Järkyttävä kitinä

homidi erektus

Auto on Megane I ja lähtee takaa iskareista tai jousista ihan hirveä kitinä ja nitinä niin että kaikki jalankulkijat liikenteessä kääntyy katsomaan, kuulostaa semmoiselta lattariraaputinsoittimelta. Kohta laitan paperipussin päähän, kun hävettää mennä tämmöisellä tötteröllä kartsalle asioimaan. Missä vika ja mitä tehdä?

7

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjauskunnossa

      uutta jarrulevyä ja jarrupalaa alle ja menoksi.

    • pitää tutkia

      Mulla on 99 tuhatta ajettu ekakoppainen Break ja myös siitä kuuluu pientä vikinää. Olen kuvitellut äänen kuuluvan jousituksesta mutta joku tiesi epäillä jarruja. Niitä ei olekaan vielä missään vaiheessa herkistelty tai korjailtu joten mahdollistahan tuo on. 120 tuhannen kohdalla pitäisi kai jotain jo tehdä. Levyissä ja paloissa on vielä pelinvaraa.

      Takajarrut muuten on tehty vähän hölmösti sillä levyjen kanssa tulee myös uudet takapyörän laakerit.

      Jarrut ovat kyllä varsin tehokkaat - levyt edessä ja takana, on ABS ja BAS-hätäjarruassistentti.

      • homidi erektus

        Kiitos. Ehkä se on jarrut. Nostin takapäätä ylös, pyörittelin takapyöriä, voimakas laahaava ääni varsinkin oikeassa takapyörässä.


      • homidi erektus

        Minun autossa on takana rumpujarrut. Onko siis niin, että laakerit on rummussa? Ainakin pitää palat tai sylinterit vaihtaa.


      • lpkt
        homidi erektus kirjoitti:

        Minun autossa on takana rumpujarrut. Onko siis niin, että laakerit on rummussa? Ainakin pitää palat tai sylinterit vaihtaa.

        Luultavasti riittää kun haet uudet jarrukengät ja hiot rummun pykälän pois. Sylinteriä ei tartte vaihtaa jos ei vuoda.


    • Sama vika

      Selvisikö kitinän syy - oliko vika jarrurummuissa?

      • mpip67

        Itsellä takapäässä meteliä aiheuttaneet molemmin puolin laakerit, jotka nostivat huiman metelin noin 80 kmH vauhdissa. Vaihto auttoi..

        Nyt kitinää kuuluu taas kovin ja ongelma paikallistettu taka-akseliin. Siellä on molemmin puolin kohta, jossa katastusmiehen mukaan kuiva metalli hinkkaa metalliin ja voitelu on pettänyt. Ehdotti rasvanipan laittoa, mutta huolto ei tiennyt tarkkaa paikkaa mihin tämä kuuluisi porata? Onko kenelläkään tietoa.

        Jarrut tietysti tulee laittaa säännöllisesti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe