viestien ja osoitteiden tuominen thunderbirdistä outlookiin

samp_p_a

netistä apua löytyy kyllä toisensuuntaiseen toimintaan, mutta kun pitäisikin saada viestit tuotua thunderbirdistä outlook 2007:ään, niin ei riitä omat taidot eikä kärsivällisyys skannata netistä apua.

onko viestien ja osoitteiston tuonti mahdollista vai pitääkö keksiä jotain luovia ratkaisuja?

kiitos jo etukäteen.

2

1565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän saakka

Osoitteiden tuominen ja vieminen on onnistunut.
      Uutta postiohjelmaa asennettaessa ja käyttöön otettaessa tulee yleensä kysymys tietojen tuonnista aiemmasta käytössä olleesta ohjelmasta.
      Homma ei tietenkään enää toimi samoin asennuksen jälkeen.

Thunderbirdissä on osoitekirjassa kohta Työkalut/"vie". Sillä voi osoitekirjan viedä useassa tiedostomuodossa, jonka tiedoston voi sitten Otlookilla taas "tuoda".

Thunderbirdissä ei kuitenkaan ole mitään "vie" mahdollisuutta posteille, vaan ominaisuuden pitää löytyä Outlookista, jos sellainen siellä on.
      MS voi kuitenkin olla "pahallaan" niin yhteensopimaton, ettei se hyväksy toisten mail-tiedostomuotoja. Se kuuluu MS:n taktiikkaan.

Postit voi kyllä yksitellen tallettaa näpäyttämällä oikealla panikkeella otsikkoa ja valitsemalla "Save as".

Toinen mahdollisuus tallettaa postit kansiona on laittaa piilotiedostot näkyviin ja selaamalla omasta käyttäjäprofiilistaan esille mozilla kansion.
      Minulla se näyttää tällaiselta: thunderbird/nuw26kpp.default/Mail/pop.gmail-1.com

Tuo viimeinen edustaa postitiliä ja sieltä löytyy kaikki tulleet ja lähetetyt. Ne ei kuitenkaan näy sellaisenaan ilman postiohjelmaa.
      Outlook tuskin hyväksyy tiedostomuodon, muussa tapauksessa riittäisi vain postikansioiden vaihto.
      Vaihto toimii hyvin samanojen ohjelmien kesken, esim. formatc tapauksessa.

• samp_p_a

"Toinen mahdollisuus tallettaa postit kansiona on laittaa piilotiedostot näkyviin ja selaamalla omasta käyttäjäprofiilistaan esille mozilla kansion.
        Minulla se näyttää tällaiselta: thunderbird/nuw26kpp.default/Mail/pop.gmail-1.com

Tuo viimeinen edustaa postitiliä ja sieltä löytyy kaikki tulleet ja lähetetyt. Ne ei kuitenkaan näy sellaisenaan ilman postiohjelmaa.
        Outlook tuskin hyväksyy tiedostomuodon, muussa tapauksessa riittäisi vain postikansioiden vaihto.
        Vaihto toimii hyvin samanojen ohjelmien kesken, esim. formatc tapauksessa."

...eli näinhän se on, en saa noita Mozillan kansioita auki tuolta Outlookin kautta kaivamalla... ainakaan pienen yrityksen jälkeen. mozillan kansiot ovat .mfs-muodossa, outlookin .pst. miten siis saada .mfs:stä outlook-kelvollinen?

kiitos taas jo etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe