Isän tapaamisoikeus

2+2+2=?

Neuvoja erityisesti sellaisilta jotka ovat olleet samassa tilanteessa.

Avomiehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, lasten äiti haluaa kostaa lasten kautta omaa katkeruuttaan ja siksi ei anna isän tavata lapsiaan, kuin silloin kun äidille itselleen sopii , toisinsanoen kun toinen lapsista tarvitsee kuljetusta harrastuksiin, yöksi lapset eivät saa tulla. Lasten tapaamisesta on lasten edunvalvojalla tehty kirjallinen sopimus (lapset isällä jokatoinen viikonloppu). Isä on lapsiaan tavannut viimeksi reilusti ennen joulua ja silloinkin vain muutaman tunnin.

Mitä on tehtävissä, lasten edunvalvonta ei halua/voi puuttua asiaan eikä oikein osannut/halunnut neuvoja antaa. Mikä on oikea tapa hakea apua tähän tilanteeseen. Lapset haluavat isää tavata ja innoissaan olisivat meille tulossa, mutta äiti ei heitä luovuta.

62

6379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä lasten

      valvonnassa keksii keinot. Ilmoitus sinne, ettei äiti luovuta lapsia sovittuna aikana, niin siitä mennee tieto sosiaaliviranomaisille.
      Eihän se kyllä lapselle ole mukavaa, kun poliisit tulee hakemaan, mutta jos asiasta on sopimus, sitä on noudatettava.

      • Hurjaa hurjaa

        HEH.. isä äiti poliisit ja lapset...ja kaiken takana ISÄN UUSIKKO!!! HEH... VOITTEKO KUVITELLA???


    • Uusioperhe vm.2006

      Hei,

      Jos lapsien tapaamisista on tehty sopimus, on sitä noudatettava. Kyllä minä ottaisin ainakin yhteyttä lastenedunvalvontaan, en täysin käsitä miksi he eivät voi/halua antaa neuvoja?
      Tietysti en tiedä minkä ikäisistä lapsista on kyse.
      Isommilla lapsillahan on oikeus päättää itse asuuko pääsääntöisesti isänsä vai äidin luona.
      Lasten äitihän rikkoo selvästi lakia, minä en ainakaan moista hyväksyisi.
      Tsemppiä=)

      • toisinpäin eli

        kun isän pitäisi sopimuksen mukaisesti tavata omia lapsiaan kahden viikon välein,viikonloppuisin..isä ilmoitti että hän ottaa lapset vain kerran kuussa..ja ilmoitti sossun kautta että jos se järjestely ei minulle sovi,hän ei sitten ota lapsiaan ollenkaan luokseen.

        Ja oikeesti,yhä enemmän lapset isästään vieraantuvat koska näkevät toisiaan niin harvoin..isä ei tunne lapsiaan, eikä lapset opi tuntemaan isäänsä:(

        Nyt ei siis ole kyse siitä että itse kaipaisin jotenkin "vapaata"/omaa aikaa lapsistani..kyse on vain ja ainoastaan lasteni isän kaipuusta!


      • ja niinkin voi olla
        toisinpäin eli kirjoitti:

        kun isän pitäisi sopimuksen mukaisesti tavata omia lapsiaan kahden viikon välein,viikonloppuisin..isä ilmoitti että hän ottaa lapset vain kerran kuussa..ja ilmoitti sossun kautta että jos se järjestely ei minulle sovi,hän ei sitten ota lapsiaan ollenkaan luokseen.

        Ja oikeesti,yhä enemmän lapset isästään vieraantuvat koska näkevät toisiaan niin harvoin..isä ei tunne lapsiaan, eikä lapset opi tuntemaan isäänsä:(

        Nyt ei siis ole kyse siitä että itse kaipaisin jotenkin "vapaata"/omaa aikaa lapsistani..kyse on vain ja ainoastaan lasteni isän kaipuusta!

        Tämäpä, ei se miehesi välttämättä aiemmin ole ollut kovin ahkera tapaaja. Nyt vaan haluaa sinulle näyttää, kuinka hyvä isä on. Yllättäen vie aikaa ennenkuin ex alkaa luottaa, että sinä olet muuttanut miehen aivan erilaiseksi eikä käy esim. niin, että tapaamiset taas loppuvat kun uusi suhdekinloppuu. Sellainen on lapsille aika rankkaa.


    • ovat????

      Lasten mielipidettähän kuullaan....

    • ....

      Jos äiti rikkoo tapaamissopimusta on isällä oikeus viedä asia käräjäoikeuteen.
      Tämä on fakta, juuri tänään asiasta puhuin lakimiehen kanssa.

    • isänsä luokse sillon kun si...

      oli niitä naisia. Meille se ei vain sopinut. Mutta mies oli itse niin fiksu, ettei koskaan tehnyt siitä numeroa,koska ajatteli myös lastensa parasta. Yksin sai tavata lapsiaan niin paljon kuin haluisi, mutta naisillansa ei ollut mitään asiaa lastemme seuraan.
      Eikä mistään nuoremme ole jääneet paitsi vaikkei isänsä seuralaisia ole koskaan nähneetkään, luulen että meidän tapauksessa se oli paras vaihtoehto.
      Ei ole koskaan tarvinnut riidellä ja kuunnella haukkuja lapsista tai itsestäni. Kun tein selvät sävelet, niin pääsimme helpolla.

      • pliiiiiiiiis

        vaihtaa levyä?


    • 2+2+2=6?

      Kiitos monesta asiallisesta vastauksesta. Lasten edunvalvontaan on oltu yhteydessä, heidän neuvo oli, että pitää yrittää sovitella äidin kanssa. Äiti ei pysty asiallisesti keskustelemaan, vaan joko karjuu tai lyö luurin korvaan. Tilanne on ollut heidän erostaan saakka erittäin tulehtunut. Äidillä on lapsiin yksinhuoltajuus, koska isä ei enää jaksanut asiasta riidellä, mutta eihän se oikeuta yksipuolisesti päättämään tapaamisten estämisestä ?

      Lapset ovat ala-asteikäinen sekä päiväkoti-ikäinen, lapsia ei siis vielä kuulla.

      Kysymys : onko kukaan tehnyt ilmoitusta lasten edunvalvontaan, jos on niin tehdäänkö se kirjallisesti vai puhelimitse. Käräjille ei vielä haluttaisi lähteä, koska tässä tapauksessa äidille ilmeisesti langetetaan sakko, mikä tuntuu aivan älyttömältä.

      Pitääkö muuten paikkaansa tämä seuraava lakimiehen teksti, jonka kopioin kaks plussan nettisivuilta: "Mikäli lapsen ns. lähivanhempi jatkuvasti syyttä estää tai vaikeuttaa tapaamisia, on oikeuskirjallisuudessa esitetty jopa lapsen asumisen ja huollon siirtämistä tapaajalle, jos tämän voidaan jatkossa odottaa suhtautuvan lapsen yhteydenpito-oikeuteen lähivanhempaa myönteisemmin."

      • ...

        Nuo esitykset asiansovittelusta on silloin ihan turhia kun toinen osapuoli ei ole kykynevä sovittelemaan.
        Tässä neuvo jota ihan oikeasti kannattaa noudattaa. Tilaa aika oikeusaputoimistoon. Siellä lasketaan sinulle paljonko lakipalvelut sinulle maksaisi. Todennäköisesti sinunkin tapauksessa oikeusaputoimiston lakimies laittaisi lasten äidille viestin, ja ilmaisi siinä selväti että hän rikkoo sopimusta ja mikäli hän ei tapojaan muuta niin viet asian käräjäoikeuteen. Vastapuolelta pyydetään vastinetta. Yleensä se että lakimies laittaa viestiä ja toisaalta pelko siitä että joutuu käräjöimään saa vastapuolen tulemaan vastaan.
        Älä ala lastesi äitiä säälimään, vaan tee päätöksiä itsesi ja lastesi hyväksi.

        ja vielä, ole ylpeä itsestäsi. Olet isä joka haluaa lapsensa elämäänsä ja kantaa vastuuta. Itselläni on ex joka ei juurikaan lapsen elämään vaikuta, omasta tahdostaan. itse toivoisin että olisivat mahdollisimman paljon lapsen kanssa, mutta ei...


      • isäsasa

        meillä mennään toisin päin. isä joka on nigerialainen on aivan kamala, mitään ei suostu sopii, uhkaa lapsen kaappauksella. tapaamisia ei ole ollut puoleen vuoteen kun yhtä äkkiä isä ilmoittaa haluavansa tavata lapsensa. - tietysti sopi, lapsi ees joskus näkee isää. vaikka erostamme on kulunut kaksi vuotta niin mies on katkera ja vihamielinen, edes hei ei voi sanoa.


      • silmät auki

        jos asiat ovat menneet tavanomaisella tavalla, isällä on yhteishuoltajuus, aika huolestuttavalta kuulostaa. En ihan heti uskoisi,e ttä isä "ei vaan jaksanut riidellä". On siihen syykin ollut ettei kummankaan lapsen huoltajuutta ole, kun esim. avioliitossa se huoltajuus tulee isälle luonnostaan.


      • katsopa tarkemmin
        ... kirjoitti:

        Nuo esitykset asiansovittelusta on silloin ihan turhia kun toinen osapuoli ei ole kykynevä sovittelemaan.
        Tässä neuvo jota ihan oikeasti kannattaa noudattaa. Tilaa aika oikeusaputoimistoon. Siellä lasketaan sinulle paljonko lakipalvelut sinulle maksaisi. Todennäköisesti sinunkin tapauksessa oikeusaputoimiston lakimies laittaisi lasten äidille viestin, ja ilmaisi siinä selväti että hän rikkoo sopimusta ja mikäli hän ei tapojaan muuta niin viet asian käräjäoikeuteen. Vastapuolelta pyydetään vastinetta. Yleensä se että lakimies laittaa viestiä ja toisaalta pelko siitä että joutuu käräjöimään saa vastapuolen tulemaan vastaan.
        Älä ala lastesi äitiä säälimään, vaan tee päätöksiä itsesi ja lastesi hyväksi.

        ja vielä, ole ylpeä itsestäsi. Olet isä joka haluaa lapsensa elämäänsä ja kantaa vastuuta. Itselläni on ex joka ei juurikaan lapsen elämään vaikuta, omasta tahdostaan. itse toivoisin että olisivat mahdollisimman paljon lapsen kanssa, mutta ei...

        Kirjoittaja ei ole isä, joka siis ei halua asiaa alkaa ajaa eikä ole ajanut aiemminkaan. Aloittaja on innokas uusikko, joka ei tiedä tilanteen taustoja...


    • 2+2+2=

      Kiitos 'Neuvo' erittäin hyvästä vastauksesta. Minä olen siis se uusi paha "nainen" ja kirjoittelen avomieheni puolesta (hän on täysin lamaantunut ja neuvoton eikä oikein osaa tehdä mitään asian eteen). Itselläni myös kaksi lasta edellisestä liitosta, jotka viettävät säännöllisesti jokatoisen viikonlopun isällään ja siksi en voi millään käsittää tätä avomieheni exän toimintaa.

      Elikkä nyt siis lakimieheen heti yhteys (oikeusaputoimistossa ilmeisesti melkoista jonoa, mutta tämä on niin tärkeä asia että rahat revitään vaikka selkärangasta) ja toivotaan parasta että lakimiehen yhteydenotto sekä "uhka" käräjillä selvittäisi lasten äidin päätä sen verran että tulisi järkiinsä.

      Kiitos vielä Neuvo ja tsemppiä - niin ja olit oikeassa, avomieheni todella rakastaa lapsiaan ja kärsii tilanteesta.

      • ....

        Siis tapaamissopimus sitoo lähivanhempaa ihan samalla lailla kun vaikka sopimus asuntokaupassa tai mikä muu tahansa. Lähivanhemmalla ei ole mitään oikeutta luistaa sopimuksesta.
        Itselläni on ns. erittäin hankala ex, joka ei kyke puhumaan lapsen asioista vaan huutaa ja haukkuu. Kummasti tyyli muuttui kun se olikin juristi joka otti yhteyttä eikä ex-puoliso. Jo löytyi halukkuutta sovitella asiaa.
        Mikäli viette asian juristille niin tehkää selväksi että teidän täytyy saada varmuus myös siitä että lasten äiti jatkossakin noudattaa sopimusta eikä vain hetken, peläten oikeustoimia.

        Voimia teille, ole miehesi tukena, hän todella tarvitsee sinua tällaisessa tilanteessa.


      • Ja vielä isä

        Huh huh! Eopä ihme että vaimo lähti jos mies ei osaa omia asioitaan hoidella lainkaan!! Huh huh...
        Itse en myöskään katselisi miestä, joka ei osaa asioitaan hoitaa ilman että pyytää jonkun niitä hoitelemaan, sellaisenkin jolle asia ei kuulu!

        Miten moinen mies on saanut lapsia aikaan, osannut mennä naimisiin, erota, käydä töissä... hoitaako joku nekin hänen puolestaan? Entä lääkärissä käynnit, pankissa, postissa???

        Jos hän lamaantuu ja on neuvoton postissakin, niin olisi jo aika aikuisen alkaa pikku hiljaa opettelemaan käytännön asioita!

        Taitaa olla sellanen mammanpoika, jonka äiti on vielä pukenut armeijassakin!! heh...


      • sinä
        Ja vielä isä kirjoitti:

        Huh huh! Eopä ihme että vaimo lähti jos mies ei osaa omia asioitaan hoidella lainkaan!! Huh huh...
        Itse en myöskään katselisi miestä, joka ei osaa asioitaan hoitaa ilman että pyytää jonkun niitä hoitelemaan, sellaisenkin jolle asia ei kuulu!

        Miten moinen mies on saanut lapsia aikaan, osannut mennä naimisiin, erota, käydä töissä... hoitaako joku nekin hänen puolestaan? Entä lääkärissä käynnit, pankissa, postissa???

        Jos hän lamaantuu ja on neuvoton postissakin, niin olisi jo aika aikuisen alkaa pikku hiljaa opettelemaan käytännön asioita!

        Taitaa olla sellanen mammanpoika, jonka äiti on vielä pukenut armeijassakin!! heh...

        et ole muuta kun katkera pikku paska, joka purkaa omaa pahaaoloaan muihin. Veikkaanpa vielä että jätetty toisen naisen takia ja helvetin yksinäinen.
        Mikä perkele sinä olet ketään arvostelemaan.


      • Toivottavasti löydät
        Ja vielä isä kirjoitti:

        Huh huh! Eopä ihme että vaimo lähti jos mies ei osaa omia asioitaan hoidella lainkaan!! Huh huh...
        Itse en myöskään katselisi miestä, joka ei osaa asioitaan hoitaa ilman että pyytää jonkun niitä hoitelemaan, sellaisenkin jolle asia ei kuulu!

        Miten moinen mies on saanut lapsia aikaan, osannut mennä naimisiin, erota, käydä töissä... hoitaako joku nekin hänen puolestaan? Entä lääkärissä käynnit, pankissa, postissa???

        Jos hän lamaantuu ja on neuvoton postissakin, niin olisi jo aika aikuisen alkaa pikku hiljaa opettelemaan käytännön asioita!

        Taitaa olla sellanen mammanpoika, jonka äiti on vielä pukenut armeijassakin!! heh...

        "Itse en myöskään katselisi miestä, joka ei osaa asioitaan hoitaa ilman että pyytää jonkun niitä hoitelemaan, sellaisenkin jolle asia ei kuulu!"

        On todella harmi ettet ole koskaan saanut rakastaa ketään niin paljon, että olisit häntä valmis auttamaan:(


    • 2+2+2=...

      No huh huh, ei tässä kyseessä ole saamaton isä, päinvastoin. Lasten äiti vain on hmmm... kauniisti sanottuna erittäin hankala ja tempperamenttinen, joten silkkihansikkain on yritetty asioita hoidella. Lasten äiti pystyy melkoiseen puhelinterroriin, uhkailuun (mm. minua ja minun lapsiani kohtaan) joten siksikin tilanne on todella hankala.

      Kyselin vain täältä neuvoa muilta samaisessa tilanteessa olevilta ja kyllä lasten isä sitten lakimiehen kanssa ihan itse hoitaa asiansa. Minun tehtävänä on olla tukena, tässä yksi tukimuoto, hain tietoa ja neuvoa.

      Mutta kiitos huolehtivaisuudestasi, en ole "sortunut" mammanpoikaan :)

      • oikea perhe

        puhaltaa yhteen hiileen,ja tukee toisiaan..kuten sie oot tehnytkin.

        Hankalia osaa jotkut ihmiset olla,itsekin sen kokenut..ja meill kanss oli aikoinaan tilanne jossa mieheni oli täydellisen epätoivoinen/ lamaantunut kun exänsä ei ois lasta meille päästänyt..ex toisaalla terrorisoi milloin mitenkin,mutta..tilanne sitten kääntyi päinvastaiseksi,kun tuo exän uusi mies ei halunnut mieheni lasta arjessa lainkaan hoivata.

        Nyt exä työntäis lasta useinkin luoksemme..ja sitten suuttuu kun emme voi lasta luoksemme joka hetki ottaa,koska kummallakin viikonloppu/iltapainotteinen työ.

        Kuitenkin,parin vkon välein lapsi kodissamme on,kuten tapaamissopimuksessa on sovittu..mutta se siis miehen exän mielestä liian on liian "harvoin/vähän".


      • kokemusta on...

        huono paikka hakea neuvoja tää" suoli24" ei täältä saa kun sitä itteensä niskaan .....


      • Anonyymi

        Vaikutat paljon normaalimmalta ja lämpimämmältä ihmiseltä kuin tuo ex-vaimo, joka on syystäkin ex. Että kyllä miehessä järkeä on ja halua tehdä rikkomuksille keinoja selvittäen.

        Kaikki tarvitsee rakkaansa tukea noita häiriintyneitä, impulsiivia lapsen tapaamisia estäviä katkeria ex-vaimoja kohtaan.

        Ja toden totta, tapaamisten täytäntöönpanohakemus käräjäoikeuteen uhkasakolla, se on täysin laillinen toimeenpanokeino, niin loppuu se sekoilu, huutaminen ja tapaamisten estäminen.

        Sähköposti on hyvä väline kommunikointiin. Raivoisia puheluita ei tarvitse kuunnella. Ne kannattaa kaikki tallettaa todisteeksi mikäli häirikkö jatkaa raivomista.

        Suomi on valitettavasti täynnä näitä em tasapainottomia vieraaannuttajaäitejä.


      • Anonyymi
        oikea perhe kirjoitti:

        puhaltaa yhteen hiileen,ja tukee toisiaan..kuten sie oot tehnytkin.

        Hankalia osaa jotkut ihmiset olla,itsekin sen kokenut..ja meill kanss oli aikoinaan tilanne jossa mieheni oli täydellisen epätoivoinen/ lamaantunut kun exänsä ei ois lasta meille päästänyt..ex toisaalla terrorisoi milloin mitenkin,mutta..tilanne sitten kääntyi päinvastaiseksi,kun tuo exän uusi mies ei halunnut mieheni lasta arjessa lainkaan hoivata.

        Nyt exä työntäis lasta useinkin luoksemme..ja sitten suuttuu kun emme voi lasta luoksemme joka hetki ottaa,koska kummallakin viikonloppu/iltapainotteinen työ.

        Kuitenkin,parin vkon välein lapsi kodissamme on,kuten tapaamissopimuksessa on sovittu..mutta se siis miehen exän mielestä liian on liian "harvoin/vähän".

        Te voitte laatia uuden laajemman tapaamissopimuksen niin loppuu sekin pompottelu.

        Aika tyypillinen tarina Suomessa, eroäidit siirtää katkeruuden lapseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te voitte laatia uuden laajemman tapaamissopimuksen niin loppuu sekin pompottelu.

        Aika tyypillinen tarina Suomessa, eroäidit siirtää katkeruuden lapseen

        Ne lapset on jo aikuisia aloitus vuodelta 2009.


    • mummi-mamma

      isä tahdo lapsia tavoitaa,itse tapamisella ei tule tervehtämä ja asialla on hänen vaimo kuka aja eduja mieheni puolesta,vaadi ja on varmasti väsinyt omasta mielesta aja lasten eduja mutta kyllä vaan oman miehen lapset ei halua isani kanssa olla tekemisessa on ollut 6v kuin isä ei huvitanut lapset ollenkaan oli rajamassa uuttaa perhettä ,nyt syyttää hänen vaimolla ei ole mitään valtuksia tä on mennyt minun lastenlasten 11,12 v täysin hulluksi

    • onnen perhe

      Usein se mies muuttuu ilkeäksi, kun tapaa uuden naisen, ja tämä edesauttaa sitä ettei mies saa tapaa lapsiaan. Se on taktikointi juttu, tämä uusio, ensin pilaa lastenja isän välit, ja sitten syyttää siitä miehenexää ja näin ollen saa heidän välit kireiksi,. Se on tarkoitus.

      Miksi puutut toisten asioihin? Ilman sun puuttumista, heillä menisi hyvin.

      Minä en ole koskaan antanut omia lapsiani isän luo simmoin kun siellä on katkeria naisia, juuri sen tähden,e ttei he pääse haukkumaan lapsiamme tai muuten kiusaamaan. Siksi lapsemme onkin erittäin fiksuja.

      Se on selvää, ttä kun vireas puuttuu toisten perheen asioihin, tulee tuommoisia inhottavia asioita lasten elämään.

      Ilman isänsä naikkosia, meidän lapset ovat saaneet erittäin hvyän lapsuuden.

      • meelissupoismunnetis

        Aikaisemmin olin sitä, mieltä, että Lissun pitäisi poistua mun netistäni. Nyt alan hiljalleen kallistua nimimerkin "Kuole Lissu pois!" kannalle.


      • Anonyymi

        Isällä on oikeus olla kenen naisten kanssa haluaa.

        Se ei vaikuta lapsen oikeuteen olla isällään etkä sinä katkeruudeltasi voi sitä edes juridisesti estää.

        Lapsen ollessa isänsä luona, sinulla ei ole mitään juridista oikeutta puuttua kenen kanssa isä ja lapsi siellä ovat.

        T. Lakimies


    • hohhoijaaaaaaaaaaaaa

      Miksi sinä menit väliin? Onko nyt kivaa kun omatunto soi? Kehtaat vielä syyttää lasten äitiä omista ongelmistasi.
      Suosittelisin hoitoon hakeutumista, tai elämään yksin, ettei enempää mene miehen rakkaiden ihmisten elämä pilalle.

    • yxmuzi

      Onko miehesi holhouksessa, vai miksi hän ei hoida itse omia asioitaan? Jos asia häntä vaivaa, niin luulisi hänen sen selvittävän.
      Mistä muuten olet saanut seuraavat tiedot: "lasten äiti haluaa kostaa lasten kautta omaa katkeruuttaan ja siksi ei anna isän tavata lapsiaan"? Ettei olisi huhupuheita tai oman mielikuvituksesi tuotetta. Tuollaista ei kannata mennä edunvalvojalle esittämään.

      • kieroa peliä

        Katsos tämä uusi tyttöystävä hoitelee miehen asioita sen seläntakana...!!! Näin likainen työ ei näy eikä kukaan tiedä tämän naisen osallisuutta...ovelaa vai mitä?

        Koska mitään ogelmaa ei ole, on pakko niitä tehdä...


      • elää ja antaa elää
        kieroa peliä kirjoitti:

        Katsos tämä uusi tyttöystävä hoitelee miehen asioita sen seläntakana...!!! Näin likainen työ ei näy eikä kukaan tiedä tämän naisen osallisuutta...ovelaa vai mitä?

        Koska mitään ogelmaa ei ole, on pakko niitä tehdä...

        Aloittajallahan on 2 lasta ja nykyisellä miehellä myös 2 entisestä liitosta.
        Hitsin hyvähän on, että aloittajalla on kokemusta kuinka eron jälkeen lasten tapaamiset hoidetaan hyvässä hengessä tapaamissopimuksen mukaan entisen puolison kanssa.
        Aloittajan miehen exvaimo taas ei pysty erottamaan erossa saamiaan henkisiä kolhuja ja muita menetyksiä vanhemmuudesta, siksi hankaloittaa isän ja lasten tapaamisia. Ex-vaimo siis yhä jatkaa päättynyttä parisuhdettaan kontrolloimalla edes jotenkin exänsä nykyistä uusperhe-elämää. Lapset ovat siihen paras ase, ja keino on yksinkertaisesti estää lasten ja isän tapaamiset. Ei mitään uutta mutta suuri vääryys lapsia kohtaan ensi sijassa.


      • turha kiistellä
        elää ja antaa elää kirjoitti:

        Aloittajallahan on 2 lasta ja nykyisellä miehellä myös 2 entisestä liitosta.
        Hitsin hyvähän on, että aloittajalla on kokemusta kuinka eron jälkeen lasten tapaamiset hoidetaan hyvässä hengessä tapaamissopimuksen mukaan entisen puolison kanssa.
        Aloittajan miehen exvaimo taas ei pysty erottamaan erossa saamiaan henkisiä kolhuja ja muita menetyksiä vanhemmuudesta, siksi hankaloittaa isän ja lasten tapaamisia. Ex-vaimo siis yhä jatkaa päättynyttä parisuhdettaan kontrolloimalla edes jotenkin exänsä nykyistä uusperhe-elämää. Lapset ovat siihen paras ase, ja keino on yksinkertaisesti estää lasten ja isän tapaamiset. Ei mitään uutta mutta suuri vääryys lapsia kohtaan ensi sijassa.

        Niin siinä käy kun rikkooo toisten perheen. Se järkyttää ex vaimoa ja lapsia erityisen paljon. Omituisinta on että siitäkin syyllistetään exää ja lapsia.

        Kun jotianmenttää, se jättää jälkensä, eikä sillä ole mitään tekemistä hulluuden kanssa.

        Mutta uusiot pääsee helpomalla kun leimaa kaikk iexät hulluiksi.
        Jos joku on estänyt isää ja lapsia tapaamasta, se on uusiot.


      • Anonyymi
        elää ja antaa elää kirjoitti:

        Aloittajallahan on 2 lasta ja nykyisellä miehellä myös 2 entisestä liitosta.
        Hitsin hyvähän on, että aloittajalla on kokemusta kuinka eron jälkeen lasten tapaamiset hoidetaan hyvässä hengessä tapaamissopimuksen mukaan entisen puolison kanssa.
        Aloittajan miehen exvaimo taas ei pysty erottamaan erossa saamiaan henkisiä kolhuja ja muita menetyksiä vanhemmuudesta, siksi hankaloittaa isän ja lasten tapaamisia. Ex-vaimo siis yhä jatkaa päättynyttä parisuhdettaan kontrolloimalla edes jotenkin exänsä nykyistä uusperhe-elämää. Lapset ovat siihen paras ase, ja keino on yksinkertaisesti estää lasten ja isän tapaamiset. Ei mitään uutta mutta suuri vääryys lapsia kohtaan ensi sijassa.

        Laita tapaamissopimus täytäntöönpanoon oikeusteitse.

        Jos ei ole hae sellainen vaikka oikeusteitse.

        Loppuu katkerien yhäreiden tapaamisestelut, pompottelu ja muu kontrollointi.

        Mies asettaa rajat.


    • tsuppeli

      Uhkasakon uhalla äiti velvoitetaan luovuttamaan lapset sopimuksen mukaisesti isälle.
      Ottakaa yhteys poliisiin seuraavan kerran kun lasten pitäisi teille tulla, mutta äiti ei anna. Ne hakee lapset teille.

      • Huh huh sentään

        Heh.. no on sulla ja neuvo!!! Että oikein poliisit.. mahtaa saada lapset traumoja isälle menosta kun oikein poliisit hakee!!!!!


      • kytän muija

        poliiseilla on parempaakin tekemistä, kun hakea jonkun penskoja toisesta paikasta toiseen.
        tää juttu nauretaan ulos poliisista, koska oikeat rikolliset pitää saada kiinni.


      • Poliisin aviomies
        kytän muija kirjoitti:

        poliiseilla on parempaakin tekemistä, kun hakea jonkun penskoja toisesta paikasta toiseen.
        tää juttu nauretaan ulos poliisista, koska oikeat rikolliset pitää saada kiinni.

        Pitää varmasti paikkansa, että tärkeämpääkin työtä olisi ihan riittävästi. Tosiasia kuitenkin on, että tarvittaessa poliisi hakee lapset. Eivät voi kieltäytyä, vaikka kuinka naurattaisi.


      • J&H
        Poliisin aviomies kirjoitti:

        Pitää varmasti paikkansa, että tärkeämpääkin työtä olisi ihan riittävästi. Tosiasia kuitenkin on, että tarvittaessa poliisi hakee lapset. Eivät voi kieltäytyä, vaikka kuinka naurattaisi.

        Ei poliisit tee tuollaasta työtä, kun kukaan ei ole hengenvaarassa ja mittään rikosta ei ole tapahtunut, poliiseilla on paljon tärkeempiäkin tehtäviä, kun juosta idioottein vanhempien takia.
        Vielä on selvittämättä murhia ja ryöstöjä esim. Ulvilan surma.


    • olet sairas ihminen

      Mikä on sinun osuus kostamisessa lapsille ja exälle? Taidat olla kaiken takana, ja syyttää nyt exää, tai sitten tämä on alhainen provo.

      Koska asia ei sulle kuulu, niin anna vanhempien hoitaa itse omat asiat, olet vaan sotkenut jo nyt asiat hyvin, että häpeisiet jos osaisit.

    • Lasten parhaksi

      Hän on katsonut että isä on soveltumaton lasten tapaamisiin ja hänen uusi myös. Siksi se on evätty. Ei ole itsestään selvää että oma vanhempi on sovetuva lasten pariin, jos isän koti ja uusi suhde katsotaan huonoksi, ei ole mitään syytä antaa lapsia tapaamiseen tai pakottaa lapsia sinne menemään.

      • Anonyymi

        Ei lapsen äiti sitä voi katsoa.


        Sen katsoo tarvittaessa olosuhdeselvitys.


        Ja tuomari.

        Äippä ei ole tuomari oisko kenties juomari kun noin toimii.


    • yx etä.

      Jos on lapsiinsa pitänyt asialliset ja lämpimät välit, siihen väliin ei voi exän käytös vaikuttaa.
      Lopettakaa säälinkerjäämiset ja ruikutukset ja se tyhmä ylpeys.

      • Hhhhhhhhhjdfhjfda

        Aivan näin. Usein eksää syytetään siitä, ettei isä tapaa lapsiaan, mutta se voi olla syy miehessä, joka ei ole itse hoidellut asioita. Syyttää vaan eksää kaikesta....


      • ihme veivaamista
        Hhhhhhhhhjdfhjfda kirjoitti:

        Aivan näin. Usein eksää syytetään siitä, ettei isä tapaa lapsiaan, mutta se voi olla syy miehessä, joka ei ole itse hoidellut asioita. Syyttää vaan eksää kaikesta....

        Miksi te veivaatte mennyttä liittoanne edestakaisin, loppu mikä loppu. Onni voi olla nurkan takana ehkä jo ensi vuonna. Lapsennekin sekoavat kun ette pysty parempaan. Heille jää ikuinen ikävä sen toisen vanhemman läheisyyteen, ei häntä kukaan muu voi korvata. Sitäkö oikein haluatte lapsillenne.


      • lätkäfani.
        ihme veivaamista kirjoitti:

        Miksi te veivaatte mennyttä liittoanne edestakaisin, loppu mikä loppu. Onni voi olla nurkan takana ehkä jo ensi vuonna. Lapsennekin sekoavat kun ette pysty parempaan. Heille jää ikuinen ikävä sen toisen vanhemman läheisyyteen, ei häntä kukaan muu voi korvata. Sitäkö oikein haluatte lapsillenne.

        äläs ny, kaikki veivaaminen on nyt trendikästä, keväällä tuli se kuuluisa ilmavevi eri muotoineen. Mikael sen aloitti.


      • ai jaa,
        lätkäfani. kirjoitti:

        äläs ny, kaikki veivaaminen on nyt trendikästä, keväällä tuli se kuuluisa ilmavevi eri muotoineen. Mikael sen aloitti.

        lätkä on älykkäiden miesten yksinkertainen peli. Parisuhdeveivi lapsi lätkänä on taas väärin ja ihan prseestä.


    • Keno Veeva

      Lapset kärsii kun isä jättää heidät.

    • Keno Veevan sisko

      Olisko kannattanut miettiä sitä silloin, kun veit perheestä isän????Nyt syyttelet ex vaimoa mielenterveysongelmista!! VOI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!!! Eikö mitään järkee ap!! Häpeeeeeeeeeeeeeeee

      • bscxg43

        perheen ja kodin rikkojat vei isän ja isä hykäsi ja vaihtoi lapset naikkosiin.


    • kunniallinen äiti

      Meillä on aivan vastaava tilanne, mutta puolustuksekseni voin sanoa että mieheni exä jätti hänet koska löysi itselleen tyttöystävän ja ryhtyi lesboksi. Nyt tämä lesbopari asustelee 6- ja 10-vuotiaiden lasten kanssa, eikä äiti anna lapsia kuin satunnaisesti oman makunsa mukaan vaikka on sopimus olemassa joka toisesta viikonlopusta.
      Käräjäoikeuden sovittelun edustajat pelkäsivät leimautuvansa syrjiviksi joten kaikki äidin vaurioittavatkin vaatimukset menivät läpi. esimerkkinä se, ettei isä saa ottaa lapsiin yhteyttä, vain tavata kun äiti suostuu tai että isä ei saa pyytää lapsia äidiltä mukaan uusioperhjeemme lomille, elleivät ne osu isä tapaamisoikeuden ajalle.
      Ainoa loma isällä on lastensa kanssa 2vkoa kesällä ja joka toinen hiihtoloma. Tänä vuonna lapsien hiihtoloma kului äidin seurassa, ja lapset eivät ole päässeet luoksemme nyt yli kuukauteen, kun äiti omavaltaisesti liitti myös meidän viikonloppumme hiihtolomaan.
      Ensi kesänä hän on sumplinut lomansa niin, että isälle on jäänyt lasten 10 viikon kesälomasta jäljelle oma loma-aika lasten kanssa sekä yksi viikonloppu. Tästä ajasta kuuluu viettää myös yhteinen aika kaukana asuvien isovanhempien luona, sillä muulloin sinne ei ehdi. Että lomamatkalle ei kesällä ehdi eikä siis muutoin sitä saa lasten äidille edes ehdottaa.
      Äiti pitää lapsista tosi hyvää huolta, mutta kuinka voi olla hyvä äiti, jos ei ajattele lasten etua kokonaisvaltaisesti?
      viime kesän loman jälkeen lapsi avautui ja kertoi ehdottaneensa äidilleen viikko-viikko jakoa. tästä alkoi helvetti, eikä isä nähnyt lapsiaan tai kuullut heistä 10 viikkoon, mikä puolestaan johti oikeuteen. lopulta isä luovutti kun tuomari oli sitä mieltä että asian käsittelyssä kulutettiin kaikkien aikaa ja sanoi isälle ettei tämä kuitenkaan voi voittaa ja saada lapsia edes pidennetyiksi viikonlopuiksi ettei äiti vetoa syrjintään.
      Tiedämme että ainakin teoriassa poliisit hakevat lapset jos lähivanhempi ei määrättyihin tapaamisiin suostu, mutta lasten isä haluaa säästää pienokaisiaan oman ikävänsä kustannuksella.
      Minä en ole tullut mihinkään väliin, enkä rikkonut kotia. Olen itse eronnut ja lapseni vierailee isänsä luona sovitusti ja muutenkin kun kaikille sopii. Lapseni ei ymmärrä tilannetta koska hän ei ole koskaan joutunut kokemaan vastaavaa. Olen exäni nykyisen tyttöystävän kanssa ystävä ja olen erittäin iloinen että lapsellani on lämmin ja rakastava äitipuoli. Jos lapseni joskus haluaisi muuttaa heidän luokseen, sallisin sen vaikka sydän pakahtuisikin.

      Toivon voimia kaikille ero-ongelmissa painiville!

    • sama täällä

      Itse tuin miestä olemaan ystävällinen ja ennustettava vuorovaikutuksessa exäänsä. Räyhäämällä ja riitelemällä ei luottamus rakennu. Kun mies tapaili lapsiaan yhteistyössä aina tilaisuuden tullen, alkoi luottamus hiljalleen rakentua. Itse aina laitoin ruuat ja pyykkäsin likapyykit jne., joten ex uskalsi laittaa lapsia meille senkin takia, että tiesi myös minun olevan paikalla. Nyt onnistuvat jo viikonlopputapaamiset, mutta aika usein saan miestä rauhoitella, ettei ala riitelemään exänsä kanssa.

    • silmät auki

      Ole varovainen, taustalla saattaa olla myös nyt ihanalta vaikuttavan miehen puolelta väkivaltaa. Ainakaan yhteisiä lapsia en hankkisi miehen kanssa, jos ex ei uskalla antaa lapsia hänelle edes viikonlopuksi...

      • kannattaa tosiaan ta

        Niinpä, jotain on taustalla jos äiti ja lapset ovat epröiviä!! Jos ei ylksi äiti uskall alapsia antaa, siinä on varmasti jokin syy.. kannattaa tarkistaa taustat.


      • Mieluummin fiksu isä
        kannattaa tosiaan ta kirjoitti:

        Niinpä, jotain on taustalla jos äiti ja lapset ovat epröiviä!! Jos ei ylksi äiti uskall alapsia antaa, siinä on varmasti jokin syy.. kannattaa tarkistaa taustat.

        No taustalla voi olla mitä tahansa vaikka se että äiti mustamaalaa isää tai isällä on joskus palanut hermot kun on tajunnut menettävänsä lapsensa tai toistepäin sukupuolta katsomatta. Kyseessä on lapsen asiat ja etu eikä isän/äidin katkeruus ex-puolisoonsa ja kannattaa olla varovainen ettei riistä lapseltaan toista vanhempaa vain ihan koston ja katkeruuden vuoksi koska joskus epätoivo voi aiheuttaa tuon lamaantumisen ja isyyden luovuttamisen ainakin miehillä kun äidillä on enemmän oikeuksia. ( Vaikka isä taatusti rakastaa lasta yhtä paljon ja hoitaisi yhtä hyvin.) mutta kun ei saa muuta kuin sossu-uhkailuja ja lapsella kiristystä.....


      • Anonyymi

        Höpöhöpö.

        Normaalia erokatkeruutta jossa nainen estää tapaamisia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Asia on jo hoidettu , aloitus 13 vuoden takaa, lapsetki jo aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on jo hoidettu , aloitus 13 vuoden takaa, lapsetki jo aikuisia.

        Asiaa ei ole hoidettu, aloitus 13 vuoden takaa, lapsetkin jo "aikuisia" ja vieraannuttaja "äiti, lastensuojelun viranomaiset" lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on jo hoidettu , aloitus 13 vuoden takaa, lapsetki jo aikuisia.

        Asiaa ei ole hoidettu, aloitus 13 vuoden takaa, lapsetkin jo "aikuisia" ja vieraannuttaja "äiti, lastensuojelun viranomaiset" lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on jo hoidettu , aloitus 13 vuoden takaa, lapsetki jo aikuisia.

        Asiaa ei ole hoidettu, aloitus 13 vuoden takaa, lapsetkin jo "aikuisia" ja vieraannuttaja "äiti, lastensuojelun viranomaiset" lapsia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe