Kiinnostaisi lähteä

kaupunkilomalle,.....!

Mutta kun emme ole ikinä käyneet missään Euroopan suurkaupungeista...! Ateena kiinnostaisi tosi paljon, mutta onhan noita vaihtoehtoja... Kreikkalainen ruoka ja ystävällisyys tiedetään rantalomiltamme, ja ilmasto... miksi lähtisimme juuri Ateenaan ensimmäiselle kaupunkilomallemme, vai olisiko joku muu...? Entäpä montako päivää kannattaisi "uhrata" matkallemme?

5

1901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espanjan ulkosuomalainen

      Ateena oli minulle ainakin melkoinen haaste. Kolme kertaa olen käynyt ja edelleen minulla on siitä jotenkin sekava kuva.
      Kymmenen vuoden Espanjan kokemuksella minun on pakko suositella tämän maan kohteita. Itse tykkään näistä pohjoisrannikon pykälää ja kahta pienemmistä kaupungeista (Santander, Oviedo, Gijón), mutta Barcelona, Madrid ja Sevilla ovat kyllä hienoja paikkoja.
      Espanjan kaupungit olivat minulle jo turistimatkoilla jotenkin helposti lähestyttäviä. Rooma oli vähän hankalampi ja itäänpäin aina vaikeutui. Instanbulissa pukkasi jo väliin tuskanhikeä - ainakin ne taksikuskit...
      Makuasioita, mutta minäpä viihdyn Espanjassa ja olen aina viihtynyt.

    • listaltani:

      Sanoisin että kolme-neljä päivää saattaa olla tarpeeksi ainakin kesähelteillä. Tärkeät nähtävyydet ovat kaikki keskustan alueella ja oikeastaan kävellen nähtävissä. Siis Acropolis, Likavittos-kukkula, keskuspuisto Syntagman vieressä, kävely- ja ostoskadut Syntagman ja Monastirakin välillä, Plaka, liha/kauppahalli Athinas-kadulla ja Monastirakin metroaseman vieressä oleva basaarikatu, ja Arkeologinen museo. Ei noita nyt kaikkia tarvitse käydä, mutta onpahan itsellä tullut noissa käppäiltyä aika monella reissulla.

      Ottaisin muuten vaikka viikon reissun ja Pireuksesta seilaisin pariksi-kolmeksi päiväksi myös Eginan saarelle, kantosiipialuksella noin 35 minuuttia (jopa noin kerran tunnissa). Aivan toisenlainen maailma ja lähellä Ateenaa! Pelkkä Ateenan hälinä ja liikenne ei välttämättä rentouta muuten tarpeeksi ;-) Niin ja hotellia ei kannata ottaa ihan vilkkaimpien katujen varrelta jos meinaa nukkuakin ...! Joku huhti-toukokuu olisi aika sopivaa aikaa tai sitten vasta syys-lokakuun kieppeillä. Ateena on käsittämättömän helteinen paikka.

      • mieki haluun

        Mistä mihin (klo) kantosiipialukset kulkevat heinäkuussa ja vaikuttaako niihin tuulet.
        Muistaakseni tuulet ovat yksi epävarmuustekijä ainakin saarille mentäessä tai tultaessa. Egina taitaa kuitenkin olla niin lähellä että sinne kulkee aina? Millainen hotellitilanne saarella on ja saako paikanpäältä huoneiston?


      • bacolod
        mieki haluun kirjoitti:

        Mistä mihin (klo) kantosiipialukset kulkevat heinäkuussa ja vaikuttaako niihin tuulet.
        Muistaakseni tuulet ovat yksi epävarmuustekijä ainakin saarille mentäessä tai tultaessa. Egina taitaa kuitenkin olla niin lähellä että sinne kulkee aina? Millainen hotellitilanne saarella on ja saako paikanpäältä huoneiston?

        Millainen sää Kreikassa (Ateena) on tammi-helmikuussa ? Olemme ehkä menossa ensi vuoden alussa Kreikkaan. Mihin kaupunkiin kannattaisi mennä, jos haluaa shoppailla ja loikoilla rannalla ? Ja pärjääkö Kreikassa hyvin englannilla ?


      • VikingH
        mieki haluun kirjoitti:

        Mistä mihin (klo) kantosiipialukset kulkevat heinäkuussa ja vaikuttaako niihin tuulet.
        Muistaakseni tuulet ovat yksi epävarmuustekijä ainakin saarille mentäessä tai tultaessa. Egina taitaa kuitenkin olla niin lähellä että sinne kulkee aina? Millainen hotellitilanne saarella on ja saako paikanpäältä huoneiston?

        ATEENA JA LÄHISAARET
        Olin toukokuun 2009 lopulla viikon matkalla Egina/Agistrin saarissa eli Saronicos lahden saaret. Ovat Ateenalaisten biletys ja viikonloppu ja kesänviettopaikkoja.
        Toukokuu ja Syyskuu ovat "hiljaisia" saarilla. Kesällä "high seosons" ja Ateenalaiset.

        Ei hullumpi paikka.

        Tässä kuvia saarista: (kuva saa 2x suuremmiksi klikkaamalla ja tekstitetty)

        http://www.flickr.com/photos/julu/sets/72157618784753338/

        Tässä kertomukseni Ateena-Pireus-Agistri-Egina-Ateena Vravrona bay hotelli...viikon matkaltani:

        http://www.paikkaauringossa.fi/kertomukset/1036

        Lentoja saa edullisesti Finnair,Blue 1, Austrian Airlines alkaen noin 100 e. Eikun menoksi....ei hullumpi paikka nauttia kalaruokaa, talonviiniä, merta, altaita ja Kreikkalaista lomatunnelmaa.

        Jassu

        ps. toukokuussa oli tilaa, ei tarvinnut varailla majoitusta etukäteen. Bussilippu Venizelos kentältä Pireukseen 3,20 e ja isommalla aluksella Poseidon/Nefelli lippu 9e tai 10.20 e. Loput vinkit kertomuksessani. Paragallo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8484
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe