Varokaa huijaria

Ku_si saari

Hesarissa oli viikko sitten sunnuntaina törkeän edullinen rivitalo yksiö myynnissä ns. arvoalueella. Hieman siinä ihmeteltiinkin että kuinka sitä noin halvalla myydään (alle 70th€). Vanhempi mieshenkilö kertoi myyvänsä asunnon joka on hänen omistamansa yhtiön omaisuutta, sen kirjanpitoon perustuvalla arvolla? Myyjä kertoi että koska olimme ensimmäisiä soittajia, niin me "saamme olla yksi mahdollisista ostajaehdokkaista" tälle asunnolle. Mutta ostaja päätetään kuitenkin yhtiökokouksessa. Hän sitten ilmoitti tällä viikolla, että me olemme ne onnelliset joka saa ostaa tämän asunnon.
Ostaja ehdokkaita käsittääksemme oli useita kymmeniä tai jopa satoja ??? Hienoa, olipa hyvä tuuri :) Mutta mutta... ei ollut isännöitsijätodistusta eikä mitään muutakaan dokumenttia tällä myyjällä esittää. Käsiraha pitää suorittaa tilille ja ensiviikolla esikaupassa kauppasummasta puolet, siksi että myyjä saa asunnonosakkeet pankista lunastettua. Ne kun on toisen lainan vakuutena. Osakekirjat ostaja saa sitten samalla kun loppusumma suoritetaan. Selviteltiin isännöitsijä tälle yhtiölle, (kun myyjä ei tietenkään muistanut kuka oli isännöitsijä) ja otettiin häneen yhteyttä, no ei isännöitsijä ollut tietoinen tästä myyjästä vaan lupasi soittaa kun saa omistajat kiinni. Parin tunnin kuluttua hän jo soittikin ja sanoi että tämä asunto ei todellakaan ole myynnissä, vaan todennäköisesti siellä vuokralla asuva veijari yrittää tehdä omaa businesta !!! Onko muille tämä velmu / yksiö tuttu ? Jos on vastaavanlainen tarina, niin suosittelen rikosilmoituksen tekemistä välittömästi. Kysymyksessä on kuitenkin törkeä petos / petoksen yrittäminen.

5

719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika raju huijaus

yritys! kiitos varotuksesta. Oikotiellä mainostaa myös joku uus välitys firma todella halpoja asuntoja , joita ei ole, kun ovat jo menneet vaikka just ovat minuutti sitten laitaneet ilmotuksen.. mikälie ideana, kerätä yhteystietoja ehkä, kun vain sähköpostitse saa ottaa yhteyttä.
      ps.Laitahan muuten toi viestisi myös tonne "asuntojen hinnat" osioon.

• katsonut

Helppoa elämää ja saanut sieltä idean?

• viestiketjun aloittanut

Sen verran alkoi v...maan moinen toiminta, että menin aamulla poliisille ja tein rikosilmoituksen.
      Lupasivat laittaa hommat työn alle, ja eikä mennyt kuin pari tuntia kun jo poliisi soitti ja sanoi ko. kaveri on pidätetty. Ihmettelin siinä että olipa tehokasta toimintaa, mutta pidätyksen syynä oli kuulemma samankaltainen petoksellinen toiminta. Joten sillä tavalla.....!

• ihan oikein

huh....kaikkee ne kekesii. Onnex ei päässy huijaa =) Tuskin olisit saanu rahoi takas.

• ihan oikein kirjoitti:

huh....kaikkee ne kekesii. Onnex ei päässy huijaa =) Tuskin olisit saanu rahoi takas.

Tuossa muutama vuosi sitten joku kekseliäs vuokralainen yritti myydä kapungin vuokra-asuntonsa Kontulassa..

Ja sitten vielä väitetään että suomalaisilla ei ole yrittäjähenkeä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3328
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      40
      2746
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2306
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2278
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2211
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      113
      2190
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      1987
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1979
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1934
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      88
      1721
    Aihe