Myötätuulessa

tomppa2006

On ihmisiä
jotka myötätuulessa matkaavat
läpi koko elämän
Vastoinkäymisistä ei
tietoakaan

Itse olen joskus
ajanut pahasti kiville
Itsetuntoni katkenneen
maston silti jaksoin
nostaa pystyyn

Näillä karikoilla
meitä on paljon
jotka
odottavat
suotuisia tuulia

Löysin ystävän
Kahdesta repaleisesta purjeesta
me teimme yhden ison
Tuulahdus vain
ja taival taas joutuu

13

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..hauskasti ilmaistu. Tästä runostasi kuultaa hyväntuulisuus läpi. Olet tainnut tänään nousta suotuisten tuulien aikana ylös ilman myrskyvaroitusta. Hyväntuulisuus tarttuu, täällä lukijattarella levisi hymy huulille, kun mielikuvittelin tuota repaleisten purjeiden yhdistämistä.

      Kiitos aamun ilahduttavasta lukuhetketä : )

      • tomppa2006

        ...myrskystä tai puhureista, levollisella mielialalla ollaan...

        Olen todella tyytyväinen pystyessäni jakamaan hyväntuulisuutta runollani. Olen oikein otettu kommentistasi.

        Kiitos sanoistasi padme, sydämellisesti.


    • kaaru

      Ehkä samoissa tunnelmissa ollaan iloinen velikulta;)

      Tuuli puhaltaa purjeisiin, laivojen matkatessa eteenpäin. Myötätuulessa Tomppa tähän päivään hienon runosi kera:)))

      • tomppa2006

        ...ollaan ja erittäin iloisella tuulella...

        Kevyitä tuulia ja ainoastaan ohutta yläpilveä talvipäivään. Toivottavasti tuulet ovat Sinulle suotuisia.

        Kiitän sanoistasi kaaru, hymyillen.


    • *MURUKULTA*

      Jäin miettimään...mmmm... minä en henk.kot. tunne ketään joka olisi säästynyt kolhuilta, mutta tapa miten nousee ja saa tuulta purjeisiiin, niissä on eroa.
      Luulen että se positiivisuus on sellainen tuuli, että se tulee sen ihmisen perusluonteesta loppusessaan ja se tuntuu, kuin se tulisikin jostain muualta auttamaan, vaikka se mielestäni on kuin kaiku.
      Sinun positiivisuutesi toin toisen puolen purjeeseen ja nyt sillä pääsee hienosti läpi aaltojen..

      Tämmöttii Murukulta miettii omassa pikkuisessa piäässään..:)) Mukvaa pvää Tomppa ja tuulta purjeisiin tänääkin!

      • tomppa2006

        ...ja tietoisesti aloitin runon epärealistisella toteamuksella...

        En minäkään tunne ketään, joka olisi säästynyt kolhuilta. En edes usko sellaisia ihmisiä olevankaan.

        Tavoittelin positiivisuutta ja hyvän tuulen runoa. Ainakin sinulla sitä tuntuu riittävän.

        Kiitos sanoistasi Murukulta, vilpittömästi.


    • Minanoita

      Tietty määrä vastaisia
      antaa kyllä elämälle
      laajempiakin eväitä rakentavassa
      mielessä..kunhan sopivasti
      elämä niitä antaisi, eikä liiottelisi =)))


      Ajatusta herätteli noidassa,
      runosi joka muuten oli hyvä!

      • tomppa2006

        ...sait kiinni runoni "punaisesta langasta"...

        Mietin runoa kirjoittaessani, että pitäisikö jatkaa kertomalla noiden vastaisten merkityksestä, mutta jätin sen. Tavoitit silti teeman, hyvä.

        Kiitos noita sanoistasi, sydämellisesti.


    • Keltainen-toukokuu

      .. miettinyt, josko ne aurinkoisemman tien kulkijat eivät ehkä olisi kestäneetkään niitä vastoinkäymisiä, lankeavat ikäänkuin luonnostaan semmoisille, joilla riittää voimaa selvitä. Eipä ota itseä niin pahasti nuppiin, kun tälleen miettii, ja taas jaksaa kiivetä ahteri edellä puuhun. Pidinpä runostasi, jotenkin tutun oloinen tarina. :)

      • tomppa2006

        ...joiden elämänmyönteisyys ei ole kadonnut suuristakaan vastoinkäymisistä huolimatta...

        Voi olla tosiaan noin, että vaikeuksien sietokyky on parempi tien varjoisien puolten kulkijoilla.

        Sinulla on hieno ja hyvä asenne elämään, ei haittaa vaikka joskus vähän kanittaa vastaan.

        Kiitos sanoistasi Keltainen-toukokuu, vilpittömästi.


    • Itse olen joskus
      ajanut pahasti kiville
      Itsetuntoni katkenneen
      maston silti jaksoin
      nostaa pystyyn
      ...Hienoa sanailua kuinka ne purjeet voi paikata kun sinnikkäästi yrittää....

      Kiitos Tommy=)

      • tomppa2006

        ...ei suinkaan pidä lannistua, nimimerkillä kokemusta on...

        Kiitos sanoistasi Krisse, suunnattomasti.


    • boxters

      tiedä se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe