Voiko työvoimatoimistossa sanoa, että on työttömänä eikä halua kursseille, koska lukee yliopiston pääsykokeisiin? Saako tällöin työttömyyspäivärahaa?
PERUSPÄIVÄRAHA JA PÄÄSYKOKEISIIN LUKEMINEN
10
2052
Vastaukset
- Yksinkertaisesti
Ei voi. Jos näin sanot menetät työttömyyspäivärahasi.
- Takuu varmasti
Se on katsos kieltäytyminen.
- ole sivistyvaltio
Ei pyrogratia tunne sellaista menettelyä pelle kurssille vain kun pelle laki niin sanoo. mutta voithan tehdä niinkuin hyvä tulee.
Työttömyystukea saa, jos on työtön ja valmis ottamaan työtä tai koulutusta vastaan.
Jos ilmoitat kertomallasi tavalla, saat takuuvarmasti joko työhön tai koulutukseenosoituksen tuota pikaa ja jos et hae, niin se on 5 kk:n rangaistustyössäoloehto, jos olet alle 25-v ja et täytä päivärahaan oikeuttavaa työssäoloehtoa. Jos täytät, niin se on karenssi.- onko mahdollista
Niinpä vähän ajattelinkin. Sosiaalipummit saa loisia kotona 500 vrk käymällä parilla kurssilla, mutta jos yliopistoon hakeva 14 vuotiaasta töitä tehnyt/työssäoloehdon täyttävä ja omassa asunnossa asuva nuori haluaisi olla pari kuukautta kotona ja varmistaa sisäänpääsyn kouluun, ei mistään saa rahallista tukea (jos ei ole rikkaan kakaroita). Jippii
- haukkuu toista
onko mahdollista kirjoitti:
Niinpä vähän ajattelinkin. Sosiaalipummit saa loisia kotona 500 vrk käymällä parilla kurssilla, mutta jos yliopistoon hakeva 14 vuotiaasta töitä tehnyt/työssäoloehdon täyttävä ja omassa asunnossa asuva nuori haluaisi olla pari kuukautta kotona ja varmistaa sisäänpääsyn kouluun, ei mistään saa rahallista tukea (jos ei ole rikkaan kakaroita). Jippii
Sosiaalipummi olet itsekin jos nostat työttömyyspäivärahaa eli suuta solkeamalle muita nimittelemästä.
- Niin...
onko mahdollista kirjoitti:
''Sosiaalipummit saa loisia kotona ''
Mikä sinä olet syyttämään työttömiä sosiaalipummeiksi.
Harva työtön haluaa olla työtön, vaan on siksi työtön, että yhteiskunnassa on meneillään ahneiden pidot. Ihmisiä potkitaan työttömiksi, jotta yritys tuottaaisi yhä enemmän. Työttömät siis maksavat työttömyydellään siitä, että yritys tuottaa enemmän voittoa ja myös siitä, että joku toinen saa pitää työpaikkansa.
Suuri osa työttömistä on tehnyt töitä vuosikymmeniä, mutta joutuneet ikääntyneinä ensimmäisenä saneerattavien joukkoon.
Työttömyyskorvaus on korvaus nimenomaan siitä, että joutuu olemaan työttömänä. Työttömyyskorvaus ei nimensä mukaisestikaan olo korvaus siitä, että sinä saisit pitää lukulomaa. Olisit säästänyt työssäoloajaltasi sen verran, että voisi lukulomasi pitää.
Jos et työttömiä solvaamatta kouluun pääse, niin et ole pääsyä sinne ansainnutkaan. Toisekseen esität niin tyhmiä mielipiteitä, että ehkä et siksikään tule menestymään. - onko mahdollista?
Niin... kirjoitti:
''Sosiaalipummit saa loisia kotona ''
Mikä sinä olet syyttämään työttömiä sosiaalipummeiksi.
Harva työtön haluaa olla työtön, vaan on siksi työtön, että yhteiskunnassa on meneillään ahneiden pidot. Ihmisiä potkitaan työttömiksi, jotta yritys tuottaaisi yhä enemmän. Työttömät siis maksavat työttömyydellään siitä, että yritys tuottaa enemmän voittoa ja myös siitä, että joku toinen saa pitää työpaikkansa.
Suuri osa työttömistä on tehnyt töitä vuosikymmeniä, mutta joutuneet ikääntyneinä ensimmäisenä saneerattavien joukkoon.
Työttömyyskorvaus on korvaus nimenomaan siitä, että joutuu olemaan työttömänä. Työttömyyskorvaus ei nimensä mukaisestikaan olo korvaus siitä, että sinä saisit pitää lukulomaa. Olisit säästänyt työssäoloajaltasi sen verran, että voisi lukulomasi pitää.
Jos et työttömiä solvaamatta kouluun pääse, niin et ole pääsyä sinne ansainnutkaan. Toisekseen esität niin tyhmiä mielipiteitä, että ehkä et siksikään tule menestymään.Heheheheheh, taisit vetäistä nenään pari todella suuurta hernettä.
Tarkoitin nyt sellaisia "työttömiä", jotka ovat sen 43 viikkoa töissä ja sen jälkeen 500 päivää "työttöminä" tai sitten keplottelevat itsensä KELAn rahoille jotenkin muuten tarkoituksena loisia kotona tyhjänpanttina. "Pitkäaikaistyttömiä" omasta halustaan. Eikö sosiaalipummi ole ihan yleinen sana tällaisista "työttömistä"..? Itse olen ainakin kuullut sanan monta kertaa.
Ei nyt kannata henkilökohtaisuuksiin mennä. Tai itse en lähtisi tuollaisiin henkilökohtaisuuksiin yleisellä keskustelupalstalla, todella lapsellista ja naurettavaa. Minähän en missään vaiheessa syyttänyt sinua tai kaikkia maailman työttömiä (mukaanlukien itseni) sosiaalipummeiksi, vai syytinkö? -en. Puhuin sosiaalipummeista sanan oikeassa merkityksessä, tosin jokainen ymmärtää sanan miten tahtoo.
Niin ja säästä vaan itse 1000 euron kuukausipalkasta 500 euron vuokran/muiden maksujen/ruokaan menevien rahojen yms jälkeen jotain. Varsinkin kun omaan asuntoon muuttavalla on yleensä hankintoja kuten huonekalut, kodinkoneet yms, joihin menee rahaa.
Suurinosa varmaan kuitenkin ymmärsi yskän -mikä minulla oli tarkoituksena ensimmäisessä puheenvuorossa. Nuoria kun ei tässä yhteiskunnassa tueta - sosiaalipummeja kyllä senkin edestä. Eikö se ole aika yleinen keskustelunaihe? Sinä et näköjään asiaa ymmärtänyt tai sitten halusit vain haastaa riitaa. Kiitos esitelmästä ja hyvää päivänjatkoa. :D - Ihme hemmo olet
onko mahdollista? kirjoitti:
Heheheheheh, taisit vetäistä nenään pari todella suuurta hernettä.
Tarkoitin nyt sellaisia "työttömiä", jotka ovat sen 43 viikkoa töissä ja sen jälkeen 500 päivää "työttöminä" tai sitten keplottelevat itsensä KELAn rahoille jotenkin muuten tarkoituksena loisia kotona tyhjänpanttina. "Pitkäaikaistyttömiä" omasta halustaan. Eikö sosiaalipummi ole ihan yleinen sana tällaisista "työttömistä"..? Itse olen ainakin kuullut sanan monta kertaa.
Ei nyt kannata henkilökohtaisuuksiin mennä. Tai itse en lähtisi tuollaisiin henkilökohtaisuuksiin yleisellä keskustelupalstalla, todella lapsellista ja naurettavaa. Minähän en missään vaiheessa syyttänyt sinua tai kaikkia maailman työttömiä (mukaanlukien itseni) sosiaalipummeiksi, vai syytinkö? -en. Puhuin sosiaalipummeista sanan oikeassa merkityksessä, tosin jokainen ymmärtää sanan miten tahtoo.
Niin ja säästä vaan itse 1000 euron kuukausipalkasta 500 euron vuokran/muiden maksujen/ruokaan menevien rahojen yms jälkeen jotain. Varsinkin kun omaan asuntoon muuttavalla on yleensä hankintoja kuten huonekalut, kodinkoneet yms, joihin menee rahaa.
Suurinosa varmaan kuitenkin ymmärsi yskän -mikä minulla oli tarkoituksena ensimmäisessä puheenvuorossa. Nuoria kun ei tässä yhteiskunnassa tueta - sosiaalipummeja kyllä senkin edestä. Eikö se ole aika yleinen keskustelunaihe? Sinä et näköjään asiaa ymmärtänyt tai sitten halusit vain haastaa riitaa. Kiitos esitelmästä ja hyvää päivänjatkoa. :DIhan samat mahdollisuudet sinulle annetaan kuin niille halveksimillesi sossupummeille.
Ei muuta kuin menet sitten 43 viikoksi töihin ja sitten 500 päiväksi "isoille rahoille" kun se kerran niin helposti käy.
Säästelet niistä rahoista opiskelurahat ja vot!
Tosin tulet huomaamaan, että eipäs se ihan niin yksinkertaista ole. - Käsitys...
onko mahdollista? kirjoitti:
Heheheheheh, taisit vetäistä nenään pari todella suuurta hernettä.
Suurinosa varmaan kuitenkin ymmärsi yskän -mikä minulla oli tarkoituksena ensimmäisessä puheenvuorossa. Nuoria kun ei tässä yhteiskunnassa tueta - sosiaalipummeja kyllä senkin edestä. Eikö se ole aika yleinen keskustelunaihe? Sinä et näköjään asiaa ymmärtänyt tai sitten halusit vain haastaa riitaa. Kiitos esitelmästä ja hyvää päivänjatkoa. :D...työttömiä", jotka ovat sen 43 viikkoa töissä ja sen jälkeen 500 päivää "työttöminä" tai sitten keplottelevat itsensä KELAn rahoille jotenkin muuten tarkoituksena loisia kotona tyhjänpanttina. "Pitkäaikaistyttömiä" omasta halustaan...
Sinullahan on outo käsitys työttömyydestäm, joka ei vastaa todellisuutta alkuunkaan. Olet tainnut kuunnella liikaa kaupunkilegendoja. Sitä paitsi minä en ole työtön, mutta tiedän työttömyydestä ihan aidosti. Työn puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799