ettei ketään voi pakotta uimaan.
      Ite en ainakaa suostu keikistee uimapuvussa tai nakuna luokkalaisteni edessä.
      Tiedän oppilaita, jotka riisuutuisivat vaikka keskellä luokkaa nakuiksi, jos sillä miellyttäisivät opettajia, mutta koulu ei tajua että toiset ihmiset ovat ujompia kuin toiset.
      Itselläni ei koulussa ole paljookaa ystäviä,
      enemmänkin vihamiehiä,
      vaikken mitään pahaa olekaan tehnyt kellekään.
      Vihaan uimista!!!
      Olen menossa ysille, enkä aio vieläkään mennä uimaan. Siitä seuraa taas ongelmia, mutta
      ei kiinnosta.
      Mutsi raivoo, ope raivoo(uhkaa nelosella),
      mutta mä en luovu periaatteistani.
      Mulla on yks ystävä, joka ei sekää oo menny kertaakaa ylä-asteella uimaan. Eikä mene.
      Mun päätä ei käännetä,
      mä en nolaa itteeni uikkareilla muitten edessä,
      jos ope vihaa mua ni paskat siitä.

      Ketään EI voi pakottaa uimaan, vai väkisinkö ne raahaa ja riisuu vaatteet???
      Minä en mene. Olen saanut hirveät huudot päälleni tästä asiasta ja uintitunnit ovat helvettiä.
      Tai siis se tunnin alku ku opettaja povaa lappua, et miks ei tarvi mennä uimaan ja eihän mun mutsi sellasia anna.
      Siinä sitten taas tulee riita.
      Koulu uinti on helvettiä,piste.

      • plääh..

        meil on huomen koulu-uintii, kidutust..Ja meillä aina pakotetaan koulus uimaan, se on ihan kauheet..


      • Hahhahhahahaaa!!

        Juuri näin! Menkööt ne muut uimaa ja ottakoot vaik ny 10 mut muo ei mihinkää uimaa pakoteta, saatana!Otan vaik 4- so what!


      • hkjio

        mä vaadin niin paljon rahaa et koulu ei oo kuullukaan niist summist


      • Karhunpaini69

        Mulla ois mainio ehdotus: Sanot opelle että "en vaihda vaatteita". Sen jälkeen että "tuu ite vaihtaa ne mulle". Lopuks et "kerron poliisille seksuaalisesta ahdistelusta".


    • edecc

      Mä olen kapinallinen koululainen! Tavallaan mä en kestä sitä et täytyy aina olla täydellinen ::((

      • poispois

        No okei ehkä vielä ekaluokilla se uinti menee ja voi olla hauskaakin, mutta ei myöhemmällä iällä.
        Se on aivan kamalaa!! Miksi meitä pakotetaan uimaan juuri siinä kloorilla höystetyssä läpinäkyvässä vedessä ja pukukopissakaan ei saa olla rauhassa vaan kaikki samassa nipussa. Kloori on muuten hiuksille aika huonoa ainetta, että sillees. Mitä järkee on edes järjestää uintejä, jos kukaan ei halua uida??!!! Turhaa rahaa menee hukkaan.


      • veeiiteeteeuu
        poispois kirjoitti:

        No okei ehkä vielä ekaluokilla se uinti menee ja voi olla hauskaakin, mutta ei myöhemmällä iällä.
        Se on aivan kamalaa!! Miksi meitä pakotetaan uimaan juuri siinä kloorilla höystetyssä läpinäkyvässä vedessä ja pukukopissakaan ei saa olla rauhassa vaan kaikki samassa nipussa. Kloori on muuten hiuksille aika huonoa ainetta, että sillees. Mitä järkee on edes järjestää uintejä, jos kukaan ei halua uida??!!! Turhaa rahaa menee hukkaan.

        Musta se oli sillon ekalla ja tokalla ihan kivaa mut sit ku pääsee ylemmälle ni se todella ottaa päähän ku oot alasti siel 15 muun henkilön kaa sellases 5 neliön tilassa.
        ja sitte vielä jossain stanan Espoonlahessa.
        Se vesiki on ihan täynnä kusta ja kamalan kuumaa siit pissasta.
        Ja ne opet vasta ärsyttävii onki.
        Pakkohan se sinne nyt on mennä mut uidahan mä en aio!
        Jtn vaa säädän siel kunnes ne sanoo et mee ny pois ku et tee mtn.


      • Anonyymi

        Niin että muut sitten niinkun vaan menee kuten on päätetty ja yhdelle pitäis antaa erikoiskohtelua . Siitä se alkaa ja mikä on seuraava aine mikä ei huvita ja pitää keksiä tekosyitä , näin se alkaa ne kouluongelmat tavallisesti, että joku haaveilee erikoiskohtelua asioissa mikä on muille yksi tunti uimista.


    • Kuhmo Rock's

      siellä ei oo pakko uida ja EI oo toista sukupuolta olevia... näin kuhmossa

      • Olkaa rauhassa

        Ei ole mikään pakko uida. Älkää menkö uimaan. Kukaan ei voi pakottaa teitä,ei opettaja ei rehtori, ei vanhempi,ei opetussuunnitelma, ei kukaan eikämikään.
        Voitte olla ihan rauhassa, mitään nelosta ei todistukseen tule, vaikka ette varvastanne kastaisi. Se on varmaa.Ketään ei ole koskaan jätetty luokalle tämän takia. Liikutte sitten muissa lajeissa ihan kuin ennenkin. Ei sitä uintia niin usein ole.
        Ja jos myöhemmisn haluatte mennä uimaan, niin sitten menette, ihan oma valinta.
        Aikuisten raivoaminen ei haittaa mitään.

        Nykyään on muuten paljon maahanmuuttajalapsia, jotka eivät osallistu moneen muuhunkaan. Heille sallitaan pois jääminen esim. laulusta, jos halauavat. Sama oikeus pitää olla kantasuomalaisillakin.


      • sgag
        Olkaa rauhassa kirjoitti:

        Ei ole mikään pakko uida. Älkää menkö uimaan. Kukaan ei voi pakottaa teitä,ei opettaja ei rehtori, ei vanhempi,ei opetussuunnitelma, ei kukaan eikämikään.
        Voitte olla ihan rauhassa, mitään nelosta ei todistukseen tule, vaikka ette varvastanne kastaisi. Se on varmaa.Ketään ei ole koskaan jätetty luokalle tämän takia. Liikutte sitten muissa lajeissa ihan kuin ennenkin. Ei sitä uintia niin usein ole.
        Ja jos myöhemmisn haluatte mennä uimaan, niin sitten menette, ihan oma valinta.
        Aikuisten raivoaminen ei haittaa mitään.

        Nykyään on muuten paljon maahanmuuttajalapsia, jotka eivät osallistu moneen muuhunkaan. Heille sallitaan pois jääminen esim. laulusta, jos halauavat. Sama oikeus pitää olla kantasuomalaisillakin.

        voit sanoa vaikka että kurkku on kipee niin sitä ei voi muuten tutkia tai että päähän koskee tms. kyllä se siitä :)


      • Anonyymi
        Olkaa rauhassa kirjoitti:

        Ei ole mikään pakko uida. Älkää menkö uimaan. Kukaan ei voi pakottaa teitä,ei opettaja ei rehtori, ei vanhempi,ei opetussuunnitelma, ei kukaan eikämikään.
        Voitte olla ihan rauhassa, mitään nelosta ei todistukseen tule, vaikka ette varvastanne kastaisi. Se on varmaa.Ketään ei ole koskaan jätetty luokalle tämän takia. Liikutte sitten muissa lajeissa ihan kuin ennenkin. Ei sitä uintia niin usein ole.
        Ja jos myöhemmisn haluatte mennä uimaan, niin sitten menette, ihan oma valinta.
        Aikuisten raivoaminen ei haittaa mitään.

        Nykyään on muuten paljon maahanmuuttajalapsia, jotka eivät osallistu moneen muuhunkaan. Heille sallitaan pois jääminen esim. laulusta, jos halauavat. Sama oikeus pitää olla kantasuomalaisillakin.

        Kyllä se on hyvä osata uida, hukkumis kuolemia on ollut aika paljon siksi kun ei osata edes uida, jonkun päähänpiston syystä


      • Anonyymi

        TYYPÄT OIKEESTI MEILLÄ ON YLIHUOMENNA KOULUUINNIT JA OON 12.V JA OLIN JO EILEN KIPEE JOTEN PITÄISKÖ SANOO ET TAUTI TULI TAKAS TAI JOTAI??!! ET ON 12.V A EN KENENKÄÄN POJAN ETEEN MEE PUOLIKS ALASTI JA OON SILTI AIKA NUORI MUT MUN KEHO EI NÄYTÄ SELLASELTA KUN MUITTRN JA MEIJÄN LUOKALLA ON JUORUILIATYTTÖ JA MIKÄÄN MENKKAJUTTU EI TOIMI KUN EI OO ALKANU.
        MUT EN VAAN VPI MENNÄ SINNE PASKALLE KOULUUINNILLE ET SANON VARMAA HUOMENNA ILLALLA ET ON TASS PAHA OLO JA ENS VIIKOLLA JOKU OPEREISSON😑


    • mitä hittoa

      Pyyhe päällä altaan reunalle? Uitteko alasti vai mitä?

      Meillä ei ikinä muuten ollut yläasteella uintia, että kivat teille.

      • wertqa

        tarkotti varmaan että ihan uikkarit päällä mutta tiettyhän siitä huomaa muodot paremmin, kun tavan vaatteissa, eli jos on vähän ylipainoisempi kun muut :) enpä tod usko että alasti :o


      • EPÄREILUU!!!!

        just........ meil uintii kaks kertaa lukukaudes eli niinku neljä tuntii vuodes joka vuos yläasteel ja jos oot kipee nii sit joudut vapaa-ajal rästiuintii et jes jes et voi ees "olla kipee"


      • wat te fuk
        EPÄREILUU!!!! kirjoitti:

        just........ meil uintii kaks kertaa lukukaudes eli niinku neljä tuntii vuodes joka vuos yläasteel ja jos oot kipee nii sit joudut vapaa-ajal rästiuintii et jes jes et voi ees "olla kipee"

        Rästiuintii!!!
        Mitä vittua noitten opettajien päässä oikeen liikkuu hei HALOO!!! Eihän edes opetussuunnitelmassa ole uintia vai? Ja kaiken lisäks siitä pitää viel maksaa ainaki meillä päin että "pääsee" uimaan. Onneks ylä-asteella ei ole täällä päin uintia tai tulisin hulluks!!!


      • lolleroinen vaan
        wat te fuk kirjoitti:

        Rästiuintii!!!
        Mitä vittua noitten opettajien päässä oikeen liikkuu hei HALOO!!! Eihän edes opetussuunnitelmassa ole uintia vai? Ja kaiken lisäks siitä pitää viel maksaa ainaki meillä päin että "pääsee" uimaan. Onneks ylä-asteella ei ole täällä päin uintia tai tulisin hulluks!!!

        Missä päin asut? Mä muutan sinne, jos sielö ei kerran oo uintia.


    • sohvisohvi...

      En viitsi mennä läskeineni ja näppyineni nolaamaan itseäni sinne. Mutta meidän koulussa ei voi unohtaa uikkareita kotii, koska jos unohtaa sen joutuu korvaamaan vapaa-ajalla. Vaan jos on lappu vanhemmilta tai menkat saa jäädä pois. Mutta eihän ne menkat voi olla kun kerran kuussa.

      • Pelko pois

        Miksi sohvisohvi nöyristelisit?Jäät vain pois! Eivätne mitään mahda.
        Aivan kauheaa,että joutuu tuollaiseen pakkoon mukaan.
        Eihän aikuisiakaan pakoteta missään töissä pakkouinteihin!
        Nyt pää pystyyn ja lopetatte tuon opettajien pelkäämisen!


      • niklas991
        Pelko pois kirjoitti:

        Miksi sohvisohvi nöyristelisit?Jäät vain pois! Eivätne mitään mahda.
        Aivan kauheaa,että joutuu tuollaiseen pakkoon mukaan.
        Eihän aikuisiakaan pakoteta missään töissä pakkouinteihin!
        Nyt pää pystyyn ja lopetatte tuon opettajien pelkäämisen!

        Meillä on vissiin Ensi viikon Ti uintia, Olen poika, olen lihava (en ole voinut sille mitään, lapsuudesta) Mulla on sellassii arpia mahassa, en oo menos uimaa, kaikki naurais mulle, meen vaikka kuntosalille , kuhan ei tarvi mennä uimaa, hävettää ihan. EIKÄ KETÄÄN VOI PAKOTTAA!


      • Anonyymi
        Pelko pois kirjoitti:

        Miksi sohvisohvi nöyristelisit?Jäät vain pois! Eivätne mitään mahda.
        Aivan kauheaa,että joutuu tuollaiseen pakkoon mukaan.
        Eihän aikuisiakaan pakoteta missään töissä pakkouinteihin!
        Nyt pää pystyyn ja lopetatte tuon opettajien pelkäämisen!

        Meidän ope on mies ja tosi vanha eli se on vanhanaikainen ja sit se on ihan sika tiukka ja ei ymmärrä tyttöi ja ihan varmasti soittaa polisit jos karkaan


    • ..ttu

      en mennyt kertaakaan 6 luokalla uimaan! enkä nyt aio mennä 7 enkä 8 enkä 9 enkä millonkaan enää ellen halua!!!! ja kyl se liikka viel menee mut et uinti! ei ei ei. kivat opettajalle ! aina muutenki ois pakotettu sinne uimaa mut en menny xd...,

      • hyvä,

        Hyvä, että itse päätit. Ei ne mitään voineet sulle, eikä voi muillekaan..
        Oot päättäväinen ja rohkea.


      • rfetgu
        hyvä, kirjoitti:

        Hyvä, että itse päätit. Ei ne mitään voineet sulle, eikä voi muillekaan..
        Oot päättäväinen ja rohkea.

        täällä joku vähän rohkasee pahoihin tekoihin. eipä siinä mittää, kapinaa, kapinaa...


      • b

        mikä siinä uinnissa on niin kauheaa ???? kastuuu ?


      • jokutyttötaas

        Mul on sellaset KARSEET reidet, joista vain minimaalinen osa on läskiä, muuten ne on lihasta. Reiteni ovat lihaksikkaat koska olen ratsastanut kauan, joka kehittää jalkojen lihaksia. Mknut on pakotettu uimaan, oppilaiden vastustelut eivät paina mitään opettajien mielestä. Ja meidän luokassa kaikki tytöt paitsi minä ovat niitä langanlaihoja..


      • Anonyymi
        b kirjoitti:

        mikä siinä uinnissa on niin kauheaa ???? kastuuu ?

        Oikeesti se et kuulee et joku luokkalainen on sanonu et sulla on isot tissit ja ruma vartalo??!! S e voi satuttaa kun oon ite joutuno tollaseen tilanteeseen


    • NYT ....

      20min kuluttua meil alkaa uinti uimahallis ja : tadaa! oon kotona x) en aio mennä ja tää on meiä viimenen kerta 7 luokal xd.....................................

      • Bobbooo

        Joudun menee ylihuomen uimaa. :( Kerra kaverin kaa lintsattii yhe kerra uinti välii, sanottii et on kuukautiset. Mut uintikertoi on 3 ja niistä on pakko mennä kahteen, jos jää enemmän ku 1 välii ni joudut menee rästiuintii. ..


      • entodmeeuimaa.
        Bobbooo kirjoitti:

        Joudun menee ylihuomen uimaa. :( Kerra kaverin kaa lintsattii yhe kerra uinti välii, sanottii et on kuukautiset. Mut uintikertoi on 3 ja niistä on pakko mennä kahteen, jos jää enemmän ku 1 välii ni joudut menee rästiuintii. ..

        en käyny seiskalla ollenkaa uimas :D en sanonu kellekkää mitää, lähin koulusta hanee kotii ja sit olin vaa :D lintsasin kaikki luistelutunnitki :D 6 liikuntatuntia peräkkäin seiskal lintsasin. sit jouduin selvitteleen poissaoloi äitin käsialal ja jäin kiinni :D mut sain vaa 1h jälki-istuntoa :D ja käytösnumero aleni 2 numerol , eli kutosee. köh. aion nyt kasillaki lintsata kaikki uintitunnit , hinnalla minä hyvänsä , en vitus mee uimaa :D


      • FUCKYOU~
        entodmeeuimaa. kirjoitti:

        en käyny seiskalla ollenkaa uimas :D en sanonu kellekkää mitää, lähin koulusta hanee kotii ja sit olin vaa :D lintsasin kaikki luistelutunnitki :D 6 liikuntatuntia peräkkäin seiskal lintsasin. sit jouduin selvitteleen poissaoloi äitin käsialal ja jäin kiinni :D mut sain vaa 1h jälki-istuntoa :D ja käytösnumero aleni 2 numerol , eli kutosee. köh. aion nyt kasillaki lintsata kaikki uintitunnit , hinnalla minä hyvänsä , en vitus mee uimaa :D

        vittu mikä pissis.. mikä siin on niin pelottavaa?


      • rfggrth
        FUCKYOU~ kirjoitti:

        vittu mikä pissis.. mikä siin on niin pelottavaa?

        Se että se ei uskalla näyttää omaa vartaloaan.

        Toinen todennäköinen vaihtoehto on se, että se pelkää vettä tai ei osaa uida.

        Ehkä kaikki edelliset yhdessä. Noi on yleisimmät syyt nuorten uintilintsauksista. Ihan omakohtaisia kokemuksia on.


      • Rauh
        rfggrth kirjoitti:

        Se että se ei uskalla näyttää omaa vartaloaan.

        Toinen todennäköinen vaihtoehto on se, että se pelkää vettä tai ei osaa uida.

        Ehkä kaikki edelliset yhdessä. Noi on yleisimmät syyt nuorten uintilintsauksista. Ihan omakohtaisia kokemuksia on.

        Itse häpeän vartaloani. Hmm.. en häpeä, mutta aina on ollut semmosta komenttia että "eiks toi perse vaivaa sua?" saman uintiryhmän tyypit on tullut sanomaan.
        Välillä mietin, että miks vitussa ne kattoo toisten perseitä tai rintoja? :s
        Se on vaan niin rassaavaa esitellä kaikki mahd. huonot puolet kehostaan muille, otka ovat laihoja kirahveja. Itse olen normaalipainoinen, mutta rasva vaan kertyy oudosti juuri sinne perseeseen ja reisiin.

        Toinen juttu on se, että kammoan/ihoan pöpöjä. Bakteerikammo taijtn.. en edes tiedä, miksi kutsun tätä :D
        Mutta koen uimahallit semmosina likaisuuden valtakuntina ja ei ole minkäänlaista syytä siihen. Mun pää vaan sanoo niin.

        Olen 9 luokalla ja joka vuosi about kerran käynyt uimassa koulu uinnissa. Tänä vuonna pitää jotenkin hankkia vaihtoehtoja sille uinnille esim. lenkki. Voisin vetää 1500 m juoksun, että skippaisin uinnin.
        Tai sitten lintsaan/hankin tekosyitä.

        Meillä on muuten niin, että jos ei oo suorittanut niitä uinteja niin pitää joskus koulun jälkeen maikan kanssa uimahallilla tehä joku coopper tjn.


      • jepjepjepjepjoojoooj
        FUCKYOU~ kirjoitti:

        vittu mikä pissis.. mikä siin on niin pelottavaa?

        ei varmaa oo ihana mennä uimaa jos on ylipainonen tai muutenkin häpeää muotojaan.. sun on helppo sanoo ku oot joku 10 hikke HALUUN MENNÄ UIMAAN SAAN KYMPIN LIIKASTA! periaatteella


      • tadaa2
        FUCKYOU~ kirjoitti:

        vittu mikä pissis.. mikä siin on niin pelottavaa?

        no vittu jos ei vaa tykkää ku siel kyl kyylää kaikki millset muodot sulon jne et vittu mieti ny vähä


      • Anonyymi
        rfggrth kirjoitti:

        Se että se ei uskalla näyttää omaa vartaloaan.

        Toinen todennäköinen vaihtoehto on se, että se pelkää vettä tai ei osaa uida.

        Ehkä kaikki edelliset yhdessä. Noi on yleisimmät syyt nuorten uintilintsauksista. Ihan omakohtaisia kokemuksia on.

        Jokaisella meillä on omanlainen vartalo ei siellä kukaan kuitenkaan vaihtaa sun vartaloas kaikikeskittyvät uimiseen , sinä olet itse tehnyt itsellesi ongelman , mene vaan muide; mukana ja uskalla olla juuri sellainen kun olet .
        Ne vartalo ongelmatkin haihtuu kun kasvaa, niin ei sellaisiin tartte kiinnittää huomiota .


      • Anonyymi
        Rauh kirjoitti:

        Itse häpeän vartaloani. Hmm.. en häpeä, mutta aina on ollut semmosta komenttia että "eiks toi perse vaivaa sua?" saman uintiryhmän tyypit on tullut sanomaan.
        Välillä mietin, että miks vitussa ne kattoo toisten perseitä tai rintoja? :s
        Se on vaan niin rassaavaa esitellä kaikki mahd. huonot puolet kehostaan muille, otka ovat laihoja kirahveja. Itse olen normaalipainoinen, mutta rasva vaan kertyy oudosti juuri sinne perseeseen ja reisiin.

        Toinen juttu on se, että kammoan/ihoan pöpöjä. Bakteerikammo taijtn.. en edes tiedä, miksi kutsun tätä :D
        Mutta koen uimahallit semmosina likaisuuden valtakuntina ja ei ole minkäänlaista syytä siihen. Mun pää vaan sanoo niin.

        Olen 9 luokalla ja joka vuosi about kerran käynyt uimassa koulu uinnissa. Tänä vuonna pitää jotenkin hankkia vaihtoehtoja sille uinnille esim. lenkki. Voisin vetää 1500 m juoksun, että skippaisin uinnin.
        Tai sitten lintsaan/hankin tekosyitä.

        Meillä on muuten niin, että jos ei oo suorittanut niitä uinteja niin pitää joskus koulun jälkeen maikan kanssa uimahallilla tehä joku coopper tjn.

        No mulla ei oo rasvaa ollenkaan ja oon siis sellanen kirahvi?! Et voi se laihoinkin satuttaa kun oon laiha ja muut normaaleja ja oo 12 ja ei oo rintoja??


    • Pienimunanen

      Saako uimahalleissa käyttää lyhyitä uimashortseja, joissa ei ole taskuja, kuten tälläisiä http://images.asos.com/inv/y/95/873/1239607/blue/image1l.jpg
      En tarkoita sellaisia pitkiä shortseja, joissa on taskut.

      En haluaisi käyttää kireitä Speedoja, koska pallini ovat niin pienet, ja kaikilla muilla pallit "pullottaa", paitsi minulla :(

      Kiitos asiallisista vastauksista :)

    • JokuLuuseri

      Voi helvetti. mee sinne vaa. mä en mee koska, en osaa sukeltaa. en osaa muutenkaa kovin hyvi uida

      • koulu-uintipoiskoulu

        Miksi oikeesti pitää olla jotain vitun koulu-uintia? Keho on mielestäni oma henkilökohtainen asia eikä sitä tarvitse mennä esittelemään edes saman ikäluokan tovereille. Itse sairastin anoreksian 11-12 vuotiaana jonka seurauksena rinnat jäivät erittäin pieniksi ja mitättömiksi.

        Inhottaa niin mennä sinne muiden eteen keikistelemään. Koulu-uinti ei todellakaan pitäisi olla pakko, sillä niin kuin joku tässä aiemmin mainitsi, jotkut ihmisistä ovat ujompia kuin toiset. Itse olen lintsannut lähes kaikki yläasteen tunnit; uintitestin kävin kuitenkin tekemässä ja siinä oli aivan tarpeeksi. Nyt ysiluokka menossa ja uintikerrat takana, mutta minun täytyy tietenkin mennä tekemään läksyparkissa rästiin jääneet tunnit...


      • ugawuga

        koulu-uintia on just siks että oppii uimaa. onha se uimataito ihan kätsy sitte ku tulee tosipaikka..
        mutta silti, koulu-uinti on PERSEESTÄ! :)


    • perunakki

      Mää en vaa mee kouluu...mit'ä sitä jossain vitn homojen kaa uimassa.. viimeksi kävin jossahi 5 luokal, no ei oo hurjaa ku oon 13v vaa mutta uimaa en yläasteel oo menos ikinä ihan vitun sama minkä numeron saa kerran sitä vaan eletään !

      • sitäpaitti nii

        Nykymaailmassa ei voi ikuisesti välttää paikkoja joissa tuntee olonsa epämukavaksi, se on kylmä fakta. Itsellänikin on niinsanottu maksaläiskä rinnassa, ja on kuulkaas iso. Mutta se on osa minua, se täytyy vain hyväksyä, ja ei se ole minua uimatunneilla, suihkussa tai muualla kimmpa-alastomuuspaikalla haitannut. Toki muutamat ovat tulleet kysymään että mikä tuo on, mutta siihen se on sitten jäänytkin. Opetelkaa elämään itsenne kanssa niin ette koko ajan ajattele mitä muut tesitä ajattelevat.


      • koulu-uinnit on PERSEEST
        sitäpaitti nii kirjoitti:

        Nykymaailmassa ei voi ikuisesti välttää paikkoja joissa tuntee olonsa epämukavaksi, se on kylmä fakta. Itsellänikin on niinsanottu maksaläiskä rinnassa, ja on kuulkaas iso. Mutta se on osa minua, se täytyy vain hyväksyä, ja ei se ole minua uimatunneilla, suihkussa tai muualla kimmpa-alastomuuspaikalla haitannut. Toki muutamat ovat tulleet kysymään että mikä tuo on, mutta siihen se on sitten jäänytkin. Opetelkaa elämään itsenne kanssa niin ette koko ajan ajattele mitä muut tesitä ajattelevat.

        No mulla on kaksi isoa mansikkaluomee, toinen olkapäässä ja toinen reidessä. Arvaa vaa kaks kertaa viittinkö esitellä niitä muille!

        Osaan kyllä uida, mutta uimahallin kusivedessä lilluminen, puolialasti julkisella paikalla keikisteleminen ja hiusten ja ihon pilaaminen kloorilla eivät oikein iske..


    • haistakaa paska..

      Meilläkin olisi vissiin ensi viikolla. En kyllä aio mennä, jotain pitää keksiä... Ennenkin on voinut valita meneekö uimaan, vai tekeekö jotain muuta ja nyt ne pakottaa! Ei ole reilua... Tosi moni tyttö on sanonut, ettei aio lähteä, mutta opettajat sanovat vaa, että jos ei tule nyt, niin niin kauan järjestetään matkat uimahalliin, että kaikki ovat käyneet... Mitäs jos, oppilas onkin vaikka poika, mutta "esittää" tyttöä? (Ei varmaan kauhean suurta mahdollisuutta ;D) Laitetaanko se sinne tyttöjen puolelle, kun kukaan ei tiedä... Ei ketään voi pakottaa tekemään tuollaista!!! Haistakaa paska liikunnan opettajat!!!!

    • Haistakaa paska!

      Meilläkin tuo edessä ensi viikolla. En kyllä aio mennä, joten jotain pitäisi keksiä. Ei kaikki ihmiset halua olla toisten edessä alasti tai edes uimapuvussa. Ei kukaan voi vaatia edes sitä!! Haistakaa paska liikunnanopettajat!!!

      • sdfghkljhgyftd

        Liikuntatunneilta voi mennä klinikalle ihan vaan kun sanoo, että e halua mennä uimaan


      • TTRRRÄÖÖÖÖT
        sdfghkljhgyftd kirjoitti:

        Liikuntatunneilta voi mennä klinikalle ihan vaan kun sanoo, että e halua mennä uimaan

        sano että piereskelet niin hirveän paljon että saastutat uimahallin veden metaanikaasuillasi!
        PPTTPRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖT
        PPPRRRRRRRÖÖÖÖÖÖT
        PSPÖÖÖÖRRRT
        SSPPPPRRRÖÖÖÖIIIIIT
        TTTRRRRÖÖÖÖT
        SPSPRRRPPÖÖÖÖTSSSSSSS....nyt tuli paskakki housuun :( onks kivaa nyt????


      • särki tai säynävä
        TTRRRÄÖÖÖÖT kirjoitti:

        sano että piereskelet niin hirveän paljon että saastutat uimahallin veden metaanikaasuillasi!
        PPTTPRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖT
        PPPRRRRRRRÖÖÖÖÖÖT
        PSPÖÖÖÖRRRT
        SSPPPPRRRÖÖÖÖIIIIIT
        TTTRRRRÖÖÖÖT
        SPSPRRRPPÖÖÖÖTSSSSSSS....nyt tuli paskakki housuun :( onks kivaa nyt????

        johan on tullu pikkujutusta iso poru,,kesäsinkin samat vinkujat heiluu piitsillä eikä yhtään ujoilla....
        ja uintihan nyt on tarpeellinen taito ainakin suomalaisille kundeilla,että ne edes 30 m:n päästä jaksais rantaan kun kännipäissä sinne jorpakkoon on pudottu-ja tullaan putoomaan.


      • petteripunakuono5
        TTRRRÄÖÖÖÖT kirjoitti:

        sano että piereskelet niin hirveän paljon että saastutat uimahallin veden metaanikaasuillasi!
        PPTTPRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖT
        PPPRRRRRRRÖÖÖÖÖÖT
        PSPÖÖÖÖRRRT
        SSPPPPRRRÖÖÖÖIIIIIT
        TTTRRRRÖÖÖÖT
        SPSPRRRPPÖÖÖÖTSSSSSSS....nyt tuli paskakki housuun :( onks kivaa nyt????

        Ei vittu mää repesin XDD


    • just joo

      Koulu-uinti on ihan perseestä. Meillä on ylä-asteella joka luokalla 2 tuntia uintia, ja arvatkaa kaksi kertaa kiinnostaako mua hillua uikkareilla tai alasti semmosten puolituttujen kanssa!? Kyllähän uimahallissa joutuu aina olemaan tuntemattomien kanssa, mutta LUOKAN KANSSA SE ON VÄHÄN ERI ASIA. Jos koulu-uinti tosiaankin kuuluu opetusduunnitelmaan, niin HELVETTI MUUTTAKAA SITÄ SAAKELIN SUUNNITELMAA. Koulu-uinneista ei hyödy kukaan, ja ne tuntuvat vain meidän ''ihastuttavan'' sadistisen anorektikkohuoraopettajamme omalta päähänpistolta. Olen käynyt koulu-urani aikana koulun kanssa uimassa vain pari kertaa, ja tänäänkin lintsasin siitä. Varmaan se lutka tiputtaa numeroani entisestään, nytkin se on jo 6.

    • yryryryr

      Kaikista yksinkertaisin ratkaisu: Sano, että sulla on menkat! :P

    • itsemurhapommittaja

      ei v1ttu se on kirjottanut sen jo 8 vuotta sitten

    • SASASA13135

      Noobeilla on aa nii pienet munat nii ei uskalla! Voi lol :P

      • itsemurhapommittaja

        Sasasa on esjonne joka pelaa jotain lego starwars:sia muna pystyssä huomaa tekstissä. ;)


      • itsemurhapommittaja
        itsemurhapommittaja kirjoitti:

        Sasasa on esjonne joka pelaa jotain lego starwars:sia muna pystyssä huomaa tekstissä. ;)

        *tekstistä*


    • h0h0000

      Itse mul on hirveesti tota uintia vastaan, normisti tän koulun tällä vuosiluokal jol oon, ni ei pitäis olla koulu-uinteja, mut nyt on erikoistapaus koska (yllätysyllätys) ollaan parakeissa, ja nyt o kai eka kerta 10 vuotee ku tää vuosiluokka pääsee uimaa, kukaan TYTÖISTÄ ei haluais.
      Mutsi meinas antaa lupalapun ettei mun tarvis mennä, mut sit ei suostunu, jote saan sen lupalapun faijalt.
      Must vaa tuntuu et ope sotkee tähä reksin kute ain ja loppupeleis saan jälkän :D

    • ??

      minäkään en suostu uimaan, minä teen silleästi että jos ope määrää minua minä määräilen takaisin.

    • playeri225

      Mitäs vikaa koulu-uinnissa on? Pääsee kattoon puolialastomia misuja ;)

    • SUKSI VITTUUS!

      Vitt* että pistää vihaksi nämä (lissu)tytöt joilla muka oikeus olla uimatta koska pojat. Yhtälailla ne pojatkin siellä uikkareissa ja kyllä ne tytötkin poikia kyylää, siitä ette voi väittää vastaan. VI*TUN MÄRISIJÄ, UIMAAN SIITÄ! PERKELE! VITTU, AINA TÄTÄ P*ASKAA, MIKÄ VITTU TYTTÖJÄ VAIVAA? Mitähän sitten tapahtuisi jos pojatkin alkaisivat märisemään ettei voi uida koska tyttöjä. VOITTEHAN TE RANNALLAKIN OLLA IHAN ILMAN ONGELMAA, UIMAHALLI EI MUUTA ASIAA (ÄLÄ NYT VALITA ETTÄ KOSKA TUTTUJA, RANNALLAKIN VOI OLLA TUTTUJA!). KASVAKAA NYT VÄHÄN!

    • uimalakinystävä

      Mua hävettää. Meillä on huomenna uintia koulussa ja mua hävettää mun uimalakki. Käytän sitä eräästä syystä, enkä ota pois sitä edes koulu-uinneilla. Mutta oon käyttäny sitäki varmaa 5-6 vuotta.. Nauraako ne sitte.. Lintsaamaan en ala.

    • kjjjiojio

      pyydät äitis näyttä miten se alle kirjottaa ja teet tekstin myöhemmin

    • KOULU-uinnit V*ttuu*

      juupajuu .... about viikon päästä koulu-uintia ja vituttaa mennä sinne ...pystyisin kyllä jäämään pois mutta jos jään pois niin kaikki luokkalaiset märisee sitten seuraavat 2,5 vuotta että miksi ****ssa en tullu uimaan ja väittäävät että pelkään jotain... ja niin pelkäänkin nimittäin niitten kommentteja mun sukupuolielimistä voi huoh! ...V*TTUAKO ON PAKKO KYYLÄTÄ TOISTEN PALLEJA EI SAA***A MITÄ H0M*** SUOMI SISÄLTÄÄKÄÄN! >:-/

    • Mee uimaan

      AP älä märise!

    • IHQQQ

      Meillä on tää viikko uintiviikko ; (( oltii tnä uimas ja tokihan se on ihanaa ku ei oo tottunu hilluu rintsikois luokan tyttöjen ees .. : DD Uinti on nii perseestä ETTÄ !! ;/ mutmut huomenna mun ei tarvi mennä uimaan (eikä parin muunkaa) ku meen parin tyypin kaa kuvataide luokan valintatesteihinn ♥♥♥ Toivottakaa onnea !! < 3 LUV YAAA !

      (jep,ei oikee liittyny aiheesee tää vipa juttu xd )

    • Watsaäijä

      Asiahan ei oikeastaan minulle kuulu, mutta ihmettelen vaan tätä koululaisten uintikauhua. Taidatte olla hieman itsekeskeisiä, kun kuvittelette, että nyt kaikki tuijottavat teidän muotojanne tai muodottomuuttanne. Suuressa sakissa hukutte yleiseen hälinään eikä kukaan todellisuudessa huomaa juuri teidän hirveää ulkomuotoanne. Ja jos joku kiinnittääkin teihin huomiota, niin SO WHAT!! Nenä pystyyn ja sekaan vaan. Se kasvattaa vaan luonnetta, kun ei kaikenlaisista pikkuasioista pelästy.

      Päin vastoin, jos pinnaatte uinnista, niin kaikki alkavat vähitellen ihmetellä, että mitähän sillä tyypillä on salattavaa ja alkavat ajatella, että onko se joku ihme lahkolainen.

      Olen itse käynyt säännöllisesti uimassa suurehkon vatsakumpuni kanssa enkä lainkaan välitä, vaikka joku tuijotaisi sitä. Kun pääsee veteen, niin kumpuni ei edes näy.

    • Help me

      Mulla ei oo rintoja ja todellakin hävettää olla alasti siinä suihkus kaikkien nähden. Muutenkin oon niin pienikokonen, nii en löydä mitää järkeviä bikinejä ittelleni.

      Lisäksi oon ihan yli hidas uimari niin et kaikki saa aina odotella mua kun uin siel vasta viidetä kierrosta kun muut on jo uinu sen 10 kierrosta.

      Käytän piilolinssejä, ja niillähän ei oikein sais uida. Oon muutaman kerran yrittäny, mut aina joku läiskyttää päälle vettä nii sit piilarit tippuu. Koulus on mukana varalla piilarit, ja kun yritän niitä koulus kiireellä laittaa niin siitä ei tuu mitään ja en saa niitä millään silmiin. Siinä kestää jotai 20min nii kiva tulla tunnille myöhäs ja sit syynä "ööm no kävin vessas..?"

      Koulu-uinnit huomenna :(

      • TERK

      • möimöiöööö

        No meillä saa olla uikkarit päällä suihkussa yms. ! Ja vittuako te ruikutatte joille tää asia ei vittuukaa kuulu ees ?!? Kannattaa oikeesti sanoo vaa ettei halua yksinkertasesti uida ! Ei teitä voi pakottaa siihe, ja jos ei mee silleee päähä ni sit sanokaa et lävistys tulehtunu , kloorivedelle allerginen tai ei muutevvaa haluu mennä kloorivetee ku se onnii kusista jja se pilaa hiukset jja iho kuivaa yms. ! Sadistisii ne opettajat jotka PAKOTTAA uimaan ! Mulle iha sama mikä numero tulee koska oon muute iha hyvä liikas paitsi en vaa haluu uida ! Ja se on kyl iha normii tässä iässä et "häpee vartaloaan" no ite olon kyl ennen jouluu uimassa ja sillee mut nyt en voi uia !


    • joonii

      hahhah :D miekää en oo ollu yhelläkää uinnilla piiiitkäöön aikaan (: menkat on hyvä syy :DDDD meijjä ope hei PAKOTTAA riisumaan itsensä ALASTI pukuhuoneessa O_O sanoo et "uikkari pois! se päällä ei mennä suihkuu"

      oon läski :----) ettötervee

    • fbgfddddddd

      Koulu uinti on paskaa mut meiän liikkaopea ei onneks kiinnosta oikeestaan paskan vertaa mitä siellä liikassa tekee eli voi mennä uimapuku pääl suihkuun ei kukaan stalkkaa ja valita itekin menin viimevuoden uinneissa.. meillä on onneks vaan 3krt joten keksii syyn joka kerraks jos ei huvita mennä

    • tattista..

      hahhaa hauskaa :DD tänne vaa jaellaa vielki vinkkejä koulu-uinteihin vaikka alkuperänen viesti on laitettu vuonna 2003 ! mut hieno homma (: näist oli apua ! :DD vikalla viikolla uintii.. D:

      • Uimaan vaan

        Ei uintipelko ole nuorilta kadonnut olkoon alkuperäinen viesti milloin vain.Näytelkää niitä munianne ja rintojanne ei niihin sen enempää huomiota kiinitetä.


      • mastur...
        Uimaan vaan kirjoitti:

        Ei uintipelko ole nuorilta kadonnut olkoon alkuperäinen viesti milloin vain.Näytelkää niitä munianne ja rintojanne ei niihin sen enempää huomiota kiinitetä.

        Näytelkää mullekki!!


      • Eilol

        Ei kyl kiinnosta näytellä kellekkään mitään. Suksikaa kuuseen pedarit.


    • <3mother

      Vittu teijän äidit on perseestä jos sanon omalle äidille etten halua mennä uimaan niin äitini kyllä hoitaa ;)

    • DAAA!!!

      EI VITTU OIKEESTI TE OOTTE NIIN SÄÄLITTÄVIÄ!!! MENKÄÄ NY SINNE UIMAAN JA PERKELE LOPETTAKAA TOI SAATANAN MOINEN RUIKUTUS! Sanokaa niille pojille että haistaa pitkän paskan ja painuu vittuun niitten hörötyksiensä kanssa...

      • Anonyymi

        MIKS kirjotat tänne jos sua ei kiinnosta! Anna meidän panikoida ja lähe sä pois🙄


    • sun8

      mul on semmone ongelma et en osaa uida, ja enkun/uima ope sano tos nelosel, et jos ei osaa kutosel uida, joutuu tukkariin!!! en haluu uimaan... ),: tulee muutenki aiva hirveen huono olo, ja päätä särkee ja pyörryttää... ja ku se sanoo et: tarvitaan kuule se ihka oikee lääkärintodistus; et sukse vitt***!!!! ja samalla pelotta vitus**... et miten sen lääkärin todistuksen saa ja saako siitä oikeesti tukkarii!!??? tarvin kipeesti vastauksii!!!

    • Oikeesriomgigq

      Siis itse olen isomahainen ja minulla on vähän niinku luomia mut litteitä vatsassa mut en silti häpeä niitä olen ylpeä kehostani ainaki melkeen vaikka siin on paljon puutteita ei mulle alastomuus oo este ku muutenkin hillutaan kavereiden kesken välil alastikki koton tai tommosta.

      Jään 5 vuoden kerrasta 4pois kosk opettaja kysyyy aluks "Ketkä haluu uida ja ketkä haluu jäädä istuu tohon penkille" no meen kerran ainaki uimaan kosk siin istuu noboja ja ei saa pelaa mitään kännykkää, syödä eikä juoda. Ei pahal mut nobojen kanssa ei oo kovinpaljoo juttuu ja ku sit pitää istuu vaan paikoillaan.

      HUOM OON MENOS 8

    • ....................

      Kaikilla on oikeus yksityisyyteen ketään ei voi pakottaa uimaan.

      • Tyttö-97

        Täysin samaa mieltä. Ja mä en ui, kyllähän mä osaan jo uida,sukeltaa ja pysyy pinnalla ilman, että hukkumisen vaaraa on. Eli mitä järkeä sitä uida kouluissakin, kun sen osaa. Ja mä en koulu-uinneissa käy muutenkaan,viimeksi ala-asteella (joskus 3-4 luokalla) kävin,mutta en enään. En mä oo uimahalleissa käynyt 3-4 luokkien jälkeen. En mä itteeni halua esitellä..


      • Heheheh
        Tyttö-97 kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Ja mä en ui, kyllähän mä osaan jo uida,sukeltaa ja pysyy pinnalla ilman, että hukkumisen vaaraa on. Eli mitä järkeä sitä uida kouluissakin, kun sen osaa. Ja mä en koulu-uinneissa käy muutenkaan,viimeksi ala-asteella (joskus 3-4 luokalla) kävin,mutta en enään. En mä oo uimahalleissa käynyt 3-4 luokkien jälkeen. En mä itteeni halua esitellä..

        Ottakaa kuumemittari ja laittakaa se semmosta lamppuu vasten joka kuumenee niin siinä äiti näkee et on kuumet ja niiskuttakaa viel paljon et varmaan uskoo mä oon tehny niin kolme kertaa kosk en vaan jaksanu mennä kouluun sit en jaksanu mennä uintiin niin silloinki tein niin ja sit meil oli olumppialaiset niin en vaa jaksanu mennä sinne mut mä kyl olin tosi hyvä ku mul oli oikeesti kuumet nii sillon vaa kissasin jumppa kisois ja sit tuli keuhko kuume ja oli 40 astetta kuumet et jee ja en tiiä miks kirjotin tän :D


    • htustadis

      Koulun uinnit on ihan kivoja. :) Mä ootan niitä aina innolla. Harrastin kilpauintia muutama vuos sitten, mut lopetin ku se kävi liian kilpailuhenkiseks, muuten tykkään vedessä oleskella.

      En nää siis mitään ongelmaan uimaan menemisessä, miten se voi olla joillekin niin ISO ongelma? :D Joo, ehkä oma kroppa arveluttaa, mut sit voi ostaa vaikka "lahkeelliset" uimahousut ja toppimaisen yläosan, mikä pakko sinne altaaseen on pulahtaa joillan beachin pikkulappusilla? Kaikki siellä on omasta kropastaan epävarmoja, eikä kukaan tuskin näytä samanlta ku mallit lehdissä, mut so what, sehä on hauskaa jos unohtaa omasta ulkonäöstä huolehtimisen ja keskittyy täysillä vaan uimiseen?

      MUN mielestä on mälsää jättää uinnit väliin jonkun tekosyyn varjolla. Sanokaa sille maikalle, et teitä nolottaa.

      Joo, mun mielipide, toisilla varmaa oma paljon parempi. :)

      tekosyy jollekki, väitä et pelkäät vettä. Mun liikkaryhmäs oli yks tyttö, joka pelkäs sukeltamista yli kaiken. Se saikin sen kurssi suoritettua oman rohkeutensa mukaisesti, maikka kyl melkeempä piti sitä kädestä kiinni koko aja.

      • Eiuintia

        Mutku kaikki ei tykkää uida.


    • qwertyuiopå¨-.,mnbvc

      Itekki lakkasin käymästä uinneisa joskus 7luokalla. Tietenki niihin ois pitäny mennä mutta keksin 7asti syksylle ja keväälle jonkumoisen selityksen miksen voi uija. Selvisimpä 3vuotta uimati:)

    • tyttö98

      Keväällä kun kuulin että liikunnassa on uintia, yritin koko viikon kuumeissti miettiä keinoja tulla kipeäksi ja kuukautisetkin kävi mielessä. Sitten kuitenkin kun uinti tuli olin tyystin unohtanut mitä piti tehdä ja menin kiltisti uimaan. Sinänsä se oli ihan kivaakin. En kuitenkaan osaa uida kunnolla ja opetta antoi minun totutella veteen kaikessa rauhassa. Yhdessä vaiheessa nielin kuitenkin vahingossa varmaan melkein litran sitä kusikloori vettä ja olin pakokauhun partaalla. Opettaja antoi minulle luvan lähteä, vaikka en ollut ollut vedessä kuin vartin ja jäljellä oli puoli tuntia. En mennyt, ja kun muut uivat 400 metriä, ilman, että jalat osuivat pohjaan, minä menin altaan toisella laidalla yksikseni päästä päähän 6-7 kertaa, muutta päästin jalkani maahan aina päässä. Opettaja huomasi minut ja kun olin koulussa ruokalassa, hän sanoi että ylitit loistavasti itseni. Se sitten näkyi arvosanassakin. Minulla on aina ollut 7, paitsi 6 kevättodistuksessa se oli 6 mutta nyt 7 kevättodistuksessa se oli 9! Toivoisin että teillä muillakin olisi yhtä mukava liikunnan opettaja.

      • HuIJaRi....:DDD

        Meil oli koulussa uintia, mut enhä mä todellakaa haluu mennä sinne uimaa koulunkaa ku 1. Meijän luokal on niiin pervoja poikii ja 2. On muute vaa inhottavaa mennä koulunkaa uimaa.. Eli mä sit käytin(käytän edelleen!!) parast mahollista teko syytä Menkat!
        :D


      • Anonyymi

        Meillä on aivan KAMALA liikaa ope


    • Voi PASKA

      PARI ASIA EI TOI. :/ Voi Paska
      1 Revi kätesi verelle.
      =Sinun on pakko uida vaikka ei olisi jalkoja
      2Ei oo oikkareita
      =juodut käyttämään koulun :/
      3Sano että olet sairas
      =Ei toimi
      4En osaa uida
      =sinut pakotetaan uimaan/ viimeksi meinasin hukkua >:/

    • Kloorionssyvältä!

      Suvussa on klooriallergiaa melkein kaikilla isäni puolella, joten käytin tilanteen hyväksi ja menin ensimmäisellä kerralla uimaan. Yhtiäkkiä alkoikin "kutittamaan", joten oli pakko tulla vedestä pois. Sovin isäni kanssa, että menen vielä kerran kokeilemaan. No, viikon päästä uimahallissa, tajusin, että minuahan kutittaa joka paikasta. (Siis oikeasti) Siitä tuli sitten hirveä ihottuma, jjoten liikanmaikka sanoi vaan että minulla on klooriallergia:) Näin päästiin eroon uimis kerroista.

    • 122112

      Loppujen lopuksi löydätte sieltä altaasta täysin samanlaisia ihmisiä kuin itse olette. Rohkeasti vaan polskimaan, se on ihan mukavaa hommaa.

      • Sadddd

        En itse koskaan löytänyt. Mul on astma ja olin aina kaikkein hitain. Mun iho on atooppinen, joten se tyyliin kuoriutu verille uinnin jälkeen. Olin ihan normaalin kokoinen, mutta silti kaikki vaan kuiski ja jätti ulkopuolelle. Että joo. Eiköhän kouluuinti ole aika turhaa. Opin itse uimaan ihan pienenä, joten miksei uinnista voisi tehdä valinnaista. Että saat päättää, menetkö uimaan vai vaikkapa salille. Nimittäin On hirveää kun luulet, että kehosi on ihan sopiva. Mutta silti sinusta puhuttiin suihkussa ja sinua osoiteltiin ja sinulle naurettiin. Jätettiin ulkopuolelle kaikessa, mutta pysyit silti puheen aiheena. Olin seiskalla nimittäin ja painoin sillon jotain 37-43 kiloa. Kuvittelin olevani sopiva. Mutta muut eivät ajatelleet että olin sopiva.


    • läskikasa45

      Eiks niis uimahallien pukkareis oo yleensä vessat? Ite en oo koskaa vielä uinu koulun kaa, koska kunnal ei oo ollu varaa, mut nyt taas neon repiny jostain perseestä rahaa. Muo ei uikkareissa esiintymine haittaa, ku pojat mun ymmärtääkseni ui eri aikaa yms, mut alasti en ala kenenkää ees hilluu. En oo viel tavannu liikan opee, mut jos se on sellanen paskanaama niiku useimmat , nii kyllä alkaa vituttaa. Nojaah, mun äiti varmaanki antaa lupalaput, ku ei se koskaan pakota muo mihinkään & se lakaa huutaa sille liikanopelle jos se alkaa mulle vittuilee :D Mutsiis, yritin selittää et eiks ne uikkarit vois vaihtaa siel vessas, jos opettaja ei pakota menemää suihkuu ilman uikkareita?

    • trshesdgf

      Eiks niis uimahallien pukkareis oo yleensä vessat? Ite en oo koskaa vielä uinu koulun kaa, koska kunnal ei oo ollu varaa, mut nyt taas neon repiny jostain perseestä rahaa. Muo ei uikkareissa esiintymine haittaa, ku pojat mun ymmärtääkseni ui eri aikaa yms, mut alasti en ala kenenkää ees hilluu. En oo viel tavannu liikan opee, mut jos se on sellanen paskanaama niiku useimmat , nii kyllä alkaa vituttaa. Nojaah, mun äiti varmaanki antaa lupalaput, ku ei se koskaan pakota muo mihinkään & se lakaa huutaa sille liikanopelle jos se alkaa mulle vittuilee :D Mutsiis, yritin selittää et eiks ne uikkarit vois vaihtaa siel vessas, jos opettaja ei pakota menemää suihkuu ilman uikkareita?

      • muttalkdf

        yleensä opettajat pakottaa menemään suihkuun ilman uikkareita ja tarkistaa asian tulemalla suihkutiloihin ainkin 'käymään'. eikä vessassa vaihtaminen onnistu ;)


    • skp

      missä kuiten on tytöillä ja pojilla yhteinen uinti? ei meillä oo semmosia ollu ala-asteen jälkeen ja ne uinnit kyllä saa helposti skipattua sanoo vaan että en muuten ui nii ei ne voi pakottaa. meillä kerran koko luokka jätti uimatta kaikilla oli joku veruke ettei tartte osallistua pikkusen ope räjähti:D huus pää punasena että te olette toivottomia ja teistä ei ole mihinkään..:D että näin meillä

      • EN UI

        Juu ei meilläkään ole yhteisiä uinti tunteja tai liikka tunteja ylipäätänsä. Olis mahtavaa, jos meidän luokka tekis tommosen joukkokieltäytymisen :D

        Meen nyt ysille ja en aijo mennä uimaan. Mitä välii joku liikka 5-7, ku ei se edes ole lukuaine, eli ei lasketa lukuaineiden keskiarvoon=ei vaikuta lukioon pyrkimiseen.


    • 1369874563178

      Kauheaa, siis joku nauraa? Oikeesti? siis omg eihän sillon voi uida

    • joo o---

      Ei se kyllä reilua ole, että opettaja käskee kaikki uimaan ja itse määäräilee, että uikaa allas 5 kertaa ja sitte selkää jne. Ite vaa kattoo ku toiset joutuu uimaa
      Jos ei osallistu nii rästiuineille vaa.. ja jos ei osaa uida niin pitää mennä koulun jälkeen johonki erityisryhmään jne..

      • tyllerölli

        Mä en haluis uimaan mut se on kivaa mun vanhassa koulussa kiusattiin jos ei
        uinu. Täällä uudessa on kivempaa mut mee
        sano vaik opelle et tuli huono olo kesken uinnin


      • Lukiossa nyt

        Olen harrastanut kilpauintia kolme vuotta ja sitä ennen ihan vaan uimista pari vuotta. Inhoan silti koulu-uintia enkä käynyt yläasteella kertaakaan uimassa? Miksi?
        A) koska en halua ihmisten näkevän viiltely jälkiä
        ja B) inhoan itseäni koska olen läski


      • Samaa
        Lukiossa nyt kirjoitti:

        Olen harrastanut kilpauintia kolme vuotta ja sitä ennen ihan vaan uimista pari vuotta. Inhoan silti koulu-uintia enkä käynyt yläasteella kertaakaan uimassa? Miksi?
        A) koska en halua ihmisten näkevän viiltely jälkiä
        ja B) inhoan itseäni koska olen läski

        Sama mut mul ei oo viiltely jälkii


      • ?neniohutestI
        Lukiossa nyt kirjoitti:

        Olen harrastanut kilpauintia kolme vuotta ja sitä ennen ihan vaan uimista pari vuotta. Inhoan silti koulu-uintia enkä käynyt yläasteella kertaakaan uimassa? Miksi?
        A) koska en halua ihmisten näkevän viiltely jälkiä
        ja B) inhoan itseäni koska olen läski

        Viiltelyjäkiä? Wut?


    • Chozo

      Meikäläinen taisi uida pelkästään kerran pakkouintia yläasteella. Loput kolmesta vuodesta sanoin voikkamaikalle, että ei hotsita uida. No, meikäläisen sillonen opettaja oli reilu ja mukava, joten se sanoi, että: alrighty then, mene lenkille.
      Ja meikähän meni.
      Sanot vaan tomerasti, ettet ui.

    • huoh..

      mulla on huomenna, enkä todellakaan haluis. :P

    • paineeeet

      tänä vuonna kolme kertaa uintii.. en todellakaa haluis koska ei oo mitää hyvii uikkarei ja tulee järkyttävät paineet 2½ vuotta sitte räjähdin itkuun paineitten takia koulu-uinnis.

    • SomeoneO.o

      Joo mul on koulu uintii huomen ja en haluu vaik siel meijä liikka ryhmäs onki vaa tyttöi mut kaikki sellasii ****** ja arvostelee ja kattoo ku mitäki ja kaikkee et mahollisimman epämukava seki tilanne..:/ en oo kyl sinne menos en tiiä viäl et mitä keksin mut sinne en oo menos! ja oon ite pyöreempi...ja meijän liikka opelle pitää olla lappu ja en tiiä suostuuks porukat sitä kirjottaa hope so ! ja meidän uinnit on viel yleisö uintien aikaan!!! oon nyt 8lk. ja meidä liikka ope pakottaa menee suihkuu alasti.. -.-'' fu*k you !! no pittää täs ny jtn kehitellä en ainakaa ota uikkareit ja en suostu käyttää toisten tai mitä jotkut ihme tyypit on käyttäny O.o no toivotaan et saan äitilt luvan olla menemättä sinne.. Joo kivan romaanin tähä meinasin kirjottaa :DD

    • näin

      no ei sua kukaan voi sinne pakottaa, tarjoudu menee vaik juoksulenkille tai jtn :D

    • hmkhf

      meillä koulussa vaikka oisikin klooriallergia pitää silti mennä uimaan, että silleen.

      • 1903485

        toi ei kyllä pitäisi olla mahdollista, koska joillekkin voi tulla TOSI paha ihottuma siitä. (nimimerkillä kokemusta on...)


    • Typy99

      Moi:) En tiedä että toimiiko tämä, koska en ole itse ikinä kokeillut mut ystäväni kertoi miten voi saada kuumeen:)

      Eli laita yöksi sukat jalkaan ja sukkien alle märät teepussit, ja varalta myös ikkuna auki koko yöksi.

      Saattaa kuulostaa oudolta, mut voi jopa tehotakki, kokeile ihmees jos oikeesti kammoot koulun uintia:) En kyl itsekkää pidä siit XD

      Tsemppii:)

    • 35w

      paskat opet teillä. Meillä sen sai suorittaa toisin, mutta se alentaa numeroa

    • ---.-------

      meiän luokan superlaihat ihq-tytöt pilkkaa siel kaikkii niitä painavampia. en mäkään ole ylipainonen mut ne haukkuu mua läskiks.

      • Syömään kiitos

        Sano heille et syövät enemmän liika laihuus ei ole terveellistä he ovat kyllä alipainoisia.


    • en jaksa

      meillä on huomenna uintii ja en vittu oo menossa! en vaa jaksa sitä "uikaa allas 4 kertaa ympäri alkulämpäks ja sit voidaankin kiertää vielä muutaman kerran sillä selkäkroolilla jota viimeks harjoteltiin." siis en vaan jaksa mulla on siis huomenna kurkku kipee ja nuhanen olo ;)

    • janica ceellä

      sano kovaan ääneen että mulla on ripuli (sori tulee parivuottamyöhässä)

    • Kidutusta

      Koulu-uinti yök. Kukaan ei haluaisi olla naurunalainen?

      Oletko allerginen. KUTINAA ehkä... jossain paikassa tai koko kropass? Kukaan ei halua uida sun kanssas samassavedess.

      Ehkä hyvä sy`?

    • vittu

      mulla on tänään uintia, mutta lintsasin tän päivän, se on jälki istunto ):

    • Huah noobit

      Se on ku te lihavat ääliöt ette osaa lintsata

    • Ehei!En ui.

      Uintia ois taas ny kasin keväällä tulossa kaks kertaa vai oliko se jopa kolmesti.D:Ei huvita ei.Onneksi äiti kuitenkin kirjoittaa aina lapun,etten ui.Ei kuulema ole äiti itekkää uini koulu-uinteja.No tämä meidän liikan ope (joka on venäläinen) laittaa meidät jotka ei ui,kävelemään tai kuntosalille.Sitten vielä pudottaa numeroa!Ja kaiken kruunaa se,että jos esim.oikeasti olet nuhassa etkä voi uida,niin olen usein kuulut luokkalaisteni tyttöjen supittavan seuraavia:"Ei sil oikeesti mitää oo.Kunha esittää" "Kuha vaa lintsaa.Aina muka jotaki on ettei voi osallistuu" Et on se vaa kiva luokka tuo.Ja nämä supitukset usein kohdistuu minuun ja 3 kaveriini.-.-

    • Ussrn

      Teijän liikunnan opettaja voi olla saanut neuvostoliiton(nykyisin venäjä niille jotka ovat litsanneet historian tunnit) aikaisen huippukoulutuksen jossa karsitaan huonot pois kyselemättä. Heidät on opetettu poistamaan huonot yksilöt pois, mutta koska suomessa ei saa näin toimia he tulevat vastaan sen verran että saa olla pois mutta ei se kostautuu jossain muussa esim numerossa. Jos hän saisi toimia kuten opetettu niin teidän liikkaporukassa olisi vain ne 10 oppilaat.

    • ehjikum

      Hyi mä en todellakaan halua nähdä muita samanluokan tyttöjä alasti! Jotenkin vai ajatus siitä oksettaisi. Muutenkin meillä päin uinti on kauheaa rääkkiä! Pakko uida tietty matka että pääsee pois ja aikarajakin on! Pakko hypätä, vaikka ei osaisi (itse osasin, mutta kun lähtee miettii niitä, jotka ei osaa/uskalla). Mutta oon nyt viime ja tänä vuonna jättänyt vaa menemästä sinne. Ei se opettaja välitä, ku sitä ei kuulemma kiinnosta!

      • stalkkeri, heh heh

        "Hyi mä en todellakaan halua nähdä muita samanluokan tyttöjä alasti!"

        Mää kyllä haluaisin...


      • :DDDDDDDDDDDDDDDD
        stalkkeri, heh heh kirjoitti:

        "Hyi mä en todellakaan halua nähdä muita samanluokan tyttöjä alasti!"

        Mää kyllä haluaisin...

        :DDDDDDDDDDDD


    • tyhmää

      ja tietysti vielä amiksessa pakollinen uinti koe. -.- Eipä jätä paljoa vaihtoehtoja

    • hhhhhhhhhhh3

      millaset bikiinit/uikkarit on teiän mielestä soveliaat koulu-uintiin? ja kuinka kriittisesti pojat katotte tyttöjä uinnissa, arvosteletteko ja kui helposti piätte liian pulleena?

      • joopajoo...

        joopajoo...


      • 17poikav

        Miun mielest jokane tyttö on omanlaisensa niin ulkonäöltään kuin myös luonteelta.
        Vaikka tyttö olisikin ylipainoinen mutta silti luonteeltaan hauska ja iloinen,niin minä en arvostele tämän ulkonäköä. Tietysti ylipainoon on oma syynsä.
        Ei me niinkään ''arvostella'' niinkuin enemmän tytöt tekee. Ja liian pulleana minä pidän vasta sellaista joka on oikeasti näöltään ylilihava.
        Mun makuun ovat laihat,normaalit ja ''tukevammat'' tytsyt .


    • liikkakammoinen99

      Mä en haluais mennä uimaa sitte keväällä, koska en haluu et niiku puol-tutut näkee mut jossain bikineis, koska näytän mun mielest kauheen läskilt. Ja mul ei oo sillon menkkoi, nii en tiiä onnistuuko SE TEKOSYY. Ja muutenki meiän liikka ope on semmonen, et kukaan, edes opettaja ei oo uskaltanu tulla valittaa sille. Ja jos sille sanoo tekosyyks et on menkat ja vieläpä uimakerran aikana, nii se pakottaa laittaa tamppoonin. Ja on ihan tositarina. Ja sit vaikkapa jos ei haluu nii se pakottaa silti. Ja jos ei oo uikkareita. Nii koululta vaan lainaan. :( eTTÄ ON TOSSAKI KIVA LIIKKAOPE. Ja tota pitäs kestää viel 2 ja ½ vuotta! Siis voi ********

    • ZiaKa

      heeii... jos oikeesti ei haluu, tallentakaa oma numeronne puhelimeen ja nimetkää se äidiks tai jotain... sit laitette ittelenne tälläsen viestin :

      Se ja se ei voi mennä tänään uimaan, koska hänellä on nuha.
      t. äitinne nimi.

      ^toi toimii aina. meillä on kouluun kuuluu viel uimahalli, nii aina on varalla uintia.

    • MeitsiASD

      Hei, ite oon huhtikuussa 13 - vee ja on joka talvi ollut 5 uinti kertaa.
      Mua ei silleen ahdista tää mun kroppa, mut jotenkin vaa tuntuu niin vastenmieliseltä mennä jätkie kaa samaan aikaa puolalasti kekkuloimaan.. Tältä talvelta on vielä 1, tai 2 kertaa käymättä ja edellisen vaan lintsasin menkkojen takia koska meen skolen opettajat vaa pakottaa käyttää niit s44t4nan tampooneit..
      Ja viel, ku on tosi pitkät & paksut hiukset, reilusti perseen alapuolelle khyllä yltää ja tää helevetin sivuotsatukka >o< Uimaopettaja vittuilee siitäki, jos hius hiuka hapsuttaa sielt jostai välistä.. Mun kaikkia hiuksia ei vaan yksinkertasesti _saa_ pysymään letillä.
      Ahlasten skolen opettajat on peerseeestääää (paitsi apuopettaja Hanna ♥:3) eikä todellakaan kannata tänne tulla.
      Mut, onko mahdollista siel ylä-asteella pitää hiuksia nutturalla uinneissa? Kun en kauheesti riehu tai tms. Mun liikunnan arvosana ny vaan on 7, ja useesti tulee kuultua, että "Ihan järkyttävän epäurheilumaista käytöstä Janina!". Vaikka oonhan mä skolen salibandy -ja liikuntakerhoissa kultaakin koulujen välisistä on useesti taiottu.

    • XDDDDDDDDD

      No onneks meijä koulus tytöt&pojat ei oo samas uinnis!voin vaa aatella minkälaista se olis!tytöillä ois kaikki biginit ja muodot näkyy, ja pojat tirkistelis et onko kuinka isot tissit ja takapuolet.....vittu.Jos pojat ois tyttöje kaa samas uinnis, en mistään hinnasta suostuis menee!laittaisin vaa opelle wilmaa viestin, et mul o kuukautiset, tai paha olo, en voi tullla ja jäisin kotiin :D
      ja viel jos jotkut o sellasii vähä pulleita, esim.tytöt nii jokkut varmaa tirskuis vähä....

    • Too hard?

      Öh, jos ei osaa uida nii ne sit koulu-uinnes OPETTAA sut uimaa jos et osaa.. Ja mitä kauheeta? Mee vaikka jollekki puhuu sun huolista ku on tullu monia '' en taho mennä uimaa ku oon läski '' no nyyh. Onko niin vaikeeta tottua itseensä? Kukaan ei oo täydelline... Kukaan ei saa haukkuu läskiks jtn muuta henkilöö tai nauraa esim. sulle. Kerrot vaikka jollekkii tää ja tää teki tätä ja tätä. Ja jos haluut nii sanot vaa takasi Esim '' ite oot'' '' puhut vaan omasta puolestas '' yms.

      • Anonyymi

        Mä meinasin kerran hukkua ku pitii syvälle mennä uimaan ympyrää


    • mitätehdä????

      no meil on semmone tosi ärsyttävä ope ja meil on tulos 2 viikon pääst uinnit ja kaikil muilla meiän luokkalaisillaa on uimapuku ja mulla bikinit ja viime vuonna ku oli uinnit olen siis 10.v nii kaikki pojat rupes kattelee ku minä ja mun kaveri oltii ainoit joola on bikinit joten mitä teen en saa uimapukuu sihen asti ku ei meil oon ku 4 kertaa uinnit mut kaveri vois lainaa uimapukuu mut inhoon uimapukuja joten otanko bikinit vai lainaano sitä kaverin uimapukuu!?!?!

      • 64789ok

        Pannaanko pehvaan?


    • Voi helvetti123456

      Voi apua vastatkaa nopeasti!! Vaikuttaako liikuntanumeroon jos ei mene kouluuinteihin?? Eihä kellää oo mitää oikeutta käskee mennä suihkuu alasti??!!33

    • riku95

      mullahan on nyt sellanen juttu että en mennyt kertaakaan 7-9 luokalla liikuntatunneilla uimaan, koska en oo koskaan oppinu kunnolla uimaan ja liikunnanopettajilla oli aina jotku vaatimukset kuinka pitkä matka piti jaksaa uida ja mua tosiaan alko hävettää ihan saatanasti kun en osais/jaksais uida jtn yli 10 altaan mittaa ja lintsasin sit kaikki uintitunnit koulusta. Nyt ois amiksessa sitte liikuntakurssi ja mulla on aika suuret ''fobiat'' sen takii et meillä saattaa olla uintia sillä kurssilla. Saatan saada hylätyn kurssin enkä sais mun ammattitutkintoa hankittua jos se kurssi ei oo suoritettuna...

    • EI koulu-uinnille!

      Itse minulla oli ala-asteella nämä syyt että miksi en halua mennä uimaan ja muutama näistä pätee yhä.

      1. Uimaopettaja. MIKÄ TYRANNI! Pakotti uimaan jonkun tietyn matkan vaikka ei millään olisi jaksanut/pystynyt. Minulla ainakin oli pientä vesikammoa koska liukastunut ja siitä tipahtanut syvään veteen 1lk ENKÄ OSANNUT UIDA. Siitä jäi syvänveden pelko. Tämä uimaopettaja ei myöskään välittänyt siitä jos sanoimme että emme ui noin pitkää matkaa koska emme pysty. Karjaisi vaan että varmasti uitte, ellei ole tarpeeksi hyvää syytä. Ja kun kysyimme että miksi meidän ylipäätänsä pitää uida joku 25metriä niin vastaus oli: "KESTÄVYYTTÄ KESTÄVYYTTÄ". Muutenkin ilkeä ja häijy. Kukaan ei hänestä pitänyt ja juuri tämän takia moni lintsasi..itsellä ei ollut ikinä "pokkaa", joten kestin tämän pellen hammasta purren.

      2.Ulkonäkö...Nyt tulevat jotkut kyselemään että "mikäs hiton pissis sä oot" , mutta te ymmärtäisitte jos olisitte minä. Jouduin nimittäin kuulemaan paljon haukkumista ala-asteella ulkonäöstäni. (Ruma,läski,näppynaama...) . Juu..Minähän suorastaan haluan mennä koko luokan eteen paljastavassa ja
      kireässä uimapuvussa..JIPPII.. -.-

      3. Vesi ihan ÄÄRETTÖMÄN KYLMÄÄ! Siis se oli oikeasti todella kylmää. Moni valitti siitä, mutta silti piti vain polskia tai käydä saunassa ja mennä takaisin. Meillä tytöillä joilla ovat pitkät hiukset tietävät, että on hyvä kuivata hiukset kun tulee uimasta VARSINKIN JOS PIHALLA ON PAKKASTA, mutta meillä ei ikinä ollut "aikaa". Allas, suihku , mahdollinen sauna, pukeminen ja POIS. Näin se meni. Moni vilustui. Ai että oli kiva maata kotona 39 asteen kuumeessa pelkästään koulu-uinnin takia. :)

      Onneksi nyt ylä-asteella mukava uimaope. Se merkitsee jo paljon. Vieläkin kammoan syvää vettä, mutta tämä opettaja on todella mukava ja herttainen ja ymmärtää jos on vesipelkoa eikä TODELLAKAAN PAKOTA. Itse en pidä allashypyistä, hän ei pakota rohkaisee vain. Hänen ansiostaan uskaltauduin kokeilemaan ja ihan ok se oli. Kiitos hänelle. (:


      POINTTI: EI KUOLU-UINTIA JOS OSAA JO UIDA!

      ..tulipas pitkä juttu.. jaksaakohan kukaan lukea D:

      • täh????

        Mutta osasit uida vesikammosta piittamaatta..niinkö? O_O


      • Ei koulu-uinnille!
        täh???? kirjoitti:

        Mutta osasit uida vesikammosta piittamaatta..niinkö? O_O

        Sanoin että SYVÄNveden pelko. Kyllä minä ihan kiitettävästi matalassa vedessä osasin uida. (jalat yltävät pohjaan) ja nyt syvässävedessäkin uinti sujuu ilman pelkoa ja ihan hyvin. (:


      • jouuuu

        kiva olla ainut murrosikäinen tyttö luokassa..en mene uimaan. piste. .__. en halua ylimääräisiä katseita


      • jouuuu

        kiva olla ainut murrosikäinen tyttö luokassa..en mene uimaan. piste. .__. en halua ylimääräisiä katseita


      • Nero
        Ei koulu-uinnille! kirjoitti:

        Sanoin että SYVÄNveden pelko. Kyllä minä ihan kiitettävästi matalassa vedessä osasin uida. (jalat yltävät pohjaan) ja nyt syvässävedessäkin uinti sujuu ilman pelkoa ja ihan hyvin. (:

        Sanotte vaan että teillä on ihottumaa/tulehtunut haava jalassa,vaikka jalkapohjassa. Ja sanotte että ette voi uida.


      • Nero
        Nero kirjoitti:

        Sanotte vaan että teillä on ihottumaa/tulehtunut haava jalassa,vaikka jalkapohjassa. Ja sanotte että ette voi uida.

        Tai siis äiti tai isä kirjoittaa sen lapulle


      • ^_^

        "Jouduin nimittäin kuulemaan paljon haukkumista ala-asteella ulkonäöstäni. (Ruma,läski,näppynaama...)"

        Olisit laihduttanut ^_^


    • eeikää

      niin samaa mieltä.. D:

    • eeikää

      niin samaa mieltä.. D:

    • .....poika97........

      Itse kun jätin uimahousut kotiin 6luokalla tahalteen niin opettaja kaivoi minulle jotkut kalsareiden näköiset hikiset pienet uikkarit. Siinä hetki väännettiin että en laita niitä ja päättyi siihen että juoksin opettajan ohitse ulos uimahallista kaupungille ja soitin äitin hakemaan itku kurkussa :D. Muistan ton vielä ku eilisen haha. Siitäkin jo kohta 5 vuotta.

    • 15boy

      Itse en ole käynyt kertaakaan yläluokkien aikana uimassa. Aina olen "kipeä" tai jtn. Nyt ysillä vois ihan vaan lintsata sen eka tunnin jolloin on uintia ja sitte vaa pokkana mennä kouluun. Ku ois tärkeä kuttu samana päivänä :p

      Syy siihen miks en mee uimaan on ulkonäkö. Oon erittäin alipainonen: 169cm ja 49kg... Ja mulla on kuopparinta. Että EN VARMASTI oo menossa mihinkään UIMAAN!

    • swag2

      Hah mul on neljä kertaa lukukaudes koulu uintii et repiikää siitä !Ite käyn sillon kun huvittaa ja sillo kun en haluu sanon äitile et mul on paha olla tai mää en ui koulun kaa kun se on perseestä... kyl kavereitten kaa uin :DD

    • 44444444454

      Voi voi, ei kai tuo nyt niin vaikeaa voi olla? Et mene sinne tunnille, jos et aio osallistua ko. oppitunnin toimintaan eli uintiin. Mene kouluun vasta sen tunnin jälkeen.

    • sysmäläinenkyllästyn

      mun liikkatunnit jossa on uintia on menny siihen että sanon etten osaa uida ja istun vaan pore ammeessa ku muut iu ympäri 20 metristä allasta

      • Ärsyttää!!!!-.-

        Meil on niin ärsyttävä ope et huhhu. Meiän on ain pakko mennä uimaan jos uikkarit jääny kotiin lainataan uimahallilt jos jos menkat äidin tai isän pitää laittaa viestii wilman kaut ja sama asia jos kipee jos sanoo et ei osaa uida ope sanoo et sitä vartenhan siel uimatunnil ollaan jos vaan kieltäytyy uimast ope pakottaa ja laittaa kotiin viestii. Sit saatana pitää mennä sinne saatanan suihkuun jos kaikki tuijottaa nii alasti ja jos uimapuku on pääl ope tulee valittaa et ota se uimapuku pois ja ku meiän luokkalaiset pojat on viel nii saatanan pedoja ain vittu pitää kattoo niit tissei ja perset vaik vaatteet olis pääl eikä uimapuku et saa nähä minne ne silmät siel uimatunneil menee-.-


    • gggg3yy

      Pojat naureskelee...aloittaja on erittäin harhaluuloinen ihminen

    • asdfghjkly

      Ala-asteella vihasin uinteja, koska siellä pakotettiin aina uimaan pitkiä matkoja ja oli kaikkia tyhmiä sukellusleikkejä, ja vihaan sukeltamista ym.
      Niistä lintsasin sanomalla että on yläsisäreidessä ihottumaa ja kloori ei tee hyvää sille, ja just tää et on ollu kipeenä. joskus jäin ihan pois koulusta sen takia. menkatki oli joskus syynä.

      mutta nyt yläasteella, meillä on mukava opettaja. piti uida vaan puoli cooperi jossa sai pitää taukoja, ja sen jälkeen sai olla vapaasti loppuajan. :D

    • juukjvfg

      Nyt laitaakin olla paino propleemana, kun on pojatkin samassa altaassa.

      Olet 7lk:lla haloo, otappa itseäs ihan niskasta kiinni ja altaaseen vain.

      Muuten tiesitkö, että JOS et ole tiettyä määrää suorittanut uinnista.
      Koululla on velvollisuus/oikeus laittaa sinut suorittamaan se kesälomallasi.
      edestä löytyy ja vielä lomalla.

    • poika7lk2

      Meilläkin uintia huomrnna, seiskalla olen. Nolottaa aivan hirveästi, mulla on todella vähän murrosiän kehitystä, ihan vähän karvoja jotka näkyvät vain todella läheltä. Kivekset ihan vähän kasvanut, penis ei käytännössä yhtään... Kyseisessä liikunnanryhmässä suurin osa on sellaisia, jotka tuijottelee alapäitä ja vittuilee, toki onneksi on järkeviäkin. Mulla on tosi huono itsetunto, mutta aion mennä. Mä vittuilen takaisin jos mulle vittuillaan.

    • edellinen

      Ja ärsyttäväähän se olikin... En nyt mitenkään katsellut mutta mitä sattumalta näin niin kaikilla oli jo puskat ja penis kasvanut, mulla ei edes karvat näy jos,ei katso 20 cm päästä... No, onneksi kukaan ei vittuillut. Pitää vaan toivoa että sitä itsekin joskus kehittyy kunnolla.

    • Vittuuntunut

      Mun uinti ope on niin vituttava. Se niiku antaa luvan mennä suihkuun mut se jää sit vahtimaan niitä toisia oppilaita jotka vielä ui. No ite oon suihkussa pesen hiukseni ja laitan saippuaa ja peseydyn. Muut tytöt (paitsi minä ja kaverini) lähtivät jo pukuhuoneeseen tai saunaan. No oon sitte menos laittaa pyyhettä päälleni ja uinti ope syöksyy heti sinne suihkutiloihin ja tulee mulle ja mun kamulle sillei "Mä en usko et te kävitte peseytymässä. MÄ HALUUN NÄHDÄ ETTÄ TE KÄYTTE SUIHKUSSA. " just sellanen vittumaisenmukava ilme sillä naamassaan ja sitte se PAKOTTI MEIDÄT PESEYTYMÄÄN NIIN ETTÄ SE NÄKEE!!! oikeesti sit mulla palo pinna ja juoksin sinne suihkuun ja hain heti pyyhkeen päälle ja sit katosin pukkariin. Tää oli viimenen kerta kun meen enää koulu uintii xd mitä se haluu meiän vartaloi katella hyi saatana sanon minä

    • ..................:(

      Varo ettei raiskaa...

      SITTEN OMAAN AIHEENSEEENI luin tuolta ensinmäisiä viestejä miten välttää kouluuinti ja perjantaina mentiin sitten uimahalliin ja sanoin meidän liikunanopettajelle(nainen) että mulla on menkat voi jumalauta! se repes nauruun ja sanoi että menehän nyt siitä peseytymään.. Terveisin 15vuotias poika.

      • huonouimataito

        Menkat on tytöillä. Enpä ihmettele, ku ei menny läpi.


    • Onnistuisko?

      Hm, menisköhän läpi jos opelle sanois että pää tulee kipeeks kloorist niin voisko sen sijaa mennä lenkkeilee... Vihaan koulu-uintia ja asiaa ei helpota se että puolet liikuntaryhmän pojist o ärsyttävii/ylimielisiä.. Eikä kaveritkaan aio mennä. Pelkään ett muut nauras.. mieluummin menisin vapaa-ajalla uimaan kun koulun kans.
      Help :(

    • monkeyboys

      sano sille et oot allerginen kloorille tai sano et oot kipee. laita kuume mittari kiehuvaa vetee ja sit ku siin on noin 37.5 ni sit näytät äidilles tai isälles et on kuumetta. ei oo kivaa kusettaa mut jos haluut noin paljon.

      muita kuume vinkkejä!

      1. Oletko jollekin allerginen? Jos olet esim. kalalle allerginen niin siitä vain, syö. Omalla vastuullasi ja tulet varmasti kipeäksi.
      2. Laittakaa yön ajaksi lyijykynän terä kielen alle (toimii joissakin tapauksissa).
      3. Pureskelkaa/syökää jotain näistä:

      - Tupakkaa
      - Kahvinpuruja
      - Teenpuruja

      4. Syö noin 3 ruokalusikallista hammastahnaa (ihan helvetin pahaa, mutta tämäkin toimii joissakin tapauksissa)
      5. Syökää pilaantunutta ruokaa, jos on mahdollista. Etenkin pilaantuneet maitotuotteet toimivat hyvin.
      6. Kun menet nukkumaan, jätä ikkuna auki yöksi, kastele jonkin verran hiuksia ja laita märät sukat jalkaan.
      7. Voit myös laittaa mandariinin/appelsiinin kuoria sukkiisi yöksi. Teepussit ovat niitäkin parempia.
      8. Kaada lasiin vettä ja sekoita sinne teelusikkallinen suolaa. Juo niin monta lasia, kuin pystyt.
      9. Tämä keino on todella epämiellyttävä, mutta yleensä toimii. Täytä 75% lasista lämpimällä vedellä ja sekoita sinne teelusikallinen hiivaa (mieluiten hieman pilaantunutta) ja jonkin verran sitruunamehua. Juo neste sitten, kun hiiva on liuennut.
      10. Jos nyt näin alas vajoat, niin nuole koulun lattioita, vessanpytyn reunoja ja vessaharjaa (itse en kokeilisi, mutta lupaan, että jos kokeilet, niin tulet kipeäksi)
      11. Täytä juomapullo kuumalla vedellä ja laita tyynyn sisälle yöksi.
      12. Syö mahdollisimman paljon ksylitolipastilleja ja purkkaa. Tulee varmasti ripuli, ja ehkä mahatautikin.
      13. Leikkaa sipuli kahtia ja laita puoliskot kainaloosi yöksi.

    • Juuukuli

      En tajuu teitä jotka ruikuttaa että osaa uida ja pysyy pinnalla, ottakaa huomioon että uimahallin vesi on noin 30 astetta lämmintä mutta järvivesi/merivesi on 10-15 astetta kylmempää kesäisin ja talvella vaan noin 4 astetta, siinä sitten itkette että jos tulee tosi kyseeseen ja kylmä vesi on kangistattunut lihakset, siinä sitten ette enää mihinkään ui.

    • >=3

      Ite inhoon koulu-uintia, koska oon niin huono uimaan >.< Oikeesti, olin aina viimesenä altaassa, kun piti uida joku tietty määrä. Aina.

      Tämän takia, jätin uimakamat aina kotiin, joten en voinut uida. Liikkaope pisti silloin joko kävelemään tai uimahallin salille. Ja sehän kelpas mulle ^_^

      Toiset pojat ei ollut ongelma. Ei pukkarissa kukaan kenellekkään nauranu... No okei, kyl me yhdelle tyypille naurettiin, mut silleen "salaa", ei päin naamaa.

    • koulu uinti

      ei oo kivaa lintsata mutta jos todella haluat pois niin sano äitille että kirjoittaa lapun että et osallistu uimiseen mä tein silleen tänään

    • Qaszx

      Mua ärsytti kun olin aika jäljessä uimataidoista, siis kun ekaluokalla opeteltiin vaan koiraa ja alkeisselkää, ja sukelleltiin jotain renkaita pohjasta, hypittiin pää edellä nenästä kiinni pitäen. Enhän minä osannut edes kunnolla uida ilman sitä uimapötkylää. Joskus seiskaluokalla olisin osannut ne asiat leikiten, MUTTA KUN siellä harjoiteltiin jotain pää edellä hyppäämistä, vapaauintia, hengitystekniikkaa, uinticooperkin pidettiin... Ihan ok asenteella olin kyllä mukana uinneissa. Nykypäivänähän testeillä ei ole merkitystä numeron kannalta, siis asenteella ja yritteliäisyydellä kylläkin mutta minun aikana myös testitulos vaikuttti. Sain seiskan. Perseestä tämmöinen.

    • gyhujkl

      Lanka on kohta 13 vuotta vanha. Mites ois jos ylläpito vaikka poistais nää kerran kymmenessä vuodessa?

    • UIMARI1

      Meillä vitos luokasta ylöspäin ei oo koulu-uinteja.

      • Anonyymi

        Onnenpekka


    • Anonyymi

      no nyt oon kyllä myöhässä mutta jos joku miettii tätä vielä! ite oon 1lk asti käyny uimassa ja tykänny siitä ( nyt 6lk) toki paineita on ollu mutta loppujen lopuksi ihan kivaa oli. nyt ois taas ens viikolla uintia ja tietenki menkat alko just eilen. ajattelin et sanon vaan opelle et on menkat ja en haluu käyttää tampoonii. meil ihan kiva ope nii luulen et se päästää mut vaikka lenkille siks aikaa. ite en tykkää siitä et jotku lintsaa, mut ymmärrän jos ei haluu näyttäytyy luokan eessä alasti/ uikkarissa................... tsemppii kaikille joitten pitää viel kokee tää. mutta siis kyllä mä uin aina jos siihen ei oo mitään erityistä syytä;)

    • Anonyymi

      moro miten menee

    • Anonyymi

      Vähän myöhäs kyl olen mutta jos pitää jotain uimahallin kusisia uikkareita laittaa päälle niin yksinkertartasesti sanosin että en laita noita likasia paskoja. Ope ei voi ikinä pakottaa

    • Anonyymi

      sanoi että sulla on joku kloori allergia taisit vaa vedä jotai lääkkeit ja kuole

    • Anonyymi

      Joo mäki tarviin neuvoja se ahistaa tosi paljon kun kaikki kattoo ja yleensä ollaan jotain hippaa siel nii en haluu et kukaan koskee muhun kun tunnen itteni alastomaks ja kahella kaverilla on menkat nii ne pääsee sillä selityksellä! Mutta en tykkää valehdella joten mikään jalka sieni ei auta yms.

      • Anonyymi

        Se ei oo niin paha. Ei kukaan sulle nauta. Uimahallissa hippaa? Ei ainakaan ylä asteella turha pelko.
        Mut ymmärrän ite vältin kaiki 7 uinnit koska korona.
        Ja 8 valehtelin.

        Muts täs parii syytä miks et voi mennnö uimaan
        - venähtää nilkka
        - murra jokin
        - menkta ( tietty )
        - päänsärky
        - kipee olo
        - vatsa kipu


        Jos et haluu valehdella jos sul on oikeesti mukava liikka ope voit esittää sille itkupillejä esityksen siit kui suo pelottaa mennä uimaan

        Tai jos sul on ymmärtävä äiti voit vaan pyytä sitä laittaa viestii


    • Anonyymi

      Ite oon menossa kesäloman jälkee seiskalle ja eniten mua yläkoulussa jännittää koulu-uinnit. Ja jos totta puhutaan se ei ees johdu pelkästään siitä et inhoon mun reisiä ja pohkeita yli kaiken vaan siitä et joskus mun kaverit nauro mulle (joskus 3lk) ku olin niin hidas uimaan, tykkään uida mut en haluu uida random ihmisten edessä puoli alastomana jonku paniikkikohtauksen partaalla (mul on myös reuma jonka takia oon ollu joskus pitkiä pätkiä urheilematta joten mun kunto on tullu tosi huonoks vaikka nykyään urheilen joka päivä) enkä voi mun kuntoa noin puolessa vuodessa parantaa tarpeeks musta tuntuu et mun äiti kyl ymmärtää joten toivon et se sit kirjottaa mulle jonku lapun ja tiiän et toi viesti on kirjotettu melkei 20 vuotta sitten mut päätin purkaa vähän ajatuksia

    • Anonyymi

      No perkele kun meidän liikan ope on ammatiltaan uimaope ja muutenkin sen luonne on semmonen jämäkkä ja kaikki mitä käsketään on pakko tehdä. Voin kuvitella miten kamalaa on mennä uimahalliin sen kanssa, itse olen lintannut ja liikasta sain kuitenkin hyvän numeron.

    • Anonyymi

      Ketään ei voi pakootta uimaan sano vaan et en oo menos uimaan jos se ope alkaa ite vaik riisuu sua nii se on rikos. Mul huomen uintii. En oo menossa sonnen

      • Anonyymi

        Yksikään opettaja ei ole noin sekaisin, että alkaisi tuohon. Tietää tasan tarkkaan, että saa sanoa bye bye työpaikalleen saa syytteen kaiken lisäksi. Kukaan ei halua pilata uraansa ja mainettaan.


    • Anonyymi

      Mulla on toi sama ongelma ku en vaan halua osallistua uinteihin

    • Anonyymi

      Te olette oikeasti todellisia paskahousuja, jos ette viitsi uimaan mennä.

    • Anonyymi

      KOULU UINNITHAN ON JUST PARASTA!

    • Anonyymi

      Yksinkertainen vastaus. Älä lintsata koulu uinteja! Uimataito on tärkeä ja uiminen hauskaa.

    • Anonyymi

      Uintitaito on kohtuullisen tärkeä taito omata tällaisessa maassa, missä vesistöjä on paljon. Uinti on oikeasti ihan hauska liikuntamuoto. Itse käyn 2 krt. viikossa uimassa, yleensä uin 1000-1100 m. Aikaa tähän kuluu yleensä 35 min.

    • Anonyymi

      Siis näitä viestejä on niin hauska lukee🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      totta

    • Anonyymi

      Mikä vittu siinä uinnissa on nii kauheeta menisitte läskit salille niin ku minä

      • Anonyymi

        Uinti KOULUSSA, EI MUUALLA on paskaa!


    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Voi helvetti mitä ihmisperseitä olette. Kasvattakaa sitä selkärankaa, että kaikki ei mene tunteisiin, mitä joku muu sanoo. On aika homoa, jos joku alkaa suihkussa arvostella toisen kullin pituutta.

    • Anonyymi

      Suvaitsevaisuutta pliis. Kaikki on erilaisia. Jollakin on murrosikä, toinen on vielä ihan lapsi. Mutta kuitekin kakskymppisenä kaikki on samanlaisia. Menkää, uikaa, saunokaa.

    • yksinkertaisesti sanoo ettei halua mennä, sua ei voi kukaan pakottaa riisumaan ittees jos sä et halua, joten jäät vaan pois. sun vanhemmat saattaa antaa huutista mutta se ei haittaa pidät vaa puoles.

    • Anonyymi

      mulle annettiin vapautus ku kerroin mun äitille

    • Anonyymi

      en haluu myöskään mennä uimaan meillä on uinti huomenna ja en haluu mennä uimaan koska mulla ei oo kavereita mun luokalla ja ne kaikki vaan sulkee mut pois niin mitä ne sanoo kun oon kutosel ja painan yli viiskyt kiloo en haluu mennä mutta kun on pakko koska jos ei meillä mee uinteihin niin sitten sä uit toisten luokkien kaa ja jos et pääse sinnekkään niin käyt erikseen pyytää uimavalvojaa valvomaan sun uinnit

    • Anonyymi

      Toi aina tapahtuu mulle myös, kun mä vihaan koulu uintii! Mulle vaan tulee tunne että kaikki muut tytöt kattoo mua ja on sillee EWWWWW mut jos et keksi muuta nii sano et oot kipee.

    • Anonyymi

      Jumalauta ketään ei voi pakottaa uimaan ja ei voi pakottaa ihmisiä riisumaan vatteita. Ei jumalauta voi pakottaa ketään riisumaan vaatteita koska ei tarvitse näyttää alastonta vartaloa kenellekään. Riisukaa itse vaatteenne vaikka koko suomen kansan edellä opettajat! nyt jumalauta ei voi pakottaa riisumaan vaatteita joten ei tarvitse mennä uimaan koulun kanssa!

    • Anonyymi

      Eniten "lakia rikkova" aine kolussu on kyllä liikunta ja varsinkin koulu-uinnit. Eihän nyt voi pakottaa uimaan
      TÄSTÄ PITÄÄ TULLA LOPPU!
      TÄMÄ EI VOI JATKUA NÄIN!!!
      Kun oppilaat saavat tiedon että esim. seuraavalla viikolla on uinnit monelle iskee paniikki - miksi?
      Paniikki iskee koska ei ne varmaan sinne uimaan halua mennä! Paniikki iskee koska ne haluavat keksiä tekosyyn (esim. tulla kipeäksi) tai lintsata. Eihän kenenkään tarvitse lintsata mutta ketään ei voi silti pakottaa uimaan.
      Ja niillä jolla ei ole omia uikkareita ei ne varmaan halua lainata joitakin koulun paskoja tai uimahallin paskoja uikkareita. Ja eihän uikkareilla ole palautusoikeutta kaupoissa joten uikkareiden lainaaminen olisi kuin ostaisin kauppaan palautetut käytetyt uikkarit.
      TÄSTÄ PITÄÄ NYT TULLA LOPPUA EIHÄN TÄMÄ VOI JATKUA NÄIN!!!
      Painukaa helvettiin opetussuunnitelman keksijät - ette ansaitse taivaasen menoa!
      KOULU-UINNIT LOPPUVAT TÄHÄN NÄIN TÄLLÄ SEKUNNILLA!!!! MINULLA MENEE HERMOT, EN KESTÄ ENÄÄN TÄTÄ KOULU-UINTI PASKAA. nyt tulee loppu tälle paskalle!
      Jos olet samaa mieltä -> olet hyvä tyyppi :)

      • Anonyymi

        Sori kirjoitus virhe (kolussu -> koulussa)


    • Anonyymi

      Mua aina stressaa kun meillä on koulus uintia ja en oo mikään hyvä uinnis ja oon 11v
      😬😮‍💨

    • Anonyymi

      Seitesemän vuotta oon käynyt uimahallilla vähintään 4 kertaa viikossa. Joka kerta suihkussa ja saunassa ihna alsti. No problem.

    • Anonyymi

      Siis meil on aina kaks luokkaa kerrallaa nii tosi kiva olla joitteki kolmosten edes alasti ja sit viel meiät pakotetaa saunaa

    • Anonyymi

      koulun uintitapahtumassa on sen verran huomautettavaa että siellä saunoissa istuu vanhoja aikuisia miehiä ja pojat saavat väärän kuvan uintitapahtumasta.

    • Anonyymi

      En haluu mennä sinne koulu uintiin vaikka osaan uida suht hyvin mut yllätyt yllätys meidän luokan pojat on niin broita uunissa ja mä oon hidas ja meidän uimaope tuijottaa meitä ku riisutaan 😬 enkä uskalla mennä siihen isoon altaaseen ku se on joku 145 syvä ja mä oon 137 oon 3lk

    • Anonyymi

      PS eikä saada mennä siihen pieneen altaaseen

    • Kirjoita itsemurha kirje, missä sanot "En enää kestä tätä, minun oli aika lähteä. Rakastan teitä kaikkia ja älkää huolestuko, katson teitä pilven reunalta tai sitten tulikiven reunalta" ja sitten uinnin jälkeen palaat vaan kotiin ja sanot, että se oli myöhäinen aprillipila.

    • Anonyymi

      Hyvä idea 👏🏼
      Onko lisää ideoita
      Oon aatelu unohtaa uima puvun kitiin ku meidän uima hallista ei saa lainaan

    • Anonyymi

      Meil oli koulu uintia ja se oli kivaa joka vuoshan on silee et apua mut se onkin kivaa ⭐ eli ei kantii mietii sitä silee ja oli se hauskaaki ku altaal yks neidän luokan pojista alko vetää puneruksia🤣

    • Anonyymi

      Mut oli siin 2 huonoo puolta puolta gloori alerkia ku jalkoihi tulee läiskiä ja sitte se pukkari

    • Anonyymi

      Aloittaja on varmaan jo aikuinen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe