Mossberg 835/500

hemmo

Onko jollakin kokemuksia Mossbergin pumppuhaulikoista 835(12/89) tai 500(12/76). Vanhemmissa malleissa kuulemma hylsynulosvetäjän kynsi temppuilee, mutta miten näissä uudemmissa? Soveltuuko kyseinen haulikko muuhun kuin hupiammuntaan vai voiko sillä metsästää tai ampua kiekkoja?

18

8833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjr82

      hyvä mies oikea haulikko äläkä noita saatanan moottoripyssyjä....säälittävän näköistä kun nämä pumppumiehet ampuu seitsemän laukausta vaivaseen taviin ja eivät saa sitä edes alas...

      • joopo

        harvemmin olen kuullut kenenkään tiputtaneen yli kahta lintua kerralla, vaikka kuinka monesti on paukkunut.
        mitä enemmän "paukkuja pyssyssä", sitä enemmän tulee hätäiltyä. :)
        jos ei kahdella kudilla tipu, niin ei sitten ollenkaan.


      • jöns1

        juuu..mulla kävi kerran hyvä munkki..posautin hanhee 300 metsiin ukin 8,2 kivurilla..putos ku kivi lampeen jossa alle jäi sorsapari ja vielä kutemassa ollut 4kilonen lohi..polipas paistii kerrassaan..juu.


      • Anonyymi

        Kysyttiinkö tässä minkälaisen haulikon haluan?ei nää asiattomat viestit pilaa hyvän keskustelun josta sais kokemusperäistä tietoa.ku moi aivottomat edes älyäis pysyä pois


      • Anonyymi
        joopo kirjoitti:

        harvemmin olen kuullut kenenkään tiputtaneen yli kahta lintua kerralla, vaikka kuinka monesti on paukkunut.
        mitä enemmän "paukkuja pyssyssä", sitä enemmän tulee hätäiltyä. :)
        jos ei kahdella kudilla tipu, niin ei sitten ollenkaan.

        Paskaa puhut.aseen toimintatavat riippumatta voi ampua tarkasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyttiinkö tässä minkälaisen haulikon haluan?ei nää asiattomat viestit pilaa hyvän keskustelun josta sais kokemusperäistä tietoa.ku moi aivottomat edes älyäis pysyä pois

        Itsellä oli aikoinaan pumppuhaulikko maweric 12/ 89 24" piipulla ja jatkomakasiinillä .
        Tosi nopea puolariin verrattuna oikeissa käsissä.
        Ammuin samalta jalan sijoilta teeren poikueen 6 kpl kun lähtivät lentoon aukolta.
        Maweric oli vain mexikolainen kopio mossbergista ja jouduin romuttamaan haulikon
        kun piti hitsata jatkuvasti laukaiukoneistoon lisää metallia kuluvien osien takia.
        Nyt on mossberg 835 ja toimii kuin unelma.24" ja 28" piipuilla.
        Kuusi erilaista supparia tarpeen mukaan .


    • hanhi hannu

      toimi kun junan vessa jos on ruista rantessa pumpata eikä ole mikään kukka keppi niin toimi!!

    • joopo

      soveltuu. osta päällekkäispiippuinen vaihtosuppareilla jos haluut yleisaseen.

      • hemmo

        Kyllä mä tota Lincolnin Premieriä oon kanssa miettiny, 12/76 28 tuuman piipuilla, mukaan tulis viis vaihtosupparia. Ja onhan noita käytettyjä 2- piippuisia tarjolla vaikka kuin paljon.


    • tulevametsästävä

      mikähän olisi hyvä pumpu haulikko olen ajtelut ostaa. hinta luoka n 400- 600 euoroa

    • Pumppumies

      No itse tuossa 80- ja 90 luvun alussa metsästin tolla Mossbergin 500 pumpulla... (myös Valmet 112 ja 212 malleilla ja Baikal IJ27 Eic:llä... Kaikilla onnistui metsästys ihan hyvin, ja kaikkiin noihin tuli melkein yhtäpaljon vikoja... Kampaankin Valmettiin pari kertaa "tupla-laukaus" eli molemmat piiput kerralla... Baikalista tukki halkesi uutena "tuollaisen tuplalaukauksen takia... Mossbergiiin ei muuten tullutkaan yhtään vikaa/ häiriötä... (tässä Mossbergissa muuten oli se säädettävä supistaja, ja oikeastaan se oli aika kätevä ja toimiva systeemi)

      90-luvun puolessavälissä ostin tuon Mossbergin 835 mallin...
      Sillä olen radallakin ampunut ainakin 20 000 laukausta ja metsästyksessä noin 200 laukausta. Ei ole vikoja ilmennyt, ja sen varmistamiseksi tässä keväällä ton lukko- ja laukaisukoneistonkin tuosta puhdistin.
      Vaikka tolla on mahdollista pistää 6 kpl 70 milliä pitkiä paukkuja (joita pelkästään käytän) makasiiniin, niin en ole metsästystilanteessa edes kolmeakaan kertaa sillä peräkkäin ampunut...
      Siis ei koko asetyyppiä / asetta kannata tuomita sen perusteella mitä jotkut tekevät / mitä KUVITTELET joittenkin / kaikkien kyseistä asetyyppiä käyttävien tekevän...

    • mosse835

      moi!
      ostin vuonna 2003 tuon mossen 835 ja joka syksy lukemittomia mettäreissuja ja laukauksia eikä ole vikoja/häiriöitä ollu...ja linnut tippuu kyllä. vihtavuoren ukkometso (12/76) toimii puolikkaalla todella hyvin 3.5mm haulilla metto tipahti vittuilematta 30-40m päästä korkealta männystä ja oli just siinä mihin tipahti kuollu ku kivi. enkä aio luopua luotettavasta kumppanista. itsellä 3 supparia 1/4, puolikas ja täys joista 1/4 lla ammuttu varmaan 1 tai 2 koelaukausta tauluun.

    • jönkkanen

      kyllä on pyssyä kerrakseen..tippuu vaikka pilivi taivaalta jos osuu..jee..

    • pumppistavallan

      Niin, pumppis,pumppis, persiiseen pumppis. Rektumi kipeenä kovasta puppiksesta.
      Pumppis,pumppis, herkkutattia takaperään survo.

      • Kaivoit_sitten

        jonkun homokaverisi kanssa tämmöisen vanhan viestiketjun esiin vastataksenne sinne asiantuntevasti ????


    • Tekeri

      Itsellä 835 pumppu.kaikki hauli koot käyvät ja on todella pitkän matkan ase.
      on 24" ja 28" piiput.
      Tappava ase yli 40 m matkalle lyhyellä piipulla ja pitkällä piipulla jopa yli 70m matkalle.
      piipussa on reilu yli poraus ja se antaa haulipanokselle hyvän lähtö ominaisuuden supistajasta riippumatta.
      Suosittelen osaavalle pumppuhaulikon käyttäjälle.

      • mossefani

        Mosssen 835 pumppu on jo vanhanaikainen suunnittelultaan. Sen jälkeen on tullut paljon parempia aseita, Muutoin mosse on ihan käpänen.


    • Anonyymi00019

      835 kokemuksia. Toimii aina. Toki vaatii aika voimalliset liikkeet. Ei lapsille, naisille tai heikoille miehille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe