tilanteeseen väsynyt

täytyykö kaikkea jaksaa?

Ystävälläni on uusioperhe,jossa asiat eivät ole ollenkaan hyvin. Reilun kaksi vuotta olen ollut roskakorina,apuna,ystävänä,lastenhoitajana hänelle.
Olen sanonut mielipiteeni hienotunteisesti mitä mieltä olen heidän tilanteestaan mutta nyt alkaa olla oma jaksamiseni lopussa.
Kaikki lapset ovat ulkomaalaisille miehille. Uusioperheen elämä ei varmasti helppoa ole,mutta kummeksun ystäväni tapaa ylläpitää suhdetta mieheensä. Miksi hän sietää pahoinpitelyjä itseään kohtaan,lapsia entisestä avioliitosta kohtaan,pilkkaa,ivaa ja vieläpä senkin että miehellä oli suhde toiseen naiseen.
Mies ei hyväksy ystäväni lapsia edellisestä liitosta ollenkaan.
Toissa päivänä hän ilmoitti taas eroavansa.
Eilen ilmoitti että yrittävät vielä
Samaan hengenvetoon kaipasi lapsenvahtia omalle lapselleen,joka siis on ed. liitosta,koska uusioperhe lähtee lomalle,eikä nämä muut lapset saa tulla mukaan koska mies ei heitä hyväksy.
En enää tiedä mitä sanoa ystävälleni,miten voin kieltäytyä ikäänkuin turvakotia pitämästä?
Hän pelkää sosiaalityöntekijöitä,varmasti aiheestakin,koska mielestäni tuo kuvio kokonaisuutena on lasten hidasta henkistä tappamista. Ystävääni kohtaan samoin,mutta aikuisena hänen kuuluisi kantaa vastuunsa,jota ei nyt todellakaan tee.
Onko avioliitto niin pyhä että täytyy olla vain siinä vaikka elämä olisi helvettiä kaikille ulkopuolisillekin?
En ymmärrä tuota ja kaipasin muiden näkemyksiä kuinka minun tulisi toimia etten loukkaa ketään.

6

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ystäväni

      mies vierailee vieraissa ja ilmeisesti vielä aika vakavissaan on vieraan naisen kanssa, eikä tämä ole suinkaan ensimmäinen kerta. Ystäväni tietää tästä tämän hetkisestä, mutta mies ei ole täysin tunnustanut, mutta on kotoa poissa öitä jne.
      Heillä on yhteisiä lapsia. En mitenkään voi tajuta miksi ystäväni ei todellakaan tajua missä mennään tai ei halua nähdä totuutta, vaikka se on silmien edessä.
      Riitelyä ja etätietoisuutta...Kai mies sitten osaa valita sanansa oikein, että ystäväni uskoo hänen "rakkauteensa".
      En sitten tiedä, onko taustalla myös niinkin lapsellinen ajatusmaailma, kuin että on hienoo kun on ulkkis mies, ei itsekään ole siinä samlla enää mikään taviskaakeli....Mies ei halua naimisiin, vaikka kaverini itee ja pyytää...

      Tymä ei kuitenkaan tarvitsisi olla...Itse en ole rasisti ja pettäähän sitä suomalaisetkin ihan yhtä sikamaisesti...

      • hei..

        *mulla on samalainen suomalainen kaveri, mies jättää..tämä itkee perään, mies HAKKAA niin että tämä juoksee turvaan mun kotiin 2päiväksi ja lähtee takaisin sen miehelle, mies ei välitä hänestä, on 24/7 juomassa ja poltelemassa kamaa sen kavereitenkaa, tämä menee sinne vaan panemaan. miehellä ei ole edes omaa asuntoa ja tämä elättää se paskaa, mies kertoo meille että se inhoo meijän kaveri kun tämä on kun hiilimatto kiini hänessä.
        kaveri ei uskoo kun kerrotaan. miehellä on entisesta suhteessa 1 lapsi suomalaisenkanssa ja mies jätti koska se tyhmä suomalainenkin nainen tuli hänelle väkisin raskaaksi VAIKKA tää ei halunnu! ja mies JÄTTIKIN JUST SEN TAKIA, silti meijän kaveri ON JÄTTÄNYT e-pillereita SALAA POIS KOSKA HALUAA TÄLLE TOISEN LAPSEN.
        Minä ja kaverin mies ei tulla toimeen, koska OLEN HAUKKUNU SITÄ JA KUTSUNU SILLE KYTTII kun tämä on hakkannu kaveria mustaan kuntoon.
        MITÄ VITTUA TEITÄ SUOMALAISII NAISIA VAIVAA??
        iso MUNAAN PERÄÄNKÖ? koska just sitä vaan kaveri on mulle kehunnu koko äijästä, muuten tyyppi NOLLA! tää on kestäny yli vuoden ja mua säälittää!
        mun ja kaverin välit kans paskana, koska mä en jaksa enää KUUNNELLA KOKO PASKAA! tappaakohän sitä vaikka..itse tyhmä on koukussa "BAD BOYIIN", hänestä se on varmaa COOL, kun on tummempi äijä.

        *Sun kaveris YHTÄ EPÄTOIVONEN* ja tyhmää kun jättää omat lapset ja lähtee lomalle miehenkaa, se jo todistaa miten matalaksi tää mies on saanu sun kaveris.
        Miehet kuin miehet.. sikoja on meillekin ulkomaalaisille naisille, mutta EI TOHON ASTI SENTÄÄN! meitä ne arvostaa koska pistämme heitä arvostamaan ja kohtelemaan hyvin, teitä ne kohtelee kun paska koska annatte heijän ymmärtää NIIN.. ja kun teistä ei ole vielä vastuttamaan niin "leikki kaluksi on mennyt" siinä koko totuus!
        mä rakastan meijän kultuuri, mutta olen itse suomessa kasvanu niin se " MIES POMO" ei oikein enää toimii mulle, joten minulla itse suomalainen tavis mies, joka ei onneks HAKKAA kuoliaksi ja meillä yhteinen lapsi ja onnellinen perhe yhdessä.


      • komentoi
        hei.. kirjoitti:

        *mulla on samalainen suomalainen kaveri, mies jättää..tämä itkee perään, mies HAKKAA niin että tämä juoksee turvaan mun kotiin 2päiväksi ja lähtee takaisin sen miehelle, mies ei välitä hänestä, on 24/7 juomassa ja poltelemassa kamaa sen kavereitenkaa, tämä menee sinne vaan panemaan. miehellä ei ole edes omaa asuntoa ja tämä elättää se paskaa, mies kertoo meille että se inhoo meijän kaveri kun tämä on kun hiilimatto kiini hänessä.
        kaveri ei uskoo kun kerrotaan. miehellä on entisesta suhteessa 1 lapsi suomalaisenkanssa ja mies jätti koska se tyhmä suomalainenkin nainen tuli hänelle väkisin raskaaksi VAIKKA tää ei halunnu! ja mies JÄTTIKIN JUST SEN TAKIA, silti meijän kaveri ON JÄTTÄNYT e-pillereita SALAA POIS KOSKA HALUAA TÄLLE TOISEN LAPSEN.
        Minä ja kaverin mies ei tulla toimeen, koska OLEN HAUKKUNU SITÄ JA KUTSUNU SILLE KYTTII kun tämä on hakkannu kaveria mustaan kuntoon.
        MITÄ VITTUA TEITÄ SUOMALAISII NAISIA VAIVAA??
        iso MUNAAN PERÄÄNKÖ? koska just sitä vaan kaveri on mulle kehunnu koko äijästä, muuten tyyppi NOLLA! tää on kestäny yli vuoden ja mua säälittää!
        mun ja kaverin välit kans paskana, koska mä en jaksa enää KUUNNELLA KOKO PASKAA! tappaakohän sitä vaikka..itse tyhmä on koukussa "BAD BOYIIN", hänestä se on varmaa COOL, kun on tummempi äijä.

        *Sun kaveris YHTÄ EPÄTOIVONEN* ja tyhmää kun jättää omat lapset ja lähtee lomalle miehenkaa, se jo todistaa miten matalaksi tää mies on saanu sun kaveris.
        Miehet kuin miehet.. sikoja on meillekin ulkomaalaisille naisille, mutta EI TOHON ASTI SENTÄÄN! meitä ne arvostaa koska pistämme heitä arvostamaan ja kohtelemaan hyvin, teitä ne kohtelee kun paska koska annatte heijän ymmärtää NIIN.. ja kun teistä ei ole vielä vastuttamaan niin "leikki kaluksi on mennyt" siinä koko totuus!
        mä rakastan meijän kultuuri, mutta olen itse suomessa kasvanu niin se " MIES POMO" ei oikein enää toimii mulle, joten minulla itse suomalainen tavis mies, joka ei onneks HAKKAA kuoliaksi ja meillä yhteinen lapsi ja onnellinen perhe yhdessä.

        kuulostaa niin tutulta tuo, että on lapsia useamman kanssa ja pillereitä jätetään salaa pois... En todellakaan voi ymmärtää onko se niin HIENOA olla ulkomaalisen miehen armoilla ja teeskennellä että kaikki on hyvin, että alistuu moiseen...
        Ja jopa jättää pillerit pois ja tekeytyy raskaaksi, ettei mies jättäisi...
        Ystäväni on todella lapsellinen ja kokematon muutenkin, että toivottavasti ikä tuo järkeä päähän. Hakkaamista heillä ei ole, mutta henkistävakivaltaa se on sekin, että mies liuehuu kaikki yöt vieraissa...


      • totta!
        komentoi kirjoitti:

        kuulostaa niin tutulta tuo, että on lapsia useamman kanssa ja pillereitä jätetään salaa pois... En todellakaan voi ymmärtää onko se niin HIENOA olla ulkomaalisen miehen armoilla ja teeskennellä että kaikki on hyvin, että alistuu moiseen...
        Ja jopa jättää pillerit pois ja tekeytyy raskaaksi, ettei mies jättäisi...
        Ystäväni on todella lapsellinen ja kokematon muutenkin, että toivottavasti ikä tuo järkeä päähän. Hakkaamista heillä ei ole, mutta henkistävakivaltaa se on sekin, että mies liuehuu kaikki yöt vieraissa...

        ON ne ihan söpöjä ne MIX lapset jne..mutta mä en alentuisi noin pahasti, ei suomalaiselle äijälle eikä oman maalaiselle.

        kaverille kun järkiä yritetään saada aivoihin tää vastaa: KULTA rakas niinku sulle käy suomalainen tavis mies ja olen hyväksynyt sen, niin Mulle käy just tota ulkomaalainen miestä ja koeta säkin vaan HYVÄKSYÄ sen vaikka se hakkaa mua, hän on mulle se oikea ja se on vaan rakkaudesta.
        "niin mies tulee hänelle väettää, kun hänellä loppu bisse/pilve rahat, niin kaveri jeessaa antamalla lisää..kun se on töissä käyvä.."
        Kaverin työn käynti o nykyään todella hankalaa, ku mies on ma-su kännissä "pilvessä" ja kaveri mukana, ku ei ne osaa seurustella selviin päin.

        Kaverin raskauden suunnitelmii ei tärpää ollenkaa ja 4keskeenmeno takana.


    • kuluta voimiasi

      toisen elämän murehtimiseen.
      Ihan kusipäiseltä tuo hänen touhu kuulostaa.
      sinä et voi tehdä valintoja ja ratkaisuja hänen puolestaan. tunnet varmasti voimattomuutta, mutta muista, että jokainen on itse vastuussa elämästään, valinnoistaan ja tunteistaan.

      Olet varmasti tuonut esille, että olet hänen tukenaan, jos ero tulee.
      Jaksamista sinulle!

    • vastuullinen aikuinen

      että en usko että tilanteesta voi kukaan enää selviytyä loukkaantumatta.olen itse joutunut menemään väliin vähän samanlaiseen tilanteeseen eikä se helppoa ollut kun kuitenkin kyseessä oli itselleni rakas pitkäaikainen ystävä.ymmärsin kuitenkin että LAPSEN ETU MENEE AINA AIKUISTEN EDELLE.ja niin otin yhteyttä perheneuvolaan ja sosiaaliviranomaisiin. en halunnut kummilapselleni elinikäisiä traumoja ja olematonta itsetuntoa joten ryhdyin toimeen.päätin toimia avoimesti omalla nimelläni.mutta sosiaalitoimelle voit myös tehdä kantelun nimettömänä.selität tilanteen juurta jaksain ja sanot että perheessä tarvitaan kipeästi apua.kokemuksesta voin kertoa että asiat alkavat selkiytyä vauhdilla ja voit huokaista helpotuksesta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe