Tietokanta toimii netissä (kohtuullisen) nopeasti osoitteessa http://www.suklaayhdistys.com/
Asensin läppäriin (P4/1,8GHz/40gb/1gb) Ubuntu linux-serverin ja siihen tarvittavat apachen, php:n ja mysql:n. Asennus ja kannan importtaus meni helposti kuin hiekkakakun teko, mutta tietokanta toimii aivan tautisen hitaasti. Kun aukasen esimerkiksi sivuston etusivun joko lokaalisti tai lähiverkosta niin sivun latautuminen kestää _minuutteja_.
Mikä tuohon voisi vaikuttaa noin radikaalisti? Läppärin kovalevyn hitaus? Pitäisikö kantaa jotenkin "optimoida" tms ja jos kyllä, niin miten? PhpMyAdmin on myös asennettu ja sillä kanta onkin importattu.
Miksi mySQL on hidas lokaalisti?
3
692
Vastaukset
- nopea olla
Indeksit? Joku asetus pielessä? Kyllä tuollaisella koneella pitäisi nopeasti sivujen ilmaantua. PhpMyAdmin ei nopeuta millään tavalla, se on vain tietokannan hallintaa varten.
Oletko katsonut mysql:n logit ja statuksen? /var/log-hakemistossa mitään mielenkiintoista virheilmoitusta?- jarkko-the-chocoholic
> Indeksit? Joku asetus pielessä?
Mahdollisesti. Olen varsin uusi linux-kokeilija ja ihan uusi noissa mysql-jutuissa, joten en osaa sanoa, kun ei tiedä mistä lähtis kokeilemaan/kattomaan... Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat indexeillä? Eikö kannan pitäisi olla identtinen kun se on exportattu ja importattu?
> /var/log-hakemistossa mitään mielenkiintoista virheilmoitusta?
Pitääpäs tutkia nyt kun on pienikään haju siitä, mitä voisi tutkia :-) - riippuu
jarkko-the-chocoholic kirjoitti:
> Indeksit? Joku asetus pielessä?
Mahdollisesti. Olen varsin uusi linux-kokeilija ja ihan uusi noissa mysql-jutuissa, joten en osaa sanoa, kun ei tiedä mistä lähtis kokeilemaan/kattomaan... Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat indexeillä? Eikö kannan pitäisi olla identtinen kun se on exportattu ja importattu?
> /var/log-hakemistossa mitään mielenkiintoista virheilmoitusta?
Pitääpäs tutkia nyt kun on pienikään haju siitä, mitä voisi tutkia :-)>...pitäisi olla identtinen kun se on exportattu ja importattu?
Kannan siirtämisessä pitää huomioida mitä kaikkea siirretään. Vaihtoehtoina exporttauksessa ovat joko "Data only", "data and structure" tai "structure only".
Yksinkertaisin "Data only" siirtää pelkät taulujen kenttien sisällön ja kaikki muu eli indeksointi, triggerit, jne jää siirtymättä. Sillä voi olla tietyissä tapauksissa dramaattinen vaikutus suorituskykyyn.
Indeksointi on tehty nimenomaan käytön nopeuttamiseksi silloin kun käyttö koostuu pääasiassa kyselyistä.
http://www.ratol.fi/opensource/mysql/avaimet.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805659
- 1273943
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj453820- 663504
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262888Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72419- 272184
- 2042091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?331879Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4301752