Ostin kannettavan tietokoneen (ennen pöytäkone käytössä) ja nyt sormi suussa. Mitä vimpaimia tarvitsen jotta saisin nyt käytettyä koneessa olevaa wlania. Pöytäkoneessa oli käytössä normaali modeemi ja haluaisin nyt käyttää läppäriä ilman turhia johtoja. Ja kyllä olen täysin avuton näissä asioissa!!!
läppäri ja netti
3
361
Vastaukset
modeemin, joka tukee wlania, tai sitten siihen tavalliseen modeemiin langattoman tukiaseman. Esim. Buffalo tekee hyviä tukiasemia, eikä maksa paljon.
- jaska..
modeemi jossa on myös wlan-tukiasema. Esim. A-link-modeemeja on nyt myynnissä hyvin halvalla. (Jos ostat A-linkRR24AP(i )-modeemin, voi antaa tuotetukea koska mulla on se kotona :)
Sitten tarkista laitehallinnan kautta, että läppärin langattomalla verkkosovittimella on ajurit asennettu (voi ne päivittää myös, jos löydät netistä uudemmat).
Seuraavaksi mene wlan-modeemin hallintaan ja laita sieltä ainakin wap-tasoinen suojaus päälle. Sitten pitäis läppärin löytää langattomia verkkoja, ainakin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Jos asut kerrostalossa, varmaan löytää naapureidenkin langattomia verkkoja. Sinä tunnistat oman verkkosi listalta sen nimen mukaan, jonka verkolle annoit modeemin hallinnassa ja sit klikkaat "Yhdistä" ja annat verkkoavaimen eli salasanan jonka loit myös modeemin hallinnassa.
Joku toinen jatkakoon koska mulla loppuu ruokatunti...- 1stMacFinn
Tunnen noista salauksisa WEP, WPA ja WPA2 mutta mikä on WAP? Onko se jokin uusi?
Osta toki halvin mitä löytyy, nehän on aina parhaita? Eli kato vähän minkä modemin tai tukiaseman ostat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636180
- 635599
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284426- 553873
- 143795
- 323219
- 672979
- 592846
- 692588
- 471950