Missä olit kun kuulit, että

hyvämuistinen

presidentti John F. Kennedy on ammuttu?
Itse kuulin autoradiosta matkalla keilahallille, jossa tyttöystävä oli töissä keiloja nostelemassa. Kadonnut ammatti sekin samoin kuin tyttöystävä. Oli kuulemma hyvä homma... tissit kasvoi! :)

55

2571

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin kokelaana KarPr:n pitkän kasarmin toisen kerroksen ( KrhK ) luokkahuoneessa katsomassa TV:a.

Vakavaksi veti!

• silloin

Oppitunnilla. Opettaja tuli tippa linssissä luokkaan ja kertoi ikävän uutisen.

• alima

mulla. Muistansenkin, kun oti päähän, et mokoman takia oli koulun konsut peruttu.

• Nukahdettua, illalla

Piti tvtä alkaa katsomaan, ja ihmettelin kun tuli surumusiikkia.
      Kohta sitten kerrottiinkin mistä oli kyse.
      Ei näytetty sarjaa sinä iltana.

• hyvämuistinen

muu sellainen. Loput hittibiisit jäi kuulematta.

• seisauttava

Kuuntelimme musiikkia radiosta(kaleidoskooppia), kun tuli ylimääräiset uutiset. Veti naamat totiseksi, vaikka olimme kaverin kanssa vain rippikouluikäisiä.

• juuri tv.tä

mieheni ja lasten kanssa, olise kauhee järkytys.
      Samoin satuin juuri katteleen uutisia kun ne tornit sortu ja lentokoneet törmäsi niihin. Ensin kattelin, kuinka hullua elokuvaa ne näyttää kesken uutisten, kun alkoi kuulua että se oli suora sateliitti lähetys tapahtumasta.

• toki tuokin

Olin tulossa urheiluharjoituksista hiihtämällä kirkonkylältä. Edellä sitten näkyi hiihtelevän naapurin tyttö paluumatkalla kirjastosta.

Menimme hetkeksi heinälatoon pussailemaan ja heti koteihimme. Perillä isäukko radion vierestä:"Nyt ne pirut ampuivat sen". Vähän aikaa ihmettelyä: "Niin kenet nyt?". "No sen usan mukavan tuntuisen pressan"

Seuraavan päivän lehdistä ja radiosta sitten selvisi minullekin, mitä oikein oli tapahtunut.

• missä olin,

ja miten olin.

Prinsessa Dianan kuolemasta kuulin kesämökin pirtinpöydän ääsessä, aamuaikaisella, uskomattomalta kuulosti sekin.

• Fridanna

Olin kotona äitiyslomalla. Tyttäremme oli 21 päivän ikäinen. Radio oli auki ja vauva nukkui korissa. Se hetki on mielessä kirkkaana. En muista, kuinka pahoin järkytyin, sillä olin onnellinen muutoin. Pohjoisessa ei ollut vielä silloin tv-lähetyksiä.

• Hanna
        Fridanna kirjoitti:

Olin kotona äitiyslomalla. Tyttäremme oli 21 päivän ikäinen. Radio oli auki ja vauva nukkui korissa. Se hetki on mielessä kirkkaana. En muista, kuinka pahoin järkytyin, sillä olin onnellinen muutoin. Pohjoisessa ei ollut vielä silloin tv-lähetyksiä.

muistelen että olisi ollut aamu (liekö mahdollista?) kun siitä tuli radiosta ja isä ja äiti päivittelivät vakavina.
        Olin lapsi vielä.

• 1943

noista asioista. Muistan vain minua suuresti järkyttäneet omaisten äkkilähdöt ja odotetut poistumiset. Olen luultavasti ohjelmoinut tietokoneeni niin, että en kanna kaikkia maailman suruja siellä.

• missä olin
        1943 kirjoitti:

noista asioista. Muistan vain minua suuresti järkyttäneet omaisten äkkilähdöt ja odotetut poistumiset. Olen luultavasti ohjelmoinut tietokoneeni niin, että en kanna kaikkia maailman suruja siellä.

tarvinnut keinotekoisesti hakea surtavia, ihan on ollut omasta takaa.

• muistan hyvin
        1943 kirjoitti:

Et tietenkään muista.Olet niin hölmönoloinen,että tuskin tiesit,kuka J.F.K edes oli.Riittä kun jaksaa kertoa,mitä söi joi ja kaupasta toi.Siinä se on sun yleissivistys.

• muistan hyvin kirjoitti:

Et tietenkään muista.Olet niin hölmönoloinen,että tuskin tiesit,kuka J.F.K edes oli.Riittä kun jaksaa kertoa,mitä söi joi ja kaupasta toi.Siinä se on sun yleissivistys.

Eipä uskoisi 60 palstalla tällaiseen törmäävänsä. Jos ei osaa kirjoittaa muuta kuin ilkeyksiä, niin olisi parempi jättää koko kirjoittaminen väliin. Mene vaikka peilin eteen ja hauku itseäsi.

• 1943
        muistan hyvin kirjoitti:

et olekaan unohtanut minua. Olen itkenyt ja öitä valvonut, kun en ole kuullut Sinusta mitään. Nyt saan nukkua yöni rauhassa, kun tiedän, että olen ajatuksissasi.

• välitunnilla,

muistan sen koska se järkytti kovasti ja heti tuli kommunistit mieleen....

• perjantai-ilta

ja radiosta tuli kaleidoskooppi. Ylimääräinen uutislähetys keskeytti musiikkiohjelman. Uutistenlukija kertoi, että Kennedy oli ammuttu Dallasissa. Kaleidoskooppi ei jatkunut enää sinä iltana, vaan siirryttiin surumusiikkiin.

• Anonyymi

Olin paskalla 1963 kun ratiosta kuulutettiin että Kennedy kuoli, toista pökälettä Olin juuri tipauttamassa.

• Unreg.

viikonpäivä?

• Sulhasta

oli juuri kihlauduttu ja seuraavana päivänä oli raskaustesti neuvolassa.
        Tuli todella outo olo, kesken kaiken tuli uutiset..

• Unreg.

USA:n presidentit

Tämä tarina on kuulemma totta.

Abraham Lincoln valittiin kongressiin vuonna 1846. John F. Kennedy valittiin kongressiin vuonna 1946.

Abraham Lincoln valittiin presidentiksi vuonna 1860. John F. Kennedy valittiin presidentiksi vuonna 1960.

Nimet Lincoln ja Kennedy muodostuvat seitsemästä kirjaimesta.

Molempien vaimot saivat keskenmenon Valkoisessa Talossa.

Molemmat presidentit ammuttiin perjantaina.

Molempia presidenttejä ammuttiin päähän.

Lincolnin sihteerin nimi oli Kennedy. Kennedyn sihteerin nimi oli Lincoln.

Kummankin seuraajan nimi oli Johnson.

Andrew Johnson, joka seurasi Lincolnia, syntyi vuonna 1808. Lyndon Johnson, joka seurasi Kennedyä, syntyi vuonna 1909.

Lincolnin murhaaja John Wilkes Booth syntyi vuonna 1839. Kennedyn murhaaja Lee Harvey Oswald syntyi vuonna 1939.

Molemmat murhaajat tunnetaan kaikista kolmesta nimestään. Kummankin nimessä on 15 kirjainta.

Lincoln ammuttiin teatterissa, jonka nimi oli "Kennedy", Kennedy ammuttiin autoon, jonka merkki oli "Lincoln".

Booth pakeni teatterista ja hänet saatiin kiinni varastorakennuksesta. Oswald pakeni varastorakennuksesta ja saatiin kiinni teatterissa.

Seka Booth että Oswald murhattiin ennen oikeudenkäyntiä.

Ja nyt varsinainen uutinen...

Viikkoa ennen murhaa Lincoln oli Monroessa, Louisianassa. Viikkoa ennen murhaa Kennedy oli Monroessa, Marilyn Monroessa...

• Todellaco

Melkeinpä satua ollakseen totta!!
        Uskon mieluummin kuin alan tarkistelemaan.

• oli kuollut jo vuotta aiemmin, joten ainakin yksi kohta on satua.

• marilynologist
        salomaansaarni kirjoitti:

oli kuollut jo vuotta aiemmin, joten ainakin yksi kohta on satua.

Niin, mutta viikkoa ennen Marilyn kuolemaa 4.8.1962, Robert Kennedy oli Monroessa, Marilyn Monroessa...

• RosaLiiin

siivoamassa kolmetoistakerroksisen kerrostalon rappukaytävää,
      äitini oli sen talon talkkari.
      Eräs mummo tuli portaisiin meille kertomaan uutisen,
      surumusiikki kuului hyvin porraskäytävään.

• Muistan hyvinkin

Olin koulussa, meillä oli musiikkitunti, harjoittelimme jotakin kuorokappaletta. Opettajaa pyydettiin luokan ulkopuolelle. Hän tuli takaisin kummallisen näköisenä ja kalman kalpeana. Kaikki nousivat seisomaan ja hän kertoi, että John F. Kennedyä oli ammuttu ja että hänen tilansa oli hengenvaarallinen. Pidimme viiden minuutin hiljaisen hetken. Tuntui kuin kaikki olisi pysähtynyt. Tunti oli päivän viimeinen, tuskin opiskelusta mitään olisi tullutkaan uutisen jälkeen.

Kun nyt vertaan Kennedyn kauden alkuaikaa tähän nykyiseen USA:n presidenttiin, tunnelmat ovat hyvin samankaltaiset. Kennedyyn asetettiin valtavasti toivoa paremmasta. Varsinkin afroamerikkalaiselle väestölle Kennedy oli toivon symboli, mutta myös nuorille kautta maailman rodusta riippumatta. Onneksi emme tienneet taustoja silloin.

Silti Obama tietää, mistä puhuu, kun puhuu köyhyydestä ja elämän laitapuolista. Kennedylle ne puolet elämästä olivat oikeasti tuntemattomia. Mitä tulee kommenttisi loppuosaan: miehet ovat ikuisesti lapsia - ja varsinkin rintalapsia. Suurien tissien edessä tai niiden toivossa kalpenee maailmanhistoriakin.

• ok-ok

ollut koulutunilla, kun tieto ampumisesta tuli illalla? Itse olin tekemässä läksyjä, olin kauppaopistossa.

• Muistan hyvin
        ok-ok kirjoitti:

ollut koulutunilla, kun tieto ampumisesta tuli illalla? Itse olin tekemässä läksyjä, olin kauppaopistossa.

Tunti oli viimeinen, olisiko ollut klo 17 aikoihin tms. Meillä oli pitkät koulupäivät. En minä vaan tiedä, mistä opettaja oli uutisen saanut. Uutisista en kuitenkaan ensimmäisenä tätä kuullut. Tässä eräänä päivänä puhuimme juuri samaisesta jutusta erään vanhan luokkatoverini kanssa ja sitä shokkivaikutuksesta. Ajatella, että olet noin epäluuloinen, että luulet minun valehtelevan - miksi? Kävin tuolloin silloisen keskikoulun viimeistä luokkaa ja olin siirtymässä lukioon.

• sattui
        Muistan hyvin kirjoitti:

Tunti oli viimeinen, olisiko ollut klo 17 aikoihin tms. Meillä oli pitkät koulupäivät. En minä vaan tiedä, mistä opettaja oli uutisen saanut. Uutisista en kuitenkaan ensimmäisenä tätä kuullut. Tässä eräänä päivänä puhuimme juuri samaisesta jutusta erään vanhan luokkatoverini kanssa ja sitä shokkivaikutuksesta. Ajatella, että olet noin epäluuloinen, että luulet minun valehtelevan - miksi? Kävin tuolloin silloisen keskikoulun viimeistä luokkaa ja olin siirtymässä lukioon.

22.11.1963 klo 20.30 Suomen aikaa. Virallinen tiedote kuolemasta annettiin klo 21.00 Suomen aikaa.

• hyvämuistinen

oli omistajiensa kommentti, ei minun. Saattoi iälläkin olla osuutta eikä pelkästään työllä. :)

• Muistan hyvin
        sattui kirjoitti:

22.11.1963 klo 20.30 Suomen aikaa. Virallinen tiedote kuolemasta annettiin klo 21.00 Suomen aikaa.

Kinataan sitten. Tapaus sattui 20.30 Suomen aikaa, väität. Mikä tapaus sattui ja mitä sillä tarkoitat itse asiassa? Kennedyn ampumisesta kuolemaan kului siis vain puoli tuntia. Se ei ole koko totuus.

Kennedy ammuttiin autoon Chigagossa. Hän ei kuollut heti. Hänet kuljetettiin lentokoneella Washingtoniin ja elvytystä jatkettiin vielä koneessa, missä Lyndon B. Johnson vannoi varapresidenttinä virkavalan. Ampumisesta virallisesti vahvistettuun kuolemaan ja sen ilmoittamiseen on täytynyt kulua enemmän aikaa kuin puoli tuntia. Tapaus eli ampuminen on siten tapahtunut aikaisemmin kuin 20.30.

En ryhdy kanssasi kiistelemään siitä mitä muistan, mikä olisikin huvittava, kuten koko tämä ketju jo tässä vaiheessa on. Että pidäpä sinä käsityksesi ja minä pidän omani. Minulle et saa syötettyä sitä, että koko homma olisi ollut Suomen uutisissa ja muutenkin ohi puolessa tunnissa. Koko tragediaan ja siitä tiedottamiseen on kulunut enemmän aikaa.

• ihmeessä
        Muistan hyvin kirjoitti:

Kinataan sitten. Tapaus sattui 20.30 Suomen aikaa, väität. Mikä tapaus sattui ja mitä sillä tarkoitat itse asiassa? Kennedyn ampumisesta kuolemaan kului siis vain puoli tuntia. Se ei ole koko totuus.

Kennedy ammuttiin autoon Chigagossa. Hän ei kuollut heti. Hänet kuljetettiin lentokoneella Washingtoniin ja elvytystä jatkettiin vielä koneessa, missä Lyndon B. Johnson vannoi varapresidenttinä virkavalan. Ampumisesta virallisesti vahvistettuun kuolemaan ja sen ilmoittamiseen on täytynyt kulua enemmän aikaa kuin puoli tuntia. Tapaus eli ampuminen on siten tapahtunut aikaisemmin kuin 20.30.

En ryhdy kanssasi kiistelemään siitä mitä muistan, mikä olisikin huvittava, kuten koko tämä ketju jo tässä vaiheessa on. Että pidäpä sinä käsityksesi ja minä pidän omani. Minulle et saa syötettyä sitä, että koko homma olisi ollut Suomen uutisissa ja muutenkin ohi puolessa tunnissa. Koko tragediaan ja siitä tiedottamiseen on kulunut enemmän aikaa.

ajat netistä, sieltä minä ne tarkistin. Itse muistan vain, että ylimääräinen uutislähetys ampumisesta tuli noin puoli tuntia kaleidoskoopin alkamisen jälkeen. Ampuminen on jokatapauksessa tapahtunut klo 12.30 sikäläitä aikaa.

• Älä myönnä,
        Muistan hyvin kirjoitti:

Onhan tässä meitä monia jotka muistaa sen illalla tvstä ja radiosta kuulleensa.
        Senhän voi netistäkin tarkastaa.

suomessa todellakin ilta silloin, kun siellä päivä.

• oikea aika
        Muistan hyvin kirjoitti:

22.11.-63.
        Klo 20.30.
        Dallasissa! On muuten Texasissa.

• 1946.
        Muistan hyvin kirjoitti:

Ooksä tosissas noin pimee.Kehtaat vielä täällä pistää väärää tietoa.Kaikki on väärin.Jos ei edes sitä muista,että Dallas oli paikka,niin muuta on turha oikoa.Asuin silloin yhdysvalloilloissa isäni työn vuoksi.Olin lukioikäinen ja tämä asia on jäänyt lähtemättömästi mieleen.Onneksi suurin osa täällä kirjoittavista on oikeassa.
        On se sääli näitä tyhmiä yksilöitä,kuten sinä.Et ole varmaan saanut mitään merkittävää aikaan millään saralla.

• Muistan hyvinkin

Kokeilin, kuinka suvaitsevaisia olette, kun toinen selvästi "muistaa" väärin, sekoittaa ja vielä kinaa asiasta. Eipäs pinna teillä kestänyt lainkaan. Joku näkee saaneen melkein kohtauksen haukkumisen riemusta. Tosiasiassa en muista yhtään, missä olin ja mitä mahdollisesti tein, kun uutinen julkaistiin. Ei mitään mielikuvia.

Vastata olisi voinut puoleltanne kiltimminkin. Miten helppoa onkaan kaataa kaikenlaista nimittelyistä alkaen niskaan, kun ei tarvitse nähdä kasvoista kasvoihin. Entä, jos oikeasti olisin vaikka sairas ja muistaisin kuten väitän? Aika kurjaa olisi lukea tällaisia kommentteja.

Kiitos, kommenttinne kertovat teistä ja nimenomaan ajatuksistanne vieraita ihmisiä kohtaan. Tyhmä olenkin, mutta näin minulla on vielä kaikenlaista kivaa elämässä nähtävänä ja koettavana. Teitä säälin, sillä täydellisenä on pistänyt tynnyrin kannen kiinni ihan itse. M.o.t.

• sääli
        Muistan hyvinkin kirjoitti:

Kokeilin, kuinka suvaitsevaisia olette, kun toinen selvästi "muistaa" väärin, sekoittaa ja vielä kinaa asiasta. Eipäs pinna teillä kestänyt lainkaan. Joku näkee saaneen melkein kohtauksen haukkumisen riemusta. Tosiasiassa en muista yhtään, missä olin ja mitä mahdollisesti tein, kun uutinen julkaistiin. Ei mitään mielikuvia.

Vastata olisi voinut puoleltanne kiltimminkin. Miten helppoa onkaan kaataa kaikenlaista nimittelyistä alkaen niskaan, kun ei tarvitse nähdä kasvoista kasvoihin. Entä, jos oikeasti olisin vaikka sairas ja muistaisin kuten väitän? Aika kurjaa olisi lukea tällaisia kommentteja.

Kiitos, kommenttinne kertovat teistä ja nimenomaan ajatuksistanne vieraita ihmisiä kohtaan. Tyhmä olenkin, mutta näin minulla on vielä kaikenlaista kivaa elämässä nähtävänä ja koettavana. Teitä säälin, sillä täydellisenä on pistänyt tynnyrin kannen kiinni ihan itse. M.o.t.

Kukas tässä nyt niputtaa kaikki haukkujiksi? Kinasit nimenomaan minun kanssani. Olen kirjoittanut sinulle kaksi viestiä. Toisessa on tapahtumien kellonajat ja toisessa viestissä pyydän sinua tarkistamaan ajat netistä. Olen lukenut vastaukseni uudelleen ja niissä ei pitäisi olla mitään huomauttamista.

Testaile vaan jatkossakin. Tapanani ei ole haukkua, ei tuttuja, eikä tuntemattomia.

• jatta

Siihen aikaan tuli sellainen musiikkiohjelma
      radiosta iltaisin kun Kaleidoskooppi.
      Olin kotona ja kuuntelin sitä, sitten ohjelma
      keskeytettiin.Tuntui tosi pahalta, olin silloin
      16:sta vuotias.

• esikoisen kanssa

Olin silloin 19 ja vuoden vanhan pojan äiti. Oli perjantai ilta ja odotin kalastusaluksella työskentelevää miestäni kotiin illan aikana, viikonloppuna oli tarkoitus viettää esikoisen yksivuotis synttäreitä koko suvun voimin. Poika leikki vielä lattialla ja itse touhusin keittiössä kun kuulin, että ohjelma keskeytettän ja tulle ylimääräiset uutiset. Asuin paikkakunnalla missä katseltiin Ruotsin telkkaria, ohjelmaa en muista.
      Oli se järkyttävä tapahtuma, ei sitä hevillä unohda. Loppuilta meni telkkarin ääressä miehen sedän ja tädin kanssa,

• SAS*

Naapurin pojan kanssa mentiin katsomaan televisiota erääseen taloon myöhään perjantai-iltana. Piti alkaa lännensarja, jonka nimeä en muista.Kaikki illan ohjelmat oli peruttu.

• Tase pappa

Olin Turun satamassa, sataman ruokalassa,syömässä läskikastiketta ja pottuja,raskaan ylityörupeaman päätyttyä. Meinasi siinä hetken pala pyöriä kurkussa. Ruokalassa oli pari sataa väsynyttä ukkoa. Ruokalan nurkassa oli televisio auki. Sieltä tuli ylimääräinen tiedoitus ja kuvia tapahtuneesta. Ruokalassa tuli hetkeksi kuoleman hiljaisuus. Sen jälkeen kyllä kommenttia riitti. Kenelläkään ei tuntunut olevan järin kiirettä pois töllöttimen luota.

• Perjantai-illan suosittu musiikkiohjelma oli kaleidoskooppi ja sitä kuuntelimme. Puoli yhdeksän paikkeilla tuli sitten ylimääräinen uutislähetys ja siinä kerrottiin ampumisesta. Vahvistus Kennedyn kuolemasta tuli hieman myöhemmin. Musiikki vaihtui surumusiikkiin. Olin silloin viisitoista vuotta vanha.

• "Reetta"

..tän hetken. Olin sillon hesassa kotiapulaisena,
      Munnkkisaares. Sinä iltana olin taas lapsia hoitaa kun ne vanhemmat oli kokouksessa. Olin laittanu lapset nukkuu ja kuuntelin kaleidoskooppia, ja se keskeytettiin n 20.55, ja ilmotettiin Kenedyn ampumisesta. Samalla hetkellä tulivat "herrasväki"
      kotiin ja ilmotin heille uutisen. Olin viel,15 kesänen;)

• ikäni mä muistan sen...
        Olin työni puolesta eräässä talossa,
        kun televisiolähetys illalla joskus yhdeksän maissa keskeytettiin ja sanottiin kyseinen uutinen.
        Oli se semmoinen lamaannuttava tieto,
        että jäi pysyvästi mieleen.

• Anonyymi

Käyttikö tyttöystävä minihametta vai strinkejä?

• Anonyymi

Taisin olla siellä kirjavaraston yläkerrassa kiväärin kanssa.

• Anonyymi

En oikein muista koko tapausta, vanhemmat siitä jotain puhuivat, itse olin muutaman vuoden ikäinen. Toki kouluiässä sitten ko. tapauksesta luin paljonkin.

• Anonyymi

Olin tullu töistä ja kotona sohvalla kattoin uutisia,
      oli järkyttävä tapahtuma, maailma on paha edelleen yhtä hullu kuin silloin venäjä tuossa naapurimaassa on tosistus hulluuden olemassa olosta, silleä koko kansa on hulluja täynnä ,

• Anonyymi

Äidin helmoissa 2 vuotias.

• Anonyymi

Pskasakki duunareita leuhkii täällä että heillä oli 60- luvulla auto
      Jlauta mitä öykkä reikä päässä

• Anonyymi

Korkeintaan mopo oli, silloin maajusseilla saattoi olla Mosse.

• Anonyymi

Alle kouluikäinen, kotona.

• Anonyymi

20.2.23.Itse asiassa en muita tänään kyllä muistan missä olin: Aamusta liikuntasalilla ohjatussa liikunassa1h. Ja keskipäivää yksin Itä_helsinki metsä Hiihtämässä.Ladun pitus oli 8,5km.

• Anonyymi

Missä olit kun Putin tapettiin ?

Kurva

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2279
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1516
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1312
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1309
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      127
      1184
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1021
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1008
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      97
      961
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      116
      926
    Aihe